• Tekka78

    Kolo Specialized Hardrock Comp Disc 29 jsem koupil v roce 2013 jako po desetiletích neježdění první bike – od té doby najeto necelých 5000 km. Proto si myslím, že některé komponenty už by si zasloužily výměnu (řetěz měněn už cca 5×) a tak zvažuji upgrade.

    Aktuální osazení:

    • RÁM Specialized 29" AL hardtail
    • VIDLICE SR Suntour SF13-XCM-LO 29"
    • HLAVOVÉ SLOŽENÍ Integrated 1–1/8"
    • PŘEDSTAVEC Truvativ Stylo T30 75mm
    • ŘÍDÍTKA Stylo T30 Riserbar 30mm Rise, 31,8mm
    • PŘEDNÍ BRZDA Tektro HDC 300 + kotouč XT SM-RT86 180mm
    • ZADNÍ BRZDA Tektro HDC 300 + kotouč 160mm
    • PŘESMYKAČ Shimano Acera, 9-speed, 34.9 clamp, high-mount, bottom swing
    • PŘEHAZOVAČKA Shimano Alivio, 9-speed, SGS cage
    • ŘAZENÍ Shimano Acera, 9-speed Rapidfire plus, SL type w/ optical display
    • KAZETA Shimano HG20–9, 9-speed cassette, 11–34
    • ŘETĚZ KMC X-9, 9-speed w/ reusable Missing Link
    • KLIKY SR Suntour XCR, 9-speed, Octalink
    • PŘEVODNÍKY 44/32/22, steel
    • STŘED Shimano, Octalink spline 73mm
    • RÁFKY Noname, 29" 36 drátů
    • NÁBOJE (Noname) Specialized MTB disc hub, alloy, Hi Lo flange, RCC ball bearing system, steel axle, QR, 32h
    • DRÁTY Stainless, 2.0mm (14g) 36 kusů/kolo
    • PLÁŠŤĚ Specialized Ground Control Sport, 29×2.1", drát, 60TPI

    Můj plán je pořídit funkční vzduchovou vidlici (SR Suntour Raidon/Epixon) – verze ahead + RÚ.

    Dále překopat to celé na 2×11 a vyměnit brzdy:

    • Shimano XT FC-M8000–2 kliky 36/26 zubů 175mm 2×11 sp
    • Řadící páčky Shimano XT, SL-M8000, I-Spec2, 3/2×11
    • Přehazovačka Shimano XT RD-M8000, 11s
    • Řetěz Shimano, CN-HG601, MTB/ROAD –11s – krabička
    • Kazeta Shimano XT 11s CS-M8000 11–42 nebo Sunrace MX8, 11s 11–42
    • Přesmykač Shimano XT, FD-M8025-H, oba tahy, 2×11
    • Brzda kotoučová Shimano XT BR-M8000, přední + zadní
    • Středová osa Shimano XT Hollowtech II, BB-MT800 -BSA

    a časem lepší kola (lehčí a možnost TLR??)

    Možná někdo namítne, že cpát spoustu peněz do tohoto kola je nesmysl – překročí se tím jeho pořizovací cena, ale zas to beru tak že komponenty v případě nákupu nového kola mohu prodat nebo použít jinde.

    Díky tedy za rady a názory k již vybraným komponentám.

    0 0
    • Vilém  

      Z Acery na XT? navic na hardrocka? Zbytecny.

      0 0
    • zdenal8  

      5000 není kdo ví jakej nájezd, aby si měl opotřebení tolik komponent. Já za 5tis. třeba 2× vyměnim řetěz a kazetu případně dle stavu i destičky.

      0 0
    • Alojs01  

      Prodat a koupit jiný…

      Takhle to vyměníš a najednou zjistíš, že by to chtělo ještě lepší kola a ten rám vlastně taky stojí za prd…

      Navíc pochybuju, že si to budeš předělávat sám (třeba se pletu) a v servise taky necháš nemalý peníze…

      0 0
    • Čipera  

      Nevyplatí se Vem si pc kola + cenu všech nových komponentů a práce. A vyjde ti částka za kterou koupíš nové kolo téměř na stejné výbavě. A jak psali kluci hore po 5000km je většina komponent z těch namáhanějších tak v půlce života. Navíc za 3 roky nájezd 5000 km na to je komplet xt docela zbytečné.

      0 0
      • novas752  

        Ale kulový. Když na to má, proč by to nemohl mít. Třeba začne jezdit víc.

        0 0
        • Čipera  

          Tak pokud na to má proč ne, ale myslím že by bylo lepší i jednodušší kolo prodat nevím jakou může mít dnes hodnotu myslím si okolo 7–8 000 tech 30 000 z upgradu si přidat a koupit kolo nové a na té samé výbavě. A trošku si protiřečíš mě tu řikáš proč by si xt nekoupil a podemnou radíš slx.

          0 0
          • novas752  

            Reagoval jsem na nesmyslnou spojitost adekvátní sady k nájezdu. Klidně může mít XTR nebo Vorla i když ujede 100km za rok.

            Klidně ať si XT koupí, ale já sám bych tu investici rozdělil víc ve prospěch vidlice.

            0 0
    • novas752  

      Jestli si smířen s tim, že v tom utopíš hodně peněz, tak klidně.

      Já bych ale radši vzal lepší vidlici ( Upravený z TuningTestu, Axona, Recoba Gold a nebo Rebu ) a doplnil to SLX (spousta XT komponentu neprinasi zadny rozdil ve funkci, jen je trochu lehci).

      A premyslel bych nad tim, ze si to necham postavit jako novy kolo se vsim vsudy (stavitele dily sezenou za lepsi cenu) a tohle kolo si nechal jako „zimaka“.

      0 0
    • KoudakT  

      Kdybych chtěl upgradovat, asi bych začal u těch noname ráfků a vzal si pořádnou vidlici s pevnou osou. XT mi přijde na takové kolo trochu overkill. Za mne spíš Deore nebo SLX.

      0 0
      • Vilém  

        Jak pises, slusnou vidlici, slusny kola a zbytek akorat jak bude co odchazet.

        0 0
      • Pedo  

        k čemu by mu byl zimák, když za rok natoč 1200km??

        0 0
        • novas752  

          Předpokládám že to mělo být na mě.

          Přece na ježdění v zimě bez obav o drahé komponenty. :) Takže bude moct výrazně navýšit nájezd.

          Přejít z XCM na nějakou použitelnou vidli, hned bych měl na kolo daleko větší chuť. :)

          0 0
          • Pedo  

            Ale když nalítáš v dobrém počasí 1000 tak v zimě těžko polezeš na kolo

            0 0
            • novas752  

              Taky jsem tak začínal.

              Nejdřív jen když bylo přes 15°C a hezky (to jsem ujel jen cca 1500 za rok) a postupně ve větších a větších sračkách a teď jezdim už 2 roky kdykoliv když mám čas (takže jen cca 4–5000 za rok) a skoro se dá říct, že čim horší podmínky (bouře, sněžení, mráz…) tim víc mě to baví. :)

              Když jí to fakt chytne a bude se chtít zlepšovat, tak se k tomu dříve nebo později dostane.

              0 0
            • novas752  

              Taky jsem tak začínal.

              Nejdřív jen když bylo přes 15°C a hezky (to jsem ujel jen cca 1500 za rok) a postupně ve větších a větších sračkách a teď jezdim už 2 roky kdykoliv když mám čas (takže zatim jen cca 4–5000 za rok) a skoro se dá říct, že čim horší podmínky (bouře, sněžení, mráz…) tim víc mě to baví. :)

              Když ho to fakt chytne a bude se chtít zlepšovat, tak se k tomu dříve nebo později dostane.

              0 0
        • Tekka78  

          Zimáka asi ne. Sice nájez mám tak 1800 – 2000 za rok (minulý rok ze zdravotních důvodu sem nejezdil skoro vůbec) ale přes zimu tomu moc nedám i tak.

          0 0
    • coplos  

      …bych to zase viděl na nějakou srandu…ostatně jako vždy, ptž jinak je to fakt blbost…

      0 0
      • Tekka78  

        Ne o srandu nejde. Bohužel jsem čekal reakce spíš typu „na tohle se vykašli – pokud měnit tak na Deore a komponenty dej tyhle..........bude to odpovídat víc ceně kola, bude to spolu fungovat a polepšíš si proti tomu co tam navěsil výrobce“

        Místo toho spíš člověk co o kolech neví spoustu věcí do detailů a nemá takovou zkušenost jako někteří zde, dostane akorát místo rady pocit že je hňup co se na něco dovolil zeptat.

        0 0
    • Tekka78  

      Díky za reakce. Jdu si zkusit hodit do seznamu co by to vyšlo případně na Deore a SLX sadě.

      Vidlice je tedy jasná – proti tomu nikdo asi mít nic nebude.

      Co ta kola – něco rozumného cenově tomu kolu na váhu cca 90kg – přední osa teda na pevnou, kotouče 6 děr?

      Třeba TATO ?

      0 0
      •  

        ty máš kola s pevnou zadní osou?

        0 0
        • Tekka78  

          Teď nemám pevný osy. Na zadek nejde dát kolo s nábojem pro pevnou osu + případně adaptér?

          0 0
          • novas752  

            To je možný jen u některých nábojů, nebo si nechat vysoustružit nějakej bastl.

            A hlavně mít náboj pro pevnou osu když nemám rám pro pevnou osu postrádá smysl (leda že bys upgradoval výhledově i rám).

            Jako docela začátečník navíc podle mě přínos pevné osy vzadu a možná ani vepředu vůbec nepoznáš.

            0 0
            • Tekka78  

              Aha. Díky. Třeba tyhle mají adaptéry jak pro pevný osy tak na 6 děr.

              0 0
              • scalar  

                Jak tu pevnou osu upevníš do rámu?

                0 0
                • novas752  

                  je tam adaptér na rychloupínák.

                  0 0
                  • scalar  

                    To už ale nebude mít tu pevnou osu :-)

                    0 0
                    • novas752  

                      Nebude. Ale s takovym apgrejdařskym nadšenim brzo dojde i na rám a to se bude náboj s pevnou osou hodit. :)

                      0 0
                      • Tekka78  

                        Tyhle tam asi stejně nedostanu. Mám tam místo asi jen na 135mm šířku.

                        0 0
                      • Tekka78  

                        To byla jedna z mých myšlenek proč jsem začal XTčkem – ty díly pak dát na jiný lepší rám. Předpokládám, že zas morálně ty díly zas tolik nestárnou nebo se pletu?

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Díly stárnou v současné době vcelku rychle. Každé dva tři roky je úplně nový model a ten předchozí je bez milosti vrhnut do hlubin opovržení a zapomnění. Takže pokud dnes koupíš komplet XT, za tři roky už to bude výběhový křáp, po kterém ani pes neštěkne a budeš ho za zlomek ceny prodávat na bazaru…

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Navíc ti do nového rámu za pár let nebude pasovat vidlice ani kola, přesmyk taky asi ne, brzdy se budou taky blbě předělávat (vypustit kapalinu, rozpojit hadici, provléct ji vnitřkem rámu, modlit se, aby nebyla krátká, zkompletovat, napustit kapalinu…), pokud to tedy vůbec půjde a nebude nějaký jiný systém upevnění třmenů do rámu.

                            0 0
                        • novas752  

                          Díly morálně stárnou extra rychle. :D Za rok udělaj třeba o kolečko víc a už to máš zastaralý řazení apod. Nemluvě o novejch standartech rozměrů a tvarů pro montáž.

                          Funkčně ale většinou nestárnou zdaleka tolik (kromě spotřebáků). Dobře a často servisovaná vidlice udělá klidně přes 25 000, náboje vklidu taky, brzdy (kromě desek a kotoučů) jsou v podstatě neošoupatelný, přehazka (kromě kladek) a přesmyk taky. Takže to většinou buď zahodíš nebo někde zlikviduješ nárazem nebo pádem daleko dřív, než by ty nespotřební díly odešly kvůli opotřebení.

                          0 0
              • novas752  

                Adaptér „centerlock>>6 děr“ jde vrazit na každej náboj.

                Jinak s DéTéčkama chybu určitě neuděláš.

                0 0
    • vpa007  

      Podle mýho je XT i 2×11 trochu moc, resp. zbytečný … něco jako narvat velbloudovi do zadnice tryskovej motor, nebo na Fábku křídlo a 17" liťáky, bez urážky ;-)

      Osobně bych na to nacpal SLX 2×10, SLX brzdy, kotouče 180/160 jsou OK, kazetu Sunerace MX3 11–40… a zbylý prachy vrazil do slušné vidle, lehkých kol, kevlarovejch plášťů a bezdušovýho systému… to posune kolo o parník dál :-)

      PS: je to tohle kolo?

      0 0
      • Tekka78  

        Díky za názor.

        Jak jsem psal – vidlice je bez diskuze (jen otázka zda na RÚ nebo pevnou osu), kola zatím nevím jaký v poměru cena/výkon – asi 15mm osa vpředu, vzadu RÚ. Komponenty si zkusím naházet do seznamu na co to přijde.

        Beru to i tak že si radši jako dárek k narozeninám/vá­nocům apod. řeknu o něco na kolo než dostat něco na co mi bude sedat prach.

        Jinak to kolo je ono ale mám to v jiné barvě…

        0 0
        • novas752  

          Vidli určitě na pevnou osu.

          Pokud „něčim na kolo“ myslíšpřímo díl (a ne prachy na něj), tak bycha aby koupili správnou věc. Spousta dílů se dělá ve spoustě variant. atd.

          0 0
          • Tekka78  

            Jo dávno v rodině razíme formu „praktických“ dárků co si dotyčný koupí sám a ostatní mu na to přispějou. Max maličkost aby byl překvapenej. Takže to by se dalo ošetřit.

            0 0
      • Tekka78  

        Tak jsem si to házel do excelu a rozdíl SLX 2×10 a 2×11 je asi 1500,–

        S tím, že s tou Sunrace kazetou 11–40 by asi byl trabl sehnat a vyladit přehazovačku. Standart je asi jen 11–36 pro 10s.

        0 0
        • Singlespeed  

          Nějak špatně jsi počítal. To je rozdíl jen mezi cenou klik a přehazovačky (3500 versus 2700 a 1700 versus 1000). Kde jsou ostatní komponenty? Pokud bys dal Deore 2×10, tak ušetříš přes 4000 a to už je skoro nová vidlice…

          0 0
          • Tekka78  

            Máš trošku starej ceník.

            Shimano SLX FC-M7000–2, 2×11s / 36×26 cena 2890,– (včera na Koloshopu dokonce 2550,–)

            vs

            Shimano SLX FC-M677 2×10 kliky 38/24z cena 2290,–

            Přehazovačka SLX RD-M7000 na 2×11 za 1590,– (včera na Koloshopu dokonce 1499,–)

            Deore jsem nekalkuloval – reaguju na VPA007 kde doporučoval SLX 2×10.

            0 0
            • Singlespeed  

              Tak to jsem to špatně pochopil, porovnávat jsem SLX 2×10 a XT 2×11.

              V každém případě je to investice nepříliš racionální. Výše jak Deore (nejlepší poměr funkce/cena) asi nemá cenu chodit.

              0 0
              • novas752  

                Deore zatim neni x11

                0 0
                • Pedo  

                  2*11 je kravina – přidá ti v podstatě jen nejlehčí převod, takže místo převodníku 26z bych si tam dal třeba 24 a už jsi na rozdílu 10s a 11s.

                  Navíc 11s má větší spotřebu řetězu, kazet atd.,na druhou stranu za 10 let se asi nic jiného než 11s dělat nebude.

                  0 0
                  • novas752  

                    Já bych lehčí převod občas bral všema deseti. :) Ale to je každýho věc.

                    0 0
            • vpa007  

              Mno pravda je, že s menšíma plackama vpředu stačí i kazeta 11–36… a asi by fakt královsky šlo dát Deore, takže bych to osobně udělal třeba takto:

              .

              … je to jen takovej nástřel, né vše musí být skladem, u smyku sem narychlo neřešil tah, ještě k tomu třeba nějaká kabeláž, atd.

              0 0
              • Tekka78  

                Super, díky.

                Kdybych chtěl použít I-Spec půjdou dohromady SLX BR-M675 a Deore SL-M610I, I-spec B, 3/2×10 ?

                Ty s objímkou zdá se budou mít problém s dostupností a cenově jsou oboje za 790,–

                0 0
                • vpa007  

                  Osobně mám klasiku objímky, takže na 100% ti to nepotvrdím, ale když se koukám do popisů, oboje má I-Spec B, takže asi jo.. pravda je, že ušetříš pár gramů a vypadá to čistěji ;-)

                  0 0
                • Vilém  

                  Ano pujdou, oboji je i-spec B.

                  0 0
              • Pedo  

                přehazku bych šel určitě XT shadow +, přijde mi, že prostě o odst větší životnost oproti SLX

                0 0
      • Petr L2  

        +1

        0 0
    • capo  

      Takhle zásadní změna jsou hodně vyplýtvané peníze. Radši ho prodej a kup jiné.

      Určitě spíš poznáš lepší kola a vidlici než rozdíl mezi Deore a XT.

      0 0
      • Tekka78  

        Priorita je v tom jasná – VIDLICE – KOLA – OSAZENÍ.

        S kolama taky bude sranda – jedny z mála co by vyhovovaly do šířky stavby 135mm a RÚ vzadu + 15mm osa vpředu jsou FULCRUM Red Power 29 HP. Nicméně ty HP mají zeslabované dráty a nevím jestli na mých 90kg (plus něco na oblečení a bágl) budou dostačující. A asi nebudou mít možnost TLR. Takže to vypadá nechat si něco zaplést. Otázka je co a za kolik.

        0 0
        • Vilém  

          Na tvem miste bych volil nejaka kola, ktera je mozno konvertovat na ruzne osy, at za 2 roky nemusis zase kupovat neco uplne jinyho.

          0 0
        • scalar  

          Přidej si tam rám…

          0 0
          • Tekka78  

            Dík za přínosný koment. A rovnou se zeptám – někde v diskuzi o Fulcrumech (starší provedení ale HP) jsem četl že je dáváš na kola co stavíš ale OEM s 2mm drátama – pak by byla ta kola použitelná? A i jako TLR? Díky za odpověď…

            0 0
            • scalar  

              To fakt nemá cenu skládat na rám z kola za 10 tis. Doděláš to a zjistíš, že je rám nejslabším článkem, začneš vybírat nový rám a ejhle, rámy, co se Ti líbí, jsou na tapered vidlici a ty máš novou s obyčejným krkem (dá se to řešit redukcí, ale vypadá to blbě a přijdeš o výhodu tapered krku).

              Kola jsou dostupná i na e-shopech, např.:

              http://www.kolokram.cz/…l-15-qr.html#…

              použití na bezduše asi nebude problém, ale nezkoušel jsem.

              0 0
              • Tekka78  

                Pak je taky varianta jen vyměnit vidlici (nějakou na ahead a RÚ – třeba Raidon nebo Epixon pokud bude dostupný) a na zbytek se vykašlat.

                0 0
                • scalar  

                  Je potřeba vyhodnotit si, jestli jsi ve stádiu, kdy začínáš víc jezdit a potřebuješ lepší kolo nebo se jenom nudíš a vymýšlíš ptákoviny :-)

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Tuším, že b) je správně :-)

                    0 0
                  • Tekka78  

                    Jak jsem psal někde nahoře – nájezdy se zvyšujou (minulý rok bída – zdravotní důvody, pak jsem měl 2 operace a letos začal jezdit až v květnu). Ale třeba teď za srpen a září 2016 cca 1200 km.

                    Pokud by to pro příští rok bylo v podobném duchu tak jsem snad i na 3000 za rok – ale kdo ví co bude.Taky to není o tom, že musím nahonit kilometry – spíš si rád vyčistím hlavu a mám dobrý pocit že jen nesedím na zadku.

                    Zároveň si nedělám iluze že většina zdejších "bikerů " co má kola za desítky tisíc nalítá kdo ví co.....

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      MTB není většinou primárně o (deseti)tisících km/rok, ale o zábavě a možnostech. Když máš pocit, že Ti doma „hnije“ X násobek měsíčního platu v bicyklech, tak to také není dobře. Na 3.000 km/rok nezávodní jízdy bych osobně asi nešel přes Deore.

                      Úměra kolo:příjem:čas@vů­le_jezdit se hledá vždycky těžko, jedno, jestli u kol(a) za 15 nebo 150 tis. Kč.

                      0 0
                      • novas752  

                        tahle úměra je totální nesmysl.

                        i kdyby ujel 100km za rok, klidně by mohl mít XTR.

                        Když si to postaví na SLX 2×11 bude mít skvělý komponenty za slušnou cenu. Ale já bych to radši poskládat na novej adekvátně „dobrej“ rám a starý kolo prodal nebo používal jako pracanta/náku­páka/zimáka… Když přemýšlí o výměně vidlice, komplet sady i kol, tak mu tam toho stejně už moc nezbyde a jetý komponenty typu Acera a XCM by prodával samotný dost těžko.

                        0 0
                        • ˘Ö˘ Krab  

                          Jasně, když to máš nastavené tak, že máš kolo třeba za 150 tis. a dostaneš se na ně 2× za měsíc na hodinu a nevadí ti to (nemáš pocit, že Ti v něm „hnijí“ peníze), tak je to úplně v pořádku.

                          Měnit všechno krom rámu se vyplatí ve dvou případech: rám je něčím extra (tento nejspíš není) nebo se má postavit něco, co se nedá koupit vcelku (dá).

                          0 0
                    • scalar  

                      To „víc jezdit“ jsem nemyslel je ve smyslu ujetých kilometrů, jde hlavně o to, jaké místo bude mít kolo v Tvém životě, mezi Tvými zájmy, jakou bude mít proiritu…

                      Podle toho se rozhodni pro malý upgrade – výměna vidlice za vzduchovou, nejlépe asi Suntour Raidon a pak měnit díly, už odejdou. Nebo kompletní upgrade, pak bude nejvýhodnější celé kolo prodat a koupit nové.

                      0 0
                  • Tekka78  

                    Jsem ve stádiu kdy jezdím jak mi to dovolí povinnosti a okolnosti. Přece jen s rodinou, pevnou pracovní dobou atd už je to spíš o tom že často chci ale nemůžu :)

                    0 0
            • Pedo  

              na tom rámu fakt něco je, pokud nechceš spešla, tak za nějaké méně známé zančky seženeš rám za 3000 :)

              0 0
          • vpa007  

            Proč? Ten rám je ještě vpoho, pokud se mu líbí, proč by jej měnil? Si myslím, že většina z nás dělala to samý, akorát jednotlivý věci měnila postupně jak odcházely, né v jedné vlně…

            Já osobně na svým prvním kole (pra-Merida) měnil vidli, zepár kazet, přehazovaček i přesmykačů, řetězů nepočítaně (jo, spotřebák), 3× kliky, přeplítal zadní kolo, atd. atd…

            Né každej má doma marmeládový doly, nebo pro něj není kolo naprostá priorita, takže podle mě tenhle upgrade smysl dává :-)

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Myslím, že každý stroj má svůj poločas rozpadu nebo spíš věk dožití – a nemusí jít jenom o faktickou technickou nepoužitelnost. A když už se toho musí najednou vyměnit nějak moc, tak je zkrátka lepší (a někdy i fin. výhodnější) preventivně vyměnit všechno, nejlépe za lepší. Jen u rostoucích dětí a opravdu drahých anebo málo spotřebovaných komponent (sad) se vyplatí brát ohledy a měnit „ve vlnách“.

              0 0
              • vpa007  

                Fajn, souhlas… ale pokud tu změnu vezme takhle, tak to pak člověk začne řešit kompatibilitu sedlovky, musí koupit hlávko, který si doma stejně horkotěžko do hlavy nalisuje, a už se to začíná komplikovat… navíc, co pak s rámem, že? To pak je jednodušší fakt koupit nový kolo, což je zase jednorázovej ranec a otázka co se starým, proč živit 2 kola, kdo jej případně koupí… atd atd… tímpádem se stále kloním k myšlence vyměnit vidlu, kola a převody a mám zase na chvíli vystaraný a rozdíl setsakramentsky poznám (to teda jo, protože na stejným rámu budou najednou nový věci ;-))

                0 0
                • novas752  

                  Psal, že starý komponenty plánuje prodat. Celý byť základní kolo se prodává lépe než zařízlá jetá vidlice XCM, spoustu harampádí Acera atd.

                  Časem by stejně došlo i na rám a musel by kupovat opět nový díly – např tapered vidle.

                  0 0
                  • Tekka78  

                    Prodat jsem měl na mysli ty co bych pořídil teď a v situaci pořízení nového kola třeba za pár let.

                    Je mi jasný že XCM, Aceru apod. bych dal tak maximálně někomu zadarmo.

                    0 0
                  • vpa007  

                    mno souhlas, ale tragický to není… mě se podařilo prodat 26" vidlu RST Capa, přehazku Shimano SIS TY22, sedlovku Zoom 30.4 a další podobný „harampádí“ (jen přesmykače s montáží pod střed se asi nikdy nezbavím)… chce to čas a jasný, nevydělá to, spíš má člověk radost, že je to někomu k užitku.

                    Mimoto Tekka tu psal, že to má na vánoce, že od každýho dostane něco v krabičce (což je fajn) a pak si to nejspíš sám i nahodí, pro což mám pochopení, páč taky rád po večerecj „kutám“. Takže mi to furt dává smysl ;-)

                    0 0
            • Čipera  

              Nehledě na to, že vývoj jak rámů tak komponentů jde každým rokem dopředu a dávat nové komponenty na 3 roky starý a základní rám je nesmysl. Hlavně když za ty peníze co do toho chce nacpat máš nové kolo na té samé výbavě. A jak psal scalar dnes upgraduje kolo a bude mu rám stačit, ale další sezónu už mu stačit nemusí a bude schánět zase rám.

              0 0
              • Pavell007  

                No ale pokud má jen trošku slušnější rám, tak jako hobby jezdec to asi nemusí řešit. Ten rám ho přežije a rozhodně ho nebude omezovat v rozletu a koupi jen trochu lepšího rámu ve smyslu že to bude mít zrovna trendy zahnutý trubky a o 150gramů míň, stejnak nepozná. Nový řazení a kola pozná.

                0 0
                • Čipera  

                  Vůbec nejde o zahnutý trubky jde o celou geometrii která se vyvíjí jde o tuhost a samozřejmě i váhu. O proti 3 roky starému rámu ze základního modelu to bude uplně jinde a pokud bude trochu jezdit tak to určitě pozná.

                  0 0
                  • Pavell007  

                    No nevim, to kolo není úplný základ, píšou o rámu, že je zeslabovaný premium atd, což jsou sice P.R. pindy, ale stejně to znamená, že ten rám je trošku lepší než úplný základ. Takže tuhost a hmotnost bude pro rekre jezdce zcela ok a aby poznal rozdíl, tak by si musel koupit třeba karbon nebo ten úplný top za nesmysl peněz. Zase tak ten vývoj nepádí, aby ten jeho 3 roky starý rám vážil dvakrát tolik a měl dvakrát menší tuhost než nějaký nový rám ze střední třídy. Naopak Geometrie je zcela specifická věc a pokud mu to je pohodlný, tak je nesmysl to měnit jen z důvodu nějakého vývoje geometrie. To řeší profíci na specifická speciální zadání, tady prostě nějaká průměrná osvědčená geometrie stačí. Nedávno jsem vážil dva hliníkové krosové authorácké rámy oba 20 palců. Jeden byl z toho nejzákladnějšího modelu z kola za cca 8000kč (compact)a druhý byl triple butted z top duralové řady za cca 25000kč (codex), výše byl už pak jen karbon. Ten levný měl 2000gr i s nalisovanýma miskama na hlávko, ten druhý měl 1850gr. Jistě ž Author není žádná super značka, ale co jsem koukal na všechny ty mrx, scudy apod rámy za cenu kolem 6000, tak to bylo všecko stejný plus mínus autobus. Co jsem ale poznal, tak byly řadící páčky XT a lehký pláště a slušnější vzduchová vidle a hlavně ergogripy, co mi sedly. Výměnu rámu jsem nezaregistroval. :)

                    0 0
                    • vpa007  

                      +1

                      0 0
                    • Čipera  

                      Jo to máš asi pravdu. Mě právě jde proti srsti to, že kolo když bylo nové tipnu si mohlo stát 18 000 cca a teď ten upgrade může stát nevím 25 – 30 000. což když si vezmu tu horší variantu je dohromady 48 000. Už z toho důvodu, že na kole se hodně tratí se takhle velký upgrade podle mě nevyplatí. Jsem toho názoru kolo prodat celé dokud má eště nějakou slušnou hodnotu přihodit si to k těm 30 000 a za ty prachy mám nové kolo na stejných komponentech, které vyžaduje. :-)

                      0 0
                      • Kysky  

                        25–30k? Trošku špatně počítáš ne? :D XT má komplet za 11tis + brzdy 4k + vidlice (Raidon 3000 a Epixon 7500)

                        edit: nehledě na to, že s takovýhle nájezdem by podle mě bohatě stačil Raidon

                        0 0
                        • Singlespeed  

                          Připočítej kola a jsme tam, kde psal Čipera, tedy na 25–30 tisících.

                          0 0
                        • Čipera  

                          Bohužel špatně nepočítám. A jsou to jen základní komponenty připočítej si ještě věci okolo jako bowdeny psal o pláštích a bezduších další věci které budou potřeba na montáž a to ti udělá taky třeba 4–5000 navrch. Teď otázka jestli si to bude dělat doma nebo mu to bude dělat servis za takovou práci v servise zaplatíš min další 3000,– ne-li víc. Když by bylo staré kolo v dobré kondici myslím že by se dalo okolo třeba 8000 prodat. Pokud počítám správně dělá to nějakých cca 45 000 a za to už se dá pořídit velmi slušné kolo. Pokud by si eště něco přihodil mohl by za to být už třeba nějaký slušný výprodejový karbon.

                          0 0
                          • Pedo  

                            Já jsem to teda počítal trochu…nová XT sada je dneska za 15, DT s váhou 1550g za 10 (kdyby hledal tak za 8000 jsou na bazarech skoro furt) a vidlu by bral za 5000 (radši bych bral RS xc30 gold)

                            a teď mi hošani řekněte, kde seženete takhle vyparáděné kolo? to i canyon a kdejaká bazarovka by mohli blednout závistí…

                            0 0
                            • Singlespeed  

                              Přidá pár stovek a má za to Canyona v karbonu s Rebou… viz odkaz výše

                              0 0
                            • Čipera  

                              A proč by si bral rs 30 Gold? Naprostej základ od rs? Já bych mu spíš Teda doporučil sonturku axon nebo

                              Epixon které jsou na úrovni reby a stoje 7 a 5000 a myslím si že takové kolo které si popsal sežene všude za ty peníze které do toho chce dát 

                              0 0
                              • Pedo  

                                Nejvic peněz bych prostě vrazil do nějakých 1500g kol,pak bych koupil komplet sadu slx/XT protože na té se mu neposere nikdy nic (slx se ale treba mi osobně trochu sralo) a vidlu bych nechal na kolik mu zbyde (reba stojí 9k a 30 5k,rozdíl jsem nezaregistroval nijak velký )

                                0 0
                                • Pedo  

                                  Bike s takovou výbavou za 30 jsem ještě neviděl,ale rád se přiučím.: )

                                  0 0
                                • Čipera  

                                  :-D Nemá cenu se stebou o čemkoliv bavit. Doporučuji ti přečíst si všechny příspěvky téhle debaty.:-D

                                  0 0
                          • vpa007  

                            Kucí… a četli jste tady někde, že by toužil či chtěl mít doma karbonovej či novej rám?… Oni totiž jsou i lidi, co nejsou technokrati a ladiči (což teda já jsem), kterejm stačí jezdit a čas od času vymění vozidlu střeva.. a to je tenhle případ, si myslím ;-)

                            0 0
                          • Tekka78  

                            Karbon asi zatím ne. Přece jen občas se mi stane že mladej drkne do kola a to skončí na zemi. Při mym štěstí by tam byl šutr nebo obrubník a je vymalováno.

                            0 0
                            • Alojs01  

                              Neboj, zas tak špatně na tom karbonový rámy nejsou… :-)

                              0 0
    • Kysky  

      Ahoj, všechno je to o tom jestli chceš a pokud to kolo máš rád a chceš si ho nechat, ale zároveň ho mít o něco lepší tak do toho jdi :-) Já mám HR Sporta (viz profil, je tam ještě v původním osazení) a chtěl jsem ho taky trochu vylepšit, ale mít pořád stejný kolo protože ho mám rád, když jsem si ho koupil za jednu z prvních brigád :D

      A upgrade jsem udělal následovný: vidle RS Recon, záplety Fulcrum Red Power HP, brzdy SLX M7000, řazení+kliky+pře­hazka+kazeta XT M8000 1×11 a jsem nad míru spokojen :-) ovšem v mém případě hrálo velkou roli nutnost za něco utratit poukázky z práce než projdou, takže jsem prakticky neplatil nic z XT osazení, ale i kdybych je neměl tak bych chtěl 1×11 :-)

      0 0
      • Alojs01  

        1×11 je pro člověka, co najezdí 2tis km za rok a nebydlí zrovna v Polabí nesmysl…

        0 0
        • Mr.Duck  

          Proc by?

          0 0
          • Alojs01  

            Protože v rychlých pasážích to neutočí a do velkýho kopce je i ten nejlehčí převod těžkej…

            0 0
            • Mr.Duck  

              V rychlych pasazich toho clovek tolik neuslape, pokud neni silnicar :)

              0 0
              • Petr L2  

                No jak myslíš, ale kdykoliv jedu po asfaltu z Unhoště do Hostivice, tak když řadím na 40/11, tak si na takové chytráky jako ty vzpomenu, jak by se jim na tom 1× cosi pokud nemají Eagle asi musela ta štreka šlapat :-)

                0 0
            • Tehu  

              Blbost, nebo lenost ;)

              Jo ještě asfalt přichází v úvahu. Jinak nechápu tvé důvody.

              Všechny tři varianty nežádoucí :D

              0 0
        • Kysky  

          Poposedni si. Já mu nepsal, že má jít do 1×11. Jen jsem mu dával příklad,že před časem jsem podstoupil něco podobnýho

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.