Tubeless Ready - příliš volné patky

62 nepřečtených
  • Necris

    Plášť: Racing Ralph 2012 SnakeSkin EVO 29"

    Kola : Bontrager Race Lite (29)

    Problém: Příliš volná patka, nejde nafouknut

    Podrobnější popis

    Tak jsem dneska „zfailoval“ nasazení Racing Ralpha. Byl jsem kamarádem požádán, abych při svých zkušenostech s 2× nasazením bezdušového pláště nasadil pláště i jemu. Jenže výsledek byl takový, že mu teď stojí kolo v garáži. Na svých ráfkách (Bontrager Mistang Disc 29") šel ten samý plášť ok.

    Kdežto v tomhle případě jsou boky pláště strašně zdeformované, vůbec nemají tendenci tlačit se na stěny ráfku a právě mezi pláštěm /patkou/ a ráfkem jsou takové mezery, že sebesilnější kompresor nepomůže. Zkusil jsem to vyřešit tak, že jsem tam teď na dopoledne dal duši, aby se ten plášť trochu vytvaroval a večer to zkusím nafouknout. Je to špatným pláštěm ? Nebo jsem něco zanedbal a mám olšové ruce?

    0 0
    • jecnak  

      Pokud mas kompresor se vzdusnikem, tak jeste zkus vysroubovat jadro ventilku a nafouknout to bez nej a pak ho tam co nejrychleji zasroubovat, vetsinou to pomuze.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Zrovna dnes jsem nahazoval mountain kinga 2,2 29. Šlo to a to nebyla ani protection verze. Uvidím jak bude držet tlak. Zkus den před nahození namazat patku na jedné straně mlíkem a nafoukni to přes noc s duší.

      Jinak ještě dobrý trik „projet“ patku montpákou tak aby sedla tam kde má. Nešlo mi to ale u všech ráfků.

      Jinak ti to určitě nahodí v pneuservise.

      0 0
      • MlokCZ  

        Pro nahození jsou právě obyč verze mnohem snažší a snake skin/protection verze jdou mnohem hůře.

        Jak mají obyč verze měkčí boky, tak se ty boky tak nebrání a tlak vzduchu je snáze přimáčkne a mnohem méně to utíká.

        0 0
        • Růža17  

          Já nešťastník jsem nedokázal nahodit RK protection vubec si ty patky nepřilnuly a to jsme dělali najednou michelin xc dry2 RR a ROR obyč verzi a ty všechny šly … :(

          0 0
          • MlokCZ  

            Otázka je jestli jsi neměl spíš štěstí :-)

            Já sice včera RK protection ve 29 verzi v pohodě nahodil, dneska jsem po 60km testu ale zjistil, že to je pěkná ***** :-)

            A už tam mám zpátky zase nahozený RaR snake skin.

            0 0
            • JakeF  

              Abys ráno nenašel v posteli uřízlou hlavovku od Sterea :D. Hradečáci jsou drsný hoši :).

              0 0
              • MlokCZ  

                Jako že jsem byl připravený na mírně horší grip oproti RaR a trošku horší bych zkousnul.

                Ale že mi naštve ještě dříve než se na vyjížďce vůbec dostanu k cílenému testování gripu, to jsem fakt nečekal.

                Kousek po startu trošku prudký šotolinový (nebo spíš tvrdý podklad a na tom trošku mini kamínky a štěrk), jezdím tam na celopevňáku často a téměř vždy ze sedla a na RaR nikdy ani náznak problému.

                A najednou na RK hrabu jako blázen. I na tom RK to dokážu vyjet bez hrábnutí, ale toho úsilí kolik tomu musím věnovat oproti RaR…

                Pak jsem zkusil pár testů s ostrým bržděním a bylo jasno a už jsem ani netestoval zatáčky (ty se stejně testují blbě, když nemám plášť ještě v ruce a nechci padat).

                U 29 verzee může být větší rozdíl mezi RaR a RK díky těm mírně větším mezerám u RaR (29×26 verze).

                Rychlostně je tedy asi o malý chlup lepší než RaR, ale rozdíl minimální. A při tak malém rozdílu to ani není objektivní, i když jsem dal aspoň test dojezdu v jednom kontrolním sjezdu (jeden test je ale sakra málo, zvlášť při tak malém rozdílu).

                Další co jsem vůbec nečekal a to, že RK minimálně tedy v té protection verzi je znatelně méně pohodlný než RaR. Na celopevňáku je tohle dobře poznat. Objem je stejný (± sedí jak šířka, tak výška) a nafoukáno jsem měl také stejně.

                Buď to musí být tím, že protection verze má tužší běhoun oproti snake skin RaR nebo hustším vzorkem (vliv typu, že se všechny kamínky trefují do vzorku a nejde skoro nic mezi, což není tak cítit a navíc u méně hustého vzorku při potřebě promáčknutí pláště v místě konkrétního špuntu to půjde snáz, protože tomu nebrání tolik blízké další špunty) nebo obojím dohromady.

                Tak jak jsem s Contíky začal, tak jsem s nimi zase rychle zkončil :-)

                Nechcete někdo nějaké 29 RK protection 2012? :-)

                0 0
              • Peslezedirou  

                Myslíš hlavního odbojového předáka Rouda? :-)

                0 0
              • JayDee  

                Tak drsny, ze jsem prezul z Contiku na Schwalbe ^_^

                0 0
    • MlokCZ  

      29 TLR pláště jdou zvlášť na UST ráfky nahodit trochu hůře.

      Konkrétně ty 2012 snake skin RaR 29 jsem nahodil i bez pomoci předím nafoukání s duší.

      Pokud to jde blbě, tak zkusit všechno následující, nejlépe dohromady:

      • nejprve nahodit s duší, nafouknout k maximálním tlaku a nechat párhodin nebo i přes noc
      • při foukání mít vždy vyšroubovanou vložku ventilku, jinak hrozněomezuje průtoku vzduchu ze vzdušníku (pak samozřejmě po sundání koncovkyod kompresoru to celé hned ujde, ale patky už jsou nahozené a to jeten cíl
      • jednu patku nechat nahozenou od té duše, u druhé patky pomocí montpákynahodit na části obvodu do patek (dá se nahodit až skoro 3/4 obvodu
      • dát tam předem tmel a ten hezky před foukáním rozlévat všude, hlavněpo patkách

      29 protection RK mají také tužší boky jako snake skin RaR a byly ještě o chlup volěnšjí.

      Ty RaR jsem s kompresorem nahodil bez pomoci duše, jen jsem musel dát předem tmel a pak se to po chvíli chytlo.

      Ty RK pro změnu jsem chtěl zkusit jak těsně bez tmelu, takže jsem je nakonec nahodil na sucho bez tmelu (tedy šlo to o to hůře). U RK jsem si pomohl duší (asi jen na 30 minut), jednu patku nechal nahozenou, druhé pomohl a to asi jen v polovině obvodu (moc jsem se s tím nepatlal) a už se to s vyšroubovaným ventilkem chytlo.

      Ve 26 verzi to šlo vše lépe (myslím teď zase na UST ráfky), asi ten větší obvod a více prostoru pro utíkání vzduchu to zhoršuje.

      Nahodit se dá nakonec cokoliv, vždy je to jen o tom jak je šikovný kdo to dělá. Nahodil jsem nakonec i neTLR velmi volné Marathony Supreme ve 29 verzi, to byl oproti těm RaR i RK opravdu porod. Ty ale byly tak volné, že jsem jim po nahození nevěřil a po nahození se to nechtělo vůbec kolem patek utěsnit.

      0 0
      • Necris  

        Duše tam teď je, vyndám ji pak, druhou stranu nechám zapadlou, do 3/4 zkusím zandat montpákou, naliju trochu caffé latexu (v tomhle má podle mě výhodu, jak pění tak těsní patky zezačátku lépe) a zkusím to znova.

        Jsem trochu uklidněn tím, že jsem nic extra nepodělal ;)

        0 0
        • MlokCZ  

          Nezapomeň na vyšroubování té vložky ventilku. A když se to chytí, tak si dej pozor, v jaké poloze máš ventilek při sundavání koncovky kompresoru. Jak to celé najednou rychle ujde, tak může i dost cákat ven tmel.

          Ono vůbec když se nahazuje s tmelem, tak než se to chytí a hrne se tam opravdu hodně vzduchu s vyšroubovanou vložkou ventilku, tak to trošku prská tmel na všechny strany :-)

          A zajímavý je ten velký rozdíl 26×29. Na 26tce na UST ráfky to jde se snake skin verzí samo. Bez jakékoliv pomocné metody, bez vyšroubované vložky ventilku se to chytí na sucho okamžitě.

          0 0
          • Necris  

            Úplně nejlepší by bylo, kdyby se dala koncovka z kompresoru našroubovat přímo na galusku a nemusel bych to řešil redukcí na autoventilek. Člověk to pak musí jednou rukou přidržovat protože to jinak naprd těsní…

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak tam dej lepší koncovku. Já mám na kompresoru přidělanou přes tu kompresorovou rychlospojku (nebo jak se to jmenuje) celou hadičku s velké nožní pumpy, kde mám na konci ideální koncovky jaké potřebuju.

              Obě volné ruce se vždy hodí. Pustíš vzduch a pak se tomu můžeš ještě zkusti pomoct, že to někde přitlačíš. Když je to už na hraně chycení, tak to přitlačení pomůže.

              0 0
              • Necris  

                Můžeš mi prosím dát někde odkaz na netu v nějakém e-shopu, jak to vypadá ? (rychlospojka)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tu tam ani mít nemusíš, ta slouží k tomu, že můžeš rychle odpojit tu cyklo hadici a připojit něco jiného.

                  Tady třeba je něco vidět

                  http://www.airbrushcentrum.com/…koncovky.php

                  jedna část rychlospojky je ten díl ZP005, ten je trvale našroubovaný na kompresor a do toho pak zasouváš různé příslušenství.

                  Já mám předtím ještě kulový uzávěr.

                  A pak potřebuješ díly dle hadice. Tedy díl se správným průměrem na který se nasune gumová hadice a strčí do té rychlospojky (nebo tam mám ještě jeden mezidíl, už ani nevím).

                  Tam kde prodávají kompresory budou vědět a mít spoustu různých koncovek na výběr. Já si to šel raději vyzkoušet s tou hadicí v ruce, jen dle průměru to nemusí být ono (pak tam nemusí jít dobře ta hadice narvat nebo naopak nebude držet).

                  0 0
          • mr.nikdo  

            26 Snake Skin TLR na UST rafek Mavic – nesel snadno, ani po tom, co nejakou dobu stal s dusi…

            Bylo to hodne i kvuli tomu, jak byl pomuchlany v krabicce ;-)

            Fungovala tehdy metoda c. 4 z tveho navodu. S tim, ze tmel jsme tam radeji lili pres ventilek…

            0 0
            • marios  

              úplně stejný matroš, taky trošku problémy. Chce to plášť rozbalit a týden ho nechat vyvěsit. Jinak jsem ho byl včera projet, na hodně kamenitý pasáži na Kuchyňce někde nějak ušelna polovinu tlaku, dofouknul jsem ho a dalších 30km už byl OK. Asi jsme měl málo tmelu, ale stejně nevím, čím to mohlo být.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Tady ten se podarilo nahodit…

                Prave tim opatrnym pritahnutim plaste k patkam :-). A neusel. Dokonce mam pocit, ze za 2 mesice tmel skoro vubec neubyl :-).

                0 0
    • lodyh  

      ajj tak to good luck s těmahle kolama, nevím co tam udělali jinak, ale oproti stejným dvacet šestkám sem si s tím zažil svoje:)

      nahazoval jsem bontíky xr2 team issue, 50l vzdušník byl málo, patky pořád volný a vzduch syčel kolem. přesně jak píše mlok, nejdřív s duší, nahodit jednu stranu, pak mlíko a druhou, vzdušník se musel co chvíli dofukovat a když začal ten motor smrdět tak jsem to vzdal.

      další den jsem to vzal k pumpě, na ventilek narazil tu gumovou hadici od kompresoru ze který jsem sundal hlavu, dotáh kovovou sponkou aby to nepadalo a začlo porno. po hodině naskočil když jsem ho po celym obvodu zmáčknul a přitlačil pořádně k ráfku. Ani nemusim připomínat že obejmout celý 29 kolo a k tomu mačkat kompresor bylo slušná show, jestli tam maj někde kamery tak se asi objevím zanedlouho v borci nakonec:D

      0 0
    • Tina  

      Keď je takýto problém tiež najskôr nahodím plášť aj dušou. Navlhčím mydlovou vodou patky plášťa, aby pri nafúkaní dobre zaskočili. Nafúkam takmer na max povolený tlak a nechám cca 5–10min postáť. Vždy sa ubezpečím, že patky plášťa zapadly správne a kolo sa točí bez hádzania plášťa. Potom vyberiem dušu tak, že jedna strana plášťa ostane stále pekne usadená na ráfku. Nasadím tubeless ventil a opäť dobre navlhčím voľnú patku plášťa mydlovou vodou, aby to mydlová voda urobila čo najväčšiu penu. Nalejem Notubes mlieko a nacvaknem aj druhú patku do ráfku tak aby v čo možno najväčšom obvode tesnila z ráfkom. Doteraz som všetko už nafúkala veľkou dielenskou pumpou.

      Keď je ráf veľmi hlboký a plášť je na ňom voľný pomôže namotať navyše jednu alebo viac vrstiev tesniacej pásky.

      0 0
      • kubad  

        přesně jak píšeš, je to o té pásce, tím se to dá vyřešit, prostě některé ráfky jsou vhodnější některé m´¡n, teď sem nahazoval Bontragery a s ohledem na tvar a profil sem koupil originál asymetrickou pásku a nahození naprosto v klidu

        0 0
        • Necris  

          Tys sehnal pásku od Bontrageru ? Okamžitě chci vědět kde, prosím ! ;)

          Mám tam klasickou žlutou od caffé latexu. U sebe mám sice taky asymetrické ráfky, ale stačila mi jedna vrstva, i když to umí dělat docela paseku.

          0 0
          • kubad  

            jednoduše,

            na stránkách Bontrger sem si našel vhodný typ a objednací číslo, pak sem si našel nejbližšího prodejce Bontrager – u mě HobbySport v Brně, mejlem dotaz + objednávka za 2 dny byly na prodejně, cena směšná tuším 140kč/ks ale pozor je to bez ventiků, ty sem použil Notubes.

            u objednávky pásky bacha sou klasické a asymetrické, podle ráfku.

            páska funguje luxusně, není těžká je to polotvrdý plast, Schwalbe FF 2,2" TLR tam luply jak po másle, používám kompresor, ale šlo to fakt krásně že by to vzala i velká pumpa

            0 0
            • Necris  

              Doufám že nedělám nic extra blbě, když mám na asymetrickém ráfku normální pásku. Nesahá až ke krajím, je prostě narvaná veprostřed v tom žlabu a těsní niple…

              0 0
              • JakeF  

                Asymetrická páska se liší akorát tím, že díra pro ventilek je lehce u jednoho kraje ;-). Jinak tubeless na Bontrager ráfkách je vůbec loterie, já měl zase problémy s tím, že jsem na nich procvakával pláště, maj to nedotažený…

                0 0
                • Necris  

                  Mě to ZATÍM jede, jak dlouho, to jsem zvědav. Jestli mi to podobný bordel bude dělat až sjedu zadek, tak se na to vys. a hurá s duší do díry.

                  Kdybys viděl jak tam ta páska je nacpaná …ale drží to :D

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak dokud to drží můžeš šetřit na ZTRka, to je o něčem jiným :).

                    0 0
                    • Necris  

                      Bohužel, kolo nemůžu mít jako investici číslo 1, navíc jsem chudý student s příjmem jen o prázdninách a třeba bike co mám mi prostě sponzorovali zčásti rodiče … teď jsem do toho narval dalších 5 tisíc za různé serepetičky jako představce…k tomu nový dvojpřevodník…kdy­bych na tom vyměnil i kola, asi bych si musel už dát facku :D

                      0 0
            • Necris  

              Jak tak na to koukám, ta bontrager páska je vcelku ? Jenom se to natáhne na ráfek ? V životě jsem to neviděl, doteď těsním normální páskou od Caffé latexu co si musím natahat po ráfku.

              0 0
              • kubad  

                jo jednoduché jak facka, navíc je tvrdší plastová

                0 0
                • Necris  

                  A to fakt těsní samo o sobě ? To se mi nějak nezdá ! ;) No nic, jdu jí zkusit sehnat, zatím mi to drželo, ale když vidím jak tam krásně zapadne, asi to ještě předělám.

                  0 0
              • bagr84  

                jo, je vcelku, je to spis takova plastova obruc, hodne tenka. Zajimalo by me, jestli jde nejak rozumne sundat, jeste jsem to nezkousel.

                0 0
                • Necris  

                  Plastovou tyčinkou půjde určitě, stačí objet kolem dokola…podle mě.

                  0 0
      • mxv  

        a jeste ti zadny plast nestrelil?

        0 0
    • scret  

      nekdy je to fakt porod, ted se mi to stalo u dvou NN 2,25 snake skinu TLR, zaboha nesly fouknout ani na benzince na kompresoru:( vyresil to az pneuservis… Bylo to na UST rafky a u obou jsem samozrejme zkousel vsechny mozny triky…

      Pritom FA ss TLR sel okamzite a nasucho s velkou pumpou…

      0 0
    • Kubiczech  

      Podobný problém mám teď s Maxxisem a DT XR400. Ten plášť má tak volné a zvlněné patky, že si to fučí ven jak chce. S duší to stálo týden, mýdlová voda nepomáhá, usazení pláště montpákou kvůli volnosti patek neproveditelné. Zkusím ještě jednu vrstvu pásky a vyšroubovat ten ventilek, ale zase ty DTčka jsou celkem mělké…

      0 0
      • MlokCZ  

        Usazení pláště v části obvodu funguje jen na UST ráfky na kterých to za tou hrankou celkem drží i když to není nahozené celé.

        0 0
    • Necris  

      Tak se to nakonec povedlo nasadit, dneska má přijít Rocket Ron na předek, tak budeme dávat Rona. ;) …snad to bude menší porod, není SS.

      0 0
      • MlokCZ  

        Když není snake skin, tak zase nebude jen tak těsnit, to si nevybereš :-)

        0 0
        • JakeF  

          Jak kterej kus…

          0 0
          • marios  

            Přesně , mě z 5 Ronů TLR netěsnil (trvalo mu to týden, než se pory ucpaly NT mlíkem) jen jeden.

            0 0
        • Necris  

          Jen dodávám, že ta duše tam pomohla. Dotvarovalo se to slušna a kompresor to už vzal. Pffff…

          0 0
    • Hynas  

      Nechápu, co pořád řešíte.

      Buď je většina z vás úplně levých, nebo naopak já geniálně zručný…

      Bontragery mám (historicky RL, RXL, Rhythmy), plášťové gumy (bontrager, WTB, conti) běžně nahazuju velkou pumpou nebo výjimečně za pomoci kompresorku z auta a nikdy žádný problém ani „porno“. Jak 29, tak 26 palcové ráfky. Nahazoval jsem i crossmaxy s ralphama a DT s RK a nikdy žádný problém.

      To mi pak řekněte, co jde podle dávno vymyšlených postupů špatně udělat?!?

      0 0
      • scret  

        jses holt borec no…:)

        ale priznej se, zes to chtel slyset:D

        0 0
      • Necris  

        No tak to je fakt bomba. Dneska jsem nahazoval přední plášť a šel normálně pumpičkou jenom s patkou obtaženou vodou, bez mýdla. Už jsem holt taky borec… :D

        0 0
        • scret  

          nekdy to jde easy, nekdy trochu hur a nekdy vubec… Az toho nahodime co Mlok, muzem mluvit:)

          0 0
          • Necris  

            Největší sranda je, že to byl ten samej 29" Rocket Ron ;)

            0 0
          • mastihuba  

            kompresorem jde každej :D

            0 0
            • MlokCZ  

              NeTLR pláště s hodně volnou patkou na UST ráfek nemusí jít ani kompresorem + více pomocných metod.

              A cpát na UST ráfek NoTubes gumovou pásku (ta by tomu pomohla) by byla velká potupa :-)

              0 0
              • mastihuba  

                ja mam zkušenost jen s Archama,který fungují pod obojí. TLR jdou luksusně pumpou a všecko ostatní zvládne kompresor u kamoše v pneuservisuu, během pár sekund, jen jednou jsem potupně musel nahodit jednu stranu RK duší :)

                0 0
                • scret  

                  jasne, tak kompresorem v pneuservisu to nahodi opravdu kazdej:) Bohuzel servis nevlastnim a tak se tam clovek musi trmacet…

                  Kompresorem na pumpe to nekdy nejde…

                  0 0
            • kubad  

              ale až sem tě to naučil :D

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.