• Lukas287

    Ahoj,

    chtěl bych se poradit ohledně upgradu komponent mého kola (kolo v profilu).

    Pro rychlost stávající konfigurace:

    Vidlice RST Blaze

    Kliky SUNTOUR XCM,22–32–44T,170mm

    Přesmykač Shimano Altus FD-M2000

    Přehazovačka Shimano Acera RD-M3000

    Řazení Shimano Alivio 3×9 SL-M4000

    Kazeta SHIMANO CS-HG200–9

    Brzda přední Tektro mechanická M-MD280 180mm

    Brzda zadní Tektro mechanická M-MD280 160mm

    Na kole mi v zásadě vadí dvě věci.

    Slabé brzdy – hold na mých 100kg nestačí,dále je třeba je neustále seštelovávat a i „obava“, kdy mi zase při jízdě z kopce praskne lanko

    Přední vidlice – tlumení nebudu rozebírat, ale vidlice nemá zamykání a při jízdě do větších kopců pak propružuje a jízdě to pak moc nepřidává

    Brzdy bych chtěl vyměnit za hydraulické Shímano. Koukal jsme na:

    MT200 – úplná základ, asi není o co stát ale i tak si myslím, že lepší jak to co tam je teď

    MT400 – asi by stačily

    MT6000 – finančně max co bych dal

    Je mezi nimi rozdíl v údržbě – myslím tím např. model xx nebrat, pořád se zavzdušnujě nebo jde blbě odvzdušnit.

    Vidlice:

    nevím, neco se zamykáním.

    K ostaními komponentům nemám výtku. Jen v případě přesmykače je třeba při přehazování nahoru domáčknout páčku po přeřazení, aby přehodil – nevím, zda to je obecně vlastnost a pomohl bych si lepším modelem.

    Samozdřejmě se nabízí otázka kolo prodat a koupit nové. Ke kolu jsem si už ale udělal nějaký „vztah“ a počitám že po výměně brzd (prioritně) a vidlice bych už měl jen „spokojeně“ jezdit.....

    Jsem „víkendový“ jezdec (zatím mi to vychází cca 500km ročně), 90% ježdění po silnici, takže si myslím, že komponenty typu SLX/XT atd. bych ani nedokázal naplno „ocenit“.

    0 0
    • Tomas_82  

      Vidlici Sr Raidon a brzdy Deore (ty 6000 z tvého výběru)

      0 0
    • felix.org  

      Na ježdění po silnici, 500 km ročně, si troufám tvrdit, že by ti posoužily i ty základní Shimano brzdy. Ale s Deore (6000) chybu neuděláš.

      0 0
      • Lukas287  

        Bydlím kousek od Vysočiny, takže tu jsou všude kopce a ty v kombinaci s mojí váhou dávají zabrat…

        0 0
        • Vilém  

          Ale zkusenost mas jen s tema mechanickyma Tektrama, ne?

          0 0
          • Lukas287  

            Ano, jsou to moje první kotouče. Hydraulikou jsem zcela nepolíben.

            0 0
    • novas752  

      Tlumení ve vidlici rozebírat nemusíš, žádné tam neni, když nemá ani zamykání. :)

      Brzdy minimálně mt500, radši ty Deorka M6000 (dokud je ještě seženeš, Shimano už vyrábí jen novější M6100, které mají jinak objímky pák na řídítka a s levným řazením to moc nevychází). A ideálně i kvalitní kotouče, to udělá taky dost. Spolehlivostí jsou ty Shimana všechny dobré.

      Vidlici bych dal SR Suntour Raidon. Slušná vidlice pro nenáročné ježdění za super cenu.

      Jesti to má smysl vylepšovat musíš zvážit sám. Může se stát že tě s mnohem lepšíma brzdama a vidlicí začne terén bavit daleko víc. A tam by i zbytek kola začal omezovat (řazení, náboje/kola…). Ale zase nový kolo se slušnou vidlicí a brzdama je aspoň 25–30…

      0 0
      • Lukas287  

        aha, to s M6000/M6100 jsem nevěděl.

        Právě jsem počítal nový kolo 30tis., kdežto uprade tak 10tis. tak mi vyšlo lepší to spíš trochu poupravit, než komplet nový kolo…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Rozdíl 20k mezi starým a nový kolem je nic, když srovnám, že se ti na novém bude jezdit úplně jinak… Zvaž nové. Budeš mít na pár let pokoj

          0 0
          • scortis  

            Nic proti ale 10k a 30k je docela rozdíl … zvláště při nájezdu 500km za rok

            0 0
            • Smazaný účet  

              Rozdíl to je, ale rozdíl je taky jezdit na křápu s pár novými komponenty a na komplet novém kole. Nic proti tvému stávajícímu kolu :)

              0 0
              • Lukas287  

                v pohodě :)

                Možná trochu hloupý dotaz, ale v čem se mi bude jezdit hůř oproti novému kolu, s tím že bych dal nové brzdy a vidlici?

                Napadá mě jenom řazení…

                0 0
              • scortis  

                No rozdíl je hlavně v tom kdo na tom kole jede. Není to tak dávno co jsem jezdil na Favoritu po Jizerkách po lese a lidi na těch drahejch kolech docela čuměli na čem že je předjíždím, takže asi tak.

                Mě zas přijde vtipný když si někdo koupí kolo za pade a pak na něm jezdí houno, hlavně že ho má každý rok nový. Ale pokud si na to kolo vydělá a potřebuje to takhle, tak je to čistě jeho věc :)

                0 0
                • Lukas287  

                  díky, taky mi nepřijde, že bych měl v současné době „využití“ pro dražší kolo, resp. že bych ho dokázal ocenit. Časem se tomu ovšem nebráním..

                  Můžu se ještě zeptat na porovnání Raidon vs Recon?

                  0 0
        • scortis  

          To budeš mít možná i za míň. Hlavně si pohlídej správnou verzi Raidon vidlice. Dělá se ve vícero verzích (taper/rovný sloupek, pevná osa/ rychloupínák, zamykání z řidítek/na korunce).

          Předpokládám že pro tvoje kolo bude verze rychloupínák, rovný sloupek (ještě ověř).

          Zamykání z řidítek je za mě super věc, za kterou se vyplatí připlatit, protože to zamykání pak i používám, na tý korunce jsem na to skoro nešáhl.

          edit: tak teď nevím jestli se taper verze téhle vidlice dělá, mám pocit že jsem jí někde viděl, no případně o starost míň

          0 0
          • Lukas287  

            mám rychloupínák a rovný sloupek.

            Dnes jsem se bavil v cykloobchodu a mohl bych mít ještě (uvidíme dostupnost) vidlici Rockshox recon RL-crown 100mm za 5500Kč, co na to řikáte?

            0 0
    • Cavendish  

      Vem tohle a budeš mít na dlouho pokoj

      https://qayron.com/…5/ram-3--p23

      0 0
    • Lukas287  

      malá aktualizace:

      brzdy jsou na kole. Nakonec jsem koupil ty M6000. Zatím je zajíždím, takže na nějaké zkušenosti brzo, ale po pvních kilometrech spokojenost. Měl jsem strach, že to budou nějaké jedovky, ale to se nestalo. Zabírají krásně plynuje, takže se dá jak lehce přibžďovat, tak plně brzdit jedním prsem při stejném brzdém účinku jako u tří prstů na mechanikách.

      Vidlice – zatím nerealizováno a přemýšlím, zda vůbec realizovat. Nabídka vidlic je malá (rovný krk na rychloupínák) a dostupnost taky nic moc.

      problémů na kole totiž průběžně nacházím stále víc.

      Postupem času mi kombinace 3×9 začíná být „na obtíž“. Dále mi vadí možnost pouze jednoho bidonu v rámu (omezuje mi to délku vyjížďky). Nejsem si tak jist dalším „sypáním“ peněz do kola.

      Stále víc si ale pohrávám s myšlenkou koupit (na jaře) nové kolo. Opět nějaké XC ale s limitem 30tis.

      2×10/11/12 nebo 1×12 s tím že upřednostňuji Shimano přes Sram

      Líbilo by se mi něco jako:

      superior XP 909/919

      Ghost Kajo 5.9/7.9,GHOST Nirvana Tour SF Essentia

      Trek X-caliber 8

      RB CRR 290

      AUTHOR Orion 29

      edit. počitám s tím, že na „případné“ nové kolo bych si pak dal ty M6000, tedy brzdy na novém kolo mi jsou vcelku jedno.

      0 0
      • Tomas_82  

        Pokud ti vadí řazení 3×9, bude ti vadit i 2× něco, osobně bych řekl, že ve většině případů je 3×9 dokonce lepší. Doporučil bych ti tedy 1×12. Ještě bych být tebou zkusil tu vidlici Sr Raidon a možná širší řidítka, to udělá hodně.

        0 0
        • Lukas287  

          původně jsem těch 3×9 kupoval schválně, na kolo jsem sedl tak po 10 letech (zároveň z toho důvodu jsem kupoval levné kolo, abych si vyzkoušel, jestli mě ježdění bude stále ještě bavit.), takže kondice byla nulová a tak se mi hodně převodů hodilo. Postupem času (a nabýváním fyzičky) bych se už spokojil s méně. Kolikrát už přemýšlím, co tam vůbec dát, zda nechat ještě velký talíř, nebo už dát střední a odřadit vzádu na menší kolečko…

          Zeptám se, v čem bych si pomohl širšíma řidítkama, když jezdím hlavně po silnici (žádný traily)?

          O vidlicí ještě popřemýšlím..

          0 0
          • Tomas_82  

            Širší řídítka „zlepší“ stabilitu a tím pocit z jízdy. S funkční vidlicí, by třeba přišla i chuť jezdit častěji mimo silnici:-)

            0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Pokud jezdíš hlavně po silnici, tak je nejspíš 3×9 lepší než 2×cokoliv. Hlavně, až ještě zvedneš kondici, tak můžeš dát silniční kazetu do 25–26 zubů, tím získá prostřední placka jiný význam. Následující krok je ‚všechno na velkou‘.

            0 0
          • DaSnail  

            Jednoplacka a široké rodla na jazdenie po silnici sú imho neni ideálne

            0 0
      • Rastaman  

        Vítej v klubu :-) Taky jsem začínal s tím „aby to starý tak nějak jezdilo..“. Pak jsem se jednou projel na fullu a za 12 let třetí bike ;-)

        0 0
      • babkanakole  

        Jen k tomu jednomu bidonu – taky vozím jen jeden, a zrovna včera jsem plánovala trasu stylem „od pítka k pítku“. Naštěstí se dalo.

        Jo, původně mi připadalo nové kolo zbytečné. Nakonec jsem ho pořídila, a nájezd mi šel hodně nahoru. To nové mi zkrátka líp sedí geo i převody. Přitom to není nic extra.

        0 0
      • borda  

        Pokud ti jeden košík na lahev omezuje délku vyjížďky, kup si batoh s vakem a máš vystaráno.

        0 0
        • vilemx  

          Jako hodne veci v zivote delam jiinak, to jo. Takze jsem dosud nepochopil, proc jezdit na kole s baglem na zadech. Tedy krome jizdy treba na nakup.

          0 0
        • Lukas287  

          batoh mám, ale dva košíky mi přijdou „komfortnější“

          0 0
    • FOSA  

      Zdravím, použiju tohle téma…

      Potřeboval bych poradit ohledně brzd. Mám gravel Spešl Diverge na hlíně a má to mechanické kotoučovky 160mm. Mám 105kg a brzdu brzo zatavým, sjezd 3km a více a brzda je hotová. Lze nějak řešit? Mechanická brzda mi asi nevadí, do smyku ji dostanu, mačkat ji není problém, naopak mi sedí lehký servis…

      Kotouč? Poznám lepší kotouč? Destičky?

      Má někdo prosím konkrétní tip?

      Díky!

      0 0
      • tompca  

        Ty Tektro Míra co jsou tam osazené mi taky nebrzdily nijak přesvědčivě. Jestliže ti nevadí mechaniky, tak bych postupoval takhle, seřazeno od nejlevnějšího k nejdrazšímu

        1. Technika brzdění – krátce, ale intenzivně, ne mít brzdu zahamtnutou půl kilometru ( aby se stačil kotouč chladit)
        2. Pořádné kotouče Shimano SM-RT 76 nebo 86, můžeš použít sintrované destičky ( pomalejší nastup, ale lépe chladí)
        3. Dvoupístkové mechanické brzdy TRP Spyre, BB7 , Tektro MD-C 550 nebo Rever MCX2, kombinace těchto brzd a kotoučů z bodu 2. je naprosto ok
        4. Hydrauliky
        0 0
        • sparrow_cz  

          Další výhoda sintrů je delší životnost. Já bych ještě zvážil nejen lepší, ale taky větší kotouče. Adaptér pro čelist z 160mm na 180 nebo i 203 není drahý.

          0 0
          • tompca  

            Tak má tam flatmount, ty adaptéry stojí docela dost, kotouč 160 musí na gravela stačit, na jaře jsem vážil podobně a s kotoučema SM-RT 76 a TRP Spyre to brzdilo dobře i s organikama.

            0 0
            • sparrow_cz  

              Na Aliexpresu adaptér bude stát jednotky dolarů, si myslím. Jinak ti přeju radost z Spyre. Já je mám na cyklokrosce, kterou jezdím čtvrtým rokem, a nadšený z nich tedy nejsem. Ubrzdí mě a neštvou mě tak, aby mi to stálo investovat do hydro pák, ale žádná sláva to není. Sintry mi v nich vydrží tak dvakrát dýl, než organiky, takže s ohledem na cenu je to jasná volba.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.