• Vecis

    Ahoj! Chtěl bych se zeptat majitelů popř. borců co tomu rozumí, jak dobře nastavit AURONA(Vím, že je to na každém a jeho preferencích, ale…). Vidlice je nová, příjde mi celkem dost tuhá, progresivní(malé nerovnosti tlumí maximálně mé ruce) a především co mě zajímá jak nastavit ty komprese, skoro v tom nevidím rozdíl :D . Prosím o nějaké ověřené nastavení… Děkuji za rady :)

    0 0
    • Mereck  

      Mrkni na kolik ji máš nafoukanou (je-li tvrdá, nastav správný sag) a koukni, jestli uvnitř nemáš token (ten by ji dělal progresivnější) Nová vidle možná potřebuje trochu zajet / rozchodit.

      Jinak já vozím asi 4 kliky HS a 6–8 LS (počítáno od úplně otevřené) a rychlý odskok (asi 5 kliků) Mám ji z Tuning Testu, což určitě pomohlo, ale rozdíly v nastavení poznám.

      0 0
    • hrota  

      Auron mi přistál nedávno doma, ve vzduchové komoře je token, ten zahoď co nejdál, dále pak klasicky, rozebrat, doplnit olej do spodních nohou (Auron má už připravené molitan kroužky pod gufery, ty namoč do oleje) a hustý olej nad vzduchový pístek.

      Takže vlastně to, co radí tady kolegové výše. Inspiraci sem bral tady. Navíc sem si takhle už kdysi dávno hrál s Raidonem a pomohlo to. Co se točítek týká, tam budeš muset hledat svoje nastavení, každopádně nějaký rozumný základ popsali v tom článku, na který se odkazuju :)

      0 0
      • desperado600  

        Plati tohle i pro Aion?

        Diky

        0 0
        • hrota  

          Pokud mohu mluvit za sebe, tak každá vidle od SR je trochu dodělej si sám.

          Dokonce existoval návod přímo od SR, kde doporučovali dodat mazací olej do nohou, sami prodávají mazací kroužky i do Raidonu. Záleží, jestli si vidlu troufneš rozebrat, zkus pogooglit, ty vidlice se rozebírají prakticky všechny stejně, samozřejmě otázkou je pak záruka.

          0 0
        • ferry  

          Platí, práce na pár minut, chod vidlice parádní.

          0 0
      • Vecis  

        Díky za tip, jdu si to přečíst :)

        0 0
    • desperado600  

      Mate nekdo zkusenost s upravou u SR Santour, kdy se odstrani ten plast, ktrery u Rock Shox nazyvaji token.

      Popr. pouze zakrati.

      Mineno plast pod ventilkem na leve noze.

      Viz video: https://m.youtube.com/watch?…

      Docilim po zakraceni a zachovani sagu veci citlivosti u Aionu na drobne nerovnosti ( panelka a pod. )

      Dekuji za zkusenosti.

      0 0
      • maajkee  

        Větší citlivosti nedocílíš, jak se tady mnohdy mylně píše.

        Naopak, když vyndáš token, tak na stejný sag, budeš muset foukat vyšší tlak a vidlice bude na drobné nerovnosti zkraje zdvihu spíše ještě méně citlivá.

        Token se odstraňuje proto, protože s ním je Auron až dost progresivní, to znaměná, že v ruhý plovině zdvihu začíná hodně tuhnout, což je dobrý když někdo třeba dost skáče. Když token vyndáš, chod bude linárnější, tedy vidlici snáze dostaneš do zdivhu, já pak když občas poskočim a hůř dopadnu, tak jdu klidně na doraz.

        Vyšší citlivost dosáhneš jak už někdo psal, pokud místo vzaleíny do spodních nohou, dáš olej, třeba 7,5W a zrovna tak napustíš olejem molinatové kroužky pod guferama.

        Zrovna tak pokud dáš řidší olej do tlumící patrony (to už je složitější úkon) Z výroby by tam měla být hustota 10W.

        Tak nějak v kostce.

        0 0
        • desperado600  

          Diky za objasni, dava mi to smysl.

          Pokud napustim ty krouzky olejem, jak dlouho to vydrzi, nez bude treba znova napustit?

          Je mi jasne, ze to odpovida zatizeni, ale obecne, snese to i sezonu?

          0 0
          • Mereck  

            Ty kroužky budeš dělat vždycky v rámci servisu spodních nohou, ne? Když rozděláš vidli, kroužky v rámci servisu/čištění buď vypereš a napustíš olejem, nebo dáš nové a napustíš olejem…

            Zkrátka správná otázka zní: jak často servisuješ vidlici?

            0 0
            • maajkee  

              Tak. Já dělám zpravidla servis vidlice před a v půlce sezóny. Ale záleží jako moc a kde člověk jezdí.

              0 0
              • desperado600  

                Myslel sem si, ze to tak bude.

                A este byvh se zeptal, kde se daji poridit ty krouzky, ostatne i dily na Santour?

                Asi bych to zkusil napustit a zdycky jenom vymenit.

                0 0
                • Mereck  

                  Zkus web BP LUMEN.

                  0 0
                • hrota  

                  Koukni si nějaká servisní videa, minimálně v jednom jsem viděl, že tam kroužky byly. Popřípadě můžu rozebrat Aurona, co mi leží doma v krabici, ještě jsem neměl důvod dělat údržbu, když ještě nemám doma rám :D

                  Každopádně pokud kroužky nebudou, tak BP Lumen, jak radí kolega, bral sem od nich kroužky na Raidona.

                  0 0
                • Mereck  

                  Nebo tenhle web http://bike4u.cz/…-rl-rc-11803?…

                  Na ten mě odkazoval Milan z TT, když jsem ztratil víčko komprese. Třeba tam najdeš i ty molitany.

                  0 0
                • desperado600  

                  Diky za pomoc, molitanky sem tam nasel.

                  Dokonce i „tokeny“

                  Vyzkousim olejovou upravu ..

                  0 0
          • Radus  

            Jednou za čas otoč kolo na rodla a máš namazané kroužky .

            0 0
            • Mereck  

              Přesně tak. Sám to tak dělám s Epiconem a Auronem a fajn.

              0 0
              • onuce  

                To ovšem lze pouze u seriových vidlic. V případě TT úpravy dojde k nevratnému zavzdušnění olejového tlumení. V TT mi pak dokonce řekl, že jsem to zavzdušnil úmyslně.

                0 0
                • maajkee  

                  Ale houby. Odvzdušnit tlumící patronu je otázka čtvrthodinky. To ti udělaj v každým servisu, pokud si s tím nevíš rady.

                  0 0
                • Radus  

                  V dobře naplněné patroně se nic otočením kola nezavzdušní . Patrona je plně naplněná olejem a pístek pouze přepouští olej . Rozborku patrony máš v sekci o auronovi i s množstvím oleje do ní a případné použití řidšího oleje w 7,5 pro zvětšení citlivosti .

                  0 0
                  • onuce  

                    Ano, však také píši o vidlici z TT.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jo, tam je to urcite zcela jinak.

                      0 0
                      • onuce  

                        Jinak asi úplně ne, ale po úpravě… Však víte, jak mi napsal, že jsem ji tím obrácením úmyslně zavzdušnil.

                        0 0
                        • maajkee  

                          Omlouvám se, ale už s tím běž prosim tě do háje. Už je to mrtvý, konec.

                          0 0
                          • onuce  

                            Také se omlouvám.

                            0 0
                            • maajkee  

                              Je to v každám vlákně o Auronu, jako kolovrátek, ve skutečnosti je to problém Tvůj VS Tuning Test, všichni tady na BF a možná i kdekoliv jinde na světě o tvým problému už dostatečně vědí. Není potřeba to 100× dokola opakovat. Tak nás prosím toho už ušetří. Díky ;)

                              0 0
                        • Lišák  

                          Tvoje vidlice z TT NEMÁ zasahováno do tlumení!

                          0 0
    • Suke001  

      Takže pokud nemá člověk problém s tím, že vidle chodí moc do zdvihu, nechat osazeno, pokud chapu spravne :-)

      0 0
      • THORX  

        Jestli nemáš problém stím aby ti chodila po celém zdvihu tak token musí jít pryč taky ho budu dávat pryč .

        0 0
      • Pan.Fazole  

        vsak to psal maajkee hore:

        pokud využíváš celej zdvih při "normálním SAGu tak to nech bejt.

        0 0
    • desperado600  

      Tak sem konecne povolil matku na svem Aionu a cekalo me prekvapeni.

      Cekal sem zlutej plast a vybaflo na me mohle.

      Myslenka je zvednou progresivitu, ale mam tam dva gumove cudle.

      Docilim toho, kdyz jeste jeden pridam?

      Druhej dotaz, kde ho vemu? Na: pblumen.cz sem ho nenasel.

      Predem dekuji.

      0 0
      • mirorek2  

        Zvýšit progresivitu u Aionu? Kdo jsi a co skáčeš? Já mám přes 100 kg a bez vložek ve vzduchové komoře se při správném sagu konci ani nepřiblížím:-) a to ani zdaleka

        0 0
        • desperado600  

          Sag cca 27% coz je cca 70psi

          Vazim + – 95kg, obvod bicepsu 47cm, velikost boty 45EU atd ..

          Ten skok … Dam sem fotku :)

          0 0
          • desperado600  

            Sorry, fotka neni ..

            0 0
          • mirorek2  

            možná už je ten novější model laděný více do měkka, jinak nevím. Někde se mi válí ten origo žlutý bazmek možná, kdyby ti to pomohlo

            0 0
            • desperado600  

              dekuju za nabidku, asi bych napred zkusil doplnit to gumove kurvitko.

              jak se to bude chovat atd ..

              0 0
      • waltari  

        Nevím jak u Aionu, ale u Auronu jsou standartně 2 tokeny. Klidně ti jeden přenechám, jezdím bez nich. ;-)

        Takto využiju celý zdvih. Při sagu 25% využiju 95% – 98% zdvihu.

        S tokenama při 30% sagu, využití 85% zdvihu. ......180cm/75kg

        0 0
      • maajkee  

        Mám nějaký skladem.

        0 0
      • Vecis  

        Mam 86kg s vybavou. Bez tokenu a foukam na 80psi.Chodim max 93% a to davam kolu dost zabrat. Takze 3 tokeny si myslim, ze bude opravdu ale opravdu hodne progresivni a nepohodlne, sam jsem si to v zari zkusil, kdyz jsem ji mel novou :D Ja bych tam na tvoji vahu nechal 1 token a hodil na 25% sag.

        0 0
        • waltari  

          +1 ;-)

          0 0
        • maajkee  

          100kg jezdec. 25–30% sag. Na řady všech jsem na začátku vyndal tokeny a postupně je vracím. Už tam mám zase 2 a přemýšlím o třetím. Foukam cca 90psi a uz jsem byl několikrát na dorazu. Především s mojí netechnikou v lokalitách jako Maštale dostává zahul. Takže je to o tom kde a jak člověk jezdí.

          Výhoda že s tokenama stačí menší tlak na stejný sag a vidlice je tím pádem zkraje citlivější.

          0 0
          • desperado600  

            tak presne toho bych chtel docilit.

            tzn. tlak 60 – 70 psi (doladit dle potreby) sag cca 27% a nepujdu nadoraz, coz se mi fcil deje.

            tretim tokenem, doufam ve vetsi tutost pri 85 – 90%.

            0 0
    • Nikovlas  

      Dotaz na ideální SAG:

      Rám (HT), který plánuju koupit, je určený na 130 mm vidli za předpokladu 30 mm sagu (23 %). Chci pořídit Auron RC2-PCS z T-T. Mám ho dát na 130 mm a jezdit cca těch 23 % sag, nebo ho dát na 140 mm zdvihu a jezdit větší sag? Pro zachování stejné geo bych pak potřeboval 28,5 %. (Pro jízdu budu mít čistých 100 mm v obou případech.) Jaký sag je pro tuhle vidli ideální?

      Při větším sagu (menším tlaku), budu patrně chtít vyšší progresivitu, ale z toho, co tu čtu, to vypadá, že u Aurona s tím nebude problém. Mám 73 kg.

      Vidli nechci doma rozebírat, takže předpokládám, že další změna bude možná až při dalším servisu – metoda pokus-omyl bude dost zdlouhavá.

      Dík.

      0 0
      • mirorek2  

        140, když tak dáš o dvě podložky pod představec méně

        0 0
        • Nikovlas  

          Tak jasně – posez nějak doženu, ale zároveň budu mít menší úhel hlavy i sedlovky, nepatrně výš střed… trošku jiné jízdní vlastnosti… Což by mi nakonec možná vyhovovalo, ale nejdřív bych chtěl začít s geometrií, kterou má rám doporučenou – po sezóně (následující) se třeba rozhodnu s tím zahýbat.

          Takže teď mi jde spíš o to, jaký sag je u téhle vidle na 130–140 mm ideální – podle toho vezmu takovej zdvih, abych s tím sagem dodržel optimální geometrii.

          0 0
      • Mereck  

        Já na celopéro 120/120 dal Auron se zdvihem 130mm a změna byla k lepšímu. Jestli máš origo rám na 130mm vidli a dáš tam 140mm, myslím že neprohloupíš. Mně těch 10mm navíc příjemně přizvedlo řízení. (Jedině že bys chtěl úplně zachovat současnou geo a neměl podložky pod představcem na ubrání – pak bys asi musel dát 130mm)

        0 0
        • Nikovlas  

          Teď mám XC HT. Kolo, co stavím, bude po všech ohledech víc „trailové“ = „lower, longer, slacker“. To je záměr, takže potud ok. Chci tedy začít ideálně u téhle „papírové geo“ a pak uvidím. Jde mi teď čistě o ten sag – o chování vidle. Jestli pak budu chtít ještě víc zdvihu a položenou hlavu, nebo naopak – to můžu řešit později, až na tom něco ujedu.

          Nicméně dík za reakci.

          0 0
          • Mereck  

            Tak bych asi řekl dej 140mm a sag 25%

            25% mi přijde příjemnější, hravější… Možná jen moje dojmologie, ale je to tak.

            0 0
      • Mereck  

        Ideální sag asi individuálně podle potřeby. Já vozím 20% – 25% (podle situace) Jsem pako a pumpu mám neustále v batohu, takže si sag fakt můžu měnit i potom co vyrazim ven. Ale ideální sag je asi hodně osobní nastavení, takže mých 20–25% ber s rezervou.

        0 0
    • desperado600  

      140mm na pevnaku je uplne na pohodu.

      Tim, ze stavis pevnak predpokladam, ze nebudes extra hepat.

      Toz se odpichni + – 30%. Ale tak, aby ti to pekne zehlilo a pri tvojim kvichtu, bys se nebal tlak klidne mensi jak vetsi.

      Toz tak ..

      0 0
    • Vecis  

      Mam jeste jeden dotaz! Pri rozebrani vidlice mi vypadl (pravdepodobne) doraz. Bohuzel jsem si nevsiml ze ktere vnejsi nohy :D a ted si nejsem uplne jisty kam ho zpatky ulozit. Viz. foto.??

      0 0
    • K*k*t  

      Dobrý den chci se zeptat Tomáš Zejda jezdí SR Santour Auron 27,5 a snížil to na 120mm

      Jak? Pomocí tokenů popřípadě mám ubrat nebo přidat

      0 0
    • K*k*t  

      Děkuji

      0 0
      • boo-beek  

        Bacha, jestli máš nového Aurona s EQ vzduchem (pozitivka s prepouštěcím kanálkem do negativky namísto staršího řešení s negativní ocelovou pružinou), změna zdvihu se dělá výměnou air shaftu, protože musí přesně sedět umístění kanálku, tam si se spacery nepomůžeš.

        0 0
        • Smazaný účet  

          To je pravda, ale tuhle možnost jsem nezmiňoval, protože předpokládám, že s covidoidním nedostatkem všeho nejsou novinky pro běžnýho smrtelníka dostupný.

          0 0
          • Vilém  

            Ze by i profici trpeli covidoidnim nedostatkem? Tak kdyz rikas.

            1 0
    • Smazaný účet  

      Už podruhý se mi stalo, že vidle částečně ztratila tlak. Napřed v „TT továrním“ stavu, a včera na Klínovci dvakrát, to už po vyčištění a předělání na olej (klasika 10W do nohou + nějakej ultra hustej od Milana /nějakej nápad co je minimálně dvakrát hustší než 80W? Bublina v něm se skoro nehýbe/ do komory).

      Zdá se, že se vzduch dostal přes píst do nohy, protože po vyfoukání přes ventilek si pořád nesedla nadoraz, a po povolení nohou trochu vyfouklo.

      Teď co s tím? Mám zkusit novej píst? Vidle má najeto necelých 600km, moc mic nedává smysl, aby bylo špatný těsnění nebo co já vím…

      0 0
      • MatS  

        A proct to neresis s Milanem, kdyz je vidle predpokladam jeste v zaruce?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Protože komunikace s ním je dost tragická. Občas odpoví za týden a občas vůbec. Samozřejmě už jsem mu psal, ale kdoví jestli a kdy přijde odpověď. A já potřebuju jezdit.

          Kdyby byl prosinec, neřeším a vidli zabalím a prostě pošlu, ale takhle jsem v dost debilní situaci. Nějaký pětikilo za novej píst mě netankuje, přinejhorším budu mít náhradní díl kdyby něco, ale ptám se pro případ, že někdo z fóra takovej problém v minulosti řešil, a má k tomu co říct.

          0 0
          • kubad  

            záruka na těsnění je stejně 3 měsíce vyměň sám zbytečné posílat pokud zvládáš rozebrat což už psal že jo

            0 0
      • kubad  

        pokud ztrácí tlak tak:

        a, netěsní ventilek nebo zátka – těsní

        b, je v háji těsnění na pístku – jednoduchá výměna výměna rozborku už zvládáš levou zadní

        c, je vydřená/oválná noha a to je na výměnu noh

        0 0
        • Smazaný účet  

          Řek bych, že to musí být pístkem, protože i kdyby byl špatnej ventilek, přes něj je zašroubovaná zátka, a tamtudy si neumím představit, že by něco mohlo utýct. Plus fakt, že vyfouk vzduch spodkem.

          Už jsem objednal novej (sice bych ocenil, kdyby SR dodávali samostatně píst i těsnění, ale co už) a uvidím. Mohl bych zkusit dát do komory o něco víc oleje než v návodu píše Milan (5ml tuším), protože na SR webu jsem někde našel zmínku o 10ml 80W, ale to nemyslím, že hraje zásadní roli.

          Když to bude blbnout i pak, budu to muset nějak hnát na Milana, ale to nevím, jestli by vůbec mělo efekt. Ona je to naprostá klasika kdy vám něco blbne, ale je to naprosto nekonzistentní resp. náhodný, takže se to může z reklamace několikrát vrátit, že se závada neprojevila, ale v reálným provozu se to stane znova.

          Možnost křivých noh mě děsí, protože to se asi blbě dokazuje.

          0 0
          • Pepe72  

            Mít na jednom kole tolik problému jdu se zastřelit, nebo si jdu nechat přeoperovat ruce, na pravou i levou.

            0 0
          • abel  

            zkusil jsi pístek vyndat a vyčistit? kdysi mi to dělalo na epiconu (dokonce mi jednou vylítlo gufero), po vyčištění při každém servisu pak už nikdy.

            taky můžeš namazat břit pístku silikonovou vazelínou (nebo ekvivalent na vidlice), plus olej nad píst.

            pro zajímavost: jeden auron TT mám od roku 2016 a tam snad nikdy při kontrole nebylo sucho nad pístkem, ani neztrácel tlak, ikdyž stál celou zimu.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No jasně. Nedávno jsem dělal komplet servis, kdy jsem vidli čistil od vazelíny a dával do ní olej (překvapilo mě, že Milan nechává tuhle část zjevně v převážně továním stavu, když přece olej dělá dost zásadní rozdíl v chodu), a nohy jsem důkladně čistil zvenku i zevnitř, a píst šel samozřejmě ven. Byl čistej.

              Silikon je dobrej nápad. Jen pro jistotu čemu říkáš břit pístu? Tomu gumovýmu těsnění v něm?

              Taky mě fascinuje, že to furt blbne. Epicon 2012 sedm let chodil parádně bez servisu, a po loňský výměně za olej už rok chodí ještě líp bez dalšího zásadu.

              Ženin Axon taky úplně v pohodě (zolejnil jsem ho nedávno, žádnej problém s tlakem atd.)

              Taky mě baví, že Milan zarputile ignoruje veškerý dotazy na cokoli co se týká jeho úprav. Jako by seděl na svatým grálu nebo co. Přijde mi úplně v pohodě se zeptat, proč navrtal díru do zapouzdřený tlumící patrony, když je to jedna z nejdražších součástí vidle, která navíc chodí nějak divně (přijde mi, že komprese vůbec nic nedělají, což ale převážně přičítám nemožnosti porovnání s ničím jiným).

              0 0
              • Pepe72  

                Proč kupovat upravenou vidlu ? Umí snad někdo kouzlit ? Jezdil jsem obyč. Auron XCO a vpoho i olejový v poho, tak samo Aion. Jen to není luxus. Musíte jezdit tolik abyste neměli čas na pičoviny. Bajkům zdar.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Vyloženě píčovina to asi není, ALE zároveň musím uznat, že po cca 600km mi nepřijde, že by vidle chodila kdoví jak zázračně, když ji porovnám třeba právě s tím továrním Axonem.

                  0 0
              • abel  

                ano, břitem myslím tu černou manžetu na pístku. ostatně v originále je píst pouze na vazelíně.

                btw. nějak nechápu tu snahu v každém vlákně o vidlicích z TT se otírat o Milana, že nechce říct svoje změny. si zkuste někdo napsat do foxe nebo rockshox, chtěl bych vidět, jak se podělej o svůj vývoj.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Toho jsem si teda nikde nevšimnul.

                  Ale když koupím vidli za 13 tisíc a vidím navrtanou díru do patrony, která stojí několik tisíc, samozřejmě mě zajímá, jakej to má účel. Na podobnej dotaz bych odpověď očekával.

                  Jaký pružiny tam dává a jejich parametry mě nezajímají.

                  To snad dává smysl, ne?

                  0 0
                  • kubad  

                    ne nedává, kup nebo nekupuj, je tě prd po tom co je uvnitř – pokud s tím máš problém nekupuj

                    0 1
                • Pepe72  

                  Milan je výrobce vidlic ?

                  1 0
                  • abel  

                    výrobce nebo úpravce – je v tom rozdíl? z pohledu kupujícího nikoliv

                    0 0
                    • kubad  

                      +1

                      0 0
                    • MatS  

                      Presne. Kdyz si nechas cipnout motor u auta, taky po nich nechces zdrojovy kod a co ktera cast znamena a dela.

                      Stejne tak u vidli, mnoho firem dela ruzne dily do vidlic, jejichz vymenou se ma pozitivne zmenit prubeh chovani vidle. Ale nebudou ti rikat podrobnosti. Stejne tak Milan, ac je jaky je, ma zkusenosti, ktere nabidl za uplatu nam, aby vydoloval z tech vidlic maximum. Nevidim jediny duvod prozrazovat jeho know how. Ono se totiz najdou vychcanci, co to vyuziji ve svuj prospech.

                      1 0
          • Smazaný účet  

            Tak buď píst nebo noha v řiti.

            6ml je sice v takhle široký trubce docela málo, ale po otevření vzduchový komory jsem zjistil, že tam skoro žádnej olej není, takže někudy protéká dolů.

            Píst vypadá jako novej, zdeformování by na tvrdým plastu asi bylo vidět, ale pravděpodobnost, že je defektní noha z nějaký pevný slitiny, je úplně stejně malá, tak fakt netuším co se sakra děje.

            Blbý je, že zítra je všude zavřeno, a doma jsem nenašel silikonovou pastu, tak nemůžu vyzkoušet ani teoretii utěsnění těsnění (a obyč vazelína myslím pro tenhle účel není dost tuhá).

            0 0
            • mirorek2  

              Měl jsem jednoho Aiona se stejným problémem. Nepochopitelně mizel tlak přes pístek do spodní nohy. Vyměnil jsem pístek, těsnění, čístil to 100 x, měnil mazadla, nic nepomohlo. Snížil jsem zdvih ze 160 na 120 a tak to drží.

              Měl jsem ve srandě teorii že při velké ráně se roztáhla trubka:-), jinak to vysvětlit nešlo

              Už mi sruntour do baráku nesmí :-)

              0 0
      • Vilém  

        Ale to jsou veci, pan mistr sveta se nam zmenil na smazany ucet :))

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.