• kuklic

    Úvaha. Proč na kolech převažují klasické vidle a ne USD vidle? Mají x výhod a na moderních motorkách převládají už desítky let.

    0 0
    • Lišák  

      USD jsme tady už probírali v roce 2008.

      0 0
    • kubad  

      Protože váha a cena

      Na kolo to není tak jednoduché dobře udělat

      0 0
    • JakeF  

      Protože pokusy udělat USD vidli na kolo skončily drahý, měkký a těžký… Jedinej jakž takž úspěšnej je Cannondale s Lefty. Ta je jenom drahá a těžká, ale aspoň dobře vypadá :)).

      0 0
      • david25  

        Shiver byl docela oblibeny :)

        0 0
      • novas752  

        A neni to úplně obyčejná USD protože nemá kluzná pouzdra ale lineární jehličková ložiska.

        1 0
      • Foose  

        Lefty byla i hodně drahá a lehká!

        0 0
      • kubad  

        Lefty těžká fakt nebyla ta původní karbonova . Mega draho to jo. Tuhost v pohodě

        0 0
        • JakeF  

          Jojo, to pamatuju, že 26 karbonová byla hodně lehká… Ale dneska je i v karbonu sotva lehčí než 34 Fox. Hliníková radši nevědět.

          0 0
          • kubad  

            Ty původní i první 29” měly kolem 1300g pak jim to šlo dosracek dnes škoda mluvit.

            0 0
            • Foose  

              Moc to nesleduji ale co je dnes dobra hmotnost v top XC vidlicích?

              0 0
            • yetti  

              Co je prosím špatně na aktuální Lefty Ocho? Už jsem v pár diskusích zaznamenal, že to jde s Cannonem z kopce, ale nic konkrétního. Uvažuji o novém kole a Scalpel je v užším výběru, tak mě jakékoli negativní zkušenosti zajímají

              0 0
              • kubad  

                bavíme se tu o hmotnosti a předchozích generacích

                0 0
              • novas752  

                Nic, pro gramaře je těžká a je trochu méně tuhá než bývaly dvojkorunkové (ale furt tužší než ty ultralight vidlice).

                První série vytíkaly přes gufero, teď je to už vyřešené. Samozřejmě servis nedělají na každym druhym rohu jako třeba RockShox.

                0 0
              • JachymP  

                Cannon s Lefty byl kdysi sen, dnes už moc netáhne. Neprospívají tomu časté změny strategie a majitelů. Taky nekompatibilní nápady typu asymetrického výpletu. Kdysi byl Cannon to co dnes je SWorks ;)

                0 0
                • yetti  

                  jenže ten Cannon tehdy, kromě exkluzivity, nabízel i něco navíc, jako tuhou 1,5" hlavu, skvělě chodící Lefty nebo Fatty, které byly tužší než cokoli jiného při excelentní váze, funkční střed BB30 s lehkýma klikama Hollowgram atd.

                  S-Works se od konkurence odlišuje jenom vysokou cenou, za kterou nenabízí nic speciálního, snad jen diskutabilní Brain

                  0 0
                  • novas752  

                    BB30 je taky dost diskutabilní, minimálně v kvalitě provedení Cannondalu. Ale jinak souhlas. Tehdy to byl samostatný výrobce, teď je to patří pod obří holding spolu s mnoha dalšíma značkama a o ty konstrukční výsady to postupně ořezávaj.

                    0 0
                    • yetti  

                      Na biku jsem to nikdy neměl, ale na silnici mám třetího Cannona s BB30 (Six13, Six a Synapse) a nikdy s tím nebyl problém ani s Hollowgram ani s Sram Red klikama. Tuhost středu je vynikající a životnost ložisek bezkonkurenční.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Dovolil bych si tipnout, že novasovi jich prošlo rukama výrazně víc…

                        0 0
                        • Atilla  

                          Ten servisoval lefty, když já ještě chodil na nočník…

                          0 0
                  • JakeF  

                    1,5" hlavy a atyp představce byly akorát oser na výměnu bez reálnýho benefitu pro XC použití. Chod Lefty má i měla jako úplně normální XC vidle. Tužší byla když byla dvojkorunka, Ocho je v pohodě, ale už to není žádnej zázrak.

                    0 0
                    • Foose  

                      Nic naplat… byl to kult – lefty s masivni hlavovou a spodní spodní rámovou trubkou, originálními řešeními, designem… dnes už to hodně upadlo.

                      Ovšem Scalpel HT se mi moc líbí a kombinuje asi to nejlepší co zůstalo :)

                      0 0
                      • JakeF  

                        To mně se zas Ocho líbí nejvíc. Design dneska jak co, ale když koukám na ty 10 let starý Scalpely, tak mi přijdou dost cirkusový…

                        0 0
                        • novas752  

                          Ale to tehdy byly všechny kola. Divoká grafika, logo výrobce 10× na rámu…

                          0 0
                        • Foose  

                          Ja mám nostalgii v barvách volvo a siemens :)

                          To byly nejpeknejsi kola.

                          Hrozne se mi líbila ta limitka volvo FSI s Ocho…

                          Ty už mas Scalpela? Ja bych chtěl příští rok Scalpel HT+ocho a dostat se pod 10kg

                          0 0
                    • Tomcat  

                      Původní HeadShok nebyl 1,5" , ale nějaké nekompatibilní desetiny navíc…

                      0 0
                    • novas752  

                      Oser byly OPI představce. Ty starší klasického střihu technicky nebyly špatné, hlávko vydrželo strašně moc… Do toho krku by se krásně vešlo komplet všechno

                      0 0
    • Rimmsi  

      Dorado se pořád vyrábí, pak je tu Intend

      0 0
    • Foose  

      Rock shox RS1 skoncil celkem fiaskem…

      Maverick už se nedělá.

      Lefty je klasika ale tam je unikátní i trojúhelníkový resp. čtyřhranný tvar vnitrni nohy…

      0 0
    • Laudis  

      Já teda radši LSD než USD :-) https://www.bike-forum.cz/…skymi-koreny Když jsem víc jezdíval na EDU tak jsem to kolo v Ivančicích potkával, napoprvé jsem ani nevěřil vlastním očím…

      0 0
    • Georrge  

      Pokud se nepletu, na motorkách je USD vidle vždy dvoubrejle. A na kolech ty dvoubrejle nejspíše taky solidně fungují, ostatně i Lefty byla dlouhé roky defakto „dvoubrejle“. Teď už to na Lefty mají změněné, ale u Lefty to až tak nevadí, u klasické USD vidle je absence dvoubrejle horší. No a lidi asi dvoubrejle na XC a trail kolech nechcou :)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Nejezdil jsem nijak seriozne na zadny USD MTB vidli, ale na DH nejaky kousky USD vidli jsou. Moje chapani je takovy, ze to, ze ta vidle se krouti vic nez jine DH vidle je podle jejich proponentu vyhoda v tom, ze si predni kolo „najde stopu“ v kameni atd. Nemam tedy primou zkusenost, ale mam zkusenost s ruzne tuhymi vidlicemi na stejnych kolech, a to, ze si vidlice „hleda stopu“ znamena, ze v odklonenem bordelu drzi stopu o hodne hur nez tuzsi vidlice, stejne tak kdyz brzdis a nebo se do ni opres v zatacce. Tuhost je asi dulezitejsi nez citlivost kdyz se dostavas na nejakou uroven krouceni, protoze zkroucena vidlice proste chodit nebude, takze USD vidli nijak nezachrani ze je teoreticky lepe mazana. Lefty s valeckama byla vymyslena dobre, ale pouzit to v „normalni“ vidlici by asi bylo idealni reseni i kdyby vazilo o pul kila vic.

        0 2
        • Rimmsi  

          tak to by sis mel pujcit kolo s doradem nebo emeraldem, boxxer se krouti jak had a lidin ho vozi, jsou i takovi, kteri ho do nebe vychvaluji

          0 1
          • Mr.Duck  

            Boxxer je ale pořád o dost tužší než dorado, u emeraldu jsem se na to nějak ani nezaměřil. Jak říkám, nejel jsem na tom, ale tuhost poznáš i na parkovišti a nějak mě ani jedna z těch vidlic nepřesvědčily, že stojí za pokus. Možná přicházím o celej novej vesmír, ale zatím vždy větší tuhost byl znatelný přínos, tak by to muselo bejt něco abych to zkoušel :) Nesnažím se tu tvrdit že jedno je lepší než druhý, jen můj pohled na věc proč myslím že jsou věci tak, jak jsou.

            U moto to podle mě není tak drastické – kolo má menší průměr a nohy větší. Jasně že motorka je těžší, ale i díky tomu je jednodušší ji navrhnout tuhou pro přibližnou hmotnost soustavy. U kol jsou ty relativní rozdíly mezi jezdci dost drastické.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Právě to by mě zajímalo o kolik by musela být ta usd vidlice těžší, aby měla stejnou, nebo lepší tuhost, než klasika.

              Jestli by stačilo třeba do 1kg, nebo 2kg a víc?

              0 0
              • Mr.Duck  

                Těžko říct. Ta Showa co jsi postnul níže krásně ukazuje, jak daleko je osa od korunky bez jakéhokoliv přemostění. Což znamená že při kroucení tomu brání jen ohyb nohou a pevná osa. Kdyby se vnitřní nohy nemohly protáčet ve vnějších, klidně jen jedna, asi by to bylo hodně tuhý a dokážu si to představit ne nesmyslně těžký. Podle mě by to bylo mnohem lepší řešení než se snažit o nějaký můstek u usd vidle, ale nevím nakolik to mají v Crackandfale patentovaný na leftynu.

                0 0
                • kubad  

                  pokusy s Lefty na 140mm byly, ale už to taky nešlo – tuhost

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Hmm já myslel že dělali i 150,ale je jasný že ten design má svoje hranice. Proto by mě zajímala normální usd vidle s dvoma nohama, ale jedna nebo obě by měly nějakou variantu válečků jako lefty aby se noha nemohla protáčet ve vnější.

                    0 0
                    • kubad  

                      Hledej Lefty Moto :D

                      0 0
                      • Foose  

                        Ještě byla lefty Super max na Cannondale trigger… nejzajimavejsi vidle co jsem měl na kole. Hodně atyp věcí a hlavně masivni průměr nohy 36 místo klasických 32

                        0 0
                    • novas752  

                      Obě nohy by to podle mě mít nemohly, to by se asi kousalo.

                      0 0
                    • Tomcat  

                      Týmový USD HeadShok Moto krom samotné malé tuhosti trpět i únikem oleje. A MissG raději jela bez tlumení , než aby se jí to zase dostalo na kotouč…

                      0 0
                • -b-n-x-  

                  Hele, před pár lety jsem viděl video, jak se Charvat zúčastnil MR DH ve Špindlu a vyhrál.

                  No a zajímavé na tom bylo, že si dopředu dal 29 kolo do 27,5 dh vidle. Aby se to vešlo, normálně odbrousil podkovu (!). Nevěřil jsem že to může fungovat, ale zjevně ano – dokonce vyhrál.

                  0 0
                  • novas752  

                    No to byl právě Emerald, ne?

                    0 0
                  • david25  

                    hele to byla USD vidle(dvo emerald) a tak uplne to podkova nebyla, urezal mustek na tech chranicich kluzaku. takze to moc tuhost neresilo :) https://youtu.be/97OXRkmDLdg?…

                    0 0
                    • -b-n-x-  

                      Aha!

                      Kluci, tak sorry za mystifikaci.

                      A díky za objasnění. Já na to tenkrát koukal a nevšiml jsem si že to je usd, tak mi to přišlo divné. Takhle se to vysvětlilo.

                      0 0
        • -b-n-x-  

          No ale u motorek se snad ani nic jiného než usd nepoužívá. Chápu, že můžou mít víc kg, ale asi na tom usd řešení něco bude, ne?

          0 0
          • yetti  

            Také mi není jasné jak je možné, že u motorek je USD bráno top řešení a na biku to vyřešit nejde. U obojího jde o funkci a gramaření úplně stejně. Do nástupu pevných os jsem chápal, že na biku nedokážou ty spodní nohy dostatečně pevně spojit, ale teď jsou pevné osy na kole i motorce funkčně velmi podobně řešeny.

            2 0
            • novas752  

              U motorek to jsou dvoukorunkové vidlice, to se na kolech dá použít akorát na fr/dh, kde se taky usd vidlice objevují nejvíce.

              Jednokorunky to prostě mají těžké s tuhostí a hmotností – RS1 byla na poměry XC těžká (1650g) a tuhosti zrovna moc nepobrala. O 400g těžší než Sid SL, který je furt tužší…

              0 0
              • -b-n-x-  

                Tak myslím, že mr.duck možná ani ty jednokorunky neřešil.

                Mě by to téma zatím zajímalo jen v případě dh dvoukorunkovych vidlic. Pro zjednodušení :-)

                0 0
                • kubad  

                  u toho Fox DH asi dost :D kroutilo se to v zatáčkach a při tom už byla znatelně těžší

                  The fork never made it past the prototype stage and now simply exists as a curio in Fox's in-house museum. Word is that both Gee and Aaron were big fans of how the prototype fork handled fast, rough sections of trail head on – thanks to the increased fore/aft stiffness of the inverted design – but felt that the standard right-side-up arrangement of the current Fox 40 had the inverted fork soundly beaten in the corners. Fox could potentially have fixed this by adding some more material, but the inverted fork was already significantly heavier than its counterpart so the project was shelved.

                  0 0
            • kubad  

              u moto už rozdíl ve váze není tak dramatický, u kola nechceš kilo navíc

              naposledy z velkých hráčů to zabalil Fox u DH vidle

              https://www.pinkbike.com/…ll-fork.html

              0 0
              • -b-n-x-  

                Jenže o co je ta vidlice těžší, o to musí zase vydržet větší zatížení (bavme se jen o mx motorkach).

                Zajímalo by mě jaký další osud měla třeba vidlice Showa (usd) z toho starého Honda DH kola.

                0 0
                • Tomcat  

                  Osud byl kradené v nabídce na bazaru v Polsku a na Slovensku.

                  Účel byl testovací platforma pro MX tým, ne pro kola.

                  0 0
                  • Rimmsi  

                    USD hlavne nabizi vyssi predozadni tuhost, viz. intend ktery je sice SC, ale nabizi nejvyssi tredozadni tuhost u jednokorunko­vych vidlic

                    0 0
            • goofy  

              Prostě váha… Vidlice na moto jsou na tom váhově úplně jinde. Jak USD, tak klasiky… A tady je zakopaný pes. Raději se přidá pád deka do celkové váhy USD vidlice, ale výrazně víc se ušetří na neodpružené hmotnosti! No a zde se dostáváme do dalších levelů lazení, protože pro klasické vidlice nemá nějaký zásadní smysl navrhovat složité tlumiče, protože to stejně zabije ta neodpružená hmota, která je v rámci moto poměrně vysoká. U USD vidlic je to ale úplně jinde, a tudíž i lepší a sofistikovanější naladění odpružení dává větší smysl.

              V rámci dvoukorunek na kolech už je to složitější. Ta neodpružená hmotnost už není zas tak moc těžší, aby se ty tlumiče nedaly slušně naladit, a aby se dosáhlo stejné tuhosti, tak ten nárust hmotnosti v rámci jizdní soustavy je velmi výrazný…

              0 0
              • K2  

                Na závodních motorkách, speciálně u MX se taky honí váha a hledí na každé deka.

                Vždycky se psalo, že USD vidlice (samozřejmě dvou korunka) má díky většímu průměru nohou v místě uchycení větší tuhost.

                Na motorkách díky rychlosti a hmotnosti, délce skoků působí daleko větší síly pokud by USD vidlice nebyly na motorkách lepší, tak je tam nemontují. Měkkou vidli na motorce nikdo nechce…

                1 0
                • -b-n-x-  

                  Přesně tak nějak s tím větším zatížením u mx motorek jsem to myslel.

                  Zajímalo by mě kolik vlastně váží taková mx vidlice? 10kg? Víc? Míň?

                  A jestli už to někdo zkoušel hodit na sjezdaka?

                  0 0
                • Georrge  

                  Motorky až tak precizně neznám, ale všiml jsem si jedné důležité věci – klasické vidlice na motorkách často nemají můstek, který právě u MTB vidlic přispívá k dobré tuhosti. Pokud se tam ty můstky opravdu běžně nedělají, pak je USD vidlice jasně lepší.

                  Důvodů proč se ty můstky nedělají mě napadá několik, otázka nakolik jsou pravdivé:

                  • rozteč nohou je u motorky podstatně větší kvůli široké pneumatice, výsledný můstek by tedy musel být opravdu masivní. Malý můstek by neměl moc efekt.
                  • motorky musí mít blatníky, je tedy otázka, nakolik by šel masivní můstek zkombinovat s blatníkem, aby se to do motorky všechno vlezlo.
                  • blatník sice částečně jako můstek funguje, ale je to tenký plech, ten na tuhosti asi moc nepřídá.

                  MTB má kola s velkým průměrem ale gumy jsou úzké, vidlice tak má nohy s malým průměrem, dlouhé a blízko u sebe. Motorka má mnohem širší gumy vzhledem k průměru, hmotnost a zatížení je taky podstatně větší. Nohy vidlice od motorky jsou tedy masivní, krátké a daleko od sebe. Proto může USD vycházet na motorce lépe, než u MTB.

                  1 0
                  • krabica  

                    Jen ještě jedna věc, u motorky je myslím pružení i tlumení v každé noze, takže symetrické zatížení, u kola je to asymetrické, tudíž možná proto u moto nemusí být můstek…

                    0 0
                    • goofy  

                      Navíc dvě brzdy… A co se týče předozadní tuhosti, tak se stačí podívat, jak jsou ty brejle daleko od sebe… Jenže tohle jsou silniční moto. To je podle mě zase jiná kategorie sama o sobě (nízký zdvih, dlouhé vidlice s brejlemi co nejdál od sebe to jde)… Na MX to vypadá blíž kolu.

                      EDIT: jeden z podstatných rozdílů je, že tahle vidlice má 48 mm nohy :-)))

                      0 0
                      • Georrge  

                        Ano, tahle terénní motorka to má blíže kolu, ačkoli poměr průměr kola / šířka pneu je i zde úplně někde jinde, než u MTB, tedy i rozteč nohou a vzdálenost obou můstků u hlavy.

                        Při pohledu na tu motorku se nabízí otázka, jestli by vůbec bylo reálné tam nějaký můstek u klasické vidlice udělat. Věřím, že průchodnost okolo pneu musí být vysoká, proto i ten blatník je až nahoře. Můstek by tak musel být vysoko nad pneu, musel by být masivní, no buď by dost ubíral na zdvihu, nebo by celá přední část motorky musela být položena výše, což asi taky není žádoucí.

                        0 0
                  • -b-n-x-  

                    Tady vůbec nemá smysl řešit nějaké jiné než mx motorky. U těch silničních jsme už hodně jinde.

                    0 0
                • embi  

                  Motorky dohani tuhost predevsim predni osou. Ktera je velmi tlusta, siroka a pevne uchycena na obou stranach.)

                  1 0
                  • -b-n-x-  

                    Ale asi to není to hlavní. Protože takto by to mohli krásně vyřešit i na kolech. S minimálním vahovym nárůstem.

                    0 0
                    • embi  

                      Je. Bikovej prumysl je banda kretenu. Nebyl jedinej duvod zabit 20mm osu. A vic uz asi moc jit nemuzes… Nejspis by to vadilo kotoucum.

                      Plus vyndavat predni kolo a muset povolit 4 srouby taky neni zadnej med.

                      1 0
                      • -b-n-x-  

                        Pokud by to „pevnější“ osa významněji řešila, tak se myslím toto řešení rozhodně prosadí – si myslím.

                        Nějaké 4 šrouby, to je absolutně irelevantní detail.

                        Tedy pořád řeším hlavně 2 korunky a dh.

                        Edit: no, a ještě pořád je tady možnost, že to firmy už mají poresene, a v šuplíku schované pro budoucí časy :-)

                        0 0
                      • Tomcat  

                        Foes měl na ty vidli za 150k ještě větší osu než Maverick, stejně jako Hanebring a Risse, nebo jak se všichni menovaly. A tuhost MX to stejně nemělo.

                        0 0
                        • embi  

                          MX vidle s brylema budou vazit 10 kilo. Nerozumim tomu, jak muzes vubec neco takovyho srovnavat s tim co je na MTB. Nebo ty si fakt myslis, ze by meli mit podobnou tuhost?

                          0 0
                    • kubad  

                      Maverick měl 24mm osu a stejně to nepomohlo

                      0 0
                      • goofy  

                        Právě… Lze zkusit tlustší a širší osu super super boost, větší styčnou plochu (ala tourqe cap), ale kdo ví, jestli by to vůbec něčemu pomohlo… :-)))

                        0 0
                        • JakeF  

                          Akorat pak das tu tuzsi osu i na normalni vidle a rozdil bude zase stejnej :))

                          0 0
                          • mr.antik  

                            nebo hmotnostní rozdíl bude takovej, se vyplatí do normální vidle dát pružinu, lepší poouzdra a ještě nějaký sofistikvoaný systém domazávání shora atd…

                            0 0
                          • goofy  

                            Furt je tu v záloze super boost. Jenom čekám, kdy se začne objevovat… :-)))

                            0 0
                          • Georrge  

                            U normální vidle už to tuhost ale nezvýší o tolik, jelikož už docela tuhá je. Pocitově to tedy USD pomůže více a přiblíží ji ke klasice, byť se stejnou macatou osou.

                            0 0
                      • embi  

                        Jo z ty vidlice ta tuhost uplne strika…

                        1 0
                        • JakeF  

                          Predbehli dobu, na ty dnesni trendy ocelaky jak delany :))

                          0 0
                  • kOmE  

                    No pak s tím někde jebnes a musis to rovnat. Většina USD vidlic s vyssim zdvihem je torzne měkká, kluzaky maji 45–48mm, ale mam za to, ze je to právě proto aby snesla větší zatížení. Silniční USD se 130mm zdvihu o velkou osou už je tuhá dost, ale toho materiálu co tam je. Osy na USD jsou už od 17mm, občas ji někdo ohne,.

                    0 0
          • Hrabex1  

            Klasicky vidlice se i u motorek pouzivaji uplne bezne. USD se dava spis na drazsi a vyssi modely. Hlavni duvod bude spis to, ze to lip vypada.

            0 1
            • -b-n-x-  

              Tak já se snažím celou dobu bavit o mx motorkach. Ostatní mi přijdou už hodně daleko od kol (hlavně teda dh).

              Takže ty mi nepřijde moc relevantní řešit.

              0 0
        • embi  

          USD vidle ma predozadni tuhost prave mnohem vyssi nez normalni. A kdyz se pouzije treba knurled axle, tak je i tuhost v krutu dostatecna.

          0 0
      • Hrabex1  

        Nejen USD, temer vsechny motorky maji 2 brejle, bez ohledu na vidlici. Snad krome vyjimek jako Bizon nebo UR.

        0 0
    • mais  

      protoze by to dopadlo jak usd vidlice na prvnim fichtlu v 50. letech.

      0 0
    • marosh16v  

      Mluvíte o kroucení dvoukorunek, ale kdo z vás na tom reálně něco jezdil.. A kdo jezdil tak moc, že to kroucení poznal? Ano, na parkovišti mezi kolenama… Ale za jízdy? Jakože to kolo samo zatáčí? :)

      0 0
      • david25  

        hele dvoukorunky tu celkem nikdo nerozporuje a i v celku se shodnem, ze to jakos takos dva smysl. A ja teda pojezdil z USD asi jen toho Shivera delsi dobu abych byl uprimny.

        0 0
        • marosh16v  

          Vidíš a přitom máš názor, že jednokačka USD je na prd… A proč? Starší kluci říkali?

          0 0
          • david25  

            pisu delsi dobu. I na te rs1 sem si sjel a diky nechci :) A radsi kamaradim s mladsimi kluky :) Pindiky si pomerovat asi nemusime, ale oba uz par krizku mit budem hmm.

            0 0
            • marosh16v  

              A proč nechceš? Co to dělalo?

              Já jsem měl USD DNM. A spíš jsem byl sám překvapený, jak tahle vidle fungovala. Moc příjemné. Nevím, jestli to je konstrukcí…? Ale i Shiver jednokačka, krásně žehlí…

              0 0
              • Atilla  

                S čím srovnavaš? Jako je pravda, ze staré Mz žehlí krásné, ale na druhou stranu se propadají do zdvihu a vůbec to nesnese srovnání s moderní vidlicí, jako je Zeb, nebo 38. Celkově kola co máš v profilu a na čem se jezdí teď je jiný vesmír.

                0 0
                • marosh16v  

                  Tak srovnej s jinýma vidlicema té doby, ne? :)

                  0 0
                  • Atilla  

                    A proč? Jezdím na kole teď a poslední vidlice, která stála za to na 26" byl totem. Měl jsem MZ Bomber Z1RC2, 66 RCV a tvl to je shit v porovnání s dneškem. Myslím, že ten tvůj shivler by si v klidu vysvačila FOX 34 s velkou rezervou.

                    1 0
                    • marosh16v  

                      Jo, to je klidně možné, vždyť je to 20 roků stará vidle, tak je dobře, že už ji překonali, ne? :D

                      Vy se tady bavít o USD vidlicích a píšete o 20 roků starých…s novýma nemá nikdo reálnou zkušenost :)

                      0 0
                • kesu  

                  Jezdil jsem Dorado snad 7 sezon a citlivostí, fungováním TPC+ patrony, chováním před dorazem apod byla asi tak o 300% lepší než F40 co mám teď. O Boxxeru s chargerem 2171 a 1/3 ani nemluvě. Kroutila se ale dost.

                  Za ty roky jsem neměl mozoly nikdy, stačily 3 dny na F40 a byl sem rád, že držím volant a ne řidítka. Škoda, že jsem se s degrescyclem rozkmotřil…

                  1 0
                  • marosh16v  

                    Tomu říkám názor, někoho, kdo má odjeto. Děkuji!

                    0 0
                    • mr.antik  

                      Jasně, pak je tedy otázka, jak by to vnímal někdo, kdo má třeba 70kg nebo méně, kdy to už třeba bude „akceptovatelný“

                      0 0
              • david25  

                Nevim asi mozna jen muj pocit, ale v trosku vetsi palbe sem mel pocit, ze se mi to kolo zamkne. Tlumeni a pruzeni neresim. Uplne stejne pocit jak si presednu z endura a ju si zajet na starem xcku s 32 torou. Pustim to z kopce a mam pocit, ze to kolo proste protocim pri zataceni. Hele jezdeni je dost o pocitu a kdyz se necitis v komfortu, tak pak nejezdis jak by jsi chtel.

                1 0
              • Tomcat  

                to jo, ale taky si volí sama stopu :-D což u některých tratí nechceš.

                Ono jde i o použití. Čím víc DH tratě začaly obsahovat úzké pasáže, traverzy, kořenový pekla a nebyly to starý sprinty z kopce ( a dokonce pravekej Božak, nebo Teplice ? ) na který se používaly ohromné pily. Tohle skončilo nějakou generaci v minulosti a SC byl labutí píseň.

                0 0
                • marosh16v  

                  A to je to o čem jsem psal – kolik je tu těch lidí, co to opravdu poznají? Těch „echt“ střelců? :)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Podle mě ale nemusíš být „echt střelec“ abys to poznal. Mám 65kg,jezdim sice docela dobře ale žádnej zázrak to taky není, a ta tuhost vidle je sakra znát. Jak jsem psal výše, nezkoušel jsem dlouhodobě usd vidlici, ale dokud nebude aspoň tak tuhá jak Zeb tak jí ani zkoušet nemusím protože nic měkčího v krutu bych nechtěl. Taky jsem nemyslel že to poznám, dokud jsem nevyzkoušel tužší. Zeb má podle mě třeba horší vzduchovou pružinu než Lyrik (B1 DA), ale ta tuhost je pro mě důležitější než lepší průběh.

                    0 0
          • Atilla  

            taky že je na prd;)

            0 0
      • Atilla  

        Jen aby ty jsi měl srovnání. Ono je mega rozdíl i mezi duroluxem a MZ 380, nedej bože Fox 40. Lyrik vs zeb je taky znát pokusu vážíš nějaké to kilo . Takovej shivler je fakt měkký. Dvo je zase dost těžký a po celém dni v bikeparku to poznáš . Každopádně pro normálního smrtelníka není třeba dorado vůbec špatný.

        0 0
        • Rimmsi  

          dorado je vynikajici vidlice, teda ty starsi, novou jsem nejel. a co se tyci tuhosti vidlic, tak i nekteri jezd i ews presli z 38 na 36

          0 0
        • marosh16v  

          moc by mě zajímal rozdíl Dorado/Shiver… Každopádně SHiver je 20 let stará vidle…

          0 0
      • kubad  

        jen technická, nikdo nepíše že se na tom nedá jezdit, ale má to svoje mouchy

        • pokud ti nestačí hodnocení od Aarona Gwina a Gee Athertona z vývoje USD Fox

        že je to málo tuhé v zatáčkách a při tom už o dost těžší než F40 tak nevím.

        Každopádně chod super, ale bohužel byly na tom celkově pomalejší tak to Fox ukončil.

        • kdo jezdil Dorado a nevychcala mu, jako by nebyl :D
        • osobně pořád jezdím RS-1 a nemám s ní problém, nižší tuhost v krutu je sice znát, ale na XC ježdění mě to nijak nelimituje.
        • 140mm Lefty už fakt limitovala
        0 0
        • Tomcat  

          nehledě, že je to minulost. Tak proč by testy tuhosti jako byly v minulosti dnes někdo dělal, zbytečný peníze. Co to má vydržet to to vydrží.

          0 0
          • marosh16v  

            Přesně jak píšeš…proto nechápu ani smysl tohole vlákna…

            0 0
            • kubad  

              smyslem vlákna byl dotaz proč se neprosadily USD vidlice na kolech, každý nemá dostatek historických informací

              1 0
    • kali222  

      Jen bych doplnil, ze jeste minuly rok se dalo sehnat Xfusion Revel (jako sc). Jak nyni – nevim. Dale nejake RST a DNM (nejspise pro ebiky), ale tomu bych neprikladal uplne vahu.

      0 0
    • bathed  

      Podle meho nazoru za to muze tuhost osy. U klasiky je “spodek” – tj komplet spodni nohy a kolo dokonale sevreny a pevny. Dolni nohy jsou v jednom celku spojene nahore a s osou dole vlastne tvori tuhy obdelnik. U USD je problem v tom ze obe nohy chodi samostatne volne a tak ta tuhost musi byt nahrazena vetsi osou, ktera je navic ve svorniku na obou stranach. Vetsinou je to “rizly” otvor se dvema radialnima sroubama a osa ma volnou matku. V souctu to potom dela to, co je nezadouci: zvysuje se neodpruzena hmota. No a to zas klade vyssi naroky na tlumeni nez u klasiky.

      Jak se tu zminuje dvoukorunka vs. jednokorunka, tak to by se dalo vyresit (a u RS-1 to vyresene i je) a to masivnim karbonovym monokokem. Jenze kdyz cele to Ucko s krkem udelam z jednoho kusu peclive vrstveneho kompozitu a kluzne vnitrni casti vlepim z nejake lehke slitiny, poleti samozrejme nahoru cena…..

      A cena je asi hlavni prekazka. U zavodnich lehkych vidlic ta cenovka vadit nebude ( a RS-1 asi ani nevadi), ale s vyssimi zdvihy a vyssimi naroky na pevnost ( am, trail, enduro) uz by reseni toho pevnostniho problemu bylo tak drahe, ze by to jezdili jen pozeri…..

      0 0
      • kali222  

        RS-1, ale takova Marzocchi RAC. Snad si to pamatuju dobre, ten nazev. Mel jsem kdysi vyvesenou fotku na nastence, byla na nejake Kone. :) Pamatujete si tu vidlici? Je tak rok 2000 plus minus a dale SC(!) – opet karbonove, Dorado. No nerozsirilo se to, no.

        1 0
        • orm  

          Nadherna vidlice, neznal jsem. Prikladam odkaz at to lidi nemusej dohledavat :-). Marzocchi RAC

          0 0
          • Lišák  

            To je zdvih tak 100, ne?

            0 0
          • bathed  

            Hmm, a uplne presne to, co popisuju. Vrsek straslive hamatny, protoze to jinak nejde a dolu na nohach svorniky na dva srouby. Zbytecne moc problemu s malym profitem….

            Ale ze to je pekny kus zeleza, o tom zadna!!

            0 0
            • Foose  

              doknce ten můstek vypadá podobně jak u RS1 .. za těch 20 let se to jen zopakovalo.

              0 0
              • Georrge  

                Ono to ani moc jinak nejde. Tedy pokud chceš zachovat celkovou výšku vidlice pro daný zdvih. Pak nemůžeš průřez můstku zvětšovat nahoru a dolů, ale jen do stran. A ten materiál tam být musí, aby to bylo tuhé. Jenže tenký dlouhý průřez není z pohledu tuhosti ideál, lepší by byl třeba kruhový průřez, jenže pak by ten můstek byl o několik centimetrů vyšší a to by ti nakoplo geometrii rámu (a nebo by se musel rám přizpůsobit).

                0 0
        • goofy  

          Na tu jsem úplně zapomněl… Já vždycky slintal nad Shiverem SC :-)

          3 0
    • Breakpain  

      Tuhost MX vidle, je úplně někde jinde – zksu si ji někdy vzít do ruky, tam je víc matroše, než na kole samotném :-).

      Tím pádem tuhost USD na kole je mizivá :-).

      vyřešeno ;)

      0 0
    • Rimmsi  

      asi to nebude úplně objektivní, ale krátké povídání k intend vidlici https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • Foose  

      https://www.cyklobazar.cz/…k-p36-100-mm

      Hrozny název Pasák.. to je něco z AliExpress?

      0 0
      • Tomcat  

        Ano z Alíka .

        1 0
        • Foose  

          Zkousel jsi?

          Jestli to bude jako všechno z Ali tak to nevydrží ani 1 hobby sezónu :(

          0 0
          • Tomcat  

            Ne nezkoušel, odhadoval bych to samý. Ikdyž třeba je důležitý ten šampón faktor… něco jako ty highend zaručeně pravý silniční rámy.

            0 0
          • K2  

            Když vidím, jaké pohyby při jízdě a brždění má klasická RS vidle a ustála k tomu i několik mých chyb a pořád žije…tak si nedokážu představit, že bych svěřil života nějaké noname čínské věci.

            Nechci být testovací jezdec a svěřovat život noname řídítkům a vidli

            Představte si ten pocit, že jedete nějaký kamenitý sjezd (nebo rychlý sjezd na asfaltu) doskočíte nebo přibrzdíte a zlomí se vám řídítka nebo praskne vidle…

            0 0
          • Georrge  

            Pro 50kg mladou na cyklostezky bych to možná i zkusil… pro tyhle váhové kategorie jsou normální vidle trochu necitlivé, tady by USD stála za úvahu. Na svých 95kg bych to neriskoval :D

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.