• vasek80

    Požádal mě otec, jestli bych mu nekoupil nějakou navigaci s turistickými mapami. Vůbec se v tom nevyznám, mám jen navigaci do auta a to jsem mu říkal, že kvůli výdrži cca 4 hodiny je pro něj na celodenní tůry málo. Myslím, že pokud se nějaká vyrábí s monochromatickým displejem, tak by vydržela víc. Plusem by byla vyšší odolnost.

    Dokáže někdo poradit?

    0 0
    • vasek80  

      Jen jsem chtěl dodat, že co jsem koukal, tak se mi zalíbila Garmin Dakota 10. Ale nevím jak je na to s výdrží

      0 0
      • rigby  

        Osobní zkušenost: Dakota 20 mi vydrží na plně nabité nové baterie cca 17 hodin při použití na kole s občasným geocachingem. Při pěším putování v pohodě dvě víkendová odpoledne s intenzivním geocachingem na jedny baterky.

        0 0
    • kolombo  

      Každá turistická navigace je na tužkové baterie a vydrží zhruba den, podle stavu nabití AKU. A většina lidí má v kapse jedny až dvoje náhradní baterky …

      Pokud to chce jen na turistiku, tak ta Dakota je asi dobrá volba, ale ať si ji nechá někde ukázat zapnutou, jestli na tom něco uvidí.

      Ono taky dost záleží, kolik do toho chce investovat, ale s čb GPS bych už ani nikam nešel, tu seženeš použitou za cca 1000 Kč a zjistíš, že tam nic nevidíš …

      Jáí mám GPSmap 60CSx a nic jiného, než nový model 62 bych si nekoupil.

      0 0
      • vasek80  

        Cena je těch 6000, takže čb je mimo. Už vidím, že výdrž berevného displaye není tak hrozná, navíc když sebou lze nosit snadno další akumulátory. Díky

        0 0
      • Pavel.ct  

        Také používám GPSmap 60, tedy mám Cx. Používám mapu Topoczech3.1pro. Spíš to mám jako trackloger, v mapě jsem si zvíraznil cyklotrasy a turist. značky. Je pravda, že občas to s touhle mapou nestíhá, ale pro mé potřeby dostačující. Stajně používám současně mapu papírovou.

        Na 62ku jsem se taky těšil, už jsem ji měl i v ruce, ale bohužel mě rozlišení displaye mě jaksi zklamalo: „Rozlišení 160×240 pixelu je vlastně horší nez nejhorši, nejlevnější, současný mobilní telefon za 1000 korun …“ cituji kamaráda.

        0 0
        • MlokCZ  

          To rozlišení tam nechali schválně. Přijde mi dostatečné (dle 60tky, co taky mám). A díky němu je viditelnost na displeji za všech podmínek excelentní. A druhá věc, zrychluje to překreslování. 62jka má sice už HW výkonnostně o hodně lepší než 60tka, ale oproti některým jiným současným přenosným zařízením je to pořád slabota. Díky tomu ale zase vydrží také na baterky dlouho.

          Na telefonu mám třeba mnohem vyšší rozlišení, ale při některých venkovních podmínkách pak také na tom displeji není vidět vůbec nic, takže k čemu je to pak na gpsce dobré?

          S telefony bych to tedy nesrovnával, protože ty jsou právě kvůli těmto věcem jako čitelnost displeje za některých podmínek, malá výdrž baterky, malá odolnost na kole zcela nepoužitelné.

          62jka je prostě zcela přizpůsobená odolné outdoorové gpsce do všech podmínek.

          0 0
          • ptrs  

            To rozlišení tam nechali schválně ,ale důvodem není čitelnost, ale marketing.Displeje s vyšším rozišením které jsou dobře čitelné existují a Edge by takový displej dost pomohl.Ale musíme si uvědomit že i pro firmu Garmin je prioritní zisk a ne co nejlepší technické vlastnosti jejich výrobků.Nehledě na to že by pak levnější přístroje ohrožovali v prodejích ty dražší.Takže v tom nehledejte jen technické důvody ,některé věci jsou pravda skoro nepochopitelné ,ale to si myslíme jen mi hloupí uživatelé.Chytří manažeři z marketingového oddělení garminu si myslí něco jiného.

            0 0
            • fousek  

              Podle me ta honba za co nejvecim rozlisenim na co nejmensim displayi je taky marketingovej tah. Treba pro stereoskopicky brejle to smysl ma, ale pro telefony? Jako ze pismenka jsou min kostickovaty? To fakt oceni jen ti co musi mit vse nej. A koukat na video na obrazovce velikosti 2*3cm to je fakt uchylnost.

              Takze podle me to Garmin dela dobre, to co tam ma bejt videt to tam videt je a pokud na to koukas treba za jizdy tak sem si temer jistej ze by si jemnejsi rastr oproti garminu ani nepostrehl.

              0 0
            • MlokCZ  

              Vůbec nevycházím z nějakých marketingových prohlášení Garminu, beru pouze z praxe co jsem viděl. Možná existuje nějaké zařízení s větším rozlišením (pro danou velikost displeje), které má tak dobrou čitelnost třeba na slunci a jiných špatných podmínkách venku, já ale takové zařízení ještě neviděl. A to vše bez podsvícení displeje.

              Všechny displeje od Garminu, které vyšší rozlišení mají, tak jsou na tom o trochu nebo o hodně hůře a to nejen ty s dotykovým displejem (kde to ještě zhoršuje dotykový vrstva), ale i ty bez něj.

              A když srovnám s větším množstvím telefonů a dalších mobilních zařízení, co jsem měl v ruce (nebo dlouhodobě používal), tak tam to je naprostá tragédie, u telefonů nic nepřečtu ani třeba v tramvaji, když zrovna z boku svítí sluníčku. U telefonu mi to samozřejmě tak moc nevadí, tam si druhou rukou displej zakreju a pohoda.

              Jediné zařízení, které je na tom např. na přímém slunci ještě lépe než Garminy s nižším rozlišením je čtečka knih, co vlastním. Ovšem tam je to dané technologií displeje a tím, že čím více světla, tím lépe. Ovšem zase tenhle typ displeje nelze číst při menším osvětlení (a z principu fungování nemá podsvícení). Takže celkově také není lepší.

              Takže schválně jmenuj nějaký displeje, které jsou čitelností v extrémních podmínkách (nejlépe nepodsvícené) srovnatelné (nebo lepší).

              Každopádně já si hlavně nemyslím, že je lepší rozlišení než má 62jka na danou velikost displeje vůbec potřeba pro dané použití.

              K čemu je to vlastně dobré pro dané použití? Z té vzdálenosti, co se v praxi na kole na to dívám neregistruju rozdíl při lepším rozlišení.

              Není to třeba jako u telefonu, kde je o něco větší rozlišení dobré i na malý displej, protože mi umožní dobře použít i např. výrazně menší písmo, ale to jen proto, že na to pak koukám z mnohem menší vzdálenosti, jinak by to bylo taky k ničemu.

              Hon za vyšším rozlišením se mi zdá někdy hodně přehnaný. Třeba na notebooku používám momentálně 1440×900 na 15" displeji, to ± odpovídá velikosti pixelu co má 62jka. Na tom notebooku se koukám z menší vzdálenosti a lepší rozlišení také nepotřebuju a cíleně nemám displej s větším rozlišením.

              To, že je prioritní zisk je jasné. O něco větší rozlišení je ale v celkových nákladech na výrobu přístroje zcela zanedbatelná položka (a oproti prodejní ceně už tuplem), takže tím to není.

              0 0
              • MlokCZ  

                A pokud je něco problémem, tak to není rozlišení, ale velikost displeje. To bude ale problém vždy, protože to bude vždy kompromis kvůli velikosti zařízení + použití/nepoužití dotykového displeje (bez dotykáče pro aspoň trochu ergonomické ovládání vždy nějaké místo zaberou tlačítka).

                0 0
                • fousek  

                  Presne tak rozliseni melo cenu resit na matrixovejch displayich, zasadni je velikost

                  0 0
                • ptrs  

                  Jenže já viděl Garminí mapu na nokii co má stejně velkej displej ale rozlišení 320×240 a řeknu ti že rozdíl v čitelnosti mapy je pěkně velkej.Samozřejmě velikost displeje je vždy limitovaná velikostí přístroje a ta mi u edge docela vyhovuje.Podle fotek se mi zdá že to u Edge 800 docela dotáhli,doufám že to nebude na úkor ovládání.

                  Jinak jak píšeš o nákladech na výrobu ,tak by ses asi divil.

                  Halířové položky maj vliv i u výroby auta natož potom u takovéhleho zařízení.Navíc nejde ani tak o náklady na výrobu jako o rozložení přístrojů na trhu.Pokud by mohl levnější přístroj konkurovat tomu dražšímu tak ho radši uměle ořežou.

                  0 0
                  • ptrs  

                    ostatně větší displej s větším rozlišením by byl sice hezčí ,ale zdaleka současné rozlišení nevadí tolik jako pomalost přístroje.Pokud jedeš je to docela v pohodě ,ale když potřebuješ rolovat mapou aby ses kouknul po okolí kam dál tak je to opruz.Zvláště při odzomované mapě je to dost doba než to vůbec vykreslí.

                    0 0
                    • fousek  

                      No a ono vetsi rozliseni bude mit taky vetsi naroky na vypocetni vykon a myslim ze i na spotrebu

                      0 0
                  • kolombo  

                    Ale GPSmap 62 rozhodně není levnější přístroj :-)

                    0 0
                    • ptrs  

                      Ale svým použitím se kříží s Oregonem.Takhle si zákazník musí vybrat buď a nebo.Pokud by byla jedna mašinka vhodná na všechny GPS aktivity ,což by po stránce firmwaru neměl být problém.Tak bude většina zákazníků kupovat tu uni mašinu.

                      0 0
              • fousek  

                Ja vim o jednom displayi co je citelnej i za prudkyho slunce, je to display na Palm Tungsten T 1. generace, ten ma totiz na zadni strane displaye odrazivou vrstvu a tak cim vetsi svetlo na nej dopada tim lip je videt a podsviceni ma samozrejme taky, rek bych ze je to ta sama technologie jako pouziva Garmin, nevim proc ho dali jen do T1, podle me to byl dobrej display

                0 0
                • ptrs  

                  jo to jsou transreflexivní displeje,vůbec nechápu proč se to tak málo používá?

                  0 0
    • weekend warrior  

      hlavně nekupuj edge, ta na turistiku, ještě víc a obvzlášť mimo kolo, není fakt stavěná. Na geokašírku u ní mužeš rovnou zapomenout.

      nic méně, i tak bych tu položil dotaz-doměnku někomu, kdo má zkušenost s edge i coloradem nebo oregonem:

      Na edge nejsem v terénu takřka schopen zjistit aktuální pozici v kontextu s budoucím terénem(převýšení, cesty, križovatky). Čím hlubší je les, tím hůře, čím větší zástavba, ještě hůře.

      Trochu jsem si to okecával tím, že display není tak velký, vykresluje po staru, všechny vrstvy mapy atd… Nějak se nemůžu zbavit dojmu, že je orientace v terénu bez klasické mapy s viditelným vzdáleněšjším okolím takřka nemožná, nepohodlná,?nez­vyklá?.

      naklikání hlavní trasy a několika dalších variant trasy a načtení do mapy to řeší obstojně, ale…?

      je nový způsob vykreslování a větší display nějakým výraznějším přínosem pro celkový rozhled, přehled?

      podotýkám, že na kolo jsem pořídil edge jen kvůli tomu, že jsem chtěl sporttester a chtěl odbourat tápání s mapou na různých křižovatkách…měl jsem v duchu namačkáno…

      0 0
      • mr.antik  

        nevim jakej je dnešní standard ale u Coloráda mě to přijde dost pomalý. To vnímám jako největší slabinu dnešních navigací – rozlišení a překreslování…

        0 0
        • kolombo  

          Colorado je starý model a už není, v úvahu ke koupi dnes připadají Dakoty, Oregony a GPSmap 62.

          Každý typ se dělá v několika modelech a taky v různých cenách.

          Ale pokud je limit i cena, tak bych se podíval i na eTrex řadu, ta je s cenou pod těmi 6ti tisíci.

          Já bych si ale raději připlatil a šel do nových modelů.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby Vista HCx měla rychlejší procesor, tak by to za ty prachy byla pořád velmi zajímavá volba. Takhle ale ne, zvlášť pokud chce používat Pro verzi Topo, tak je to zabité.

            Nebýt toho, že 62jka má jiné příslušenství než 62jka (má stejné jako Oregon) a nepoužívat ho více (mám držák na více kolech), tak jsem právě kvůli té pomalosti 60tky už přešel na 62jku.

            0 0
            • maajkee  

              Mně třeba hcx uplně bohatě stačí s obyč topo 3. Alespoň zatím jsem se nedostal do situace kdy by mi nestačil. Ono nebejt malý paměti u starýho legenda, tak bych používal jeho, taky mi bohatě stačil :)

              hcx mi vydrží ještě dýl než starej legend, ale to bude taky asi baterkama. hcx mi vydrželo běžet na jedny baterky cca 20 hodin, což považuju za parádní.

              0 0
      • claid  

        to už není pravda.. edge 800 umí kolo i turistiku..

        0 0
      • ptrs  

        Na turistiku lze Edge použít,ale je to samozřejmě omezeno velikostí a rozlišením displeje ale je potřeba si uvědomit že i turistická Dakota má roslišení skoro stejné.Je vhodné si úpravou .TYP souboru upravit čitelnost mapy ,protože originál je dost běs,ale určení pozice a sledování příští křižovatky mi nedělá vůbec problém.Opravdový problém je celkový pohled na mapu při větším odzomování.To je opravdu skoro nepoužitelné a je hodně vidět limit malého displeje s malým rozlišením.Pro čistou turistiku bych určitě doporučil oregon ,ale stále to není totéž co papírová mapa.Upřímě řečeno v papírovce se mi lépe orientuje než na 19" monitoru takže nějakých pár mm to nemůže zachránit.To že vykresluje vše je podle mě velká škoda a trochu to degraduje hlavní výhodu vektorových map před rastrovými,ale bohužel se s tím nedá moc dělat.Kdyby pikodas chtěl dalo by se to krásně řšit sadou průhledných map ,které by se dali zapínat a vypínat.Něco jako mají slováci lení stezky nebo čísla popisná pro Atlas čr.Byla by základní podladová mapa a nad ní by se zapínaly průhledné cyklostezky nebo tur.značky atd.

        0 0
        • t29  

          Ty průhledné vrstvy mě napadly vyrobit z OSM dat, ovšem konzistence mapových podkladů kolísá podle úrovně zmapování.

          0 0
        • MlokCZ  

          „Upřímě řečeno v papírovce se mi lépe orientuje než na 19“ monitoru takže nějakých pár mm to nemůže zachránit."

          To je přesně ono, teď jsi to vystihnul. Malý displej prostě není a nikdy nebude vhodná pro plánování (tedy tam kde je potřeba pohled na větší část mapy). A nějaké malé rozdíly ve velikosti displeje nebo v rozlišení jsou úplně fuk, tohle bude vždy u malého zařízení velmi špatné.

          K tomu ale také to zařízení není určeno, proto je dobré mít trasu předem připravenou.

          0 0
          • kolombo  

            Já sebou vždycky vozím papírovou cyklomapu 1:60000.

            Na detaily mám GPS, na dálkový přehled a plánování dostatečně velikou mapu.

            0 0
    • Bysto  

      Rozhodne iP 4 a Motion GPS :)

      0 0
    • Hrabex1  

      neco s windows mobile + oziexplorer

      0 0
      • maajkee  

        A něco s WM vydrží makat třeba 16, 20 hodin? a je to na tužkovky? Ukaž :)

        0 0
        • hmm  

          I kdyby to na tužkovky nebylo tak ukažte někdo něco s WM s takovou výdrží :-)))

          0 0
          • Petr L.  

            U WM by mi ani tak nevadila vydr baterek, pripojil bych to na acupak, ale spis citelnost dipleje venku na slunci je dost velky problem.

            0 0
          • jIrI___  

            16–20 h mi běží PDA s WM a vypnutým displejem jak nic :-))

            0 0
            • MlokCZ  

              A když to PDAčko vypneš úplně, tak vydrží ještě déle :-)

              0 0
              • ememem  

                presne tak som to aj robil,resp. som vypinal iba gps. pokial totizto mas v telefone asistovane gps a nevadi ti tych pak kb potencionalneho datoveho roamingu zo stiahnutymi polohami druzic (ktory je dost drahy cca 6E za 1 MB) a mas dostatocne vykonny procesor a slusny gps chip (co napriklad ten htc co som spominal tu ) ma tak je start velmi rychly a s celodennou vydrzou neni problem. inak to vydrzi tak 5–6 hodin. a ja sa fakt nepotrebujem kukat na gps pri kazdej vrbe, az tak mimo bych snad nebol ani na pusti, ale komu to nevyhovuje tak je vydrz znacne obmedzenie. inak plati co som napisal v tom druhom threade (vid. link.)

                0 0
                • MlokCZ  

                  To bych ztratil navíc záznam trasy, to by bylo úplně v …

                  Mám už velmi slušnou databázi tracklogů z různých hor v ČR a jak se to při další akci vždy parádně hodí na sestavení nových lepších tras. A ono se to hodí i pro projetí za rok, dva té samé trasy, příště už je připravená přesně a není třeba řešit, co bylo z mapy blbě a zbytečně bloudit.

                  A i v mojem okolí občas záznam použiju, když dělám průzkum nových tras a najdu novou pěknou neznačenou trasu (kterou bych hned podruhé nedokázal projet, těch xx odbočení po neznačených trasách si nezapamatuju).

                  Použití jak ho v obou vláknech popisuješ, tak takové si dokážu představit tak maximálně na silničku, tam by to tak šlo.

                  0 0
                  • ememem  

                    ak je to pre zaznam trasy tak je to samozrejme tak ako popisujem nepouzitelne a ak to vyuzivas ako pises tak to potom alternativa nie je.

                    0 0
                    • kolombo  

                      Jenže právě záznam trasy a její následné vyhodnocování je to, proč sebou spousta z nás tu GPSku vozí :-)

                      0 0
                      • MaPa  

                        Ano, jen ale dodám (ne vylučuji výše uvedené argumenty diskutujících) že na druhou stranu v dnešní době nemůže být záznam slučován s potřebou vozit něco na řidítkách. Že to Garmin slučuje je sice hezké, na druhou stranu záznam i v požadované týdenní délce s nabíjením ob den zvládne i klíčenka velká jako dvě kreditky na sobě (bez obalů :-)).

                        0 0
                        • kolombo  

                          :-)

                          Myslím, že jsem měl možnost porovnat si kvalitu záznamu zařízení s miniaturní anténou a kvalitu záznamu GPS s opravdickou anténou. Takže mám určité pochybnosti o tom, co zařízení typu „klíčenka“ zkutečně zaznamená.

                          Nehledě na to, že od GPS čekám trochu víc, než jen záznam prošlé trasy.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Dělají se dnes gps logery i s poměrně dobrým příjmem. Problém je ale v tom, že když se pak navíc hodí do batohu, tak se ten příjem hned o něco zhorší.

                            0 0
                            • bestom  

                              Ja používám MIO A701 ,baterie 3000mah vydrží celý den bez problému a v batohu nosim AA zdroj pro dobití .navigačního softu je mraky na výběr stejně tak i nepřeberně funkcí ,po ruce mám tak zároveň i net ,jízdní řády ,počasí atd.. ,hlavní výhoda pro mě je ale možnost do toho stáhnout z netu jakýkoliv mapy ,zkalibrovat a pěkně se nechat navádět :-))

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                Jakékoliv mapy umí použít ale i třeba novější Oregon, to jen starší Garminy neumí.

                                0 0
                                • bestom  

                                  akorat že oregon stojí 7000 a mio 1500

                                  0 0
                                • ememem  

                                  mimochodom ked uz sme pri tych mapach, da sa do garminu natlacit rastrova mapa podobne ako som to popisoval pre ozi for WM?? volakde som videl ze to ide priamo s mapou s google maps tak snad by mohlo ist aj jpg.

                                  0 0
                                  • MaPa  

                                    pokud se nepletu tak je možné do nových turistických přístrojů nahrát bitmapové čtverce, ale rozhodně se nedá mluvit o mapách

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Jde to docela dobře, jen je tam mírné omezení na velikost čtverce, i tak není ale problém nahrát poměrně velkou oblast, pro rozumné použití dostačující. Už to takhle v partě na Oregonu někdo používá.

                                      0 0
                                      • MaPa  

                                        A dává tam fotomapy nebo lze obecně použít jakýkoli rastr?

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Teď úplně nechápu dotaz, jaký je v tom rozdíl? Ať je zdrojem rastrové mapy cokoliv, tak vždy můžeš vytvořit samotný soubor s rastrem + kalibrační soubory.

                                          Konkrétně zkoušeno s mapami z cykloserveru.

                                          0 0
                                          • MaPa  

                                            Dík za opdověď, trefil jsi to dobře. Vysvětlím to takhle, já o mapové garminí gps zatím neuvažoval právě proto že rastry (primárně tahané z MobileAtlas­Creatoru – tedy OSM, cykloserver, zahraničí) neuměly. Někomu možná vektory Topa sednou, ale já si na ně prostě zvyknout nemůžu a jejich princip mi už vůbec nesedí (ale je to osobní). Měl jsem ale pocit že když Garmin přišel s možností nahrávání bitmapových čtverců, že se to dělalo přes GoogleEarth kde šlo použít jako podlad pouze tam načítané mapy. Primárně to také má sloužit k načtení ortofoto čtverců pro geocaching. Asi jsem pak nepostřehl možnost dostat tam mapy jinak, zkusím pohledat. Proto ten dotaz. Každopdáně takhle už si třeba nákup nějaké mapovky představit umím.

                                            0 0
                                            • ememem  

                                              trocha som to pozeral, zda sa mi ze to datove obmedzenie je znacne, take riesenie skor len aby bolo nez aby to bolo pouzitelne…

                                              0 0
                                              • MaPa  

                                                Oni si Garmini hlídají aby se vektorovky (i jejich subdodavatelů) stále dobře prodávaly :-)

                                                0 0
                                              • Palo TT  

                                                To je to, co mi na Garminoch vadi. Ich vyhodou je zase barometricky vyskomer, vydrz na baterky, odolnost.

                                                Ale kamos mi tvrdil, ze raster v Garminoch je aj pri obmedzeniach uz vcelku pouzitelny. Postup na vyrobu map tu:

                                                http://gpsteam.eu/…arminKMZ.htm

                                                Ja na navigaciu pouzivam Trekbuddy + mobil + puzdro krusell + gps modul.

                                                Na logovanie nosim na batohu staru Garmin Vistu.

                                                Btw. Nemate skusenosti s Garmin foretrex 401?

                                                http://www.obchodny-dom.sk/…ena/z150040/

                                                Ucel by bolo logovanie.

                                                0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Ono se to hodně měnilo u Oregonu pro různé verze firmwaru. Teď na posledních akcích v horách tam měl právě už ty rastry a používal je raději než ty vektorovky.

                                              Mně ty rastry sedí také více, ale v gpsce mi je to celkem fuk, stejně připravuju trasy předem (to na rastrech) a v gpsce už to pak tak nevadí.

                                              0 0
                          • MaPa  

                            http://obchod.sunnysoft.cz/…t-66-ch.html

                            Je stejně přesný jako přijímač v Garminu Forerunner 305. A to při umístění Garminu na řidítkách a klíčenky v boční kapse camelu (nebo přikarabinované k hornímu uchu a strčené dovnitř). Mám ho už přes dva roky tak poměrně dobře vím o čem mluvím. Ta přesnost tam prostě je ± stejná.

                            0 0
      • kolombo  

        Hele, už několik let porovnáváme v přírodě s kamarády výdrž GPS různých typů a z hlediska dlouhodobého venkovního provozu za každého počasí to Garminí cokoli vždycky vyhraje.

        A po deštivém dni mají všechny PDA a podobné sakra problém vůbec fungovat, zatímco GPS se dá koupat v potoce.

        0 0
        • maajkee  

          přesně tak.

          0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. A to pořád zmiňuješ pouze běžné zacházení na kole. V partě vozíme už hodně let více 60CSxek a jednoho Oregona.

          Co ty 60tky už vydržely a neodešla ještě ani jedna je neskutečný. Teď nemyslím běžné věci jako třeba extrémní déšť, ale mechanickou odolnost. Odhaduju už cca 6–7 zničených držáků, co nepřežily pády. Z toho při více z nich při pádu přímý kontakt přístroje se zemí/překážkou.

          Naposledy přežila kamarádova 60tka dost kuriózní situaci. Zapíchnul se předním kolem v nečekané díře s bahnem, kde zahučel opravdu hluboko. A částečně šel přes řídítka, ale vystoupil, že vyloženě nespadnul, přitom kopnul do gpsky, která se odporoučela velkým obloukem pryč mezi smrčky.

          Jediný problém byl, že nám docela trvalo, než jsme tu 60tku našli :-) Nic jí nebylo.

          A za takové minimum výdrže považuju 12 hodin. Tedy aby to dalo celodenní akci bez vypínání.

          A samozřejmě pokud mi 60tka dá takové celodenní akce 2 (10-hodinnové 2 po sobě hodněkrát ověřené, 2×12 hodin by už jistota nebyla) po sobě, tak je to pohoda.

          A pak ta již zmíněná čitelnost displeje, která je právě u 60tky a 62jky excelentní i když na úkor nižšího rozlišení.

          0 0
    • vasek80  

      Výber jsem zůžil pouze na Dakotu 10 a 20. Jediný rozdíl mezi nimi je ten barometrický výškoměr? Nebo je tam ještě něco kvůli čemu se 20 vyplatí?

      Jinak kupovala by se s těmi mapamy na cd, ty jdou předpokládam nainstalovat bez problémů celé?

      Já jsem v tom opravdu laik, otec to chce na toulání se po lesích a turistických „barevných“ stezkách.

      0 0
      • kolombo  

        Ta 20 má navíc hlavně slot pro paměťovou kartu, to by měl být ten správný důvod, daleko větší variabilita map při cestování.

        A ten kompas taky není k zahození, jinak se Ti z mapy nepodaří určit správný směr natočení, pokud stojíš na místě.

        http://www.garmin.cz/…-20-pro.html

        0 0
    • Vsara  

      Mám Vista HCx. Jsem VELMI spokojená. Jednz baterie vydrží při celodenním zapnutém displayi a intenzivním geocachingu 1 a půl dne. (odhadem 15 hodin trvale zapnutého displaye.) Před tím jsem měla půjčenou Dakotu na půl den – dotekový display žere strašně baterek a zdaleka není na slunci tak čitelný a mám pocit, že ani nebyla tak přesná.

      Je trošku pomalejší, ale čitelnost skvělá. Topo 3 dostatečné – a to jsem bloudivec obecný.

      0 0
      • Pavel.ct  

        Mimochodem, Garmin v minulém týdnu vydal nové mapy jako:

        TOPO Czech PRO 2010 plná verze

        TOPO Czech 2010 plná verze

        CYKLO Czech 2010 plná verze

        Mapa CYKLO Czech 2010 je novým mapováým produktem. Jedná se o cyklonavigační mapu, která poprvé u nás přináší do navigací Garmin možnost navigace cyklistů po cyklotrasách a komunikacích vhodných pro jzdu na kole.

        Mapa CYKLO Czech 2010 vznikla na podkladových datech úspěšných topografických map TOPO Czech s cílem pomoci cyklistům vytipovávat a plánovat vhodné trasy výletů (tzv. cyklorouting). Vývoj mapy CYKLO Czech 2010 byl zahájen v roce 2009 ve spolupráci s firmou CEDA a.s. a dále pokračuje s cílem vytvořit hustou síť komunikací vhodných pro cyklistiku s možností routování a volbou mezi typy povrchu a dalšími atributy.

        více zde:http://www.garmin.cz/…/turisticke/

        Tak uvidíme, vyzkoušíme jak to bude vypadat v terénu. Aby to neroutovalo jenom cyklotrasy, který vedou po asfaltkách ;o(

        0 0
        • Vsara  

          jj .. na mé vista HCx s Tpop3 mi vadé, že neroutje cyklotrasy. A obecně je její routování nevhodné. Používám na netu dostupné (http://mapy.idnes.cz/ , nebo http://www.cykloserver.cz/cykloatlas/) a vyhledanou trasu nahrávám do Visty. Zatím sjem sis tím yvstačila. Ale první sklamání s routováním bylo velké a měla jsem chut jim to jít hodit na hlavu.

          0 0
        • fousek  

          No to routovani pro cyklisty by mohlo bejt zajimavy, to je asi nejvetsi momentalni nedostatek a kdyby tam bylo rozdeleni routovatelnosti silnicni a crossovy kolo

          0 0
          • MlokCZ  

            To routování je naprd, už jsem ho zkoušel. Chápu jejich cíl a to, aby to routovalo jen po rozumných cestách. Ale příliš to přehnali a pro routování to používá příliš málo cest.

            Teď je to ve stavu, že na silničku už to není a na bike by bylo zase třeba aspoň trošku cest přidat pro to routování.

            Ale asi je to pořád lepší než nechat routovat po všech cestách.

            0 0
            • MlokCZ  

              Zkoušel jsem zatím tu Topo. Ještě zkusím někdy tu cyklo, jestli ta se nechová jinak.

              Co mi ale dostalo je to, že v té cyklo jsou nějaké věci ohledně cyklotras aktuálnější než v té Topo. Tohle fakt nechápu, když jsou vydané současně. A ani třeba kvůli tomu, aby se více prodávala ta Cyklo, když k Topo Pro je stejně ta Cyklo navíc zdarma.

              0 0
              • fousek  

                Kde si vycet to ze k Pro je zdarma ta cyklo?

                0 0
                • teepeex  

                  je to napsany na strankach Garminu(ten odkaz vyse) v podrobnostech k jednotlivym produktum

                  0 0
                  • fousek  

                    A jo sem slepej jak patrona.

                    Ted jeste zjistit jak routuje ta cyklo a pak stejne stahnout OSM:-)

                    0 0
            • Vsara  

              Routuje alespoň po značených (číslovaných) cyklotrasách??

              0 0
              • Vsara  

                Eh pardon, Mám samozřejmě namysli ty cyklo. S ou klasika Topo3 mám vlastní zkušenosti. Ta po cyklotrasách mimo silnice neroutuje vůbec.

                Máte prosím někdo už zkušenost s tou novou cyklo mapou???

                0 0
                • MlokCZ  

                  To asi jo. Já to zkoumal jiným způsobem a to tak, že jsem si vyzkoušel na několika úsecích routování pro moje okolí, kde to dobře znám a sledoval po jakých cestách to routovalo oproti tomu jaké jsou v reálu. Na zkoumání, zda to zrovna bere číslované cyklo jsem se nezaměřoval, takže s jistotou nevím.

                  0 0
            • ememem  

              nie len ze to asi bude jak hovoris naprd ale imho je routovanie v teren totalne kravina. snad idem bikovat tam kam chcem a nie najkratsou alebo najrychlejsou ci najzjazdnejsou trasou do ciela.

              0 0
              • MlokCZ  

                Na ježdění opravdu v terénu to vždy bude k ničemu, to je jasné. Tak jak to implementovali, tak jsem doufal, že to bude použitelné na rychlé dojezdy při přeplánování.

                To myslím případy, kdy se původní trasa terénem nestíhá, extrémně se zhorší počasí, dojdou síly, apod. A cílem je dojet do cíle nejsnažší cestou, kterou jsem předem neplánoval.

                0 0
        • maajkee  

          To je celkem zajimavý, akorát mě teda štve, že mám obyč topo 3 a ne verzi PRO, takže při upgradu tu cyklo stejně nedostanu. Jedině koupit samostatně, ale cena přes 2 tísce je zas moc :/

          A kupovat topo 2010 PRO, to zas nevím jestli by hcx vůbec utáhlo.

          0 0
          • ememem  

            tak mesiac pockaj a bude toho plny net.

            0 0
            • teepeex  

              jako, co si neukradnes nemas jo?

              0 0
              • ememem  

                nie ze by to bola nasledovaniahodna prax ale mas vsetok soft v compe legalny. vcitane mp3 co pocuvas? ak hej tak som potom ticho. ale nerad bych aby sa to zvrhlo na debatu o legalnosti softwaru.

                0 0
                • maajkee  

                  Jasně, já to třeba mám tak, že když nějakou věc používám hodně a líbí se mi, tak jsem ochotný jí zaplatit a používat legálně. viz wokna, office, garmin hcx, autonavigace, kapely co mám fakt rád, tak si kupuju jejich desky. Ale pravda, že spoustu dalších věcí, co nevyužívám tak často provozuju prostě nelegálně :)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Garminu je ale pak otázka, jak daleko bys byl ochotný zajít. Já mám třeba koupenou jednu Pro mapu a jednu nePro (používáme doma gpsku dva).

                    Kdybych ale třeba kupoval novou gpsku (ať už proto, že bych starou třeba zničil při pádu nebo chtěl nový přístroj), tak bych si znovu Pro verzi mapy nekoupil jen abych dodržel jejich licenční politiku.

                    0 0
                  • fousek  

                    A jakypak Officy mas, jestli mas ty student a home tak ty maj radu omezeni a docela snadno se muze normalnimu uzivateli stat ze je pouziva nelegalne.

                    0 0
            • maajkee  

              Hmm, zatím od Garmina používam všechno legálně, nevim zda-li to budu chtít měnit.

              0 0
            • MlokCZ  

              Tak ono je to přímo ke stažení ze stránek Garminu a to už nějaký čas.

              Odkazy třeba zde:

              http://www.geocaching.cz/…ewthread.php?…

              0 0
          • MlokCZ  

            Ta Cyklo je jen o málo méně objemná než ta Topo 2010 Pro a je také v NT formátu. Tím chci říct, že Pro bude běhat pomalu na Vistě HCx, ta cyklo na tom bude ale skoro stejně špatně.

            0 0
            • ememem  

              toto je mimochodom dalsia vec co u garminu nechapem a preco sa priklnama skor k rieseniu co som spominal. novsie mapy su aj na novych pristrojoch neskutocne pomale(minimlane na moj vkus).

              0 0
              • MlokCZ  

                Na Oregonu to je podle mě v pohodě. Na 62jce jsem to ještě neviděl, tam čekám, že to taky bude ok.

                Vyloženě pomalé je to jen na starších přístrojích typu 60CSx, Vista HCx, apod.

                Ono ale stejně to na malém displeji na žádné větší plánování není a když nepoužíváš posouvání mapy (připravená trasa předem), tak je to fuk. Takže mě to třeba na 60CSxku naštve jen sem tam, kdy nějaká trasa nevyjde a já musím přeplánovat v terénu.

                0 0
    • vasek80  

      Právě mi dorazlila pro otce Dakota 10 s mapamy PRO. Už asi tuším průšvih ta mapa se celá nedá dostat do navigace? Tam si mohu jen naplánovat trasu a tu do Dakoty nahrát. Průšvih je, že otec nemá počítač a maximum co jsem zvládnul mu vysvětlit je ovládání mobilního telefonu.

      0 0
      • kolombo  
        1. Na čem přesně máš tu mapu ??
        2. Ty počítač máš (takový, kam můžeš něco doinstalovat) ?
        0 0
        • vasek80  

          No Dostal jsem navigaci se základní mapou světa + na CD mapu Topo CZ PRO 2010 a myslel jsem že jde ta mapa nacpat do Garmina z PC

          0 0
    • vasek80  

      Poprosil byc ještě jednou jak dostanu tu mapu Topo CZ pro do Dakoty? Případně zná někdo nějaké forum kde by mi mohli poradit?

      0 0
      • BB  

        Pokud máš oficielní instalační CD, což asi máš, když jsi ho dostal s Dakotou, tak je postup cca následující:

        1. instalace Topo+ Mapsource z cd do PC
        2. registrace mapy pomocí kódu, který najdeš někde na cd. K registraci

        potřebuješ ID přístroje a to si zjistíž buď z dokumentace, nebo ti ho řekne Mapsource.

        1. při registraci dostaneč klíč, kterým mapu pomocí Mapsource

        odemkneš.

        1. odemčenou mapu opět pomocí Mapsource zkopíruješ do Dakoty.
        0 0
      • vasek80  

        Tak jsem ji tam natlačil celou. Ale nebyl bych to já, kdybych z toho nebyl jelen. Mám teď v nastavení zapnuté obě mapy. Jak TOPO, tak tu od Garmina celosvětovou. Nic se ale nezměnilo. Pořád tam mám mapu Garmina. Napadlo mě ji vypnout a nechat jen topo, jenže mapa mi vždy startuje někde v USA a jakmile vypnu svět a nechám jen TOPO, jsem ztracen. Jde to nějak udělat aby fungoval celej svět a ČR byla TOPO? Nu zítra se budu muset pořádně začíst do návodu.

        0 0
        • kolombo  

          Když zapneš GPSku venku, tak by si měla chytit polohu a pak Ti nejspíš bude nabízet mapu v poslední známé poloze. Moje to tak dělá.

          A zapínat dvě mapy přes sebe nedoporučuji, nedělá to dobrotu.

          A přečíst si návod je dobrá věc :-D

          0 0
          • vasek80  

            No jo, mě se to studovat nechce, když je to navigace pro tátu. Ale stejně mu to budu muset vysvětlit. Ty požíváš tu Garminovskou mapu, nebo TOPO?

            0 0
            • kolombo  

              No, já mám hlavně jinou GPSku a tak tu mapu světa nemám.

              V ČR používám TOPO 3.1 PRO a mimo ČR podle toho, co mám.

              0 0
          • ememem  

            A zapínat dvě mapy přes sebe nedoporučuji, nedělá to dobrotu. – co konkretne? pre mna je to takmer nutnost. som sice garmin ako definitivne riesenia definitivne zavrhol ale momnetalne to mam tak sa to snazim pouzivat nicmenej na jeden konkretny problem som narazil co vsetko nefunguje pri takomto nastaveni ako ma?

            0 0
            • lodyh  

              když mám zapnutý dvě mapy přes sebe, stává se mi že se mi přestane načítat mapa, jen se pohybuje kurzor. spraví jen restart zařízení. na garmin support mi psali že fw 3.80 (oregon) to měl odstranit, už sem to ale nezkoušel

              0 0
              • kolombo  

                Přepnutí map je záležitost na pár vteřin, tak nechápu, kde hledáte problém.

                Pokud máš zapnutých více map, tak ne vždy vidíš tu mapu, kterou chceš, například.

                Mapy měním zpravidla po přejetí hranic a to není tak častý jev. Nebo můžeš mít v GPSce normální a leteckou mapu …

                0 0
                • lodyh  

                  nehledám problém, už mám zapnutou vždy jen jednu. ptal se co to dělá, tak mu odpovídám…

                  0 0
                  • ememem  

                    tym ze byvam v blave tak pomerne casto sa mi stava ze idem bud do rakuska alebo ku vam a mam problem s tym ak idem okruh podla tracku ktroy prechadza z mapy do mapy povedzme slovensko- cesko-rakusko takze ich musim mat zapnute povedzme 3 naraz. akurat to nejak nefunguje, ked ten track natiahnem z map sourcu do gps tak ze mam aktivnu povedzme mapu slovenska tak mi to kazuje len kym neprejdem hranicu, podobne ak mam v momente prenosu do gpe v map source aktivnu napr. mapu rakuska tak mi to potom neukazuje v cechah a na slovensku atd.

                    0 0
                    • lodyh  

                      zase pozor, 3–4 mapy zapnuté vedle sebe (např. cz, sk, de, pl) mám zapnuté standartně a problémy to nedělá. ty přijdou až když se zapnou ty mapy přes sebe (na jednom území – topo czech+cyklo czech např.) Nicméně jak to tak vypadá tak jen se starym fw, teďka sem to tedy zkusil s novou 3.90 a už to bylo v pohodě. jinak ten gpx log nefunkční přes hranice už ti myslím někdo (t29?, MlokCZ?) říkal že u něj to běhá. u mě taky… je blbý když s tím máš problém jen ty, zkusil bych se poptat v garminu.

                      0 0
                      • t29  

                        to jsem asi nebyl já…

                        ememem > když plánuješ v PC, plánuješ trasu, nebo stopu? Mapsource to má aspoň v české verzi zmateně přeložené, viz obrázek (Nástroj kreslení tras by se měl jmenovat Nástroj Stopa a bylo by to jasné).

                        Trasa = naklikáš si do mapy POI a mezi nima se pak navigace snaží navigovat podle mapových podkladů. A tady má mapsource asi problém při přechodu hranic a přepnutí mapy. Takže jestli používáš tento způsob, zkus naklikat trasu vždycky jenom po hranice mapy a potom vytvořit novou trasu.

                        Stopa = data, co si ukládá GPSka a pak si to z ní stáhneš do PC. Můžeš si ale předem naklikat „záznam“ (body záznamu jsou spojené přímou čarou, takže to je dost klikání) a ten záznam pak bude fungovat nezávisle na mapě – když ho nahraješ do GPSky, tak by se měl objevit v uložených trasách a mělo by jít navigovat podle stopy.

                        0 0
                        • ememem  

                          vdaka, ja mam anglicky mapsource takze stopa == track (gpx) a trasa == route (tusimze gdb)?

                          ja mam problem aj s tym ked si nejkay „cezhranicny“ gpx track stiahnem a potom nastava ten efekt co som popisoval.

                          mimochodom ako sa daju zapnut v map source naraz dve mapy napr. ceska a slovenska? kazda ma vlastny setup a z toho comba vlavo hore ide vzdy vybrat len jedna

                          0 0
                          • BB  

                            Jak stopa, tak trasa mohou být ve formátu gpx, tak gdb. Trasa a stopa je o obsahu, gpx a gdb je o formě.

                            0 0
                          • t29  

                            Jo, stopa = track a trasa = route. Co se týká přípon souborů, tak:

                            • gpx je obecný XML formát pro gps záznamy, každý rozumný program houmí načíst a uložit.
                            • gdb je proprietární garminí formát pro gps záznamy, funguje jenomu garminích programů a přístrojů.
                            • gpx i gdb obsahují stejné data.

                            Mapsource neumí zobrazit víc map najednou (při tvorbě vlastní mapy jsem ještě nepřišel na rozumný způsob, jak spojit data pro celou republiku, mapu mám rozdělenou na 24 částí).

                            Ještě mě napadla jedna možnost – když nahráváš do přístroje data z Mapsource, můžeš si vybrat položky „Co odeslat“ – Mapy, Trasové body, Trasy, Stopy. Pohlídej si, že neodesíláš mapy.

                            Nebo můžeš v Mapsource vybrat mapové listy z jedné mapy, přepnout se do druhé mapy, vybrat mapové listy, přepnout se… atd. a odeslat do přístroje celý balík map.

                            A poslední pokus, staženou stopu v mapsource rozstříhej tak, aby každý kousek byl jenom nad jednou mapou.

                            0 0
        • t29  

          poprvé mi taky nastartovala bůhvíkde… nech ji chvilku chytat satelity, až si najde polohu

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.