• essi

    Ahojte, mám možnost koupit asi 3 roky starou předváděčku SPECIALIZED ROUBAIX ELITE na 105 sadě, celkově slušně vybavené za dobrou cenu. Jediná slabší věc mi přijdou tyhle mechanické brzdy https://brzdy.heureka.cz/…o-trp-spyre/ máte s nima prosím někdo zkušenost nebo se pletu a budou fungovat slušně…? díky 

    0 0
    • novas752  

      Tohle je zrovna dobrá mechanika. Oba pístky/destičky jsou pohyblivé, slušné zpracování…

      0 0
    • kubad  

      použitelné to je, pokud nebude vyhovovat vyměníš, dotaz moc nechápu

      0 0
      • essi  

        Mám teď hydraulické na svoji silničce a s mechanikou nemám zkušenost, jen co jsem slyšel, takže jsem se chtěl obrátit na větší znalce. Tohle kolo by bylo pro moju.

        0 0
      • novas752  

        Zrovna měnit mechaniku za hydrauliku na silnici je docela drahá sranda.

        0 0
    • Bubaaak  

      Letos je mělo pár lidí na TdF a ještě se řešili zde

      https://www.bike-forum.cz/…d-flat-mount

      0 0
    • Smazaný účet  

      Neřešit, jezdit, při správném nastavení v poho brzdy, jak to tady začneš řešit, dozvíš se, že stojí za h…, a pak to leze dost do peněz. Jestli máš teď hydrauliky na silničce, tak ti to vyhovovat ale nebude.

      0 0
      • essi  

        Já hydrauliky mám, tohle vybíráme pro moju a ta zkušenost s hydrami nemá, byla by to její první silnička, takže by to pro ni krok zpět nebyl.

        0 0
        • novas752  

          Takže pohoda.

          0 0
        • Nydlak  

          Chceš na té svojí šetřit? Aby s tebou chtěla jezdit.

          Hlavně ji nesmíš půjčit to svoje jinak by poznala rozdíl.

          0 0
        • krabica  

          Chudák, to ji radši dej své hydry a sobě ty mechaniky…

          0 0
    • Smazaný účet  

      mám je na svém biku (viz galerie) a jsou naprosto v pohodě

      0 0
    •  

      Na silnici budou Spyre naprosto v pohodě. Na gravelu mě ty brzdy limitovaly v prudkých rozbitých klesáních.

      0 0
      • Smazaný účet  

        jak limitovaly? však já je mám na MTB a loni rumunské sjezdy naprosto v pohodě…limituje mě moje neschopnost :-)

        0 0
        •  

          Ty máš rovná řídítka a horáka :) zatímco já píšu o gravelu.

          Na gravelu je trochu jiný úchop a užší pláště, takže musíš víc brzdit. Což je s mechanikou kapku nekomfortní.

          0 0
        • Vilém  

          Osobne jsem s nima nebyl schopen dlouhodobe brzdit. Musel jsem zastavovat abych odpocinul rukam. Vymenil jsem za BB7, nastavil minimalni tah zpetne pruziny a problem nemam.

          Az pak jsem tu nekde dohledal postup jak je rozebrat a oslabit vratnou pruzinu u Spyre, sam jsem na ten postup nebyl schopen prijit. Pokud by se toto udelalo, tak bych asi snesl i ty Spyre.

          0 0
          • Smazaný účet  

            jenže u BB7 máš pohyblivej jen jeden pístek a část energie se ti ztrácí na „ohnutí“ kotouče aby dolehl na ten vnitřní…i když to seřídíš na malé vůle…zas úplně malý bejt nemůžou, jinak to škrtá

            0 0
          • jIrI___  

            Asi to chce trénované prsty :). Pro mě byly neúnosné i BB7 (pravda, příjemnější než Spyre), ale zase se mi u BB7 nepodařilo docílit tak krátkého chodu páky jako na Spyre, takže jsem se na čas vrátil zpět k Spyre a začal do kasičky střádat na hydrauliku :)

            0 0
            • orm  

              Jen tak pro zajimavost, u hydrauliky mas chod paky jaky :-)? Vsechny hydrauliky co jsem zkousel maji chod dlouhy a neda se s tim nic delat.

              0 0
              • Tomalda  

                Musí se pořádně nastavit, taky jsem měl že začátku dlouhý chod, ale pořádně odvzdusnit a pak je to super, hlavně sle navodu

                0 0
              • jIrI___  

                Délka mrtvého chodu je srovnatelný s těmi Spyre. Jak píše Tomalda, je potřeba pořádně odvzdušnit a pohrát si s freestroke seřizovákem (nemít ho při odvzdušňování v krajní poloze). Na BB7 se mi to nepodařilo docílit nejspíš kvůli tomu, že nemám 100% kotouče a to se bilo jen s tím jedním pohyblivým pístem :)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Já u hyder o dost kratší krok než u Spyre.

                0 0
                • Vilém  

                  Tak snad zalezi jak sis na tech spyre nastavil desky.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    To je můj dojem, naučil jsem se je nastavovat až těsně před výměnou.

                    0 0
                    • makimaki  

                      Na co je dobrý si dát pozor při nastavení?

                      Jaké použít lanka a bowdeny? Chtěl bych použít jako jsem měl u BB7 bowdeny Jagwire + lanka Shimano …

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Pístky vyšroubovaný na max. těsně než to začne cinkat, lanko k „ramínku“ třmene aby bylo co nejdelší, ale ještě to vracelo páku, při sjetí desek nekorigovat stavěcím šroubem ale vyšroubovávat pístky…

                        0 0
                        • makimaki  

                          Díky, prostě max. eliminovat vůle a nešerádat s krokem brzdy, využít od prvních milimetrů kroku páky. Je rozdíl i ve volbě desek? (momentálně mám originální, kotouč bude co dům dá)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tím se trochu zmírní, že se přetahuješ se silnou vratnou pružinou. Netuším jestli na tom nějak zapracovali u nové FM verze…

                            0 0
      • plzakj  

        Mam je na CX a taky mi nelimitujou. To vic limitujou uzky plaste. Na asfaltu uplne v klidu.

        0 0
    • essi  

      Všem diky za postřehy!

      0 0
      •  

        Jen bych se chtěl zeptat, jestli někdo nezkoušel hydraulické brzdy tažené lankem. Mají je na Aliexpressu za 15 dolarů paknu.

        0 0
    • jIrI___  

      Zrovna Spyre hodnotím jako slušné mechaniky. V případě přechodu na hydrauliku se připrav celkem na finanční nálož v podobě hydraulických pák :)

      0 0
      • Tomalda  

        Taková dardela to zase není, na kup kole za cca 6 tis (105) plus třmeny,

        0 0
        • Tomalda  

          Aspoň za 5900 jsem je kupoval, rozdíl je neskutečně znát a stojí to za to.

          0 0
        • novas752  

          8 000 za brzdy neni zrovna málo. Za to se daj koupit brzdy na sjkezďáka, 105 jsou proti nim takový šmrdlátka. Takže ano, jsou drahý.

          0 0
          • Tomalda  

            Klasika na lanko 105 cena cca 3 tis plus brzdy třeba spyre cca 2 tis, hydro cca 6 tis plus třmeny cca 2 tis a to přeháním, rozdíl 3 tis?

            0 0
          • orm  

            Vcetne razeni?

            0 0
          • Smazaný účet  

            A ty brzdy na sjezďáka jsou taky duály, tedy řazení a brzda v jednom? ;-) bych řekl, že motáš koše s baňama.

            0 0
        • rorschach  

          Nejhnusnější páky na světě, pardon:)

          0 0
          • Tomalda  

            Jak říká ten z té Olomóce, to je subjektivni, je a jsem se 105 naprosto spokojenej

            0 0
          • jIrI___  

            Hnusné byly staré RS505, nové 105 už jsou z mého pohledu cajk :)

            0 0
    • tulda  

      Manželka měla na kole TRP Spyre C Disc (na cx Giant TCX z 2016). Nebrzdily vůbec, upgrade na hydraulický by vyšel na velkou část ceny kola, tak ho radši poslala dál. Výměna desek nepomohla, bowdeny byly v pořádku.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.