Ultegra 6800 vs. DT Swiss RR 1600

38 nepřečtených
  • Czechmate87

    Poraďte mi… Na současném kole mám kola Ultegra 6800, teď jsem koupil druhé, u kterého byly DT Swiss RR 1600. Obě mají cca 1600 gramů. Které jsou lepší? Dvoje nepotřebuji. Jedny půjdou o dům dál

    https://www.bikeradar.com/…lset-review/

    https://www.bikeradar.com/…eels-review/

    0 0
    • Cavendish  

      Pokud neumíš precizně seřídit konusy, tak si nech DT

      0 0
    • jIrI___  

      Nechal bych si DT. Kvalitativně na tom záplety budou podobně, ale DT náby jsou z mého pohledu blbuvzodnější a méně náročné na údržbu.

      0 0
    • Honzis  

      Pokud plánuješ nechat rafkový brzdy třeba 50.000km tak bych nechal oboje -)

      0 0
      • Czechmate87  

        To asi ne, ale chci jen jedny z těch dvou kol aktuálně. A potřebuji poradit. Samozřejmě, že též vyzkouším, jak se s kterými jede… ale rád bych i radu od někoho, kdo se v kolech vyzná.

        0 0
        • Datel Stepní  

          Rady od lidí, kteří se v kolech vyznaji jsi už dostal. Nic moc jiného než již bylo výše napsáno asi nezjistis.

          0 0
        • Cavendish  

          Nech si ty DT. Pro obyčejného uživatele jsou asi náboje s průmyslovými ložisky příjemnější na užívání. Náboje jsou kvalitní, díly dostupné a podle popisu mají 24/28 drátů. Takže jsou možná o něco tužší a odolnější.

          Já osobně bych si nechal Ultegry kvůli ocelovému ořechu a konusům. Protože ty se točí lépe než ložiska a vydrží snad věčně. Když se o ně teda umíš starat. Vycházím z desetileté zkušenosti se základními záplety Shimano. Na kontě 25 000km a náboje jako nové.

          2 0
          • Czechmate87  

            Do háje… :D tak tímhle jste mi moc nepomohl :D Obojí má své pro a proti.

            0 0
            • Datel Stepní  

              Neřeš to tak urputně. Kola jsou to podobně kvalitní. Všechny informace máš. V jízdě to rozdíl moc nebude. Hlavní rozdíl jsou konusy nebo průmysly. K tomu jsou tu v historii traktáty. Můžeš si pocist…

              0 0
            • Singlespeed  

              Tak, pokud máš IQ alespoň kolem stovky, tak musíš mít jasno. Vzhledem k tiomu, že nemáš základní znalosti ničeho, tak je pro tebe vhodnější DT. Shimano je spíše pro ty, kteří vědí, co chtějí.

              2 0
              • Czechmate87  

                arogantní komentáře miluju…

                0 2
                • Cavendish  

                  Není arogantní, jen neumí komunikovat jako člověk :)

                  1 1
                • Singlespeed  

                  Máš znalosti? – Nemáš. Dostals hromadu informací, na kterých můžeš stavět? – Dostal. Proč tedy nenazývat věci pravými jmény?

                  0 0
                • novas752  

                  No ale má pravdu. DT jsou dá se říct blbuvzdorné. Jsou na ně dobře dostupné náhradní díly, když odejde ložisko tak se dá vyměnit. Standartní počet drátů. Na Shimanu stačí „chvilka nepozornosti“ (málo nebo moc dotažené konusy) a už máš problém, pokud to schytá vnější dráha která neni výměnná tak můžeš náboj vyhodit a novej na ty ráfky těžko seženeš.

                  Ano, dobře seřízenej a udržovanej konus vydrží déle a točí se o něco lépe, teda pokud si do DT nedáš keramiku.

                  0 0
                  • DaD  

                    Souhlas. Ty náboje se navíc musí seřídit už jako nové. Chodí lehce přetažené už z výroby a když to necháš a ještě se přitáhnou upínákem, tak za chvilku budou „zrnit“ a to nechceš. První revize měli navíc problém s ořechem. Kazeta se na tom vlnila jak had a já je musel reklamovat. Když mi přišli druhé a problém se opakoval tak jsem je vrátil a zapletl si kola sám. Atypické ráfky, náby, se rovná problém v budoucnu. Ač mám kónusové náby velmi rád, jsou při dobrém seřízení prakticky nesmrtelné, tak tady bych vzal osvědčené DT s ložisky.

                    Ale na druhou stranu ty Ultegry jsou designově o parník dál než ty DT. Jak ráfky, tak hlavně náby, jsou tuze pěkné. Osobně bych sundal u DT ty pouťové nesmysly po obvodu a pak by snad šlo.

                    0 0
    • Touš  

      jeden názor tu nepadl… tak ho dám já… prodej oboje ať nemáš dilema a kup si ještě lepší kola

      2 0
      • Cavendish  

        Třeba Zondy :) když prodá oboje, tak by na ně mohl mít.

        0 0
      • Czechmate87  

        ahoj, dobry tip, ale aktualne to pro me je bud anebo

        0 0
        • Honzis  

          na bazaru budou mít asi lepší jméno DT, je můžeš dát oboje za stejnou cenu a který se prodaj dřív, pak to někdo rozhodne za tebe

          1 1
          • Touš  

            dobra myslenka!

            0 0
          • Markony  

            To je ale blábol.

            0 0
            • Czechmate87  

              Proč?

              0 0
              • Markony  

                Pro že DT 350 jsou blbu vzdorné vydrží hodně minimální údržba zvládne každý průměrné zručný, s konusema je to jinde jak ti to popisovali výše ale tvůj boj, když se vtom dokola pitváš a nedáš na dobře míněné rady.

                0 0
    • Smazaný účet  

      Ač jsem fanoušek Shimana, nechal bych si ty DT z důvodu lepší servisovatelnosti i díky použitým dílům.

      1. Seženeš všechny náhradní díly v originále, k tomu i neorigo náhrady
      2. Je tam větší počet drátů, možná o facku horší aero, ale technicky by to mělo víc vydržet. Předpokládám tam menší napětí ve výpletu, šetří to nábu, drát i ráfek. Když praskne drát, kolo ti ještě projde vidlicema, když tak stačí trochu upravit centrklíčem. Když ti praskne v předním kole jeden drát ze 16, tak už musíš něco vědět o centrování abys dojel, ale jde to taky.
      3. Dráty jsou s klasickým ohybem a hlavičkou, mě se s tím pracuje líp než s těma bez ohybu. někdo může namítat, že dráty v ohybu praskají. Praskají, ale když jsou málo napnuté, což tady asi nebude. Rovné dráty se shánějí hůř, origo dráty Shimano nejsou moc levné

      4.U výměnných ložisek nemusíš nic řešit, dokud se neobjeví vůle, DT je celkem kvalita mělo by to něco vydržet. Být to Novatec, tak bych byl nervoznější, občas tam jsou vůle už u nového kola a nedá se s tím nic dělat, než přelisovat nové ložisko. Osobně preferuju Shimano konusy skrz jednoduchý servis a ocelové ořechy, ale DT bych se nebál.

      Ultegry kola mám, typ RS80, technicky téměř stejný kola, jezdím s nima jen na závodech, jedou dobře, jsou tuhý, ale kdyby se poroučel drát někde 100km od domu, nechtěl bych to u silnice řešit, potřebuješ centrklíč a držák drátu k tomu.

      Vzal bych DT, pokud teda jsou ty kola ve srovnatelném technickém stavu.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.