• Lišák

    Chtěl bych se zeptat, je-li nějaká přednost této konstrukce před klasickou?

    0 0
    • kwaker  

      mě napadá snad jedině, že to přední kolo líp kopiruje nerovnosti a zanořuje se do vidle a ne, že se celý kolo ponořuje do vidle 8-( to je ale pič…ovina :-))

      0 0
    • littlebiker  

      Moje hlava říká, že upside down společně s dvoukorunkou umožňují větší zdvihy. Ale je to ochuzené o takový ten sloupek mezi vnějšíma nohama, takže se tuhost musí dohnat větším průměrem noh, tudíž je větší váha…tzn že se u XC nepoužívá:)

      0 0
      • McBlacky  

        maveric je na tom váhově rovna velmi slušně. to není argument

        0 0
      • goofy  

        Tvoje hlava rika blbe.. zdvihy vetsi neumoznuje :-)

        0 0
      • AleZ80  

        Na u-s-d vidlice začali před několika lety hojně přecházet výrobci motorek. A to u motorek silničních, takže kvůli zdvihu to asi nebude.

        0 0
        • jaja.k1  

          Tak,tak. Před kolika lety že se to vyráběla Jawa 250 pérák? Ta měla USD vidlici, akorát se tomu tak neříkalo.

          :)

          0 0
          • AleZ80  

            Jo, jo, pak jim ten nápad Američani ukradli, ale dlouhá desetiletí nebyli schopní začít to vyrábět, tak to nakonec prodali Japoncům a Italům :)

            0 0
    • goofy  

      Vyhodou je mensi odpruzena hmotnost…

       

      Nevyhodou je mensi tuhost…

      0 0
      • mr.antik  

        A pro nás méně chápavé? Že to má jako menší setrvačnost při pohybu?

        0 0
        • goofy  

          Zkus uvest 10 kilove kladivo do pohybu a pul kilove… Myslim, ze ti odpoved dojde ;-)

          0 0
          • mr.antik  

            Tak jsem to pochopil dobře. A druhá věc – pozná to normální smrtelník na chodu? (nemyslim to kladivo ale tu vidlici)

            0 0
            • Smazaný účet  

              když jsem zkoušel toho mawericka tak pocitově se mi zdála že chodí malinko hůře nebo stejně jako upravený epicon. (měl jsem takto osazená kola vedle sebe a mohl jsem ihned přesedat)

              0 0
              • McBlacky  

                některý maveriky maj vzduchovou negativku která se dá foukat pouze pokud je vidle rozebraná, kdo to neví nebo neumí nastavit ten pak má vidli, která není citlivá zpočátku

                0 0
                • TorpEdo  

                  DUC 32 i SC 32 maj negativky pružinový. Po rozebrání se dostaneš k ventilku, kterym se fouká vzduch pod „plovoucí“ pístek tlumení, ale tlak myslim doporučujou pro všechny váhy stejnej. Vidlice se ladí použitou negativkou, otočenim pístku tlumení a použitejma podložkama, hustotou tlumícího oleje a množstvim oleje ve vzduchový komoře. Bez rozebrání můžeš nafoukat pozitivku a nastavit tlumení, ale pro větší změny v projevu už musíš hrábnout vidli do střev. Pro notorický ladiče asi nic moc, nebo naopak výzva:o)

                  0 0
                  • TorpEdo  

                    Pro štourali radši opravim, protože vidle plovoucí píst samozřejmě nemá, takže se prostě jenom nafuní tlumící jednotka. Trošku se mi do toho zamotal tlumič z ML8

                    0 0
              • TomášML8  

                Jakmile nafoukáš správně na svou váhu a odskok si nastavíš jak ti to vyhovuje, tak neexistuje nic citlivějšího než Maverickův DUC32 – vlastní zkušenost. Je to mnohem citlivější i než 120mm FOXka… Suntoura sem žádnýho nejezdil (ani na pár metrů), ale pochybuju že chodí líp…

                0 0
                • Vilém  

                  jako vlastnik Maverica ani nemuzes jinak,ze? :)

                  0 0
                  • TomášML8  

                    : )

                    Nemůžu, ale ani nechci a hlavně: nemám důvod. K napsání toho komentu sem fantazii nepotřeboval – fakt to tak je ; )

                    Teď si ale nejsem jistej jak důvěryhodně to zní… :D

                    0 0
                • MlokCZ  

                  „tak neexistuje nic citlivějšího než Maverickův DUC32“

                  A hned dál píšeš, že si třeba upraveného Epicona nejezdil (který je na tom s citlivostí výrazně lépe než třeba ta Foxka), ale přitom klidně napíšeš tu citovanou větu.

                  120mm současné Foxky v originálním stavu zrovna nejsou ukázkou vynikající citlivosti, i když na tom samozřejmě nejsou vyloženě špatně. Ta komprese, která citlivost zabíjí je u nich prostě znát.

                  Jakou si tedy vlastně jel vidlici, která patří ke špičce v citlivosti? Ta Foxka to opravdu není (pokud by tedy nebyla upravená).

                  Ale je to jednoduché, můžeš změřit odtrh, otázka 30s a hned bude jasno, jak na tom ten DUC32 přesně je.

                  0 0
                  • TomášML8  

                    Samozřejmě že přehánim, sem nadšenej z pořád eště novýho kola ; ) Měl jsem ale dojem, že ty FOXky všichni právě pro citklivost chválej (všichni myslim velo, cykloservis atp.)…

                    Jinak nevim co myslíš měřenim odtrhu a otázkou 30s…?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Postav kolo předním kolem na váhu a změř při jaké hodnotě na váze se vidlice pohne do zdvihu. Počítá se samozřejmě i váha samotného kola.

                      Tedy pokud jsou vidlice na špičkové úrovni citlivosti, což je u vzduchovek 5kg odtrhu, tak to znamená, že jen položíš kolo předním kolem na váhu a vidlice už se pohne do zdvihu pouze vahou toho kola (protože 5kg dá téměř každé kolo jen svojí vahou, těžší kola i více). Pokud nestačí váha kola samotného, tak postupně tlač na řídítka větší a větší silou a pozoruj, při jaké hodnotě na váze se vidlice pohne. Do 30s to máš změřené. Jediný předpoklad je mít analogovou osobní váhu. Pokud není, tak aspoň informace, zda váha kola stačí na to, aby se pohla do zdvihu nebo ne (na to není třeba váha).

                      Foxky na tom bývaly skvěle, ale to bývávalo. Od té doby, co to kurví kompresí, tak se citlivost znatelně zhoršila.

                      0 0
                      • TomášML8  

                        Těch 30s mi dojít mohlo :D

                        Naměřil sem tomu cca 8kg… Do večera to snad budu moct změřit nějak šikovnějc a přesnějc, ale to je vcelku vedlejší. Jen mi přijde že u těch vzduchovek to přece strašně závisí na tom jak je nafoukáš ne?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Pokud má vidlice správnou negativku (a to myslím obecně a je jedno jestli je použita akorát tvrdá pružinová nebo je správně nafoukaná u dual airu nebo je automaticky na stejném tlaku u soloairu a některých Suntourů), tak na tom záleží minimálně. Ale i v těch případech, kdyby to bylo ovliněno nafoukáním, tak to nevadí, na tom tlaku přeci jezdíš, takže pro tebe je to daný stav.

                          8kg (to odpovídá tomu, že stačí jen tak lehounce prstem přidat sílu k vlastní váze kola, tedy cca ty 2kg navíc k těm 5–6kg od kola) by byla hodnota dost slušná, v originále tuhle hodnotu má dnes jen málokterá vidlice. U RS u dual airu se sem tam podaří kus kolem 7kg, ale také klidně bývají kusy stejné vidlice i přes 10kg.

                          Ale samozřejmě to pořád není absolutní špička. 8kg odtrhu tu nemám doma na žádné vidlici, všechny jsou lepší (a to včetně obou Talasů, kde na obou mám upravenou kompresi, takže nekurví už citlivost, ale přeci jen Talas má nějaké pasivní odpory navíc kvůli Talas systému a možnosti rychlé změny zdvihu; ale i tak i když jsou ty Talasy z vidlic, co doma máme na tom s odtrhem nejhůře, tak stále výrazně pod 8kg; upravená Reba i upravený Skareb jsou právě ně těch cca 5kg).

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Jinak já o té vidlici nic netvrdím, v ruce jsem ji neměl, takže klidně na tom může s citlivostí být perfektně (ale taky nemusí), proto by mě ten odthr opravdu zajímal, ten to jednoznačně ukáže.

                    0 0
                • Lišák  

                  Udělej graf, ať se na ten zázrak techniky podíváme. Hlavně mě zajímá, kolik kg má odtrh.

                  0 0
                  • Lišák  

                    Tak jsem to napsal dříve, než jsem si přečetl, že se už tady o tom píše…

                    0 0
            • goofy  

              Teoreticky ano. Prakticky samozrejme zalezi na nastaveni prubehu chodu, cili to neni nejpodstatnejsi cast prubehu.. Dost podstatne to jde zkonit spatnym nalazenim utlumu…

              0 0
          • destr  

            stejně nechápu :-(

            0 0
            • goofy  

              Je treba mensi sily (nebo snad impulzu sily odborneji) k rozpohybovani a nasledne mensi sily k zastaveni pohybu…

              0 0
      • pepek  

        Neodpružená, to co jede po zemi je neodpružená. S tou tuhostí by to mělo být teoreticky  naopak, ne? Tam kde je největší ohybový moment (u spodní korunky) je u upsidedown tlustší noha.

        0 0
        • Radek Broz  

          Jde o to, že u USD nemůžeš udělat můstek nad kolem, takže nohy jsou spojeny jen osou a korunku, zatímco u „klasiky“ ve 3 místech.

          0 0
          • pepek  

            Ale zase mohou být ty nohy více zasunuté do sebe, ne  ? (získá se proto délka mezi korunkama). Nevěřím, že jediná výhoda je menší neodpružená hmotnost, dyť to třeba na motorkách je už skoro všude.

            0 0
            • Smazaný účet  

              vzhled? :)

              0 0
            • assassin  

              u motorek je neopruzena hmota zasadni vec… a USD vidlice je i tuzsi.. v miste max ohyboveho momentu (nahore v korunce) ma maximalni prumer – tzn da se tam i udelat tenka stena te trubky- mala hmotnost

              u kola ale hodne z tuhosti  v krutu atd dela spojeni mustkem u klasicke vidlice… to u USD jde udelat obtizne…

              0 0
      • Nimrod  

        menší tuhost je pouze v krutu… ještě lepší mazaní

        0 0
        • goofy  

          Mas pravdu nacelniku – dalsi + je mazani…

           

          Jinak samozrejme v krutu, ale posledni dobou to jsou nejhosi sily co se tyce namahani ⇒ kotouce

          0 0
      • TomášML8  

        Fakt si myslíte že maj Maverickový vidle malou tuhost? Tady už sem to někdy čet, ale třeba na mtbr.com v reviews tu tuhost všichni chválej… Já to asi nepoznám, tak bych chtěl vědět z čeho vycházíte, protože směr drží přesně kam to namířim a nevim, podle čeho jinýho by se to mělo soudit… Krom toho ta 24mm pevná osa taky něco udrží ; )

        0 0
        • Nimrod  

          bereš si to moc osobně, řešíme usd vidle celkově, ne zrovna tvýho mava :-) jel jsem na malym shiverovi a kroucení jsem fakt necítil ( ale za to může možná i moje váha ), takže podle mě je usd spíš plus než mínus

          0 0
          • TomášML8  

            Ono jde hlavně o to, že už u nějaký fotky byl koment že se děsně kroutí. Napoprvý sem to přešel bez většího přemejšlení, ale dyž to tu vidim i podruhý, tak se začínám zajímat ; )

            0 0
            • Nimrod  

              ok… no já jsem mavericka nikdy ani nezkoušel, tak nevim… nicméně pode mnou se fakt nekroutí nic, takže tohle vůbec neřešim :-)

              0 0
            • assassin  

              no to myslim nebude hlavni slabina duca… na to ma rekl bych malej zdvih… spis bych rekl ze slabina bude cena… a co jsem slysel tak ma jednoduchej tlumic… coz me treba na vidlici vadi… ale je fakt ze u nizsich zdvihu… cca do 130… to asi neni tak dulezity… (tlumic)

              0 0
              • MlokCZ  

                Mě přijde právě ta hranice 130–140mm jako zlomová, kde už by high speed expanze měla v každém případě na vidlici být. Přejít by se to dalo do těch 100mm zdvihu.

                0 0
                • assassin  

                  no ta expanze… nevim, nemame doma ani jednu vidli co to ma… (totem,float32 r,66vf2) takze nemuzu soudit… me by stacila aspon hi speed komprese a odskok v podobe pistku v patrone, to SSVF je fakt bida, zvlast ted kdyz po oprave od milana to tak hezky citlive chodi… na enduro pekny, ale jak zacnu jet rychle z kopce… tak je fuk jaka je citlivost, diky mizernymu tlumici to proste nefunguje, na totemu jsem 2×rychlejsi…

                  BTW jsem nekde tusim okolo 8kg odrthu s tou 66:)na DH nacini myslim dobry..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Na vyšším zdvihu (180mm) se už na testování na Kokořínsku ukázalo, že v některých situacích je chybějící komprese opravdu problém. Při 140mm zdvihu to bylo právě na hraně, tedy ten problém se tam náznakem začal objevovat, ale byl ještě zcela pro chování kola zanedbatelný.

                    A jednalo se o to, že přední kolo šlo pouze svojí setrvačností do zdvihu více než byla velikost překážky, což následně způsobilo pozdější získání kontaktu předního kola za překážkou. A pokud se tohle projeví ve větším měřítku, tak to je opravdu problém.

                    Ale chtělo by to, aby ta high speed komprese byla vždy pozičně závislá a v první dejme tomu 1/3 zdvihu se neprojevovala nejlépe vůbec.

                    0 0
      • Lada,s  

        menší NEODPRUŽENÁ hmotnost!

        0 0
    • kali222  

      i krom mave to jezdilo na XC :) mela to jedna kona. dodnes vidim ten clanek ve velu okolo roku 2000 top muselo byt,bylo to nwjake testovani vice modelu kony, kdesi v zahranici. tu vidlici jsem nevidel nazivo, byla to urcite neco „bam“.

      jedna z mych „otocenych“ vidlciek bude trunit letos na zimaku : )

      0 0
    • fíha  

      Vyhodou je, ze ked sa potento tesnenie, tak olej vytecie ovela skor a kompletne.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Kdo tady jezdil SHIVERA? Jak je na tom s chodem? Kámoš prodává tuším 120mm (já ji ale neměl ještě v ruce), a přijde mi to jako hodně velká rarita. Takže jaká je to vidle?

      0 0
      • Nimrod  

        dokonalá ;-)

        bude moje příští na novej rám, jestli se ho někdy dožiju

        0 0
      • kali222  

        na 5 SC : ) a 2 DC : )

        vidlice jako kazda jina : ) nerekl bych ze nejcitlivejsi (120 sc),ale to je jedno : ) je krasna : )

        0 0
    • Lišák  

      Takže když to shrnu:

       
      • menší neodpružená hmotnost
      • lepší mazání
       
      • menší tuhost v krutu
       

      Je to vše, nebo si ještě někdo na něco vzpomene?

      0 0
      • mařena  

        hlavni předností vidlice upside down je menší moment síly v místě gufera při brzdění. to znamená, že při brzdění se vidlice láme jakoby dozadu a nejvetší namáhání vidlice je přitom pod spodní brejlí.  u normalni vidlice se tato „vylamovaci“ sila projevi na zhorseni chodu vidlice. u vidlice upsidedown tato sila neni tak velka, protoze je gufero az dole, je to jako byste chteli zlomit pres koleno dlouhy a kratky klacek o stejne tloustce, ten delsi pujde samozrejme zlomit lepe.

        tato vyhoda je pro jizdni kola naprosto zbytecna, protoze brzdne sily jsou tu naprosto minimalni

        stejne jako vyhoda mensi neodpruzene hmotnosti je pro kola k nicemu, nikdo nejezdi na kole tak rychle aby se to projevilo

        jediny plus vidim v tom ze dobre vypada, treba takovou Shiver bych bral hned :)

        0 0
    • kali222  

      nekdo me pozadal do mailu(podle loginu nepoznavam), zda bych mohl navazit tu 120

      m shiver sc

      rok: 2002

      zdvih: 120mm

      delka krku: 217mm

      vazeno s osou:ano

      vaha:2383g

      podle me je to slusny :)

      0 0
    • pepino  

      Nevíte, co je tohle za vidli? http://aukro.cz/…2547798.html

      0 0
      • baboon  

        Zhruba na 99% se jedná o vidlici ZOOM: http://www.testbike.hu/…up-side-down . Takže nějaký zlatokop na to nalepí RS nálepky a je to..Aspoň ta cena že není úplně mimo..Pro efekt by ta vidle nemusela být marná..:)

        0 0
        • v POHODÌ klokan  

          Ale vypadá poměrně dobře :-) Kdybych aspoň trochu rozuměl tomu, co o ní píšou v tom odkazu :-(

          0 0
          • JakeF  

            Výhoda

            je velmi dobré pro pohyb, studený neprovokovali to, ty hajzle silná, je zde spousta místa Sarna,

            Handicap

            zpět clatters Pécs (pro mě) až 13 cm, ne však mzogja jsem zoomtól nečekali moc tolik obrněný vůz

            0 0
        • pepino  

          Jo ták a já blb furt hledam takovouhle RS upside down.

          0 0
      • baboon  

        zde bych ještě tvrzení podložil: http://www.schlickjumper.de/…um1_1606.htm ..Taky jsem si říkal, že bych jí někde sehnal, avšak nemá to ani tlumení (předpokládám, že když chybí štelování odskoku a cena vidle je tak nízká, že tam budou jen pružiny a elastomery), takže to člověku akorát tak vymlátí zuby..:(

        0 0
        • pepino  

          Jo, už jsem si něco našel, vakl několik mm dopředu a dozadu a tak :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.