• vikkol

    Ahoj Všichni bikeři..

    mám prosbu, po úrazu kolene jsem si koupil nové kolo (superior 929 model 2010 – mám najeto cca 25km) a jelikož jsem doposavaď moc nejezdil a kort ne s kolem co má kotoučové brzdy mám jednu prosbu.

    Když se rozjedu kotouče malinko šustí je slyšet, že malinko šoupou o destičku , ale to je věc asi seřízení že.

    Nicméně co spíš mě zajímá, pokud se rozjedu a zmáčknu brzdu dost silně (ne ale tak aby se kolo zaseklo) rozvibrujou se mi řídítka. Nebo ne přímo řídítka ale přední vidlice… prostě vibrace do přední části kola (jako by kolo mělo ABS:)).

    To samé se mi stalo u zadního kotouče pár krát.

    Chci se zeptat je to normální? nebo otázka nového kola nezajetého… Kolo jsem zkoušel sundat jestli to nemůže dělat nějaká nečistota ale vše je čistý.

    Předem Díky za odpověď.

    jinak se jedná o brzdy:

    BRZDY (přední/zadní): HAYES STROKER Trail hydraulic disc brake, rotor V7“ 180mm

    Viktor

    0 0
    • BigKarel2  

      Nejdřiv bych najel víc Km. Pak uvidíš…

      0 0
    • MaPa  

      Seřízení třmene (a očištění dosedacích ploch adaptéru) je primárním vyvolávačem vibrací (rozhodně ne jediným), zkusil bych tedy především tohle. A rozhodně vždy pár km zajet, ne s tím laborovat každých 5m (pokud tedy nejde o dření místo lehkého škrtání).

      0 0
      • vikkol  

        ještě se chci zeptat… příští středu jdu na kompletní seřízení do servisu… stát se může vše, ale že by brzdy náhodou přestali brzdit se bát nemusím že?

        vim blbej dotaz:)

        0 0
        • MaPa  

          Pokud se bojíš servisu:

          Máš právo reklamovat i servisní práce.

          Pokud se bojíš do středy:

          Ne, nepřestanou.

          0 0
    • ivaneck  

      Zkus, jestli mas dotazene sroubove spoje. Upevneni brzdoveho trmene a rychloupinaku.

      0 0
    • vikkol  

      No kolo jsem sehnal levně celkem, ale bohužel docela daleko od domova. Bylo mi řečeno, že kolo je seřízené, ale příjde mi, že je absolutně rozštelované… po rpvní vyjíždce jsem zjistil, že přední přehazovačka ze středního kotouče na velký než přehodí trvá snad 10vteřin a celkově to blbě řadí. Takže si hold zaplatím servis a nechám kolo celé seřídit.. spíš jen mě zajímalo jestli nejde o vadný kus třeba…

      0 0
      • chodec  

        jak to po tobě čtu, tak to jsou poměrně klasické příznaky nového kola. Ber to tak, že je to stavebnice. Pokud nebyla setavena nějakým hyperpečlivkou, který si dal tu práci s tím, aby všechny dosedací plochy předem důkladně očislil a fakticky to za tebe zajel, tak se s tím prvních cca 100 km někdy víc budeš potýkat celkem nevyhnutelně. Nebál bych se toho, že máš vadné kolo – nelze ale vyloučit vadu některého konkrétního dílu. K tomu co píšeš, tak každá věc může mít více příčin ale nepravděpodob­nější je:

        1. blbě řadící přesmysk – špatně seštelovaný, nebo se rozšteloval

        poté, co si sedly bovdeny. Tomu by i celkem odopovídalo to, že blbě řadí směrem na velký tác – to odpovídá povolenému lanku, tedy sedlému bovdenu; Divil bych se, pokud by podobně nezazlobila i přehazka.

        1. škrtající kotouč – banalita na doštelování třmenu, leda by byl

        zohýbaný kotouč – pak by se musel srovnat ten

        1. vibrující brzda – jak už tu padlo nejspíše nevhodná kombinace

        třmenu /adaptéru a dosedací plochy na kterou je to přišroubované. Prostě třmen blbě sedí a není stabilní. Brzdit to rozhodně nepřestane, ale chtělo by to donutit servis aby dosedací plochy na vidlici (a pokud je lakovaný tak i na třmenu) přefrézoval, aby byla jistota, že adaptér a třmen dobře dosednou. Tím se nejspíš vyřeší. Pokud ale ani pak Pokud ani pak nepřestane, nezbude než laborovat s jiným adaptérem, nebo tvarem kotouče. Ale to přerovnání by nejspíše mělo pomoct.

        0 0
        • chodec  

          P.S. jen abychom se bavili o tom samém – ty vibrace mají smysl řešit jen pokud to opravdu jakoby cuká. Naopak pokud je to spíše jen akustické vrnění, tak to neřeš. Konkrétně mě kdysí podobně tvarovaný kotouč od Hayesu při brždění trošku vrněl – necukal, neklepal řidítky, ale když jsem zabrzdil, tak se ozvalo velmi jemné vrnění způsobené během destiček po těch vykrájenýcch hrankách kotouče. Na funkci to nemělo vliv, tak to nemělo smysl řešit.

          0 0
    • Mobidyk1  

      asi budeš mít manitou vidlici co :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.