• kukin

    Když už jste mě tak rozebrali v minulém vláknu(projížďka ve sněhu)ohledně mé velikosti rámu,tak to teď rozeberte dál.Taky mě připadá že jsem celkem nataženej,možná se mě to jen zdá.Byl jsem zvyklej na krosa.Mám 181,rám 19,efektivní délka 630cm,představec 90.V obchodě jsem na tom jezdil(Šírer Brno),i na 19 a 17,a prodavač mě řekl že mám mít jednoznačně 19.Asi už se to tu probíralo mockrát ale jaká je správná velikost(délka)rá­mu.Chci zkusit kratší představec asi 60–70.Na poslední fotce je sedlo schválně dole.Není to blbost.Díky za seriozní rady.A už mě nenadávejte nebo se rozbrečím.

    0 0
    • Advid  

      Asi zde další reagující budou poptávat fotku za jízdy nebo aspoň tvé rozměry.

      0 0
    • Smazaný účet  

      efektivní délka 630 mi přijde dost na 181, já mám 189 a mám 620+110mm představec a je mi to akorát.

      Podle toho sedla to vypadá, že je ti ten rám velkej, sedlo bych si představoval tak o 3 cm výš. Aby to bylo vyvážený.

      U 29ky i u 26 by měla být efektivní vzdálenost stejná, na průměru kol nezáleží.

      Pro orientaci může sloužit kalkulátor na wrench scienece.

      Každopádně pokud se ti jezdí dobře, nebolí tě záda ani za krkem tak to neřeš.

      0 0
    • TJK  

      Tak prodavac je asi trosku Ko***ot protoze na 180cm 630mm delku + 90mm predstavec, ti mel rict ze budes mit ***** natazenej zavodni posed, to nemam ani ja, mam 186cm a hodne dlouhy ruce a nohy a mam rozhodne kratci ram a jsem na nem docela natazenej… bez urazky, myslim ze ve tvem veku hledas spis urcite pohodli na vyjizdce a nelitas vterinama na maratonech, takze bych pro tebe videl rozhodne lepsi variantu kolem 600m a mozna mene horni ramovku a nechat ten 90mm predstavec.

      0 0
      • kukin  

        Máš pravdu že hledám pohodlí ale ani záda a krk mě nebolí.Možná to moc řeším a srovnávám s 12letým ježděním na tom krosu.

        0 0
        • Al Stra  

          nafoť prosím pár fotek z boku jak na tom kole sedíš,podle samostatného kola se to nemusí posuzovat moc dobře

          0 0
          • TJK  

            podle me je zo uplne zbytecne, uz je tady toho napsano dost, nehlede na to ze pokud nema vylozene disproporcni postavu, je to na nej dlouhy!

            0 0
            • Al Stra  

              to je jasný, že jemu ten rám dlouhej, alekdo ví, třebe je pán atyp

              0 0
        • Pac029  

          Ona ta Aut 19 je totiz takova zakuklena dlouha 21, se serizlou sedlovou trubkou na 19 palcu, tedy ve svetle geosek ostatnich vyrobcu 29er.

          0 0
      • kukin  

        tak to to vypadá.Na menším rámu by byla sedlovka vytáhlá ještě o 5cm,nebylo by to moc?Když se dívám na geometrii u toho authora tak menší rám se liší jen kratší sedlovou trubkou,ničím ji­ným.

        0 0
        • Vilém  

          Od pohledu to nevypada na natazeny posed.

          Nevim kam jsi na ty geometrie koukal, ale kdyz kouknu na stranky authora, tak tam je 17" – 606mm, 19"-631mm, 21"-651mm.

          0 0
          • kukin  

            Vždyť to říkám 630

            0 0
            • Vilém  

              Pises, ze se mensi ram lisi pouze kratsi sedlovou trubkou. To co jsem vlozil ja, jsou efektivni delky horni ramove trubky. Udaj v palcich je delka sedlove trubky. Oboji se lisi, cim vyssi ram, tim delsi efektivni delka.

              0 0
              • kukin  

                Jo,omlouvám se:19–630,17–606.Sedlová trubka 19–483,17–432 jinak vše stejné.

                0 0
        • kukin  

          ještě foto

          0 0
          • Polka  

            Tak ram ti vylozene malej nebude, ale sedlo musis dat vejs, je moc dole.

            0 0
          • Martin  

            jo, to vypadá dobře, první fotka docela zkreslovala. s menším rámem bys na tom seděl jak na hajzlu :-)

            0 0
            • kukin  

              díky,už sem chtěl kupovat menší rám.Ale stejně si na tom připadám nějakej natáhlej.Mám zkusit kratší představec?Nebude to mít vliv na ovládání?

              0 0
              • kubad  

                tahle fotka taky ukáže prd, je potřeba mít obě nohy v pedálech jako bys jel, pak se dá vynést nějaký soud, podle tehle fotky to vypadá vcelku Ok, ale udělej ještě jednu jak píšu

                0 0
                • kukin  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
              • Polka  

                Dyt ses vzprimenej jak homo erectus :) Naopak takhle fotka zas zkresluje a vypada to, ze je ten ram kratkej. Vubec je to cely naky divny.

                0 0
              • Martin  

                to bys na tom IMHO fakt seděl jak na hajzlu :-)

                0 0
          • Marskatin  

            To jsem zvědav, jak na to budou reagovat ti, co už bez fotky věěli, že je ti to dlouhé.

            0 0
    • TJK  

      v zakladu se to da stejne jen priblizit ± ale musis se na tom kole citit, pokud se ti na nem sedi blbe, nebo ti proste nesedi uplne tip top, zkusil bych pro porovnani vyjizdku na kratsim ramu.

      0 0
    • Vilém  

      Nedavno jsem koukal na ty authori geometrie a moc to nechapu. Proc maj ty 29ky tak strasne dlouhy?

      0 0
    • Martin  

      okem neodborným vidím, že ti to je velký, zdá se mi, že nemáš dost místa mezi horní trubkou a rozkrokem

      0 0
      • kukin  

        Místa tam mám tak 8cmm

        0 0
    • TJK  

      na mych 186cm ram vel. 490mm delka 620mm + 110mm predstavec a vypada to takhle http://www.bike-forum.cz/…l-26672.html

      na fixce vel. 520mm + 120mm predstavec to mam takhle http://www.bike-forum.cz/…il-9478.html

      A oba jsou to pomerne natazene posedy, ale jak rikam, mam hodne dlouhe ruce a nohy, takze pocitove to co ted mas pro tebe podle me ideal neni…

      0 0
    • Pac029  

      Jak pise Foose, pokud se Ti jezdi dobre, neni co resit a brat to tragicky. Kratsi predstavec klidne zkus a uvidis. Sedlu pomuze sedlovka s primym zamkem (nebude se lamat a lyziny budou lepe pruzit). U toho mensiho ramu (17) by treba me pri me konfekcni velikosti 182 cm a 85cm nohach nestacila zas sedlovka, ram je to ale dlouhy slusne, versus vyska asi nejdelsi jaky je.

      0 0
      • kubad  

        naopak se 17" rámem by ti v klidu 350mm sedlovka stačila, při nejhorším 400mm určitě

        0 0
        • Pac029  

          No me nestaci:o), preci jen co mi tam ram praskl, tak mam radsi vetsi rezervu a ponoreno za svarem, 350 je na na rysce (19), ale mam vetsi sloping nez toto takze 400 je pro mne akorat.

          0 0
          • TJK  

            jj ale je porad lepsi resit delsi sedlovku, nez dlouhej ram.

            0 0
    • kubad  

      je ti to dlouhé, pokud nechceš měnit rám, což by byl plus, menší 17" by asi sedl líp, tak určitě zkrátit představec,

      o kolik si musíš zkusit sám, otestuj 70mm mělo by to pomoct.

      0 0
    • Vilém  

      A nebo koupit mensi a svuj prodat.

      0 0
      • kubad  

        asi nejrozumnější řešení

        0 0
        • Smazaný účet  

          souhlas, a ani by na tom nemusel prodělat.

          0 0
          • Vilém  

            Taky myslim, pokud jsem tim odkazem neinspiroval vic zajemcu o prodavany ram a cena nevyleze:)

            0 0
          • oddie  

            To jo, za tu vyvolávačku z Aukra bych možná o tom 19" rámu i přemýšlel…

            0 0
    • TJK  

      toto by taky mohlo byt za tu cenu hodne fajn, pokud by mel kratsi geo http://www.cyklobazar.cz/…-duratec-29/

      0 0
      • Vilém  

        Cena luxusni, akorat nevim, zda by to nebylo co se tyce geometrie z blata do louze. Bohuzel na strankach Duratecu se mi ji nepodarilo najit, maji tam jen nejake stare modely:(

        0 0
        • TJK  

          no prave ze to chce prvne zjistit jak je to s tou geo, ale podle fotky to vypada docela velky… ale jako duratec zy tyhle penize by byl hodne fajn

          0 0
    • oddie  

      Pro srovnání, mám 185 cm, hodně dlouhé ruce i nohy, ef. délku mám 612 a představec 110… tohle co máš ti bude dlouhé tutově. Ale chtělo by to pořádnou fotku za jízdy.

      0 0
    • Neunzikger  

      IMHO je rám pro Tebe trochu delší, ale jeho délku jsi eliminoval tím, že máš řídítka téměř ve stejné výšce jako sedlo. Výsledná poloha z fotky s černou kočkou u předního kola mi nepřijde vůbec natažená. Co se týče výšky rámu – tak pokud ve stoji nad rámem necinkáš genitálem o horní rámovou trubku je to vpoho a hrozba poranění není, uživatelský komfort taky netrpí. Delší rám nabízí stabilitu a své pohodlí. Tzn. doporučuji kolo nepřekopávat změnou rámu. Subjektivní pocit z polohy pořeš vyzkoušením kratšího představce – zároveň do volby nové délky představce zakomponuj možnost posunu sedla vzad a pořešit tím i polohu sedla vůči klikám.

      Obecně opakované klišé krátká poloha na kole = pohodlí neberu, zejména je-li to na úkor efektivity. Zmiňovaný vliv Tvého předchozího kola považuji za významný.

      Člověk má shodnou stavbu pohybového aparátu (kostru, zúčastněná pojiva a svaly) jako čtyřnozí savci (např. psi). U nich je střední poloha stehenní kosti vůči páteři při bočním pohledu cca 90°. U člověka to je 180° – to pouze s dílčími – z evolučního hlediska nedotaženými – kompenzacemi. Hlavní propulzní sval dolní končetiny u čtyřnožců velký sval hýžďový je u člověka při chůzi vyloučen z činnosti a zapojuje se jen s větší flexí kyčelního kloubu – při rychlém běhu, při výstupu (když se zvedají kolena). Byl by hřích takhle mohutnou flákotu nezapojit do jízdy na kole vzpřímenou polohou. Doporučuji z – důvodu efektivity svalové činnosti – jezdit na kole s takovou kyčelní flexí, která zapojení velkého hýžďového svalu umožňuje.

      0 0
      • kukin  

        Asi to opravdu pořeším představcem 60–70mm.Ale ptám se,neutrpí nějak ovládání?

        0 0
        • kubad  

          naopak, to se zlepší :-)

          0 0
        • Neunzikger  

          Ještě navrhuji snížit úchop. Podložky pod představcem přesunout nad něj – pojezdit, vyzkoušet. Zkusit možnosti stávajícího materiálu. Přiblížením hlavy k zemi se zlepší pocit stability. To vnímání se může jevit účinnější než to snížení sedla, cos na sníh udělal. Tím, že se hmotnost hlavy a částečně trupu přenese přes ruce na odpruženou vidli, je méně vytřepaná makovice, lépe se také vnímá adheze předního kola s terénem (Bude to klást větší požadavek na správné nastavení vidle.). Zároveň dojde k odlehčení zadku – ten se i snáze na nerovnostech nadzvedává, protože nezvedá s sebou celou horní část těla, ale zvedá se za hlavou (bez ní), jejíž hmotnost je na rukou. Amortizace nerovností dolními končetinami se tím usnadní.

          0 0
          • kukin  

            Ještě mám dotaz.Když se podívám na geometrii toho mého authora tak co se týká výšky řidítek od země u 19 a 17 tak je to stejné.Tak se ptám,je lepší pro mě kratší rám a víc vytáhnout sedlovku anebo delší rám a nechat to jak to mám.V obou případech bude sedlo vůči řidítkám stejně.Menší rám je jen kratší a má jen větší sloping.

            0 0
            • DaSnail  

              co je stejné? Mko má kratšiu hlavu a menší uhol.

              keď máš nad hornou trubkou 8centi miesta na vercajk, tak nižší rám imho neni nutný.

              dåžka je individuálna a máš tam ešte priestor na prípadné skrátenie posedu, aj na to aby si dostal rodla níž.

              ja by som to asi nejak moc nedramatizoval a jazdil…

              0 0
              • kukin  

                ůhel je o půl stupně menší a délka hlavové trubky o 0,5cm kratší u 17.To je takovej rozdíl.Díky za podrobné odpovědi.

                0 0
            • Neunzikger  

              Rám se papírově jevil delší, k překvapení asi všech (po shlédnutí fotek) máš na něm krátký posed. Je to tím, že řídítka máš zhruba ve stejné výši jako sedlo a sedlo by asi většina ráda viděla více vzadu. Nutno vzít na milost prodavače (to patří autorům příkrých slov) – velikost kola vhodná, ale lámat zákazníka kolem do jiného posedu, než který mu sedí, bo je na něj zvyklý, nebude.

              MTB jsou kola s jiným určením než trekkingová. MTB mají lepší průchodnost terénem a lze na nich zdolávat i strmější úseky nahoru i dolů. Pokud hodláš jezdit stejnou obtížnost jako na trekkingu, seď v klidu jak jsi seděl a toto diskusní vlákno tu může skončit. Pokud chceš navštívit náročnější úseky, tak do těch je výhodnější (a z důvodu zejména předozadní stability mnohdy téměř nutný) delší posed a nižší úchop. Tzn. odstřihnout pupeční šňůru od trekkingu a začít s MTB posedem. To pro Tebe hrubým odhadem znamená sedlo o 5 mm vzad a řídítka o 5 cm dolů s tímto představcem.

              0 0
              • kukin  

                Díky za vyčerpávající názor.Musím se přiznat že tvůj výklad je skvělej ale taky mě dostal tvůj sloh,paráda.Díky moc a tímto považuji toto vlákno za ukončené.Kolům zdar,29 zvlášť.JK

                0 0
                • Vilém  

                  Jeste me tak napada. Zkusil jsi premerit realne rozmery toho kola?

                  0 0
                  • kukin  

                    Jo,sedí to s katalogem.Proč?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Myslel jsem treba na nejakou chybu tisku ap., proste ze real neodpovida udavanym rozmerum. Protoze papirove ty ramy jsou opravdu hodne dlouhe, v porovnani s jinymi vyrobci, ale na fotce mi to prijde v pohode.

                      0 0
              • MlokCZ  

                „Pokud chceš navštívit náročnější úseky, tak do těch je výhodnější (a z důvodu zejména předozadní stability mnohdy téměř nutný) delší posed a nižší úchop.“

                Tak s tímhle bych byl sakra opatrný, já s tím tedy vůbec neoushlasím.

                Proto se na kolech do náročnějšího terénu (enduro/FR kola) se jezdí kratší rámy (a to ještě i s kratším představcem) a řídítka hodně vysoko. Tedy přesně opačná tendence než popisuješ?

                Samozřejmě, že částečně je to dané tím, že je větší prioritou jízda směrem dolů. A pro vyšší zdvih vidlice musí být o něco výše řídítka už jen kvůli svému zdvihu (a poklesu řídítek, když jde do plného zdvihu).

                A něco taky udělá větší rozvor u těchto kol a případně i delší zadní stavba.

                Ale vůbec nejde jen o sjezdy. Nízko položená řídítka jsou podle mě dobrá akorát tak na chrcení kvůli aerodynamice a tím to končí. A nějaký extra natažený posed je na technické ježdění na MTB taky zcela nevhodný.

                V prudkém výjezdu nejvíce dělá délka zadní stavby. A co se týká výšky řídítek, tak je to v podstatě fuk. Když jsou výše, tak když je třeba, tak se případně o něco více pokrčí ruce, případně může pomoct u vyšších zdvihů a hodně vysoko položených řídítek snižování zdvihu vidlice.

                Těžiště tak lze dosáhnout úplně stejného jako když jsou položená nízko.

                Ovšem když jsou nízko (a ještě navíc třeba dlouhý posed), tak je to vždy naprd, když je potřeba více pracovat s těžištěm více za sedlem. A zvlášť když se nedá přitom sedlo dolů (což většina lidí na HTčku dělat nebude).

                Takhle se náročnější věci jezdit nedají.

                Co vidím jezdit lidi techničtější věci, tak v podstatě téměř nikdo nevozí dnes na takové ježdění už řídítka výrazně níže než sedlo. A to i na HTčkách.

                A naopak se ten posed tomu narovnanějšímu posedu na trekingu často hodně blíží.

                Osobně bych řídítka níže nedával ani o kousek, pokud tedy nechce nějak hodně chrtit a kvůli tomu je dát níže. V tom příspěvku, jak má tři fotky vedle sebe mi to přijde ok.

                0 0
                • nox159  

                  nevim jak u 29" ale u 26" jsem ve vyjezdu poznal dost rozdil mezi 120mm predstavcem + 540 riditky a cca50mm predstavcem hodne nahoru a 630mm vlastovkama ( s druhou variantou slo kolo celkem snadno na zadni …)

                  ale to je extremni prechod a muze to byt individualni…

                  ve sjezdu a v mene prudkych vyjezdech… je kratsi predstavec vyhodou

                  ale na bezne pohodovejsi jezdeni bych nedaval extremne kratky predtavec nema to podle me cenu…

                  0 0
                • Neunzikger  

                  Tušil jsem, že se nějaký fuller ozve. Souhlasím s tím, že na fullech je “všechno trochu jinak“. Jsem rád, že se do toho rozboru někdo pustil. Aspoň bude Kukin – až si bude pořizovat zdvih vpředu/vzadu cca 140 mm – názorově vybaven. Názorů na polohové optimum je jako lidí a majitelé 140 představců a bikeři přesedlavší z DHáčka asi budou názorově nepřikloněni.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    tak já s Mlokem souhlasím, a fulla teda nemám.

                    Z tebe mám pocit, že si jen snažíš „věděcky“ obhájit svůj závodní posed.

                    0 0
                    • Neunzikger  

                      O svém posedu jsem dosud nepsal. Nepovažuji ho za závodní, svou tělesnou výškou jsem jasně na velikosti rámu, takže u mne dilema ve velikosti rámu není. Představec používám ten, který na kole byl od výrobce. Využil jsem možnosti vyzkoušet delší představec i kola s kratším posedem. Zůstávám u původního, a svůj posed tak považuji za konfekční. Příznivcem extrémů nejsem.

                      Pojem chrtovitost, chrcení je značně subjektivní. Jinak to vnímají Ti, kdož si např. ve stoji spojném s propjatými koleny přiloží čelo na kolena, jinak Ti, kdož si ve stoji spojném s propnutými koleny nedosáhnou rukama ani na kotníky. Odlišně to vnímají např. lidé obézní oproti těm, kdož si přenášejí na kolo pohybové dovednosti z rychlobruslení.

                      Co se týče mé „věděckosti“ tak několik příspěvků na téma kloubní pohyblivost u sportovců publikovaných ve sbornících z vědeckých konferencí, kde jsem si je před odbornou veřejností obhájil, mám.

                      Vítám, když si tady lidé svůj názor zdůvodňují. Tohle vlákno je fajn. Pokud se štengrují Ti, kdož se osobně znají, tak to může být zábavné i pro ostatní.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        jasně. Já vlastně se vším co jsi teď napsal souhlasím. Ale ostře nesouhlasím s tím, že nataženější posed je stabilnější.

                        Jako nejpádnější argument je podle mě ten, že když pracuješ s těžišťem, tak jdeš nad řidítka nebo za sedlo.

                        Takže se natáhneš jak potřebuješ a v tom ti může natažený posed dokonce zavazet.

                        0 0
                      • oddie  

                        Tohle téma je celkem fajn, s radostí bych sem na jaře dal taky fotku posedu a nechal si to trochu zdrbnout.

                        0 0
                  • MlokCZ  

                    Tady ale nejde vůbec jen o fully, to jsem uváděl na příkladu, kde je vidět, co se jezdí na techničtější ježdění.

                    Mám naprosto stejný názor i pro HT. A úplně stejně jsem to jezdil i na celopevňáku a zase teď jezdit budu.

                    Já šel právě cestou od pouze asfaltu (kdysi dávno) přes lehčí terén postupně k náročnějšímu. A pořád končím v kategorii tak náročnější XC a nejsem žádný FR jezdec jezdící nějaké hodně náročné věci s většími skoky, apod.

                    Tedy žádný přechod z DH.

                    A kdysi jsem právě jezdil dlouhé rámy i dlouhé představce. A ještě navíc i extra nízko položená řídítka (kdysi s nízkým zdvihem vidlic a bez většího výběru vlajd to ani jinak nešlo).

                    A během těch mnoha let jsem se propracoval k tomu, že ty extra dlouhé představce jsou naprosto k ničemu. U rámu už to samozřejmě záleží hlavně na proporcích každého.

                    A s řídítky jsem s každým dalším kolem se posunul o trošku výše a teď je to konečně ono. Předtím to bylo v náročnějším terénu mnohem horší.

                    A také jestli dotyčný chce chrtit nebo ne. Na závody a chrcení jistě sáhne po chrtějším posedu.

                    Mimo závody takový posed nechápu k čemu je dobrý a nikdy bych ho nikomu nedoporučil.

                    Vidím to i v partě. Kamarád na HT má spíše delší rám. A měl k tomu řídítka dost nízko a delší představec.

                    Od té doby, co zkrátil představec a dal řídítka výrazně výše, tak v technickém terénu mu to jezdí o třídu lépe.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      S délkou představce se to samozřejmě nesmí přehánět ani jedním směrem, tedy i přehnaně krátký nebude dobrý.

                      Je třeba zajistit dostatek váhy na předním kole. U 26tky HT tedy nebude určitě dobré jít do extrémů typu 50mm představec a méně.

                      Za sebe vidím optimum pro XC ježdění jak pro HT, tak pro fully do určitého zdvihu někde kolem 70–105mm (za sebe bych volil 90mm, tak ja to na všech kolech vozím, včetně 26tkového celopevňáka, tam jsem to vozil taky).

                      Na 29tkového celopevňáka budu dávat 75mm představec, tam to snese pro srovnatelné vlastnosti o něco kratší než u 26tky.

                      Ono na fullech s větším zdvihem je menší hlavový úhel, takže na XC ježdění hrozí přílišné odlehčení předního kola na rovině a ve výjezdu více než na HTčku. Tedy naopak na XC fullech se to musí hlídat více, aby se to se zkracováním představce nepřehnalo.

                      0 0
                    • op  

                      v tomto zdroji a i jinde se pise mimo jine toto: „Your torso needs to be leaning forward for two reasons; power output and aerodynamics. With an upright torso, you can't use the gluteus muscles to good effect. Also, you can't effectively pull up on the handlebar from an upright position. An upright torso is also very poor aerodynamically.“

                      Takze nejenom aerodynamika.

                      Pak jeste tento odstavecek:

                      „Obviously, the most aerodynamically efficient position may not be the most pleasant position to be in for several hours on a cross country tour. So there's a tradeoff. As you move to a more horizontal position, the saddle needs to be positioned further to the rear to maintain your body's balance, just as your rear end moves to the rear as you bend over while standing. It so happens that racers are more inclined to use a horizontal torso position than tourers, and racers are more concerned with having the handlebars further forward to make climbing and sprinting out of the saddle more effective .“

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Ovšem mimo závody asi nikdo nebude řešit nějaké malé rozdíly v ideálním přenosu síly. A kdyby ano, tak stejně by si ideální pozici musel nechat změřit, jinak to nikdy nemůže nastavit ideálně.

                        A co se týká stoupání, tak tam je to fuk. Tam rozhoduje těžiště a jedno jak dosáhnu stejné polohy těžiště. Tím myslím, že s kratším představcem prostě o trošku více skrčíš ruce a výsledek je stejný.

                        A stejně tu rozhoduje mnohem více délka zadní stavby.

                        Hobíka budou zajímat úplně jiné faktory a to co nejpohodlnější posed pro delší jízdu (ten samozřejmě nemusí být ani příliš narovnaný a je to individuální) a pak pro techničtější ježdění ideální ovládání kola. A tam platí co jsem psal výše.

                        0 0
                        • kubad  

                          http://www.youtube.com/watch…

                          když si vemeš v jakém posedu zajel svěťák v hodinovce, tak dostávají teorie o posedu dost nafrak :-)

                          a kdyby to UCI nezakázala a nemuselo se jezdit na klasickém kole, tak kdo ví kde by byl ideální posed z hlediska efektivity šlapání :D

                          0 0
                          • op  

                            no, ale trup mel horizontalne! :)

                            a jeste to Mlok: A co se týká stoupání, tak tam je to fuk. Tam rozhoduje těžiště a jedno jak dosáhnu stejné polohy těžiště. Tím myslím, že s kratším představcem prostě o trošku více skrčíš ruce a výsledek je stejný. Kazdy to muze mit jinak, ale ja tedy, kdyz se ve stoupani chytim za rohy (nekdy se chytam i dlani za spicku rohu) tak se mi jede uplne jinak. Samozrejme, ze nejvic je to zpusobeno posunem teziste, ale v uchytu za riditka bych tam ty ruce tak neskrcil, navic za uplne pokrceny ruce tezko muzu tahat.

                            0 0
                            • kubad  

                              no vidiš a já rohy zrušil úplně, a to sem dřív jezdil hodně natažené závodní posedy.

                              v tomhle musím dát Mlokovy za pravdu, ostatně jako skoro vždy :-)

                              jezdím HT26",29" a 150/140mm 26"fulla

                              0 0
                              • op  

                                ja natazeny posed nejezdim, mozna proto potrebuju ty rohy.. Mam 188cm, 91cm rozkrok, vzdalenost riditka (rovna)-spicka sedla mi vyhovuje kolem 60cm. Kdyz si v kopci sednu na spicku sedla, moc mista na skrceni se uz nezbyva a potrebuju se natahnout dopredu. Kdyz ma nekdo natazenejsi posed, chapu ze rohy nepotrebuje, jinak moc ne..

                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Taky minirůžky (Ergony) používám a výjezd se mi za ně jede lépe. Jak jsou krátké a jakým způsobem je držím, tak mi ale posed téměř nenatahují, takže hlavní rozdíl je pouze v jiném typu úchopu.

                              Skrčit více ruce nemám problém ale ani při úchopu za gripy.

                              Já tahat za ruce moc nepotřebuju, jezdím lehké převody a vyšší kadence. A při silovějším záběru, když se opřu do řídítek, tak takhle stejně vyjedu mnohem méně v těch nejprudších pasážích, protože tak mám menší kontrolu nad případném podhrábnutím zadního kola. Kadenčně umím jet více rovnoměrně.

                              Hlavně ale to větší krčení rukou je potřeba pouze pro extra prudké výjezdy, takže se neděje moc často. Je jasné, že kdybys měl krčit ruce nějak nadměrně ve výjezdech pořád, že se nebude jezdit dobře.

                              Chce to ale mít hlavně dobrou geometrii kola (tím myslím třeba pro ty, co potřebují sedlo předozadně více vzadu, tak aby volili delší zadní stavby, nemít moc vysoko položený střed, atd.). A případně si pomoct snižováním vidlice (hlavně u větších zdvihů, kde se v prudkém výjezdu negativně mění geometrie kvůli většímu zatížení zadního kola).

                              Na současných obou fullech i když mám posed spíše kratší a řídítka poměrně vysoko (ono trošku zdání klame, řídítka mám vysoko dost, ale k tomu zase dost krátké ruce, takže oproti jiným to odpovídá řídítkám mírně níže), představec 90mm.

                              Tak i přesto v prudkých výjezdech nemusím pracovat s těžištěm skoro vůbec. Nějaké věci typu posouvání se na špičku sedla, to nemusím dělat nikdy.

                              I v nejprudších pasážích, které dokážu vyjet (a teď myslím i kratší pasáže, tedy že to není tolik limitované fyzičkou), tak mi stačí snížit vidlici + skrčit trošku více ruce (ale pořád žádné ležení na řídítkách).

                              Takže při dobré geometrii rámu + snižování vidlice, tak i při kratší posedu a výše položených řídítkách se jezdí i prudké výjezdy výborně.

                              A pro srovnání, vyjel jsem teď na těch fullech více výjezdů, které jsem kdysi na HT s nízko položenými řídítky nikdy nedal (a na tom HT jsem musel tenkrát pracovat s těžištěm mnohem více, geometrii mělo prostě mnohem horší). A dost z nich je pouze prudkých, tedy to, že je to full nijak výrazně nepomůže.

                              0 0
                              • op  

                                Nějaké věci typu posouvání se na špičku sedla, to nemusím dělat nikdy. Tak to Ti zavidim..

                                Ja mam trochu problem s tim (co jsem nedavno zjistil), ze mam postavu trosku jako holka :) – dlouhe nohy, kratsi trup a ty dlouhe nohy jsou zpusobeny dlouhymi stehny (pomer stehno/lytko jako prumerna holka :)) Mam hodne vytazenou sedlovku sedlo-BB 81cm a tim se dostavam snadno tezistem za osu zadniho naboje. Ve spojeni s kratsim trupem a tudiz nutnosti kratsiho ramu se projevi horsi vlastnosti pri stoupani. Na HT je to lepsi (asi) diky nizsimu BBheight (delka zadni stavby je stejna) a diky sagu zadni stavby u fullu. Budu to ted resit novym ramem s posuvnymi patkami, uvidim zda pujde najit „idealni“ chs length. Problem je, ze ten ram (vsechny takovyhle ramy) bude mit az o 4cm kratsi hlavovku nez Cube, tj. budu potrebovat vlastovky, ale nehodlam se za zadnou cenu vzdat rohu .. Takze uz taky zacinam uvazovat o Ergon nebo Mortop .. (a to jsem si nedavno koupil krasny Esi :((

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já mám na svoji postavu nohy celkem standardní (možná mírně delší) a k tomu hodně krátké ruce a trup. Takže tohle budeme mít podobné (tedy také mám hodně vysunuté sedlo oproti tomu ostatnímu).

                                  Ale nemám naštěstí k tomu ještě ten poměr stehenní a lýtková část nohy jako Ty. Já to mám spíše opačně, kratší stehenní část a delší lýtkovou, takže předozadně mám sedlo dost vepředu.

                                  Kdybych měl navíc dlouhou stehenní část nohy vůči lýtkové, tak bych cíleně vybíral kola s delší zadní stavbou, abych to tím aspoň trochu eliminoval.

                                  Možná zkusit i 29tku, kde je zadní stavba dlouhá automaticky vždy (tam to ani jinak nejde). A nebo ještě u 29tek vybírat spíše delší stavbu (tím myslím kolem 450mm jako má třeba Sup, Author; někteří výrobci jako Scott a Spešl už i u 29tky se dostaly na 440mm a méně).

                                  0 0
                                  • Ruprt2  

                                    trošku off, ale jak můžeš mít standardní nohy a krátký trup?

                                    když je něco kratší tak to druhé musí být delší ne?

                                    nebo máš dlouhý krk?

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ano, dlouhý krk. A pak ten trup o tolik kratší nemám, o hodně mám kratší hlavně ruce.

                                      0 0
                                  • op  

                                    muj planovany ram (26) ma posuvne patky 425–442mm, ale jeste jsem se nerozhodl .. co me zatim odrazuje je ta kratka hlava. Vim, ze jsem kandidat na 29, ale 29 z mnoha praktickych duvodu (skladnost, pomer vaha/cena, hmotnost rotacnich casti, to ze mam dve 26 kola a volne si mezi nima vymenuju komponenty, atd) nebude. Vazne uvazuju o vyzkouseni 650B (27.5inch), ale az pozdeji, az budou dostupne na vyber plaste, zatim to planuju jen tak, aby to novy ram umoznoval.

                                    0 0
                                    • op  

                                      chtel bych si necha udelat ram na miru, nejlepe Soulcraft Option 3 nebo Option B , ale je to moc drahe, na to, ze nevim jak to dopadne a ze je to ocel.

                                      0 0
                                      • kubad  

                                        i u nás je dost výrobců co ti za slušný peníz udělají rám na míru, z hlíny i oceli

                                        0 0
                                        • op  

                                          jo? To bych teda chtel prosim odkazy.. Ale na nekoho kdo to umi, myslim tim navrhnout idealni geometrii aby to kolo sedelo na cloveka a zaroven melo dobry vlastnosti, nevazilo 3 kila, nekroutilo se jako zvejkacka. Zatim jsem komunikoval s clovekem od Fort – arogantni jednani, v podstate mi rekl ze delaji jen pro zahranicni zakazniky a dal se se mnou nebavil. Chystam se za Kovarikem, ale obavam se, ze az mu reknu, ze mu za to dam dam maximalne 13000 tak me pozene ze dvora. Barese nejak nemam duveru, nevim proc, proste pocit. Dalsi neznam.

                                          Mimochodem zatim mam na vrcholu sveho listu ramy Salsa Ala Carte a Pipedream Sirius 853 . Oboje bych mel do 12000, Pipedream levneji, navic vyslovne podporuje uziti 650B kol. Vyrazne vic za to nedam.

                                          0 0
                                          • kubad  

                                            RB,Duratec, Delfyn, Novak,

                                            0 0
                                            • Vilém  

                                              Ted je jeste otazka kdo to pro Delfyn a Novak vari? :)

                                              0 0
                                            • op  

                                              dik, tusis u koho je potencialni sance se vejit do ceny? Jo a mela by to byt ocel.

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Oceláče na míru jsou v pohodě a cena přijatelná. Když ale v podobné cenové kategorii (10tis.) bys chtěl výrazně lehčí rám hliníkový, tak tady už na míru máš smůlu.

                                              Oproti tomu sériovky v téhle ceně se dají pořídit opravdu pěkné s pěknou váhou.

                                              0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Krátká hlava, tohle je dnes pro atypické postavy, co potřebují hlavu dlouhou hrůza.

                                      Výrobci neustále hlavu zkracují co umožňuje konstrukce rámu.

                                      Tohle byl také jeden z důvodů, proč nakonec stavím celopevňáka 29tkového.

                                      Sehnat 26tkovým rám v cca 18tce velikosti se 140mm+ hlavou je opravdu porod.

                                      Nakonec jsem jeden vyhovující našel (Poison), ale zcela ideálně se mi stejně nelíbi (délka ok, ale úhly nebyly zcela jak jsem chtěl).

                                      Proto stavím 29tku, kde to bylo mnohem snažší najít vyhovující geo. Hlava tam může být cca o 3–4cm kratší pro dosažení stejného výsledku a to už není žádný problém.

                                      O rámu na míru jsem taky uvažoval. Ale u té 29tky sériovky dostanu za stejné peníze mnohem lepší rám než by bylo něco na míru.

                                      Naštěstí u fullů díky vysoké vidlici + se tam používají delší hlavy, tak problém nemám.

                                      0 0
                                      • op  

                                        Potom je tu jeste jedna moznost, jit do vyssiho zdvihu (120), na XC by to melo byt stale ok. Salsa nedoporucuje, Pipedream do 130mm v pohode, dalsi v poradi je Cotic Soul (ten je 100–140mm), vic se mu libi na vyssim zdvihu, doprucuje se kratsi predstavec, to by mi taky mohlo vyhovovat. Akorat 120mm vidlici nemam, takze dalsi naklady..

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Přílišné zvyšování vidlice ale bude měnit i úhly a výšku středu a to už může být nežádoucí.

                                          A pak když zvýšíš řídítka delší vidlicí, tak to má menší efekt, protože jak zvedáš i střed, tak zvedáš i sedlo.

                                          Takže tam pak na cca 2cm zvednutí řídítek se zvedne sedlo o 1cm. A tedy je potřeba zvyšovat vidlici hodně. Proto tahle cesta až tak řešení není.

                                          U fullů, kde se počítá s příslušně vysokou vidlicí je tomu přizpůsobená výška středu, takže tam plně využiješ výšku vidlice ke zvýšení řídítek.

                                          0 0
                                          • op  

                                            jsou ramy, ktere jsou na to delane, namatkou ten Cotic Soul, pak Cove Handjob, On-One 456.. Ale taky si myslim, ze to neni to nejlepsi reseni..

                                            0 0
                                      • op  

                                        Sehnat 26tkovým rám v cca 18tce velikosti se 140mm+ hlavou je opravdu porod. Jeden tip bych mel Charge Duster (teda ja ted jedu v oceli).. Mam tu ted uz celkem velkou tabulku ramu a geometrii..

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Já se právě rozhodnul jít cestou lehčího rámu, tedy jít do hliníku. U oceli by nebyl problém rám na míru za přijatelné peníze.

                                          Už jsem se ale před více než měsícem rozhodnul jít cestou té 29tky a mám už od té doby objednaného Scotta Scale 29 Elite, který přesně vyhovuje mojím požadavkům. Takže už je vyřešeno, jen čekám, až bude v Mku dostupný (bude až někdy začátkem příštího roku).

                                          0 0
                                          • op  

                                            U oceli by nebyl problém rám na míru za přijatelné peníze. Takze u koho tedy (za ty prijatelny penize) z tech co daval kobad, nebo jeste nekdo jiny? Ja ted objednavam vlastovky a zkusim zatim jak by se mi s nimi jezdilo na mych kolech (jeste nikdy jsem vlastovky nemel, trochu se bojim toho zahnuti k jezdci) a pak uvidim.. Ale Salsa se mi libi fakt hodne..

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ještě než jsem se rozhodl, že nepůjdu cestou oceláče, tak jsem uvažoval o Delfynu. Tam to vychází na 10tis. při geometrii na zakázku v základní variantě (tím myslím, že jsou tam možné příplatky např. za jiné vedení bowdenů/hadiček, apod.).

                                              U někoho jiného to ale může vycházet podobně taky.

                                              0 0
                                              • op  

                                                Koukal jsem jiz drive na Delfyn a zdalo se, ze nabizeji jen custom upravy v geometrii jejich 29koveho ramu (ty upravy za priplatek, takze za 10 by to nebylo), 26ku jsem tam nikde nevidel. Ale pravda, lina huba…

                                                Mimochodem, ted jsem dostal mailem nabidku od sales cloveka z Pipedream, ktera se neodmita.. Reynolds 853, posuvne patky, zelena barva (!), podpora 650B, kurna ted se rozhodnout..

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  10tis. Kč je rám na míru. Standardní geometrie je za 9,5tis. Kč. A zaměřuje se více na 29tky, ale není problém i 26tka (i to má na stránkách uvedené).

                                                  Ceny máš v tom excelu na tom odkazu:

                                                  http://www.delfyn.cz/objednavka.html

                                                  0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  A 650B mi v současnosti přijde jako ujeté řešení. Oproti 26tce příliš malý rozdíl.

                                                  A ono ani na 29tky ještě není tak dobrý výběr plášťů jako na 26tky i když se to už hodně zlepšilo. Na 650B je to bída s nouzí. O věcech typu dobrý výběr továrních zápletů ani nemluvě.

                                                  0 0
                                                  • op  

                                                    dyt pisu, ze to planuju do budoucna, ne ted. Mimochodem delal se rafek ZTR 355, plaste Racing Ralph, Kenda Nevegal .. z tohu uz by se dalo vybrat.

                                                    Dik za ten Delfyn, podivam se na to jeste jednou..

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    No jo. Ale třeba ten RR jen v obyč verzi a pouze ve 2,25 (což by nevadilo, to je rozumná šířka).

                                                    Pro 29tku je aspoň k mání i ve snake skin verzi (double defense ale také chybí).

                                                    Na 29tku je navíc velká nabídka třeba u Schwalbe v kategorii Marathonů. Já budu třeba dávat Marathony Dureme 2,0 (29tkové, tedy 50–622).

                                                    0 0
                                      • op  

                                        Krátká hlava, tohle je dnes pro atypické postavy, co potřebují hlavu dlouhou hrůza.

                                        Výrobci neustále hlavu zkracují co umožňuje konstrukce rámu.

                                        No jasne, to delaji protoze to umoznuje vetsi flexibilitu posedu – HT se prodlouzi podlozkami, vhodnym predstavcem a riditky, ale obtizneji se zkrati. Takze ten ram (s kratkym HT) ve vysledku sedne vic lidem.

                                        A ja se rohodl, ze do toho pujdu, oba ty ramy (Pipedream i Sirius) maji o 4cm kratsi HT nez jsem zvykly a to dozenu predstavcem s vyssim stoupanim a/nebo riditky. Navic s tim predstavcem by to ladilo do retro stylu spolu s tenkymi trubkami ramu.

                                        Proc Tobe tak zalezelo na dlouhe HT?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          To je jednoduché, protože pak nedostanu řídítka vysoko jak potřebuju.

                                          Na 26tkovém HT, kde jsem měl na dané kolo dost vyskou vidlici (Pells XF2 long) jsem při 12cm hlavě měl k tomu:

                                          • 2cm vysokou konickou podložku hlavového
                                          • 2cm dalších podložek (více jsem dávat už nechtěl, s tou vysokoupodložkou hlávka to už je až až)
                                          • vlajdy s 4cm zdvihem (zdvih mají na 62cm šířku opravdu hodně a navícjsem u nich zkončil po otestování mnoha dalších, takže řídítka měnit už nepřichází v úvahu)

                                          A v téhle kombminaci to ještě nebylo ideální a potřeboval jsem tak o 0,5–1cm řídítka výše.

                                          Jediná další možnost je představec s větším úhlem, to už se mi ale používat nechce.

                                          A teď když podobné rámy (i ten stejný jen aktuální ročník) mají hlavu kolem 10cm, tedy ještě kratší, tak už je to úplně zabité.

                                          U 29tky na tom rámu co stavím, tak získám hafo centimetrů k dobru. Vychází to na cca 4–5cm. Nevím přesně dokud nebude postavené. Vidlice bude o 5mm delší než XF2 long, přitom ale bude střed o cca 4cm níže oproti spojnici středů, takže to je těch zhruba 4,5cm k dobru (když počítám výšku řídítek oproti výšce sedla, což je rozhodující).

                                          A hlava bude 115mm, tedy na 29tku a Mko velikost docela dlouhá. Takže mi to krásně vyjde ± bez použití žádná podložky + nižší hlavové, což je ideální. Budu tak mít velkou rezervu na obě strany (dolu otočením představce, nahoru přidáním podložek).

                                          0 0
                                          • op  

                                            jj, uz to chapu. Me to vyjde, 4cm nazenu jak nic. Akorat budou rohy na vlastovkach, njn asi sem nedam fotku. Jeste otazka, proc jsi nechtel pouzivat predstavec s vyssim stoupanim? Jenom estetika nebo i nejaky funkcni problem tam je?

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Estetika by mi ani tak nevadila.

                                              Vadí mi malý výběr představců, žádný se mi opravdu nelíbí (funčně a váhově dohromady)

                                              Vadí mi komplikovanější ladění délky posedu a výšky řídítek. Tím jak už jsem nadoraz nahoře s řídítky, tak musím představcem současně přesně trefit výšku řídítek a délku posedu a oboje ten úhel ovlivňuje.

                                              A navíc ani pro hlavového to není ideální. Ten představec s větším úhlem situaci pro hlavové zhoršuje stejně jako navyšování podložek (i když aspoň nemá vliv na vymezování vůle, pouze se zvětšuje páka na hlavové).

                                              A hnusné je to tedy taky, i když to bych překousnul.

                                              0 0
                                              • op  

                                                jj, vidim to tak, ze postavim hnusny retro bike – aspon mi ho nikdo neukradne. Treba BBB dela takovy predstavce, je toho vic.

                                                0 0
                        • Rychlej turista  

                          Vzpřímený posed je devastující pro páteř, dostává vše s plnou parádou.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Souhlasím, že v extrému to tak je. Také tu ale nikdo nechce jít do úplný extrémů, že budeš sedět zcela narovnaný. V extrému by se i blbě šlapalo.

                            A kdo chce opravdu šetřit páteř, tak stejně jezdí fulla :-)

                            0 0
                    • kukin  

                      Nechceš poslat nějeké fotky tvého posezu?Jinak dík za názory.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Mám jen jednu 2 roky starou, kde je vidět posed dobře. Hlavně je to ale fotka focená za jízdy. Takže tam jsem v poloze jak jezdím, tedy mám pokrčené ruce. Ty ruce samozřejmě krčím jak kdy, někdy více, někdy méně, někdy je na chvíli i natáhnu.

                        Takže můžu mít posed i malinko narovnější než na fotce. A nebo ve výjezdu naopak o malinko položenější.

                        A jak je vidět z té fotky, tak i přes krátký rám a hodně vysoko položená řídítka, tak rozhodně nejsem úplně narovnaný.

                        Kdybych fotil fotku na místě a měl natažené ruce a rovná záda, tak bude ten posed vypadat mnohem narovnanější. Ale tak v praxi nejezdím, takže taková fotka by jen mátla.

                        Proto jsem také říkal, že fotka na místě může dost klamat (hodně záleží na tom jak kdo krčí ty ruce za jízdy a také jak se kdo moc hrbí).

                        Na tomhle kole co je na fotce pořád ještě jezdím a tam mám posed pořád stejný.

                        Na druhém fullu mám stejnou délku posedu (± nějaký milimetr), ale mám tam řídítka ještě o 1cm výše. To druhé kolo mám více laděné do těžšího terénu, takže tam to mám schválně lehce jinak. A i ten 1cm je znát dost, mám tam více prostoru na práci s těžištěm za sedlem. Ani díky tomu tolik nepostrádám teleskopickou sedlovku (zkoušel jsem ji a kvůli debilnímu zámku, kdy jsem nedokázal nastavit správný sklon sedla jsem ji zase zatím prodal a uvidím časem, jestli koupím nějakou jinou s lepším zámkem).

                        Představec je 90mm. Měřím 182–183cm. A délka virtuálním rámové trubky je cca 585mm (u téhle konstrukce rámu to úplně přesně nejde určit). Řítíka cca o 1cm výše než sedlo (na tom druhém fullu tedy cca o 2cm výše než sedlo). Plus zadní stavba má nepatrně větší sag než vidlice a ve výsledku tedy po nasednutí to způsobí ještě o něco zvýšení řídítek oproti sedlu (možná tak 1cm). To mám vyzkoušené dle srovnání s celopevňákem (když jsem zkoušel jak musím nastavit posed, aby po nasednutí byl stejný).

                        0 0
                    • kukin  

                      Když jsem mluvil s kamošem co jezdil závody a teď dělá servis,tak mě říkal že když se dívá na nějaké závody tak tam má každý posed jak mu vyhovuje,prej tam někdo sedí na kole jak za stolem.Tady jde vidět že každý si to dá jak mu to vyhovuje a ne podle pravidel.Já jsem jen laik,takže i některé pojmy nechápu.Ale rád si otom počtu ve vašich názorech.

                      0 0
              • MlokCZ  

                A ještě k tomu u 29tek je hodně věcí úplně jinak. Rozvor mají větší a zvlášť ještě ten Author když má delší zadní stavbu (i na 29tku dlouhá), tak nějaké problémy se stabilitou opravdu nehrozí. A ještě má i spíše menší hlavový úhel (na 29tku).

                Tady hrozí naopak přesně opačné problémy jako horší točivost, horší obratnost.

                A co se týká předozadní polohy sedla, tak tu nikdo nemůže hodnotit. Ta je daná správným nastavením vůči klikám a z těch fotek nelze naprosto poznat, jestli tohle je dobře nebo špětně. Může být jak příliš vepředu, tak i naopak příliš vzadu. Tohle si musí sám změřit a pak vyzkoušet v praxi.

                0 0
        • MlokCZ  

          Vůbec ne. U 26tky bych u HT řekl, že 60–70mm představec už je moc málo a bude příliš málo váhy na předním kole.

          U 29tky to funguje ale jinak, tam je vždy více váhy na předním kole díky jiné geometrii (delší zadní stavba, větší hlavový úhel, atd.), takže to snese kratší představce.

          Na 26tkách vozím 90mm představec, na 29tku budu dávat 75mm (o těch 15mm bude u 29tky delší rám).

          0 0
    • Honzyn  

      Ja mam 174cm a 29ku mam 17,5 palce(M)-Fishera,jezdil jsem i Fishera 19"(L).Svym zpusobem mi sedi oboje,mensi je hravejsi,lip padne do ruky,19ka je zas stabilnejsi,ve velke rychlosti v technicky mene narocnem sjezdu se lepe citim na ni.Treba starou 26ku mam efect.top tube 610mm+140mm predstavec-pokud mi nekdo rekne,ze je to pri mem vzrustu nesmysl,tak se mu vysmeju,rad se na kole sportovne natahnu a takto jsem najezdil desitky tisic stastnych km.Takze zalezi co ti sedne a kasli na nazory prodavacu:-)

      0 0
      • Gorgov  

        140mm představec na bika je úplně nejlepší:)

        0 0
        • MlokCZ  

          A na 29tce obzvlášť. Ale zase má tu výhodu, že je dost dlouhý na to, že se dá říznout a použít pak na dvě kola :-)

          0 0
    • Lasky  

      Já mám také 181cm a kola mám „L“ kolem 610mm + cca 100mm představec…

      Ale jsou to 26" fully…

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce