• pižmoň

    Zdarec,

    sorry,ze zakladam nove tema,ale mam hrozne dilema a nikde sem nenasel rozuzleni.Vybiram rafky na nove kola a do finale se dostali ZTR Crest a DT Swiss XR400.Pozaduji zivotnost vypletu 2 sezony a aspon nejakou odolnost vuci rozcentrovani.

    ZTR:nekdo si rafky velice pochvaluje,ze jedou atd..Jiny tvrdi ze sou po sezone na odpis,nesnesou tvrdsi ranu.Me laka ta hmotnost a zkusit si „jak to jede“,ale mam obavy co se z rafkem stane,kdyz dostane ustreleny sutr z boku,sjizdeni schodu atd.

    DTcko:To bude asi lety provereny rafek,ale odrazuje me od nej jiz vyssi hmotnost,tady s odolnosti asi nepochybuji.

    Chtel bych vedet jake je srovnani techto rafku a jestli je rozdil v lehkosti jizdy tak dramaticky?Pokud bych sel do ZTR tak jej beru na 32 der,Dt bych bral s 28 derami..V tom jestli 28 nebo 32 snad moc velky rozdil neni?Jinak rafky chci hlavne na zavodni nasazeni (XC),ale taky na blbnuti po lese.Vazim 65 kg a na kola nehodlam brat ohled..Diky moc za cenne rady:-)

    Anketa: Ktery rafek mi doporucite?

    6x
    75%
    1x
    13%
    0 0
    • esti  

      Pokud nejsi DT sponzorován,tak bych byl s jejich nákupem velice obezřetný.

      0 0
    • Vítekbiker  

      Hlavně bych se rozhodoval podle toho co budeš vozit za pláště jestli s duší nebo bez.

      0 0
      • pižmoň  

        Bez duse,u ZTR staci pry jen nylon paska+ventilek,ne­vim jestli to funguje i u DT nebo je treba cela ta gumova paska,ted mam tu gumovou.

        0 0
        • nox159  

          jj u ZTR staci ta zluta paska + ventil

          0 0
        • vysmátej bajker  

          XR1(425) stačí taky páska a ventil ale záleží jak se sejdou s pláštěm,nekteré potřebují ještě gumovou.DT když dostane pecku jde do kytek taky.Pokud se s ním nebudeš mazat tak zadní prasknout umí taky i po 4000km.Ale máš cca o 10kg míň než já a bude záležet jaký tlak jezdíš.

          0 0
          • fousek  

            DTcka sem uz parkrat slusne oznackoval a jsou v pohode, myslim ze zadni kolo sem jen docentrovaval a na predni sem nesah.

            Naproti tomu 355 sem uz na zadnim kole lehce centroval a to s nima jezdim o dost opatrnejs nez sem jezdil na DTckach, ale zas cely kola na 355 jsou u me o 250g lehci.

            0 0
    • tom_777  

      ZTR bych bral radši Olympic – jsou už prověřený – s Crestama byly určitý problémy s pláštěma Schwalbe Rocket Ron (jestli se nepletu)

      Podle mě jsou ráfky ZTR lehký taky proto, že mají jinej profil – tzn. že tam kus klasickýho tvaru ráfku schází. Jinak nejsou nijak ošizený.

      Výhoda ZTR je jednoznačně v tom, že to je výbornej bezdušovej systém. (ráfek+páska+tmel+ven­tilky)

      0 0
      • pižmoň  

        Toho osizeni na mnozstvi materialu bych se bal,60 gramu se neztrati asi jen tak v profilu rafku

        0 0
    • destr  

      Na ZTR se mi nikdy nepovedlo vyzout obyč plášť, na těch DT za poslední 2 měsíce asi 4, takže už tam kvůli tomu radši vozím duši.

      0 0
      • bruco  

        Nestras. Ake plaste si pouzival?

        0 0
        • destr  

          RoRo 2.25 na dt, na ztr rona, MK a michelina a bez problému.

          0 0
          • bruco  

            Ja vozim obycajneho Fat Alberta, tak dufam, ze ho niekde nevyzujem. Na tych DT si pouzival aj original DT tubeless kit?

            0 0
          • pižmoň  

            na dt vozis obyc plast jen s ventilkem bez te gumove pasky?

            0 0
            • destr  

              Jo, bo s tou gumou sem to nedokázal nafoukat.

              0 0
              • pižmoň  

                Ja sem slysel ze na obyc rafku to bez te gumy ani nemam zkouset,ze ztr ma nizsi patku a de to.Ten plast de za jizdy vyzout?to by bylo neprijemne:D

                0 0
      • pižmoň  

        Takze jezdis Dtcka i ZTR,muzes je nejak srovnat?je rozdil v jizde atd.?

        0 0
        • destr  

          Tak já vozil ty ztr 355 nebo tak nějak, a ty maj mít kolem 380g, takže rozdíl sem nepoznal a že by ty ztr byly nějaky náchylnější bych taky neřekl.

          0 0
    • McBlacky  

      podle mě závodní nasazení XC a jízdu stylem „neberu ohled“ nevydrží dvě sezony ani jedna z těchto kombinací. DT+32d by byla pro tebe volba. Pokud to ale chceš na NoTubes tak vem Crest.

      Vozil jsem olympic+32d a vozím ted crest+32d – na závody.

      0 0
      • pižmoň  

        ok,jeste muzu vzit v potaz jednu variantu a to ZTR 355,ten uz vypada odolneji.Jo a co se ti zda lepsi nebo odolnejsi Olympic nebo Crest?

        0 0
        • McBlacky  

          já jsem schválně psal na NoTubes s dotazem, že jsem rozstřelil Olympic /zadní/ a jestli si mám koupit Crest nebo Alpine.

          Odepsali mi, že všechny tyto ráfky jsou cca shodné co se týče výdrže. /are about the same/

          355 vydrží víc, Race míň.

          Já se používám jen na závody a když je opravdu ostrý terén, tak se krotím -volné šutry-. Ale nejezdím ČP XC. Kdybych jezdil tak tyhle výplety bych nevolil. Z tratí jsem osobně jel závodně jen Pardubice /Kunětická Hora/. Kutnou Horu jsem viděl jako divák, ostatní z videí nebo referencí.

          0 0
          • tom_777  

            s tím XC závodním nasazením se to má tak, že je vozí spousta lidí ze špičky např ), tak i „světový“http://mt­bs.cz/clanek/no­vy-rocky-mountain-element-geoffa-kabushe/katego­rie/tech-news

            0 0
            • kubad  

              jj ale ty neřeší když je po závodě vymění :-)

              0 0
              • tom_777  

                netvrdím že jsou to supr držáky jako třeba byly DT 455, jinak to ale ujde – za dvě sezony jsem zrušil jeden zadní Olympic při držce na cyklostezce, jinak držej dobře

                levnější je zrušit ráfek ZTR než třeba CrossMaxe (i když CMax JE O DOST odolnější)

                0 0
                • kubad  

                  já neříkám že nevydrží sám je používám, jen píšu že se nedá nic tvrdit na základě toho že je jezdí profi.

                  0 0
                  • tom_777  

                    profi maj jiný materiálový a servisní zázemí to je jasný, nadruhou stranu to musí vydržet ASPOŇ ty dvě hodiny co jedou úplně nejvostřejc co to de – navíc SP v XC jsou čím dál víc o technice – různý úmělý sjezdy přes balvanový pole atd…

                    0 0
                    • pižmoň  

                      :D jo ale ja nechci kola s vydrzi 2 hodiny…nebo 2 mesice

                      0 0
                      • tom_777  

                        :D zas nejezdíš tak vostře jak na SP

                        0 0
                        • pižmoň  

                          to ne,ale ZTR Race je asi fakt papir uz od pohledu

                          0 0
                          • tom_777  

                            podle mě ti ty 355 dvě sezony klidně vydržej při tvý váze co jsi psal nahoře, zvášť pokud bys vozil oběmější pláště 2,2 (raceking/mou­ntainking nebo RoRo/RaRa)

                            0 0
                            • kubad  

                              jj 355 jsou celkem odolné ráfky ta váha navíc je poznat :-)

                              0 0
                              • max78  

                                Jak jsou na tom ZTR Arch? Chtel bych poridit kola na XC, ktera snesou me chyby v technice a ne prehnane setrnou jizdu. Ted jezdim na nabach XT + Mavic 717 a premyslim o kombinaci ZTR Arch + náby DT Swiss 340 nebo 240 s tim, ze vazim 75Kg. Je to dobry napad? Neni 240 na Arch hloupost?

                                0 0
                                • kubad  

                                  Neni ale mozna je to zbytecne pevne s 717 se 355 muzou v klidu srovnat.

                                  0 0
                                  • max78  

                                    Je fakt, ze nejvetsi limit v pevnosti tech mych soucasnych kol, jsou draty 1.8×1.5×1.8, tak to mozna ted zbytecne prehanim.

                                    0 0
                                • martinpav  

                                  Myslim ze v pohode, mam arch + novatec + dt revo, vahu s vakom cca 80kg. Nesetrim ich a drzia bez problemov.

                                  0 0
                    • kubad  

                      jj ale zakladatel vlákna se ptá na 2-letou výdrž :-)

                      0 0
                • McBlacky  

                  ale Crosmaxx vydrží o tolik víc, že to je až nesrovnatelný.

                  já jen, že ráfek na Cmax stojí sice 3500 ale to ZTRko je taky skoro za dvojku. To mi nepřijde jako levná sranda. Navíc zatímco u Cmaxu to jde přeplétat, tak pokud máš ZTR na 2–1,5–2 drátech, tak jich část ne-li všechny budeš muset dát při přepletení nový. A i jednou za sezonu to zabolí. Když to příčteš k běžnejm nákladům na závodění /ložiska, pohon, destičky…

                  na závodním XC toho i dost zničíš pádama

                  0 0
            • tom_777  

              odkazy ještě jednou a lépe

              první kolo

              druhý kolo

              0 0
            • pižmoň  

              Ja vim,ale tim bych se moc neridil:-)

              0 0
          • destr  

            No tak ČP zrovna něco extra technickyho na rušeni ráfků neni ;-)

            0 0
      • Hnoj  

        Já mám teď FRM XMD333, vážím kolem 85kg+ a rozhodně jezdím stylem XC „je mě to fakt jedno“ a mimo lehkého rozcentrování zatím zcela v pohodě… Myslím, že při váze majitele 65kg, to fakt nemusí řešit a koupit Crest nebo tak…

        0 0
    • de1mos  

      Mam pocit, ze na tom obrazku je moje zadne koleso vsak David? :) Mam 80kg, jazdim XC, ale sutrom sa nevyhybam ani malym dropom ani nicomu, zatial drzia bez problemov.

      0 0
    • nikoh  

      Nad DT XR 350 jsi neuvažoval?

      0 0
    • jIrI___  

      Těch 28 drátů si pořádně promysli. Sehnat na ně ze dne na den nějaký rozumný ráfek je porod.

      0 0
    • IamSpecialized  

      Čaute.Nechcem zakládať novú diskusiu tak to tu trošku využijem,idem zaplietať kolesá len neviem či na ZTR Alpine alebo DT Swiss XR350 obe 32dier a bezduše.Jazdím fulla,72kg,použitie klasika cross country,maratóny takže nešetrím ničím.Dik

      0 0
      • destr  

        Tak ztr maj „lepší“ patku.

        0 0
      • Peslezedirou  

        Jako destr, vezmi no tubes ráfek.

        Na 29ku jsem se rozhodoval jestli vzít DT 470, nebo nějaký No tubes (355, Arch). Rozhodla nakonec cena a teď mě to docela mrzí. No tubes má o proti DT výhodu v patce, což teď vidím jako velkou výhodu.

        0 0
        • radek.g7  

          Ja vcera znicil DT 4.2d je fakt ze po dvou letech a jedne brutalni rane, kdy jsem si udelal osmu, kterou jsem stahnul precentrovanim bohuzel to vcera (mimojine asi rok od te nehody) draty nevydrzely, 3 se utrly z niplu a jeden z naboje, kolo je bouchly a na odpis :-( viz. v kategorii foto. Sam tedka premyslim cim to nahradit, a klidne koupim neco tezsiho, protoze 1800 za rafek mi prijde hodne :-(

          0 0
          • jIrI___  

            Nevím, jak moc řešíš hmotnost, ale jako neskutečný držák se mi jeví Remerx FastDisc. Mám ho na zadku (nasazený po zničení Bontrageru) a přežil už hodně velké rány bez toho, aniž by třeba udělal osmu (navíc mám jen 28 drátů 2–1,8–2 mm). Fakt mě příjemně překvapil. A navíc je v podstatě za hubičku a člověk si může vybrat jeho barvu a všechno kolem. Ale z nejlehčích rozhodně není http://stusa.rajce.idnes.cz/…y_hmotnosti/#…

            0 0
            • radek.g7  

              O techto zrovna uvazuji, bud nechat opravit predni se stejnym DT, nebo koupit za „temer stejny penize“ ty remerxy. :-)

              0 0
          • IamSpecialized  

            jo , to koleso som videl , nič príjemné

            0 0
            • radek.g7  

              Co se da delat, dva roky dobre slouzilo. Tedka spis premyslim jestli nahradit, nebo opravit… Ty Fastdisc me lakaj ale vaha pres 2kg se mi uz moc nelibi :-( bude to neprijemna zmena, kola s tema DT mela cca 1550g.

              0 0
              • jIrI___  

                A vyměnit jen ráfek třeba za ten FastDisc nebo nějaký jiný? Pokud je zničený jen jeden ráfek a dráty, tak nevidím důvod kupovat celý nový zapletený set.

                0 0
                • radek.g7  

                  Asi to tak dopadne, je to nejlevnejsi varianta :-) a 60g navic asi taky preziju :-)

                  0 0
              • IamSpecialized  

                tak to bude cítiť tie 2kilečka oproti pôvodným 1550 , ja mám dvojkilové kolesá tie si chcem nechať len tak do zálohy a skúsiť zapliecť ozaj ľahký set tak už som viac menej rozhodnutý pre tie ZTR alpine…hádam ma nesklamú hehe =)

                0 0
                • radek.g7  

                  Vsak uvidis sam, v kazdym pripade preju hodne stesti, at dlouho vydrzi…

                  0 0
    • vasek80  

      španě zařazeno

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.