• Cavendish

    Dovolím si založit vlákno pro uživatele galusek, plášťů a plášťovek tuzemského výrobce Tufo.

    Osobně vozím na CX kola galusky Primus a Dry (díky ječnáku). Velká spokojenost po všech stránkách.

    Na silnici jsem testoval Hi-CC, ale žádná sláva. Nepohodlné a pomalé. Teď pokukuji po Elite S3. Nějaké dojmy a zkušenosti?

    0 0
    • mr.nikdo  

      Ted mam Calibru a Calibru plus ve 25 mm (plast).

      Nachystane mam Comtury :)

      0 0
    • Jason Voorhees  

      Jezdím Calibra plus 25mm a spokojenost, jsou takový pěkně vysoký a kolem 5–6 bar i pohodlný. A přijde mi že i slušne svistej oproti Durano a Ultremo co jsem měl předtím.

      0 0
    • Cavendish  

      Taky jsem vozil Calibra Plus 23mm. Jela moc pěkně, levné, lehké, držela pěkně ale po 1500km to byl jeden sekanec vedle druhého.

      0 0
      • mr.nikdo  

        Zajimave.

        Ty moje jsou asi pres 4 tis km a porad ok.

        Nejake sekance tam jsou, ale z jizdy v bordelu…

        0 0
        • Cavendish  

          Přišel jsem na to náhodou. Naskakoval jsem na chodník a málo zvedl zadek a cvakl. Sundám plášť a ve dvou místech to bylo téměř skrz. Daní za váhu je málo materiálu, asi…Jezdil jsem předek 105PSI a zadek 115PSI, váha 80Kg.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Aha… :).

            Tak to mne drzi dlouho. Sekanci beru drobne zaseky do plaste.

            0 0
            • Cavendish  

              ty jsem pozoroval na předním plášti a bral je jako normální stav. zadek byl totálně kaput.

              0 0
      • Jason Voorhees  

        Jj, lehký jsou (23mm-180g, 25mm-210g), sekance nemam, nejezdím tak rychle, stíhám se vyhýbat diram :-) najeto asi 3tis.

        0 0
        • platypus  

          Ty sekance nejsou od děr, ale od střepů a podobnýho bordela co se válí na silnici, na díře většinou cvakneš duši. Jenom osvěta …teď mám vzadu plášť tufo status est 24mm, přijde mi betelnej, že bych na něm nemusel cvaknout, zatím jeden defekt, dneska je tolik plášťů že stejně příště koupím zase jinej.

          0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        Mam stejnou zkusenost, vloni Calibra 25 uz nevim jestli plus, po cca 1500km s obcasnym lehkym offroad byla tolik posekana a potreba podlepit asi na 3 mistech, takze jsem ji prevelel do zalohy az bude potreba na zimaka nebo mestaka. (Ty sekance se daj BTW zalit lepidlem Freesole). Normalne takhle jezdim Conti 4000s a ty na sekance netrpi (ale parkrat nahla smrt riznutim na bocnici).

        0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Elite S3 jsem dostal jako svoje první galusky, takže jsem na nich něco odjel. Ale zase je fakt, že s ostatními galuskami Tufo nemám srovnání (měl jsem vždy Elite S3 23 nebo 25). A pak tedy jiné značky, ale to se teoreticky srovnává nesrovnatelné (třeba Tufo a Conti nebo Vittoria).

      0 0
      • Cavendish  

        Srovnává nesrovnatelné? Co tím myslíš? :)

        0 0
        • Člověk a jeho svět  

          Tufo nemá volně vloženou duši jako klasické galusky, ale butylová duše je součást celku, což má nějaký vliv na jízdní vlastnosti. Na druhou stranu jsou ale Tufo zásadně rovnější než třeba Vittorky. Přijde mi, že každá varianta nabízí nějaké výhody i nevýhody.

          0 0
          • Cavendish  

            No takhle. O duši samozřejmě vím. O to líp se to lepí tmelem. To se mě na nich hodně líbí. I ta jejich rovinnost je fain a nízká váha. Jen ta rychlost mě přijde taková, nemastná, neslaná.

            0 0
    • well  

      Měl jsem Tufo Elite S3 25mm a nejsou nic moc. Galda jede jen když je nabušená na max. tlak. Šířka je spíš 23mm. Jediná výhoda je nízká hmotnost. Teď jezdím Tufo Elite Ride 25mm a jsem moc spokojený. Odolná rychlá a pohodlná Galda.

      V hledáčku mám Tufo Elite Pulse 25mm.

      Co jsem zkoušel konkurenci, tak jsem vždy dojel na defekty. I když třeba Corsa byla fajn.

      0 0
      • Cavendish  

        Jaká je skutečná šířka té Elite Ride? Jaký na tom vozíš tlak?

        Elite Pulse 25mm jsem lepil kamarádovi na triatlonový kolo. Po 1000km zadní kaput, ale vzal to střepem natolik, že to prostě bylo na vyhození.

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Schválně jsem změřil Elite S3 25mm a kupodivu to je přesně 25 mm, tak nevím… ;)

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Elite Pulse uvádí Tufo jako galusku na triatlon, na druhou stranu píší top model pro široké použití.

        0 0
    • well  

      Odpo změřím. Foukám je kolem sedmi.

      0 0
      • well  

        No trošku pozdě :-). Šířka Tufo Elite Ride 25 je na ráfku Corima 47 WS 26,7mm. Je to zatím první galuska, kterou jsem sjel a nezdefektil. Dráha, ale stojí za to. Bohužel nájezd netuším.

        0 0
        • Cavendish  

          Dík, takže 25 nebrat. Měl bych v rámu už minimum místa :)

          0 0
          • well  

            Ty moje ráfky jsou hodně široký (26mm), ale jaký to má vliv na galusky netuším.

            0 0
    • Cavendish  

      Členové Tufo klubu mají teď možnost mít galusky S33 Pro24 v druhé jakosti za 300Kč

      0 0
    • Cavendish  

      Nějaké zkušenosti s bezdušovými silničnímu plášti? Comtura 3–5? Jak se nahazují, těsní dobře? Jaké jsou reálné váhy a šířky. Perte to sem!

      0 0
      • Singlespeed  

        Už jsem to tu psal. Bezduš Comtury velké zklamání. Nahození bez problémů, těsnily cca dva dny, co si vzpomínám. Po sundání pláště tmel Tufo totálně zdegradovaný do konzistence „žvýkačka“. Po vyčištění plášť udatně vzdoroval utěsnění jiným tmelem (mavic), unikal na několika místech v drážkách dezénu, takže musel být potupně vrácen prodejci.

        0 0
        • Cavendish  

          Na jakých ráfcích? Proč si nepoužil pořádný tmel třeba od Stans?

          0 0
          • Singlespeed  

            Ráfky Ksyrium Pro UST. Použil jsem tmel Tufo protože byl přiložen k plášťůmi. Tmel Mavic byl zase k těm kolům, takže jsem použil, co bylo po ruce.

            0 0
    • Cavendish  

      Pro někoho možná zajímavá informace. Položil jsem dotaz, jak je to s valivým odporem u galusek HiCC, Elite Ride a Elite S3. Přišla tato odpověď:

      Dobrý den pane Sláma,

      děkuji za dotaz.

      Ze tří jmenovaných galusek má nevyšší valivý odpor Hi-CC.

      Elite Ride má nejnižší valivý odpor, ale rozdíl oproti Elite S3 je asi jeden Watt. Vzhledem k tomu, že Elite S3 je lehčí a tlumivější galuska, může mít v reálnem provozu valivý odpor nižší než Elite Ride.

      Pro případné další dotazy jsem k dispozici i na telefonu

      Přeji pěkný den

      Ivo Caudr

      Technician

      1 0
    • Pikaču  

      Chci si pořídit nové silnicni dušové pláště. Vozim většinou conti GP 4000, 5000 a nyní 5000 TdF ale jsou strašně šišaté.

      Chtěl bych dát šanci Tufám Comtura Aero nebo Duo ale za stejnou cenu jako GP5000 se asi úplně nepřesvědčím.

      Má tu někdo zkušenosti s Comturama Aero/Dua v porovnání s Conti GP 4000/5000?

      0 0
      • Cavendish  

        Za stejnou cenu? Vždyť Duo stojí 700 a GP 1100.

        0 0
        • Pikaču  

          Rozklikni na tufo strankach „koupit“ a uvidis cenu. Tech 700 je blud nějaký. 899,– je real a GP5000 si objednám u soudruhu v NDR za 36 EUR ( 914,–Kč).

          0 0
          • Cavendish  

            Já se díval na kupkolo no. Tam byla Duo za 770Kč a GP za 1200.

            S DE zajímavá poznámka. Sháním Veloflex Corsa Evo.

            0 0
            • Pikaču  

              Bike24

              Jinak ty veloflex slyším prvně

              0 0
              • Cavendish  

                Ručně vyráběná italská guma kolem 35–40 Euro. Mám starší model Corsa. Luxusně jede s latexovou duší, je lehký a velmi pohodlný. Letos ho nahradil nový model Corsa Evo. Je o 1W mocný watt rychlejší :D akorát že u nás je to s dostupností nějaký slabý

                0 0
    • Delkim  

      Už někdo někde narazil aspoň na jeden oficiální TEST co se týče valivého odporu galusek Tufo?

      Zkoušel jsem před lety Elite Ride a Elite Pulse a raději jsem od nich upustil, názory na zahraničních webech ohledně valivého odporu/rychlosti byly jednoznačně negativní.

      Je k tomu nějaká validní informace?

      Klidně bych je i jezdil, s páskou Tufo a jejich tmely to funguje super. Nicméně když se někde honíš o vteřiny, tak prostě nechceš mít pomalou galusku…

      0 0
      • Cavendish  

        1000× sem hledal a nikdy nenašel nic aktuálního. Bohužel….ale Hi-CC jsou opravdu obludně pomalé. Ty nejedou ani z kopce. Po 250km sem je radši prodal.

        1 0
        • Delkim  

          Hele já i volal tomu technologovi do Tufa a řešil to s ním. Pochopitelně ty galusky chválil a že Pulse i Ride snesou jakékoliv srovnání atd… Ale nebyl to schopný podpořit jediným údajem z tisku/testu.

          0 0
          • Cavendish  

            Tak já to s nim řešil taky. Kousek nahoře od nej mám e-mail. Ale žádný oficiální číslo z nej nevylezlo. Je to jen srovnání Tufo mezi sebou

            0 0
        • HonzaP9  

          Obludně pomalé, ale zase dost odolné. Vyber si, co je důležitější…

          0 0
      • Lokotka  

        Nemáš někde odkazy na ty zahraniční weby, kde bych se dočet to srovnání TUFO a jeho konkurentů ohledně toho valivýho odporu?

        0 0
    • Cavendish  

      Měření valivého odporu

      Je to z roku 2022 a objevila se tam Calibra Light a Calibra Plus :)

      1 0
    • Pijer  

      Jsem docela zvědavý, až se někde objeví ta jejich COMTURA PRIMA TR 28 https://eshop.tufo.com/…erna-bezova/

      0 0
    • cft  

      Jakou galusku vozíte jako „rezervu“? Hledám nějakou skladnou, malou, lehkou pod sedlo. HICC 25 mi přijde jako moc velkej balík, tak zatim nevozim nic na výměnu v případě defektu.

      0 0
      • Jason Voorhees  

        Na radu Cava jsem koupil Tufo sealant tmel na defekty, asi nejsnazší řešení jestli vozíš Tufa.

        0 0
      • vik  

        Nejskladnější bude asi Elite Jet, ale ta stojí fakt raketu… Tmel je fajn, ale vloni už jsem díru po vrutu tmelem nezalepil a jel do civilizace na prázdný a pak odvoz. Mám galdy pořád rád, ale v případě defektu je to fakt na levačku. Třeba do hor by to byl pro mne furt ideál (sjezdy vs ráfkový brzdy), ale co pak dělat s defektem tři hodiny od auta?

        0 0
      • Cavendish  

        Jedině Tufo Jet Elite. Ta je složená jen o něco větší, než běžná butyl duše. Mrkni na obrázek. Vlevo klasické galda a druhá zleva Tufo a pak dvě obyč duše :)

        0 0
        • gerrard  

          A jak to funguje na dnešních širokých ráfcích? Není tam problém, že je to moc úzké.

          0 0
          • Cavendish  

            Těžko říct, ale na dojetí to asi bude v pohodě.

            0 0
            • gerrard  

              Tak pak poreferuj, bych měl čistě teoreticky strach jestli si neotluču ráfek.

              0 0
              • Cavendish  

                Já to zkoušet určitě nebudu :) Já pojíždím domů po prázdné galusce ;) Nebo lepím tmelem.

                0 0
              • Lokotka  

                Tvl., jak bys chtěl otlouct ráfek? Takovej náklon by nedokázal ani Valentino Rossi.

                0 0
              • roud  

                Ječňáka jsem loni nebo kdy to bylo viděl na nějaké takové minigalusce po defektu a jel s tím domů ještě párset km :D

                0 0
                • Cavendish  

                  To bylo myslím po cestě na Kuks. Najel na tom podle mě tak 200km a to má ráfky 25mm široké

                  0 0
                • gerrard  

                  Tak to je fajn, že je to ověřeno provozem. :)

                  0 0
                • jecnak  

                  Dojel jsem pak ještě v pohodě 200 km na nenalepené galdě 19mm na 30 mm širokém ráfku. Vypadá to komicky, ale dojet se na tom v pohodě dá.

                  1 0
        • cft  

          Dík za srovnání. Myslel jsem si to, ale ta cena.. V Čechách to neřeším, zavolám si odvoz, ale v Alpách, nebo na Mallorce to bude nutný mít tmel + tuhle galusku s sebou.

          0 0
          • Cavendish  

            Lahvičku do podsedlové brašny a galusku do kapsy u dresu nebo sucháčem na rám.

            0 0
            • cft  

              Do podsedlovky se veslo vse. Galuska Jet, bombicka s hlavici na foukani, tmel na opravu. Hezky to tedy neni, ale uz jsem riskoval dost lety jezdeni bez rezervy.

              0 0
    • Freeky  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat jestli pláště Tufo Thundero mají stranové označení a nebo je to jedno jak je dám?

      0 0
      • Pijer  

        Nemají označení. Hledal jsem a podle fotek v testech je dávám jako šipky.

        0 0
        • Freeky  

          A myslíš že bude vadit, když přední mam obráceně, než zadní? Mam tam už nově tmel, ale asi budu muset to prohodit.

          0 0
          • Pijer  

            Netuším. Asi to ani nepoznáš, dělej, že jsem nic nenapsal a nebudeš mít problém ;-)

            0 0
          • Jason Voorhees  

            Jestli je máš „správně“ obráceně (přední opačně), tak cajk.

            Motorky to maj takhle schválně kvůli brzdění přední brzdou.

            0 0
    • OZelinka87  

      Posledni kousky vse nove kdyby nekdo mel zajem do zpravy prosim.

      • Elite Pulse galda nalepovaci 400kc
      • XC14 bezovej bok 1600kc za par zasilkovna na me
      • S22 nasazovacka 300kc
      • XC11 cerna 1600kc za par zasilkovna na me
      • Elite Ride 25 cervena nalepovaci 400kc
      • S33 PRO 24 nalepovaci 300kc
      0 0
    • roud  

      Dotaz:

      Silniční galdy dáváte do nich mléko? Případně kolik ?

      :)

      0 0
      • Singlespeed  

        Vozil jsem ho, píchl jsem, ochrstlo mi záda a kolo a stejně nezalepilo…

        0 0
      • Cavendish  

        V CX galdách Tufo mám v každý asi 35ml. Díru to zalepilo. Bylo to mlíko Joes. Ale Stans mi zalepil i galdu s latex duší.

        1 0
        • Jason Voorhees  

          Se přidám, včera jsem proletěl mezipole na 25mm Calibra plus s dušema a no defekt, nechápu :-).

          6 atm nafoukáno…

          0 0
      • Petr Ch  

        Nedávám, až když je defekt.. Množství dle typu duše. Do „bezdušových“ silničních galusek Tufo okolo 10 ml, pokud to díru nezalepí, tak pak ještě přidám. Do Vittorek to na defekt dělá 20 ml.

        0 0
    • Heatly  

      Číst řez šumavských kamenů. Tufo thundero 36. Podlepit a jezdit dál? Přišel jsem na to až při nakládání do auta.

      0 0
    • jkcz  

      Jen info z článku o Tufo ve Velu – chystají se gravel pláště v šířce 48mm :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Ahoj, chci se zeptat na Thundero/Speedero 44mm. Mám teď Schwalbe G one BITE 45 a už budou chtít vyměnit. U Tufo mě láká, že se vyrábí u nás ve Zlíně, ale jak kde recenze… Největší strach mám z defektů, někdo píše že 5 tis nepíchne a někdo, že jsou jak cedník. Mám 115kg a nevím jestli to na ně nebude moc, kvůli tomu že jsou tenké/lehké. Bite vozím jako bezduše od nového kola a za 1500km ani jeden defekt a to s tím jezdím z 50% v lese a na štěrku, ale na asfaltu jsou pomalé a jezdím jen za sucha, tak chci rychlejší pláště. Mlíka mám v Bite už rok 50ml určitě vyschlého a foukám na 2,6/2,8 a pořád nic, ani tlak neuchází. Díky za reakce

      0 0
      • Singlespeed  

        Patřím do skupiny s neprůstřelnými Thundery. Běžně jezdím mtb terény, hrubý makadam nebo volné kameny a pořád žádný defekt.

        2 0
        • Smazaný účet  

          Dik za info, počkám jestli se ještě najde nejaky macek 100+ jako já co je jezdí a mezi tím se budu rozhodovat jestli speedero nebo thundero a nebo kombinace :-D to jsem se ještě nerozhodl…

          0 0
          • Martinson  

            Jezdím Speedero 40 a 36 váha 95 až 100 kg , bez defektu. Ráfek ohnutý Speedero nic. Hodně jsem se nazlobil s Conti TerraSpeed 40.

            0 0
      • jIrI___  

        Bite jsou oproti Thunderu neprůstřelné. Já se řadím do té skupiny cyklistů, kteří na Thunderu měli defektů jako na žádných jiných pláštích. Posledním hřebíčkem, kdy Thundera nasraně putovaly rovnou do sběrného dvoru, byl defekt jako bych projel rock garden z pazourků, který se ale přihodil na hladké šotolinové cyklostezce kolem řeky. Osobně je pro mě záhadou, z jakého důvodu jsou s Thundery tak diametrálně rozlišné zkušenosti. Osobně si myslím, že největší vliv na to má hmotnost jezdce (vážím k metráčku).

        0 0
        • Smazaný účet  

          No tak to si mě moc nepotěšil, právě jsem projel internet srkz na skrz a jako by byli venku 2 verze a nikde to nikdo nepriznal… Buď máš cedník nebo vůbec nic a nebo jsou opravdu tak tenké, že cvalíka nedají…

          0 0
          • jkcz  

            Kazdopadne pokud chces zkouset, tak Tufo ted dela gravel plaste v opancerovanej­si verzi.

            Ja jsem s Tufem spokojeny, jezdil jsem vloni a predloni Speedera 36 a 40 letos Thundera 44. Ale mam o chlup min nez Ty, 68kg. Defekt pokud prisel, tak na konci zivotnosti plaste, kdy byl uz behoun sjety a stejne bych uz prehazoval.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • kadlec  

        Jezdim speedero 40 jako bezduse. Mam najeto cca 5000km a cajk. Pichnul jsem jen jednou o nejakej spicatej sutr, kdyz u silnice lamali skalu.,dira cca 10mm, slysel jsem jak plast rupnul a hned prazdno. Ale to by nedal ani mtb plast. Za me max spokojenost a mam cca 95kg a foukam max na 2 bary

        2 0
    • Smazaný účet  

      Zaregistroval jsem HD, ale pouze v 40mm a barevné. Plášte chci černé a 44 je minimum. 40 bude za chvilku standart na endurance kole :-D

      0 0
      • mrozu  

        44 už se taky objevují. Se svojí váhou běž rovnou do těch HD, klasický bych vůbec nepokoušel.

        0 0
      • skytr  

        Jezdím Thundero HD 40 už několik tisíc km. Zatím bez defektu. Na pohmat robustnější než standard verze, rozdíl v rychlosti jsem nepoznal, jedou skvěle.

        Uvidíme, jak přežijí zimní posyp.

        2 0
    • iceduck  

      Celkem na Thunderu 40 uz pres 18k.

      Prvni bez komplikaci, ty druhe a/ nesly vubec nasadit, b/ prijde ze mam drobne defekty co chvili, tmel to zalepi ale za chvili dirka jinde

      0 0
    • Pijer  

      Psal jsem to do vlákna silničních bezduší, ale odložím si to i sem:

      Objevil se test TUFO Comtura Prima https://www.bicyclerollingresistance.com/…ura-prima-tr?…

      Z domácí zkušenosti dodám, že 28mm plášť s červeným TUFO mlékem vydržel zhruba tři tisíce závodních kilometrů bez defektu. Teď se objevuje spodní červená vrstva, tak šel dolů.

      3 0
      • mr.nikdo  

        Ta cervena vrstva se mi u nich libila.

        Jasny ukazatel – plast na vymenu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.