Únik vzduchu kolem ventilku jen od určítého tlaku

15 nepřečtených
  • Mimilda666

    Bikeři přeji pěkný den a prosím o radu. bojuju už hodně dlouho z únikem kolem ventilku ale jen když dám nový plášť a přefouknu na cca 4bary aby si sednul tak fučí kolem ventilu a skončí to kolen 2.5 baru. Už jsem to řešil loni když jsem dával nový plášť a teď zas.Vadí mi to,protože to musí být nějaká chyba někde,ale nevím kde.Pásky už jsem vystřídal snad všechny co mají vedle v obchodu, pláštěm to není,zkoušel jsem dát starší sjetý a dělalo to stejně,když plášť sundám tak páska je krásně nalepená.Od včera se s tím trápím zas.Pásku jsem nalepil krásně,podle nějakého návodu v časáku Velo jsem jí ještě pak prohřál fenem a poádně přitisknul do žlábku i za hranky před boky(ráfky Enve M 60 carbon) a při nandavání pláště hrany máznul mýdlem aby šel krásně nahodit a neshrnul pásku . Vše v pořádku sedlo,nafouknu a už při 3 barech cítím jak mi vzduch fučí kolem ventilku na ruce. Jenže musím foukat až na cca 4 aby zaskočíl plášť tam kam má.Pak uchází a cca kolem 2.5 baru přestane. Už jsem ze zoufalství ventilek podlepil lepidlem na duše a to se vůbec nic nezměnilo. Ventilky jsou originál od Enve dodané s ráfky. Na předním kole takový problém nemám. Ráfky i ventily jsou cca 6 let staré a dřív jsem takový problém neměl.Až od loňského podzimu.

    Máte někdo nějaký nápad co by to mohlo být?

    0 0
    • Hykal  

      dej jiné ventilky, jaké tam dáváš mlíko?

      0 0
    • Esi  

      Pokud je ten ventilek správně utažený tak má asi někde nějaký defekt, tj špatně sedí v ráfku, zkus jiné ventilky, nebo prohodit přední zadní, jestli začne fučet přední kolo a zadní přestane. jinak pokud to při 2,5 baru přestane foukat tak to vlastně ničemu nevadí protože to je stejně daleko víc naž na kolik se MTB fouká :-)

      takový bezpečnostní prvek aby jsi nepřefoukal plášt a nezničil ráfek :-)

      0 0
      • Lachtis  

        Presne tak. Zkusit ty ventilky a ikdyby to nepomohlo, tak 2,5 baru je straaaasaaaaaaaasne moooooooc. To snad nikdo nikdy na bezduse nevozil/nevozi :-D Takze je to fuk, zda utika.

        1 0
        • Hykal  

          Tak ono to bude utíkat pořád, ale jenom pomaleji. Dořešit je to třeba.

          1 0
          • Kalic  

            Někdy to uniká fakt jen při vyšším tlaku. Jestli je to ten případ, tak neřešit, foukat menší tlaky a tím pádem jezdit pohodlnějc :-)

            0 0
          • Lachtis  

            Tak ono stejně dofukuješ ikdyž to „neutíká“, protože to prostě i tak trochu utíká :-D. To je věta :-D.

            A někdy to prostě uteče, když to nabombíš moc a pak už to je v normě…

            Určitě, ať to zkusí s tím ventilkem, o tom žádná, ale když nebude změna, tak to fakt nemá smysl ani řešit. Pokud drží tlak 2,5 baru, tak je to naprosto cajk. A předpokládám, že tazatel vozí normální tlaky, takže na 2,5 baru se nikdy v provozu ani z daleka nedostane.

            0 0
    • va-bo  

      Tak jak tady píšou všichni. Můžeš nafoukat na 4 bary a až plášť zacvakne, tak odpusť tak na 1,5 baru a máš pokoj. Těch 1,5 bude až až.

      1 0
    • Foose  

      vypadá že ventilek nesedí dobře… jestli máš kola 6 let a ventilky taky tak ta guma už může být ztvrdlá.

      1 0
      • Georrge  

        Může být i vymačkaná, pak doléhá jen tak tak, při vyšším tlaku se promáčkne a profukuje, při nižším tlaku doléhá a těsní.

        Mi ventilek taky trochu utíkal, nechtělo se mi čekat až to dotěsní tmel, tak jsem to omatlal silikonem a je klid :) může to vyzkoušet, silikon pak není takový problém odstranit a aspoň mu to napoví, jestli to je těsněním ventilku nebo ne.

        1 0
    • kubad  

      nesedí ventilek, nebo je poškozený, dej nové

      0 0
    • nomecz  

      No a kdyz to nebude ventilek tak dej novou pasku, pokud netesni tak se to casto projevuje stejne

      0 0
      • kubad  

        a pokud to není ani páska, tak možná popraskaný ráfek kolem ventilku :D

        2 0
    • Martinson  

      Řešil jsem únik kolem ventilku na starým ráfku a zjistil že ho tmel vyžral do šišoidu. zkusil bych zkontrolovat otvor pro ventilek.

      Zkoušel jsem různé ventilky a novou pásku, vyřešil jsem novým kolem.

      1 0
    • Mimilda666  

      Tak chlapy všem moc děkuji za rady a postřehy. V první řadě se omlouvám že reaguji až dnes,přidal jsem příspěvek, vypnul comp a žil jsem v domnění že mi přijde na mail upozornění na reakce. Nic se nedělo tak jsem zkoušel v garáži dál co se dalo. Ventilek jsem dával nový už loni na podzim když se tento problém objevil a nic to nevyřešilo. Tak jsem vrátil starý a ventilky prodal. Jezdil jsem protože tlak se nad 2 bary stále držel,ale pro jistotu jsem vozil duši,protože jsem neměl dobrý pocit. Teď ale když jsem včera napsal příspěvek a šel do garáže tak kolo najednou stálo skoro na ráfku. Znova jsem sundal plášť přelepil pásku ventil podlepil zas lepidlem a opět za hodinu skoro prázdno. Pásku jsem nalepil snad líp než stroj ve fabrice originál,tak jsem ze zoufalství vyrazil do cyklo Švec pro radu a chlapík(mimochodem v Českých Budějovicích u Samsonu je ten nejochotnější servisák jakého jsem kdy potkal! Už mi několikrát nezištně poradil) mi půjčil dva nový ventilky,různý typy a poslal mě to vyzkoušet. Hned první co jsem namontoval držel tlak! A tlak je bez poklesu do dnešního rána.Teď jsem to byl zkontrolovat abych tady něco nepopisoval a za chvíli našel ve sklepě kolo na ráfku :-)

      Takže ventilek! Prý se to může stát že ta guma pod ventilkem stářím zpuchří a už neudrží tlaky. Nechápu ale proč loni ten jiný nový ventil tlak taky nedržel.

      Ještě k těm tlakúm co uvádíte,že 2,5 je strašně moc. Když mi kolo mechanik postavil tak mi to nafoukal asi na 2,7(Onza Lynx 27,5× 2,25) jezdil jsem na tom pár měsíců a pak začal upouštět až na 1,7–8 ale připadalo mi že ten zadek v zatáčkách plave tak jsem tlaky začal zkoušet a skončil jsem na 2.2–3. Připadá mi to pohodlný a guma v zatáčkách drží. Vepředu mám 1.6 a to je taky v pohodě. Jezdím jen les polní cesty a louky. Asfaltu se vyhýbám.

      Na oplátku za vaše rady přidám tip na dobrou pásku do ráfku.

      https://www.gorillatough.cz/…paska-cerna/

      Je třikrát levnější než doporučované a za dva roky co jí používám jsem lepší nenašel. Lepí mnohem víc než ostatní co jsem při řešení problému se zadním kolem vyzkoušel. Včera jak jsem lepil zas a zas znova pak jsem po nalepení pásku přejel fénem přimačkal a krásně dolehla na celý vnitřní profil ráfku od hrany k hraně. Tam nebyla jediná bublinka nebo nerovnost. A dolů jde s pomocí fénu skvěle. Bez fénu zůstane lepidlo v ráfku a dostat ho dolu je fakt opruz. Dávám pro jistotu novou pokaždé když přezouvám na nový plášť. Za ty peníze se to vyplatí.

      Mějte se všichni fajn,dobře dojeďte z vašich výletů,díky a ahoj.

      Miloš

      3 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.