• petr99

    Ahoj,

    sháním nové brzdy (mechanická avidy bb7 mě už fakt nebavěj) a koukal jsem na zdejší bazar, kdy jsem podle cen vybral tyhle kousky.

    Ve výbětu jsou: Shimano SLX/XT vs. Shimano Saint/Zee vs. Hayes stroker ryde/trail vs. Formula RX/The one

    Hledám brzdy na AM, který by měli dost brzdnýho výkonu, super by byla stavitelná vzdálenost páky a aby byly bezúdržbový (v brzdách jsem se navrtal dost a už mě to nebaví).

    Na slx/xt jsem slyšel převážně chválu, a vím, že saint/zee jsou spíš gravity brzdy, ale jinak o nich ani o těch ostatních moc nevim.

    Prosím poraďte, podělte se se zkušenostma, jaký maj + nebo – atd.

    0 0
    • chyna.cz  

      kolik vážíš, co jezdíš, jaký budou kotouče?

      já třeba jezdil Deore M595 (180/160) , SLX M675(180/180) a teď Zee BR640 (200/180) a na mých cca 75kg + výstroj + kolo mi stačily v poho SLX. pro klid v duši bych si po sjetí nasadil destičky s chladiči.

      Zeečka jsou solidní kotvy, je na ně spoleh, jen se mi občas zavzdušní :-(

      0 0
    • martic  

      Neporadím, ale smím se zeptat na důvody nespokojenosti s BB7 ?

      Já jen, že ji mám na zadku a říkám si, že kdyby mi odešla přední hydra, tak tam snad taky plácnu BB7.

      0 0
      • petr99  

        Táta má na kole ty samý, jen o rok starší, a úplně super. Jsou to kudly jako prase. Já osobně mám problém se sílou, prostě to pořádně nebrzdí, kotouč odmaštěn, destičky taky (2× speciálním přípravkem), pak jsem oboje i vypálil, a furt to je na prd. Zadní je ok, ale přední k ničemu. Já to ještě zkusim dát do kupy, zkusim si od táty pujčit kotouč, případně destičky, a když se to pude, tak si je nechám (nechce se mi utrácet za jiný brzdy, tyhle mám jen 3 roky), ale bojim se, že je to prostě blbej kus.

        0 0
        • kubad  

          zjisti jestli nemáš road verzi :D

          0 0
          • petr99  

            Počkat, co ? Ona je nějaká road verze ? To v servisu snad nejsou tak blbý, aby je dali na MTB, ne ?

            A funkce se liší ?

            0 0
            • kubad  

              jo přesně jak píšeš brzdí o dost míň aby ses na silnici nezabil :D

              dej fotku brzdiče hned se uvidi

              0 0
              • petr99  

                Koukal jsem se, je tam BB7 road, táta má BB7 MTN (nwm proč ne MTB). Tak jsem si pěkně zanadával.

                Kolik času jsem strávil snahou to dát dokupy, i peněz, v servisu to bylo 2× a nikdo mi to neřekl !

                Takže výměna, jo ? Kdybych na to měl koule, tak do toho servisu pudu a budu požadovat náhradu. To kolo mi tam stavěli, a na MTB dali silniční brzdy, pak to tam bylo 2× na servisu přimo z brzdama a nikdo nic ! Ja se z toho asi po !

                Každopádně ti moc děkuju, to to vysvětluje !

                0 0
                • Vilém  

                  Jednodussi by bylo pouzit k tomu paky s menitelnym pakovym pomerem, nastavil bys je na canti a fungovalo by to.

                  0 0
                  • petr99  

                    A česky prosím :) ?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Existuji packy v dvema ruznyma pakovyma pomerama, ktere se lisi bodem uchyceni lanka oproti bodu kolem ktereho se otaci packa.

                      No a pak existuji Avid speed dial, kde si ten pakovy pomer muzes menit plynule.

                      Silnicni brzdove paky maji pakovy pomer jako canti brzdy, pri pouziti Avid SD pak bys zasrouboval uchyceni lanka bliz k cepu otaceni paky. U canti se pri plnem stisku pohne lanko o kratsi kus, nez u vecek, pakovy pomer packy je vic do sily.

                      0 0
                      • petr99  

                        Děkuju za typ, prozoumám to, ale stejně to vidim na ty SLX :). Taky zkusim si postěžovat v tom servisu, kde mi stavěli kolo, že dali blbý brzdy a mohli by mi nechat nový za nákupku, ale nwm no, už to jsou 3 roky od stavby a asi 1/2 roku od servisu těch brzd, kdy mi ani neřekli, že mi tam nedali brzdy na MTB.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Jasny, on konfort ovladani u hyder je krapet lepsi nez u BB7.

                          Zas se na to podivej z te lepsi stranky, road verzi prodas draz nez MTB, zvlast v dnesni dobe kdy frci ruzne CX a silnicky na kotoucich.

                          0 0
                  • kubad  

                    myslím že by stejně nedosáhl stejného výkonu jak mají MTB

                    0 0
                    • Vilém  

                      Mozny to je. Kamos mel stejnej problem, pouzil SD paku, chovani brzdy se dost zlepsilo, predtim nebylo mozny zablokovat predni kolo at delal co delal.

                      0 0
                    • BlickM  

                      Já měl BB7 „road“ a nepoznal jsem rozdíl. Manželková má „černé“ BB7 a rozdíl jsem nikdy nepoznal. Je pravda, že její kolo jsem projížděl jen „servisně“. Oba jsme měli páčky Avid 7, nastavení ± stejný poměr.

                      To maj jako jiné zpřevodování páky uvnitř třmenu? Na pohled je rozdíl jen v barvě.

                      0 0
                      • petr99  

                        No, táta má MTB BB7 a je to rozdíl enormní.

                        0 0
                        • BlickM  

                          nojo, já se ptal … v čem je rozdíl. Přepákování uvnitř mechanismu?

                          0 0
                          • Vilém  

                            Pokud je paka na trmeni stejna, tak v nicem jinem byz rozdil nemuze. Ten vnitrni mechanismus s kulickama je jako nahradni dil, takze by to teoreticky slo prehodit.

                            0 0
                            • BlickM  

                              Právě že páka na třmeni je podle mne stejná. Takže jedině ten vnitřní mechanismuz, že by měl jiný převod z páky.

                              0 0
                              • Vilém  

                                Budou tam mit udelane jine stoupani.

                                0 0
                              • Vilém  

                                Takze je to jak jsem myslel. Vsechny dily jsou stejne, jen je rozdil v pajslu.

                                Da se koupit i u nas, viz zitny.

                                0 0
                              • petrun  

                                Převod bude jiný na 100%. Stačí porovnat třmeny. Road má kratší dráhu pro lanko než MTB verze. To znamená, že musí mít strmější náběh a na stejný brzdný ůčinek se stejnou pákou by vyžadoval Road podstatně silnější stisk páky.

                                0 0
                                • kubad  

                                  Přesně tak je to na první pohled vidět, nechapu tazatele jak se na to vůbec ptá, ono stačí dat na silniční brzdu MTB páku a hned to člověk pochopí že to nejde

                                  0 0
                              • BlickM  

                                Chlapi, nenuťte mě k nějakým labolatorním pokusům :-)

                                Dejme tomu, že tam rozdíl v přepákování je … ale rozdíl v brzdném účinku je minimální, větší rozdíl dělaly jiné destičky. Oboje brzdy měly páčky Avid7. Ano stříbrná BB7 na fotce má o trochu menší úhel páky.

                                0 0
                                • kubad  

                                  Bylo na fóru par případů stejně jako v tomto vláknu kdy lidí proklinali tyto brzdy že prostě nebrzdi.

                                  Měl sem taky silniční verzi na CX kole a zdaleka to nebrzdi tolik co MTB Verze

                                  0 0
                                  • petrun  

                                    Možná by mohly brzdit stejně ale Road by na stejný účinek potřebovala brutální sílu na páce což asi částečně pohltí bowden a lanko.

                                    0 0
                                    • petr99  

                                      Takže jsme se dostali zpět k tomu, že je potřeba brzdy vyměnit… :D

                                      0 0
                                      • BlickM  

                                        Ano, pokud potřebuješ odůvodnit nákup XTček, tak ano.

                                        0 0
                                        • petr99  

                                          Budu kupovat SLX, a ne, nic nepotřebuji odůvodňovat, jen jsem si s nima něco užil, párkrát se málem zabil (jednou doslova) a mám přímý srovnání s MTB BB7

                                          0 0
                                          • BlickM  

                                            Však si je kup. Brzdí líp jak BB7.

                                            0 0
                                            • petr99  

                                              To srovnání jsem myslel road vs. mtb BB7, ale i maximálním brzdným účinkem je SLX lepší než mtb BB7 ?

                                              0 0
                                              • kubad  

                                                To je složitější stanovit co je max účinek. :)

                                                Ale co sem jezdil tak hydry brzdí lip než BB7 a potřebujes na to mensi silu na páce

                                                0 0
                                              • BlickM  

                                                Určitě brzdí líp jak MTB BB7 a i líp se „dávkujou“.

                                                0 0
                                              • Pedro404  

                                                Já žádnej rozdíl v brzdnym účinku nevnímám, ale SLX maj rozhodně lepší feel na páce, BB7 sou z podstaty lanka houbovitý.

                                                0 0
                                                • petrun  

                                                  Proto kupuju masivní pancéřovaný bowdeny a co nejsilnější předepjatá, broušená lanka + robustní soustružené ocelové koncovky. Je ale smutná skutečnost, že už se pak dostávám na cenu hyder. Navíc se snažím o co nejkratší vedení bowdenu což není vždy příliš estetické.

                                                  0 0
                                                  • Rubi  

                                                    nebylo by lepsi koupit slx? :D

                                                    0 0
                                                  • petrun  

                                                    Bylo, už jsou na fullu a Deorka na HT. BB7 nechávám dál na zimákovi (parkuju ho v mrazu) a na turistovi kvůli jejich spolehlivosti.

                                                    0 0
                                                  • Pedro404  

                                                    Jak koukám na dnešní cenu 1500 za třmen s kotoučem, tak seš nad cenou hyder i s obyč vedenim:)

                                                    To na těch svejch čtyřech třmenech, co se mi tu bezprizorně válej, snad při prodeji eště vydělám, sem je podle mě kupoval pár let zpátky kolem litru.

                                                    0 0
                                                  • jIrI___  

                                                    Které bowdeny a lanka se ti nejvíc osvědčily? Přešel jsem z hydraulických brzd na mechaniku, tak ať neztrácím čas a peníze zkoušením všemožných kombinací :)

                                                    0 0
                                                  • petrun  

                                                    Dnes už jedině Alligator LY-186:

                                                    http://www.kupkolo.cz/…etany_z5836/

                                                    Je ale velmi tvrdý a neohebný. Na některých kolech jsem musel pomocí těchto úchytů narovnat vedení bowdenu:

                                                    http://www.kupkolo.cz/…hk-26_z4396/

                                                    Lanka jedině teflonový Aligátor. Má sílu 1,7mm což je to nejsilnější co lze sehnat (ostatní vyrábí 1,5 – 1,6mm). Tady nejde jen o pevnost lanka ale i o to aby v bowdenu nebylo zbytečně volné:

                                                    http://www.kupkolo.cz/…eflon_z4337/

                                                    Koncovky jsem dříve používal hliníkové Aligátory ale do tý hlíny se časem vytlačí dráty z bowdenu. Teď používám ocelové soustružené které nepovolí ani o setinu mm:

                                                    http://www.kupkolo.cz/…-5-mm_z1189/

                                                    Prostě použij to nejtvrdší co lze koupit za normální cenu (ceny za Slimline, I-link, Elite link, a jiné „linky“ jsou zločin).

                                                    Když to celé jednou za 2–3 roky měním, stojí mě to kolem 500,– Kč.

                                                    0 0
                                                  • Rubi  

                                                    lanka a bowdeny jednou za 2–3 roky jo? :D

                                                    0 0
                                                  • petrun  

                                                    Tyto ano, vydrží v pohodě 2 roku u zimáka, 3 u letňáka. Shimano by za tu dobu už bylo dávno po smrti.

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    Čéče já mám Shimano bovdeny a lanka na celoročnim kole už 6 let a po smrti se jeví až posledních pár měsíců. :)

                                                    0 0
                                      • kubad  

                                        Ty silniční prostě nemají dostatečný výkon, pomuzes tomu vhodnějším a pakama, ale nebude to nikdy brzdit jak MTB verze a už vůbec ne jak nové Deore

                                        0 0
                                • petrun  

                                  O trochu menší úhel? MTB verze na fotce má lanko přitažené o centimetr!

                                  Před montáží je ten rozdíl téměř třetina dráhy páky třmenu.

                                  0 0
                                • BlickM  

                                  ale notak …

                                  Porovnávam tu skutečné brzdy na skutečné fotce. Nemám pořebu fotky upravovat, nebo švindlovat. Černá BB7 měla vyháknutý bovden. Uznávám, že jsem to šel zkusit znovu a lanko jsem povolil i ve šroubu. Páčka šla ještě o něco víc, ale dobrejch 5 mm má mrtvý chod.

                                  Za druhé, netvrdím, že nemůže mít jiný poměr. Proto jsem se ptal v čem jsou skutečné rozdíly. Brzdný účinek pocitově stejný. Brzdy nikdy neměly stejné podmínky (kotouče ani destičky), ale rozhodně tam neni propastný rozdíl, jak tu někteří píší. Laborovat s nimi ve smyslu měření úhloměrem a mikrometrem, nebo třeba snímačem momentu nehodlám :-)

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Mít na silnici nebo CX brzdy s účinkem MTB BB7 tak se na tom nedajezdit !

                                    Asi nedokáže využít potenciál brzd když nevnimas rozdíl

                                    0 0
                                    • BlickM  

                                      Ani silnici ani CX nejezdim. Ano asi jsem hňup, který nedokáže brzdit. To chceš slyšet? Vlastně nechápu, jak jsem mohl jezdit SLX a teď De, hm.

                                      0 0
                                      • petr99  

                                        No, tak to určitě nikdo říct nechtěl, k nějakým urážkám tu nedošlo a doufám ani nedojde, neni k tomu důvod, jde jen o diskuzi

                                        0 0
                                      • kubad  

                                        A vážně ti stačí Road BB7 s MTB packama na ježdění v terénu?

                                        Pak mas asi pravdu v tom na co reaguju sorry

                                        0 0
                                        • BlickM  

                                          Ano, v době kdy jsem je jezdil mi stačily a proto jsem je při upgrade pořídil i mé drahé.

                                          0 0
                                    • petrun  

                                      Četl jsem takovou legendu, nevím jestli je to pravda. Shimano údajně před mnoha lety postavilo první hydraulické brzdy s tak brutálním brzdným účinkem, že se je neodvážilo dát do prodeje. Muselo postavit jiné a snížit brzdný účinek aby se lidi nepozabíjeli.

                                      0 0
                                      • Zdyn  

                                        Tahle historka se traduje k prototypu brzd, které byly chlezeny vodou. Co si tak pamatuji, tak pod sedlem byla expanzní chladící nádržka. Testovali to sjezdaři, ale důvody pro nezavedení byly myslím spíše v komplikovanosti, než v extrémním brzdném účinku. Toho není nikdy dost :)

                                        0 0
                                  • petr99  

                                    Věř mi, ten rozdíl je vážně ENOMNÍ ! Na MTB BB7 potáhnu dvěma prsty a stavim se na přední, případně letim. Na Road BB7 můžu mačkat 4ma prstama a je to jak Včka s ABS – na přední se nemám šanci postavit.

                                    0 0
                                    • BlickM  

                                      Vždyť já znám BB7 MTB. Však ty moje Road BB7 byly první brzdy, co brzdily i na dva prsty a dokázaly stavět a regulovat jízdu po předním.

                                      Není rozdíl i v ročnících?

                                      0 0
                • petrun  

                  To bych jim omlátil o palici. BB7 road může dát na MTB v kombinaci s véčkovými pákami jen absolutní idiot.

                  0 0
                • martic  

                  Tak to je zajímavý případ :-) . Mě právě BB7 nepřipadají vůbec špatné, proto jsem se podivil . Nevím co na předku, ale zadní kolo mi blokuje poměrně snadno i jedním prstem. Ani žádné poruchy nebo pracné seřizování jsem u ní zatím nezažil. Jen chod páčky vlivem odporu lanovodu a pružin je o něco těžší a dávkovatelnost asi trochu horší než u hydraulik, ale jinak u nich vidím pro běžné ježdění spíše výhody.

                  Jak je vidět do servisu raději nejezdit.

                  0 0
                  • petr99  

                    Tal ona to byla tak trochu i moje chyba, řekl jsem, že tam chci Avid BB7 a víc jsem neřešil. V životě by mě nenapadlo zjišťovat, jestli nemám silniční verzi na MTB kole, jsem ani nevěděl, že road verze existuje :). No nic, je to zkušenost, že si musim hlídat i takový jasný věci a „maličkosti“.

                    0 0
                    • martic  

                      Já o silniční verzi sice slyšel, ale taky by mě to nenapadlo, že „odborníci“ mohou udělat takové zvěrstvo.

                      0 0
                      • petr99  

                        1. špatná zkušenost v danym servisu za mnoho let (táta s kamarádama tam chodili dřív než jsem se narodil :) ), ale zato to je teda pořádná bota…

                        0 0
                  • petr99  

                    Jinak mě BB7 na MTB taky nepřijdou vůbec špatné, kudly jsou to super.

                    0 0
                    • Atilla  

                      Jo BB7 brzdí pěkně, ale když vezmeš, že za stejnou cenu máš deorka… tak pak mají smysl jen na dirt, nebo tlusťochy.

                      0 0
                  • petrun  

                    Proto je mám na třech kolech z pěti :-)

                    0 0
    • X-biker  

      XT 203/180 ideal :-)

      0 0
      • petr99  

        A v čem jsou lepší než SLX ?

        0 0
        • kubad  

          jsou víc coool :D

          jinak je to v podstatě fuk brzdí stejně

          0 0
        • petrun  

          Mají větší MI (MI = machr index).

          0 0
        • jIrI___  

          XT se od SLX liší jen v páce, XT má možnost nastavení délky mrtvého kroku a samotná páka je hliníkový výkovek (páka SLX je hliníkový výlisek). Třmeny jsou naprosto totožné. Pokud netoužíš prodlužovat mrtvý chod páky, tak XT jsou podle mě vyhozené peníze a SLX udělají stejnou, ne-li lepší službu.

          0 0
          • petr99  

            A co kdyby XT byli dražší „jen“ o cca 500Kč. Našel jsem je ve výprodeji

            0 0
            • Atilla  

              Už nějaký pátek se dají sehnat SLX kolem 2500kč a XT kolem 3000kč, takže to je na tobě. Já bral SLX protože freestroker nevyužiji.

              0 0
            • jIrI___  

              Osobně bych do toho nešel, protože mám rád spíš kratší chod páky a všechny XT, co jsem zkoušel, ho měly o kousek delší než SLX. Na druhou stranu mi přišlo, že XT páka je o něco příjemnější než SLX.

              0 0
              • petr99  

                Tak já taky mám radši kratší chod páky, ale a XT si to nařídíš, ne ?

                0 0
                • kubad  

                  jen prodloužíš :D

                  ale ja rozdil v chodu mezi SLX a XT nezaznamenal, pro mě je větší plus páčka XT která mě mnohem líp sedí

                  0 0
          • Pedro404  

            Čistě pro zajímavost, nevíte jak sou SLX ve srovnání s Deore M615? Vim, že Deore nemaj keramický pístky, je to poznat na výkonu?

            0 0
            • petrun  

              Na SLX jsem upgradoval fulla a těmi Deore 615 jsem upgradoval HT. Rozdíl zatím žádný nepozoruji. Asi bych musel jet nějaký hodně strmý a dlouhý sjezd abych poznal rozdíl.

              0 0
              • petr99  

                Takže Deory 615 klidně místo SLX ? A jsou levnější ?

                0 0
                • Pedro404  

                  Na kupkole o tři stovky:)

                  0 0
                  • petr99  

                    Na koloshopu o 600, ale jestli se už nezhorší výkon, kvalita.

                    0 0
                    • kubad  

                      výkon o moc ne, provedení už je poznat

                      0 0
                      • petr99  

                        Takže to není tak kvalitně zpracovaný ? Míň toho vydrží ?

                        0 0
                        • kubad  

                          to se nedá říct že vydrží míň prostě jen jednodušeji udělané, a obyčejnější materuály, pořád jsou to dobré brzdy

                          0 0
                          • Pedro404  

                            V čem sou ty materiály jiný, než že nemaj keramický pístky? Mám tu páku Deore a SLX a matrošově mi příde identická.

                            0 0
                            • kubad  

                              ano pístky, provedení brzdiče, provedení páky

                              si najdi fotky a porovnej si to nebo si myslíš že tu cenu shimano nadzvedne jen logem?

                              0 0
                              • petr99  

                                Ok, díky. Takže výkon srovnatelnej, „jenom“ je horší (estetické?) zpracování. Teď už se jen rozhodnout, jestli si kvůli tomu chci připlatit na SLX…

                                0 0
                                • Martinson  

                                  615 vs SLX nemá cenu řešit kvůli ceně. To spíš SLX proti XT.

                                  0 0
                                  • petr99  

                                    Takže jednoznačně SLX lepší ?

                                    0 0
                                    • Pedro404  

                                      Pokud nepočítáš každou korunu, tak jo, ale pokud nejezdíš nějaký pekla, kde bys to uvařil, a nemáš potřebu furt měnit vzdálenost páky, tak rozdíl asi nepoznáš.

                                      0 0
                                      • Vilém  

                                        U nekterych ramu se muze hodit banjo na hadici a moznost jejiho natoceni u SLX.

                                        0 0
                                        • Pedro404  

                                          No vidiš, o tomhle rozdílu sem nevěděl.

                                          0 0
                                        • petr99  

                                          Co to prosím znamená ?

                                          0 0
                                          • Pedro404  

                                            Že u Deore třmenu vychází hadice pevnym směrem, u SLX jde natočit.

                                            0 0
                                            • petr99  

                                              Aha, díky.

                                              No pořád to ve mě hlodá, jestli si připlatit a dále neřešit, protože mi to už bude vždy stačit, nebo vzít Deore a risknout, že někdy přijdu k penězům a zatoužim po něčem víc cool…

                                              Každopádně všem moc děkuji za dobré rady, moc jste mi pomohli :)

                                              0 0
                                              • pepek  

                                                Nevím, proč ti to zatím nikdo neporadil, ale existují i pěkné brzdy Avid (:-)

                                                0 0
                                                • RomanH  

                                                  Pane, proc to delate, reknete mi, proc to delate :-)

                                                  Prave si rikam, jestli mam Katce ty prakticky nejete Elixir 5 sundat a za symbolicky peniz je poslat dal, a nebo mam pockat do dalsiho odvzdusnovani.

                                                  0 0
                                                  • pepek  

                                                    Když jsem kdysi dávno byl mladší, tak jsem míval období, kdy jsem byl zklamaný, že všechno na kole funguje a nemůžu nic štelovat a upravovat. Tak pokud soudruh je mladší a taky chce na kole semtam něco dělat, tak Avidy jsou na to jak dělaný.

                                                    0 0
                                                  • petr99  

                                                    Na to, že je mi 16, jsem si užil skoro moc. Vzhledem k tomu, že peníze nijak nepřebejvaj, tak si všechno snažím opravit sám. A v těch svých avidech bb7 jsem se nahrabal až až (pak jsem nevydržel a dal je do servisu), abych pak po měsících zoufání z nevědomosti zjistil v jedné diskuzi, že mám silniční verzi :). Takže hrabat se ano, ale musí to mít cenu. A s brzdami už nic podobného absolvovat nemíním, proto Shimano Deore/SLX (to jsem se ještě nerozhodl).

                                                    0 0
                                                  • RomanH  

                                                    Bikove BB7 jsou dobre brzdy, vozil jsem je. Akorat s kvalitnim bovdenem a lankem jsi na cene hyder, kde je davkovani lepsi. BB7 zase v pripade potreby opravis kdekoliv.

                                                    0 0
                                                  • petr99  

                                                    To samozřejmě vim (táta je má), ale když už nový brzdy, chci hydry. Už mám asi i určitej osobní blok za ty 3 roky na road BB7 :)

                                                    0 0
                                                • novas752  

                                                  To zní jak reklama na inzerát :D

                                                  0 0
                                                • petr99  

                                                  Jo, dobrej vtip. Na to nepotřebuju nikoho, abych odpověděl: „ne, děkuju“. Oni možná nejsou ani nějak špatný, jen (co jsem slyšel) horzně problémový. Jo Sramácký Guidy, to je jiná, jenže na to se zas netváří moje peněženka :).

                                                  0 0
                                                  • novas752  

                                                    Avid a Sram je to samý :) Avid patří pod Sram a Sram si nejvyšší modely jen „přebrandovává“.

                                                    0 0
                                                  • petr99  

                                                    Já vim, že avid patří pod sram, ale nevzpomínám si na Avid Guide :). Ano, možná jsou náhradou elixírů, ale jsou tam snad určitý vylepšení, ne ?

                                                    0 0
                                                  • novas752  

                                                    No to jo, je to nová lepší řada, vyrábí se to ve stejný fabrice jak Avid akorát na to lepěj SRAM a je to dražší.

                                                    0 0
                                                  • petr99  

                                                    Tak takto souhlas, teda ještě bych přidal lepší :)

                                                    0 0
                                            • petrun  

                                              Záleží na tom jaký máš rám. Na HT s uchycením na horní šavli nebyl důvod hadici natáčet (proto Deore). Na fullu důvod k natáčení byl, proto SLX.

                                              0 0
                                      • petrun  

                                        Deore budou o chlup víc vážit. A to, že nemají na páce ten ošklivý, plastový šroub který použiju jen jednou v životě je spíš výhoda.

                                        0 0
                                        • Pedro404  

                                          Ta váha bude úplně zanedbatelná si myslim. Na Googlu sem našel fotky na váze pro SLX zadní 287 g a Deore přední 277 g, kolik tak bude dělat ta extra hadice?

                                          0 0
                                        • petr99  

                                          Nejsem gramař, a to kolečko taky nepotřebuju, nastavim a jezdim.

                                          0 0
                                    • novas752  

                                      Jestli máš 60kg a nejezdíš nějaký extrémně prudký nebo dlouhý sjezdy, tak vklidu Deore. Oproti mechanikám to stejně bude o dost lepší.

                                      0 0
                              • petr99  

                                Co řídí to kolečko na páčce SLX ?

                                0 0
                              • Pedro404  

                                Na co fotky, řikám že je tu obě mám:) Jako že sem v každý ruce držel jednu a čuměl na ně naživo. Deore nemá beznástrojový štelování dálky páky, ale materiály mi připadaj stejný.

                                0 0
                          • petr99  

                            Takže taky jsou víceméně jen míň cool než SLX ?

                            0 0
                • petrun  

                  Dal jsem za ně o 500,– míň než za SLX.

                  0 0
                  • petr99  

                    A vyplatí se za SLX připlatit ?

                    0 0
                    • petrun  

                      Musíš vědět na co to dáš ale hlavně co s tím budeš jezdit. Na fulla ano, na celopevňáka ne. Na fullu si toho totiž dovolím podstatně víc než na HT a může se mi do budoucna hodit, že keramiku tak snadno neuvařím.

                      To samé, pokud se chystáš v budoucnu zkusit nějaký závod, tam bych šel do SLX. Na hobby nezávodní nasazení zase s rezervou vystačíš s Deore.

                      0 0
                      • petr99  

                        Závody plánuju, enduro, a i když na to kolo nemám, tak i nějakej DH závod :)

                        0 0
    • Virssagon  

      Zdravím , já mám na svém kole Formule R1X a musím říct, že brzdí luxusně, je tam krásný plynulý chod :) . Dá se na nich nastavit výška páky a vzhledově se mi líbí více, jak brzdy od shimana. Jinak jediný mínus, který vidím, tak je to, že mají menší mezeru mezi kotoučem a destičkama, tudíž při nepřesným usazení kola (např vydělání předního kola při převážení), popř lehkým naražením kotouče, kdy se vám zlehka zdermofuje a začne házet – tak to bude škrtat (takže je nutno mít rovný kotouč a pak si hodně pohrát s centrováním brzdy) Jinak jak jsem říkal – brzdný vlastnosti luxusní, porovnával jsem je s kamarádovýma XT brzdama a asi se mi více zamlouvají ty moje ( ale taky to může být jen pocit :D ) Každopádně XT jsou levnější a jsou taky super, takže bych šel do nich :) . Zkoušel jsem i SLX u druhého kámoše a přijdou mi prakticky stejný jako XT, ale zase si říkám, jestli tam nebude rozdíl v životnosti a kvalitě zpracování- to těžko říct, měl jsem je chvilku. Každopádně jsem teď viděl nový deorečkový brzdy a vypadaly, že už jsou na podobný úrovni jako SLX a XT ( ale nemůžu to tvrdit 100%, nezkoušel jsem je)

      0 0
      • Pedro404  

        SLX je nemlich to samý jako XT kromě štelování dýlky chodu, který má na SLX páce místo štelovacího šroubu záslepku.

        0 0
      • Atilla  

        Servisovat formule je oser, ND stojí nesmysl, krom vzhledu není asi moc důvodů proč je koupit.

        0 0
      •  

        hm, po dlouhý době někdo kdo je s formulema spokojen, já bych už je nechtěl ani zadarmo

        0 0
        • kubad  

          proč?

          obratem prodáš a máš na cash na normální brzdy :D

          0 0
    •  

      To máš vlastně pravdu:)

      0 0
    • 3bike  

      určitě bych volil Shimano bud XT nebo SLX v tom neuděláš chybu…

      já mám starší XT 737 a bez problémů…

      kamarád má nový XT a taky je moc spokojen…

      kotouče dopředu 180 a dozadu 160 mm

      0 0
      • petr99  

        Bude mi rozhodně stačit SLX, jen se ještě rozhoduju, jestli má cenu ještě šetřit na Deorech.

        Nějaké zkušenosti Deore vs. SLX ?

        0 0
        • petrun  

          Pokud jseš na pochybách a máš rád nějakou rezervu, jdi do toho lepšího.

          0 0
      • Evilcleaner  

        no tvl xt 737 – jenže tady mluvíme o kotoučích ne o cantíkách :-D

        ale zase za těch dvacet roků věřím, že už je máš prověřené ;))

        0 0
        • petr99  

          :D

          0 0
        • 3bike  

          chyba měl jsem na mysli XT 775 160 mm, ne 737 to jsou opravdu starý Véčka, byl to model tuším rok 2009

          s nima velká spokojenost…XT 775

          zadní destičky výměna po 7.000 km, přední ještě mám i po 8.500 km

          0 0
          • Evilcleaner  

            vím že jsem za hnidopicha teď, ale 737 opravdu véčka nejsou :-))

            0 0
          • l-e-t-o  

            XT 775 mám pořád na kole, ale jdu je měnit za SLX. I když jsem vyměnil desky, kotouče, pořádně jsem je zajel, odvzdušnil, tak furt to jsou děsné houby, které moc nebrzdily. Prostě bych chtěl něco ostřejšího. Což od těch SLX očekávám.

            0 0
    • petrun  

      Jinak cenu brzd počítej mínus 1000,– Kč. I když budou jetý, minimálně za litr je na bazaru prodáš. Ty brzdy jsou totiž nezničitelný. Kupoval jsem jedny BB7 2 roky jetý, už je jezdím dalších 5 let a jsem spokojen. Stačí rozebrat, vyčistit, promazat a jsou jako nový.

      0 0
      • petr99  

        No, 1000 není moc na to, kolik stojej nový.

        0 0
        • Vilém  

          Cca za 1600,– jednu sezenes, MTB lehce pres 1000,–/ks. oboji bez kotouce, pouze trmen.

          0 0
          • petr99  

            Tak bych to nechal samozřejmě i s páčkama, kdy jedna je trošku ohlá, a jedna destička má uraženej roh. Jinak jsou v dobrym stavu.

            Myslíte, že mám s tim prodat i kotouče (myslim že Alligator) a koupit origoš shimano ?

            0 0
            • Vilém  

              Osobne bych k shimano deskam vzal i patricne shimano kotouce, uz jen kvuli tomu, aby pekne sedela cela plocha desticek na celou plochu kotouce. Nektere shimano kotouce vsak maji tendenci vibrovat pri brzdeni.

              0 0
              • petr99  

                A asi i odpovídající řadu (SLX) ?

                0 0
                • Vilém  

                  To neni nutnost, jen aby sedela sirka brzdne plochy a tasky bych se vyhnul tem nejlevnejsim, ktere nekdy byvaji pouze pro organicke desky.

                  Konkretne nektere verze tech SLX kotoucu byly nachylne k vibrovani vidlici.

                  0 0
                  • petr99  

                    Máš pro mě teda nějaký dobrý typ ?

                    0 0
                    • smizo  

                      teď sem si na stavbu kupoval slx brzdy a xt kotouče,brzdy brzy

                      projedu,vyzkouším a můžu říct

                      0 0
                      • petr99  

                        to by bylo fajn, ale ty SLX by mohli stačit, ne ?

                        0 0
                        • smizo  

                          měly by stačit ;)

                          0 0
                        • lubosalbi  

                          Mám SLX + 180mm XT kotouče a funguje to výborně

                          0 0
                          • petr99  

                            Ok, dik.

                            A někdo zkušenosti s SLX + SLX kotouče ?

                            0 0
                            • petrun  

                              Plechové SLX si občas cinknou ale není to nic hrozného a není to často. Lepší modely s hliníkovým unašečem jsou lepší ale bohužel 2× dražší.

                              0 0
                              • lubosalbi  

                                Dvakrát dražší XT nejsou, tuhost bude určitě u XT vyšší a navíc líp vypadaj :-), tak že bych na této součástce asi zrovna nešetřil. Na dvou kusech 180mm kotouče je rozdíl 400,– (v eshopu kde nakupuju) v případě 6ti děrového provedení.

                                0 0
                                • petr99  

                                  No na kupkolo maj XT 180mm zlevněnou ,dokonce levnější než 160. Původní záměr byl 180 + 160, v tomhle případě bych bral 2× 180. Jinak XT 180mm (v tý slevě) je jen o 100Kč dražší než SLX, to ujde…

                                  0 0
                        • Evilcleaner  

                          smrt 68 kotouče jsou funkčně v pohodě (mají i ice tech) ale jsou hrozně těžké, protože jsou na ocelovém unašeči (obdobně jako kotouče altus nebo tourney) – tady je vidět prostě snaha shimana vytvořit alespon nějaký rozdíl mezi sadama. takže na tvém místě bych bral bud ex-SLX smrt64, nebo kdybys sehnal smrt 67, případně xt smrt 81.

                          nicméně jak nad tím uvažuju tak ty budeš mít šestidíru žejo – takže pro tebe připadá v úvahu smrt 66 (nerez), lepší na alu unašeči smrt 76 nebo xt smrt 86, který má i ice tech.

                          0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, mám takový blbý dotaz, chci použít BB7 ze starého kola, kde jsou s kotouči 160/160, na novém kole mám kotouče 180/180 s tím, že u přední vidlice PM je redukce shimano na 180mm třmen , zadní třmen je přímo PM bez redukce. Jen prostě nevím, jestli budu moct použít přední adaptér + třmen s avid podložkama a na zadním kole dát přímo třmen + avid podložky na PM. Třmeny u ostatních brzd jsou bez podložek, avid má podložky jako u V brzd, tak nevím jestli je třmen avid vybrán aby se pod něho podložky vešly, nebo se to musí řešit avid adaptérem, nevím jestli i jsem to napsal srozumitelně o co jde :-)

      0 0
    • Saw890  

      Ahoj potřeboval bych poradit chystam se na vymenu brzd mam tam tyto SHIMANO M445 / 447 Hydraulic Disc .A Zvažuji nove brzdy bud SLX ,XT nebo Deore .Neco sem tu vycetl ve foru ,ale chci se zeptat pokud bych tam dal zminovane brzdy pomužu si lepsí učinosti brzd proste aby to lip brzdilo . Jasny i nove kotouce koukam na smrt 76. Tedka tam mam smrt 56 . Poradte mi tipy co by se lepsi snaselo a zlepsila se brzdna sila dekuji

      0 0
      • lubosalbi  

        Jestli Deore, SLX nebo XT je celkem jedno, brzdnej výkon bude stejnej, k tomu pořádný kotouče a sintr desky a musí to brzdit pro většinu lidí dostatečně. Kotouče průměr 180/180 nebo 200/180, pokud to umožňuje vidlice

        0 0
        • Saw890  

          Ahoj tak sem koupil brzdy SLX BR 7000 . a kotouče smrt 76, 180 a 160.Mam už to dany na kole tak uvidime chvilku potrva nez je zajedu pocasi se musi umoudrit .chci se zeptat jeste na stelovani odporu paky brzd . mam tam naky sroubek takovy divny misto klasicke hlavicky tam jsou dve dirky nevis nahodou co to je za sroubovak a kde popripade se da koupit diky

          0 0
          • allrose  

            V krámě s nářadím :)

            Bud bit nebo sadu na "pojistné " šrouby

            Něčím vyšroubuj a nahrad m4 s ouzkou hlavou/imbus/červík a máš to „přístupné“

            0 0
            • Saw890  

              Jasny mrknu potom jeste kdyz vysroubuji tento sroubek rozladim si nejak brzdy nebo staci vymenit a zasroubovat ?

              0 0
              • allrose  

                Chod se sním ladí,i proto to leckdy je jinqk nastaveno,aby obě brzdy měly stejný chod,není problém nastavit,chvlku pohraješ a přijdeš na to,odpíchneš se od původní délky šroubu,pokud ti to vyhovovalo

                0 0
      • novas752  

        Největší skok je 44× > Deore. SLX a XT jsou silnejsi jen malinko, jestli vubec. se smrt76 se bude Deore/SLX/XT snaset stejne, jde jen o tvar desticek, ktery maji vsechny stejnej.

        0 0
        • Saw890  

          jak to myslis ze nejvetsi skok je 44× deore slx xt?

          0 0
          • tomxxx  

            44× je myslena rada brzd pod deore… 445/447

            Skok, jako ze v kvalite. Deore je jinde, slx uz jen o trochu lepsi a mezi slx a xt neni zadny fakticky rozdil (jen freestroke, ale nevim o nikom, kdo by ho na xt pouzil)

            0 0
          • lubosalbi  

            Myslí to tak, že největší rozdíl je přechod z řady 44 na Deore. Mezi Deore a SLX a XT není výkonnostní rozdíl žádný

            0 0
          • novas752  

            Největší rozdíl v brzdném účinku je mezi 445/447 a Deorkama. Zásadně se tam mění konstrukce páky. To je rozdíl mezi přibržďovadlem a brzdou. Rozdíl mezi Deore, SLX a XT je proti tomu už malý, až zanedbatelný.

            0 0
      • petr99  

        Po zdejších radách jsem bral SLX a byl jsem hodně spokojenej. Pěkný zpracování a super výkon. Akorát zadní brzda začala pumpovat, jako to dělaj osmitisícovky XTčka, co vim. Ale ani to mně zásadně nevadilo. Jediný co, tak byly trochu houbovitý, ale to je asi o osobních preferencích. Ani nijak nevadly (je fakt, že v nějakym pořádnym bikeparku jsem je neměl no). Momentálně mám guidy R a ty mě nijak neoslnili. Brzdnej výkon snad i horší, přijde mi, že po delším sjezdu trochu vadnou a hlavně ten servis. Takže za mě SLX. Dle mého bys z deoru mohl mít potřebu vylepšovat, s SLX snad mít nebudeš :D.

        0 0
    • lubosalbi  

      .

      0 0
    • mirage  

      klidně dej Deore 615, měl jsem je na minulým kole a jsou uplně v pohodě

      0 0
      • lubosalbi  

        Přesně, jezdím je taky už na druhým kole, k tomu mám sintr desky Goldfren a Sram Center line kotouče

        0 0
    • hovado_cz  

      Myslím, že z toho cos vypsal bude vsechno lepsi nez mechanika :-) zalezi na rozpoctu. Myslim ze by stacily i SLX ale Saint bude nejspis jinej level :-)

      0 0
    • petr99  

      Ahoj, mám dotaz na Magury MT4 a MT2. Máte s nima někdo zkušenosti, síla, chod, servis ? Případně který jsou lepší. A máte někdo srovnání s SLX/XT nebo Guidama ? Díky za odpověď.

      0 0
      • stan.zak  

        Zkus tlačítko „Vyhledávejte“ klikni

        0 0
        • petr99  

          Neboj, to jsem zkoušel, ale jaksi jsem nedostal odpověď, obzvlášť na tázané typy.

          0 0
          • puka  

            To jsi po dvou letech ještě nenašel adektváttní brzdy?

            0 0
            • petr99  

              :D

              Tenkrát jsem koupil od smiza SLXka, ale ty mám na jiným kole, který půjde na prodej a na současným kole dávám pryč guidy. Byly celkem fajn, byl jsem celkem spoko, prostě spolehlivě fungovaly. Byly na můj vkus trochu houbovitý, ale dalo se to. Pak začala pumpovat zadní brzda, ale i s tím se dalo jezdit celkem bez omezení. Ale přeci jen chci zkusit něco jinýho. Avšak když nic neseženu na bazaru, co by mě zaujalo, půjdu do novejch SLX znova, akorát s chladičema.

              0 0
              • novas752  

                dneska jsem na Guidách R vyměnil destičky za origo metalický a je to úplně jiná brzda. Houbovitost ta tam, moc pěkná čitelnost, neřvou, konstantní projev i v dlouhym technickym sjezdu. Akorát se zajížděj docela dlouho.

                0 0
                • petr99  

                  No mě právě guidy RS vadly i na malým kopci, ale mám tam původní organiky. Navíc mám problémy s pravou pákou, špatnej, poté žádnej chod, ale už jsem s pomocí zjistil pravděpodobnou příčinu – nechodí pístek v páce. Akorát abych se k němu dostal, potřebuju nějakej nestandartní imbus, takže až ho seženu, háznu pístek, poskládám a snad i rozběhnu.

                  Uvidim, možná ty jiný desky zkusim, ale s těma organikama mě nenadchly ani když byly plně funkční. Ne že by byly špatný, ale nějak mi nesedly.

                  0 0
          • stan.zak  

            Nebojím.

            Pak je to ok.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.