• Kenja

    Zdar…Premyslim o nakupu novych komponentu na sveho SUPa tak se obracim na vas o nejake ty tipy. Nebo jestli neni lepsi koupit nove kolo?

    Rám Hliníková slitina Al 6061 T6

    Vidlice Rock Shox Dart 329 zamykatelná, hydraulické tlumení, nastavitelné předpětí, zdvih 100 mm

    Řazení Shimano Deore Rapidfire Plus

    Zadní měnič Shimano Deore

    Přesmykač Shimano Deore

    Kliky/převodník FSA Gamma Drive, 22–32–44 zubů

    Pastorek 11–32 zubů

    Brzdy Hayes Stroker Ryde, hydraulické

    Brzdové páky Hayes Stroker Ryde

    Náboje kol KT Disc

    Pláště/ráfky WTB Nano Raptor 29× 2,1/SLR 622/19

    Řídítka rovná, představec FSA

    Sedlovka pevná, FSA SL-280–6, Al 6061

    Sedlo Fi´zi:k Nisene

    Pedály SPD M-520

    Jezdim prevazne do prace a po vikendech s kamarady.

    Anketa: Nove komponenty nebo nove kolo?

    3x
    18%
    14x
    82%
    0 0
    • rasto  

      no a co chces vlasne upgradovat? ktere soucastky Ti nevyhovuji?

      0 0
    • Kenja  

      Zacal bych asi u kol zvazuju Mavic nebo Fulcrum. Je to vsechno stare jak svet. Prehazka uz taky par rovnani u zazila po padech. A taky nevim jestli nechat 3*9 nebo prejit na 2*10. Vidle celkem v pohode.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Tak 2×10 má své kouzlo hlavně na silnici, v terénu si hodí větší rozsah. Kola by ti určitě přidala na rychlosti a lehkosti šlapání.

        0 0
        • alinceb  

          Nesmysl. Naopak v terénu u 2×10 oceníš, že nemusíš tolik řadit vpředu. V lehčím terénu stačí velká, v těžším trvale malá. Menší rozsah je jen do rychla a to naopak využiješ jen na té silnici. S příchodem 29" a 36z kazet se ten rozdíl navíc skoro smazal.

          0 0
          • nitraq  

            Nehledě na to, že desítkový Shimano chodí výrazně líp jak devítkový a taky bude mít Shadow nebo i Shadow+.

            0 0
            • alinceb  

              To nic ale nemění na tom, že bych v první řadě vyměnil vidli a pak kola. Pohon je sice po funkční stránce potřeba, ale vidle a kola jsou důležitější…

              0 0
          • Smazaný účet  

            Nepíšu že 2×10 není fajn, míň řadíš at ale u té silničky mi to přijde praktičtější. Malý rozsah na rozjezd, přehodíš na vyšší a už je udržuješ rychlost. Mam 3×9 na MTB a 2×10 na silničce a když jedu na horákovi do prudčího kopce tak šlapu krásně v pohodě na střední rozsah a je to rychlost akorát, na nejvyšší to nevyšlapu nebo jen ztuha a na nejmenší mám zase vysokou kadenci, jasně jde to kompenzovat zadkem ale nikdy jsem se nestrefil do tak dobré kombinace. A hlavně myslím že 2×10 využije hlavně někde na závodech – kde je důležitá rychlost a cyklista na to má i výkon.

            0 0
            • alinceb  

              Nepochopils. Půjč si někde bike s 2×10 a uvidíš, o čem mluvím.

              Silničku do toho vůbec netahej – při použití CT převodníků (50–34) a možnosti si zvolit skoro libovolně velkou kazetu (i MTB) je trojpila nesmysl. Manželka ji vozila na první silničce kvůli kopcům. Když jsem ji na novou silnici montoval 50–34, tak remcala, že jí to nebude stačit a ejhle, vyletěla s tím Stelvio a na malou placku ani nevzdechla…

              0 0
              • Smazaný účet  

                No já právě teď bral místo 2×10 3×10 na nového bika. Nejsem expert ale chápal bych že pro hobíka by byl podle mě větší rozsah než rychlost řazení.

                0 0
                • alinceb  

                  Předělat 3×10 na 2×10 je otázka investice do jiného smyku a nové velké placky – takže nic není ztraceno. Jsem hobík a jednoduchost ovládání je pro mě právě přednější než rozsah. Velkou placku na 29eru využiješ pouze na silnici nebo z kopce a tam hobík logicky nešlape, protože nespěchá.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ok, beru pro mě byl rozsah lepší volbou. Máš pravdu ale že většinou řadím jen velkou a střední placku, když je fakt velkej kopec řadím nejmenší. Je fakt že jsem to ale bral s tím že se mi na dvojplacku.

                    0 0
                    • niky79  

                      Ja jsem cynik, ale to, ze mas trojplacku, neznamena, ze vsechny tri placky take musis vyuzivat. Proste tam tu treti placku máš, tiše čekajíc na využití :)

                      0 0
          • MlokCZ  

            To je pořád dokola zobecňování, že dvojplacka je lepší. Tak to prostě není.

            Někomu 2×10 řazení na převodníkách ušetří a bude mu sedět, někomu naopak hodně navýší řazení na převodnících jak chybí prostřední placka. A k tomu navíc velké dorovnávání vzadu při změně placky jak je velký skok.

            Pro někoho je tedy dvouplacka výrazně lepší a pro někoho naopak mnohem horší. A ať si to každý zkusí a vybere co mu více sedí. Ale doporučovat jakoukoliv variantu jako obecně lepší je nesmysl.

            PS: Mně na kolo dvouplacka nesmí, nevydržel jsem kdysi na ní ani 300km a musela zase rychle pryč jak mi to prudilo. A naopak přechod na desítkovou trojplacku, kde je menší rozdíl mezi plackami byl super. Na 24/32/42 + 12/36 kazetu pro 26" a 22/30/40 + 12/36 kazetu na 29" nedám dopustit, pro mě jasně nejlepší kombinace co jsem kdy jezdil.

            0 0
      • petr0x  

        Pokud to máš na obyčejný ježdění, tak bych měnil kola, vidlici, zbytek pouze pokud ti nevyhovuje nebo doslouží. S tím kolem můžeš najet ještě spoustu kilometrů, podle mě nemá pro tvoje ježdění cenu kupovat nový kolo, snad jen aby ses mohl někde víc chlubit a nebo ti ho před prací nějaký spoluobčan ukradl, protože bude hezčí.

        Ty Mavicy i Fulcrumy co jsi zde dával odkaz jsou podle mě OK, měly by ti stačit. Jak už někteří psali, je lepší mít upínáky na 12 a 15mm, které zredukuješ na RU na tvé kolo a v případě upgrade vidlice nebo rámu redukci odstraníš a kola použiješ zase.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Zacal bych vidlici a podle tohpo co sezenes tak pripadne i kola…zbytek bych akutne neresil pokud to funguje jak ma…

      0 0
      • Erknold  

        já bych nejdřív koupil kola jen na RU a pak za rok řešil vidlici s pevnou osou :)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jo, tahle cesticka je docela proslapana, tak co se po ni nevydat:)

          0 0
          • Kenja  

            Ty kola bych zvazoval z techto dvou http://www.kupkolo.cz/…9-xl_z96921/

            Nebo

            http://www.kupkolo.cz/…2014_z93763/

            0 0
            • Smazaný účet  

              Rozmysli, rozmysli. Dneska frci pevne osy (nejcasteji 15mm). Napred si udelej pruzkum trhu vidlecema, abys pak nemel kola k hovnu-ne vsechny naboje jdou predelat na jinou osu.

              0 0
              • Kenja  

                Tak co by si tak doporucil v te cenove relaci tech dvou kol??

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nerozumim teto otazce.

                  0 0
                  • Kenja  

                    Asi takhle mam 5t na kola chtel bych predek na pevnou osu s moznosti prikoupeni adapteru na RU a zadni kolo na RU?

                    0 0
                • alinceb  

                  Prvně potřebuješ kola na RU – optimálně zadní na RU a přední na 15mm osu s redukcí na RU. Důvod je zřejmý: Máš rám na RU, takže dozadu dáš buď RU nebo maximálně 10mm RWS osu. Vidli máš teď na RU, ale do budoucna budeš 29er vidli na RU blbě shánět, takže bych se nechtěl připravit a možnost úpravy.

                  Ještě je možnost nechat zaplést custom záplety. Náby bych vzal Force 3v1 a 4v1 – u těchto si do budoucna budeš moct vše upravit. Ráfky třeba Remerx Sting a dráty Sapim Race.

                  0 0
    • VladexAndroid  

      tomu říkáš starý SUP? ty vůbec nemáš představu o tom jak starý superior vypadá. to kolo vypadá moderně já bych na něm nic neměnil. všechny komponenty jsou ok.

      0 0
    • Le Corbusier  

      Nic neměň. Budeš do toho sypat prachy a budeš mít pořád to stejné staré kolo. Nech ho tak jak je a kup nové jestli máš peníze.

      0 0
      • Kenja  

        Prave takhle sem taky uvazoval ale kdyz si vezmu cenu noveho kola tak za ty prachy si muzu nakoupit veskere nove komponenty i kdyz budu mit porad ten stejny stary ram takze fakt nevim co je lepsi :)

        0 0
        • honza007  

          Jestli tomu dobre rozumím tak se zde jedná zejména o morální zastarání. V tomto případě plné uspokojení bude pouze s novym kolem.

          0 0
    • admin  

      Omlouvám se, byla tu do této chvíle chyba – nebylo vidět kdo jak hlasoval, už je to opraveno.

      0 0
    • blue.sun  

      Kup nové kolo. Dopadneš jako já, pořád jsem přemýšlel, co vyměnit… Nejdřív přišly na řadu pláště. Fajn, pár korun. Pak jsem začal uvažovat o lehčích řidítkách, přestavbě řazení, výměně vidlice… Naštěstí jsem do ničeho z toho už nehrábl, byla by to škoda peněz. Ve finále totiž zjistíš, že jsi vyměnil plno věcí, ale „pořád to nějak není ono“… A zbyde ti už jen rám… A tím máš nové kolo.

      A hlavně… přemýšlení o výměně komponent sežere asi tak desetinásobek času, který sežere přemýšlení o novém kole.

      0 0
      • Evilcleaner  

        +1

        0 0
      • marviq  

        Ale to zas není taková zábava. Jasně. Nové je rychleji, levněji, jednodušeji. Takový postupný upgrade, downgrame je dražší, pomalejší, ale je to zábava a člověk, který to nedělá už po milionté se i něco naučí.

        0 0
        • blue.sun  

          Tak pokud má zadavatel prachů na rozdávání, ať si klidně hraje.

          Já je neměl.

          0 0
          • Singlespeed  

            To je velmi špatná rada. Nové kolo přece nekoupíš za 1500, ale spíše za několik desítek tisíc. Takže potřebuješ docela dost prachů na rozdávání. Nejracionálnějším řešením tedy bude, podle mě, neřešit krávoviny a raději o to více jezdit. Tak to dělám už nějaký ten pátek a je to nejlevnější řešení (teda ještě levnější je neřešit a nejezdit :-).

            0 0
            • blue.sun  

              Jenže hraní si s výměnami komponent vyjde nakonec i tak dráže, než pořízení nového kola.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Proč dráže, pokud koupím srovnatelné nové kolo, tak bude vždy dražší než srovnatelné staré ale na lepších novým komponentech.

                0 0
        • Edwin  

          Přesně tak, já koupil v roce 2010 author traction 29 a k dnešnímu dni mi z toho zbyla jen sedlovka a sedlo. Vše ostatní (včetně rámu) prošlo upgradem a všechno jsem si udělal sám. Bylo to vcelku asi dost drahé, ale dělal jsem to po částech v průběhu 5 let, takže to tolik nebolelo, ale hlavně jsem se na tom fakt všechno naučil a teď jsem postavil kolo i ženě. Taky bych to asi pořídil levněji a jednodušeji, pokud bych si to nechal udělat, ale neměl bych z toho takovou radost. A hlavně k tomu má pak člověk asi větší pouto. Jak je to v nějaký reklamě, jsou jisté věci k nezaplacení.

          Teď mám v hlavě přechod na FS, tak jsem zvědavej, jakou cestou se vydám, ale dost si myslím, že se v tom zase budu chtít povrtat sám. No ale to až budou love.

          0 0
          • Singlespeed  

            Ale proč jsi to všechno měnil? Já si postavil v roce 2009 29-er bajka a kromě spotřebních materiálů (řetězy, bovdeny, pláště,převodníky, kazety) a výpletů (po pěti letech jsem Crossmaxy vyměnil za Spank+XT+DT) nebylo třeba nic dalšího měnit. Nechápu, proč by měl člověk každých pár let kupovat fungl nové kolo za desetitisíce, jak se tady na B-F s oblibou radí :-).

            0 0
            • Edwin  

              Hele, pač jsem si koupil herku a chtěl jsem to trošku potunit. Myslím, že jsem postupoval vcelku logicky a v průběhu 5 let… kliky 180mm (to co tam bylo se kroutilo jak z bláta), vidlice (byla tam těžká a nefunkční pružinovka), kola (prostě za lepší) , pláště (lehčií a rychlejší), pak rám (hravější do terénu), brzdy (na 100 kg bezpečnější) a nakonec řazení, šaltr, kazeta (svoje 9 sp jsem dal na kolo ženě, tak jsem rovnou přešel na 10 sp). Shodil jsem nějaký dvě kila, možná víc a jízdně je to proti původní verzi úplně někde jinde. Ale hlavně mě to baví a člověk by si čas od času měl udělat radost :) Nestrkal jsem na to žádný úlety za brutální peníze, ale vždycky jsem se snažil jít nějakou efektivní cestou cean/výkon.

              0 0
    • pee.tr  

      Záleží, nač s tím kolem počítáš. Já mám doma podobnýho, jen o pět let staršího. Asi před pěti lety jsem ho také postupně upgradoval s tím, že jsem ho chtěl odlehčit a lépe zfunkčnit na závody. Přesto jsem pak za 3 roky pořídil kolo nové a supa mám na cesty do práce, na výlety a na trénink. Přišly tam tehdy nově: Epicon (-1,0kg), SLX kliky 3tác (-0,4kg), SLX hazka (ta se měnila jen z důvodu, že původní deore odešla), SLX kazeta 9spd, kola FRM5 + lehčí pláště s kevlarovou patkou (-0,5kg). Vše ostaní zůstalo, např. i mechanické Hayes MX2. Kolo se stalo znatelně použitelnějším především v terénu. Dnes na něm mám nalítáno kolem 33 tisíc a zahodit ho ještě dlouho nehodlám.

      0 0
    • tomxxx  

      Do toho se nevyplatí nic cpát. Oprav co je nutné, aby to jezdilo a zbytek nechej. Nebo si našetři na takové kolo, které chceš. Zjistil sem, že nejlepší je koupit kolo, hned vyměnit co ti nesedí a pak už jen opravovat. Nebo postavit nové a pak do toho nehrabat. Tohle vyměňování komponentů na starém kole nikam nevede. Leda opravovat co je nutné v podobné, nebo nižší cenové kategorii, jako jsou stávající komponenty. Pokud toužíš po kole na XT, dobrou vidlící atd., tak přestavění tohoto kola tě neuspokojí, jen naštve, že si na takový rám nasvěsil drahé komponenty…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.