Výběr 29" kola SUP BMC Kellys Trek

80 nepřečtených
  • Niko009

    Zdravím, chci pořídit nové kolo a níže uvádím můj předběžný výběr. Mám 175 cm, 80 kg. Zatím jsem otestoval Kellys Stage 90, cca.250 km. A jelikož jsem slyšel, že Kellys je kostitřas, Sup je na tom údajně trochu lépe, ale že Trek (neznám přesný model, ale určitě 29 hardtail v podobné kategorii) je odskočený a rám toho dost pohltí a krásně žehlí nerovnosti v rámci možností, tak bych Vás s dovolením požádal o Váše zkušenosti, zdali v reálu jsou možné takové rozdíly jako lepší tlumení rázů apod.

    Výběr:

    SUP team 29 elite: http://superiorbikes.eu/…9-elite.html

    BMC TE02: http://www.s1w.cz/…-detail.html

    dražší varianta pro mě zbytečná, ale zajímá mě Váš názor na to kolo, jestli je tam díky rámu a výpletům takový rozdíl proti ekonomickému TE02: http://www.s1w.cz/…-detail.html#…

    Kellys Stage 90: http://www.kellysbike.com/…-29/stage-90#…

    Trek: bohužel jsem nezjistil o jaký model se jednalo

    Díky za pomoc při výběru.

    0 0
    • Smazaný účet  

      Jestliže už chceš dát takový peníze za bika, jdi do značky, co má za sebou vlastní vývoj. Třeba zrovna to BMC, Trek, Specialized, Merida…

      Kellys nebo Sup bych asi nechtěl, přijde mi to jako kopírování úspěšnějších geometrií.

      0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Z tvého výběru rozhodně BMC. Zvaž, jak jsi na tom s rozpočtem, TE01 bude pecka. Ad kola – rozdíl je ve 400 gramech, ve sváru ráfku (namísto kolíků) a zubatkovém záběru (praporky).

      0 0
    • kjub  

      Docela by mě zajímalo, do jaké velikosti půjdeš, mám obdobné tělesné parametry a tak mě to zajímá…

      0 0
    • Lord_de_Wolf  

      Kolik na tom najedeš km? Plánuješ odjet i nějaký závod? Co Canyon? https://www.canyon.com/…slx-9-9.html

      0 0
      • Niko009  

        Této otázky jsem se obával – málo. Mám to jako doplňkový sport a začínám trochu jezdit až červen, končím na podzim. Tzn.cca 2000 km. Jezdím hlavně lesní cesty, stoupání. Chci začít jezdit i Alpy, a tam bych rád kolo co trochu pojede.

        Nad tím Canyonem jsem též přemýšlel, ale nemají zastoupení a moc lidí kolem mi nedokázalo k tomu moc říct. Nejlepší by bylo všechny kola projet aspoň na den, ať padne trochu do ruky, ale to se mi asi nepodaří.

        0 0
        • Kysky  

          Jo, to je nejlepší, dát za kolo 60k a skoro vůbec na něm nejezdit :D

          0 0
          • Seky  

            To je čistá závist :-)

            0 0
            • Kysky  

              Ne, neni to závist. Jen tohle nikdy nepochopím. To je to samý jako když na závodě předjedu v technickým sjezdu na kořenech valouna na s-worksu. Taky nepochopím od čeho má to kolo

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Třeba začíná, tys taky jezdil ze začátku jako jelito, ne? Nebo rovnou elita na KPŽ?

                0 0
                • Kysky  

                  No selským rozumem na začátek nepotřebuju kolo za 200k :D

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    To je právě věc pohledu a peněženky. Říkej milionáři, že mu stačí kolo za dvacku. Prodejce by byl proti sobě, kupující taky a my též. Až ho to přestane bavit, hodí to na bazar za třetinu ceny. Cenu kola bych fakt s počtem najetých km nesrovnával.

                    0 0
                    • Kysky  

                      V tom máš na jednu stranu pravdu

                      0 0
                      • Člověk a jeho svět  

                        A ten tvůj příklad – to je ještě dobrý, že ten dotyčný na tom závodí. Vím, komu se v Brně po OH v Londýně prodávala katalogová verze kola, na kterém JK vyhrál. Ani jeden z těch dvou, o kterých mluvím, v podstatě nejezdí vůbec. 500 km ročně max.

                        0 0
                      • Erknold  

                        Jako s autama. Kolik BMW X5, Porsche Cayenne apod. se podívalo do terénu? Proč si vlastně kupujeme auta s výkonem 100 a více koní, když je u nás max. 90 mimo obec. Chceme si udělat radost. Pokud cítí, že mu udělá radost jen kolo za 100k a má na něj, ať si tu radost udělá.

                        Někoho kolo omrzí během sezóny, dvou a kupuje nové, já jsem zas takový, že si postupně k věci buduji vztah :)

                        Každý jsme jiní a je důležité si předně dělat radost.

                        0 0
                        • Karma  

                          Je to všechno jen otázka priorit kam dáš svoje prachy, někdo koupí auto, někdo kolo, někdo předraženýho mobila, někdo hodinky, někdo dvoupatrovej barák pro 2 osoby, někdo letí k moři, někdo žere argentínskej steak, někdo svoje prachy šušní pod polštářem, no a někdo má kulový a přemejšlí proč si ostatní ty věci kupujou.

                          0 0
                          • Kysky  

                            Jenže to jsi úplně mimo. Já nemám kuloví. Já jsem spokojenej s tím, co mám. Jelikož jsem si to koupil za svý první vydělaný peníze a vážím si toho. To, že ani jedno neni nějaká extra třída mi je šumák. Kolo a jeho cena/výbava neni všechno. Je to i o člověku. Takže než mít 140kg a kolo s 6kg, tak se radši zaměřím na ty svoje špeky abych s nima něco udělal

                            0 0
                            • Edwin  

                              Však počkej za 15 let :)

                              0 0
                              • Kysky  

                                Na co? :D je jasný, že kola časem taky obměním, ale umím si jich vážit

                                0 0
                                • Edwin  

                                  Jak budeš zápasit se špekama a budeš rád, že kolo zhubne o kilíčko rychlejc :)

                                  Jinak to myslím tak, že v každým věku se utrácí jiný peníze za jiný věci.

                                  Já bych osobně taky chtěl pořídit nějakýho mazlika a i bych na to měl, ale je mi strašně líto za to dát ty prachy. Bez ohledu na kvalitu a značku stroje si myslím, že kolo by prostě nemělo stát takový peníze.

                                  0 0
                                • Člověk a jeho svět  

                                  Ber to tak, že v 21 letech to vidíš jinak. Pro mě bylo v 21 letech sci-fi přemýšlet o kole za 20 tisíc. Sice pravda tehdy byly jiné ceny, ale i tak. Ony se ty hrany časem obrousí :)

                                  0 0
                                • Mr.Dan  

                                  Von myslel, ať počkáš na ty špeky, co ti zatím scházej. ;)

                                  0 0
                                • MnemonicJ  

                                  ve svým věku těžko můžeš soudit, jak lidi fungujou. Znám dost lidí (včetně sebe), který jezdili na plečkách a když začali makat, tak za těžce vydřený peníze nakoupili více či méně drahý stroje, který nakonec stály ve sklepě, protože práce, rodina a starosti s tím spojený člověku moc prostoru na kolo nedají. Za svůj život jsem taky nejvíc nalítal na kole, který jsem si koupil na gymplu v roce 1996 (po škole rovnou na kolo v zimě i v létě, ve všední den na 6 hodin každej den, o víkendu od rána do večera). Navíc když například má člověk rodinu, tak už taky zváží, jestli vyrazí na kolo nebo bude trávit čas doma/na procházce/výletě… Případně si rozmyslí, jestli se někde rozbije vo strom. Před 15ti rokama jsem byl taky nesmrtelnej a je s podivem, že jsem se někde nezabil… Dneska taky na fullu nedám to co jsem dával na kole s pevnou vidlí

                                  0 0
                  • kubad  

                    A co je te po tom za kolik ma kdo kolo?

                    At si koupi každý co chceva na co ma ,

                    0 0
              • Seky  

                Byť si to nechceš přiznat je to prostě jen závist, nebo nepřejícnost. Proč by si člověk na dojíždějí pro rohlíky 300 metrů do sámošky, nemohl koupit kolo za 200 kolíků? On si na to musel vydělat a zaplatit si to ze svýho, tak proč by nemohl? I tady v okolí vím o lidech co mají takový kola. Osobně sám mezi ně patřím, no a co? Prostě jsem fanda cyklistiky, ale díky práci nemám čas jezdit, ale když už se jednou za čas svezu, chci si to pořádně užít, je to pro mě malej svátek dostat se na kolo. A jen proto, že najedu málo, tak se jako mám trápit na kole za 15, místo na kole za 150? Nechápu co na tom řešíš, prostě jen závidíš a zdá se ti to být nespravedlivý, když takovej jezdec jako ty s mega nájezdem, nemáš na kolo jako jiní, s nájezdem bohužel jen pár stovek kilometrů ročně.

                0 0
                • Kysky  

                  Když myslíš že závidím, tak si to mysli. Je to tvůj názor. Já dokážu ocenit lidi, kteří zaslouženě vydělávají velký prachy a i to, že si za ně koupí něco drahýho co se jim líbí, ale jenom pokud to využijou. Ppkud ne, mám na to názor viz výše.

                  0 0
                  • Člověk a jeho svět  

                    Však oni to využijí. Nájezd 2.000 km je pro někoho sci-fi :)

                    0 0
                    • Kysky  

                      Neříkám že zakladatel je tak extrémní případ jako někteří, jako jsi psal třeba ty o těch Brňácích :-)

                      0 0
                  • Seky  

                    Tak tady v tom se evidentně neshodnem. Co bych ze života měl, nebo proč bych pak vůbec vydělával peníze kdybych si směl koupit jen věci co na 100% potřebuji. Protže pokud se omezím jen na to, že ve finále npotřebuju nic víc než vodu a chleba, na to mi stačí makat jen jeden den v měsící a zbytek můžu třeba jezdit na kole. Pak bych měl ty mega nájezdy, ale nebudu zase mít na to kolo. Trochu začarovaný kruh. A proto zaplať bůh máme tu svobodu si každej zvolit co chceme sami dělat. A proto si svobodně volim, že i na těch svejch 500 km ročně, potřebuju kolo za 150.

                    0 0
                    • nomecz  

                      nepotřebuješ ale chceš :-)

                      to je trošku rozdíl, ale jinak přesně jak píšeš každej si potřebuje sem tam udělat radost

                      0 0
                      • Seky  

                        Tak to je jasný, že ze začátku jen chceš, ale časem se z toho stává potřeba. :-) pak se tomu říká závislost :-)

                        0 0
                  • raw 4  

                    Z my zkušenosti, stací rodina, prace a dojizdení z prace (cca 2,5 h denně) a jsem rad ze za sezonu dam 4 tis. A taky jsem si na to nekoupil Tesco kolo ale pořádnýho Kubika…protoze me to baví s je to hobby..treba to mají podobně..

                    0 0
              • Rubi  

                Tvoje starosti bych chtel mit… Pokud se potkavas s valouny na sworkach tak bys mel potrenovat :-D

                0 0
          • Člověk a jeho svět  

            To je snad každého věc.

            0 0
          • Člověk a jeho svět  

            To je snad každého věc.

            0 0
          • Niko009  

            Jezdím už na Meridě za 13 tis.už 12 let. Jediné co jsem vyměnil jsou výplety za crossride, vidle, sedlo, špalky na brzdách. Do teď to jede, přehazuje s původní řeťezovou sadou a nejspíše asi ještě bude. Kolo za 20–30 mi nepřinese zjevně velkou radost z jízdy oproti současnému. To už si nechám radši moje staré. Co si budeme povídat, dnes je všechno dražší a já si nemyslím, že kolo třeba za 40 je bůh ví co. Ano, stačit mi bude, a jde hlavně o nohy a techniku, ale jel jsem na dvou takových a necítil jsem velký skok (bavím se o průměrných cenách kol na půltě). Před 8 lety mi kámoš půjčil Treka kde jen rám stál 50, výplety tenkrát crossmaxx a to kolo letělo hrozně.

            0 0
            • raw 4  

              To mu sám, co jdi ted napsal nevěříš,viď?…jestli chceš tvrdit že není rozdil mezi 12 letou Meridou za 13 a novou vcelku už HT raketou za 40? A samo ze nohy a hlava jsou nejdůležitější..na to se nevymlouvej

              0 0
              • Niko009  

                Jenže ta Merida díky kolům trošku jede oproti původním výpletům a když sednu na kolo AL za 20, tak to je možná i horší, za těch 40 je to už v karbonu poznat, ale není to vzhledem k investici takový skok, který by mě donutil si to kolo koupit. Proto jsem chtěl sáhnout výše, vyzkoušel toho Kellyse, tam je to zase o něco lepší co se týče přenosu síly z pedálu, ale jak již tu bylo zmíněno, nesedí mi ta tvrdost v terénu. Nejspíše je to nohama, technikou, v každém případě chci zkusit kola co radili kluci ať mám větší přehled a můžu si s klidným svědomím to kolo za 40 koupit a ušetřit balík.

                0 0
                • MnemonicJ  

                  tak ono já bych řekl (možná se pletu) že většina lidí už tady dneska sedlá fully. Možná to tak neletí, ale je to pohodlný a hlavně je to zábavný :)

                  0 0
                • raw 4  

                  Možná zkus neco jinyho než Kellys. .jak tady kluci rádi a ty sis vybral. .

                  0 0
    • kocers  

      U toho BMC TE02 mi příjde úsměvná (až smutná) skladba komponentů. Název kola XT/SLX ale kazeta! jen deore a řazení taky deore. Kdyby to dali celé na SLX a necpali tam kliky s hazkou XT, tak jejich náklady a skoro bych řekl i hmotnost nižší a aspoň na mě by to působylo mnohem lépe. Chápu ale, že BFU vidí jen ty písmenka XT a ty jsou na těch dvou komponentech vidět nejvíc. Asi sem ti tim nijak nepomohl, ale musel sem to napsat.

      0 0
      • Mr.Dan  

        No naštěstí nabízejí i „full XT“ verzi, sic o 8 litrů dráž, ale zato jsou tam lepší kola, karbonový rodla a snad i sedlovka a XT brzdy atd., což za ten příplatek asi stojí.

        0 0
    • Seky  

      BMC jsem nejel, ale z těhle co jsi napsal asi nejrozumější volba. Pokud chceš pohodlný kolo tak se Supovi a Kellysovi vyhni obloukem, jsou to extra tvrdý kozy, V Supovi jako bonus navíc dostaneš pěkně ozývající se vnitřní vedení bowdenů.

      Pokud chceš extra pohodlný HT, projeď si někde Cannondale F-Si a nebudeš chtít nic jinýho.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        To je pravda, s tím Cannondalem, určitě bych zařadit do výběru vedle BMC. S Canyonem tazatele úplně chápu, navíc už jich je opravdu moc.

        0 0
      • Seky  

        Jen pro doplnění. Kdyby se ti F-Si zdálo moc drahé, koukni na F29, je to to samý, akorát levnější. Pro příští rok z toho už konečně logicky udělali jednu řadu pod názvem F-Si.

        0 0
      • Niko009  

        No právě jsem byl z toho Kellysu docela vytřepanej.

        0 0
        • Seky  

          To je proto, že číňan umí okopírovat a vyrobit karbon rám, ale netuší, jak docílit těch specifických vlatností jako firmy co mají vlastní vývoj. Takže na těhle levnejch karbon rámech, není žádná přidaná hodnota, oni jen vzali kolo s hliníkovým rámem a hliník nahradili karbonem, nic víc. Někteří lidi jsou z toho celý vedle jak mají super kolo na karbecu za pár korun, ale jen proto, že nikdy neseděli na tom pořádným karbecu. A to je to co ti doporučuju projet. Levnej karbon už si jel, tak teď se projeď na pořádným a uvidíš jestli to za to stojí.

          0 0
          • Člověk a jeho svět  

            Tuším diskuzi. Chtěl bych souhlasit, ale v zásadě bude už celkem jedno, jestli ten samý Číňan peče kolo pro CNDL nebo pro Kellys.

            0 0
            • Seky  

              Tak to je jasný, že nejspíš jeden a ten samej číňan peče pro obě značky. Ale sám asi víš že v těch kolech je rozdl a kde asi tak je.

              0 0
          • Niko009  

            Děkuji za informaci. O to mi právě jde. Nedat za kolo 50 abych cítil že je tužší a při šlápnutí trochu jede a ve sjezdu to je koza. To radši počkám, "pošetřím " příplatím a budu cítit jak to funguje.

            Jinak k těm cenám jsem to myslel na starý ročník BMC který mají za 108, ale to byl takový spíš dotaz, nechci za kolo dávat tolik pokud bude dobře fungovat třída pod ním.

            Víte někdo kde by se dalo BMC vyzkoušet? Nebo ten Cannondyle, ale to je už palba.

            0 0
            • nomecz  

              BMC nevim

              ale na FSI jsem mel možnost chviličku projet a je to fakt parada, neskutečná raketa zvlášť ve srovnání s mou plečkou :-), na stránkách cannondale je seznam prodejců tak můžeš začít obvolávat

              jinak doporučuju počkat na hliníkový FSI modely 2016 ušetříš dost peněz a jízda nebude o nic horší

              0 0
              • Seky  

                Pokud k tomu přikoupí karbonou sedlovku Save2 tak máš pravdu, že to kolo bude dost podobný, ale stejně bych radši šel byť i do toho nejlevnějšího karbon rámu.

                0 0
                • nomecz  

                  náhodou nemáš představu kdy budou známé ceny a konfigurace novejch modelu ?

                  0 0
                  • Seky  

                    Ceny mám v práci pouze v papírové podobě (teď jsem doma, takže nemůžu ani naskenovat), a jestli chceš katalog 2016 v pdf, tak si o něj napiš na můj mail v profilu :-)

                    0 0
            • Seky  

              Jde jen o to od kud seš. BMC tuším, že půjde vyzkoušet asi jen v Brně, Canondale si najdi na stránkách nejbližšího prodejce a te by ti měl být schopen testovačku zajistit. Pokud jseš že středníc čech klidně testovačkou rád posloužím :-)

              0 0
          • Mr.Dan  

            Ale tak třeba S-Works (SJ HT) je taky hypertuhej a vlastně dost nepohodlnej a přitom to není žádnej no-name čínskej výpotek. Na druhou stranu ale fakt jede a super reaguje na podněty řidiče.. :)

            0 0
      • Chlebovnik  

        V Supovi jako bonus navíc dostaneš pěkně ozývající se vnitřní vedení bowdenů.

        Není v tomhle případě viníkem spíš brzdová hadička vedená trochu volněji pod dolní rámovou trubkou?

        0 0
        • Seky  

          Já to nijak extra nezkoumal, ale na to, že vevnitř mlátěj hadice (nebo jakýho čerta bowdeny) si mi stěžovalo už hezkejch pár lidí. Ještě, že si to nekoupili u mě :-)

          0 0
          • Chlebovnik  

            Já jenom, že jsem to kolo na jaře testoval, a to mlácení bylo způsobeno právě tou hadičkou vedenou spodkem rámu, takže ji stačí přilepit nebo na ni natáhnout kousíček nějaký bužírky.

            0 0
      • vylizplech  

        Žádné ozývání bowdenů vevnitř rámu jsem nezaznamenal a rozhodně nejezdím jen po cyklostezkách, ale převážně terén. Jinak my tvrdí chlapi z Valašska, potřebujeme i tvrdá kola :D

        0 0
    • JakeF  

      Hele, co tu tak píšeš, že chceš začít jezdit Alpy a tak, má to celkem jednoduchý řešení, aby to nedrncalo… Za tyhle prachy už bude relativně pěknej full. Pokud tě baví terén a chceš jezdit i větší hory, full ti dá daleko víc, než sebepohodlnější HT. Pokud vezmeš nějakej 100mm chrtí, tak to pořád pojede parádně, pokud nejsi zvyklej jezdit kopce vestoje, tak na lehčí trase to na průměrný rychlosti nejspíš ani nepoznáš a v terénu bude výrazně lepší. Přecijen to není málo peněz a počítám ho neplánuješ za pár měsíců měnit, tak bych doporučil si někde fulla třeba na víkend půjčit a uvidíš. Z toho co tu píšeš, to podle mě za vyzkoušení stojí. A třeba zrovna Trek je i celkem použitelnej.

      Pokud jsi pevně rozhodnutej jít do HT, tak za mě BMC nebo Trek. Kelyš má Cobalty kola, který bývaly celkem poruchový a Sup je past vedle pasti.

      0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Buď rád, že se do tebe ještě nepustila místní liga „ochránců“ SUPů. Cosi podobného jsem o této značce napsal jinde a to bylo křiku ;)

        0 0
      • Niko009  

        Byl jsem vrátit ten HT Kellys Stage a říkám jestli nemají slušný full na testovačku a nyní mají vše pryč, akorát je možno rok 2013 co jim tam leží ve 26" Kellys Kju.

        http://www.kellys-bike.cz/…013-d143.htm

        Bude tento bike stačit pro účely viz výše popsané, abych si dokázal udělat obrázek o tom jak dobrej full funguje nebo opět mám jít rovnou do BMC, Trek apod.? Abych zbytečně netestoval něco co moc dobře nefunguje.

        Díky.

        0 0
        • MnemonicJ  

          hele já si myslím, že za zkoušku nic nedáš. Já mám treka a jsem spokojenej, nicméně netvrdím, že lepší neseženeš a hlavně nemám žádnej chrtí stroj. 26 už bude asi za zenitem a představu o tom, jak jede 29 si moc neuděláš, nicméně proč se na tom neprojet, ne? :)

          0 0
        • marius  

          Kamarád má toho Kelyse Stage 90 a neznám spokojenějšího člověka. Myslím, že je to dobré kolo, mínus jsou jen ty těžší výplety.

          0 0
      • Pentaroth  

        +1

        0 0
      • jeffino  

        ten trek je použitelnej, ale krapet předraženej, leda, že by uhádal jinou cenu než MOC:-)

        0 0
    • JaHo  

      Ahoj, mám toho Kellyse od května, najeto cca 2tis, mám 90 kg, první co jsem řešil jsou brzdové kotouče, jezdím dost na horách a při sjezdech z hřebenů dolů to tam jezdí 50–70 km/h, a to ty kotouče nevydrží, nandal jsem XT a pohoda. Jinak spokojenost, vozí mě to hezky, žádný problémy nemám, kolo za sebe mohu doporučit. Je téměř konec léta, věřím že se dá sehnat za zajímavé peníze.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.