• Prtko.cz

    Máte někdo prosím tip na dobré světlo na 24 hodinovku?

    0 0
    • Ricci  

      jj, Aurora a 12 nahradnych bateriek…

      0 0
    • o5majkl  

      Aurora dostačující, já jezdil 24 hodinovky na Sigma EVO a EVO x, dobrý jsou blackburny-světel je dost, hlavní je mít záložní baterie a určitě čelovku-dobrou čelovku…

      0 0
    • t29  

      Fenix na helmu, Aurora na řidítka

      0 0
    • misaxxx  

      jet 24hodinovku znamena ze pojedes 24hodin…no a jelikoz takovy den ma den a noc tak budes svitit pravdepodobne jenom kdyz je tma..no a svetlo je uz do 21…a svita zase uz v cca 5.hod…takze bych z techto parametru vysel. Jinak doporucuji celovku od ledlenser.cz

      0 0
      • Prtko.cz  

        Díky za velmi cenné informace. :-)))

        0 0
      • Ricci  

        No neviem,ale len samotna celovka s cca 150 lmn asi nebude zrovna idealne riesenie…

        0 0
      • pelhrimov  

        Tak ještě to malinko upřesním (budu mluvit o červnu), protože sport není žádné kdyby: Svítit by měl od 21h podle pravidel, ale to je pořád relativně dobře vidět, naplno budeš muset svítit v lese až po 22 hodině a před 5. hodinou se začne rozednívat, i když zase pravidla hovoří asi o 6h.

        Včera se setmělo před 10 a počítám, 4–5 min denně se to ještě bude natahovat. Dalším faktorem je, že část okruhu může být osvětlena nějakým osvětlením, záláleží kudy se jezdí a budeš moci svítit minimálně jen, aby jsi dodržel pravidla. Z tohoto mi vyplývá: Mít více zdrojů světla s možností je snadno zapínat a měnit módy svícení. Na jednu Auroru nebo Blackburn bych se nespoléhal (neočekávaná smrt baterie, pád a poškození světla, voda, otřesy). Velký pozor na zapůjčená světla!!!!!!! Obrovské riziko neočekávaného vybití barie!!!! Pepko mne strašně seřve, ale pořád největší jistotou jsou klasické AA akumulátory – kdekoliv koupíš, kdekoliv půjčíš, kdokoliv Ti v depu nabije, když se Ti pokazí baterie nebo nabíječka. Uvědom si, že odjíždíš z domu už v pátek a do neděle do svítání už si odkázaný na sebe nebo na pomoc ostatních v depu a speciální baterie u pumpy nekoupíš. Zažil jsem při 24h v lese škemrající závodníky s nefukčními hi-tech světly. Pozor na plastové nebo šroubové držáky!!!!!! Na vibrace se mi osvědčila kombinace gumového bloku a suchého zipu. Tam nehrozi vyklepání. ČELOVKA: Její hlavní výhoda je při případných technických problémech a opravě kola v lese, nemusíš pak držet světlo v puse :), můžeš kouknou na šaltr a také svícení si do zatáček. Já ji nakonec nepoužil, protože ta co dobře svítila se mi zdála těžká a bál jsem se o krční páteř. Osobně jsem volil strategii jezdit opravdu celých 24h bez přestávky, takže jsem v noci jezdil pomalu a nemusel jsem extrémně svítit. Na větší svícení krátkodobé přisvícení jsem Fenixe (cca 1500 Kč, super zpracování, zaručeně vodotěsný) plus dvě podobné svítilny které jsem měl připojeny na serio-paralelní blok AA baterií v podsedlové taštičce. Náklady cca 300 Kč a doba svícení 8h, ale pro jistotu jsem při průjezdu osvětlenými místy vypínal. Znovu opakuji: Nespoléhej se na jedno hi-tech světlo. Ještě k blikačce, mám jich několik, které pasují do držáku, držák mám namontovaný opačně, abych je tam zasunuval ze zhora a nevadilo, že už mají ulomený ten zaklapávací mechanismus. Pozor na to, když máš těsně nad blikačkou podsedlovku s nářadím!!!! Při velkém drcnutím Ti to nářadí může urazit blikačku, také se mi to už na biku stalo. Bez blikačky se dá závod, resp. okruh dokončit, když pořadatelé nejsou přísní. Náhradní stačí mít v depu.

        0 0
        • pelhrimov  

          zde přehled http://www.svitilny-fenix.cz/tuzkove-aa Je to drahé, ale jistota. Plus se k tomu dokoupí to samé laciné z dealextreme, ale to zpracování je špatné, kontakty nedoléhají, netěsní to, … tam musíš koupit po 10–20 dolarech více kusů a dodělat si je doma.

          0 0
          • Rychlej turista  

            Tak to bych určitě chtěl, kupovat si práci :-D

            0 0
          • McBlacky  

            ?

            já teda mám pocit, že jde o ty samé svítilny. Jen někdo tady v ČR si je koupil ať už na DX nebo jinde, nafotil a napsal k nim marketingovou omáčku.

            zatím jsem měl v ruce víc jak 20 světel z DX a jen jedno blblo, díky závitu, který se musel hodně dotahovat…

            0 0
            • jonti  

              Me to svetlo na dve tuzkovky z DX co ma mit stejnou diodu jako Fenik L2D sviti min a taky ma blbe kontakty. Nastesti aurora je na tom o dost lip.

              0 0
        • pepko  

          pepko tu toho napisal uz dost, takze sa nebude moc opakovat … samozrejme, ze mas pravdu, viac svetiel je lepsich … s jednym svetlom by som sa nevybral ani vyhodit odpadky … 2 aurory su naozaj minimum … a fenix alebo TR801 na prilbu sa urcite tiez zide …

          ale kedze to ma jazdit uz v cervnu, tak nakup na DX je zbytocne doporucovat, aj tak mu to nestihne prist … a ak by aj stihlo, tak by to nemal odskusane … asi sa bude musiet uspokojit s lokalnym nakupom predrazenych smejdov (na fenixa plati len to prve slovo) …

          kazdopadne ak sa rozhodne pre AA akumulatory, tak ich doporucujem naozaj den pred jazdou nabit do plna … najma ak bude pouzivat starsie kusy, ktore maju dost vysoky vnutorny odpor a za tyzden su schopne sa vybit aj o 20–30% … ak nechce liion, tak potom jedine eneloop alebo recyko akumulatory …

          0 0
    • McBlacky  

      dost záleží jak moc umíš jezdit v noci a jak dobré máš oči. Hodně lidí má lehkou šeroslepost a ani o tom neví. Jsou borci, co jezdili 24h se sigmou 5w /Kříž, RT/ a dávali bedny. Pak jsou lidi co maj X8 a ve sjezdu na jednu auroru okolo nic profrčím ani nemrknu.

      rozhodně doporučuju mít světla dvě. když se ti jediný rozbije tak z rychlosti 30km+ jsi rád že jedeš 5–7. Ideální je mít jedno na hlavě a druhý na řidítkách.

      já byl nadšenej ze Silvy 5w na čelo a k tomu cokoli typu aurora na řidítka. Normálně jezdím s TR na helmu a aurora na řidítkách. Když to jde, tak ty aurory dvě

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jo, určitě to chce mít světla dvě, kvůli bezpečnosti, když jedno náhle pojde. V rozbitém sjezdu mi jednou vyskočil špatně zasunutý káblík u Sigmy a díky obyčejné blikačce, kterou jsem měl rozsvícenou nepřetržitě, jsem to bezpečně ukočíroval.

        0 0
        • McBlacky  

          navíc ty moderní LED světla mají elektroniku, která to pak jednorázově odstřihne. Takže dojíždět je do mrtva má svoje rizika.

          a vůbec přestanem prozrazovat triky a tipy mě v noci baví kosit nebožáky s bludičkama :)

          0 0
          • o5majkl  

            to je pravda, v Liberci sem takhle najednou předjel asi 10 lidí co jeli ve vláčku jak ******** :) myslim, že nechápali… ikdyž sem musel vyjet mimo stopu a to je v noci docela risk i s dobrym světlem…

            0 0
          • Rychlej turista  

            Tak bacha, svoji první 24h jsem pohodlně objel na dvě 3 a 5ti LED blikačky :-)

            0 0
        • o5majkl  

          mě se v Berouně stalo, že mi prdla gumička držící baterku od Sigmy, tak sem to musel vypojit a jet jenom na čelovku, ale nějak sem si nevšimnul, že mi v ní docházej baterky, takže ten poslední sjezd sem jel skoro poslepu :) něco podobnýho se stalo týmový dvojce-měla myslim Silvu s tou ukrutnou baterkou na zádech, která se nabíjí asi 16 hodin, což sme asi lehce podcenili a nabili jí málo, takže svítit přestala po 4 hodinách a jiný světlo neměla, takže sme si museli půjčovat mojí přilbu s čelovkou a přehazovat světla na řídítkách…

          0 0
      • o5majkl  

        na letošek sem pořídil dvě aurory, tak sem zvědavej-na jednu auroru mi to nepříde zas taková výhra, jako dá se s tim jet, ale určitě ne naplno… Na Sigmě mi vadila ta externí baterka, ale jako záložní světlo jí určitě beru. Navíc sem zjistil, že teplota světla halogenu je mi asi trochu příjemnější než dioda.

        0 0
        • McBlacky  

          V LBC se dá i na jednu auroru. Ve Vimperku už byly dvě výhra. Bystřička taky radši dvě, ty rychlý sjezdy jsou už dost rychlý a 3 roky po sobě tam bylo mokro. Beroun se dá i na jednu.

          jak jsem psal, záleží na stavu očí a adaptace na večerní podmínky. U mě to rozhodně není ideál. Letos uvidím co kontaktní čočky. Slibuju si od toho lepší noční vidění. Přeci jen i dioprtický klip se kterým jsem jezdil žere světlo, čirá skla min 10%.

          ovšem světla jsou pěkná teorie, ale po dvou antibiotikách po sobě -druhý dobírám- to v LBC asi bude jen na objíždění. možná ani to ne :/

          0 0
          • o5majkl  

            to bych se na to vy… a taky že jo-letos je ten víkend docela nabitej-LBC 24hod, Berounskej bikemaraton, kterej sem loni vyhrál a silniční Sudety, který nakonec dostaly přednost… Libereckou vynechávám po třech letech-navíc z toho začíná bejt fakt mega komereční akce, což se mi moc nelíbí, ale na druhou stranu je tam největší konkurence, což má taky něco do sebe…

            0 0
            • McBlacky  

              LBC je vetší akce, ostatní spíš komorní.

              ještě je v tomhle termínu Loudání, který bych jel asi nejradší, ale LBC má přednost.

              0 0
              • o5majkl  

                i Liberec bejval komorní, teď do toho se*ou 12ti hodinovku a šestičlený družstva aby to mohl jet opravdu každej… je to věc pořadatele, ale mě to příde už moc…

                0 0
                • McBlacky  

                  se uvidí na trati, když se to bude špuntovat, je něco špatně.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Taky jsem na to to zvědavý. Každopádně trať byla původně vybrána pro úplně jiné pojetí závodu a i když není nějak zvlášť obtížná, je na ni pár úseků, které většina lidí běžně nejezdí a pro ně to může být dost nebezpečné. A navíc tito nevyježdění lidé, s nimiž se původně vůbec nepočítalo, že by se na 24h objevili, můžou být hodně nebezpeční i pro statní. Přece jen 24h vyžaduje určitou vyježděnost a zkušenosti (ať už se jede v jakékoliv kategorii), protože po celou dobu se neustále míjí pomalejší a rychlejší, což na jiných závodech tito lidé nezažijí.

                    0 0
    • martin_bakov  

      2 aurory na low a hromada lion baterek k tomu

      0 0
      • Koas  

        Proc hromada baterek dyz na low rezim vydrzi Aurora svitit celou noc i kolem Vanoc natoz v cervnu?

        0 0
        • martin_bakov  

          …to jo ale myslim si ze budu rozmazleny a pojedu high/low a kdyz budu chtit propalit kroviny tak high/high :)

          0 0
    • Rychlej turista  

      Záleží hlavně na tom, jak vidíš a jestli jedeš sólo nebo ne. S čím třeba jezdím já v terénu, s tím by jiný nešel ani do sklepa pro brambory. Proto někdo světlo neřeší a jiný nevidí, i kdyby tam měl cokoliv. Taky je třeba si uvědomit, že žádné umělé světlo nikdy nemůže nahradit světlo přirozené. Obecně se dá říct, že význam světla v sólo kategorii se na 24h zbytečně přeceňuje a na výsledek prakticky vliv nemá. Dokud se sponzorem 24h nestal Blackburn, nikdo světlo nějak výrazně neřešil a jezdilo se s čímkoliv.

      0 0
      • McBlacky  

        pravda, rozdíl mezi opatrnou jízdou se slabším světlem a kudlou s řekněme Lupine bude v LCB ve sjezdech max 2 minuty na kolo. V noci kdy je fakt tma jich solo víc jak 6 neobjede.

        beru to u stejného jezdce

        0 0
      • Bulda  

        no nevim, ono je to taky o tý radosti z jízdy …taky jsem dřív jezdil s jednou diodou, ale doma sem si dycky rikal, ze sem mel minimalne trikrat stesti, ze sem se nezabil, P7 je sakra rozdil, zvlaste v neznamym terenu se to k..va projevi, to pak nevidis ani na znacky a po tretim zabloudeni to zacne s..t, na 24ce mas pri setmeni ten okruh tak vrytej do pameti, ze bys moh jet skoro poslepu :)) …Vimperk je samo vyjimka, co kolo, to necekanej kopanec od slizkyho korenu

        0 0
    • kolda  

      ja beru auroru na riditka, malej Trust fire na helmu a jako zaloha Fenix na klasicky clanky (z vyse popsanych duvodu).

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce