Trek X-Caliber - volná sedlovka

38 nepřečtených
  • daniel-st

    Na novém kole X-Caliber 2011 mám poměrně volnou sedlovku, se kterou lze i po utažení sedlové objímky „na krev“ viditelně kývat ve směru jízdy (když se trochu zabere). Při jízdě sedlovka skřípe a má tendenci se zasouvat. Hodlám to reklamovat, nicméně – jaký je váš názor na uchopení sedlovky v X-Caliberu?

    Mně přijde trochu nešťastné, že se průměr sedlovkové trubky zvětšuje již pod svarem (nevím, jestli se tak zvětšuje i vnitřní průměr), nicméně mám pocit, že sedlovku drží jen ta horní cca 5–6 cm část. Navíc mi přijde špatné, vyříznout mezeru (na sedlové trubce v místě, kde ji obepíná objímka) proti zadnímu kolu, čímž se do sedlovkové trubky dostává bordel.

    0 0
    • Kubiczech  

      On se tam dostává bordel i když je to prořízlé na druhé straně. Stačí tam šoupnout třeba samolepku pod bowden nebo něco, čím to částečně eliminuješ.

      Ohledně zajíždění bych se nepouštěl do větších akcí předtím, než tam zkusíš sedlovku jinou. Pak reklamovat rám nebo sedlovku.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Mě to taky začalo lupat po výměně sedlovky, ale já to přisuzuju sedlu. Ty výřezy jsou tam tři, což považuji za lepší řešení než jeden vzadu…

      Máš tam pův. sedlovku nebo jinou?

      0 0
      • daniel-st  

        Je tam původní sedlovka i objímka. Po přeměření šuplerou – sedlovka má konstantní (správný) průměr 27,2. Takže spíše to tipuju na problém v rámové trubce. Při povolení je ten vakl (subjektivně) výrazný.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nemáš někde prasklinu? Předchozí modely prý praskaly…

          0 0
          • daniel-st  

            Prasklina snad ne. Spíše mi přijde, jakoby rámová trubka měla kónický tvar.

            0 0
          • Ruprt2  
            1. praskání bych se nebál, alespoň ne u nového kola (prasknout může

            všechno), to místo je hodně zesílené.

            1. volná sedlovka je špatně. pravděpodobně to bude problém rámu. To, že

            se pod svárem trubka rozšiřuje to je prostě debilita GF Trek. IMHO je to proto, že Trek má typicky větší průměr, ale přitom používají stejně trubky jako pro rámy GF. To je ale jenom můj dohad.

            3)stoprocentně reklamuj jestli to jde

            0 0
            • daniel-st  

              S reklamací počítám.

              Tomu rozšíření hned pod svarem nerozumím – přijde mi lepší, kdyby dali raději větší průměr sedlovky (co běžně používá trek) a sedlovkovou trubku nechali být. Příp. udělat rozšíření níže a zvětšit tak kontaktní plochu sedlovky s trubkou.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Hmm tak u mě to asi taky bude rámem (lupe to i když zaberu za sedlovku) :-(

                Ale já bych si tipl, že to dělá právě volný konec hodně zanořené sedlovky…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  kratší šikmo zařízlá karbonka, která končila před rozšířením nelupala…

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    nemusí to být nutně sedlovkou. může to být i zámek nebo bordýlek mezi rámem a sedlovkou.

                    0 0
                    • daniel-st  

                      Když sedlovku vytáhnu, je naprosto čistá – vrže i po úplném vyčištění. Dle mého je to právě tou vůlí, která umožní, aby se sedlovka v trubce pohybovala.

                      Mám za to, že dobře udělaný rám drží sedlovku fest, žádné skřípání, kývání, zajíždění, prostě jako v betonu.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        v tvém případě téměř určitě.

                        Reagoval jsem na Depresyho, ale bylo to myšleno spíš jenom jako návrh

                        0 0
          • petrun  

            Prasklinu bude mít pokud tu sedlovku nevymění za silnější. Pokud sedlovka nejde do rámu natěsno a má v rámu vůli, rám v oblasti sedlové trubky na 100% praskne.

            0 0
            • daniel-st  

              Zajímavá informace – patrně to bude tím, že kontaktní plocha je při vůli mnohem menší, největší nápor se tak dostává na zakončení rámové trubky u objímky a nerozkládá se po celé délce zasunuté sedlovky.

              0 0
              • daniel-st  

                Co vím, sedlovky se dělají po 0,2 mm. Zatím jsem ale neviděl sedlovku 27,4 (X-Cal má mít 27,2) – možná existují. Příp. si ji nechat vyrobit.. ale to je přesně situace, které jsem chtěl předejít koupí dražšího kola ( > 30 tis).

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Tak jsem vyčistil sedlovku, objímku, šroubek a při každém nadlehčení sedla to lupne, i když zaberu jen za sedlovku, zámek vylučuji.

                  Jak moc máš sedlovku zasunutou?

                  Chtěl bych ověřit teorii při kratší sedlovce, která bude končit těsně pod svárem horní rámovky…

                  0 0
                • Cryzyy  

                  Muzu se zeptat, kde se necha vyrobit sedlovka ?

                  0 0
                  • daniel-st  

                    Teoreticky by se dala obrobit na soustruhu nějaká silnější trubka. Ale předpokládám, že dnešní sedlovky se vyrábí tažením (které má přecijen lepší pevnostní charakteristiku), nezjišťoval jsem kde, ale předpokládám, že by to vyšlo zatraceně dráž než klasická sériovka…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Kolik cm ji máš zasunutou v sedlové trubce?

                      0 0
                      • daniel-st  

                        Sedlovka je zasunutá cca 17 cm v rám. trubce.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Nemáš k dispozici nějakou 300mm sedlovku na vyzkoušení?

                          Aby byla zasunutá jen 100mm?

                          0 0
                          • daniel-st  

                            Bohužel ne. Ale nevím, zda by to něco řešilo: rámová trubka obepíná sedlovku cca na horních 7 cm, potom se rozšiřuje (a předpokládám, že se zvětšuje i vnitřní průměr). Přijde mi to nešťastné, že není využitá větší kontaktní plocha; při vysunutí sedlovky na její povolenou hranici je ale tato vzdálenost cca stejná.

                            0 0
                    • Ruprt2  

                      a zámek?

                      0 0
                • Ruprt2  

                  jestli máš sedlovou trubku kónickou, tak ti to stejně nepomůže.

                  Jestli ji máš kónickou, až po stažení objímkou, tak si koleduješ o prdnutí.

                  s tím rozměrem sedlovky obecně nemáš pravdu, teď frčí asi 3 rozměry a 99% kol je mají.

                  Krom nějakých dětských a divných. Ale sehnat se dá více rozměrů. Co vím, tak třeba BBB to má pořešené!

                  Ale zrovna rozměr, který by ti pomohl tam není.

                  Chápu jak přemýšlíš, ale kolo máš v záruce, ať si láme hlavu Bretton. teoreticky nějakým rozšířením a větší sedlovkou, popř vložkou atd atd. je to řešitelné, ale ať řeší oni a dají ti na takovou úpravu záruku.

                  Pokud bych si měl tipnout, tak si myslím, že se můžeš pomalu těšit na nový rám, ale snaž se překecat svého prodejce, aby to zaměřil vyfotil sepsal a kolo ti nechal.

                  Jinak budeš chodit měsíc pěšky :-(

                  zkus to nouzově vyvložkovat plechovkou od piva.

                  (fungovala by i cola, ale tu nedoporučuju ;-) )

                  0 0
                  • daniel-st  

                    Díky za info.

                    Všeobecně: má někdo zkušenost s reklamací rámu a následnou výměnou za jiný typ? (např. kdybych uvažoval za doplatek rozdílové ceny o rámu Paragona?) Četl jsem, že Paragon je o něco vymakanější rám (na živo jsem to nezkoumal) a já hledám spolehlivé kolo na několik let.. možná se tyto rámy ale moc neliší.

                    0 0
                    • Marskatin  

                      nevím jak u treku, ale u starého GF měly všechny hliníkové verze Mamba, Cobia, X-cal, Paragon stejný rám.

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        teď se mi to nechce hledat, ale jde myslím o slitinu.

                        X-cal je gold series a Paragon je Platinum.

                        0 0
                      • Ruprt2  

                        teď se mi to nechce hledat, ale jde myslím o slitinu.

                        X-cal je gold series a Paragon je Platinum.

                        0 0
                        • Marskatin  

                          no nakonec jsi mě donutil se na to podívat. GF byl skutečně všechny stejné a byly 6066. Trek GF kolekce je z 6061. A Paragon rám se odlišuje tím, že má presfit středové složení a je dělaný na tapered vidlu 1 1/2 –1 1/8 " Takže přejít natento rám by znamenalo vyměnit vidlici a pořešit střed.

                          0 0
                  • petrun  

                    Přesně tak jak píšeš, borci to řeší vložkou z plechovky od piva. Je to sice levné a spolehlivé ale není to důstojné řešení u nového kola které je v záruce. Za nové kolo zaplatil dost peněz na to aby bylo funkčně v pořádku. Takové chyby bych řešil jedině reklamací, bez vyjímky! Ať tam dají odpovídající sedlovku oni. Proč by tohle měl řešit zákazník který již jednou za kolo zaplatil.

                    0 0
                    • jeffino  

                      Prostě ho reklamuj, ale tady žádná lhůta 30 dní neplatí (pokud ho nemáš déle jak půl roku) máš nárok bud na okamžitou výměnu zboží kus za kus nebo vrácení peněz(platí ze zákona)…nějaký interní reklamační řád obchodu tomu není nadřazen(oni asi budou tvrdit opak:-/).

                      0 0
                    • petrun  

                      Já jsem nereklamoval když to šlo. Dnes bych reklamoval ihned. Neudělej stejnou chybu jako já!

                      0 0
    • petrun  

      Tak už jsem to našel. Takhle dopadne rám který má volnou sedlovku. Je to SUP 898 který má sedlovou trubku většího průměru než deklaruje výrobce. Sedlovky jsem tam měl: BBB, Pells a karbonový Trigon. Všechny měly průměr 31.6 mm který doporučuje výrobce a všechny byly v rámu volné. Stalo se co muselo, rám praskl. Praskl 2 měsíce po záruce, výrobce dal od něj ruce pryč:-(

      0 0
    • Vejr  

      Mám stejné kolo, ale původní objímku jsem hned při koupi vyměnil za masivní rychloupínák, při zásunu bez utažení rychloupínákem nebo objímkou, na minimum (10cm) i maximum se to vaklá tak o 1 mm stejně, při utažení se mi to ani nehne. Podle mě bys to měl řešit s prodejcem kola, zvlášť když preferují no – eshop přístup.

      0 0
      • daniel-st  

        Pro zajímavost jsem to natočil na video:

        http://vimeo.com/25898358

        Jiný typ objímky může problém částečně řešit, sedlovka sice bude nahoře pevně uchopená, ale uvnitř je volná, nedoléhá těsně, pak může být otázkou času, kdy trubku zlomím – přesně v těch místech, jako na těch fotkách.

        Výrobce dodává kolo s určitou objímkou, se kterou by to mělo perfektně držet. Podle §616 http://business.center.cz/…cast8h2.aspx lze říci, že jiný typ objímky nemusí být řešení, se kterým bych se měl spokojit (viz // shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.//)

        0 0
        • petrun  

          Jiný typ objímky nic nevyřeší. Pokud výrobce není schopen u svých čínských dodavatelů ohlídat výrobní tolerance je to pouze jeho problém, proč by to měl řešit zákazník? Ať to řeší oni, vždyť je to jejich chyba!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.