• cOntI

    Zdravím, zvažuji nákup kola Superior XP 969, váha 70 kg, roční nájezd cca 2000–3000 km. 70% zpevněné cesty, zbytek lesní cesty, pročetl jsem velkou část starších diskusí, kde byli řešeny problémy se středovým složením, klepáním bovdenů v rámu a praskání rámu, týkalo se to modelů 2015 a 2016. A k novějším modelům jsem již nic nenašel záporného, nebo spíše již žádné novější diskuse, můžete prosim poradit zda to v Superioru již vsechno poladili? Popřípadě zda to bylo ojediněle a byla z toho nafouklá bublina? Zvažoval jsem před tím canyon exceed, ale jsou tam šílené dostupnosti modelu, ve hře je ještě CUBE REACTION C:62 EAGLE 2019. Diky za názory popřípadě jiné návrhy.

    0 0
    • 1Tom1  

      dobrý den,

      chtěl jsem se zeptat, jestli jste nakonec šel do toho Supa protože já zvažuju stejnou volbu a mám přesně stejné dilema :-)

      díky za info

      0 0

        MTBIKER odporúča

        Skladom 1 ks

        GT Force 27,5 Carbon Expert

        89291 Kč MOC 114810 Kč -22%

        Očakávame Novinka

        Lapierre Edge 5.9

        16817 Kč MOC 19369 Kč -13%

      • MartinRHC  

        Já mám hodně špatnou zkušenost se Superiorem. V tuto dobu řeším již šestou reklamaci, z toho jedna se týkala ,,odbornosti", kterou mi udělal prodejce. Jednalo se o prasklý rám u sedlové objímky. Dostal jsem nový, ale ten jsem si ani neodvezl z prodejny, protože vypadal hrozně(hrál všemi barvami). Pak při foukání vylétl přední plášť a zničil ráfek. Potom následovalo poprskání zadního ráfku u niplů. A na opraveném zadním kole sem neujel ani 100 km, několik drátů bylo úplně volných, z toho jeden vypadl. A kamarád měl taky popraskaný zadní ráfek u niplů a protáčela se mu hned od začátku vložka na přišroubování košíku. Jedna se v obou případech o XP929 2018.

        0 0
        • roupik  

          Sup je jediná značka kola u kterého mi kdy praskl rám, ale je to už několik let zpátky. Jak jsou na tom v současnosti ne­vím.

          0 0
          • tomaschek  

            V týmu asi 5 lidí trénuje a závodí nx XP 969 2018 (XT 1×11), každý najede minimálně 5 tkm ročně, a žádný problém.

            0 0
        • Charlie_R  

          Takže prodejce utáhl moc sedlovou objímku? A nefoukal jsi ty kola přes limit?

          0 0
          • MartinRHC  

            Nevím, co stálo za tím prasknutím, ale bylo to na kole, na kterém jsem se ani jednou nesvezl. Jestli velká vůle mezi rámem a sedlovkou nebo chyba při montáži, netuším. Co se týkalo kola, tak jsem to chtěl opravit na své náklady, ale servisák mi řekl, že je to na reklamaci, že není normální, aby se tohle stalo. A reklamace byla uznána. Jinak určitě to nefoukám na nějaký extrémy.

            0 0
        • roman 3D  

          supy praskají, to se tady ví už několik let

          0 0
          • creami  

            No řekl bych,že k tomu co píšeš nemáš moc důkazů a je to jen plácanec do vody

            0 0
            • milan.v  

              Stačí zde pohledat vlákna za několik let zpátky a zjistíš, že není…

              0 0
              • ELx  

                No myslím, že kdyby se to procentuálně porovnalo s ostatníma značkama, tak by to nebyl zase takový průser…

                0 0
              • kemo  

                Tak hlavně tohle tu opakuje stále dokola pouze a jen roman 3D ve všech vláknech, kde se SUP i jen vzdáleně zmíní.

                Takže už tu myšlenku dokázal protlačit do hlavy všem :)

                0 0
        • MartinRHC  

          Přidávám fotky.

          0 0
      • cOntI  

        Zdravím, jako zakladatel dotazu bych rád přidal také příspěvek. Po tom co tu dlouho nikdo nepsal jsem se i po diskusi se svým servisákem rozhodl pro Supa. Z mého pohledu mohu jen doporučit. Kolo pořízeno v květnu, má letos najeto cca 3700 km z toho 3 závody. Kolo funguje bez jediného problému a to už jsem přesekl výpletem pár větví, dostal několik ran do rámu. Tak jak všichni tady na BF na Supa nadávají že praská, za mě je to bezproblémové kolo, ale neříkám že se stát nemůže, to ale i jiným značkám. Na závodech jich je vidět taky hodně ať je to full nebo hardtail a od nikoho sem neslyšel že by měl problém s praskáním.

        Ohledně příspěvku MartinRHC kola jsou komplet DTSwiss jak náboj, výplet i ráfek, nevím zda nakupuje Superior komplet záplet nebo si je vyplétá sám, pokud ano tak na to tam mají cnc linku, tak mi spíš přijde že do toho někdo neodborně zasahoval. A jak ti vyletěl plášť máš to na bezduše nebo s duší? Já jezdím bezduše a maximální spokojenost.

        Abych to uzavřel. Za mě mohu nákup tohoto kola doporučit sedí mi geometrie i komponenty, zatím jediná výměna byl převodník z 34 zub na 36 zub.

        0 0
        • milan.v  

          Buď rád, že jsi mezi těmi šťastnými, ten poměr zdejších uživatelů s těmi nešťastnými je na pováženou…

          0 0
          • kemo  

            Opravdu novější modely vybočují počtem z průměru prasklých rámů? Nějak jsem to tu nezaznamenal.

            0 0
          • creami  

            Jen by mě zajímala ty data poměru z kterých čerpáš…zkus se dostat k oficiálnímu číslu reklamací a porovnej s ostatníma

            0 0
            • milan.v  

              To je mlácení prázdné slámy…

              Tady nejde o číslo reklamací, tzn. kolik jich je v porovnání s čímkoliv jiným, ale že k nim vůbec kvůli prasknutí rámu musí dojít…

              0 0
              • ELx  

                Naproti tomu jiným značkám rámy vubec nepraskaji…

                0 0
          • hons  

            Me taky nepraskl,pritelkyni taky ne,tve pocty se zacinaji vyklat…

            Starsi,uz vyrazena kola taky nikdy nepraskli,ale to byly kola ze zacatku stoleti

            0 0
        • MartinRHC  

          V případě mého modelu XP929 je DT Swiss je pouze nába, dráty jsou Sapim a ráfky Weinmann. Jinak jezdím na bezdušákách. Neumím odpovědět jestli to opravoval výrobce nebo prodejce. V případě, že opravu dělal prodejce, tak by mě vůbec nepřekvapilo, že to takhle dopadlo. Já pouze píšu svojí vlastní zkušenost a věřím, že Superior má i spoustu spokojených zákazníků.

          0 0
          • Cavendish  

            Weinmann měl jednu dobu s ráfky problém a byla na to nějaká svolávačka. Třeba je to ta várka.

            0 0
          • Gru  

            Ahoj, jaký jsi tam měl tlak v momentě kdy ti vyletěla patka ven z ráfku, a za další bych se chtěl zeptat kolik je tvá váha?

            0 0
            • MartinRHC  

              Bylo to při foukání bezdušáku kompresorem, přesný tlak neznám. Plášt´ nebyl zapadnutý v patce, byl pořád měkký a najednou to vyletělo. Vážím 82 kilo.

              0 0
              • okam_z_brna  

                No moc se mi to nezdá. Máš ověřený, jestli je plášť a ráfek UST ready? Jestli ne, tak se nedivím, že to vylítlo a rupnulo.

                0 0
                • MartinRHC  

                  Toho pláště se týkají pouze poslední dvě fotky. První tři jsou jak vypadá ráfek po normálním ježdění. Plášt´ byl určitě bezdušový, ráfek jsem neověřoval. Jinak potom na těch ráfcích bez duší jsem najezdil cca 4000km a nebyl žádný problém.

                  0 0
          • cOntI  

            Promiň nevšiml jsem si, že máš 929. Já tam mám komplet 1900 od DT a pohoda. To si foukal ještě bez mlíka že? Nevidím na plášti ani ráfku, že by byl od mlíka, Ta prasklina u podsedlovky bych tipnul na pretaženou objímku, je tam tuším jen 4–6 Nm.

            0 0
            • MartinRHC  

              Jen jsem nahazoval plášt´ do patek bez mlíka. U té praskliny neumím posoudit, spíš bych tipoval nějakou vetší vůli mezi rámem a sedlovkou.

              0 0
            • milan.v  

              U té objímky to tak vypadá, že byla přetažena.

              0 0
              • michomin  

                Takhle to vypadá, když je sedlová trubka uvnitř větší než by měla být. Při jízdě – při každém šlápnutí, při každém pohybu na sedle – dochází k neustálému namáhání a takhle to končí. Stane se to třeba milionkrát nebo deset milionkrát a praskne to.

                Přetažená objímka tohle nemůže udělat. Jak by také mohla?

                0 0
                • atty  

                  No ono je to spíš ta kombinace faktorů, že sedlovka vrže či samovolně zajíždí, tak většina lidí po vyzkoušení všech možných pokusů – mazat to těma spešl vazelínama s granulátem (a stejně bez úspěchu), tak to prostě utahuje víc a víc.

                  Což byl právě jeden z problémů SUPů v těch RACE modelech rámů první a druhé generace (řádově do cca. 2015), že sedlová trubka měla větší průměr, než by měla mít (sám jsem ten rám měl a řešil to).

                  Na téhle konkrétní fotce je podle mne vidět, že karbon je zborcený asi právě proto, že moment utažení byl překročen.

                  Jestli je to na novém rámu (těch nových generací) a je opět sedlová trubka širší a materiálu je tam málo, tak jsou to čučkaři, že si tenhle problém nejsou schopni pohlídat (zvlášť pokud mají letité reference, co měly minulé generace rámů za problémy).

                  Jenže ono je to těžký – Superior karbonem „neplejtvá“, protože chce papírově hodně lehký rámy oproti konkurenci a použití a to taky reálně má.

                  0 0
                  • zdenek  

                    Ono taky dnes sehnat sedlovku s přesným průměrem je hotový horor. Tolerance rozměrů se asi přizpůsobila výrobě v Číně…

                    0 0
                    • atty  

                      Já bych ani neřekl – co jsem bral z Číny karbonky, tak opravdu pěkně kulaté a rozměrem přesné, do stávajících rámů to sedne úplně ideálně – posunovat i vytahovat se dají, ale jde to tak akorát ztuha – tak jak by to mělo jít. Teda moje zkušenost s 27.2 sedlovkama z čajny.

                      Zatímco u SUPa Team Issue mi originál FSA K-Force Light sedlovka po povolení imbusu sama hopsla do rámu na doraz :)

                      0 0
                      • zdenek  

                        K nákupu z Číny jsem neměl odvahu, ale budu o tom uvažovat. Zatím jsem kupoval „značkové“ a průměr byl cca o 0,1 mm menší. Do rámu padaly vlastní vahou. Objímka by to nejspíš udržela, ale asi to není dobře. Tolerance některých výrobců dovoluje až 0,2…

                        0 0
                    • Charlie_R  

                      Na modelu XF 999 TR 2019 se sedlovkou One Race je to, řekl bych, v pořádku. I když úplně povolím objímku, sedlovka samovolně nezajede, a ani nejde moc ztuha.

                      0 0
                  • michomin  

                    Řekl bych, že když má všechno správné rozměry a když správně utáhneš objímku, tak celou vnitřní plochou dosedne na sedlovou trubku správnou silou a vytvoří správný tlak. Když to utáhneš fakt hodně, tak objímka působí velkou silou a může podrtit karbon v místě objímky, nemůže vytvořit praskliny viz náš případ. Když je díra v sitzrouře velká, tak to praskne přesně tak jako na fotkách výše. A je jedno, že to utáhneš správně.

                    0 0
        • Koli13  

          SUP 969 je dobrej, modely před tím praskaly o něco víc, ale 2019 je vychytaný. Celou sezónu jsem mu docela nakládal a vše fungovalo, výplety dobrý, dt swiss vidlice chodí parádně a pokud si ho měl za lepší cenu tak moc těch kol v týhle cenovce s touhle váhou není. Ve vel L. bez pedálů 9.9kg zvážených s Ikonama EXO 2.2. Jediný co, tak 2020 mají překopanou geo a na ostřejší ježdění bude lepší, ale tak je to o tom, co člověk jezdí.

          0 0
          • cOntI  

            No já ho měl přes kluka co k němu jezdím na servis za 52 000 takže jsem ani neuvažoval nakonec. Jojo nové mají upravenou geometrii, jsem se díval.

            0 0
    • greatriderbadmechanic123  

      Zdravím, praskl mi rám sup 969 a nemam registrovany ram na supu (nevedel jsem o tom)dá se nejak vyresit reklamace?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.