Upgrade Specialized Roubaix Pro (2011)

58 nepřečtených
  • v.leos

    Ahoj,

    řeším velký upgrade, zůstane pouze rám. Myslím, že rám je kvalitní a ještě něco ušetřím než koupí nový silničky.

    Současný osazení je Campagnolo sada Veloce 10s převody 50×34 12×27 a kola Khamsin. Kolo mám v profilu. Jediný co vím, že Campa už to nebude.

    Důvod změny je hlučnost Campy a současné těžké převody.

    Vybírám mezi mechanickými sadami Shimano 105 R7000 a Sram Rival 22. U Rivalu mě láká otočná klec přesmykače Yaw™, ohledně 105 nevím.

    U zapletených kol vybírám Alu na rávkových brzdách v ceně 10 – 15 tisíc. Mezi favority jsou Fulcrum Racing 3 https://www.mojekolo.cz/…racing-3-28/ a DT Swiss PR 1600 Spline 32 https://www.sportovnidum.cz/…2-front-rear , ale nebráním se i jiným kolům.

    Dává to ekonomický smysl? Nové kolo stojí 80 tisíc a více, cena za upgrade je něco mezi 20–30 tisíc podle kol a sady, současné kolo bych prodal asi za 25 tisíc (můj odhad) pouze sundanou sadu a kola asi za 5 tisíc? S rámem jsem spokojený, velikost byla vybrána pomocí BG Fit.

    A teď babo raď :-)

    0 0
    • DonE  

      Jestli SRAM nebo Shimano je asi jedno. Mně SRAM double tap řazení vyhovuje víc, ale to je subjektivní. Kola bych bral Pancho Wheels.

      No a jestli se to vyplatí je velká otázka. Přijdeš o ten wow efekt z nového kola.

      0 0
    • Lister  

      Trochu mám pocit že původně to osazení bylo taky na rámu od Šírera, ne?

      Mám stejný rám se stejnou sadou na lepších kolech než chceš ty – původně jsem měl Khamsin, pak Fulcrum 3 a pak 1 na bezduších. Najezdil jsem na něm desetitisíce a byl spokojený. Letos jsem postavil novou silnici a tohle přesunul na pozici zimaka. Dnes jsem na tom po delší době seděl. A výsledek? Do mokra a zimy bude nové kolo.

      Má to několik důvodu – staré Kampa páky mi najednou přijdou nepohodlné, čelisti děsně omezují prostor pro blatníky, na úzké ráfky nedáš nic širšího než 25mm – širší se buď bortí nebo musíš foukat úplně na šutr. A v porovnání se současnou jedničkou to nejede – překvapilo mne, že je to ve výsledku stejně rychlé jako můj gravel. To kolo se docela kroutí – předtím mi to nikdy tak špatné nepřišlo.

      0 0
      • v.leos  

        Ne kolo bylo komplet stavěno u Cyklo69 a od Šírera jsem rám nikdy neměl.

        Stejný rám nemáš, podle tvého profilu máš FACT 7r, já mám FACT 10r.

        Ráfky (kola) taky budou nové, takže si myslím 28mm tam dám. :-)

        0 0
        • Lister  

          Pořádně si zkontroluj prostupnost pod zadní brzdou a v zadní stavbě, protože průchodnost je tam horší než vepředu. Dopředu se bez potíží vleze 30mm, dozadu ani náhodou. 28 bude na hraně.

          0 0
          • Lister  

            Beru zpět, zkoušel jsem tam 32mm a to už bylo moc.

            28 bude v pohodě.

            0 0
    • Jáchym 1  

      Naprosto souhlasím s tím co Ti napsal Lister.

      Omezení rozměrů plášťů,ráfkové vs.kot.brzdy(já už léta kotouče)atd.

      0 0
      • v.leos  

        V Alpách nikdy jezdit nebudu, za každého počasí nejezdím a tak si myslím, že mi ráfkové brzdy stačí. Teď mám pláště 25mm a pokud dám na nová kola 28mm tak to bude v pohodě.

        0 0
        • ladys  

          Aby se ti vešli do rámu ;)

          0 0
          • Vrci  

            Přesně tak. Teď jsem dával 25 mm Vittorky na 19 mm ráfek a reálná šíře je mírně přez 28 mm.

            0 0
    • Alojs01  

      Vyvoj ramu sel za posledni roky tak dopredu, ze rozdil uz zle poznat i na kolech (stejnych modelech) mezi kterymi jsou 3 roky. U 11 let stareho kola se takova prestavba nevyplati. Jako jo, komponenty budou fungovat lip, kola budou tuzsi, ale ten ram… ten ram to bude vse kazit :-).

      2 0
      • ladys  

        To je sice pravda, ale chce hlavně lehčí převody a ticho. Ani kolo za 250 nezajistí výkonnost..

        0 0
        • Alojs01  

          Jak zajisti ticho u Campy nevim, ale Campa ma 10s kazetu s 30z nejvetsim pastorkem, ktery tam lze dat a funguje, coz je vyrazne lehci nez tech jeho 27z.

          0 0
          • ladys  

            Třeba potřebuje 34z? Ticho hledá jinde , stačí číst…

            0 0
            • v.leos  

              Rozhoduji se mezi 32 a 34. Už nejsem nejmladší a něco vážím. :-)

              0 0
              • ladys  

                Jasný, zatím to drtím na 28z , ale po dvouměsíční pauze jsem začal nadměrně používat dva největší pastorky:(

                0 0
          • Lister  

            Stačí to slušně namazat nebo použít užší řetěz. Pak bude klid.

            0 0
    • tomo_111  

      Za 18–19 uz asi poriesis aj karbon napr EIE (mozno nie, kurz dolaru sa pohol) a to uz by mohlo tiez stat v ramci upgradu za to (ak chces dat 15k

      0 0
      • v.leos  

        To si nejsem jistý s mojí váhou cca 95kg :-)

        0 0
        • tomo_111  

          Mam 90 a nemamm ziaden problem – akurat som volil standard a nie najlahsiu moznu verziu rafkov.

          0 0
        • ladys  

          Určitě a je to dost posun . Stálo to za ty peníze.

          0 0
        • nomecz  

          naopak 90kg je lepsi karbon jak UL hlinik, v dnesni dobe kupovat AL kola za 15 tis moc nedava smysl.

          3 0
          • k3vi  

            Souhlas, jestli AL tak jejich základní 1800 za pár korun (7tis. cca) z německa. Pak už EIE. Mám teď kolem 90ti kg a drží to úplně s přehledem. Jinak rozdíl kol, mám tu starý Tarmac SL2 na tom základním karbonu a rozdíl tuhosti proti teď Giantu TCR je úplně o parník jinde. Neříkám, že kvůli tomu bude průměrka jinde, ale rozdíl je to velký. Na tarmac se sotva vleze 28 dozadu na dtswiss 1800 kola. Už je z toho velká baňka a chytit nějaký kamínek nalepený na kole a začalo by to drhnout. Já osobně bych nepřestavoval, pokud není nějaká citová hodnota k rámu.

            0 0
            • v.leos  

              Čínskou firmu (prodejce) rozhodně podporovat nebudu, to si radši připlatím.Toto prosím nekomentovat!

              Nad DT Swiss 1800 taky uvažuji, jestli by mi nestačili na to moje ježdění.

              0 0
              • vt  

                DT 1800 jsou prima. Mam na nich 3 CX sezony, rafky obouchane, ale na vyplet nebylo potreba sahnnout. Zrovna nahazuju dalsi Speedera.

                0 0
              • Lister  

                A co si od „upgradu“ na 1800 slibuješ?

                Pokud s koly nepůjdeš někam k 1600gr nebo nezvolíš hodně tuhý model, tak rozdíl nepoznáš. DT 1800 nesplňují ani jedno.

                0 0
                • milan.v  

                  Přesně tak, karbonová kola poskytnou tuhost, navíc při vhodné volbě budou i výrazně lehčí.

                  Také jsem v minulosti udělal chybu a koupil DT Swiss hliníková kola, sice i to byl rozdíl, ale karbonová kola jsou jinde…

                  0 0
              • Lister  

                Můžu ti napsat moji zkušenost, sice se nejedná o aktuální modely, ale konstrukční rozdíl mezi 3 a 1 je pořád stejný – je tam stejný ráfek, jen 1 jej má mezi niply odfrézovaný, ale zásadní rozdíl je ve výpletu – 1 mají mnohem masivnější dráty a niply, které snesou větší napětí.

                Přechod z Khamsinů na Fulcrum 3 nepřinesl krom designového posunu nic. Jelo to asi podobně, ale ta kola byla extrémně měkké a kroutila se. Pá pár stovkách km jsme je prodal a pořídil Fulcrum 1 (což jsou vlastně Zondy od Fulcrumu). Rozdíl docela výrazný, mnohem tužší a rychlejší.

                No a ted mám karbonová čínská kola, což je úplně jiný vesmír. Jede to proti čemukoliv na hliníku úplně neskutečně. Kdybych si chtěl koupit podobná kola od Zippu, Enve nebo Rovaly, tak se budeme bavit o ceně 50–70 tis za pár. A to teda raději vrazím do nové elektrické Ultegry. Navíc nevím, jestli některý z těch dalších výrobců nabízí nevrtané ráfky, což byl můj hlavní požadavek. Fulcrum takové ráfky dělá, ale opět se budeme bavit o ceně viz výše.

                0 0
                • gemini  

                  Fulcrum 1 jsou ekvivalent Eurusů – ale to jen pro úplnost:-), jinak souhlas výše uvedeným…

                  0 0
                • ememem1  
                  1. jake cinske rafky presne mas? sa lytam lebo mi moje zera zacinaju odchadzat na brzdnych ochach,loziskach, orechu.....
                  2. preco je carbon uplne inde? preco by mal ist lepsie?
                  0 0
                • v.leos  

                  Takže podle tebe přechod z Khamsinů na Zondy je zbytečný? Protože by mělo být Fulcrum Racing 3 = Campagnolo Zonda.

                  0 0
              • ladys  

                Nakonec stejně zjistíš, že to vyrábějí v Číně..

                1 0
    • vt  

      Rozhodnul bych se dle toho zda chces jezdit tlustsi pneu a diskovy brzdy.

      Sam jsem resil podobny stav, nakonec jsem sveho milovaneho SuperSixe nahradil novym Giantem … jezdi to vicemene stejne, ale disky a 28+ pneu za to stoji (nebo si to tim aspon zduvodnuju :-)

      0 0
    • jonti  

      Vůbec bych neřešil jestli se to vyplatí, na kole se jezdí pro radost. Když ti to kolo vyhovuje a máš ho rád, tak tam děj tu novou Shimano 105 a FR3 kola.

      Měl jsem novější model SL4 Expert a rám tam byl velmi dobrý.

      0 0
    • Coural  

      Kola na bezduše. 28mm na nízkém tlaku změní chování celého kola a jízda je pohodlná. Kotoučovky jsou jen marketing, tam žádný přínos pro jízdu není. A přemýšlel bych nad elekronickou sadou, to je silně návykové.

      0 0
    • RUSH  

      Udělej to tak, jak se Ti to zda nejlepší. Co bych ale řešil já na Tvém místě, je otázka, jestli do budoucna nechci širší pláště a kotoučovky. Ono to spolu souvisí, na klasický brzdy více než 28 mm pláště nedáš. Možná bych zkusil otestovat nějaké modernější kolo na kotoučích, abych věděl jak se mi to jeví.

      0 0
      • v.leos  

        Nový kolo ještě v plánu je, ale v horizontu 5–8 let, až snad bude lepší doba a tam už bude i el. řazení, kotoučovky apod. :-)

        0 0
    • skaj  

      Osobne bych neprestavoval a radsi prodaval a kupoval (pokud neni k ramu citovy vztah). Takhle budes mit porad stare kolo se spoustou dilu vhodnych pro stara kola…

      Nicmene s timhle psanym vyse „klasický brzdy více než 28 mm pláště nedáš.“ nesouhlasim. Das uplne v klidu – 28mm je tusim oficialni limit sirky rafku a ne sirky plaste. Do klasickych brzd bych si tipl, ze na tomhle kole pujde dat vic, nez pojme ram sam o sobe.

      K vyberu sady jeden postreh – pokud bys chtel mit moznost vyladit presmykac na cely rozsah kazety nebo se zbavit mezipoloh, se 105 mas smulu (tohle slo treba na 9s radach). Jde to, ale vyzaduje trochu punk reseni se sikovkama, 12s retez (ale ten si dej tak jako tak, je lepsi i pro 11 sadu) a je fakt nachylne na serizeni… Kdezto u Rivalu by to snad melo jit bez problemu (aler tohle ber s rezervou a radsi over, Rivala jsem nejezdil, jen vim, ze se tim chlubi)

      0 0
      • Coural  

        Nejde o šířku pláště, ale o výšku. Mě 30mm Pirelli v Ultegře už dře.

        0 0
        • Lister  

          Záleží jak vysoko jsou čelisti uchycené na rámu. Může se to lišit.

          0 0
      • RUSH  

        Mám osobně vyzkoušeno, že se do klasický brzdy vejde 28 mm plášť, ale je to už jen s malou rezervou. Nevylučuju, že se v některých případech může vejít 30 mm, ale to už je o štěstí (na tvar rámu a hlavně na reálný objem pláště).V každém případě pak kdejaká větší nečistota na plášti už obrušuje rám.

        0 0
        • KUBULA  

          Co jsem mel RB tak tam se mi dozadu 28mm vesel, ale vpradu jsem mel vidlici Cannondale a tam byla 25mm max.

          0 0
    • gersa  

      IMHO jedinou investici, která ti přinese lepší jízdní zážitek, jsou karbonové kola, klidně zmiňované EIE

      Cokoliv jiného nemá moc smysl

      1 0
      • ememem1  

        uz som sa to pytal vyssie bohuzial bez odpovede. v com su carbon kola zasadne ine ze prinesu aj iny zazitok? co to presne znamena? zataial vsetky testy co som videl prevazne v nemeckych casopisoch nic take nepotvrdili s vynimkou specifickeho ucelu kde je absolutna priorita aerodynamika. sa pytam lebo ma caka pomaly vymena.

        0 0
        • gersa  

          Ty kola proti nízkým hlinikum prostě jedou

          0 0
        • vt  

          Jak pise gersa, proste to jede. Kdyz porovna EiE se Zondama, tak jsou pevnejsi a lehci.

          Na druhou stranu, je to tvrde jako prase a ja konkretne premyslim, zda nejake ty tezsi DT1400 za 1/2 ceny by nakonec pro mne nebyly vhodnejsi.

          0 0
          • gersa  

            Já u EIE nijak tvrdost nepozoruji, ale asi to bude tím, že jsou tou už 4. karbonové kola v řadě, které vozím. Navíc jsou bezduše a při rozumném tlaku to je pohoda

            Ten rozdíl v jízdě je nejvíc poznat když přesednu na zimáka, kde mám levný nízký Al Fulcrumy. Hlavně při jízdě v balíku, kde borci mají ostrý kola, to pak trpím

            0 0
            • vt  

              Ja to pozoruju hodne. Asi ma vliv i tvrdy TCR ram oproti letitemu zvyku ze SuperSixu. Zatim jsem zkousel 28 Pirelli s dusi na cca 70PSI, takze zadny kamen a uplne dobre pocity z toho nemam. Asi ty TR a mozna i 30+ pneu budou spravna cesta … uvidime za rok.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.