sundani klik u SRAM eagle gx dub

72 nepřečtených
  • chappy

    Ahoj,

    potrebuji vyndat kliky na SRAM eagle gx dub. Sel jsem podle tohodle videa https://www.youtube.com/watch?….

    Povolil jsem krouzek na leve strane. Bez problemu jsem povolil a sundal ten inbus na klice ze strany prevodniku. Ale ted nemuzu za zadnou cenu sundat kliku. V tom videu mu pekne sama spadla. To me ani nahodou. Nechce se mi pouzivat hrubou silu ala palicka…

    Je na to nejaky figl? Nebo snad stahovak?

    Dekuju

    0 0
    • kubad  

      Fígl je zapojit mozek !

      Matici dej zpět je to stahovak a pak povolením toho vnitřního šroubu sundas kliku

      0 0
    • Bubaaak  

      Na pravé klice, před inbusem měl být „krycí“ kroužek, ten měl zůstat na místě, při povolování inbusu, se inbus měl opřít o kroužek, tak měl vzniknout stahovák..

      Povolovanim inbusu, se tedy měla klika sama stahnout

      0 0
    • chappy  

      Parada! Dekuju za rychlou reakci. Je pravda, ze ten „kryci“ krouzek jsem spatne sundal jako prvni. Tak znovu a lepe…

      0 0
    • DaD  

      Jdeš podle videa a stejně to uděláš blbě? No, tak to radši to vezmi do servisu :)

      0 0
      • chappy  

        Ale neee. Uznavam, ze je to vazne jednoduchy a ze jsem tohle udelal jinak nez bylo v tom videu. Puvodne jsem nepochopil proc tam „krytka“ je. Mozna by pomohlo mit to video se zvukem :) Ale i tak jsem ji napred odsroboval spatne…

        no nic. Dekuju Vam.

        0 0
        • DaD  

          Tak hlavně že to dobře dopadlo:) A jak praví stará pravda: Chybami se člověk učí…

          0 0
        • Nutribird  

          Na to bacha, velice rád se ten kroužek ztrácí. Skladem to není a stojí to ranec.

          0 0
      • Mr.Duck  

        Uprimne dneska uz je podle videa pravdepodobnejsi ze to udelas blbe nez ne…

        Zrovna na yootube je dneska uz kazdej punter „expert“ a spis tam najdes debility nez jak spravne udelat vice mene cokoliv. Bohuzel uz i vetsina znacek misto manualu pro normalni lidi udela video pro troglodyty ale pak se toho kazdy chyti, ma webkameru na notasu a mysli si ze vi vsechno tak to da na jootub a kdejakej nebohej jouda mu to sezere :(

        0 0
        • DaD  

          No tak zrovna na tomhle videu to borec dělal dobře a proto nevím, jak to podle tohoto videa šlo zmršit :)

          0 0
          • Mr.Duck  

            Tak ne úplně zrušit, ale pořádně zarostlý dub takhle nepovolíš, a zbytečně se s tím sere :) Když to dáš na zem, opřeš tyč nebo trubku kterou to povoluješ o zem a dupneš do pedálu (bez řetězu) tak to máš hned. Někdy teda na ten pedál musím zavolat někoho těžšího a v těch situacích bys to ani náhodou nepovolil jak tenhle jouda :)

            Díval jsem se Teda jen na začátek, jestli to tam někde řeší v těch 17 minutách mi nestálo za to zjišťovat :)

            0 0
            • DaD  

              Ten DUB je tak debilní, že povolit i nový na novém kole z fabriky je někdy velký oříšek. Velká páka je opravdu nutností stejně tak jako rvát to jak *******. Zlaté Shimano!

              0 0
              • Mr.Duck  

                Naprostý souhlas. Dub je debilní, ale lepší než gxp a jejich BB co vydrží týden. Dub dá i dva :) Zaráží mě že RF cinch utažené stejně jak Dub se dá povolit I po par letech, ale tak co čekat od sramu :)

                0 0
                • novas752  

                  RF má větší stoupání závitu. Asi to s tim nějak souvisí.

                  Na Dub platí metrová papírová trubka na kliku a starý řídítka na inbus + 2 lidi, to funguje na první dobrou.

                  0 0
                  • kubad  

                    RF používá mnoho let ověřený systém Cannondale ( FSA)

                    0 0
                  • kejda  

                    Mně už od začátku stačí jen ty starý řídítka :))

                    0 0
                • DaD  

                  Tady se musím GXP zastat. Já s ním nikdy neměl potíže. Na biku dvě sezóny v závodním nasazení. Bahno, déšť, po závodě opatrné mytí vapkou a pod. a stále drží bez vaklu a drhnutí.

                  0 0
                  • Tydlii  

                    Půl sezóny :) (2tkm a 8 zavodů)

                    Tak moc zajebanej, ze se ani nehnul. Klika se protacela na stojícím ložisku. Tak kretenskou konstrukci jsem neviděl. Proč ložisko není primo na osu (u kliky – 24mm) a je tam takovej debilni plast to nechapu. Navíc je ložisko zmenšený i na šířku, výrazně i oproti tomu na 2 straně.

                    Teď jsem nasadil složení pro GXP od Praxis Works, mají to výrazně lépe zpracované , větší ložiska, primo na osu, kovový krytky, tak uvidíme co to vydrží …

                    Tak jen ze se mi těžko čte zastávání GXP, když tímhle stylem za chvíli proplatím ty XX1 kliky ve výměně posranejch středů

                    0 0
                    • novas752  

                      Jenze hadej jak funguje Dub. Ma daleko sirsi osu = jsou tam dalejo mensi loziska. A osa tam sedi v plastove krytce na obou stranach, to tak je u spousty jinych stredu (Shimano, RaceFace, FSA…)

                      0 0
                      • Tydlii  

                        proč se teda potom gxp dojebává více než dub ?

                        nejakou roli v tom asi bude hrát ta asymetrie? když to na jedný straně pasuje kov na kov a na druhý to sedí na plastu, nemůže se to prostě vymačkat/vyviklat?

                        0 0
                        • Mr.Duck  

                          Největší průsery jsou tam dva – jeden jsou zoufale špatný tolerance jak kdyby to někdo vyráběl doma na koleni. Druhý je že jen jedno ložisko je stranově namáhané a druhé je na volno, a zrovna to stranově namáhané (22mm) trpí kvůli těm tolerancím i na křivé dosedací plochy a umírá rychle.

                          Tudíž někdy se najde lepší kousek co funguje a ložiska chvíli vydrží, to stranově namáhané ma větší kuličky takže teoreticky když vše vyjde jak má, mělo by něco vydržet, nicméně to je spíš výjimka než ne a většina klik je prostě bída.

                          Tak proto dub je až druhý nejhorší dostupný systém :)

                          0 0
                          • 01carbon  

                            Vetsinou (dokonce snad na všech cca 6–8mi ks co mi prošli rukama) mi umrelo to „volné“ ložisko pod prevodnikem. Myslím, že ani na jedné ose jsem neviděl mrtvé to menší 22m ložisko.

                            Křivé dosedací plochy – čeho kde? Osa vůči ložisku, jako že by osa bylo šišatá, nebo radiální zápich který se opře o ložisko byl křivý? Nebo že to ložisko mý špatně vyrobený ten nalisovaný vnitřní kroužek? To že někdo špatně nalisuje pressfit to je možné.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Najdi si třeba analýzu gxp od týpka co si říká Hambini. Sice je to jootuber a hodně toho nakecá, ale zároveň objektivně vysvětlil proč je to shit :)

                              0 0
                              • 01carbon  

                                verim jen statistikam, ktere si sam zfalsuji :)

                                myslim ze to co mi proslo rukama na jakys takys vlastni nazor staci

                                0 0
                            • kubad  

                              stejná zkušenost, většinou odešlo to volné ložisko

                              0 0
                            • waltari  

                              +1

                              0 0
                    • PENE  

                      Ta plastova vlozka je tam fajn, prave kvuli zadrenemu lozisku, aspon pak nemusis menit kliky za tisice, kdyz to zjistis pozde.

                      0 0
                    • DaD  

                      Tam je velký problém v tom, že se tam dostane vlhkost a načne to ložiska, která začnou přidrhávat a to se stále zhoršuje až se dočista rafnou a pak se začne protáčet klika v ložisku. Osobně před montáží GXP otevřu ložiska, vypláchnu tu jejich vazelínu odmašťovákem na kotouče, vyfoukám silným vzduchem, nechám vyschnout a pak aplikuji velmi dobrou a voděodolnou vazelínu. Pak už na to minimálně rok sáhnout vůbec nemusím.

                      0 0
                      • Tydlii  

                        aktualitka po zimě :

                        6.10. 2020 – 20. 4. 2021 – cca 3500km s GXP složením od praxis works přes zimu, hodně v marastu.

                        dnes jsem to otevřel (něco křupe, tak to hledám), vevnitř žádná voda, obě ložiska se točí. To větší u převodníku lehce jetý, ale furt se točilo volně. vyčištěno, dotlačeno vazelínou a jedeme dál.

                        Sram to prostě neumí pořádně vyrobit a má to blbě vymyšlený…

                        Co křupe jsem nezjistil, ale předpokládám, že vyčištěnej a namazanej střed kterej se točí a nemá žádnou vůli to nebude…?

                        0 0
                        • novas752  

                          Nebude to ten ráfek? :-)

                          0 0
                          • Tydlii  

                            Ten už mají v opravě a vozím náhradní, ale good point :D

                            0 0
                            • Macik  

                              Kliky, střed, šlapátka, to většinou člověka napadne na prvním místě, ale může to bejt skoro kdekoliv. Od prasklého rámu po bordel mezi ořechem a kazetou. Mě kdysi pomohlo až vyčistit spoj rámu a háku přehazky. Tož šťastný lov. :)

                              0 0
                              • duk  

                                Toto místo je až nečekaně často zdrojem křupání. A vždy to člověka napadne až po kompletní rozborce zbytku kola :-D

                                0 0
      • chappy  

        Ale neee. Uznavam, ze je to vazne jednoduchy a ze jsem tohle udelal jinak nez bylo v tom videu. Puvodne jsem nepochopil proc tam „krytka“ je. Mozna by pomohlo mit to video se zvukem :) Ale i tak jsem ji napred odsroboval spatne…

        no nic. Dekuju Vam.

        0 0
        • Bubaaak  

          Se zas stav pro sodovku, příště ti dáme tuplak :)

          0 0
        • Mr.Duck  

          Dela to dost lidi s tim si nelam hlavu :) Dej si na krytku loctite, nachazim je na trailech porad a v shopu je zas vracim na kola mnoho zakaznikum co je ztraci :D

          0 0
          • mirorek2  

            Jsi takové perpetum mobile :-)

            0 0
          • kubad  

            jj máš pravdu, četnost výskytu tohoto postupu je i na BF poměrně velká :D

            0 0
            • adam320  

              Ja se taky klidne priznam, poprve kdyz jsem to stahoval tak jsem to nevedel. Zadnej navod jsem nehledal a nenapadlo mne to. Sundal jsem to i tak, ale byl to zbytecne dlouhej boj:)

              0 0
      • milan.v  

        :-D

        0 0
    • Gru  

      Zrptam se mozna na hloupuo otazku, ale jakym naradim povolim prave ten vnitrni krouzek nebo jak se tomu rika. Diky za odpoved

      0 0
    • JimboJones  

      Zdravím, prosím vás, povoluje se mi pořád tahle matice co je na pravé klice. Čím bych to měl správně utáhnout a na kolik? Těch 54 Nm je pro utažení kliky hádám, ne tyhle matice. :) Pořád se mi povoluje a už dvakrát jsem ji po cestě ztratil a našel. Jinak přemýšlím, že tam jinak kápnu nějaký lepidlo asi. Díky

      0 0
      • Nikiller  

        https://www.parktool.com/…er-red-spa-2

        Standardně se to lepí Loctitem. To povolování je „normální“ :D Já jsem třeba trochu paranoidní a po přilepení, jsem to radši ještě označil tak jako například čepy. Občas zkontroluju a mám klid :)

        0 0
        • kejda  

          Šmarja lidi, co s těmi koly děláte? Za tři roky se mi ještě ta matka nepovolila, a DUB mám na dvou kolech.

          0 0
          • novas752  

            2 kola jsou dost malý vzorek. :) Sem tam se nějaká povolí, není toho moc, ale stává se to.

            0 0
            • kejda  

              :)). Imho na tu matku by mohly stačit lecjaké staré ségrovky…

              0 0
              • novas752  

                Úplně ne, je potřeba to docela dotáhnout a kleštěma na segrovky akorát ojebeš hrany těch dírek.

                0 0
                • kejda  

                  Okej, zatím jsem nemusel tohle řešit, tak jen plácám :)

                  0 0
          • Mr.Duck  

            Nacházím je na trailu pořád. Nosím je do shopu a recykluju na kola co jim chybí :)

            0 0
            • Nutribird  

              Tento bazmek je tak blbý výmysl, že to snad ani není možné. Ztrácí se ve velkém a stojí několik set korun. Navíc se to dotahuje dost špatně. V tomto Zlaté Shimano.

              0 0
              • kubad  

                a při tom stačí kápnout závitové lepidlo a lehce utáhnout :)

                0 0
                • Nutribird  

                  Jjj, ale práce s tím je hrozná, blbě se to dotahuje a ještě hůř povoluje. Padá to nakonec samo.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Tak se správným nářadím je to jednoduchý. Nicméně celkově ať už je to design nebo provedení, je to na bidet protože kdyby nebylo tak toho nejsou plný lesy :)

                    0 0
                    • kubad  

                      Ve výrobě jim to lepení nefunguje :)

                      0 0
                      • krabica  

                        Tak Sram/RS šetří nejen na mazivu, ale i na lepidlu… :-)

                        0 0
                    • Nutribird  

                      Správné nářadí ? Nenapadá mě nic co by se dalo použít z běžného nářadí co mám ke kolu a originální klíč bude stát půl kola. Dotáhne se to sundáním klik samo a jelikož jsem tam nedal lepidlo a povolít to nešlo. Zajistil jsem to několika ranami důlčíkem po obvodu. Poznat to nejde a vypadá, že drží.

                      0 0
                        • 01carbon  

                          jen technická – tam není jako na gxp klikach inbus – tuším 8 na sundání klik a 10 na utažení hentoho bazmeku? – gpx na 2 kolech odhadem za ty roky celkem nejakých 30–40k km obzas docela drsneho provozu a resil jsem to jenom jednou kdyz jsem rozlomil ten sroub kterým se sroubuji kliky (bylo moc polivky k obedu)

                          0 0
                          • kubad  

                            někde je to na inbus někde jsou otvory – tuším podle verze

                            ty otvory jsou blbo zdornější :D když jsou 2 inbusy tak dost často lidi povolují ten větší a pak nejí jak sundat kliky , myslím že i v tomto vlákně je to popsané

                            0 0
                      • Mr.Duck  

                        Pin spanner, je to docela užitečné, není to jen na dub. I na smrk.

                        0 0
    • jenda95  

      Všichni tady remcáte, že ztrácíte DUB matky … a já ji prostě nemůžu povolit ani nářadím k tomu určeným … :) V zásadě to nepotřebuji, ale stejně to nejde.A to mám z lesa jednu náhradní!

      0 0
      • kubad  

        musíš to nahřát , je tam z výroby lepidlo, na tebe asi zbylo víc :D

        0 0
        • jenda95  

          Ja to tusil. Nahrat nejlepe cim?

          (Ale zatim to necham byt, v zasade jsem rad ze to drzi.)

          0 0
    • logoman  

      Nemate nekdo tu krytku pro povolovani, samozrejme jsem ji ztratil …

      0 0
    • junior69  

      Taky jsem ztratil tu stahovací matku. To by člověk nevěřil, že se sama vytočí ze závitu.

      0 0
    • Jabiel  

      Čau mohl bych jsem se zeptat jak to mám udělat mám stejnej problém přečetl jsem si odpovědi i podíval video a furt to nechápu????????

      0 0
      • kubad  

        když se na něco ptáš je rozumné popsat co máš za problém, jestli s to rozebral tak tam zase vše našroubuj vem 8 imbus a tím to povolíš a stáhneš kliku

        0 0
      • Jáchym 1  

        Levou kliku připevni elektropáskama k levé spodní vzpěře(rámu)

        Pak se Ti to bude líp povolovat.

        0 0
    • vn25  

      Já to dělal 14 dnů dozadu poprvé a je to úplně jednoduchý. Prvně povol redukční kroužek na levé klice a otoč ho směrem – co to půjde. Pak vem 8 imbus a odšrubuješ pravou kliku. To je všechno

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.