• bmwm3

    Čau, mám pár dotazů.

    Pročítal jsem různá zahraniční fora pořád si nevím rady.

    Mám vidlici Marzocchi XC 600 SL.

    Budu ji prodávat, protože chci FOXe

    Tahle vidle je vzduchová.

    Teď stojím před rozhodnutím, jestli Vanilu nebo Float

    Tenhle Bomber má problém, že má hrozně vysoko doraz, čili já zdvihu 130 prakticky nedosahuji. Kamarád má Rebu 100mm a fyzicky dosahujeme i se zanořením téměř identického zdvihu.

    Váždím 97kg

    U ty Vanilky vím, že by mne čekala výměna pružiny, ale nevím, jakou pružinu dávaj standartně (resp. tady jsem se to nedočetl http://www.foxracingshox.com/…A_R_fork.htm#… )

    Brácha má Vanilu a má SUPER chod a opravdu fyzicky dosahuje dost velkého zdvihu.

    U té Float R by byla asi lepší, jednodušší možnost nastavení, ale zase mám strach, že to bude mít doraz 3cm před koncem pístnice.

    1/ Ví někdo, jaká je stock tvrdost Vanilly? Abych věděl od čeho se odpíchnout při nákupu jiné pružiny

    2/ Jak chodí Float R? Jak co se týče zanoření písnice, tak chod jako takový..

    Popř. kterou byste volil vy ..?

    Díky moc

    Michal

    0 0
    • MlokCZ  

      K Vanille RLC (tedy neošizené verzi) se standardně dodávají rovnou i další pružiny. U ošizené R verze netuším. Každopávně do Rkové verze bych nešel, protože nemá high speed expanzi.

      0 0
    • Ruprt2  

      Já mám starší Vanillu a váhu 85–95 kg (podle ročních obdobích) a pružinu jsem měnil za o jednu tvrdší. Na vidlici nedám dopustit. Při porovnání z Floatem (neupraveným) je rozdíl neskutečný ve prospěch pružiny.

      Pokud si koupíš novou v originálním balení dostaneš i o jedno tvrdší a o jedno měkčí pružinu já ji měl jako oem sundanou z nového kola tak jsem si pružinu zacvakal ze svého (800kč).

      Jinak jezdím teď zdvih 110mm. Moje Vanilla R umí 100–130 a když jsem ji měl na 130 tak se hrozně pomalu vracela. Trošku kvůli tomu, že tehdy jsem měl ještě tu měkkou pružinu.

      Ale i tak to bylo líné. Žehlila neskutečně, ale série i menších překážek ji zatloukla na doraz.

      Na zdvihu 100 a teď 110 to nepociťuji. Resp mě to nebolí. Celkový projev menšího zdvihu je odlišný.

      S většímy zdvihy nemám moc zkušeností, ale já bych určitě od zdvihu 120 a výš požadoval hígh speed expanzi.

      0 0
      • bmwm3  

        Díky za názory

        high speed expanze je předpokládám něco jinýho než rebound. V čem se to liší?

        Na netu jsem našel právě levnou Vanillku R 2009 140 mm

        Zároveň jsem ale dostal nabídku, že když připlatím 2 000, můžu mít RLC..

        Pružina se mění snadno, nebo se to musí odvést do servisu?

        Díky

        0 0
        • Ruprt2  

          k čemu je dobrá HSE si najdi tady na foru je toho fůra a já nejsem nejpovolanější ti to vysvětlovat.

          Vím, že teď je Vanilka na 140mm a tím tuplem bych ji bez HSE nechtěl. Tu má právě ta verze RLC.

          Jestli ti bude stačit o jedno tvrdši pružina taky není zcela jisté. mě ta o jedno tvrdší stačí a aktuálně mám 92kg a o 5kg už se to moc nemění. (můžeš to i trochu pošroubovat)

          Ale na tvou vidlici už jsou odlišné pružiny než na mou, proto má zkušenost s tvrdostí není absolutně přenositelná.

          Ale já bych si připlatil za RLC není to něco co můžeš vzít dodatečně zpátky.

          A k výměně pružiny. To je těžká věc. Já to sám dělal. Dělám si na kole všechno sám. Nepotřebuješ ani extra nářadí jen imbus a stranový klíč 24mm. Ale musíš z ní vylít i olej. Dát tam nový odměřit ho atd. Neuděláš to na koleně v terénu, ale nepotřebuješ na vystudovat strojařinu.

          Těžko radit.

          0 0
      • MlokCZ  

        To zatloukání do zdvihu bylo právě tou chybějící high speed expanzí. Samozřejmě i příliš měkká pružina k tomu přispěla taky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.