STAVBY KOL - "PROJEKTY" ne/smyslný, ne/konvenční, low/high cost

515 nepřečtených
  • easyrider

    Borci a borky

    Toto vlákno se věnuje vašim (výjimečně něco z internetů, pokud to bude stát za to) stavbám kol jakože projektům.

    Motivace proč toto vlákno zakládám je taková, že mám tuhle kategorii hodně rád u aut, což v Čechách kvůli legislativě téměř neexistuje. U kol se meze nekladou, takže se člověk může realizovat dle libosti. Baví mě i čučet na YT na různý renovace, restomody, recyklace kol a tohle vlákno by mělo být i o tom.

    Moje představa, co bych tu chtěl vidět:

    CO – PROČ? Napsat co a proč stavím – prostě myšlenka, ideálně příběh.

    JAK? Popsat matroš, úskalí, vyfikundace, progess, degress a ideálně pak i nějaká recenzička, jak se na tom jezdí…

    Poptávka komponentů – když bude autor potřebovat něco speciálního, co se hůř shání, nebránil bych se tomu.

    Tak ukažte! :)

    0 0
    • Tomcat  

      Erudovaný odborník https://www.bike-forum.cz/…/moje-vlakna vlastně takový blogisek ze světa pravěkého sběrače.

      0 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -14% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 17 299 Kč -14% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -22% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      11 099 Kč -22% MOC 17 699 Kč

    • easyrider  

      Pokusím se o vzorový příspěvek o projektu, který mě k založení tématu motivoval:

      CO – PROČ?

      Přistál mi v garáži bráchovo GF Sugar 4+, ze kterýho se sundala nába Rohloff, na kterou se bude stavět rám. Jelikož kolo samo o sobě není nic extra a chyběla na něm půlka komponentů, byla volba a) střelit za basu piv b) něco na tom vymyslet. Jelikož to kolo mám rád, protože Garyho mám rád, tak jsem to pryč dát nechtěl. Celopéro nemám v garáži už tak 15 let, láká mě se tedy do těchhle vod zase podívat. Takže buď to vrátit do původnímu stavu, na kterým se nejezdí nejlíp (hlavový úhel 71,5°, 26", střed vysoko), nebo to zkusit trochu potahat, aby z toho vzniklo něco trochu víc jezditelnýho… Rozhodl jsem se zkusit do toho nacpat 27,5" kola, pohon bude 1×10 a největší ořech – položit úhly…

      JAK?

      … položit úhly? Chci se vyhnout svařování, takže buď se udělá jiný vahadlo, který pomůže zanoření zadní stavby, tlumič bude pořád stát, nebo (a to bude první pokus) posunu předního uchycení tlumiče blíž k hlavě pomocí nějakých držáků. Flexovat původní uložení nechci, přestože ten rám nemá žádnou hodnotu (na rozdíl od, nevím teď honem, třeba Cann Super V :D ) jen se tedy vyvrtají díry pro držáky. Cíl je být na hlavě pod 70°. Pozitivní vliv to bude mít i na snížení výšky středu, bohužel sedlový úhel padá už hodně, takže to bude o hledání kompromisu. Přímá sedlovka je minimum, válel se mi tady příhodný teleskop, tak jsem ho tam prásk, ikdyž využívat ho budu asi jen když budu kolo cpát do auta. Samozřejmě uříznout hlavu a navařit jinak by bylo nejlepší řešení, ale s tím se kakat nechci, navíc to není úplně lowcost.

      740mm rovný řídítka udělají z odrážedla kolo, kvůli nízkým nákladům jsem zvolil 1×10. Toť asi vše.

      Na Marketplacu na mě zaútočil GF Sugar 3+ a fajn peníze, kterej pro mě skýtal zdroj vítaného upgragu – tlumič FOX a vidle RS Duke XC, kterej má víc místa pro plášť a je i o 10 mm vyšší než původní Manitou. Bohužel vidle má vydřený nohy a tlumení netlumí. Po 19 letech už na to má ale asi i celkem nárok. :) Minimálně půjde do černa, aby ladila, pak uvidíme co s ní dál. Když na kole budu jezdit víc, tak zkusím sehnat něco lepčejšího. Třeba na Ali se dá sehnat vzduchovka do tří litrů.

      Teď se mi schází komponenty z bazarů, takže pak dám foto nějaké prozatímní verze, než se to celý rozebere, rozflexuje, přestříká…


      Ano ano. Je tu ještě ta možnost jebnout tam ovce a berany. Fakt musím říct, že bych to hodně chtěl postavit. Zkusit si gravlík s menšími zdvihy, zažít ten pocit letět na fullu s beraními rohy. Prostě jen pro ten zážitek. Ale chybí mi na to dost komponentů, a kupovat je prostě nechci. Tak třeba někdy příště… ;)

      0 0
      • boo-beek  

        Položit oba úhly? Kolik je STA? 2° na hlavě by mohlo jít nějakým angleset hlávkem, pokud najdeš odpovídající, trochu to postaví sedlovku, a dalších 0,5° můžeš udělat ještě offset vložkou do oka tlumiče…

        0 0
        • easyrider  

          Nejsem si jistej, jestli existuje nastavitelný hlávko na 1 1/8 s venkovníma miskama, ale kouknu. Dobrej nápad. Zatím je v plánu posunout celej tlumič o 2 cm dopředu, což by mělo hlavu dostat na 69,5° . Bohužel SA půjde na 71°, což už je hrana i s přímou sedlovkou…

          0 0
          • Jan D.  

            Na to bys potřeboval sedlovku s opačným offsetem. Na teleskopy se takové hlavy myslím dělají pro reverb a bike yoke. Ale to je v tomhle projektu cenou asi už mimo.

            0 0
        • kandik psi zub  

          26ku zadni kolo s uvazoval?

          0 0
          • easyrider  

            Taky dobrá připomínka. Neuvažoval. Zasek jsem se na těch 27.5 na obou. 26 zadek, 29 (27,5) předek by mohlo být dobré řešení…

            0 0
            • kandik psi zub  

              no 29predek jsem si ani nedovolil navrhnout, myslel jsem ze vidle je daná.

              0 0
              • easyrider  

                Občas se dá něco splašit za pár peněz. Případně Ali. Uvidíme po první jízdě na 27…

                0 0
          • easyrider  

            Tak na tvá slova dojde. :) Když mám vzadu 27,5, tak bych při posunutí tlumiče dopředu v plném propružení zabořil zadní kolo do sedlový trubky. Zadní stavba má 420 mm a to už je pro cokoliv nad 26" no go. Takže když dám 27,5/26 a tlumič posunu o 2 cm dopředu, dostanu cca 69,9° HA a 71.5° SA. Jel jsem na tom a je to vpoho.

            0 0
            • Fugas  

              Vypadá to úplně v pohodě. Jak měříš ty úhly? Nebo je to odhad?

              0 0
              • easyrider  

                Mým oblíbeným úhloměrem.

                0 0
                • TK75  

                  Jo takhle jsem to udělal na nohách a strašně jsem se divil, proč to je tak moc položený ..pak mi došlo že na tý pevný vidlici jsou nohy předkopnutý kvůli offsetu a úhel je tam jinej než na hlavovce

                  1 0
              • Jan D.  

                Jsou na to i aplikace v telefonu. Já teď mám na Androidu nainstalovaný Bubble level. Ale netuším, jak moc to je přesné.

                0 0
                • easyrider  

                  To používám též, ale tohle používám při stavbě rámů. Tam bych byl s mobilní aplikací za ostudu :)

                  0 0
                • Fugas  

                  Díky, zkusím.

                  0 0
              • Fugas  

                Díky, takovou věc neznám, já to zkoušel koštětem a papírovým úhloměrem ze školy…:-)).

                0 0
    • o.unca  

      Iron Horse Sunday Reborn – to by tu mohlo pasovat…

      1 0
    • kamaro  

      Tak mám v hlavě takový projektík.

      CO – PROČ? Dvě silniční kola, pro mě a ženu. Protože manželčino kolo je už za zenitem a mě před pár lety prasknul rám FORT a od té doby jsem bez silnice. Mělo by to být moderní a zároveň minimalisticky pojaté. Kolo na výlety, klidnou jízdu, žádné závodění. Dva páry kol na výměnu. Kotouče, elektrika, 11 rychlostí, takže GRX. 622×30 jako silniční kola s kazetou 9–34 a 650bx42 jako gravel záplety s kazetou 11–40. K tomu převodník cca 38 zubů. Takže jednoplacka – minimalismus – žádné závody nejezdím.

      JAK?

      Rám – minimalismus – nerez, bez laku, bez grafiky, bez všeho zbytečného (integrovaná sedlovka pevné délky, žádné návarky na blatníky, vnitřní vedení), rovné trubky. Právě řeším, že horní méně důležitou část rámu udělám karbonovou (TT, ST a SS). Všechny karbonové části by byly lakovány do stejné barvy (i vidlice, řidítka…)

      Vidlice, kokpit – integrované řešení s kompletně vnitřním vedení – prostě venku nesmí být nic vidět, nic tam nesmí být navíc. Problém je vidlice, třeba Columbus nedělá vidlici se vstupem hadice ve sloupku, sehnat vhodný integrovaný kokpit je taky problém. Z důvodu nedostatku u běžných výrobců zvažuji sáhnout po Ali řešení… Nebo máte tip na vidlici (pevná osa, kotouče) se světlostí 622×40 s vnitřním vedením vyvedeným sloupkem a případně na tvarově jednoduchý integrovaný kokpit na kompletně vnitřní vedení?

      Nevím jestli budu pájet nebo to zkusím svařit. Pro mě je pájení jistota a kdyby to bylo pod lak, tak ji zvolím. Ale chci to bez laku a vím že mosaz začne tmavnout. Vzhledem k tomu, že povrch bude „kartáčovaný“ tak to možná jednou za rok vezmu brusnou houbičkou.

      Příběh: Žena má příští březen 50, takže to do té doby chci stihnout…

      0 0
      • kandik psi zub  

        jen detail – kdyz raw tak komplet, karbon bych nedaval do barvy, jen pruhlednej lak.

        0 0
        • kamaro  

          Vzhledem k tomu, že každý karbon bude mít jinou strukturu a navíc budu „omotávat“ své spoje, tak by to nevypadalo pěkně. Takže jsem se rozhodl to sjednotit stejnou barvou. Na vidlici a kokpitu chci zadělávat i přebytečné otvory, takže i toto budu potřebovat zakrýt nástřikem. Ale bude to jedna barva, jen s minimálním, téměř neviditelným logem.

          0 0
      • TJK  

        jestli muzu poradit koukni na IG na ucet „Dangerholm“ a jeho verzi integrace hadic atd… dalo by se to alternovat.. jinak se primlouvam, k nerezu raw carbon v lesku (idelane UD)

        1 0
        • easyrider  

          Já ho sleduju, hroznej démon. Nicméně ty dvě díry vkrku v oblasti, kde je namáhanej tahem. Nevím nevím.

          0 0
      • skaj  

        Jen pridam zkusenost – jsi si jisty pevnou sedlovkou a ze ji trefis? Na jinych kolech je mi to jedno, ale treba na silnicce jsem schopen ladit i dva milimetry, protoze je poznam. A zalezi treba i na tom, jake dam pedaly (na naslapy chci jinak nez na platformy), dtto dela rozdil sedlo – kazde muze byt jinak vysoke. Navic si nemyslim, ze jsem na tohle nejaky cita – na enduru, skladacce to nijak zvlast neresim. Ale silniccka je takova specificka a podobne to ma treba i manzelka (jezdi bez naslapu, a kdyz si vzala jine boty, tak jsem posouval sedlo…) a ta je fakt posledni, kdo je na takove veci citlivy:)

        0 0
        • kamaro  

          Trefím, bo vím jak ji chci vysokou. Na kolech mám integrovanou sedlovku s možností nastavení a na jednom posledním i bez možnosti nastavení. Nemám s tím problém. Vím jak to mám mít vysoko pro konkrétní sedlo. Všude vozím stejné nášlapy. V případě potřeby si umím vystrouhat upevnění s mírnou excentricitou, takže nějaký milimetr bych uměl dohnat. A nakonec ze zásady žádné ze svých kol nikdy neprodávám, nemám to zapotřebí a mám je moc rád :-)

          0 0
          • skaj  

            Jasne, to ja vim co za krasy delas. A kdyz ji umis udelat mikrostelovaci, tak pohoda. Predatavoval ksem si to jako absolutni fix. Ja jen, vis jak, pro sebe bych to risknul, ale manzelka, to muze byt slozite… :) A to ta moje je skvela, jen nekdy je to hledani posedu na kole slozitejsi zalezitost. Obcas ji natajnacku posouvam paky a riditka presne naopak nez chce, a ona si to pak strasne pochvaluje:)

            1 0
      • easyrider  

        To je krásné zadání. A je super, že máš ženu, která to fakt ocení. Dnes jsem objevil, že FSA dělá řadu komponentů pro integraci bovdenů. Maj to celkem vychytaný, ale přijde mi, že je to orientovaný spíš na drsný terén. Další věc je co udělej s krkem vidlice ty bovdeny, co se budou šmrdlat okolo…

        0 0
        • antuch  

          Co se tyka integrace, tak nejdal je acros + satori… FSA je dalsi alterniva a aktualne Zoom prinasi svy dostupnejsi OEM reseni pod zkratkou ACR tusim. V unoru by mi mely dorazit nejaky vzorky, tak jsem na to sam zvedavej.

          1 0
    • TJK  

      Bylo nebylo, léta páně októbr 2012… se mi to narodilo :-D.. přetoč zpět.. zmáčkni return a pusť play! :-D

      To tak Tomáš dostal kravskej nápad.. doma se válel nádhernej titanovej Litespeed na 26kách, G:A Kilo vidli a Kingu… tak nějak vymazlenej co to šlo (už druhá verze ale o tom jindy) a co čert nechtěl, zrovna v době kdy se začaly rodit první nesmělý pokusy s jednoplackama a na výsluní se draly dvacedsedm a půlky :-).. jako správnej BéeFák, jsem nesměl chybět u zrodu zásadního převratu cykloprůmyslu a musel začít konat… Inu nelenil jsem a poslal dotaz do Améru jednomu garážníkovi, jestli by pro mě neuklohnil vidlu co má jednu nohu do který se mi vejde 27,5“ protože sem chtěl bejt pi*o modrní žejo 

      Co čert nechtěl, práci za 1200 USD neodmítal (proč taky že jo) a pustil se do počtů a konstrukce… mno a já posílal balíkem do břeclavi náboje na přepletení na nový ZTRka.. Balík příšel (Břeclavský holuby sou beztak nejlepší) a obutý kolo frčelo přímou cestou do améru na zkoušku taky (malé intermezzo bylo lakování předního lefty náboje do Pewter aby ladil se zadním kingem (v hlavě byla myšlenka na předělání DH kinga na 20mm osu na Lefty.. Ale zrovna jak na potvoru se nikde žádnej Pewter neválel… no a po nějaký době.. Nevim po jaký ale trvalo to, příšlo info že balík frčí do ČR.. JUCHŮ.. Čekal sem nadřenej jak stepní koza až to dojede.. No po vytažení z krabice.. Ooh la la… na to se těžko hledá slov, Ocelová kráska, nádherný pájený spoje, titanovej krk, CK víčko na utažení hlávka.. Na váze 1010g.. Srdce nejednoho cyklomagora by zaplesalo  šup s tim na Titan.. K tomu se kunila 1placka na Midleburn, kazeta (z dnešního pohledu žalostně malá ale stačila) a já si to užíval…

      Jak to tak v hlavách nás permanentních dementů..eee..teda sakra myslím samozřejmě ladičů bývá  změna je život… Titan šel do světa protože měl malý kola a já chtěl 29“.. Začal sem vymýšlet, měřit a zjistil sem, že za když si nechám udělat rám na míru, můžu vidli použít i jako 29er a tak se i stalo… na test sem požádal Tinu aby mi nechala uvařit Werka v custom Geo s ISP (fakt sem to střašně chtěl, sedlovku jsem do toho udělal klasickou s šikmym řezem staženou šroubem pod kolébkou, jako má klasickej 1“krk třeba na favoritu) a já si to nalakoval do parádní šmoulí modrý (to frčelo tehdá) s tím že tomu pak narodím nějakej fešnej zakázkovej rám… na to ale nedošlo.. Priority se změnili, přišlo pod ruku enduro, chybějící zdvihy už nějak nebyla chuť provozovat a celý kolo šlo do světa… novej majitel tomu ufiknul ISP.. Někde se to prej objevilo na výstavě kol a od tý doby netuším kde je tomu konec… tak.. To je konec jedný malý epizody mýho nekonečně debilního stavění a měnění kol :-D .. V příloze pár fotek… na další chujovinu z TJK portfolia zas někdy jindy :-D

      Btw kdyby někoho zajimalo co to vydrží, tak mejch 90kg a třeba schody to davalo uplně vpohodě :-D.. Ještě sem přihodil mezifázi kdy kilo nahradila carbonová DT Swiss 

      https://www.englishcycles.com/…ctober-2012/

      4 0
      • easyrider  

        Tleskám. To je skoro tak dobrý jako čtení *Tenkrát poprvé". Ten Litespeed s tím vypadal výtečně! Cena za Robovo práci teda úctyhodná, ale líbí se mi, že když ti houkne srdíčko, tak to tam pošleš. Vážně moc pěkný příběh. A ta ISP z tý starý sedlovky, to si s dovolením uložím :)

        0 0
        • TJK  

          vlozku do isp jsem okopiroval taky od Roba, on to na sve ramy dela z Thomsonu. ale teda zrucneji :) na netu pujde pohledat. ja to delal narychlo z nejakyho zoomu a pak to chtel udelat fajnovy taky z jetyho thomsona ale uz na to nedoslo

          0 0
      • Nimrod  

        dt swiss mu hodně slušela :-) ale tvá leftyna se mi nikdy nelíbila, abych ti pravdu řekl

        0 1
      • DaD  

        Krásné počtení! Kam se sere ten magazín tady..

        2 0
    • antuch  

      Tak ja teda taky pridam neco do placu… Po vyrobe kola pro manzelku tady mam svuj ocelovej gravel… Hlavni zmena byla prekopat GRX na kazetu 11–46, coz chodi naprosto paradne… No a aktualne jsem na zkousku nahodil novou vidli SR Suntour GVX a cekam jeste na spravna kola od mavicu, pac vidle mi dorazila bohuzel na jinou osu..asi nahodim jeste gumy 2,1 a bude to navrat k mym pubetalnim letum na xc… 

      0 0
      • TK75  

        Slušel by mu ten Michelin se skinwalem…vel. 47 mm má reálně skoro 2" a s takovou pneumatikou už to jede pořádně..i bez zdvihu :-)

        Teleskopka se hodí, ale já nakonec přišel na to, že ještě víc otevřou možnosti pořádně široký berany.Nejlepší je to oholit fakt na základ a moc nenavysovat váhu (v rámci možností) aby to nezlenivělo :-D

        0 0
        • antuch  

          Michelin 47 uz na tom je, skinwal mozna nejaky bude, jeste uvidim. Schwalbe bude mit i nejaky gravel gumy 50–622, tam se mi i libi oproti Michelinu vaha…

          Sedlovku pouzivam a je fakt, ze kolo jezdim vic, nez jsem cekal. Proto jsem dal i lehci prevod na kazete a premyslim o prevodniku 38 z.. Jediny, na co si furt nemuzu zvyknout, tak je proste spodni uchop. Ale mozna to je proporcema tela, kdy mam dlouhe nohy a prdel vysoko.

          0 0
          • TK75  

            Zkus berany, kde spodní úchop není tak nízko jako u ostatních např. Venturemax, Beacon, PNW Coast..

            0 0
    • TommyP3  

      Tak muj první bastl byl asi Pionýr 22, na který jsem si asi před třiceti rokama přidělal volant. Otec měl plnou skříň časáků „Urob/udělej si sám“ a tam to někdo psal :D celkově tam byly hrozné hovadiny, dnes by se člověk fakt pobavil co si za komárů lidi museli vyrobit. Návod si nepamatuju a v mém věku by to stejně nedávalo smysl. Ale našel jsem v dílně staré hnací kolo z šicího stroje, a přišrouboval jednoduše přes šroub ho k představci. Kolo bylo super, hlavně tím, že nemělo brzdy a tak se dalo protáčet předním kolem za jízdy – podotýkám že tenkrát jsem o existenci Mata Hoffmana nebo Dava Mirry neměl potuchy. Měl jsem ho jen týden, Dělali jsme pak srandazávod „Kostitřas“, něco na způsob bikrosu a tam jsem mu odpálil hlavu. Škoda že foťáky po ruce přišly až o hodně později

      0 0
      • Jakobo  

        Jo, uz mne to doslo. Me v prvnim okamziku napadl fechtl, navis cislo 22 jak u Stadionu S22, me napadlo, zes asi mel „parez“. Jsem si rikal do prde* to vymyslel pekny blb, litat 50 km/h na fechtlovi s nejakym bakelitovym volantem a kdes mel na volantu plyn.

        Za totality se delaly hrozne hovadiny, taky jsem jeste par roku zazil.

        0 0
    • easyrider  

      Měl bych tu takový teaser… :)

      0 0
      • TJK  

        luks lajk rohlik! very najs bjutifl! :)

        0 0
        • easyrider  

          Po mnoha letech vysvobozen se sevření Garyho z Fišerů, čeká na uvěznění do nějakýho lešení od tipoše, co má bordel v garáži. Aneb můj bratr si po 13 letech všiml, že stavím rámy :) Bude to hezký projekt. Chtěl to postavit na Thomsonu, otevřený jsou zatím brzdy a kliky, tak kdybyste měli nějaký nápady… Zatím mám v plánu tam dát XT, ale kolo s touhle nábou by si zasloužilo něco Shimano/Sram prostého.

          0 0
          • TJK  

            mam doma RF aefect, Praxis cadet ;)

            0 0
            • easyrider  

              Od RF by se to stejně jako od FSA dalo postavit celý. Krom brzd. To Praxis mě úplně minulo. Jenom. Jsem zachytil, že se to objevuje na kolech, ale netuším, co je to zač, jaký to má heritage :)

              0 0
              • TJK  

                heritage? imho zadny… alespon ne z meho pohledu

                0 0
                • easyrider  

                  Teď jsem si přečetl History na jejich stránkách a pan zakladatel má úctyhodný životopis…

                  0 0
          • kamaro  

            Brzdy, kliky, přední nába, střed, hlávko Hope? Opracovaním a barvičkama se mi to líbí, jen nemusím tu grafiku na tom. K tomu Thomsonu by to aji šlo.

            0 0
            • easyrider  

              Taky dobrá možnost. Nába bude Novatec. Dělají příhodný červený.

              0 0
              • kamaro  

                Tak to bych tam dal teda raději tu Hope nábu. Tak tam budeš mít další značku jen kvůli nábě. A každá červená bude jiná červená…

                0 0
          • kamaro  

            A co to bude za typ kola? HTčko nebo něco na ježdění spíše po asfaltu? Vidlice pevná nebo odpružená?

            0 0
            • easyrider  

              Jak říkají Frantíci VTT :) , pevná karbon vidle. Kolo na ježdění podél Labe na jedno do stánku :)

              0 0
      • Jakobo  

        Pokud nabu s vnitrnim razenim, tak s protislapnou brzdou. Jinak to postrada smysl. Jini to sice mohou videt jinak, ale tady jde na prvnim miste o jednoduchost kola, nizkou cenu, 100% spolehlivost pri spatnem pocasi – dest, snih a pokud mozno bezudrzbovost kola. Tahle naba nesplnuje ani jedno a navic pokud je na kole kotoucova brzda vznikaji a nabaluji se dalsi problemy, ktere pri svatecnim vejletu jednou tydne mozna nevadi, ale zacnou dost vadit ve chvili, kdy se na kole jezdi denne za kazdeho pocasi. Treba naby Nexus sice papirove nemaji nijak vyjimecny rozsah, ale i ta 7r s nejakyma 245 % jezdim 450 m prevyseni na 13 km z prace dom a loni v lete jsem na tom kole jel na tezko v Norsku z Trondheim do Oslo. Ted mam koupeny 8r Nexus, na jare budu prepletat. Kvuli kopcum a taky po 3 letech bezproblemoveho uzivani bez udrzby uz asi dodelava, uvnitr neco rachta. Asi jsou nejak ochozene ty planetove prevody nebo cepy a pri cene neco pres 100 eur za 8r to nema smysl resit.

        Ten Rohloff je nesmyslne drahy ve srovnani s Shimanem a co jsem potkal par cestovatelu, tak ani vyjimecne spolehlivy. S tim, jak je uvnitr olej tak nekde vedle silnice realne neopravitelny. Ten Nexus je mazany jemnou vazelinou, na komplet rozborku staci 17 a 22 plochyklic. Ja jsme s tim fakt spokojeny. To je presne co potrebuju. Jednoduche a blbuvzdorne. Jedina nevyhoda nab s torpedem obecne je nemoznost protocit kliky v tezkem terenu, zavod se s tim jet neda, bezne to ale neomezuje.

        0 0
    • KUBULA  

      Já bych si strašně chtěl postavit létající kolo Jana Tleskače. Je to kombinace toho že miluju kolo a jako malý a vlastně i teď žeru Rychlé šípy. Problém ale je v tom sehnat vrtuli. Když na nějakou někde narazím chtějí za ní 10 000+ a to je dost nesmysl na tento projekt. Takže zatím je to jen sen.

      0 0
    • sibicz  

      CO? Stavim si grevl na kochací vejlety krajinou, ať už kolem Prahy nebo kdekoli jinde.

      PROČ? Samozřejmě protože je to in jaxviňa :D ale vidim v tom doplněk k mýmu 17kg „endurku“, na kterym to do kopce sakra bolí a jakejkoli vejlet 40km+ je nepředstavitelnej. A protože mi chybí ty osmdesátikilo­metrový motačky Středohořím, který jsem jezdil ještě jako hubenej kluk na gymplu. Plán je takovej, že v Praze nebo v Ústí vyrazim na grevlu rovnou z místa a nebude to nejdřív total opruz přesun po asfaltu na hučících 2,5" někam pod kopec, kde je teprv na dohled nějakej funfaktor.

      JAK?

      Totálně low budget!

      Což se trochu míjelo s původní představou, že to bude na 1×11 hydraulice. Vanbáj zůstalo, ale hydraulika vzala za svý, protože jenom páky by sežraly třetinu rozpočtu.

      Projekt jsem pojal jako cyklobazarovou­+aliexpressovou výzvu. První věc, co jsem sehnal, byla karbonová vidlice, ke který nebyla ani osa. Dopátrat se k tý správný, to byla trochu detektivka, ale z Číny jsem nakonec sehnal. Teď už je vidle stříknutá sprejem do černý matný připravená, až přijde rám. Druhá věc byly výplety za 700,– koupený s tím, že je asi v ořechu horší, jinak jsou teda netknutý a měly by bejt podle samolepky ťubles ready – uvidim, jak je to bude hrozný, dyžtak vyměnim nebo seženu jinej náboj.

      RÁM – už začátku bylo jasný, že to bude Marino z Peru. Jen jsem dlouho laboroval s geometrií, co kde obšlehnout. Geo je mírně upravená Genesis Fugio ve velikosti 55, jen to bude mít místo 27,5" normální 700c a trochu sloping, abych si nad to mohl vubec stoupnout. Nakonec jsme se s Novasem v létě domluvili, že si postaví ten trailovej pevňák taky na Peruánci a objednáme to obojí ve stejnej čas, aby to Maríno poslal v jedný krabici a my tak ušetřili na poštovným, clu a dani. Objednáno v září, záloha zaplacená začátkem října, teď teda čekáme :D

      POHON A BRZDY – Nejdřív jsem přemejšlel nad 1×11 nebo 1×10 Shimanem s Garbaruk ramínkem, aby by to vzadu pobralo větší kazetu než 42z. Pak chvíli i nad 2× cokoli. A když už jsem byl v uplně zoufalej, že nikde nic neni a nebo to stojí naprostej nesmysl, tak se na bazaru objevila sada Sensah Pro 1×11. Tenhle čínskej zázrak má údajně pobrat až 52z pastorek, všude na jutubu to chválí a i pán ze Strašnic mi řikal, že to vozí na dvou kolech a je to uplně v pohodě. Je pravda, že je to celý kovový a dokonce to má kladky šaltru na kuličkových ložiskách, tak uvidíme. Můj srandovní roční nájezd by to snad zvládnout mohlo. Jen to má teda řazení jako Sram, což prej neni dobrý. Ale já nepolíbenej silničníma sadama k tomu hodlam přistupovat bez předsudků a čas ukáže :D

      BB7 jsem splašil myslim už před tou sadou, dohromady by to snad mělo nějak fungovat a snad i brzdit. Rozebral jsem je do šroubku, vyčistil, promazal a jsou jak nový. Na Max-1 adaptéry z FM na PM jsem čekal z Cycology 6 tejdnů a nakonec přišly bez šroubů, normální M5 imbus hlava se do toho předního nevejde, takže jí budu muset trochu ******** :D

      Zbytek komponent je koupenej všude možně různě, tak jak vždycky někde něco bylo k dostání – odrbaný kliky RaceFace jsou v procesu „leštění“, aliexpresovej převodník jsem vylouhoval do stříbrna, vyhnutý řídítka nesmí chybět a ta sedlovka má bejt bajkforem ověřená. Aby to zas nebylo celý tak lowbudget, třešnička na dortu = Supacaz omotávka :D

      Barevná kombinace bude – rám v barvě Fabia mentolka + fialová omotávka, fialovej elox – šrouby do převodníku, šrouby kotoučů a duhová spojka řetězu.

      Všechno je to do budoucna upgradovatelný, záleží jak mě na tom bude bavit jezdit.

      2 0
      • TK75  

        Fugio má fajn geo…to si vybral dobře, a hlava 18 cm je super.Taky bych pod těch 17 cm už nešel :-)

        Jen bych nezavrhoval ty 27,5 …zrovna u Fugia a podobných kol (Ragley, Nukeproof atd) je to podle mě jedna z nejlepších věcí na tom kole

        1 1
        • easyrider  

          V čem je lepčí mít menší kola? :)

          @sibicz: Jinak parádně popsáno. Jsem zvědav na ten Sensah. Na co by měl vyjít ten rám se všemi poplatky? Budeš lakovat tu?

          0 0
          • sibicz  

            Přijede to nalakovaný. Rám samotnej 320$, pošta 150$ pro oba rámy. Na kolik vyjde to celní řízení nevim. Ale mohlo by se to teoreticky počítat jakoby jeden rám, i když budou vevnitř dva. Na to jsem zvědav. Budu potom informovat.

            0 0
            • KUBULA  

              Celniky uplne nezajima kolik toho v baliku je. Vezmou cenu k tomu clo, pak k tomu pripoctou spravni poplatek a cele to zdani.

              1 0
            • easyrider  

              Tvl to je zadarmo. Předpokládám, že je to nezeslabovanej CrMo. Jo?

              0 0
              • sibicz  

                jasně, já mam tu obyč 4130. Klidně se ale můžeš rozšoupnout i se 725 :D

                0 0
          • TK75  

            No … menší nejsou, když máš 27,5×2, tak je to skoro stejný jako používat 700×38…tam neplatí že 29" je lepší, protože 700×38 ten průměr takovej prostě nemá.S 27,5 máš větší objem a to je obrovskej rozdíl

            A varianta když máš prostor na 700×50?Tam sice ten objem můžeš získat skoro stejnej, ale 700×50 bude těžší než 650×50…Ja to střídal hodně a 27,5 jsou na grevlu naprosto bezvadný

            0 0
            • easyrider  

              Sakra mám tu teď nevyužitý 27.5 kola. Že bych to zkusil? :) Nemáš nějaký nevyužitý pláště? :)

              0 0
              • TK75  

                Mám jich na deset let dopředu…:-D

                Přeje si mistr kombinaci SW Fast Trak (52 mm) na přední a 47 mm ByWay na zadní kolo?

                Nebo není ve vidlici místo?

                0 0
      • Jan D.  

        Moc pěkný. Tak snad nebudete na rám čekat rok, jako Lazzo:). V čem louhuješ ty převodníky?

        0 0
        • sibicz  

          V louhu neboli NaOH na čištění odpadu. Měl jsem ten roztok docela slabej, tak jsem tomu pomahal tou houbickou na nadobi a slo to dolu hezky. Jen to trvalo treba 10 minut, pak hned do octa a oplachnout ve vode.

          0 0
          • TJK  

            slabsi roztok je lepší, 10minut je teda dlouho ale čím slabší, tím lepší výsloedky a lépe se vyčistí i takové ty zakoutí kde se barva drží… já to čistím tvrdým kartáčkem na zuby

            1 0
            • easyrider  

              Předpokládám, že louhujete barvu ne elox. Nebo? BTW neodstraňovali už jste z něčeho komaxit? Musím teď očistit rám před opravou…

              0 0
              • sibicz  

                Já teda louhoval elox. Ta laserem vypalena grafika je tam porad jen o dost slabsi kontrast. Komaxit jedine asi opiskovat, to nejspis nepude ani tim barvozroutem.

                0 0
              • KUBULA  

                Komaxit je na odstranovani hnus. Tam vazne jen piskovacka. Nepovoli to ani pod dratkovou bruskou. Navic ve spatne dostupnych mistech to je na ****

                0 0
                • easyrider  

                  Dostal jsem dobrej tip od hochů z nejmenované pražské firmy, která staví ocelové rámy, zapálit ten rám v krabici od kola. Prej to funguje :D

                  0 0
                  • vrazdit  

                    a máš to rovnou i s tepelným zpracováním :) a korát nevím, je-li to v tomto případě žádoucí…

                    0 0
                  • KUBULA  

                    A mysleli to v dobrem? Respektive v dobrem pro tebe nebo pro ram? :-)

                    0 0
                  • TJK  

                    tak pokud mas doma plynovej horak a bombu muzes to opalit i takhle… i tak ale tu barvu musis pak oskrabat a obrousit.

                    0 0
                  • kamaro  

                    Komaxit mi šel barvožroutem, jestli se nepletu… Potom oškrábat nožem a potom třeba pískem. Jen pískovat bych to nechtěl, se svou pískovačkou bych na tom strávil mládí.

                    0 0
                    • TJK  

                      právě když to narušíš a oškrábeš tak nějakou dobu než úplně zatvrdne to pískovat jde právě že dobře… jinak pískovat v domácích podmínkách komax v „dobrém“ stavu bych teda nechtěl :-D

                      0 0
                      • kamaro  

                        Ano Tome, tak jsem to myslel. Barvožroutem, za měkka oškrábat a potom dočistit pískem. Ale přesně jak píšeš, pískovat „zdravý“ komaxit v domácích podmínkách je šílenost. Když je to z většiny seškrábané a naměklé, tak to už jde pískovat celkem dobře.

                        Ale nedával bych to na „průmyslové“ pískování. Tam jak se do toho opřou, tak to může dopadnou špatně.

                        0 0
                        • TJK  

                          to urcite ne (prumyslovy piskovani) presne jak rikas.. tyhle firmy standardne maji nastevene ostre abrazivo a brutalni tlaky (produktivita aby zvladli hodne a rychle) a navic delaj povetsinou fakt zelezo, takze kdyz se pustej do tenkosteny oceli udelaj v lepsim pripade plechovku o piva, v horsim „trubka fuc“ :-DD

                          mam kamarada co ma praskovou lakovnu a i kdyz si sakra da pozor, tak ramy mi delat nechce, protze to nejde uhlidat.

                          Jeste je varinata prumysloveho odlaku louhem, u prahy je nejaka firma co delaji kola (nevzpomenu si ale delal jsem u nich asi 2 sady) , mozna MZB alu kola mají taky něco v nabídce a ještě bych asi dohledal něco… to je s ohledem na ocelový materiál nejšetrnější ale nechává to zase bordel v trubkách.

                          0 0
                          • Pedro404  

                            Zajímavý, já myslel, že to je problém jenom u hliníku, že ocel na to bude dostatečně tvrdá.

                            0 0
                            • TJK  

                              taky ubyva, ne tak rychle jako hlinik ale staci to, a hlavne se to nezda ale ten tlak je tak velky ze to uminzohybat o silny profil, takze tenkostennou trubku to rozplacne jak nic, ale bavime se silnych prumyslovych tryskachkach na ocelove konstrukce.

                              0 0
                          • kandik psi zub  

                            Myslim ze to bylo Rogi Vestec. Jestli me pamet neplete odlakovavali mi cannona

                            0 0
                            • TJK  

                              jojo za boha sem si nemohl vzpomenout, ano je to tak!

                              0 0
                            • easyrider  

                              Dík hoši. Zkusím první ghetto metodu s acetonem a hadrou a pak kdyžtak Rogi.

                              0 0
                              • kandik psi zub  

                                s tim acetonem nemam zkusenost v odlakovani, ale pouzivam to jako metodu na odlepovani gumovych RC pneumatik z umelohmotnejch kol, funguje to pomalu ale setrne a spolehlive. A onehda jsem acetonem chtel cistit lexanovou kastli, a doslova se mi rozpadla pod rukama :) takze ucinnost to asi mit bude

                                0 0
                              • baboon  

                                Aceton mi na komaxit moc nefungoval. Sice to rozpouští, ale strašně pomalu a barvy je tolik, že by to trvalo věky. Nakonec barvožrout + loupání, škrabání a kartáčování – velký plochy šly rychle, v záhybech bylo potřeba opakovat.

                                0 0
                              • TJK  

                                hadra nepujde, to pujde nozem, bude to mekky jako guma ale nebude se to loupat jako po bravozroutu

                                0 0
                    • KUBULA  

                      Ja to vozim do sousedniho mesta, tam piskuji ve velkym pomoci pisku, takze to je pak ok a neni to rozsekane jako od broku a pritom to netrva.

                      0 0
                    • TommyP3  

                      Na komaxit mám flignu s acetonem-omotat hadrou a projít, potom to zabalím strečkou a nechám působit. Změkne to a zgumovati, dolů to jde dobře. Jem trochu zůstává pigment zažrany do hliníku. Ale to už pak není tak hrozné.

                      1 0
              • TJK  

                no louhujeme eloxovnou barvu :-)

                ano standardne sundavám barvožroutem od kittfortu, on to naruší, nožem zaživa seškrábnu a pak to jde krásně obrousit třeba páskem brusného rouna… ten prášek je do určité doby zdegradovaný a jde dolu dobře

                0 0
              • krabica  

                Ponořit na nějakou dobu do acetonu.

                0 0
              • zhuffa  

                Komaxit jde celkem dobře chloroformem. Ale taky, jak psal TommyP3 s acetonem, omotat namočeným hadrem, přemotat strečkou a nechat působit.

                0 0
                • Vilém  

                  Co rika na aceton ta strecka?

                  0 0
                  • zhuffa  

                    Na aceton nevím, ale asi stejné jako s chloroformem. Na rám jsem to nezkoušel, jen na menší věci. Ty se v tom chloroformu daly máčet. Ale na rám by, myslím mohlo fungovat – namočená hadra – suchá hadra – strečka, a těch potřebných 20 –30 min to vydrží.

                    0 0
                • easyrider  

                  Mám koupenej Aceton a barvozrout, kde je uvedeno, že odstraňuje i prášek. Dám pak vědět

                  0 0
      • sibicz  

        Nechapu, proc tam jsou ty hvezdicky. Melo tam bejt napsano liznout bruskou.

        0 0
        • vrazdit  

          l.íznout je příliš sexuálně zavánějící výraz, pro zdejší adminské dobromily npřípustné… :)

          0 0
      • KUBULA  

        Hezka stavba. Na podobne bazi jsem stavel zimak, jen jsem mel vic veci v supliku a tudiz za stejny rozpoce mohl jit mimo Ali a doprat si dvoje kola.

        0 0
      • DaD  

        Zajímavá stavba a parádní popis!

        1 0
      • sibicz  

        Vánoce z Peru, je to hotový.

        1 0
      • sibicz  

        Aby to tu nespalo, přidávam foto, jak to vypadá polonastrojený. A samozřejmě se objevily nějaký problémky. Tím největšim je asi kolize zadního adaptéru z FM na PM, kterej se mi nevejde vedle sedlový vzpěry. Zkusil jsem teda koupit adaptér a kotouč 140mm, to situaci nevyřešilo. Takže budu muset udělat radius jak na adaptéru tak třmenu, abych to tam dostal. Jiný brzdy na FM se mi kupovat nechce, nehledě na to, že v tý mechanice neni uplně výběr. Tak mi držte palce :D

        Další potíží je ten zadní náboj. Logicky se ukázalo, že s tou velkou kazetou to má docela vakl. Zkusim ten Sensah teda poštelovat, jestli to bude vůbec řadit a dyžtak budu měnit komplet kola. Třetí jsou ty ráfky, nějak se mi nedaří to nahodit bezduš. Čet jsem tady, že někomu ty tufíčka šly skoro samy, někomu zas skoro vubec. Tak asi budu muset zase ke Globusu na kompresory a narvat tam, co se do toho vejde :D

        Když to bude nějak obstojně řadit, chvíli bych klidně jezdil s duší. Ale v blízký budoucnosti budou ty kola asi nezbytný. Takže kdybyste někdo měl nevyužitou DT350 142×12, nejlíp ještě se Shimano ořechem, jsem na příjmu! :D

        0 0
    • Jan D.  

      Tak já si tu taky založím vlákýnko o své současné stavbě na rámu od Franty. Říkejme mu zatím Král Hnida:) Zatím se mi podařilo jen vykuchat Chromaga a transplantovat Krále. Chtěl jsem předevčírem zaplést kola, ale zjistil jsem, že mi z eshopu poslali místo Sapim Race nezeslabované paprsky Force. Tak ještě čekám. Příští týden To snad konečně zkompletuju. Kromě paprsků mám všechno (až na páčku k sedlovce – ta se zase na cestě z Číny zasekla někde mezi Ústím a Olomoucí).

      Krátce o geometrii. Inspiroval jsem se současnými downcountry koly, které svým určením jsou tak nějak nejbližší tomu, co jezdím. Moje se ale bude lišit tím, že bude na 27,5" kolech. Chtěl jsem hravé kolo, tak jsem kromě menších kol zvolil i krátkou zadní stavbu 420mm. Úhel sedlové trubky cca 75 stupňů a úhel hlavové něco mezi 66 až 67 stupni. Zdvihy jsou primárně 130/130.

      Toť zatím vše.

      3 1
      • kamaro  

        Na tuhle stavbu se těším. Ten rám vypadá moc pěkně a funkčně.

        0 0
        • kandik psi zub  

          a vypada krasne jednoduse tvarove. Co to stoji? a asi je taky problem se k nemu (Frantovi)´problem dostat co?

          0 0
      • TJK  

        fajne jaksfiňa! budu sledovat, ta modrá tomu sluší.. pustil bych se do toho vehementňějc :-D

        sakra doma se mi válí 11sp XX1 sada s modrejma blbinama ještě z Nicolaie a normálně bych to na něco narouboval hned! :-D

        0 0
      • TK75  

        Jsem zvědavej jak ti to pak sedne…já byl z Orange na 27,5" kolech s HA 66° a 425 zadní stavbou nadšenej… bezvadný chování to mělo :-)

        0 0
      • DaD  

        Jako jo, to vypadá moc dobře. Žlutou můžu, ale ta modrou k tomu už méně. Záleží samozřejmě jak to sladíš. Ten rám se mi hodně líbí. Klidně by to sneslo víc fotek detailů.

        0 0
      • Jan D.  

        Tak ještě přidávám pár detailů.

        Co se týče těch barev, tak nečekejte nějaké striktní laděni. Bude to spíš diskotéka. Já jsem chaotik, takže tomu to tak asi bude odpovídat:) Však za chvíli uvidíte.

        Cena se mi tu moc nechce za Frantu zveřejňovat. Dle mého názoru se ale dost podceňuje. Pro mě je ten rám kus krásného umění. Jinak Frantu jsem kontaktoval na jaře 2021 a dohodli jsme se, že by to mohl případně svařit v zimě. A povedlo se:)

        1 0
        • easyrider  

          Tohle by bylo škoda sprznit nějakým chaosem,úplně si to říká o čistou stavbu… Neměl by ten tlumič být obráceně?

          0 0
          • Jan D.  

            Prznit to nebudu, neboj:) Mám na to myslím docela pěkný díly. Sám jsem zvědavej, jak to bude ve finále vypadat. Musim rychle vychrchlat omikron, abych mohl za kamarádem do dílny..... Ten tlumič takhle lidi na rámech mají, tak je asi dobře.

            0 0
        • TJK  

          super fotky

          0 0
        • Pedro404  

          Já jenom nechápu, proč je tam to provlíkací vedení kabeláže a proč jenom napravo?

          0 0
          • Vilém  

            Brzda je nalevo, s prichycenim na pasky.

            0 0
            • Pedro404  

              To vim, mně jde o to, proč neni na pásky i pravá strana? Nevidim žádný výhody těch oček. A když už tam jsou, tak nechápu, proč jenom na jedný straně.

              0 0
              • Jan D.  

                Mě to Franta nějak vysvětloval, ale už přesně nevím:) Měl jsem tendenci mu do toho vedení bovdenů trochu kecat, aby nebylo tak vidět, ale nakonec jsem to nechal na Frantovi, ať to udělá podle sebe a svých zkušeností.

                0 0
              • Nimrod  

                bowden se dává v kuse a pak to smysl má, ne? měl to tak franta i před 20 lety…

                0 0
                • Pedro404  

                  Jo takhle, jakože rozpojit řazení je snazší než rozpojit hydraulickou brzdu? No to asi jo, ale ještě lepší mi příde sundat ho v celku:)

                  0 0
                  • Nimrod  

                    asi máme jiné zvyklosti, ale nikdy jsem neměl potřebu sundavat řazení v kuse

                    líbilo se mi, jak to měl franta vymyšlený před lety na hydraulický brzdy. byly to tři otevřený (otevření na přeskáčku) packy vedle sebe, takže jsi byl schopen tam pozohybat hadici od brzdy a přitom jsi k tomu nic nepotřeboval a hadice v tom držela. tohle by šlo použít i na bowden a je to

                    1 0
              • Vilém  

                Trubicky dava standardne, leva na pasky je abys nemusel rozpojovat hadici.

                Proste to tak dela.

                0 0
              • kamaro  

                Jsem zvědavý jak to bude ve výsledku osazené a jak to vedení povede. Frantův systém neznám. Já se snažím jít kolem hlavy vždy na druhou stranu, tzn. zadní brzda a řazení jde na levou stranu a teleskop, tlumič jde z pravé strany. S vnitřním vedení se s tím potom vevnitř už popasuju a vyjdu si kde potřebuji. U venkovního vedení bych to asi cpal všechno ze spodní strany DT.

                0 0
                • Pedro404  

                  Vedení dole je imo hrozný, chytá se tam bláto a teoreticky ho může poškodit šutr od předního kola.

                  0 0
                  • TJK  

                    to je chiméra kterou tu propírají všichni roky a nikdy pořádně nic… na Banditu kde je to koleno fakt nízko a hadice sou všechny dole, sem s tím kolikrát je*nul na skálu, jednou dokonce tak, že sem prosek hadici až na plátno asi na 15mm a brzdilo to celou sezonu, tka sem to přestal řešit.

                    1 0
                    • Pedro404  

                      No to proseknutí je čistá teorie, ale to bláto mě na Cultu v praxi sralo moc.

                      0 0
                • easyrider  

                  Za mě je nejlepší místo pro vedení vrch spodní trubky :)

                  0 0
                  • kamaro  

                    Za mě uvnitř trubky. Nechytá to bordel, je to chráněné, dobře to vypadá. Hadici napojím jednou a v podstatě se o ni nemusím starat. Při výměně bowdenu to protáhnu stejně rychle jak u venkovního vedení. A jinak se v tom nevrtám…

                    0 0
      • Jan D.  

        Kolo je postavený. Zatím jen taková ponurá ochutnávka z včerejší noční testovací jízdy na ulici. Přeci jen tu barvu vidlice tu musím odhalovat pomalu, abyste mě hned nezepsuli:D Zatím jsem se nedostal k tomu, abych shodil zdvih ze 150 na 130, takže to ještě není úplně hotové, nicméně geometrie kola pobere v pohodě i těch 150mm.

        Lepší fotky samozřejmě postupně dodám.

        0 0
        • kandik psi zub  

          kujva ten ram je ciste na pohled nadhernej, nemuzu si pomoct

          0 0
        • Vilém  

          Z fotky to vypada jako by jsi nemel kliky v ose. Uz tu takovy byl, tak se radsi ptam :)

          1 0
        • easyrider  

          Ten Radegast není špatnej párkrát jsem ho teď koupil, když jsem neměl možnost sjet pro Bakaláře a dalo se to.

          Zelená vidlice a modré bovdeny? To mi připomíná prolejzačky z mého dětství. Doufám, že tam bude i něco červeného! :)

          BTW co je to za svítilny?

          0 0
          • Jan D.  

            Bowdeny jsou černý. To jen asi na tom bílém světle tak vypadá:) Červený je střed:D

            Vzadu Moon Nebula, vepředu nějaká mini Blackburn.

            0 0
        • TJK  

          to vypada ne nejakou tu vyblitou zelenou foxackou? :)

          0 0
          • Jan D.  

            Je to DVO zelená. Vyblitá ani ne, ale nevim co si pod takovym odstínem představuješ:D

            0 0
      • Jan D.  

        Tak jsem se konečně dokopal k tomu udělat trochu lepší fotky mé nové hračky. Zítra s ní plánuji vyrazit do lesa, takže takhle čistá už dlouho nebude. Zatím jsem byl Hnídu projet jen po městě a parku. Jde to krásně do vzduchu a na zadní, je to mrštné, krásně to tlumí, no prostě paráda. Je to můj první (a snad na dlouho i poslední) full v životě. Nemám to s čím srovnávat, ale dle mě to žehlí pěkně:) Už teď si troufám tvrdit, že se formuje láska na dlooooooouhou­ dobu:D

        Ohledně barev. Nechtěl jsem nic extra uhlazeného, to je asi vidět. Na vidlici jsem náhodou narazil v supr slevě. Měli poslední kus, a to zelenou. No pak jsem k tomu vybral žlutou barvu rámu, jakože citron nebo pampeliška. A modré hlávko tam he prostě proto, že jsem ho už měl na Chromagu, kterého jsem rozebral.

        Komponenty jsou mix dílů z Chromaga a nových a bazarových věcí.

        Rám: Ocel od Franty Mrázka

        Vidlice: DVO Sapphire D1 130–150 (momentálně na 150mm)

        Tlumič: DVO Topaz T3 Air

        Brzdy a kliky: Shimano XT 785

        Řazení, hazka, kazeta: Sram X01 Eagle 10–50

        Náby: Industry Nine Torch

        Ráfky: DT Swiss XM481

        Paprsky: DT Competition

        Sedlovka: OneUp V2 180

        Sedlo: WTB Volt Ti

        Kokpit: Nukeproof Horizon, řidítka karbon 800mm

        Hlavko, střed: Chris King (horní miska nějaké noname)

        S váhou jsem se zatím dostal na krásných cca 14,8 kg. Až nahodím bezduše, ještě trochu zhubne.

        9 0
    • easyrider  

      Takže vypadá to, že BF říká: full s tenkými plášti a berany neeeeee. Ale grevl s bikový mi plášti? Minimálně to vypadá coool. Škoda že nezjistím, jak to jezdí. Průchodnost –5 mm :D

      1 0
      • TK75  

        Na to se zeptej Nina…jak mu to jezdilo na 650b x 2" Dugastech :-D

        Jako ono je to tvé kolo moc pěkný..asi v každém nastavení

        0 0
      • TJK  

        super terenak!

        0 0
        • kamaro  

          Jo, akorát to synek mohl lépe vyfotit a ne před tím haraburdím… takto to prostě nevynikne :-)

          Má doma děti, tak asi nemá čas na lepší fotku…

          0 0
          • easyrider  

            Tam je haraburdí všude. Nemám čas tam uklidit. Je to prostě furt staveniště. Dnes jsem tam šel uklízet a najednou jsem zjistil, že jsem se hodinu hrabal ve vidlici místo toho :)

            1 0
      • TK75  

        https://theradavist.com/…-esc-review/

        To potěší i vlastence…Moots Routt ESC

        a v článku je zmíněna i Morati..a vlastně je ta stará Moratka docela tomu novému stroji podobná…až na ty berany a mtb pneu :-)

        0 0
        • easyrider  

          Ta vidle vypadá, jako když má hodně malej offset. Jinak teda už mi začíná bejt jasný, že můj další grevl budu stavět na bikový pláště… :)

          0 0
          • TK75  

            Mít možnost osadit třeba pneu jako je Vittoria Terreno XC 29×2,1" by bylo fajn, to zas asi jo :-)

            Ale nad 2,1 už mi to přišlo zbytečný

            0 0
            • easyrider  

              Asi bych si vystačil i s 2.0 . Nový rám si chci stavět příští rok, tak uvidíme… :)

              0 0
    • bathed  

      Co? No z tohoto – toto:

      Proč? Protože dítě 8 let a fully se moc v téhle kategorii nenosí. A když, tak za moc…

      Jak? Pilkou, flexou, pilníkem, šmirglem, 3D tiskárnou, svářečkou, tmelem, plničem, řezákem na loga, sprejem, ..... Rukama a hlavou.

      Progres? Jde to!

      Degres? *****! už ani omylem!!!!!

      Recenze? To se asi musíte zeptat slečny :-)

      Poptávka komponentů: mám všechno kromě toho posraného času.....

      Poznámka: jděte laskavě do řiti s takovýma vláknama, jo? Moja mňa vyhodí z ložnice a budu si muset všechno dělat sám, jestli se zas do čehosi pustím! A tu v přímém rozporu s tím degresem musím právě napsat, že už mňa zas ***** fix svrbjá ruky jak sviňa a zas bych sa v čemsi povrtal!!!! ..... :-)))

      Popsáno:

      Tady profil bajku

      Tu na 24 výpletech (na těch jezdí teď…

      Tu na 26 – apropo: neměl by někdo doma takovéhle pěkné výplety? 26 ještě nemám…

      Vidle

      Tady to železářství :-)

      Pilot :-)

      A ještě recyklát: blembák do Saalbachu :-)

      A úplně na konec ne japonec, ale defekt: cvaklá fosska?!

      3 1
      • kamaro  

        Úchvatné… A myslím si, že kdybys koupil kolo v obchodě, tak bys z toho neměl takovou radost :-)

        Klobouček…

        0 0
      • easyrider  

        Á past sklapla! Když jsem s Garym začínal, měl jsem v hlavě přesně tenhle tvůj projekt. Ale nemohl jsem to kolo zaboha najít. Takže hurá chytil ses a já konečně můžu položit otázku – z jakého materiálu ten rám je a jak jsi řešil tepelné zpracování po svaření?

        BTW překvapuje mě, kolik vulgarismů ti tu prošlo. Ty korekce mají ještě rezervu…

        Závěrem, ještě jednou smekám. Tohle je luxusní recyklát a dokážu si představit jak moc ses při tom projektu bavil. Kdyby se všichni takhle chovaly k nepotřebným výrobkům, vydrží nám ta planeta o pár týdnů déle… :D

        0 0
        • bathed  
          1. Nejlepší rám na tuhle stavbu je Giant Anthem 2008 nebo ještě o kus líp 2009 a 2010. Ten jsem zas nesehnal já..... Upletl jsem ze čtyř hvězdiček bič…
          2. Rám je 7005 (hořčík). Ten je v pohodě, protože minimálně na to dětské kolo by stačilo bohatě to po svaření hodit na 14 dní do kouta a ta struktura se ti vrátí. 6XXX je sviňa svinutá (křemík). Ta se prej taky vrátí, ale trvá jí to klidně půl roku. Je dvojí tepelné zpracování – vnitřní pnutí při svařování, to si musí řešit svářeč… To druhé je právě ta reverse krystalické struktury a tam je to jednoduché: robu pošleš na dva dny pryč (třeba na kolo s dalšma babama). Stáhneš si nějaké dobré filmy, pustíš elektrickou troubu a bez podlévání pečeš: na 250 8 hodin a pak poooomalu dolů. Já dával pak 2 hodiny 200, další 2 180, až ke stovce… Pak vypneš a než dojede paní domu z trouby vytáhneš. A já tohle absolvovat musel: krk a oka tlumiče máme ze 6082.
          3. k tvému BTW: to je tým, že tu prskám (jak ty pravíš vulgárně) po valašsky. No a to asi ten jejich systém neumí. Tož tak na tem světě.....
          4. dík
          0 0
          • easyrider  

            Já se právě snažil dočíst něco k tomu 6061 a našel jsem něco v tom smyslu, že by mělo stačit na 160° na 10–12 hodin…

            0 0
            • bathed  

              Aj tak mosíš robu vypakovať, jestli to chceš péct v trůbě! :-))

              Ne, vážně: u slitin hliníku se ta struktura mění už od 150ti, to je fakt. Postupy jsou různé, fakt ale je, že pokud to netavíš (a při 250 netavíš) tak je to v podstatě jedno. Zásadní je, že jak máš zafixované jak se kalí ocel (vytvrzuje) že ji zahřeješ pěkně do světle červené a pak ji vrazíš buď do vody a nebo do oleje, tak u hliníku je to přesně opačně. Vytvrzuješ zahřátím a následným pozvolným chládnutím. Takhle (ale za jiných teplot) bys ocel vyžíhal.

              0 0
      • TJK  

        tohle je strašná pecka.. tady skláním klobou stejně jako před Matbikere, kamarem a Easyriderem.. tohle je čistá luxusní práce, mechanicky něco přetvořit v takovéhle úrovni kvality, vzhledu a funkce.

        Toho si cením fakt nejvíc! Sám si dokážu představit co je za tím práce a přemýšlení..

        0 0
    • easyrider  

      Kolezi, známý mi dnes dovezl tohohle fešáka, kterého si před lety z mladické nerozvážnosti pořídil a najezdil tak 1000 km a od té doby mu to visí v garáži. Zadání projektu je kolo na cestu do práce po městě a sem tam nějaká ta cyklostezka kolem města. Tzn širší pláště, rovný řídítka. Měl jsem tam zkusmo 28mm pláště, rám i brzdy to dají, ale plášť se opře o objímku přesmykače. Takže bych to předělal na 1×10, nechal bych malou 39z placku, jestli se dělá, tak bych dozadu jebnul kazetu 11–36, ale největší otazník je pro mě řazení. Co (na rovný řídítka) bude chodit s 10s Ultegrou? Díky za tipy.

      PS druhá varianta je to prodat, ale ta představa poklesu ceny se mu moc nepozdáva…

      0 0
      • Vilém  

        Nechce to radsi prodat a poridit neco jinyho?

        0 0
      • TommyP3  

        desítka silniční by měla fungovat bez problémů s čímkoliv MTB 6–9 to asi nechceš, silniční asi jedině Tiagra 4700, co pak bude s těma beranovýma pákama?

        0 0
      • KUBULA  

        Chapu dobre ze jen kvuli tomu aby si pouzil stavajici prehazovacku budes menit raminko za delsi a shanet razeni na rovna riditka? Neni lepsi tam dat horskou prehazovacku s razenim?

        1 0
      • KUBULA  

        Navic bych rekl ze ta ultegra co tam je, je 9s ne?

        0 0
        • easyrider  

          Je to 10s. Trošku jsem teď googlil. Měla by tam jít mtb klasika 11–36, dal bych prodlouženou patku a řazení Tiagra, jak je zmíněno výše. Ale uznávám, že vzhled nebude asi úplně BF approved. Jenže za kolik by se tohle dalo prodat? 15? Ta Ultegra je navíc fakt krásná. A hlavně – co místo toho. Nějaká stavba na rámu Force, Deore… nevím, dost společenský pád :)

          0 0
          • KUBULA  

            Ja nepsal nic o prodeji kola. Naopak jsem pro jej zachranit. Mam doma to stejne a mam na nem rovna riditka, silnicni brzdy, 28mm pneu. Pohon ma ale horsky. Kliky truativ firex, prehazovacka a razeni sram x.0, kola fulcrum racing quttro

            1 0
            • easyrider  

              A názorně vidím i to zvěrstvo, které se tomu taky chystám udělat – vlaštovky. :D

              Zajímavý je, že se ti tam ty 28 vešly i s objímkou přesmykače. Já tam budu mít tak 3 mm od ST

              0 0
              • KUBULA  

                No ta vzdalenost bude dana velikosti ramu. To moje je 58. Navic RR1300 je starsi model ne. To se vozili max 23

                0 0
            • Nimrod  

              ten menší rám, co má k dispozici jarda, bude asi o fous hezčí. tohle má takové zvlášní proporce. přidám snímek za mě hodně zajímavého phil independent single speed off roada. myslím si, že by něco podobného mohlo vzniknout z cx rámové sady

              0 0
              • TK75  

                Z cx rámu se to používá na ty závody…tam je spousta zvláštnich strojů na koukání :-)

                Tracklocross

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Dejv0