Talas 32 100-120-140 RLC - nastavení

25 nepřečtených
  • esorimmer

    V poslední době jsem se snažil poštelovat trochu Talasku k lepší citlivosti, ale zatím se mi to na ten ideální bod napodařilo doladit. Typ ježdění, řekněme ostřejší XC, sem tam sjezdík, žádné velké skoky.

    Základní tabulka sagu a možných nastavení od Foxu www.foxracingshox.com/…LOAT_RLC.htm#…

    Hned první věc je, že uvedené sagy jsou pro mě totálně nedosažitelné. Při tlaku cca 70psi (což by mělo odpovídat mým, řekněme, 73kg~160lbs) mam sag tak 15% max. Ufouknutím na cca 60psi se dostanu někam ke dvaceti (celkem blbě se to měří, aby s tím človek nehnul, musím říct ;) a mám pocit, že bych to snad měl ufouknout ještě víc.

    Navíc je nastavení low speed compression i reboundu zjevně závislé na tom, jak je nafoukaný tlumič.High speed compression se nastavit asi nedá – podle toho, co jsem našel na netu, občas někdo vymění olejovou lázen z 7wt za 5wt – dopad toho mi není zrovna zřejmý…

    No, prozatím jsem se propracoval ke kombinaci 60psi, low speed na plně CCW (=soft) + 3 cvaknutí po směru, rebound plně CW (=slow) + 4 cvaknutí proti. Lockout nepoužívám, nechávám ho úplně otevřený.

    Vzhledem k tomu, jak je to svázané dohromady se s tím experimentuje celkem zdlouhavě.

    K jakému nastavení jste se propracovali a jakou metodu na to volíte? Mám problém i s rozpozáním rozdílu i 2–3 cvaknutí v nastavení, pokud nejedu vysloveně dlouho…

    0 0
    • BB  

      s tlakem stejná zkušenost, podle váhy v manuálu bych měl foukat 95 PSI, ale podle skutečného sagu tam mám 70 PSI (sag 35 mm). Low speed compression stejně jak ty CCW + 3 proti, rebound mám opačně jak ty, to znamená CCW + 4 proti. Většinou jezdím jemnější terén, tak ji mám radši rychlejší.

      0 0
      • MlokCZ  

        Zkoušel jsi dlouhodoběji trošku víc přitlumit low speed expanzi? Ono díky přítomnosti high speed expanze se to opravdu dá dost (a stále je vidlice aktivní a má návrat rychlý dost) a pak se teprve ukáže pravý význam high speed expanze. Ze začátku jsem měl také tendenci mít low speed expanzi na rychlo nastavenou, aby vidlice byla co nejaktivnější a rychle se vracela, ale to jsem podceňoval vliv high speed expanze.

        Samozřejmě každému může sednout jiné nastavení.

        0 0
        • BB  

          ale já na RLC nemám štelování high speed expanze, to myslím na 36 RC ?

          0 0
          • MlokCZ  

            High speed expanze regulovatelná samozřejmě není (u Talasu 32), to nikde taky netvrdím. Důležité ale je, že ve vidlice vůbec je i když nastavená napevno. Tím, že tam je, tak můžeš tu low speed expanzi přitlumit i výrazně více. Jaká expanze se při návratu uplatní poznáš i podle zvuku. Zkus si stlačit trošku víc vidlici do zdvihu a rukama trošičku brzdit při chodu zpět, aby se vracela pomaleji. V tu chvíli bude zvuk nevýrazný a tichý, ke slovu se dostane pouze low speed expanze. Pak udělej druhý pokus a po stlačení ji pust úplně, abys ji při návrat vůbec neovlivnil a uslyšíš výrazný zvuk high speed expanze. V reálu pak podle zvuku můžeš poznat, že high speed expanze se zapojí do návratu vidlice v podstatě pokaždé, když jde do zdvihu na překážce.

            Třeba u RS vidlic není high speed expanze vůbec, tedy tam nepřipadá trošku větší přitlumení té jediné společné expanze, protože tím bys zneaktivnil vidlici úplně (příliš pomalu by se vracela).

            0 0
            • MlokCZ  

              Tedy na té překážce se high speed expanze neprojeví, ta se právě projeví až těsně za překážkou, když je vidlice zcela uvolněná a je cílem aby se rychle vrátila ze zdvihu. Přímo na překážce je ještě stále zatížena vahou jezdce a jeho energií setrvačnosti (takže rozdíl tlaků stlačené pozitivní komory a tlaku způsobené setrvačností jezdce a jeho tlaku na řídítka je malý a nestačí k otevření high speed expanze), takže tady se ke slovu dostane právě jen ta přitlumená low speed expanze a vidlici tak zabrání rychle vracet ze zdvihu (což je právě ve chvíli na překážce ještě zcela nežádoucí). V případě jen jedné expanze (která nemůže být výrazně přitlumena) se začne rychle vracet už i na té překážce i přes to zatížení (které je ale v tu chvíli už samozřejmě menší než je síla stlačené pozitivní komory).

              A pokud máš pocit, že se ti vidlice vrací pomalu z většího zdvihu po překážce, tak tomu stejně povolená low speed expanze nepomůže a potřeboval bys ještě ubrat na high speed expanzi, což se dá řešit jednoduše pouze řidším olejem.

              0 0
            • BB  

              sorry, mám v tom trochu hokej, znám nastavování lock out, rebound, low speed compression a ještě zespodu je úroveň odtržení při zavřeném lock outu. Takže nastavování low a high speed expanze jde trochu mimo mě, protože to nemám namapováno na pojmy z manuálu od Foxe. High speed expansion je rebound ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Rebound je low speed expanze a to je co můžeš nastavit. High speed expanze je napevno nastavená výrobcem ve vidlice, ale jak vysvětluju, podstatné není že nejde nastavit, ale že ve vidlici vůbec je.

                A ještě jeden testík, který ti to osvětlí možná ještě lépe.

                Přitlum low speed expanzi (tedy rebound) na maximum a pak 2–3 clicky povol. A teď zkus zase rychle trošku více stlačit vidlici a hlavně hned pustit a uvidíš, že se začne vracet díky high speed expanzi stejně velmi rychle. Ty 2–3 clicky píšu proto, že se ty expanze navzájem trošku ovlivňují a když se low (rebound) na úplné maximum, tak se nechce při návratu high speed otevřít (u mě při testu na místě je potřeba k otevření high speed mít low/rebound nastavenou aspoň 2 clicky od maxima).

                0 0
    • MlokCZ  

      Jakého máš Talase (ročník)? Pokud je to 08, tak díky zvýšení high speed komprese je o malinko méně citlivý, ale není to tak hrozné (rozdíl není nijak moc velký, co jsem zatím testoval).

      Tabulku od Foxe ignoruj, ta je orientační, kde začít a téměř vždy se fouká na o hodně nižší tlaky. Záleží na geometrii kolo, výšce řídítek i ročníku Talase.

      Foukej dle sagu (tím začni) a případně koriguj dle využití zdvihu a pocitů.

      Pro představuj jak foukám (ale jen pro představu, zase to závisí na geometrii), vážím momentálne cca co ty (teď mám 72kg):

      Talas RL 07

      • tuhle vidlici mám upravenou od Milana, zlepšení už nebylo nějak extrémní protože už v originále byla výborná, ale stále tam rozdíl je a teď žehlí opravdu super (upravený 07 Talas x druhý neupravený 08 je už poměrně znatelný rozdíl v citlivosti; 08 půjde na úpravu také, ale až najedu trošku více kilometrů za lepších podmínek, abych ji měl opravdu zažitou jak přesně chodila v originálním sta­vu)
      • v zimě foukám na 50psi, v létě na 45psi
      • sag mám přitom těsně pod 25% (možná nějakých 23–24)
      • využívám celý zdvih
      • na místě dokážu dostat vidlici tak na 132–133mm (na místě je myšleno, že jsem v pedálech, jedu krokem a co největším dynamickým rázem se opřu do řídítek a přenesu na ně co nejvíc váhy)
      • v reálu je ta hodnota z toho testu u mě právě hodnota, kam dokážu jít občas v hodně rozbitém sjezdu
      • těch 7mm je rezerva, kterou využiju jen ojediněle (ale stalo se)
      • RL nemá štelování low speed komprese, měla by být nastavena natvrdo na střední hodnotu RLC (tedy 4clicky z jakékoliv krajní pozice)
      • low speed expanze: s tou jsem začal v poslední době více experimentovat a budu občas měnit dle konkrétní situace (je super že je dobře přístupná za jízdy)
      • standardně (tím myslím to co to mám po 95% času jízdy) jezdím low speed expanzi v rozmezí 4–8clicků (4–6 v zimě; 6–8 v létě) od nejrychlejšího nastavení odskoku
      • a sem tam začínám experimentovat na některé konkrétní úseky s ještě větším přitlumením low speed expanze

      Talas RLC 08

      • zatím v originálním stavu
      • geometrii mám skoro stejnou jako na druhém kole (přesně stejně vysoko řídítka vůči sedlu, přesně stejně dlouhý posez, totožný hlavový úhel, ale malinko jiná délka představce a o ten rozdíl přesně se lišící rozvor kol)
      • nastavenou vidlici mám tak, aby se chovali stejně oba ty Talasy
      • tady vozím 60psi (sag a využití zdvihu totožné jako u druhého Talasu)
      • low speed expanzi zatím vozím stejně, možná bude chtít na ten větší tlak nepatrně přidat (ale fakt jen nepatrně, max 1–2clicky)
      • low speed kompresi zatím experimentuju v rozsahu minimálního tlumení až 4clicky (tedy v té rychlejší polovině nastavení); určitě nebudu nikdy jezdit víc přitlumenou, pak už výrazně ovlivňuje citlivost (i když by teoreticky moc neměla, tak se s high speed kompresí přeci jen navzájem trochu ovlivňují)

      1 click na low speed expanzi se okamžitě jen tak nepozná, testuju vždy tak, že hledám mezní polohy, které už zcela okamžitě rozeznám. Tedy např. že 3 clicky od nejrychlejšího nastavení je moc rychlé, 10 clicku už moc pomalé (tím myslím na první test a hodně výrazně). Pak to dám doprostřed toho rozsahu a od té hodnoty pak dlouhodobě testuju ±1–2 clicky na obě strany.

      Lockout používám jen ojediněle a mám ho nastavený spíš na větší sílu otevření (když už ho použiju, tak je to v delším stoupání na asfaltu pro delší úsek jízdy ze sedla – a to se nestává moc často abych takové úseky jezdil).

      Jestli se rozhodnu někdy u Talase 08 nechat snížit high speed expanzi zatím ještě nevím (samozřejmě pokud to vůbec bude možné taková úprava, to zatím není jasné), ale možné to je. Zatím nevidím jediné pozitivum na tom navýšení oproti 07 Talasu. Snižovat pouze high speed kompresi jinou viskozitou oleje nejde, protože tím budeš ovlivňovat současně i high speed expanzi (samozřejmě pokud bys chtěl snížit obě, tak v pohodě), což třeba já nechci.

      Hlavně se tedy neboj tlak snižovat klidně ještě více než už si začal, pouze je třeba brát ohled na využití zdvihu (tedy abys nechodil na doraz). Průběh má Talas rozumný, takže při využití celého zdvihu stále není nějaký příliš velký sag.

      0 0
      • MlokCZ  

        Chybička se vloudilo, mělo samozřejmě být: Jestli se rozhodnu někdy u Talase 08 nechat snížit high speed kompresi (kvůli citlivosti) zatím ještě nevím…

        0 0
      • esorimmer  

        Diky za obsahlou odpoved ;). Mam Talasku 08. Podle toho, co pises, zrejme nema valny smysl jit o vic nez tech 5psi pod tu 60psi hranici – mame zrejme krome vahy podobnou i geometrii kola – sedlo stejne vysoko jako riditka + hlavovy uhel cca 69˚ .

        To vzajemne ovlivnovani low speed/reboundu tam urcite je. Zajimave je, ze nekdy dava podobny vysledek temer opacne hodnoty, pokud se pri tom vhodne upravi i rebound.

        Ten tvuj zamer low speed kompresi me trochu mate – myslis tim experimentovat v rozsahu 1–5 v rychlejsi kompresi (=soft, =zacit od full CCW?) a podle toho upravovat rebound?

        0 0
        • MlokCZ  

          Se snižováním můžeš jít dolu dle využití zdvihu, to poznáš snadno. Ještě jsem tam zapomněl, že pro Talase 08 je to nastavení teď pro zimu a na léto půjde zase cca těch o 5psi méně.

          S tím ovlivněním si nerozumíme. Low speed komprese ovlivňuje high speed kompresi, přímo rebound určitě neovlivňuje (což je low speed expanze v tomto přídě). Tedy výrazné zvýšení low speed komprese sníží citlivost právě proto, že to ovlivní i high speed kompresi. Nějaké nepřímé souvislosti komprese a reboundu tam budou, ale ne ve smyslu, že by se ovlivňovali, ale že pro výrazně přitlumenou kompresi je třeba použít trošku jiné nastavení expanze (tohle se mě třeba ale netýká vůbec, s vyšší hodnotou low speed komprese jezdit nikdy nebudu; tohle je znát spíš více na tlumiči, kdy pro zapnutý propedal, což je také low speed komprese na vysoké hodnotě, by bylo třeba trošku přitlumit i expanzi)

          U low zatím jen experimentuju, jestli ji mít na minimu – tedy maximum CCW (maximální citlivost, díky žádnému ovlivnění high speed komprese, ale stejně na ideální citlivost by bylo třeba ještě trochu snížit samotnou high speed kompresi jako je u Talase 07) nebo lehce přitlumit (maximálně do půlky, tedy nastavení RL verze), což lehce omezí zanořování vidlice třeba pod brzdou (ale stejně ne moc) a nepatrně sníží citlivost. Ale stejně mezi nastavením low speed komprese na minimum a střední hodnoty není moc velký, takže to není až tak podstatné (velky rozdíl začíná být až při přibližování se maximálnímu tlumení low speed komprese).

          0 0
          • claid  

            můžu se tě zeptat, jestli jsi už nechal upravit Talase 08 u Milana? Jestli ano, je znát rozdíl v citlivosti tlumení? Co se ještě může na Talasu upravit? Docela by mě to zajímalo, jestli mám taky o úpravě uvažovat nebo ne. Děláš pravidelně každý rok servis vidlice, nebo za „normálního“ provozu to není nutné? Ptám se, protože u takové vidle jako je Talas, bych nerad něco zanedbal..díky za radu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Upraveného mám zatím jen Talase 07. I u toho úprava znát byla, ale ne tak výrazně jako u jiných vidlic (třeba u Reby, kterou jsem nechával také upravit to bylo znát více, ta se dostala z originálního stavu horšího než originální stav Talase 07 na o píď lepší výsledek než upravený Talas 07; ta Reba má cca o 1kg lepší odtrh a je to dané tím, že mechanismus snižování zdvihu u Talasu má prostě nepatrně pasivních odporů navíc).

              Talas 08 na úpravu půjde určitě, ale ještě ne hned, chtěl jsem na něm najezdit trošku více kilometrů (pár set), abych dostal do ruky jeho chování v originále. V tuhle chvíli je mezi upraveným 07 a neupraveným 08 celkem rozdíl v citlivosti, ale ani ten 08 v originále na tom není nijak špatně (pořád bych řekl, že je na tom lépe než byla v originálu Reba). Neupravený 07 byl cca někde mezi tím s citlivostí, takže za část určitě u 08 může ta zvýšená high speed komprese (ale ty rozdíly nejsou tak moc velké a 07 neupraveného jsem nesrovnával přímo, takže je to trošku zkreslující; 07 byl už na úpravě ve chvíli kdy dorazil 08).

              Jak to bude s úpravou high speed komprese se zatím neví, to se uvidí až na to dojde. Také je možné, že to ani jednoduše nepůjde.

              Každý rok servis v každém případě. Pokud se jezdí hodně a pokud chceš mít trvale citlivost na perfektní hodnotě, tak to chce servis i častější. A pak by se častěji měl kontrolovat dostatek oleje na vzduchovém pístku (to by se mělo u každé vzduchové vidlice). Já se přiznám, že tohle také častěji nedělám, ale zase se snažím stejně dávat vidlice servisovat obecně častěji, takže nedostatek oleje na vzduchovém pístku se konat snad nebude (když je ho tam málo nebo už pak spíš žádný, tak vidlice může začít ucházet).

              Možná nemusíš dávat upravit vidlici hned, ale místo pravidelného servisu bych ji nechal rovnou upravit (úprava nevyjde dráž než servis u Švece).

              Já mám minimální interval 1 rok na servis nebo někdy jsem dával i častěji. Ale u mě musíš brát v úvahu, že jezdím trvale dvě kola, tedy každá vidlice toho najede jen polovinu z toho co najedu.

              0 0
              • claid  

                tak se jenom potvrzuje, že jsem servis podcenil, jak to píšeš o té vzduchové vidli a oleji na pístku…poslal jsem teď Milanovi mojí cca 1,5 roku starou vzduchovou vidli na úpravu citlivosti a napsal mi, že po rozebrání unikl vzduch z vnitřní strany nohou což značí počátek úniku vzduchu a pístek že nebyl mazán a že může už být poškozen!! Jen by mě zajímalo, jestli už tam ten olej nebyl od začátku, nebo se fakt může po 1,5 roce a cca 3000–3500 tis.km spotřebovat..v kaž­dém případě si beru ponaučení servis neodkládat a nemyslet si že když je vidle celkem nová, tak že je na servis čas..

                jinak talas je super, jen si s ním víc troufám..už několik skorodržkopádů, ze kterých mě nakonec vytáhl, nafoukáno ho mám ale na 90 Psi (85kg)..a na podzim půjde taky hned na už pravidelný servis..

                a co tlumič? ten taky servisovat u Milana? je tady taky nějaká možnost úpravy citlivosti?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tlumič servisuje u svojeho prodejce za velmi výhodných podmínek (oproti cenám u Švece je to úplně někde jinde). U tlumiče by asi nějaké úpravy šly také, ale přínos by byl mnohem menší z několika důvodů:

                  • pasivních odporů na tlumiči je obecně méně (menší plocha tření, atd.)
                  • na zadním kole je výrazně větší část váhy, což pro podobné chování vyžaduje menší citlivost
                  • další pasivní odpory jsou mimo tlumič
                  • další výrazné snižování citlivosti dělá zamykání stavby šlapáním (což se liší od systému a přepákování, ale nějaké minimální je vždy)
                  • další vliv na citlivost má průbhě zadní stavby a přepákování

                  Tedy vlivů je spousta a jen nepatrné zvýšení citlivosti tlumiče by se tolik neprojevilo na výsledku. U vidlice tyhle další vlivy nejsou a protože na řídítkách je menší váha, tak je potřeba citlivost co největší a ani tak nedojde při dobré technice šlapání k přílišnému houpání. Kdyby u zadní stavby všechny vlivy byly eliminovány a bylo dosaženo ideální citlivosti, tak už bude i při dobré technice šlapání to houpat opravdu hodně.

                  Já bych třeba už citlivost zadní stavby u svojich kol výrazně zvyšovat nechtěl. Takhle jsem spokojený, že to pěkně jede i s vypnutým propedalem a tedy ho nepoužívám. Kdybych se zadní stavba houpala výrazně více, tak už bych byl nucený používat propedal a byl na tom ve výsledku vlastně hůře. Ani bych nechtěl kombinace lepší citlivosti zadní stavby (teď myslím vše s tlumičem dohromady) a současně větší zamykání při šlapání. To by sice jelo třeba ve výsledku cca stejně, ale při šlapání žehlilo hůře (a bez šlapání lépe), ale největší citlivost zadní stavby potřebuju právě při šlapání v sedě. Pokud je pořádný sjezd, tak stejně stojím a nešlapu.

                  U vidlice ale k nadměrnému houpání nedochází ani když je nejcitlivější, co se třeba z Talasu dá dostat, takže tam nemám jediný důvod nechtí úplně maximální citlivost, co jde.

                  Olej na vzduchovém pístku může dojít dost brzy zvláště u nové vidlice, kde ho tam nemusí být ani předepsané množství. Po doplnění správné hodnoty je to pak hodně různé. Může zmizet někdy i klidně dříve než za ten rok a nebo naopak může vydržet i 2–3 roky nebo dokonce i více. Ale když zcela dojde, tak je tu právě problém, že může (ale nutně nemusí) dojít k jeho poškození. Vím třeba o Skarebu, který bez servisu (a tedy i bez mazání vzduchového pístku) vydržel několik let při více než 15tis. km. Ale taky to vydržet nemusel a mohl už být poškozený.

                  0 0
                  • claid  

                    díky za vysvětlení a tvé argumenty – s tím lze jen souhlasit, tlumič opravdu není pro další úpravy a zvyšování citlivosti průžení..propedal taky zatím nepoužívám -viz jeho a moje nerozpoznaná nefunkčnost :-) houpání ani nepociťuju, max. spokojenost.

                    ale ten servis vidlice – myslím si, že je to asi dost podceňovaný, aspoň co vidím ve svém okolí, málokdo servisuje každý rok, docela by mě zajímalo jak to platí obecně, jestli většina opravdu servisuje, nebo to nechává až se objeví nějaký problém..přiznám se, kdybych se tady nedověděl o Milanovi a možnosti zvýšení citlivosti vidlice..tak by si asi ještě na servis „nějaký“ čas počkala..no a to by už taky moihlo být pozdě.. tak jsem poslal na úpravu taky vidli mojí ženy, tak uvidíme jestli byl pístek u té její taky na suchu..

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Větší množství lidí určitě na servis kašle a ani jim nepřijde divný, že drahá vidlice třeba po dvou letech má šílený odtrh kvůli zanedbané údržbě a nežehlí ani trošku (a přitom peněz za tu vidlici jim líto nebylo). Já nejezdím moc v bordelu, takže mi vidlice vydrží chodit poměrně slušně celkem dlouho, takže nemusím jen kvůli citlivosti až tak zkracovat servisní intervaly. A je dobré mít srovnání s nějakou další, jak se citlivost pomalinku ale jistě zhoršuje, tak si toho leckdo ani vůbec nevšimne.

                      A jestli nejsou servisní intervaly příliš dlouhé ohledně výrazného zhoršení citlivosti poznáš snadno po servisu. Nikdy by se nemělo stát, že po pravidelném servisu bude najednou vidlice chodit o třídu lépe, ten rozdíl by neměl být velký (ideální žádný – ale to bys zase musel servisovat pořád).

                      0 0
                      • claid  

                        no já po téhle zkušenosti taky už servis nezanedbám, ale jinak se o vidli snad starám..umeju, utřu a namažu kluzáky silikonovým olejem.. ale ještě jsem neměl žádnou vidli rozebranou..prostě jsem začal jezdit víc až teď, kdy jsou zdravotní problémy a na dřívější sporty jsem v klidu zapomněl..všechno už asi nedoženu ale snažím se vstřebávat..a můžu říct, že na BF je i co…

                        jěště ta moje ženská, aby jí to taky pořádně chytlo..toho fulla jsem jí ještě nevnutil..:-(

                        0 0
    • Stax  

      vdaka za super thread.

      0 0
    • TeHac  

      Pánové potřebuji radu…

      Talase RLC 07 jsem měl na Egoistu 05, teď ho mám na Specialized Epic FSR, takže na fula. Protože na Egoistu sem ho u­řízl, nechal se­m si ho duralem nad­stavit.

      A teď ten problém: za boha nemůžu dostat vidlici pod zdvih 140 mm, i když je nastavená na 100 mm. Zkoušel sem vypustit, nafouknout, různě točit vším možným a nic :(

      Poradí někdo? Díky za každou radu, mě napadají jen dvě varianty:

      • při lisování toho duralu to nějak „dodrbali“
      • rámy mají úplně jinou stavbu (ale skákal sem na tom jak vzteklej a vždy šla nahoru na 140, min 130)
      0 0
      • MlokCZ  

        Možná špatně seřízená páčka změny zdvihy Talas systému a kvůli tomu se vzduch nepřepouštía zdvih nesnižuje.

        Pokud je Talas systém funční a páčka dobře seřízená (je citlivá na seřízení), tak musíš bez problémů při přepnutí páčky na 100mm zdvih snížit na místě jen opřením se do řídítek a to zcela snadno.

        S rámem to nemůže nijak souviset.

        V každém případě je to na rozebrání, takže bych to dal do servisu.

        0 0
      • paulovic  

        S lisovaním to nemá vôbec nič spoločné. V Talase je ešte tretia komora, ktorá musí mať tlak 55psi. Pokial tam nie je tlak tak zdvih nebude fungovať vôbec ako v tvojom prípade.

        Treba dať do servisu kde robia FOX, nakolko je nutný špecialny nadstavec, ktorí sa ťažko zháňa.

        0 0
    • tomek  

      Jaký je rozdíl mezi vidlicemi

      TALAS RLC 08

      a

      TALAS RLC 09

      nemáte už někdo verzi 09 ??

      0 0
    • Lister  

      Resuscituji mrtvolu!

      Nemá někdo představu, jestli se dá dvojpolohový Talas RLC FIT 32mm (ročník cca 2012 nebo 2013) trvale snížit? Aby například místo 150–120 měl 120–90mm

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.