UST Tubeless jak opravit defekt?

62 nepřečtených
  • kejmi

    Hoj bikeri. V únoru jsem koupil Rushe od strejcka a dal mi ho na nejakejch zimakach obyc plastich a k tomu Maxxis Larsen UST Tubeless. Nedavno jsem je tam prezul a chtel bych se zeptat, jestli a cim mate ty plaste osetreny zevnitr? Cetl jsem o tom na netu nejake clanky ale mam v tom ted zmatek… takze co napatlat na plast aby se maly defekt sam zatahl? je neco takoveho? a vozite sebou nejaky „udelatka“ na defekty pri vyjizdce? Poradte pls, nemam s opravama Tubeless zadny zkusenosti. Driv jsem v Jekylloj vozil v krcku v lefty mini pumpicku a lepeni (mel jsem klasicky plaste s dusema)… diky za tipy Kejmi

    0 0
    • Daf  

      Buď se dá zalepit klasickou záplatou zevnitř, nebo můžeš vozit těsnící tmely jako NoTubes uvnitř jako prevenci. Takhle ošetřený plášť se pak sám zalepí. Samozřejmě jen běžné defekty do cca 3mm.

      0 0
    • jonti  

      Do plasta naliat trochu notubes tmelu a male defekty a netesnosti sa utesnia. Bez toho by som uz nejazdil.

      Vacsie defekty sa riesia ako pri klasickej dusi, vymontujes z rafiky ventil a das tam dusu a az doma ten plast skusis zalepit.

      0 0
      • Jenda  

        hele porad mi vrta hlavou – mam velkej defekt na bezdusaku kterej se sam nezalepi, mezitim mam v plasti dalsich 5 trnu o kterych ani nevim protoze to tmel zalepil – to pak v pripade vlozeni duse musim matlat rukama v tech srackach v plasti, hledat trny a doufat ze jsem nasel vsechny? To musi bejt dost narez:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano tato nevýhoda při defektu, který tmel nezacelí tam je.

          Na druhou stranu jak moc kdo má defektů, který tmel nezacelí, zvlášť u plnohodnotných US­T?

          Já už mám téměř rok a půl na UST pláštích bez defektu, takže i když jednou určitě nějaký defekt, který tmel nezacelí přijde, tak je to paráda. Pro srovnání, s dušemi když jsem vozil obyč verze plášťů (NN a RR), tak jsem měl kolem 15 defektů ročně, po přechodu na odolné alpencross verze (SS a Albert) defektů výrazně ubylo, ale pořád mnohem horší než s UST.

          0 0
          • Zerocool  

            15 defektů ročně??

            0 0
            • MlokCZ  

              Co se ti na tom nezdá?

              0 0
              • Ricci  

                15 defektov rocne je tragedia, jedine,zeby si jazdil 30000 za rok :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jsem byl nespokojený s tímto stavem a taky proto přešel na odolnější pláště, ale že by to byla tragédie?

                  Hrozně záleží co, jak, kde a na jakých pláštích se jezdí. Zažil jsem už více týdenních nebo čtrnáctidenních akcí, kde více lidí mělo aspoň 5 defektů za danou akci, to je hned. A v mnoha případech to ani nebylo tím, že by vozili nevhodné pláště danému použití.

                  Ani situace typu 3 defekty za vyjížďku na jednom kole nejsou zas tak vyjímečné.

                  Nedávno tu byla někde fotka z Korsiky, jak na 5 kolech mají při jedné zastávce 12 defektů.

                  Když je třeba v nějaké oblasti hodně trnů a vozí se ještě duše, tak neuděláš nic (trochu pomohou hodně odolné pláště, ale to je vždy na úkor váhy).

                  A ten rok jsem měl většinu trnů a skoro všechny na zadním RR. K tomu jeden hřebík, jedno proražení a jedno proříznutí pláště.

                  0 0
                • scret  

                  v cem je problem? ja mel napr. loni minimalne 10–12 defektu a najeto na tom kole cca 2,5tis.km… holt kdyz se dari, tak se dari:)

                  0 0
                  • Jenda  

                    no jo jenze ty na tom kole urcite jezdis v terenu a jeste rychle:-) Hlavne na fulu bych rekl ze ty defetky bejvaj takovy hure opravitelny zadny sem tam trny jak na HT:-)

                    0 0
                    • scret  

                      no vidis, to me nenapadlo, mozna bude problem v tom:))

                      o tech defektech jsem muvil o mym KHS… ted na Reignovi zatim 2×, pokazdy predni…

                      0 0
                • Radek Broz  

                  Stačí nejezdit po uválcovanejch cestách;) jsem na tom tak nějak podobně, když teda neberu sjezďáka, tam jich bude víc.

                  0 0
              • Zerocool  

                15 defektů ročně se mi na tom nezdá:) i bez Notubes jsem míval tak 5, a to včetně 15 závodů, tak nevím, co dělám špatně

                0 0
                • MlokCZ  

                  Oproti mně asi nejezdíš tam, kde je hodně trnů. Ten rok si pamatuju, že 1 trn jsem dokonce koupil na asfaltu (v Chorvastku). V Dolomitech (to bylo ale jěště x let předtím) pamatuju na 10km asfaltovém úseku z 20 lidí přes 30 defektů.

                  V ČR jsou na tohle nejhorší u mě asi úzké pěšinky, kde rostou trny vedle a kde občas přesahuje porost na pěšinku, takže se přejedou ještě čerstvé neopadané, které hezky drží vhodný směr na píchnutí. Nebo ještě nejlépe když je to nepoužívaná cestička a kousíček se téměř zcela ztrácí. Nebo sem tam při nějakém průzkumu nových pěkných terénu zmizí cesta zcela a dle gpsky vidím pár metru vedle jinou a vezmu to takhle sem tam volným terénem na tu cestu.

                  Na závodech takové věci nebývají, takže závody jsou poměrně šetrné na defekty, tam spíš asi hrozí průraz, když se jede sjezd na doraz.

                  Taky proto jsem tak spokojený s plohodnotnými UST, stále prodlužuju svůj rekord bez defektu (nepočítám tmelem za jízdy zacelén dírky, které nějaké samozřejmě byly, ale když jsem nemusel ani dofukovat…), už budu blízko dvou let (na UST skoro rok a půl k tomu poslední období na alpencross verzích, kde ale větší část toho období byla zima, bylo to od srpna do února, kdy jsem jezdil málo).

                  0 0
                  • Zerocool  

                    statistiku o trnech si nedělám:) taky se blížím cca k 1,5 bez defektu Notubes+klasic­ký plášť

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Taky statistiku nemám, ale poměrně častu si řikám, když někde jedem, že tady bude určitě hafo trnů a kdo to odnese…

                      Ono ani nevím jistě, jeslti těch defektů bylo přesně 15, jen si pamatuju, že jsem jich měl 10 už během sezóny a pak už jsem to přesně nesledoval, ale ještě něco přibylo.

                      0 0
        • jecnak  

          Prakticky je to tak jak rikas. Akorat teda zatim se mi nestalo, ze by Notubes diru nezalepil.

          0 0
    • kejmi  

      a kdyz uz jsme tak u tech plastu, jaky byste doporucily UST? ty moje Larseny jsou uz celkem olitany, tak premyslim, že je koupim znova… nebo mi doporucite jiny? necham si poradit… (jezdim tak 50% silnici a 50% suchý lesní terén) Chci nejake rychle plaste (ty larseny vyhovujou, ale jestli poradite i jiny plaste, budu rad. dik)

      0 0
    • BB  

      Tubeless repair outside kit

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?…

      konečně někoho napadlo, že už to dávno vymysleli pro auta. Jinak k defektům. Strašně záleží, kde jezdíš - vozím Shwalbe NN a v létě jsem 14 dní v Dolomitech a vždy dojde k defektu, se kterým si hmota uvnitř neporadí. 

      0 0
    • StuntJ  

      NoTubes videoo, aby jste viděli co umí

      0 0
      • Vilém  

        Vsak jo, kdyz tam naliji litr te jejich vody, tak proc ne? :)

        0 0
        • MlokCZ  

          Jsem si říkal, zda při tom množství tmelu, co tam museli dát tam maj ještě vůbec taky nějaký vzduch :-)

          0 0
      • BB  

        Je to prima, skvěle to funguje, pokud do toho pícháš souměrně kulatým předmětem, stačí jeden ostrý šutr se špicí, která prožízne ostrý úhel je je to v kopru. Další věc je množství hmoty, které do toho dáš, já preferuji lehčí kola, tak je mi líto tam dát více než 100 g a to na tom videu tam má mnohem víc.Taky na to má vliv stáří hmoty, moje zkušenost je, že po 3 měsících postupně ztrácí schopnost díru uzavřít.

        0 0
        • Jenda  

          zkus se rozepsat prosim trochu vic o defektech ktere to nezalepi, porad s bezdusakama koketuju ale nevim. V podstate mam tri typy defektu – trn – ten to samozrejme zalepi, snakebite – u bezdusaku nemuze byt, diru od ostreho kamene ci strepu – to to nezalepi?

          0 0
          • vysmátej bajker  

            ono spíš záleží na velikosti a tvaru díry než od čeho je.Malé to umí a to je u mně nejčastější jen je potřeba občas dolít.Já dolévám když začne být nutné častěji dofukovat.

            0 0
          • jecnak  

            Ono velmi zalezi jestli jezdis notubes s ust plastem, s tubelles ready plastem a nebo nejakou klasikou pro duse. Ten prvni ma tolik gumy, ze se zaceli i mensi riznuti, ten posledni, tedy klasicky plast pro duse, je na tom z hlediska zaceleni defektu nejhur a zaceli se spis jen trny a nebo male diry. Samozrejme vahovy rozdil je ale veliky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jen doplnění toho váhové rozdílu. U Schwalbe je to UST x dušový plášť cca 120g (o pár gramů se to liší dle typu pláště). Tedy není to úplně malý rozdíl, ale zas tak velký také ne, když připočtu, že u UST pláště můžu používat méně tmelu.

              0 0
          • BB  

            Vždy jsem měl UST ráfky (Mavic, Fulcrum) a UST pláště vždy Schwalbe. Všechny pláště ucházely, pokud se do nich nedala hmota a to tak, že se musely foukat ob den. Pokud se tam dá hmota, tak tlak vydží klidně měsíc. Dávám originál hmotu od Schwalbe, zkusil jsem dát i No Tubes, ale připadala mi moc řídká, asi je to tím, že není určena pro UST pláště. Schwalbe doporučuje pro NN 2.1 50 ml hmoty, pro 2.25 100 ml hmoty. Protože jsem nechtěl těžší kola než je nutné, nedodržel jsem doporučení a i do 2.25 dávám pouze 50 ml. Na drobné defekty to funguje dobře, velkou díru, zejmena pokud není kulatá to nezalepí. Taky jsem zjistil, že je potřeba mít při defektu trpělivost. Nechat klesnout tlak, plášť dát defektem dolů a počkat. Několikrát už jsem to chtěl vzdát a nakonec se to samo zatáhlo. 

            0 0
            • >vodouch<1  

              Mám podobnou zkušenost, Racing Ralph 2,1 UST bez tmelu nedržely tlak, s originál tmelem (50 ml v každém plášti) je to mnohem lepší, ale zhruba jeden pes denně stejně uteče:) Jinak zatím 1000 km bez rychlého defektu.

              0 0
          • Rychlej turista  

            Hodně záleží, jak jezdíš. Někdo v terénu provádí hlubokou orbu, jako vepř a plášť mu vydrží pár set km, protože dříve než ho trochu sjede, tak ho rozkrojí. Já jezdím pohodově, nijak to nehrotím a proto mívám jen pomalé defekty a občas cvaknu, protože mám pevnou vidli a moc nefoukám, abych měl taky nějaké to pružení. Takže moje defekty NoTubes prakticky zcela odstanilo a jezdím bez defektů. Protože jezdím na 295 g Furious Fredech 2,0", tak dofukovat musím častěji, ale defekt zaznamenám jen podle toho poklesu tlaku. Běžný 8-mi hodinový švih bez problémů, jen po dojezdu je to někdy trošku měkčí. Na Jistebnické 24h jsem předek dofukovat nemusel vůbec a vzadu jsem asi po šesti hodinách trošku dofoukl. Jenomže pak jsem udělal chybku. Když se mi po pár hodinách zdál zadek zase trochu měkčí, tak jsem zastavil, že dofouknu, přitom jsem to v pohodě mohl dojet až do depa. A jak byl ventilek zatuhlý tím slizem, neodšrouboval jsem jen ten vršek, ale vyšrouboval celý ventilek, který samozřejmě odetěl do tmy. Takže jsem musel dát duši. Od té doby ventilky pořádně utáhuji kleštěmi. Člověk se pořád učí. Tehdy jsem zrovna jel už asi půl kola s Trundou, když mě dojel o kolo a protože měl nějaké šílené pláště a na asfaltu mu to vůbec nejelo, vydal jsem se napřed, že dofouknu, nahoře na něj počkám a ze sjezdu lesem pomastím za ním.

            0 0
    • zichis  

      jednoho krásného dne, až mě defektění přestane bavit, tam naperu PUR pěnu a basta :-)

      0 0
    • chachn  

      nechci zakladat nove vlakno,mam system joe no flats-obyc rafky i plaste,predni drzi v pohode,ale zadni neni schopnej udrzet tlak 35 psi.vcera sem tam dolil mliko,nafoukl projel celym kolem at zatece do mezirek a rano bylo prazdny…cim to muze byt?diru v plasti urcite nemam,paska ja dana dobre…docela me to stve,pac na kole nemuzu vlastne ani vyjet :(

      0 0
      • vysmátej bajker  

        zkus to znovu jen pak se jed projet.mlíko se nejlépe dostane všude při jízdě.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Chce to po nasazení řádně protřepat. Odložit na kýbl a sem tam zkontrolovat a zase protřepat.

        Jakmile se mi to jednou podařilo nafouknout, už jsem s ucházením nikdy problém neměl.

        0 0
        • McBlacky  

          vždycky to trochu ztrácí i UST s tmelem

          0 0
          • Rychlej turista  

            Nepatrně jo, ale měl jsem na mysli to, že po nasazení mi to vždycky drží, když si s tím prvních pár hodin pohraji a sem tam protřepu.

            0 0
      • McBlacky  

        nafoukni to a zkus kde to netěsní ve vaně/umyvadle. Tak kde to bude ufukovat to natoč smerem k zemi, aby na tom byl tmel, za chvíli se to zatáhne. Takhle prověř všechny úniky do doby než plášť ve vodě nebude bublinkovat

        0 0
    • RUSH  

      Na začátku této sezóny jsem s UST také začal, a taky na Rushi…

      Mám UST ráfky Mavic 819 na nich Maxxis Crossmark. Měl jsem je lehce jeté od kámoše, jeden plášť (bez tmelu) malinko ucházel. Zkontroloval jsem to ve vaně s vodou, ucházelo to přes dirky v plášti. Nalil jsem tam tmel od Hutchinsonu Protect´ Air a od té doby jezdím v pohodě, neuchází to, je to jako s duší (co do frekvence kontroly tlaku). Ten tmel má životnost až dva roky a je přímo určen do UST plášťů. No Tubes udávají cca 3–6 měsíců.

      0 0
      • pustipav  

        Nevite nekdo, jestli se ten tmel muze nejak zkazit? Mel jsem pres dva roky Slime, otevrel jsem ho asi tak pred pul rokem – pul lahve jsem pouzil, ale nepomohlo to tenkrat, ted mi nekde mikroskopicky uchazi plast, tak si rikam, jestli to ma cenu pokouset to tam nalit nebo ne.

        0 0
        • kubad  

          zkazit ne, ale ztuhne a klidně tam můžeš dolít nový

          0 0
        • McBlacky  

          jestli ti mikro uchází tak to rozhodně zkus. naplnit slizem, dát do vody a uvidíš kde to uchází, pak to nakloníš a tmel to na tom místě zalepí. Myslím ale že na utěsnění jsou lepší tmely NT, Joes, CafeL než Slime. Ten mě nijak nepřesvědčil – osobne netestováno, ale v partě lidí se kterýma jezdím si to moc dobře nevedlo a defekty to občas nezacelilo

          0 0
    • jIrI___  

      Nechci zakládat nové vlákno, tak se optám tady. Podařilo se mi včera prorazit klasického NanoRaptora tak, že to tmel už neprobral. Čím tu díru zalepit? Půjde to klasickou záplatou a lepidlem na duše nebo je třeba speciální na tubeless pláště? A ještě další dotaz, tyhle knoty se dají použít jen u UST plášťů nebo budou držet i v „tenkostěnných“ klasických pláštích?

      0 0
      • pepek  

        tady je mají levnější, ale jak budou fungovat ti neřeknu. Zatím jsem pouze zjistil, že knoty na auto, nařezané na tenké plátky, říznutí v boku nespraví. V běhounu asi jo, ale na boku je to asi docela loterie.

        0 0
        • jIrI___  

          Jo, to jsem zapomněl připsat, díra je v běhounu. Ty knoty bych nejradši koupil někde v Ostravě v kameňáku, ale je otázka, jestli je vůbec seženu. Provizorně zkusím to klasické lepení na duše, snad to bude držet.

          0 0
          • JSt  

            nebude

            0 0
          • vysmátej bajker  

            kousek starého pláště a chemoprén,když dodržíš postup lepení tak to drží i jako NT.

            0 0
            • jIrI___  

              Dík za radu, jdu na to :)

              0 0
              • kubad  

                já to lepím normálně flekem na duši,ale chce to svěrkou stáhnout a nechat pořádně zaschnout, pokud by to nešlo tak

                viz. vysmátej bajker

                0 0
      • bosmilan  

        opravu knotem používám u klasického pláště (ne UST) a bez problému.

        Jinak ty knoty se dají pořídit i v některých pneuservisech a nebo si to nechat zalepit rovnou tam.

        0 0
        • jIrI___  

          Nevíš náhodou v kterém cykloshopu v Ostravě by mohli mít tu knotovou soupravičku?

          0 0
          • bosmilan  

            v které cykloprodejně netuším,ale v těch pneuservisech to mají a nebo si to objednej přes net.

            0 0
            • jIrI___  

              ok, prozkoumám teda i ty pneuservisy. Objednávat přes net se mi to nechce, věc za 50 Kč a 100 Kč zaplatím poštovné, postavené na hlavu :)

              0 0
              • mastihuba  

                když budeš v pneuservisu tak si to nech podlepit flekem na auta, oni na to mají ještě jakousi modrou hmotu kterou ten flek přetřou. Drží mi to jak nový.

                0 0
          • pepek  

            Zkus radši motorkáře, tady v Brně cyglisti nevěděli ani co to je.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.