Mám dotaz na duše TUBOLITO . Má to nějakou vadu? Pokud jsou OK, přijde mi dobré ušetřit za 800,– na jednom kole cca 50g.
Mám dotaz na duše TUBOLITO . Má to nějakou vadu? Pokud jsou OK, přijde mi dobré ušetřit za 800,– na jednom kole cca 50g.
Mel jsem ji na XC HT vzadu, XKing Protection. Pred nandanim perfektne vycisteny rafek i plast.
V dusi jsem mel porad mainkate dirky, nechapu od ceho. Porad ± stejny trasy. Vozil jsem ji asi 1,5 mesice a pak to vzdal.
Lepena asi 6× za tu dobu. Normalni duse mi tam drzi uz par mesicu a pohoda.
Pry, ze se to lidem nedeje, rikal Radek co ji prodava. Nevim, asi jsem mel smulu.
Jsi asi jediný co to měl na kole, ani na zahraničních webech moc informaci není, tak to asi testnu sám. Někdo musí být první.
Jediný rozhodně není. Z cca 50-ti prodaných kusů, byly dvě reklamace na netěsnící ventilek ( obartem vyreklamováno).
Kolega výše měl smůlu i s netěsnícím X king PROTECTION a posléze i s pláštěm „házejícím“ do boků. Vše vyreklamováno na náklady prodejce.
Na jejich webu je ještě verze s poloviční hmotností jako rezerva a pišou, že prý je stejné protection akorat to má odnimatelný ventilek. To jste někdo na kole měli?
To je úplná novinka. Čekám na naskladnění, takže praktická zkušenost zatím nic.
To uplne idealni neni, kdyz uz musim nahodit dusi, jedu stejne opatrne, a s tim bych musel jeste vic. Jako rezervu bych vzal tu obycejnou verzi.
Radku, nechtel bych, aby o vyznelo jako nejaka cilena kritika nebo haneni.
Jen pisu, jak jsem to mel ja. Plast proste netesnil a zacal po nejake dobe hazet (porad ten samy). Tot fakt, to same duse. Viz co jsem psal vyse. Asi mam holt smulu, nebo neco delam blbe. Ale niceho spatneho si z me strany ve vyse uvedenych pripadech nejsem vedom. Pokud delam neco blbe, rad priznam chybu a uvitam reseni. Sam jsem doufal, ze obe veci budou v pohode.
to se mi taky stalo s jednim protection x-kingem (kupovany jinde), povolil mu kord, taky vyreklamovano…
Muze jiz nekdo poreferovat ? :-)
Mam 80gr na obou kolech HT 27.5" asi tyden, najeto cca 200km a zadny problem zatim neni. Nasazování, husteni bezproblemove, po tydnu tlak drzi a uvedena hmotnost sedi. Neni zatim moc co napsat a doufam ze ani nebude. Zatim je brzy, cas neco napovi …
Mam je v planu kupovat ,tak si to jeste pres vas overim za cca dva tydny ! :-):-) O vikendu bude krasne,tak sup sup na kolo.:-D
Jezdim ted denne a z poloviny se nevyhnu tomu ostremu posypovemu bordelu. Pneu mam Ritchey Shield a vzadu vzorek nic moc ale frčí a chci je ted z jara dojet. Sam jsem zvedavej co ty tuhy sprcky vydrzi, lepeni na tyhle duse jeste nemam.
Tak to že to funguje, tedy neuchází a že hmotnost sedí se asi dá čekat, spíš jsou zajímavé postřehy z praxe jestli to třeba líp jede podobně jako se uvádí u latexových duší.
To nemas v realu na HT v terenu sanci soudne posoudit vyjma lehciho roztaceni setrvacniku …
Ahoj mám na 27.5 a nerozumím a ani nejde nafouknout ať dělám co chci tak to neprotlačím přes ventilek… Poraď co může cz špatně.. Díky
Docela by mne zajímal valivý odpor ve srovnání s bezduší a latexovou duší.
Zatím jsem měření žádné neviděl, takže reálný stav nikdo znát nebude.
Když zkusím odhadovat (což nakonec může být úplně jinak, jen měření ukáže jak to doopravy je), tak si myslím, že na tom bude špatně. Vycházím zatím z měření 58g Eclipse (je tu někde v historie kompletní test duší, kde byla měřena), která dopadla hodně bídně, jen stejně jako těžké butylky. Je jasné, že TUBULITO na tom nebude úplně stejně, ale pochybuju, že bude nějak výrazně lepší.
Latexky jsou na tom tak dobře ohledně valivého odporu díky jejich vysoké elasticitě. Moc si nedokážu představit, že ty tužší materiály někdy dají dobrý výsledek jako latexka nebo dokonce bezduše.
Jestli ale nový Finish line tmel naplní očekávání a splní jejich proklamace dlouhé výdrže (i kdyby to nebylo po celou dobu životnosti pláště, ale aspoň výrazně déle než latexové tmely) , tak duše budou ztrácet smysl čím dál více.
A ještě doplnění pro ty co chtějí šetřit pár gramů.
Ušetření pár gramů (i když na obvodu kola) bude mít vliv na celkový průměr o mnoho menší než případné navýšení valivého odporu.
Teď to srovnám zatím jen pro tu 58g Eclipse. I u té je lepší pořád vozit mírně lehčí butylku (nebo ještě daleko lépe latexku, pokud někdo zkousne to častější huštění) a mít o chlup menší valivý odpor než ušetřit těch pár gramů. I když jsou to pořád vše hodně malé rozdíly, které někdo ani vůbec nepozná, tak pořád je to ušetření valivého odporu větší vliv než ušetření těch pár gramů.
Nejlepší výsledek je samozřejmě nepoužít duší žádnou (nejnižší valivý odpor, i když latexka se tomu téměř vyrovná) a hmotnostě je to také přijatelné (i když samozřejmě závisí od toho, kdo kolik vozí tmelu).
V mem případe jsem u 27.5" snizil vahu na obvodu kola o 100gr. Duse puvodni 175gr. Na dvou kolech je to 200gr a je to hodne znat pochopitelne nejvic v terenu a kopcich. No a pokud bude Tubolite odolnější defektum nez klasika neni co resit.
Osobne s litim lepidla do pneu v cyklistice nechci mit nic spolecneho. Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.
To jsi vozil těžké butylky, mírně lehčí (pořád levné a odolnost téměř stejná jako těžké, i když u odolnosti stejně rozhoduje předevší plášť) mají kolem 120–130g.
A to hodně znát bych chtěl vidět, jak určíš ve slepém testu.
V souvislém výjezdu (mimo technický terén, kde nemusíš neustále hodně zrychlovat na překážky) je těch 200g (proti mírně lehčí butylce by to bylo jen 100g za obě kola) cca 0,2%. Na rovině rozdíl žádný.
Při neustálém zrychlování v technickém terénu to bude 0,4%.
Zcela bez šance opravdu poznat (placebo je ale mocné), to bude problém rozlišit i s wattmetrem.
Valivý odpor je znát všude, ale ani u něj to pořád není až tak velký rozdíl (i když je větší než ten vliv těch 200g), aby to každý objektivně poznal.
Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.
Pokud to někdo dělal, tak:
Hlavní pointa bezduší (ohledně defektů) je ale samořejmě v tom, že 90% defektů, které budeš mít s duší ani nezaregistruješ a z těch zbylých 10% opravíš většinu knotem…
Ale je to tu jako vždy na BF, nejvíce o dané problematice ví vždy ti co to nikdy nevyzkoušeli, prostě klasika.
PS: Bezduše jezdím 11 let.
A ještě moje statistika:
souvisí to ale i se vzorkem, na TB (stejná kostra, srovnatelná odolnost) už mám najeto postupně skoro to samé co na RaR (15tis.+ km) a na tom jsem neměl ani jeden defekt, hustý vzorek zřejmě výrazně pomáhá
oproti tomu roky předtím na duších:
Jediná otrava bezduší (pořád ale daleko menší než ty defekty na vyjížďkách co jsem míval na duších + horší jízdní vlastnosti na duších) a to hlídání stavu tmelu (lze jít i variantou nehlídat a vozit tmel sebou v lahvičce a doplnit jen při defektu, ale to není dobrá varianta na závody) se snad už brzy vyřeší přichodem nových syntetických tmelů, které nejsou na bázi latexu.
Tak to máš statistiku krásnou, pro mě trochu nepochopitelnou. Já jsem bezduše nasadil teprve loni s příchodem zázračného tmelu Finish Line. Společně s novými plášti Schwalbe RaR byla zkušenost více než tristní. Defekt přišel už na první vyjížďce. Malé 1–2 mm říznutí pláště v běhounu, které tmel nezalepil, a to ani náznakem. Takže šel ven. Následoval americký tmel Ultra Seal, taktéž bezlatexový. Odjel jsem na něm pár vyletů, ale následoval defekt stejné velikosti. Opět mm i vystavil stopku. Po sundání pláště se v místě defektu nacházelo velké množství tmelu, ale prostě to nezalepil. Nemám chuť řešit proč. Vracím se k duším. Knoty? Ty možná, až budou stát normální peníze. A těžší pláště? Nevidím pak rozdíl oproti lehčím plasťům s duší. Ať mi nikdo netvrdí, ze těžký plášť má větší odpor než lehký s duší.
O ten odpor zas tolik nejde. Jde o nizkej tlak a to, ze dusi cvaknes.
V tech tvou zminenych pripadech by ti duse od defektu nepomohla. Stacilo tam dost pracdepodobne vrazit ten knot a ani si nemusel vybdavat kolo z ramu.
A kolik by mě stal jeden knot? Proč tedy mám vozit v plášti tmel, který nelepí? Když tam dám 160 ml tmelu, jak ušetřím váhu proti duším. Já nízký tlaky vozím celý život i s dušemi. Na sjezd jsem vozil 2.1 baru v době, kdy se jezdily 3 bary a více.
10knotu stoji asi 4e. Kupoval jsem na b24 takovou sadu s vidlickou a pozdrem s 10 knoty do podsedlovky asi za 450,– kc
Tmel neco vezme, neco ne. Ale ja ho tam vozim, aby zalepil minimalne v kombinaci s knotem. O vaze to taky neni. Asi v tom hledas neco, co ti to nemuze splnit. 160ml tmelu je docela dost. Ja davam na 29” 2.25 do 100ml.
2.1 baru je asi max, co jsem s bezdusema kdy mel. Vetsinou jsem pod 2. Mam 100kg.
tady máš knoty : https://www.ferdus.cz/…o-hnede.html Používám je léta. Tyhle knoty jsou strašně dlouhý takže je ještě půlím. Po přepůlení vychází 1 knot na 1,2 Kč.
Zatím jezdím celý život na duších a foukam na 25 psi. váha 85 kg. Po bezdušakoch taky netoužim, spousta lidí si myslí že tam stačí malý tlak a potom se jim to v zatáčce ufoukne mezi rafkem a patkou.
Každý jen mele o cvaknutí duše ale nikdo se neptá jak a co dotyčný jezdí.Já cvakl jen jednou a to vlastní chybou,že jsem trefil trošku rychleji hranu díry.Žádné skákaní,sjezdy,závody a podobné hovadiny nejezdím.Foukám tak akorát aby to nebylo moc tvrdé ani měkké.
když budeš mí lehký kvalitní tubolito neřešíš nějaký knoty ani úniky nefunkčího latexu
Dnes je 1.duben?
Ne, ale zase si ráno nevzal prášky
zato na tubolitu za poslední měsíc 3 defekty, půjde to pryč a nechám to pouze jako náhradní duše.
jak je to možné? jak je to možné? tento produkt doporučuje deset z deseti romanu II
:D
Nevěřím :)
To bude kampaň, propaganda a Sorosovy Fake News.
Já 5 defektu a rozlepil se mi ventilek. Ta část ve které je ventilek je jenom vlepená do trubičky , která je součástí duše. Něco jako ta odlehčená verze, ale tady to je vlepené. Hodil jsem to do prd..e
néé néé to není možné :D
konečně po dlouhý době nějaká zábava :D
Bojím se, že si nás vodí, Tubolito přece funguje bez chyb.
Ja jenom premejslim, kde udelali soudruzi z NDR chybu.
Tak to máš statistiku krásnou, pro mě trochu nepochopitelnou. Já jsem bezduše nasadil teprve loni s příchodem zázračného tmelu Finish Line. Společně s novými plášti Schwalbe RaR byla zkušenost více než tristní. Defekt přišel už na první vyjížďce. Malé 1–2 mm říznutí pláště v běhounu, které tmel nezalepil, a to ani náznakem. Takže šel ven. Následoval americký tmel Ultra Seal, taktéž bezlatexový. Odjel jsem na něm pár vyletů, ale následoval defekt stejné velikosti. Opět mm i vystavil stopku. Po sundání pláště se v místě defektu nacházelo velké množství tmelu, ale prostě to nezalepil. Nemám chuť řešit proč. Vracím se k duším. Knoty? Ty možná, až budou stát normální peníze. A těžší pláště? Nevidím pak rozdíl oproti lehčím plasťům s duší. Ať mi nikdo netvrdí, ze těžký plášť má větší odpor než lehký s duší.
Můžu svojí loňskou statistiku? Tři kola, mtb, gravel, silnice. Bezduše na všech. 10000km bez jediného defektu. Jen gravel mi párkrát ufoukl a bylo potřeba na vyjížďce trochu dofouknout. Určitě používám jiný tmel i pláště a nahodit mi to jde poměrně snadno.
Sranda je, když tě dožene karma a uděláš si tu jednoprocentní díru jak vrata a pak dojíždíš opatrně s duší a modlíš se, aby se nic nestalo :D
Já k podobné díře přišel na polní cestě. Od té doby v nářadí vozím nastříhané kusy bočnice ze starého Contíku jako magický zahaněč podobných defektů :)
Jak byla velká ta díra? Docela mě překvapilo jak velká díra se dá opravit pomocí většího knotu (vozím dvě velikosti knotu) nebo dvou větších knotů.
V partě jsme zatím cca půl na půl bezduše a duše a problémy se řeší pořád jen na duších. A to nikdo na duších nevozí šlupka pláště, nejvíce vozí protection Contíky, takže propíchlý běhoun nebo seklý běhoun nebývá moc často, ale cvaknutí se čas od času nikdo nevyhne (pokud nechce vozit totálně přefoukané pláště a nechce jezdit v pořádném terénu krokem).
Já jsem duši už před časem přestal vozit úplně, od té doby co vozím různě velké knoty + 60ml záložního mléka (které je vždy zaručeně funkční narozdíl od toho v plášti, kde to nikdy není zcela jisté).
Hodně se těším na ten nový Finish line tmel. Ten to zase posune ještě o kus dále. I kdyby nevydržel tak dlouho jak slibují (že vydrží aspoň o něco déle než latex, k tomu jsem optimistický), tak nebude mít problém s tím, že přestane fungovat i když v plášti ještě je, jak tekutá složka není současně funkční složkou pro zacelení díry jako u latexu.
Dal se do ní strčit prst. Velmi nepěkný řezanec. Menší bych vzal knotem a čau.
V poslední době na ty velké defekty nějak nemám štěstí. Na podzim jsem do nového FastTraku chytil, zas na polní cestě, hřebík jak noha. Tmel to pobral, kus hřebíku zůstal v plášti, zbytek cinkal uvnitř… ale po vyndání doma to tmel nepobral, takže knot a jedem.
Předtím dlouho dlouho dlouho nic bo bezduše. Dokonce i papírové Contíky non-ProTection bez defektu.
Tak velká díra je ale opravdu smůla (pokud se vozí rozumně odolné pláště pro dané použití a styl jízdy daného jezdce). Já si takovou nevybavuju ani jednu za posledních 10 let v partě, tzn. v rámci 6+ jezdců.
Já nebýt RaR (TLR dříve, teď TLE), tak nemám ani jeden defekt za těch 11 let bez duší. 3 z 5 těch defektů na RaR byl vzpříčený kratší klacek s ostřejším koncem (zapříčil se ve vzorku proti směru jízdy a vždy na tvrdém povrchu, minimálně 3× asfalt, tedy povrch ho podržel vzpříčený). Ten vzorek je na to zřejmě prostě náchylný (v hustějším a nižším u TB se neděje, v řidším u RoR a NN taky ne).
Jednou říznutí o ostrý šutr ve výjezdu a jednou nemám tušení co díru udělalo.
I když už Schwalbe zůstávám, tak jsem tohle riziko definitivně vyřešil tím, že RaR na zadím prostě už vozit nebudu (a bude místo toho TB nebo RoR dle potřeby).
plus 1
S tím posledním odstavcem souhlasím, ani nemusím být závoďák :). Bezduše jsem vozil na MTB pět let, ale jakmile jsem přešel na gravela, tak paradoxně nevýhody bezduší převážily a spokojeně jsem se vrátil k duším. Rozdíl ve valivém odporu mezi bezduší a duší je naštěstí zcela mimo moje rozlišovací schopnosti.
Ty jsi aspoň ty bezduše dlouhodobě vozil a nepíšeš o něčem, co jsi nikdy nezkusil.
Bezduše jsou nejhorší pro tolo, kdo jezdí málo, což je tvůj případ. Pak to chce jít aspoň metodou kašlat na pravidelné doplňování a vozit lahvičku tmelu sebou (když stejně nejezdíš závody).
To je asi jediná trapná věc u bezduší, že při použití latex tmelu, tak tmel vyschne v podstatě stejně rychle i když se na tom kole vůbec nejezdí jako když se na něm jezdí (když se jezdí, ta může dojít rychleji, když je více defektů).
To ale zatím řeší nedolévání + použití plášťů, které dobře těsní i když tmel vyschne.
A snad i tuhle jedinou nevýhodu vyřeší časem ty nové syntetické tmely.
Mě tohle štve také hlavně kvůli manželky kolům. Od narození dětí jezdí na kole minimálně (to se ale postupně lepší jak děti rostou). Ale naštěstí zatím to problém ještě není, protože má ještě 26" a já mám v zásobě ještě pár plnohodnotných UST plášťů.
Tedy zatím tam to řeším, že tmel vůbec nevozí co jezdí málo.
Ale tohle řešení nebude věčné, jak dojdou UST pláště a třeba také bude přechod na 29" časem až zase bude jezdit více (má 181cm, takže není vůbec co řešit).
A také UST ráfky (mám aktuálně na všech kolech doma, i když jsem chvíli vozil KOMy s páskou, tak jsem se na UST ráfky zase vrátil) ušetří starosti u bezduší (neřešíš ani instalaci pásky, ani nemůže přestat těsnit), ale tam bohužel toho na výběr je už minimálně.
A to je přesně ono, tohle. Jsem se tu nechal zblbnout do bezduší a tím jsem se odsoudil k neustálému dolévání a dofukování :D
Já měl na štěrkoletu za tři roky dva defekty vyžadující větší zásah než dofouknutí… jeden hned při druhé jizdě, když jsem ještě neměl předěláno na bezduše, druhý když jsem experimentoval s tmelem Caffé Latex, po průjezdu staveništěm jsem chytil kamínek a tmel to nebyl schopen pobrat, takže to furt ucházelo. Jinak jen dofukuju.
Cestou necestou, polem nepolem, lesní cesty, polňačky, šotolinky.
Já jsem to dal zatím na manželky kolo, kde jsou SLR a nějaké staré gumy, co kdysi dávno vozil ELx (a jo, po nalití tmelu furt docela držej :D ), přední X-king a zadní Hutch Cobra. To má na vyzkoušení, takže reálně min. na celou sezónu :) Pak jsem nahodil na Black Jack Ready performance verzi Race Kingů, a přední mi nějak nedrží, jednou se vyfoukla a utekla, musím někdy dolít a projet. A na to, co stavím, mám na Cresty koupené performance Racing Ralphy, tak jsem zvědav, jestli pro mě závod neskončí dřív než začne :D
Základ u bezduší je volit opravdu bezproblémové kombinace. To je přesně důvod, proč se tu objevuje i tolik ztěžování na bezduše, protože dost lidí volí často nevhodné a problematické kombinace a pak problémy jsou na světě.
Tak to se mi nepovedlo. Mám kola Sram Roam, pláště Schwalbe Racing Ralph Addix, originální Sram netěsnící ventilky. Hodina práce s nahazováním, další hodina se snahou utěsnit ventilky a poslední hodina se snahou utěsnit patky plášt. Pak mi začal tmel prolínat skrz stěnu pláště. Při prvním defektu pak zjištění, zebtmel nezalepil ani 1 mm velkou díru. Kdybych vlastnil legálně drženou zbraň, šel bych ji preventivně odevzdat na policii, aby se nikomu nic nestalo.
A proč to mimo závody děláš?
Zrovna jsem to psal někde v sousedním vláknu. Nahozené TB už 3/4 roku a nedoléval jsem ani jednou a jen vozím těch 60ml sebou pro případný defekt. Tlak drží stejně dobře jako po nasazení když tam ještě byl nový tmel (teď už dávno není žádný).
Na nový Finish line tmel už si teď počkám pro připravené G-one Allround na nahození. Nechce se mi nahodit s latexovým tmelem a pak to čistit pro nový tmel. Zatím jsem tedy nechal TB a aktuálně po těch 3/4 roce dolil 40ml tmelu přes ventilek (minuta práce), aby se neřeklo, když se ještě na ten nový tmel bude možná ještě měsíc čekat.
Vozil jsem kombinaci UST ráfky + UST gumy (naprosto neprůstřelné a bezproblémové řešení). Kdyby něco takového existovalo i v současnosti, tak se na bezduše rád vrátím. Ale toho už se asi nedočkáme, bylo to až moc bezproblémové řešení a tím pádem to málo sypalo výrobcům :)
To jsem měl také nejraději.
Současné TLE Schwalbe + UST ráfek se k tomu už ale pomalu a jistě blíží. Boky a patky plně srovnatelné, možná dokonce lepší u TLE (u UST jsem jednou bok říznul, i když jsem nemusel kvůli tomu řešit na vyjížďce nebylo to těsně skrz, po dojetí se to ale vyboulilo a nakonec prasklo, řezanec byl extra dlouhý a plášť musel do koše).
Zbývá už jen ta mírně horší odolnost běhounu, kterou ale duše nijak neřeší (s duší je to ještě horší).
A v partě párkrát někdo také zrušil i UST plášť kdy to hned nepobral tmel (ale nejspíš tam neměl ani funkční tmel), ale těžší jezdci než já (a možná to i více prasili, bylo to vždy ve sjezdu ve větší rychlosti).
Plnohodnotné UST pláště by se asi už tak dobře jako dříve neprodávaly. Byly o něco těžší, což ve 26" tak nevadilo, pořád to hmotnostě šlo.
I tak třeba 26" RaR měl 700g.
Ve 29" by UST RaR dal už cca 850g a to už by asi na trhu zmasírovaném gramařením neprošlo. Když proti tomu je 630g TLE RaR.
A kdo chce odolnější plášť, tak tu má podobně těžký protection RK.
Sneslo by to ale kompromis. Tedy TLE Schwalbe tak jak jsou a přidat malinko materiálu na běhoun. Hmotnost by se vešla pořád třeba těsně pod 700g a už by to bylo na úrovni původních UST (tam tu hmotnost zbytečně navyšovaly boky, které přitom zase až tak odolné nebyly).
Mloků jaké používáš knoty? Budu pořizovat sahmuraje tak abych vzal neco do rezervy. Díky
a ty knoty se střihnou nebo se to tam prostě nacpe úplně celý (9cm)?? díky
Mám v plánu výrobu samuraje z vidličky od Ferduse. Cena by se měla pohybovat, kolem 50kč/ks. Rašpli dělat nebudu, to podle mě není třeba.
Skončil jsem nakonec u pohodlného, ale dražšího řešení
https://www.bikero.cz/…kit-p132995/
U dynaplugu to po aplikaci zbytek, co je vně pláště vůbec řešit nemusíš a klidně to tam můžeš nechat a neřezat (a druhou stranu, říznuté je to hned). U klasických knotů, kde děláš smyčku a nemají hlavičku bych asi raději přebytek vždy uříznul.
Samotné knoty tedy logicky musím používát originál s hlavičkou, které jsou také dražší. Při mojí spotřebě knotů mě to ale ani trochu netrápí.
Aplikace vidličkou mi opravdu nenadchla.
Problém tohoto řešení je, že i velké knoty jsou prostě malé knoty:)
Velký knot se smyčkou bude samozřejmě větší, tady musíš dát dva vedle sebe.
Aha, chybi mi tam slovo „uz“ nechci mit nic spolecneho.
Prave ze zkusil a dekuji nechci. Bezesporu bezduse maji sve vyhody ale i nevyhody jako vsechno v zivote. Psal jsem svuj nazor tot vse.
Zapomnel jsi v te statistice napsat kolik jezdis km rocne v jakem terenu a jestli pouze vylety.
Ale uz jsem vycerpal dve minuty coz bych podle p. Wericha nemel ;)
Hlavně toho člověka na začátku zajímali ty duše:)
Odježděno od jezdivých věcí po náročnější terény. Na mnoha fullech co jsem už měl více terénů, na HTčkách více jezdivých tras (ale i na HTčku i když jsem měl někdy pevnou odjety na tom nějaké terény s šutry typu ze Smrku směrem do Polska ten cca 1km úsek šutrů, na fullech pak samozřejmě daleko těžší věci).
Než jsem měl děti, tak jsem na fullu to někdy i docela prasil v rozbitých pasážích, co mám děti, tak se více krotím.
A najeto za tu dobu kolem 55tis. km (někdo jistě může mít za tu dobu i výrazně více, ale tak málo to na větší hodnocení bezduší rozhodně není – všechny ty kilometry jsou na bezduších na biku).
Každému může vyhovovat něco jiného, to je jasné.
Problém je ta věta
Kdo na zavode v bordelu daval dusi do zapatlane bezduse vi o cem je rec.
Pokud jsi to myslel tedy na sebe tu větu, tak proč jsi dával duši? To jsi měl takovou smůlu na díru jako vrata, že nejen, že to nepobral tmel, ale nestačil ani větší knot? Stát se to samořejmě může, ale je to opravdu ojedinělé při vhodném výběru plášťů.
A měnit nebo lepit duši (když se vozí duše) v horších podmínkách (ať už třeba hodně bahna nebo třeba v mrazech v –10°) je pěkný opruz, na to tam opravdu nemusí ani být tmel v plášti.
Jeden defekt z těch 5 co jsem měl na bezduších jsem řešil právě v –10° a jak jsem byl rád, že nemusím měnit duši. Ani jsem nakonec nemusel dávat knot, jen dolil přes ventilek tmel a nafouknul bombičkou. Mnohem méně práce než s duší.
A i když bych dával knot (už jsem v reálu dával), tak to je také rychlé a pořád o hodně lepší než řešit duši. Hlavně nemusíš vůbec sundavat plášť, tedy i na zasraném kole se řeší dobře, jen trochu očistíš místo defektu.
+1 od dob co vozím bezduše , jsem řešil pouze 2 obr díry, které jsem musel podložil jinak bych s duší nedojel(plášť na vyhození) a ohnutý ráfek + plášť s volnějšíma patkou mi na jednom švihu vyskočil. Od té doby nic. Teď kámoš prorval plášť 15cm hřebíkem, dal se knot a bez dofukování se jelo dál. A jsem si jistý, že mockrát bych procvakl duši kdybych nějakou měl.
Takže pokud na závodech neuděláš do pláště díru na prst, tak nemáš co řešit. A u takové díry mít něco co zabrání duši aby se drala ven.
Vyhody i nevyhody bezdusi zname a to se tu nezminuje caste meneni pneu pro urcity segment cyklistu.
Navrhuji se vratit k tematu a mlok by event mohl zalozit tema nove treba : Vyhody bezdusi …
Nevím přehodit bezduše je rychlejší než narvat duši do ráfku, takže mě přijde, že ty tvoje argumenty jsou trochu mimo:)
Zdendyš se tu ale snažil bavit o koze a vy sem tlačíte vůz:)
Se blbě baví o koze když nejsi schopný spočítat vemena:)
Zatím jenom řekl, že drží, tlak a váží to stejně a potom už jenom nějaké nesmysle:)
On to tam má týden,to po něm chceš recenzi?Já za ten týden najel 0
Obzvlášť usazovani bezdusi do patek rafku pro nehazivost je rychly, nenasilny a cisty zážitek :))
prosím?
1.Sundám plášť
2.Nandám nový plášť na jednu stranu
3. přeliji mléko ze starého pláště do nového
4.zaklapnu druhou patku
5. nafouknu (čekám až patky zaskočí)
6. odfouknu na požadovaný tlak
7. odjíždím
Pokud s tím máš problém, tak buď je to nevhodná kombinace na bezduše nebo rukama, protože to jinak není problém ani náznakem.
Z cca 60+ kusů co jsem nahazoval (samé vhodné kombinace), tak ve 100% případů to zaskočilo bez problémů samo a hned a to už do 30psi tlaku. Stačí k tomu jediné, mít to při instalaci natřené něčím vhodným (natřít je otázka 10s na jednu patku a současně to pomůže i samotnému nahození).
To je stejné jako problém nahození. Když je někdo dřevák a nebo netuší jak na to, tak má problém nahodit často i kompresorem, když se ví jak na to, tak i většina problematičtějších kombinací je nahoditelná i bez kompresoru (s kompresorem to je jen o trošku rychlejší).
Při opravě defektu pak až na ty ojedinělé vyjímky díra jako vrata z patek vůbec nesundaváš a opravíš nasazený (a pokud při ztrátě tlaku plášť nezůstane držet zaskočený v patkách, tak je to nevhodná kombinace na bezduše).
Jděte už konečně do ****** z bezdušema! Tohle je vlákno o TUBOLITO duších. Jak se má člověk něco dozvědět když tu onanují bezdušáci !!!
Stálo by za zvážení zablokovaní spamerů v tomto vlákně.
Já bych prosil zablokovat tohle vlákno, protože by si někdo nezkušený mohl myslet, že je normální dát 800kč za duši co je horší než bezduše:)
No tak na dojetí, je to furt ve hře… Mě by zajímalo co to vydrží jako rezervní duše – protože při defektu bezdušáku máš plášť uvnitř od mlíka, zpravidla se tam dostane i nějaký bordel, plus máš třeba 5mm řezanec na plášti.
Jestli si to s tím nějak poradí nebo se to během 10km prodře?
No na dojetí bych asi pořídil o pár gramu těžší lehký maxxis (nebo rubenu) o velikost menší a jsi na tom o 30g hůře a 700kč lépe:) a pak jí klidně vyhodím.
Zas tolik defektů nemám, ale je to prostě jinej matroš, kdyby to na kole 2 roky vydrželo (a nějak se to nedegradovalo jak to maj natěsno složený), tak bych cenu neřešil. Ale vlastnosti bych očekával za ty prachy 100%
JJ, chápu. Ale teď jsem jel na bike a rozdíl 400g po vyjížďce a kolo nebylo skoro od bahna. Takže už neřeším:)
Hlavně bych se bál toho, že po roce či dvou kdy to bude přilepené na rámu už nebude fungovat.
mitas light 122g 80kč
tubulito 82g 800kč
Nj je fakt že kdyby ti člověk někomu pujčovat nebo darovat, to už by bolelo
Tu Mitasku uvadis nejspíš ve 26".
A Tubolite je hlavne zajimava vyrazne mensi defektnosti pri sve hmotnosti nez butylsprcky.
Mitaska ve 29 váha 137g
Duše Rubena MTB LH 29×2,1–2,3 galuskový ventilek,128g, 109,–… vozím a v poho.
O čem píšeme s Johnym je mitas light. Vážil jsem to, když jsem dával bezduš :)
Nee…myslel jsem fakt ty Rubeny z kupkola…vozim je a v poho.
Jo na ty Mitasy jsem koukal a ve 27.5" maji tusim peknou vahu 127gr.
Ale tubolito duše maji primarni přednost ve vyrazne vyssi nedefektnosti oproti butyl.
Mrknete na Yotube jsou tam pekne polopaticke testy. Samozrejme stoji duse 800Kc ale co je nebo neni drahe je tezce individualni záležitost. Pro nekoho puldenni vyplata a pro druheho cena obeda, treba.
;)
Tyhle spesl duše se pravidelně vrací co 3 roky a nikdo to nakonec nevozí. Moc dobře si pamatuji jak a to lidi houfně přecházeli a potom se jich zase rychle zbavovali a přešli na bezduse. Radši si dám oběd za 800 než je vyhodit za takovou kravinu.
Jo jo, pamatuju, jak kamarád házel do koše Fossky, taky jsem tehdy váhal, ale naštěstí je vyzkoušel dřív :D
Foosky mají jedinou velkou nevýhodu. Váží stejně jako plnohodnotná gumová duše. Jinak ale vydrží naprosto neskutečný věci. Vozím je trvale podhuštěné na hodnoty které jsou typické pro bezduše a kromě jednoho hřebíku zatím za dva roky žádný další defekt.
Najednou řeší peníze
Prosím tě jdi si vybírat vidlici, kola , kliky, brzdy, pláště, řidítka, představce, pedály ať to má žena s tebou lehčí:)
Aktuální dotaz byl od scalara na jejich valivý odpor a protože není zatím test, tak to stejně nikdo nemůže vědět. Takže k samotné TUBOLITO duši se tu nemáš co už dozvědět.
Bohužel …
Možná stačilo napsat: „Také nevím“ :-)
Přesně tak"nevím"ale ty otroci co jezdí s dusema si to tu řeknou:)
Pravil Mlok :). Neni zatim test ale kecu mas milion. Zkousel jsi nekdy Tubolito ? K samotne dusi vis prd a montujes do toho bezduse, bezduse. Sice ti rozumim ale trochu soudnosti by neskodilo. Bez si radeji dolit lepidlo a dofouknout bezduse ;). A knoty, jestli mas v batohu na vylety ;)
Jestli je na tomhle platku nejaky moderator tak prosim promazat od OT kydancu a zanechat pouze info a dotazy primo k Tubolite.
Dekuji pekne :).
Chápu, že si těch 1600kč za duše musíš nějak obhájit:)
Penize, potazmo drobne neresim.
To mít nemůžu praktické zkušenosti s TUBULITO duší, protože taková hovadina jako koupit si za 800Kč duši z TPU by měl opravdu nenapadla.
Kdyby to byla první TPU duše na trhu a ještě nebyly žádné zkušenosti, tak bych tomu možná dal nějakou šanci.
Ale je to už x-tá TPU duše na trhu, i když to nebyl úplně totožný materiál ve všech případech.
Ta zmiňovaná Eclipse, která tu už je roky (aktuálně už se ani neprodává, zřejmě o to nebyl dlouhodobě vůbec zájem) byla lehčí (58g pro 26") a testů a dlouhodobých zkušeností k ní bylo dost.
Jediné v čem byla dobrá byl průpich, tam se vyrovnala skoro 0,5kg DH butyl duši a lehce předčila latexku (ale i tak to je jen mírně lepší než jiné duše a nidky to nenahradí dostatečnou odolnost pláště). V testu cvaknutí dopadla průměrně jako jiné duše.
Valivý odpor mizerný stejně jako všechny ostatní TPU duše.
A stávala aspoň jen polovinu (kolem 400–450Kč se dala koupit) a stejně dnes už po ni ani pes neštěkne.
Ale TUBULITO je jistě zcela zázračná TPU duše, když stojí 800Kč…
I kdyby se jim podařilo zlepšit ten mizerný valivý odpor, tak ani tak to nebude v ničem zajímavé.
Ještě tak kdyby měla vyřešený valivý odpor a stála skoro stejně co butylky, pak by to bylo aspoň trochu zajímavé (já bych to ani tak nechtěl).
A více zahraničních recenzí jsem četl na TUBULITO už dávno, malá elasticita TPU duší pořád zůstává (tedy přesný opak větší elasticity latexek), tedy není žádný důvod, aby se chovala najednou zcela odlišně než všechny předchozí TPU duše na trhu.
Kup si, ozkousej a neteoretizuj.
Chápeme, potřebuješ si ty peníze obhájit.
Ty tvoje výkřiky jsou boží.)
No je „vostrej jak žiletka“, párkrát jsem se už pořezal :)
Zato ty jsi chytrej jak radio.Toradsi nekolik mloku, nez toto.
Ušetřeno 280 gramů oproti klasice. Na Koloshop za 600,– Kč/ks.
Tak ještě co to vydrží, jak se s tim pracuje, jestli to stářím nedegraduje.....
Foss vozím na fullu už 5 let a nedegradoval. Za 5 let pouze jeden defekt (velká, ostrá, ocelová špona). Tlaky foukám stejné jak bezdušáci. Odolnost proti průrazu je brutální a při podhuštení si nikde neufouknou. Jsou prostě spolehlivé. Mají ale dvě nevýhody. Váží to co klasika. Hůř drží vzduch a musí se častěji foukat.
Tubolito teprve musím otestovat jak se osvědčí. Proto jsem je raději nasadil na Karkulku a ne na fulla. 336 ušetřených gramů je ale zajímavých už i jako celková úspory váhy.
přesně, někteří vyznavači bezduší by ti řekli že jsi mohl odlehčit ještě více bo několik metrů pásky, půl litru mlíka a málo vzduchu protože nízké tlaky čili ježdění po skoro prázdných skoro nic neváží
Máš opravdu mylné představy o tom, jak fungují bezduše a jaké množství čeho se používá. :D
To je Románek, ten o bezduších nic neví :D
Ale umí je poměrně slušně hejtovat.
Asi mu nějakej čembista na bezduších fiknul přítele :-D
Nebo prdelku…
udivuje mne jak často jseš schopen prezentovat to že máš nasrany v rukách.
A ještě se bojí jet po singletracku:)
vždycky se někdo chytí, děkuji :-)
od kdy se bezduše dávají kvůli snížení hmotnosti?
Nechal jsem to vyschnout, takže i ta hmotnost :)
Dej potom vedet, jak se s tim jezdi.
Oprava, ušetřeno 336 gramů.
To je masakr !!!
Ale stejně nechápu, proč chceš mít v kole duši.
Asi tak jako já nechápu proč si někdo zasírá pláště mlíkem :-)
Tak třeba nejezdí nějaké stupidní závody,nemusí si dokazovat že je lepší jak druhej.Když píchne,má dost času to opravit.
Lépe bych to nenapsal :-)
+1
Treba cestou do prace do docela nasere, i kdyz nezavodim. A mam nekolik useku, kde to je s duse 50:50 ze pichnu a moc me to tam potom menit a lepit nebavi.
no jo, někteří by už na kole s véčkama a dušema neuměla ani jezdit, nechápu co furt s tím pícháním máte, za poslední dvě sezóny jsem latexovou duši píchnul jednou a to jsem domů dojel a uteklo to do rána, Tubolito zatím mám krátce, nic prozatím nějaké píchnutí nenaznačuje :-)
Tak to je hodne inddividualni, jde o to kde, jak, jak caso, agresivne, s jakym tlakem, plasti atd jezdis.
Pritelkyne na Conti XKing RS slupkach, co uz je pres boky skoro videt jezdi 2 roky a letos nula defektu. Ma najeto asi 2k letos.
Takže to co nebaví tebe a někoho ano, tak to musí být hned stupidní.
Nejezdim stupidní zavody, nepotrebuji si dokazovat, ze jsem lepsi nez druhej a presto mám mliko v plášti..
no, ono by vůbec k objektivitě prospělo, kdyby zastánci/odpůrci čehokoliv vždy (po pravdě) uvedli, kolik km, v jaké zátěži a v jakém terénu čerpali zkušenost s konkrétní komponentou. Obávám se, že existuje spousta odborníků, kteří našmrdlají za rok 3000km kolem Olomouce a mají jasno úplně nejvíc ve všem.
A tim si chtel říci co? Najezd mam mezi 3 a 4 tisici… Teren Český raj, Železné hory., Žďárské vrchy… Kutnohorsko…plus hrebenovky Rychlebky, Javorniky, Beskydy.. Pomohlo to?
to je docela blbost, vozím bezdušovky léta, někdy žádný problém, někdy problém s nahozením, někdy problém s těsností. Nikdy to nezáleželo na počtu km a obtížnosti tras. Ten problém tam byl, nebo nebyl od samého začátku a záležel na ráfku, vlastnostech pláště, utěsnění pásky a ventilku.
no, asi jsem se nevyjádřil tehdy srozumitelně, mínil jsem tím, že váha jednotlivých soudů a závěrů zde závisí m.j.na počtu/kde/jak/kým najetých km…
asi tak, zrovna teď jsem dal bezduše na gravela, pár dní to ztrácelo tlak, že jsem byl rozhodnutý to sundat a vrátit tam duše. A najednou si to nějak sedlo a po týdnu v pohodě.
To by ti s tubolitem nedělalo.
to je hrozný, téma tubolito a bezdušáci se sem hrnou jak pominutý
omlouvám se, nevěděl jsem, to to tu má někdo propachtovaný
Ale nemá, klidně si sem piš co chceš :-)
děkuji
+1. Bezduše mají spoustu výhod, ale po několika letech vození bezduší jsem se vrátil zpět na duše, protože momentálně je to pro mě prostě pohodlnější a absolutně bezstarostné řešení.
+1, já si ten mezikrok přechodu na bezduše odpustím a zůstanu hned u kvalitních duší
Ale nejsi in a B-F tě zavrhne!
Zavržený jsem už dávno. Napříč historii i různé kultury lidé už od pradávná neradi slyší názory jdoucí proti jejich modle :)
vždyť si koupil gravela… to už není žádnej punk ale ovce jako všichni…
+100
To je dalsi hype, asi jako fatbiky.
Tak, grejvl nebrat pičovole.
Nepleteš si to s devětadvacítkou?
Tyhle trendy cool věci jen slušné cyklisty obtěžují… smrt marketérům.
Na tvoje ježdění a těch pár km za rok se to dá pochopit.
Asi tak, ted jsem na Klinovci odpravil 3 duse za jeden den, pac jsem byl linej predelat bike na bezduse.
Ano, byla to jedna moje chyba a jednou moc maly tlak. Ale s bezdusema bych jezdil dal, pac by si jen cinknul rafek ale tlak by drzel.
Ostatni jezdili, ja menil jak ***** :)
Never ever.
to jsou duše na motorku, ne?
Schwalbe 29×1,9–2,35". Bohužel výrobce o váze lže jak je jeho dobrým zvykem. Přesně o 28 gramů navíc!
U plášťů je to téměř o 100 gramů :-(
Jsou to svině prolhaný …
Jo,to mohu potvrdit,koupil jsem si fourious fred,kde všude hlásají 360g ±10 %,doma jsem je zvážil a mají 440 g,to už je sakra rozdíl
To samý ,jak hlásají,že směs ADIXX je lepší,než PACESTAR,na foru,kde měří valivé odpory zjistili,že pacestar má menší valivý odpor než addix,nedá se tomu věřit,ale co ostatní výrobci?
.
Proti bezdusim usetris celkem nejakych 60g. Ja osobne ani tak nevnimam prinos bezdusi ve valivem odporu, jako ze o vetsine defektu ani nevis, pripadne si je „privezes“ domu. Posledni defekt (pred cca 5ti lety), ktery se mi stal podzimni vecer v bahne, me presvedcil, ze duse nee.
Tubolite jsem nezkousel, nemuzu hodnotit, ale neverim, ze ji uzky ostry trn nepropichne.
Vidíš, já jsem letos snad ani defekt neměl, ale přední plášť rozřízlý 2cm asi při 50kmh. Jak bych asi skončil, kdyby to duše nepodržela?
co to máš za plášť že v něm uděláš 2cm sekanec. to se mi naposledy stalo před vosmi rokama se sterelym pláštěm vod motyla :-)
apropo pokud to bylo z boku, tak velmi hrubá chyba jezdce a pokud to bylo navic Schwalbe tak to už je na demenci. :-)
Ano, máš pravdu. Byl to Rocket Ron. (Nesnesitelně nízký jízdní odpor). Neviem, ako sa to mohlo stať, dal jsem si pivo a najednou vidím: díra, jak do *****.
mně se to podařilo u ardenta, nejspš z cesty čouhalo nějaký železo nebo střep…
Trochu starý příspěvek, ale přesto ještě reakce.
U každého řešení se může najít případ, který dopadne pro dané řešení lépe než pro jiné.
Opačných případů (tedy špatně dopadnoucích pro duši) jsem ale v reálu zažil desítky (nejčastěji pořádně cvaknutá duše, ta je prázdná okamžitě a v reálu jsem viděl opravdu mnohokrát a pokud není zničený v daném místě plášť nebo ráfek což skoro nikdy nebylo, tak bezduše by defektu zcela zabránila).
Oproti tomu případ, co jsi popsal jsem v reálu neviděl ani jeden. Tím jen říkám, že je to daleko méně časté, neříkám, že se to nemůže stát (také se ti to stalo). Zažil jsem jen jediný případ v reálu, který k tomu měl poměrně blízko. Řezanec dlouhý asi 3cm na boku pláště. Ale nejprve se vyboulil vnitřek pláště (po celé té délce 3cm) a nepovolilo to úplně za jízdy. Tedy i bez duše nedošlo vůbec k vyfouknutí za jízdy, plášť vyměněn ještě dříve než to zcela prasklo (tedy ještě těsnil).
Dnes jsem se čirou náhodou zmínil před šéfem Pepebike (https://www.pepebike.cz/…-0-fv42.html) , že jeden český prodejce duší Tubolito mi nechce dodat tuto duši pro 26" (prý jich musí koupit velké množství a v rozměru 26" by je pak prý neprodal…) a že je tedy budu muset asi koupit v Rakousku (nejblíž Brnu je prodávají v Laa – tedy doufám). Pan Srstka mi ale tvrdil, že jeho velkoobchodní zdroj tyto duše pro 26" má (i když e-shop na Pepebike je zatím nenabízí), tak jsem hned dvě objednal (a přikoupil jsem i jedno lepení).
P.S. Ve Velu 9/18 o nich psal Eda Pinkava a chválil je. Jezdil s nimi 2 měsíce a přežily i tlak mírně pod 2 bary (Eda váží 88 kg).
eda je silnicař, to neni žádné měřítko. :-)
Líbí se mi ta věta „nikdy nebylo tak snadné a levné ušetřit tolik váhy“. Naprostý souhlas!
Pepebike.cz už nabízí Tubolito pro 26" i na svém webu, viz https://www.pepebike.cz/…-4-fv42.html .
P.S. Tubolito pro 26" mám už doma a překvapilo mne, že na obalu jen napsáno, že jsou určeny výhradně pro kola na kotoučích a že se pro kola s ráfkovými brzdami nemají používat !
P.P.S. Zvážil jsem si normální duši Mitas pro 26", kterou jsem si koupil nedávno a váží cca 180 g. Tubolito pro 26" váží 78 g , takže úspora je zde už jen cca 200 g, když se duše vymění u obou kol.
To použití výhradně na kotoučích bude mít asi spojitost se zahříváním ráfků při brzdění. Už jsem zažil, že po jednom sjezdu na véčkách praskla i obyčejná duše.
Je mi to jasné, ale u tak drahého výrobku (pro nás) bych očekával upozornění na tuto vadu v popisu výrobku na e-shopu a upřesňující informaci v textu, kde se fakt o údajném použití i na ráfková silniční kola přímo zmiňuje viz https://www.electricbikeaction.cz/…-ceskem-trhu :
„Pro silniční cyklisty je připravena varianta Tubo Road, která je vhodná pro pláště o šíři mezi 18 a 28 milimetry. Tato duše je použitelná pro diskové i ráfkové brzdy a její hmotnost činí takřka zanedbatelných 38 gramů.“
Pardon. Teď jsem si přečetl ten článek na https://www.electricbikeaction.cz/…-ceskem-trhu podrobně až do konce a tam skutečně upozorňují, že pro MTB se mohou používat jen kotoučová kola, ale pro silniční kola i ráfková kola:
"Tubolito MTB lze použít pouze s kotoučovými brzdami. Tubolito Road lze na silnici použít s ráfkovými i kotoučovými brzdami. Tubolito Road prošlo testem DIN4210 (15 minut brždění s 10 × 10 sec přerušením) na hliníkových i karbonových ráfcích.
V testu, kde se nepřetržitě brzdí, dokud nedojde k defektu, neztratilo Tubolito explozivně tlak jako klasická duše, ale došlo k pomalému defektu.
Valivý odpor Tubolita MTB je o 4.6 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše.
Valivý odpor Tubolita Road je o 2.3 W nižší při rychlosti 28.8 km/h než u klasické duše."
O tom odporu raději nepiš nebo zaplevelí místní mlíkaři celé vlákno školením na téma valivý odpor :-D
Tady mají na webu https://www.tubolito.com/en/ dokonce i graf, takže bezduše je na tom skutečně výrazně lépe. Ostatní se asi nedá poznat…
Okolo 6w pri 28kmh na mtb je dost zanedbatelnej rozdil. Bylo to uz napsany tisickrat. Hlavni vyhoda bezdusi neni vaha ani odpor (to jsou sideefekty). Ale reseni defektu a necvakani duse o rafek pri nizkym tlaku.
Neřekl bych, že je to zanedbatelné.
Nerozumim. Co tem clanek rika o vlivu 6w pri 28kmh? V terenu se 1) pohybujes jeste nizsi rychlosti 2) odpor podkladu udela vetsi rozdil
Ale nižší tlak valivý odpor naopak zvyšuje přece.
Zvyšuje pouze na naprosto perfektním povrchu. Takový v reálu neexistuje. V reálu je to vždy různé pro každý povrch vs konkrétní plášť. Ale i pro pořád hodně slušné povrchy typu průměrný asfalt je ten optimální tlak (s nejnižším valivým odporem) hodně nízko.
V členitějším povrchu v terénu je optimální tlak (pro nejmenší valivý odpor) téměř vždy ještě daleko níže než je možné vůbec vozit (z důvodu ničení ráfků, plášťů, přílišného žvejkání).
A pokud někde jedu hodně pomalu z důvodu povrchu, tak to jsou přesně povrchy, kde co nejnižší tlak = nejnižší valivý odpor a jsou tam rozdíly obrovské.
Zajímavé, zdroj?
Každé měření Wattmetrem. Tohle se ví už mnoho let a pořád se tomu někdo diví…
Už třeba v tom dokumentu v odkazu to bylo poprvé změřeno. Ten dokument je už mnoho let (myslím, že více než 10 let) starý.
http://data.mlok.net/…ustrated.pdf
Ten mám už mnoho let uložený u sebe, proto dávám abych nemusel zase za někoho hledat co je jasné už mnoho let. Tam to byl ještě test, kde byly duše a pro asfalt jsou tam malé rozdíly, takže asfalt z toho tak jednoznačný není. Bez duší a z více dalších testů je to oproti tomu starému ještě posunuté (tedy ani na asfaltu se nevyplatí foukat moc).
Pro asfalt pak po asi padesáté dávám odkaz na silniční pláště. Tam je to hezky vidět, jak je zlom pro nějaký tlak a přefoukání uškodí i na nejlepším asfaltu. Tenhle test dávám z důvodu perfektního zpracování. Pro biky moc měření na asfaltu není.
Tyhle věci jsem se před téměř dvaceti lety učil na škole, v rámci teorie konstrukce aut… Závislost valivého odporu na tlaku, na šířce pneumatiky, profilu… A všechny ty křivky byly stejné. Někdy byl ten zlom posunutý třeba dále od minima, někdy byl blíže, ale vždycky tam byl.
Každý to vidí jinak. S hmotností souhlasím, tam to není v reálu většinou ani sideefekt, protože proti lehkým duším to vyjde ± nastejno.
Za sebe mám výhody duší všechny níže uvedené a pro sebe je za důležité považuju všechny:
Bla, bla, bla. Vždy budu srovnávat pouze butyl s plastem a nikdy jinak!
tvl … argumentační „schopnosti“ některých diskutujících zde mě nepřestávají udivovat :-/
Mlok tady uvede spoustu faktů a názorů (teď neřeším, zda má nutně pravdu nebo ne) a namísto věcné diskuze k tématu dotyčný oponent dokáže vyplodit pouze něco ve smyslu „bla bla“ … to mu ovšem nezabrání o pár minut později zahájit podobně „konstruktivní“ oponenturu někde jinde …
Tak vypovídá to o kvalitě Mloka, resp. jeho znalostem a hlavně trpělivosti to tak obsáhle vysvětlovat. A naopak o „kvalitě“ daných oponentů.
Mlok je znalec o tom není pochyb. To v žádném případě nerozporuji. Já jenom nerozumím tomu proč se serou bezdušáci do vlákna o duších. Tady nemá tato osvěta na koho působit. Kdo chce jezdit na duších ten na nich jezdit bude. To je jak debatovat o kinematice zadní stavby ve vlákně o HT. Akorát se tím zasírá vlákno :-(
Protože, jak tu už někdo několikrát napsal, byl vznesen dotaz na porovnání té vaší modly s bezdušovkami…
Ale chápu, jako správná sekta jinověrce nepřipouštíte.
Páč to s tím souvisí. A dušáci se „serou“ taky do bezduší. Je to prostě diskuze s různými názory a souvislostmi.
Tak tohle by mně nikdy ani nenapadlo. Proč bych řešil něco co nechci?
Tak to tu tvrdíš dokola ty, že to nechceme. Já tubolito třeba chtěl jako rezervní duši když říznu, ale je to sračka i jako rezerva.
Není
Sracka i jako rezerva? V cem? Proc? Klasicke tubolito nebo to mini?
tak drtivá většina bezdušáků (nad 30let snad všichni) někdy jezdili duše a mají k tomu co říct.
a to ještě že se neřeší brzdění s véčkama
to je hozená rukavice, máš nový téma na trolling:-)
mám bohatý zkušenosti s véčkama, někteří už neumí jezdit s dušema a co kdyby měli brzdit něčím jiným než min. 180mm kotoučema :-)
Admin, plz blok.
No vida, potřeboval bych nějaký tip na bezdušové ráfky na V-čka :D
Poděkuj Romanovi II :-)
Me by zajímalo proc mlok ma neustalou potřebu na internetu neco nekomu vysvetlovat :) a na duse Tubolito je alergicky zjevne. Nejspis kvuli ceně ty jeho ostatni "argumenty "jsou vicemene nesmysly v praxi neposouditelne i pro lidi s velkym najezdem km. Osobne mam Tubolito na bike cca ctyri mesice, najeto 5000km a byl pouze jeden defekt trnem. Ty orig zaplaty fungují paradne zadny problem. Cvaknout tuto dusi je uz velky problém. Trochu je treba davat bacha na ventilky a dotahovat pouze rukou.
Mě by zajímalo, proč sektáři od TuBolíTo neustále lezou do vlákna o bezduších a otravují tam svými hloupými komentáři a neustálým vnucováním TuBolíTo. Máte za to provize?
nezapomenout na latexové duše které dosahují kvalit bezduší s rozdílem který pozná jenom mlok s jedinou nevýhodou že se musí občas trošku dofukovat, na druhou stranu netrpí srážlivostí a vysychání mlíka a polodefekty, dofukovat se musí taky
Občas? Rozhodně to neplatí na silničce, tam to musíš foukat každý den, pokud nechceš mít o půl – jeden bar méně ;)… A už mi to docela pije krev ;)…
Ale ano, souhlasím – kolo, na které lezu občas mám radši na duších, ale co provozuju 2+ týdně mám na bezduších…
Na mlíko mám alergii. Nechápu jak může někdo lézt do vlákna o něčem tak odporném :-(
Když máš alergii, tak to nepij, to je jednoduché. A že nechápeš… zeptej se vrchního uctívače romana, proč tam leze.
A co ty otravuješ tady??
Já jsem všude, protože nepatřím do žádného tábora. A jako hrdý troll můžu prudit úplně všechny! :-D :-D
>> Me by zajímalo proc mlok ma neustalou potřebu na internetu neco nekomu vysvetlovat :)
pravdepodobne proto, ze se ho neustale nekdo na neco pta … a ptaji se ho proto, protoze jako jeden z mala vi o cem mluvi … ja osobne se spis divim, ze Mlok je stale jeste ochoten tady lidem neco vysvetlovat, kdyz jeho prispevky spousta lidi ani necte a cast z nich se do nej jeste navazi .. na tohle mivali nasi predci prislovi .. „Pro dobrotu na zebrotu …“
>> a na duse Tubolito je alergicky zjevne. Nejspis kvuli ceně
teda Mlok na me nedela dojem alergika na Tubolito … jen muj nazor .. a pokud by snad i byl (opakuji ze mi to tak neprijde), pak to asi urcite nebude kvuli cene. Myslim, ze Mlok nacpal do kol a techniky s nimi spojene vic penez nez spousta Zdendysu&spol dohromady ..
>> ty jeho ostatni "argumenty "jsou vicemene nesmysly v praxi neposouditelne i pro lidi s velkym najezdem km
Ajejeje … ted mluvis za sebe nebo je vas vic ? :-))))) „miluju“ soudruhy, co se vydavaji za „hlas lidu“. Teda, pokud jste nekde meli schuzi „lidi s velkym najezdem km“ a po mnohahodinove diskuzi a hlasovani jste se usnesli na tomto nazoru a ty ho zde mas prezentovat, pak by to byla jina :-)
Nicmene si nemyslim, ze by se Mlok rozhodl Tubolito zlikvidovat ;) Opakuji .. nedela na me ten dojem .. a to opravdu pozorne ctu temer vse co napise (protoze na rozdil od mnohych zde to stoji za ten cas a namahu). Snazi se pouze do spousty prazdnych emocnich kydu vnest neco faktu .. za to ja jsem osobne velmi rad, ale pro nektere, zda se, je to docela problem :-(
+1