• Sugar67

    K této otázce mě vede včerejší vyjížďka. Máte někdo alespoň nějaký slušný recept na svícení v mlze? Myslím svícení pro výhled kolaře, ne bezpečnostní osvětlení. Vím že to nikdy nebude 100%, ale každé % se počítá. Tak mě napadlo třeba nějaké světýlko na vidli, co nejníže k zemi (po vzoru mlhovek na autech).

    0 0
    • Martin  

      světýlko na vidli vozím jako obrysové, ale jenom malou silikonovou blikačku se dvěma LED na CR2032 – abych byl vidět

      nejsem si jistý, jestli by v mlze nízko položené světlo udělalo nějaký pořádný výhled. spíš by tu mlhu podsvítilo zespodu takže stejně výsledek nic moc

      0 0
    • Ricci  

      No ono aj funkcnost hmloviek na autach je velmi otazna v poriadnej hmle…

      Doporucujem zamierit svetlo len kus od seba, nie do dialky,podobne ako na autach nema zmysel zapinat dialkace

      A vyhodou je teplejsia farba svetla

      0 0
    • Nikovlas  

      Pointa „vidění“ je taková, že vidíš světlo, které daný objekt vyzařuje (nebo odráží) do tvých očí. Pokud tedy chceš vidět to, co je za mlhou, musíš to osvětlit. Pokud však dané místo osvětluješ skrz mlhu, část tebou vyslaného světla se odrazí v kapičkách vody(mlze) – takže nejen, že na osvětlované místo dopadá méně světla (méně se ho tedy i odrazí k tobě), ale především tě oslňuje odraz světla od mlhy – tedy ta „bílá tma“ – proto jsou mlhovky co nejníž – aby svítily co možná přímo na osvětlovanou plochu – a navíc – tím, že zdroj není u přijímače (očí), nenasvětluje mlhu v celé spojnici mezi tebou a osvětlovaným předmětem – to také výrazně snižuje to oslnění.

      Ovšem samozřejmě – pokud je mlha hodně hustá (nebo pokud chce člověk vidět daleko) – i samotný obraz, co se vrací do našich očí, se v mlze rozmaže a zmizí – pak je úplně jedno, jak svítíš.

      Každopádně v mlze je nejhorší čelovka, protože ať svítíš kamkoli – vždy tě oslní mlha přímo před obličejem, která je nasvětlena tím nejintenzivnějším světlem.

      0 0
      • Sugar67  

        Tohle všechno víme. Včetně té čelovky ;-) Vlastně jde o to dostat zdroj světla co nejblíže k osvětlovanému předmětu a co nejdál od očí.

        Další věcí, která by mohla pomoct je zvolit ideální vlnovou délku (barvu, tón) světla, která nevím, jaká je, ale hádám že co nejblíže ke žluté.

        No a pak to asi bude síla zdroje světla – málo nepomúže, hodně vytvoří bílou zeď. Ideální by bylo světlo s regulovatelným výkonem.

        Toliko teorie. Teď mě zajímá, jestli to má někdo prakticky vychytané. Trochu jsem hledal na netu a moc světel, které se dají uchytit na vidli, není. Možná by šlo tohle http://dx.com/…18650–186645 – asi to zkusím. Ještě by to chtělo asi žlutej filtr.

        0 0
        • mr.antik  

          jestli máš klasický trubkový světlo s držákem na řídítka, tak půjde i na vidlu

          0 0
        • Nikovlas  

          Já to myslel hlavně pro DoomHammera – proč že je dobrý tu mlhu „podsvítit“.

          0 0
        • mirabike  

          nejlepší by bylo najmout si někoho, kdo v patřičné vzdálenosti poběží před tebou s reflektorem :DD

          0 0
        • Twister  

          Osvědčila se mi stará Sigma Mirage. Žlutej halogen na řídítkách s rovnoměrným rozložením světla.

          0 0
          • Sugar67  

            Se žlutou barvou a rozptylem souhlasím, ale halogen v mlze? Leda s nižším výkonem. V autě si v mlze taky nerozžnu halogeny.

            0 0
    • mr.antik  

      tak to mohlo by to pomoc trošku zvýraznit nerovnosti na zemi

      0 0
      • Sugar67  

        Faktem je, že osvícení z jednoho místa je plošné, kdežto ze dvou míst získává plasticitu, takže se lépe orientuješ a líp odhaduješ vzdálenosti.

        0 0
    • xshreck  

      musíš mít světlo, co nesvítí do kuželu. To je základ ;)

      jakmile ti to osvítí mlhu výš než je potřeba, tak nevidíš. Zkus jet se svým světlem a dát ruku tak, aby svítilo od řídítek dolů, ne výš. Já tak blbnul a zkoušel taky :) nemá cenu řešit takové kraviny protože na kole se nejezdí v takové ryhclosti, aby člověk neviděl s dostatečnou rezervou

      0 0
      • Biker jak Pes  

        Mě hlavně přijde jako totální kravina jezdit v mlze, natož ještě k tomu ve tmě. Snad jen popřát, ať to auto, co dotyčného srazí jede dostatečně rychle.

        0 0
        • jIrI___  

          Třeba v lese auta většinou nejezdí :). Jinak souhlas.

          0 0
        • xshreck  

          No jo, jezdit se má jen v 30°C a za světla a za sluníčka. Podle tohodle jen po hlavní :)

          0 0
          • Biker jak Pes  

            Vidíš to někde napsané v mém příspěvku? ;)

            0 0
            • xshreck  

              když jsi to tak odsoudil, vyznívá to tím stylem.

              0 0
              • Sugar67  

                Příspěvek vyloženě k věci. Dík za pomoc!

                ALe kdyžs to načal – když jsem vyjížděl, bylo světlo a celkem slušně. Po 2,5hod když jsem se vracel na posledních 10km už byla mlha. Je to pro tebe skousnutelné, nebo i tak jsme pako? Jo, a k těm řidičům, jezdil jsem po lesních asfaltkách, kde nepotkáš živáčka, natožpak auto. Zas takové pakin nésu.

                0 0
                • xshreck  

                  reakce počítám nebyla pod můj příspěvek? :)

                  Jezdím podobně v mlze jako ty, proto to taky nechápu

                  0 0
                  • Sugar67  

                    Nebyla – máš pravdu! Pochopils to správně ;-)

                    Rozhodně nevyjíždím za husté mlhy, za hustého deště nebo sněžení. Nejsem komunista abych poručil větru/dešti že když vyjíždím za slušného počasí, aby takové bylo aji když se budu vracet. A taky nejsu z cukru, abych jezdil jenom v létě, když svítí sluníčko a vracel se ještě za světla. Předpokládal jsem, že na tomto fóru jsou všichni cyklistický nadšenci, ale jak se zdá tak jsem se mýlil ;-(

                    0 0
                    • Biker jak Pes  

                      Ok, beru. Já sám jsem zastánce, že trénovat se dá víceméně v každém počasí a vyjíždím skoro ve všem. Taky se mi párkrát stalo, že se začalo stmívat a já sprintoval domů, abych nejel za tmy bez světel.

                      Nicméně se na to snažím dávat sakra bacha a když už do nějakého humusu vyjedu, tak patřičně připraven.

                      Ve tmě jsem taky trénoval, bavilo mě to někdy víc, než ve dne. Ale od té doby, co mám řidičák, tak se na to dívám úplně jinak a za tmy prostě nevyjedu nikdy.

                      Moje reakce byla taková, že v poslední době potkávám na cestách docela velké množství cyklistů (jedoucí z/do práce, školy, apod.), kteří jsou neosvětlení, tmavé oblečení a nějaké ohlédnutí se za rameno, jestli můžou odbočit, jim nic neříká. Zase ale na druhou stranu přibývá lidí, kteří jezdí v reflexních vestách.

                      0 0
                      • xshreck  

                        neosvětlení blbci neserou jen tebe…

                        ale někdy se stane no. Ono někdo se může smát odrazce na každé špici na zimáku (reflexní trubičky), ale má to svoje opodstatnění, stejně jako reflexní folie na několika místech + řádná porce blikaček :-D

                        0 0
                        • Sugar67  

                          Myslím, že členové tohoto fóra mezi neosvětlené blbce nepatří. Stejně jako ty vidím situaci i ze strany řidičů a snažím se chovat tak, abych byl vidět co nejlépe. Takže v oblečení nejenom reflexní zóny (které jsou třeba v pološeru k ničemu), ale také jasné a viditelné barvy. Světla, odrazky a blikačky jsou jasný.

                          0 0
        • skorpion  

          snazil som sa vysvetlit mojmu sefovi, ze nepridem ked bude tma a hmla, no nepreslo.

          0 0
      • pee.tr  

        Přesně tohle si říkám při čtení zdejších příspěvků celou dobu. Pochopil bych, jako to tu někdo řešil taky nedávno, koumat abych byl v mlze vidět (ač i to je otázka, zda je nutno v mlze jezdit na kole v provozu), ale abych viděl? Myslím, že každé trochu výkoné světlo, o nichž se tu v jednom vlákně taky vedou diskuse bude i v mlze fungovat natolik, aby se s ním dalo třeba cca 25km/h bezpečně jet, resp. případně zabrzdit. No a v těžším terénu (les) zase většinou nelze jet tak rychle a nebývá tam tak často tak velká mlha.

        Jinak s tou barvou souhlas, ne nadarmo asi bývali na starších autech žluté mlhovky.

        0 0
        • xshreck  

          zkoušel jsi jezdit v mlze s dálkovými světly? :) (= výkonné světla)

          Já bych tohle vůbec neřešil, pokud mám problémy s viděním, radši zstanu doma. V batohu mi prosvítají dvě světla + 1 na kole, vepředu mám dvě světla az číny na low a dá se s tím jezdit i v mlze :D

          0 0
          • mirabike  

            já jo… záleží samozřejmě na hustotě mlhy, někdy fakt prosvítit nejde, ale většinou když se nelekneš prvního záblesku bílýho mlíka při přepnutí na dálkové, zak zjistíš, že je to sice nepříjemné ale silnici a objekty na silnici (cestě) vidíš výrazně dál, než s tlumenými – chce to přepnout tam a z5 a porovnat kdy vidíš skutečně dál a ne co tě nepříjemně oslňuje… na bajku je to stejné – silnější světlo prosvítí hmlu dál..

            0 0
        • Sugar67  

          Tak já vidím dobře, výkonné světlo mám (zkoušel jsem HI i LOW) a přesto jsem nedokázal jet rychleji než 15km/hod tak, abych bezpečně věděl, kam jedu. Při zhasnutém světle jsem viděl dál, ale neviděl jsem na povrch cesty. Při HI jenom bílá stěna, LOW tak 3–5m. A jak jsem psal výše – mlha byla až ke konci vyjížďky, takže rady typu – nemáš jezdit v mlze – nejsou na místě.

          0 0
    • Karlíííík  

      Na kolo bych neviděl žádné vyhovující světlo jako mlhovku, ale mám dobrej TIP pro jízdu v mlze. Najmi si tzv. běžce s reflexní vestou a praporky. Dozadu mu připni zapnutou červenou blikačku a ať běží Ti před kolem ukazujíc směr :-D

      0 0
    • iron.hide  

      ja vtedy svietim jak normalne. no co, musim sa s tym zmierit. v najhorsom pripade idem pomalsie, ak si nie som isty

      0 0
    • kOmE  

      Je potreba mit svetlo nizko a takove ,ktere nesviti temer vubec nahoru. Me staci solarstorm X2 s clonitkem. A nemam s mlhou problem.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vlasto  

      Ja volim cestu kterou znam i po pameti, ztlumena svetla a pak dej se vule bozi. Presunout obe svetla na vidli, na to jsem liny. Prdel je, kdyz je mlha jen prizemni a hlava trci nad ni.

      0 0
      • Sugar67  

        Po paměti znám už snad všechny cesty které jezdím, ale už mnohokrát jsem se vyškolil, co všechno se během jednoho dne může na cestě objevit ;-)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.