• Bruntal

    At se snazim jak chci, tak tohle tema jsem nenasel: Mam dotaz ohledne vidlice – je pro me dostatecna 80 mm, kdyz mam skoro metrak? Mam vidli Manitou R7 80 Elite Absolut. Tereny jezdim mirne i kldyz obcas se nevyhnu necemu ostrejsimu…

    0 0
    • roud  

      To bys měl nejlíp vědět ty sám dostáváš se u vidlice nadoraz ?

      0 0
      • MlokCZ  

        Jak souvisí velikost zdvihu s tím, že by vidlice chodila na doraz? Pokud chodí na doraz, tak jsou jen dvě možnosti, málo nafoukáno nebo vidlice s nevhodným průběhem. Ale ve zdvihu problém rozhodně není.

        0 0
        • Blade  

          Roud = pevná vidle, tak se nediv ;-)

          0 0
        • roud  

          nešlo mi ani tolik a velikost zdvihu jako o vhodnost vidlice u R7my když sem ji zkoušel (fouklá podle doporučení na moji váhu) sem neměl problém dostat se na doraz a jak jistě víš tak u r7 je víc než tvrdej jinak jak sem psal měl by to vědět on sám tohle nejde posoudit… i když podle mě neni víc jak 80 na normální ježdění potřeba…

          0 0
          • pitos  

            Nezlob se ale s tím že na normální ježdění není potřeba vyššího zdvihu nemohu souhlasit.

            …to pak asi já jezdím nenormálně.

            0 0
            • roud  

              asi jo ;o]

              0 0
            • roud  

              Jen dodám že podle mě je zvyšování zdvihů v dnešní době spíš mánie nebo móda když vidim jak někdo na XC na pevnáku má 120mm vidli nebo už sem zahlíd i 140mm tak se nestačim divit… nechápu jak se na tom dá vůbec jezdit výjezdy s tim musej bejt totální peklo… ale to je asi na jinou debatu…

              0 0
              • pitos  

                To máš těžko, ty jsi moc závodně zaměřen a jezdíš  úplně jinak než jiní co vyšší zdvihy prostě využijí.Stačí se mrknout na tvůj bike který třeba já vidím jako silničku:)

                0 0
                • roud  

                  Mno nejsem moc závodně zaměřen ale líbí se mi když jak já říkám kolo jede :O) Je to hodně o tom co kdo a kde jezdí… ale nikdo mi nevymluví že 140mm vidle na HT je *********…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To záleží na rámu, na běžný rám už to bude většinou nepoužitelné, ale na některé HT by to šlo. Ale jinak si myslím, že 140mm na HT je taky kravina, protože tomu bude chybět tlumič.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  No já nakonec to jeho HT ani jako tu silničku už nevidím :-)

                  Teď jsem plánoval něco právě téměř výhradně na silnici (i když až bude jednou vozík, tak se to také využije, jen se prohodí pláště) a nakonec končím stejně jako TheIF, tedy moje „silnička“ bude rozhodně pohodlnější na silnici než jeho roudovo bike.

                  A jsem rád, že bude jeden rozdíl oproti GC8, co bral TheIF, bude U-turnová Reba, takže nebudu muset nechávat na tu silnici hned zvedat zdvih na 100mm nebo 115mm (115mm už bude možná moc kvůli geometrii uvidíme). 85mm je i na tu silnici málo :-) Hlavně kvůli geometrii.

                  Nejdřív jsem uvažoval, že vezmu něco s pevnou, ale jsem rád, že jsem si to na poslední chvíli rozmyslel, byla by to opravdu hloupost (zvlášť když bude poplock) :-)

                  0 0
                  • roud  

                    Na silnici silničku bike ti nikdy nepojed stejně ;O]

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To já samozřejmě netvrdím, že pojede, je jasné, že pojede hůře než silnička. Jenže to je faktor, který je mi úplně fuk (jen přeci jen s fullem a hlavně s plášti co na fullu mám to nebylo už přeci jen ono a na silnici také jdu rád i více ze sedla a to s upraveným tlumičem, který má jen lehounce omezující platformu také není ono). Ale zato jsem chtěl přiměřené pohodlí, tedy budou pohodlné pláště (Marathony Supreme 2,0, které budu foukat jen přiměřeně), pohodlný posez (chci totožný co na obou dalších kolech), bikové převody (už nechci řešit, že mi občas lehké převody na silničce nestačili ani při 50/34–13/29 a také při mojem stylu jízdy už ani nechci cíleně jemné odstupňování, bych musel řadit několikanásob­ně více).

                      Nejdřív jsem chtěl jít do kompromisu, který bude blíže fitness kolu, ale nakonec jsem to naštěstí přehodnotil.

                      Ale je mi jasné, že tohle řešení je pro většinu lidí pro ježdění převážně po asfaltu nevyhovující a většina sáhne po silničce.

                      0 0
                      • roud  

                        Hlavní je že se na tom bude jezdit tobě dobře :O)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Jasně to bude. Jediná nevýhoda je, že oproti původnímu nápadu vzít něco blíže k fitness to bude dražší (i když beru z CRC za slušnou cenu).

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        A hlavní důvod je ten, že mě prostě nebaví jezdit ve větším bahně a část roku je toho bahna pořád požehnaně a pak občas chci vyjet okamžitě po dešti a to se mi do lesa taky nechce. A navíc, jak už po silnici teď skoro nejezdím, tak mi to teď zase občas (nesmí se to přehánět) po ní začalo bavit a na fullu mi na tom vadí jen ten tlumič (když to má být čistě silniční vyjížďka) a ty pláště (a u nich ani tak ne, že by hůře jeli, ale přeci jen vzorek NN dělá při některých rychlostech trošku bordel – vibrace), což mi pak vadí.

                        Na silničce by mě to na silnici zase rychle přešlo (už se několikrát stalo, díky tomu poslední dvě silničky u mě nevydrželi ani jedna ani 2 roky a to mi na silničku seděly ok).

                        0 0
                  • TheIF  

                    jj 85 je fakt malo… na rozbite silnici 2 třídy mi to chce vyrazit vlajdy z rukou :-)

                    0 0
      • pitos  

        S tím jestli se dostává nadoraz nebo nikoli nemá přece volba zdvihu nic společného.

        0 0
    • MlokCZ  

      To si taky nenašel, protože ti to nikdo nepoví. Jaký potřebuješ zdvih závisí na stylu jízdy, co jezdíš a jaké máš svoje potřeby a ne na tom kolik vážíš.

      0 0
      • Bafoon  

        bafoon

        0 0
      • RoKo  

        Nezalezi taky na geometrii ramu? prece je hloupost davat 120 na ram ktery je delany na 80…

        0 0
        • MlokCZ  

          Na rámu samozřejmě záleží, ale nějaký rozdíl je vždy možný a často trošku více zdvihu rámu prospěje. A také záleží jaký má průběh ta jedna a ta druhá vidlice. Takže v některých případech může být výměna původní 80mm za 120mm naprosto ok, jindy ne.

          0 0
    • maxtor  

      Jak píše MlokCZ.

      Od té doby, co nějaká chytrá hlava vymyslela vzduchové vidlice, nepotřebuješ laborovat s tím, jestli koupit tvrdou, střední nebo měkkou pružinu, ale stačí si přečíst v návodu, na kolik foukat vzhledem ke své váze nebo to vypozorovat sám. Hmotnost jezdce pak s tím, jestli potřebuješ 80, 100 mm nebo víc zdvihu nemá nic společného.

      0 0
    • Team6  

      pokud vim tak u vidlic manitou vyrobce neuvadi tlaky na foukani podle vahy. udava jen SAG (hloubku zanoreni pri nasednuti) tyhle vidlice se musej foukat na docela dost velky tlaky. bratranec ma tu samou vazi cca 75kg a foukali jsme to na nakych 130 psi

      0 0
      • Luma  

        Nevím jak u R7 ale u Skareba v manuálu,výrobce doporučujě foukání podle váhy nebo podle SAGu.Jinak na skarebu 80mm foukám na váhu 70kg 100Psi,což je méně než doporučuje výrobce.Mě to tak vyhovuje.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.