• Luky11

    Zdravim,

    chystám se na přesun na bezdušový systém a nejsem si jistý jestli mám pláště na to způsobilé. Mám plášť Nobby Nic 29 ale nepodařilo se mi dohledat jestli ten správný na bezdušáky.

    Dá se to okem nějak poznat?

    Díky

    0 0
    • Chlebovnik  

      Vyfoť nápisy na boku a hoď sem fotku.

      0 0
    • Lachtis  

      Měl by na nich být nápis TLR apod. Nicméně i obyč kevlarové verze jdou nahodit na bezduše. Akorát nemají zesílené boky a někdy je potřeba nahodit pomocí kompresoru a taky pak nějaký čas může vzduch utíkat. Já třeba mám obyč performance verze a právě s jedním pláštěm jsem měl problémy s únikem vzduchu, ale již se vše chytlo a funguje…

      0 0
      • jecnak  

        A obcas taky pri vyssim tlaku bouchnou :-)

        0 0
        • Lachtis  

          tři různé ráfky a toto se mi nikdy ani u jednoho nestalo.

          0 0
          • jecnak  

            Mne ano a nejsem sam.

            0 0
          • Johnnyxjr  

            Dej tomu cas pak poreferuj

            0 0
            • Lachtis  

              na 26 jsem měl performance cca 2 roky, no problem. Dokonce jsem neměl ani problém s úniky vzduchu. Najeto hodně kilometrů, desítky závodů.

              na 29 XC fullu, zatím jen cca 4 měsíce, žádný defekt, cca 10 závodů. jediný problém, že mi přední Xking utíkal tlak po asi 2 měsících provozu, již vyřešeno a OK.

              Nově na 29 HT, zatím čerstvě pár dní, ale tlak drží, již pár jízd uskutečněno.

              Zejména z HT 26 mám bohaté zkušenosti, takže tvé tvrzení je u mne liché.

              0 0
        • Ricci  

          za 4 roky co jazdim bezduse sa mi to este nestalo, kolko mam este cakat?

          0 0
          • Lister  

            Neboj, příští vyjížďka to vyřeší.

            Zrovna nedávno, jsme prohlásil, že po přechodu na Maxxis jsme nikdy neřešil defekt. Hned další vyjížďku jsem chytil šutr, prorazil plášť nad patkou tak, že šel doma hned do popelnice a ohnul patku ráfku tak, že jsem se bál, že už nepůjde srovnat – naštěstí to šlo, ale je lehce naprasklá. Zatím na tom jezdím, uvidím, co to vydrží.

            0 0
          • Smazaný účet  

            To máš jak se sportkou, někomu se zadaří napoprvé, někomu nikdy :)

            0 0
    • Nutribird  

      Řešil jsem podobnou věc asi 4 měsíce zpět. Důležité jsou ráfky a pláště pokud mají Kelarovou patku měli by být OK. Mám Schwalbe NN performance kevlar 2,25 a není problém. Doporučuji, nalepit pásku, dát ventilem, nahodit plášť a fouknout bez mlíka. Nechat až uteče vzduch. Pěkně přitlačí pásku a sedne plášť. Pak naliju mlíko a fouknu, pěkně protřepu ze strany na stranu do kola. Hodit na kolo a nejlépe projet. Hotovo, možná je ještě dobré před montáží plášť rozdělat a nechat vyvěsit aby se srovnali patky. Mléko liju stříkačkou, mám jich dost jelikož chovám papoušky a dokrmuji je. Stačí ovšem vypláchnout vodou nevyhazuji, používám opakovaně. Není ovšem podminkou.

      0 0
      • Luky11  

        Děkuji za tip. Háček je v tom, že většinou technické věci přenechávám servisu. Nejsem příliš gramotný v nějakých předělávkách a servis si většinou nechce vzít na triko plášť který není na předělání určený. Proto mi asi nezbyde nic jiného než pořídit ten správný no …

        0 0
        • Nutribird  

          No nahodit a sundat plášť je základ, bez této dovednosti ani nevyjížděj ven. Pokud ho dobře prorazíš musíš někde v lese nahodit duši aby si dojel domů. Tam budeš servis shánět těžko. Tubeles ready bývají myslím kolem 1000 Kč a více, normální kevlar kolem 700 Kč. Doporučuji projít YouTube, není to žádná věda.

          0 0
          • plzakj  

            Tak predelavka / instalace bezdusaku je trochu neco jinyho, nez vymena duse. Kdo se s tim nechce srat nebo na to nema prostory, tak to necha udelat v servisu. Ale souhlasim, ze dusi by mel zvladnout vymenit v terenu kazdy, kdo vyjede dal nez 5km :-) I u bezdusaku.

            0 0
          • Breakpain  

            záleží, co chcš, ale není problém sehnat pod 700 kevlar, EXO, TR ;-)

            0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Tím, že vezmeš k TLR ráfku ten správný plášť TLR, tak nejenže půjde nejspíš bezproblémověji nahodit, ale hlavně odbouráš další potenciální problémy při provozu, když jsi tak šikovný, jak píšeš.

          Ještě poznámka: nacpat při defektu duši do bezdušáku mj. znamená sundat plášť, vylít tmel, odšroubovat z ráfku TL ventilek a plášť znovu nasadit (šikovnost, nářadí, pumpička). Není to úplně čistotná práce.

          0 0
          • Johnnyxjr  

            Jeste bych pred nahazovani duse projel plast jestli tam neni nejakej trn a podobnej bordel

            0 0
            • Smazaný účet  

              To je to nejzásadnější. 2× jsem dával duši a celkem dlouho mi trvalo zbavit se všech trnů. Vozit duši bez lepení je u bezduší celkem risk, riziko propíchnutí duše starým defektem je velký. Ještě je dobrý mít hadr nebo kapesníčky, moc čistá práce to není.

              0 0
              • Breakpain  

                jednorázova chirurgická rukavice ;) … používám běžně na servis kola a jednu mám v podsedlovce pro tyhle případy

                0 0
              • MlokCZ  

                Duse je taky az posledni moznost kdyz selze nove dolity tmel a knoty. A to bude stejne pekne velka dira kdy to nemusi jit ani s dusi.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak knoty a tmel těžko zacelý slušně řízlý plášť. Bez duše a podložení obalem od tatranky bych nedojel. Jednou moje chyba, jednou smůla. Díru, kam nacpu knot neberu jako defekt :D

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ojedinele se stat muze. Pokud je to casteji, tak je to spatny vyber plaste pro dane pouziti.

                    PS: Dusi jsem nepouzil uz 10 let s jedinou vyjimkou a to latexky do Schwalbe Supermoto po marnem pokusi je pouzit bez dusi.

                    0 0
                • Lister  

                  Musím se přiznat, že vzhledem k četnosti defektů jsme se na podobné věci úplně vykašlal. Poslední defekt byl fatální pro plášt a skoro i pro ráfek a tam jsem byl rád, že jsem vůbec dojel s duší a nedokonale zaskočeným pláštěm. jestli jsme mezitím měl nějaké mikro defekty, které pobralo mlíko, nemám tušení, ale nikdy jsme si ničeho nevšiml.

                  0 0
          • l-e-t-o  

            Přesně tohle jsem dnes absolvoval.

            Tímto bych se chtěl zeptat místních uživatelů. Je normální riznout plášť na zadním kole těsně nad patkou? Stalo se mi to už dvakrát. U jednoho pláště po cca 200 km. Poté jsem objednal nový plášť a u něj to bylo dneska během první vyjížďky. Bylo to na kamenech na modré turistické do Haloun. Mliko to utesnilo jenom na chvíli a když jsem kolo zatizil zase začal unikat vzduch. Ráfky mám Mavic XM624, plášť MK II Protection, tlak cca 1,8 baru. Dělám něco špatně?

            Dík

            0 0
            • Lister  

              Přesně takhle jsem dopadl posledně. Prostě se to zmáčkne a plášť se prorazí mezi překážkou a ráfkem. Často přitom ohneš nebo i zničíš patku ráfku.

              Důvod – nevhodný plášť, úzký plášť, nízký tlak, blbá technika, občas jen smůla.

              Jinak nevím jak jsou na tom Conti Protection teď, já je vozil už hodně dávno, ale byly to pláště, které se mi ze všech nejvíc bortily a provozní tlak jsme měl hodně přes 2 bary. Jinak byly nepoužitelné.

              0 0
              • l-e-t-o  

                Dik za odpověď. Moje technika je spis prasopes, tak jsem doufal, že tyhle pláště budou ok, protože jsem je jezdil už i s duší na bývalém kole.

                Co mám vpředu TrailKing Protection 2,4 tak s ním nemam nejmenší problém.

                Doporučuješ tedy zkusit jiný zadní plášť? Rád bych něco co pojede stejně dobře jak tenhle MK II 2,4.

                0 0
                • MlokCZ  

                  To si musíš vybrat priority. Na trhu se najde řada odolnějších plášťů než protection Contíky, ale rychlé nebudou.

                  0 0
                  • l-e-t-o  

                    Asi to tak dopadne a budu muset jít do nějakých, které vydrží mých 100 kg a styl prase

                    0 0
                    • Lister  

                      Tak to dost vysvětluje. Na 100kg je 1,8 baru na relativně šlupkoidních pláštích docela odvaha.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To už je dost extrém foukat se 100kg 1,8baru. To je jako bych já foukal 1,3 baru. To bych si na zadním už nedovolil, na předním už to sem tam vozím. A to nejsem nijak agresivní jezdec.

                        Ale náhoda to mohla samozřejmě být taky. Zrušit se dá cokoliv i při rozumném tlaku.

                        0 0
                      • l-e-t-o  

                        Ok. Už se pomalu dostáváme k jádru pudla. Zaprvé nízký tlak, za druhé špatný plášť. Za třetí náhoda a špatně trefený šutr.

                        Teď by mě ještě zajímalo jestli takhle řízlý plášť je nějak opravit. Protože za tři týdny zrušit dva pláště, které dohromady staly víc jak dva litry není úplně levná záležitost.

                        0 0
                • kadlec  

                  Bych rekl, ze to byla nahoda, zes to necim proriznul

                  Mam Race king Protection a pri 100kg je bez dusi hustim na 2 atmosfery a je vse ok

                  0 0
                  • l-e-t-o  

                    Právě že Contiky jezdím už několik let a vždy to bylo v pohodě. Až teď, co jsem přešel na bezduše, tak se mi stalo tohle

                    0 0
                    • MnemonicJ  

                      možná jsi foukal s duší víc… taky mám kolem metráku a pod dva bary nefoukám, potom už se mi občas stane, že se plášť žvejká a cinkání ráfků o šutry taky neslyším rád. Myslím, že když přidáš trochu tlaku, tak to bude OK

                      0 0
              • MlokCZ  

                V kategorii XC plášťů (tedy srovnávám třeba RK/XK/MK protection vs TLE TB/RaR/RoR/NN) mají protection Contíky naopak jednu z nejtužších koster.

                Nelze ale srovnávat s plášti jiných kategorií, kde je spousta plášťů, které se bortí ještě mnohem méně a proti nim mohou být protection více bortící.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já naopak na tu tuhou kostru protection Contíků vždy nadával a nemám ji rád. Ono to ve výsledku ale nic s borcením neřeší. Třeba proti Schwalbe se při stejném tlaku bortí sice daleko méně, jenže na druhou stranu pro aspoň srovnatelné chování potřebují protection foukat mnohem nižší tlak.

                  Defekt (kterého bych si všimnul) jsem na protection Contíkách neměl nikdy žádný (cca 10tis. km na nich na všech kolech a dohromady co jsem je jezdil ještě i n 26" i 29" mám) narozdíl od TLE Schwalbe.

                  0 0
                  • Lister  

                    Ono je to často prostě jen o náhodě nebo chybě jezdce. Kamenné pole, kde jsem naposledy totálně zrušil pláště jsem dal předtím minimálně 20× a nikdy tam neprorazil. Ale bylo mi to docela jedno. Ten plášť jsem nasazoval pár dní předtím na dojetí, protože mi ho bylo líto vyhodit, tak se to aspoň vyřešilo.

                    Conti už dlouho nejezdím, nějak mě to nazaujalo, na 27.5 mám TLR SS vlaštovky a na 26 už dlouho Maxxis. Poslední dobou mi je v podstatě jedno, jak ten pláště jede, hlavně když drží a vydrží. Pláště mám možná předimenzované, ale v mojich podmínkách to nehraje roli.

                    0 0
    • MichalBr  

      Tyhle plaste TR nejsou, navic boky jsou jak papir. Tyhle plaste rozhodne nejsou vhodne ani na zkousku TR.

      0 0
    • vojbarz  

      Pridam i svou zkusenost. Na starem kole jsem delal prestavbu pomoci sady od Rubeny (ale nepouzil jsem ten jejich tmel, ale notubes). Vzhledem k jiz notne sjetym plastum jsem kupoval nove plaste a i pres pomerne zdevastovane rafky se mi to podarilo na jednicku. Na novem kole jsem uz mel i tubeless ready rafek, takze tam jsem jenom vymenil ventilek a basta.

      Kdyz to porovnam, tak u klasickeho (ne TR rafku) jsem to bez kompresoru nenafoukal a taky si vzpominam, ze mi to furt utikalo a tak jsem s kolem cvicil osmicky a to pomohlo (tmel se dostal kde to ufukovalo). U TR rafku to nafoukam i dilenskou pumpickou. Je mozne, ze stare kola jsem nenafoukal pumpou protoze ten rafek uz byl KO.

      Jinak stare kolo chtelo casteji dofoukavat. Na TR rafcich mi tlak drzi a dofoukavam minimalne. Co me spise desi je to, ze kdyz delsi dobu kolo nepouzivam a dofouknu tak se na behounu objevi kapicky tmelu. Tak nevim jestli mam ten plast jak reseto (treba od malini – jezdim dost cesta/necesta) anebo co je duvodem. No ale beru to jako dukaz, ze to funguje – akorat jsem si myslel, ze to zalepi a je to na furt.

      Jinak zpatky na duse bych nesel. Je sice pravda, ze zatim jsem nemel ani jeden defekt o kterem bych vedel (beru to tak, ze kdybych udelal poradnou diru, tak to uslysim a bude prskat tmel). Takze za me uz jedine bezduse.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.