Tektro Auriga Comp - zavzdušněné?

13 nepřečtených
  • Ralan

    Zdravím, vím že je tu toho dost, tak mě nekamenujte že založím nové téma, ale raději se zeptám, než něco podělám. Mám brzdy Tektro Auriga Comp a jako nové brzdily jako čert a brzdová páka zabírala cca po 1 – 2cm, takhle mi to vyhovovalo. Jenže teď po cca 3000Km je chod páky nejméně dvakrát delší a když páku zmáčknu do polohy, kdy sednou desky na kotouč, tak ji promáčknu (sice ztěžka) až k řídítkám, je tedy možné že je brzda zavzdušněná? Případně kolik by měla jít páka promáčknout když v brzdě není vzduch, má být úplně tvrdá? Ještě bych se chtěl zeptat, pokud brzdy odvzdušním, měla by páka zabírat, tak jako nová?

    Díky za rady, věřím že mi někdo poradí, Ralan

    0 0
    • Ossis  

      Koukal jsi, jestli už nemáš sjeté destičky? Obě se chovají stejně? Jinak odvzdušnění určitě pomůže…

      0 0
      • Ralan  

        No sjeté ještě asi nebudou, ještě je tam toho dost. Protože bylo trochu rzi na pístku, tak jsem to namazal minerálním olejem, takže běhají stejně, zkusím odvzdušnit a desky mám jedny doma nové, tak můžu vyzkoušet. Jinak potom by měla být páka tvrdá, nebo o kolik zhruba jde promáčknout?

        0 0
        • JP3112  

          Mám ty samé brzdy a je to šmejd. Když je potřeba pořádně brzdit a kolo nemá šanci prokluzovat tak je potřeba to pořádně tahat a stejně, zastavit kolo je skoro nadlidský úkol (myšleno tak,že z 60ky nezastavím na 20 ale spíš na 200m). A přes řidítka se s nimi taky na rovině nedostanu ikdybych se snažil. A to nemám žádný nízký dlouhý posed.

          Možná ti jen připadalo že pořádně brzdí když byly nové, protože jsi nebyl zvyklý na hydry. Já až zas potuním kolo co mám teď v plánu a budou prachy tak koupím buď M595 nebo Elixir R, ještě nevím které.

          0 0
          • Ralan  

            No já moc nemůžu soudit, nezkoušel jsem ještě nic jiného, teď se přes řídítka taky nedostanu, protože se mi kdysi náhodou stalo vylít olej na destičky, ale vypálil jsem to, zešmirgloval a zatím to brzdilo průměrně, to samé vzadu, už ani nevím jak sem to polil, proto mám nové desky doma, ale na tyhle ještě něco snad najedu. Teď mě hlavně štve ta páka.

            0 0
          • pepino  

            Jo, jsem se jich zastával, páč jsem myslel, že jsou zavzdušněný, ale asi maj ABS:) když chci zvednout na přední, tak abych tu páku 2 prstama skoro urval, pujdou z domu.

            0 0
            • Ralan  

              Jak říkám, zítra zkusím odvzdušnit a na zkoušku tam dám i nové destičky, snad to nějak nepodělám, už jsem jedny brzdy odvzdušňoval, tak pak uvidím jak bude chodit ta páka.

              0 0
            • Toutou  

              tuhle jsem je viděl na kolegovo kole, se 180 mm byly účinnější než moje Rydy s Koolstop deskama. Neříkám že Rydy jsou kotvy, ale na jeden prst víc nepotřebuju.

              0 0
              • pepino  

                Nevim, mam 180 vpředu, ošmirgloval jsem kotouč i desky (skoro nové), vyčistil isopropylem, odvzdušnil a je to bída. jak říkám, předtím jsem se jich zastával, dával odkazy http://www.bikeradar.com/…rakes-24345/

                0 0
                • Ralan  

                  Jinak od kdy ti to takhle brzdí? Si je koupil nové nebo už použité?

                  0 0
                  • pepino  

                    Koupil jsem je i s jetým kolem, ale kolo jako nový, ročník 2009, někdy na jaře 2010, zezačátku brzdily o něco líp, ale taky žádnej šlágr. Na zadku to je jedno, ten se zaflekuje jedním prstem. No třeba se ještě zajedou, po tý „repasi“.

                    0 0
          • Teddy  

            Mám stejné brzdy ročník 2007 najeto 13kkm a kromě výměny desek jsem nic nešteloval, olej neměnil a brzdí výborně i ten sebeprudší kopec zatím ubrzdili v pohodě. Takže myslím že nebude problém s celým modelem, ale jen s některými kusy.

            0 0
    • SVV  

      Ahoj, mám problém s přední brzdou auriga comp. Brzdily „dobře“, ale začal škrtat přední kotouč. Tak sem zkusil znovu nasadit kolo. Potom je trochu poštelovat. Pořád to dělalo. Tak sem vyndal desky, roztáhnul pružinu. Při tom se si všimnul, že levý pístek vyjíždí cca 2 mm, ale vrací se dobře. Pravý pístek naopak vyjíždí cca 5 mm ale vrací se pomalu a špatně tak sem ho promazal. Je teda normální, že májí oba rozdílnou délku dráhy pohybu?

      Jo a taky se mi teď povedlo omylem vymáčknout všechen olej ven. Takže mi můžete doporučit rovnou nějakou sadu na naplnění :-) Dík.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.