SUP XP929 vs. Specialized STUMPJUMPER COMP HT

29 nepřečtených
  • Hynas

    Přátelé,

    pro svého kolegu volíme ke koupi jeden z níže uvedených modelů kol; buď:

    http://www.superiorbikes.eu/…929-crb.html#tabs

    nebo

    http://www.bagbike.cz/…alred-vel-l/

    Kolega s kolem teprve začíná (nemíní jezdit závody; tj. seznamování se s terénní cyklistikou) a míní do budoucna případně něco upgradovat jen v případě nutnosti. Určitě nemíní kupovat lepší záplety atd.

    Obě kola primárně budou mít předělávku na notubes.

    Které kolo byste zvolili vy a komplexně proč?

    Děkuji za erudované odpovědi.

    Anketa: Radši koupit:

    2x
    25%
    6x
    75%
    0 0
    • vp2  

      A preferuje kolega karbonový nebo hliníkový rám?

      0 0
      • Hynas  

        Nemá tyhle preference. Vybral si tyhle dvě kola. Je mu jasné, že na jednu stranu může mít karbon a horší výbavu nebo na druhé straně hliníkový rám a výbavu lepší.

        Netuší však, nakolik je pro něho karbonový rám na ježdění po stezkách a cyklostezkách kolem ostravy bonusem.

        0 0
    • Vilém  

      Hlavne by ses mel pri vyberu drzet sveho hesla.

      0 0
    • tromboonen  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • Rubi  

      kolik vazi kolega, na tom supu neni uplne idealni vidlice… jine kolo nechce, kdyby melo lepsi parametry alibilo se?

      0 0
      • Hynas  

        Vazi max 75 vcetne vystroje a vyzbroje.

        0 0
        • Rubi  

          podle odkazu jdete asi jen po ostravskych prodejnach co? kazdopadni koukni jeste na tohle

          ma mnohem lepsi brzdy nez druhy spesl (ty C1 jsou fakt tragicke)

          SLX razeni je podle meho taky lepsi nez X7 nebo deore, jako bonus hazka xt

          fox vidle je ± uroven reby

          ram neumim posoudit, na crave se mi jelo dobre a na SJ HT jsem jezdil jen karbon

          kola neumim posoudit, v teto kategorii je to asi jedno

          0 0
          • Martinson  

            Rozdíl je hlavně v rámu stump je z M5 proti M4 u Crave. Pro mě osobně je rám klíčový.

            0 0
            • Rubi  

              a v cem je hlavni rozdil tech dvou slitin?

              0 0
              • Martinson  

                to si někde najdi, ale měl jsem rám na fullu FSR XC z M4 a Stumpa FSR z M5 a byl to rozdíl o raketu. Za stejný peníze bych šel do stumpa, i když mám rád vidle fox.

                0 0
                • nitraq  

                  Nebylo to spíš tím, že to byly jiný kola? Docela pochybuju, že by byla poznat slitina hliníku jinak, než převážením rámu. Pochopil bych karbon vs hliník, ale dva hliníky mezi sebou těžko.

                  0 0
                  • Rubi  

                    no taky si myslim ze zacinajici hobik oceni spis kvalitu razeni a brzd nez fyzikalni vlastnosti na hlinikovem ramu, strejne pokud bude chtit casem neco lepsiho, pujde do karbonu…

                    0 0
                    • Martinson  

                      Běžte se podívat do prodejny Spešlů, prohlídněte si ty rámy.

                      Napsal jsem svojí osobní zkušenost a za svým doporučením si stojím.

                      Slitina M5 je top materiál pro biky od s. Pokud mě nezajímá rám, tak si koupím za ty prachy třeba MRX. Řazení a brzdy jsou spotřebák, rám zůstává. Ale proč kupovat horší fakt nechápu.

                      0 0
                      • Martinson  

                        z mtbr com

                        "M4: Aluminum alloyed with silicon, copper, magnesium, vanadium

                        M5: Aluminum alloyted with silicon, copper, manganese, magnesium, zinc

                        M5 has a higher tensile strength (both ultimate and yield) and retains more of that strength and hardness after welding, so less material can be used."

                        0 0
                      • Rubi  

                        nevim, odjezdil jsem na crave jen 200km, ale prislo mi vpohode na normalni jezdeni…

                        komponenty zas takovy spotrebak nebudou, pokud teprve zacina

                        0 0
                        • Martinson  

                          Trochu mi mrzí, že nečteš to co píšu. Píšu že brzdy a řazení jsou spotřební materiál. Na Crave, SJ, Authoru i MRX. Stojí pár kaček a snadno se mění.

                          Zajímavější je se zamyslet nad převody. Rekreační jezdec může být spokojený nebo nespokojený z klik 38–24 (SJ) nebo 36–22(Crave).

                          0 0
                          • Rubi  

                            a ja ti zase pisu ze to az takovy spotrebak neni, ja jsem shimano brzdy nemusel nikdy menit, razeni taky a to jezdim ve vsem, myju wapkou… spis me stvala kdysi horsi razeni nizsich sad… proste jiny uhel pohledu, ram mi prisel ok na tu kategorii ve ktere je..

                            0 0
                          • Chlebovnik  

                            Řazení a brzdy, že jsou spotřební materiál? Řetěz, kazeta a destičky – oukej. Ale ŘAZENÍ a BRZDY? Prosím o vysvětlení.

                            0 0
                  • Gronholm  

                    Shodou okolností taky znám FSR XC s SJ FSR a rozdíl byl opravdu obrovský. FSeRko bylo pod mými kg jako bláto.

                    Ale tady bych se M4 vůbec nebál. 1) Crave je HT 2) kolo pro 75 kg.

                    0 0
    • TeryPV  

      Já bych bral velké S… Na cyklostezkách jich potkávám mraky, HT 29 FS 29 kola za 50,100,120 tisíc a jak to krásné na těch stezkách vypadá :) Musí to být top, když jich tolik jezdí :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.