Pokud někdo čeká, až se objeví elektronické řazení Sram Eagle, tak tady jsem našel nějaké nové informace. Termín oficiálního představení tam ale zatím ještě není. Na novou sezónu už by ale byl čas s tím vyjít ven…
Pokud někdo čeká, až se objeví elektronické řazení Sram Eagle, tak tady jsem našel nějaké nové informace. Termín oficiálního představení tam ale zatím ještě není. Na novou sezónu už by ale byl čas s tím vyjít ven…
V lednu má SRAM novinářský „event“, asi se jim ukážou nové věci a oficiální představení pak bude následovat v následujích týdnech.
Minimálně by se měla představit nová silniční 12s Etap a 1× eTap. Jestli bude i Eagle eTap nevím.
Tak AXS uvedeno i s tel. sedlovkou, 54/52 k za XX1/X01, sedlovka 20k, lidovky :)
https://mtbs.cz/…ike-technika?…
A barvy jak z matejsky, hnus.
Přišlo to dřív, než jsem čekal. První termín uvedení byl údajně až v dubnu.
ten cenovy rozdil je tak maly (vzhledem k cene), ze skladem bude asi spousta X01 a kdo bude AXS chtit bude poptavat XX1.. jinak receno nevidim nejak duvod v tomto pripade kupovat AXS X01…
To bude zas židobolševickejch keců, že je to drahý :-D
A není? :-D
Ne, je to levná záležitost…
Troleni uz vyslo z mody.
Je to novy top produkt, ok, ale i tak to je drazsi, nez cela kola spouty lidi a koupi si to IMHO radove procenta lidi.
Jen přehazka XTR stála v roce 1992 (tehdy to byla novinka) více než 60 procent průměrné hrubé měsíční mzdy a nikdo ani necekl :-).
V roce 1992 nebylo bike-forum a dost pochybuju, že nikdo ani necekl. To jsou zase kecy
Něco přes 3.000,– mě stála někdy v cca 95/96…
Ale to rozhodne nebyla normalni cena. Nekdy kolem roku 98 jsem kupoval za 3000,– sedy erko a to byla cena pres znamy, jinak ofiko byla pred sest litru.
Jo, bylo to možná spíše 3.500,– Kč, kupoval jsem u Štěrby na Praze 4, jak měl vždycky jednou ročně tu svou slevovou akci…
Já s hloupostmi nezačal, podívej se pořádně… ;o)
Navíc na takové kraviny nemám čas a ani osobní potřebu…
P. S.: Cena se řeší ve fotkovém vláknu… á propós, beze mě… ;o)
Já to vidím tak, že jestli něco, koupím si ten super eňo ňuňo řetěz, ten se mi fakt líbí… ostatní mimo možnosti většiny lidí
dám to i sem :)
Staci to dat na jedno misto :-). Kazdopadne mne fascinuje ten zaber na toho borce na gravelu v te opustene prirode a tak. Nejak mne to k sobe nejde :-). Nevim co bude delat az mu za 20h dojdou baterky.
dej prostor a čas trhu …co taková solární Eagle eTap nabíječka za nějakej „pár“ dolárků ? :))
Retez vypada zajimave. Snad pujde pouzit na stavajiciho mechanickeho Eagla a i na 11sp systemy tak, jak to pouzivam.
A třeba ani nebude za elektrickou cenu :-)
Tak ty ceny jsou nastrelene jako u jinych novinek. O silnicnim AXS bych uvazoval, ale mozna to dopadne az s celym novym kolem. Podle vseho to vypada, ze SRAM zapracoval na nedostatcich stareho mechanickeho i elektrickeho REDu – nepresne razeni na prevodnicich, pomalejsi razeni u elektriky, hlucnost. Vyzkousime, uvidime. Pocitam, ze nova Dura 2019 bude take 12sp na tom jejich novem bikovem orechu.
Dura 2019 určite nie a ani 2020 nie. 2021 sa bude predstavovať pre výrobcov až na podzim 2019.
Vite nekdo jak je ten prenos reseny? Jestli kdy vedle me pojede nekdo s ASX tak jestli to bude prehazovat oboum :D
Pak by se vzdy pri montazi (nova hazka nebo rezeni) meselo nejak sparovat.
Ale asi to vyresene nejak urcite je ne? Kdyz se to uz dlouho jezdi na silnici.
Přesně tak – vůbec je totiž nenapadlo, že můžou jet 2 lidé blízko u sebe. Navíc se ti při řazení obvykle zasune sedlovka, protože se to ruší i s ní.
Kódovaný přenos má už blbý bezdrátový tacháč za pár stovek…
Tak určitě, třeba Sigma: Too many signals......
Už sigmu dlouho nevozim, ale snad v životě se mi to nestalo.
Každopádně, je jasný, že u produktu za 500,– a za 50K bude rozdíl. Jen jsem tím chtěl říct, že se na tohle pamatuje i u těch levných produktů.
Bezdrátová sigma je rušená i křivým pohledem a i drátová díky ztrátě kontaktu se základnou, je brutálně nespolehlivá. Cateye je proti tomu pohádka, ale v jednom místě pod vysokým vedením taky občas změří rychlost kolem kila po rovině :-)
Nekdy se mi stavalo, ze vypadaval u modelu Rox signal k cidlum, i to, jak pises, ze to merilo vysoka cisla pod draty vysokeho napeti. Ale, ze by to hlasilo prilis mnoho signalu, to si nevzpominam.
To mi Cateye taky párkrát udělal, když jsem podjížděl pod vedením VVN – 99 km/h. Ale jenom na chviličku.
podle me na silnici řadí jenom jeden a prehazuje to vsem, proto taky vsichni jezdi v baliku a nikdo jen tak neujede..
:-)))
:)
Vlastní přenos Sramu Airea, který používá 128 bitové šifrování. Funguje to naprosto spolehlivě.
ok, chapu, ale rekni me jednu vec, koupim si sadu a vse funguje.
A ted si vem situaci: Urvu prehazku a musim si koupit novou. Stavajici razeni necham jake jsem mel predtim. Namontuji prehazku a funguje? Nebo se to musi nejak sparovat ?
ano, spáruješ to.
ok dik
tim se muj dotaz vyresil
Doufám že pŕi těch cenách budou dostupný i mechanický díly, vzhledem k tomu jak bývají sram šaltry dobité
Taková menší video inspirace – Venge S-Works / SRAM Etap AXS
Tomu mechanikovi to jde sakra od ruky…
Kdyby měl někdo zájem, tak už je skladem:
Dorazil mi Eagle axs a chci se zeptat hazka po nějaké době usne budí ji pohyb nebo si to myslím špatně díky
Myslíš dobře, nech kolo v klidu nějakou opřené a pak máčno ovladač na řídítkách. Nic se nestane, až když kolo vezmeš, začne to řadit…
Díky za potvrzení chvilku jsem myslel že mám něco blbě a jak se vzala do ruky začala řadit tak je to dobré
Ahoj, pokouším se spárovat sram axs EAGLE s telefonem a píše mi to že to nelze kvůli špatnému PIN nebo paklíči.. nevíte někdo kde je chyba?
Nedávno rozesílali upozornění na změnu přihl.hesla do aplikace.Udělal jsi to?
Zkusím to tady..... Nevíte někdo co vlastně řeší aktualizace firmwaru? Dá se někde najít seznam vylepšení po aktualizaci?
To mohou být různé opravy chyb, zlepšení spojení, zlepšení práce motoru atd. Uživatel to nemusí vůbec poznat.
Třeba u nejmenovaných elektrokol aktualizace fw zajistila, že se přestaly trhat řemeny mezi motorem a převodovkou.
To ale byla jen taková dočasná obezlička, která to snížením mikrospiček výkonu motoru trochu omezila.
Stejně ten řemen pak byl přepracovaný a je teď zesílený.
Rád bych se zeptal. Zda zda pokaždé když sednu na kolo tak musím zapnout přehazku a řazení, nebo to je třeba v nějakým režimu spánku ?
Zapne se to samo, má to akcelerometr.
Jak jste spokojení s ergonomií řadicí AXS páčky? Zkoušel jsem obě varianty a zatím tomu nemůžu přijít na chuť, osobně by mi vyhovovalo, kdyby to šlo nastavit do stejné polohy jako na mechanickém Sramu, ale to se mi nedaří. Používám teda společnou objímku z brzdama Magura, tak jestli v tom není zakopaný pes, ale dávat samostatnou objímku se mi moc nechce…
zkus tu samostatnou – jde to líp nastavit
Mám to v plánu, ale nerozumím tomu, proč neudělali prostě kopii mechaniky 1:1, že bych to přehodil kus za kus a nemusel nic řešit…
ještě můžeš použít
SRAM AXS Wireless BLIPS vlevo a vpravo a tu velkou páčku sundat po spárování :D
chystám se to vyzkoušet, ale teď nemám na čem
:-)
Vyzkoušel bych to hned, ale kde koupit? R2 bike zatím nemá skladem.
Na Magury to nenastavíš. Ten Magurácký adaptér je s AXS peklo. Kup si samostatné objímky.
Samostatnou objímku jsem teď zkusil s Rockerem, je to lepší, ale spokojený teda nejsem, potřeboval bych to víc natočit, ale koliduje mi to s brzdou. Zrušil bych tu velkou kolíbku a dal dole opačnou funkci než je na malé páčce, pak by to bylo OK.
Že by i někdo měl rozum? :-)
Jednoduchá výměna a chodí to jak vítr. Řazení se dá mnohem víc naklonit a páčky nenaráží do objímek. Mnohem víc to připomíná rozložením páček klasiku. Dík za odkaz, už to testuje v terénu.
40€ ? tak to kazdopadne… :)
Nevyřešila by to výměna za LEVÝ Matchmaker, který by AXS řazení posunul víc dovnitř?
Už jsem zkoušel samostatnou objímku, ale mně primárně vadí umístění velké páčky Rockeru blízko řídítkům. Na mechanice je malá páčka pěkně v ose za velkou, což mi ergonomicky vyhovovalo…
Kolíbka je ergonomicky lepší, nejsem nucen si vykloubit palec, ale zase si na to nemůžu zvyknout, asi už jsem starý… :-D
se vrať k mechanice :D
Když to elektro řadí fakt parádně… :-)
By melo jit nastavit na lehci, tezsi, teleskop. Takze urcite to “na hovno” staci v aplikaci nastavit na jinou funkci :)
Jsou tam fyzicky jen 2 mikrotlačítka, takže jedině řazení.
Vubec nechapu jak to mohl sram takhle pojebat. Mam to uz druhou sezonu a porad sem si nezvykl. Obe varianty stoji za prd.
Jsem maximálně spokojenej s původní „kolíbkou“. Za mě geniálně vyřešeno.
Taky mi kolibka přijde senza :-)
Pořídil jsem rocker páčku ale taky jsem zůstal u té původní.
Mám dotaz, jde nastavit, abych při řazení na nahoru mohl na jedno stlačení páčky přehodit o dva pastorky? Díky.
Je tam možnost multishiftu, tzn. když páčku zmáčkneš a podržíš, tak bude hazka buď řadit do té doby, dokud páčku nepustíš a nebo se zastaví po dvou nebo třech přeřazeních – všechno se dá nastavit v apce.
Jestli to myslíš tak, že vždy když zmáčkneš páčku, tak má hazka automaticky přeřadit o 2 pastorky, tak to nejde.
Supr, moc díky, jdu štelovat. :)
Nastaveno a funguje, ještě jednou díky.
Když už jsme u AXS, má někdo dlouhodobější zkušenosti s Reverbem AXS?
Je tam nějakej přínos kromě chybějícího lanka proti třeba Bikeyoke?
Chybějící lanko, je to cool, znatelně rychlejší odezva a je to zase cool.
Co se týče životnosti, servisu atp, tak rozdíl počítám žádnej?
Mně se to právě taky líbí jako hračka, ale zároveň si jsem jistej, že někdy to zapomenu nabít. Tak si říkám, jestli mi to za ten cool faktor stojí.
Hele já jsem to za loňskou sezónu nabíjel na xc kole 2×, nabitý je to za 30min.
Servis jsem neměl potřebu řešit, mám to od loňskýho dubna.
Jezdím ho třetí sezonu,hodně jezdím v zimě a zatím je to nejspolehlivější teleskop,co jsem měl,ale abych jen nechválil,tak zámek sedla má tendenci vrzat,musí se čas od času rozebrat a namazat.
Taky jsem zvažoval a nakonec ji neberu ze 2 důvodů, malý zdvih a nelze páčkou regulovat rychlost výsuvu, což využívám, když udělají náhodou větší zdvih, tak je to pro mně pasé, bo to pak stejně nedám do rámu, takže o starost méně… :-)
Za mě je super vychytat si krátký klik a sedlo se ti posune o pár cm dolů. Na rovinatém trailu, kde nechceš restit sedlo úplně nahoře nebo úplně dole super.
Jinak mám ho třetím rokem, ježděný je dva roky a pořád plně funkční bez zaváhání.
2 roky bez sahnuti, vakl mírně větší. Za mě nejlepší “zbytečná” věc co mám na kole. Rychlost, spolehlivost a hlavně jen kliknes, žádný promackavani packy, proste paráda. Nabijis tak 2–4× za rok.
Kdyz to funguje je to v cajku. Jako kazdej teleskop ;)
Nejlepsi je na tom snadna montaz. Funkce , BY jsem mel taky, nicim nevybocuje.
Se bojím, že čas ušetřenej při montáži strávím nadáváním, až to zapomenu nabít :)).
A co koukám na tvůj bajk, tak nakonec asi hlavní problém bude ta ovládací páčka. Jak je obrovská, tak se asi bez šance to poskládat s lockoutem.
problém jsou knoflíkovky 2032 v ovladačích. Samotná baterka, aby se ti vybila, to musíš být fakt ignorant. K dokonalosti chybí jen to, abys měl propsaný na Stravu stav baterek u záznamu aktivity.
S lockem to je ladění a záleží na verzi locku.
Nová asx páčka co má tři polohy tzn jde naprogramovat na řazení i teleskop. U těch co mám já to nejde :/
Žádná AXS páčka nemá 3 polohy, s tím Rockerem to tak vypadá, ale v reálu jsou jen 2, ta zadní a spodní je fyzicky jedna funkce.
3 polohy pro prst ale jen 2 mikrospínače = 2 programovatelné funkce.
ty jo tak já zrovna o tom uvažoval, že konečně to udělali jak to dává smysl. mám totiž tu starší co má jen dvě.
to pak moc smysl nedává
To je jediný, co nemůžu moc skousnout, taky jsem myslel, že to tak je, vždyť to dává megasmysl. Bohužel.
Tak voz náhradní baterku, už jsem viděl nějaké držáky pod držák lahve, sedlo…
Hele, BY za me vybocuje:)
Osobně v tom nevidím přínos. Třeba OneUp se nezavzdušňuje, takže žádné odvzdušnění není třeba, údržba je primitivní a funguje parádně. :-)
Chapu.
No me se treba povedlo zavzdusnit KS dvakrat.
Jednou jsem to vzal za nizky sedlo ja a po case znamej, takze se tam vzduch dostal takhle.
KS je křáp… :-)
To bych byl opatrný, okolo mě jezdí pořád KS co jsem měl jako první teleskop někde před 9lety stejně tak druhá po kamarádovi.
Taky mám doma ještě KS Lev Integra, která chodí skvěle. Servis je snadný (patrona jde parádně rozebrat) a povrchovka taky drží (což se třeba nedá říci o Giantu co mám na HT).
Tak zrovna Reverb AXS je taky velmi snadné odvzdušnit = potřeba servisu kvůli tomu také odpadá. Spolu s Reverbem C1 velmi spolehlivé sedlovky.
takhle to vymenil mpiii a prej lepsi, jestli to stoji za priplatek nevim…
MPIII už není, budiž mu b-f země lehká
Vozím druhou sezonu. Jiný přínos než plynoucí z absence lanka nepozoruji, stejně jako případné problémy. Nicméně za celou dobu funguje bez sebemenšího zaváhání. Rotační vakl cca 2 mm na špičce sedla se od začátku nezvětšil. Baterka vydrží neuvěřitelně dlouho, stejně jako u řazení. Z BY s vyšším zdvihem bych osobně nepřecházel a stejně tak po krátkém zvažování nemám v plánu přecházet z AXS na vyšší zdvih BY. Jen doufám, že už konečně sram vydá axs reverb 200 a ideálně kdyby udělali novou řadící páčku a přidali nějaký mikrocaplík na sedlovku, aby se levá páčka dal zcela vypustit.
Ten rotační Jakl je normální? Uvažuju o reklamaci.
Naprosto normální a k funkci sedlovky nutný. Bez vaklu by to drhlo a nejezdilo. 2mm na špičce sedla je vakl skoro nulový, většina sedlovek má vakl větší.
Uf díky, nejlepší zpráva dne :)
A byl tam od začátku?
dá se zmenšit při servisu výměnou pinů
Po pravdě nevím. Je to nové a zjistil jsem to náhodou. Je to nepatrný, ale nikdy jsem já ani kluk neměli teleskop tak mě to překvapilo. Na špičce tak milimetr cca.
to je nic, dokud to nelítá o půl cáku, neřešit a dál to znáš :-)
Ahoj, nechci zakladat nove tema a mam takovy problem :-/ tak snad me poradite. Jezdim Sram AXS na enduru a mam problem se sroubem, ktery nastavuje vzdalenost hazky od kazety. Stava se me totiz, ze po asi 400m jizde v terenu, se prehazovacka tak priblizi ke kazete, ze nejde jet dal a nebo naopak oddali, zkousel jsem jine srouby a nebo dat lepidlo na zavity,ale furt nic. Zazil nekdo podobny problem?
Promazat všechny čepy na přehazovačce, nic jiného mě nenapadá, když jsi už použil lepidlo na závity.
Dal bych tam kontramatku
Já dal jen to lepidlo na závity a mám klid
a dal jsi jen modry, nebo cerveny?po jake dobe se ti to povolilo?
Dal jsem modrý ( trošku víc ) . Bylo to zhruba jednou za10 dní. Dost jsem ladil než mi to došlo a udělal jsem to :-)
tak aj to mam fakt po par metrech :-/
Ružové nizkopevnostní Loctite 222.
Je lepší šroub zalepit preventivně, dokud se nepovoluje a nebo počkat až ten problém nastane? Za jak dlouho se vám začal povolovat?
Díky.
Nastavit a pokud to je ok tak rovnou zalepit. Já to pořád ladil až se to začalo samovolně povolovat
nevim asi bych pockal… me to zacala delat klasicka XX1 hazka.. na hodne rozbitych pasazich se mi uklepala (v trutnove na tech kamenejch trejlech) po zakapnuti loctitem uz cajk.. nedelal bych z toho vedu
no za 14 dni prave TT jedu, takze me docela tlaci cas a loctit nepomaha a jak pisu, stane se me to po chvilce jizdy, ne po tydnech, ustrihl jsem trochu petlahve, dal to do zavitu a zasrouboval ten sroubek s loctitem, tak uvidime, zasroubovat to slo z tuha, tak kez by
To tam do toho zavitu napes plast z petky ? Zo je neco spatne …
¨no kdyz vytahnu tu plastovou podlozku z hazky, a sroub zasroubuju, tak se v tom kovu docela vrkla. Nevim, zda to maj vsechny
to by nemelo byt.. takze asi budes mit opravdu sptany kus.. normalne je ten zavit sam o sobe hodne tesny.. pokud se tam sroub vakla tak je zavit asi spatne / poskozeny.
dej tam podle potřeby podložky kontramatku, nebo nějakou trubičku, tím zajistíš že šroub nezajede
dekuji hosi, zkusim to
tak jsem se nastval,a udelal jsem vetsi zavit na M5 a vite co se stalo? je to furt stejny, takzde kdyby se to nekomu delo, tak to nezkousejte .-/
A jakym závitníkem jsi ho tam řezal?
normalne na 5tku vsema trema a drzi ten sroub fakt jak blazen, nekyve se a fakt jsem ho tam z tuha srouboval,ale proste to nechapu, byl jsem to dnes projet a jendou to bylo vysroubovane a asi 3× zasroubovane
i vcetne te plastove vlozky? do te se zavit nereze, tam se ten sroub ma zakousnout
presne tak, tam jsem o krapet zvetsi diru a ty packy, co jsou do zavitu, tak jsem nechal pri stejne tlousce. uz fakt nevim jak z toho, mozna jsem premyslel o nerozebiratelnym loctite
uz me napada jen extremne kratkej retez kterej taha za prehazku obcas az na doraz? jinak nevim…
teda jeste jedna vec, jaky M5 si tsm delal? Jemny zavit?
Chapu, ale mam ho ok. Ted presne nevim to stoupani, ale je to ten typ co je treba od sroubu na trmeny
sroub do trmenu je klesicka M6, sroub do kosiku byva M5 a oba maji klasicky stoupani, tzn nemaji jemne stoupani
A myslim, ze o tom to neni
A co to protáhnout jen prvním nebo druhým závitníkem a ten poslední vynechat?
Chápu že teďka už je asi pozdě, ale tak můžeš to ještě zkusit s M6 :D
Edit: a koukám že už to tu napadlo někoho přede mnou :D
Jinak jeste z toho kopce jezdim na ctvrte rychlosti od spoda, takze i kdyby byl kratky retez, nemelo by to sanci neco udelat
Právě možná kdybys ho neprotahoval tím třetím…
Ale tak zas jsem to fakt srouboval z tuha
A tu kontramatku si zkoušel?
zkousel,enze ze spodni strany sroubu ta plocha neni rovna, takze to nejde dotahnout
to už je skoro na kameru nasměrovanou na šroub a sledovat co to dělá, jestli náhodou není problém někde jinde anebo mezi řídítky sedlem a pedály :)
Já jo a vyřešil jsem to takhle:
helou boys
nestalo se nekomu z vas ze mu nesel microadjust? nesktivuji se mi tam ty tlacitka v appce, zibrazuje mi to akt. prevod ale hybat s tim nejde
proč nevoláš Kubámce?
ten to nevi, resp to nepotreboval a neresil :-)
Micro-doladění vždy ovládám na řadící páčce..někdy se mi stane že napoprvé zmáčknutí funkčního tlaçítka a řadiciho tlačítka nahoru/dolů nereaguje.Napodruhé už to pracuje.
tak v tom bude problem… vyzkusim
To musis mackat kombinaci tlacitek na razeni. Ne v app. Ale to asi vis.
to nevim.. na videu jsou vsude tlacitka v appce a me se ty tlacitka v apce vubec neobjevi…
Ahoj, mikroposuv funguje na každý pastorek zvlášt a nebo jako nastavení na celou kazetu?
edit: pozdní reakce :)
Hoši kde seženu sram matchmaker levy?
Poptej se v nejbližších cyklokrámech.
Nebo hledej Sram MMX Shifter Mounting Bracket
Par jich v dílně mám
SZ
Děkuji ještě jednou. Skvělé.
Zeptám se na něco co už tu v minulosti možná bylo. Když budu mít hazku např. X01 a řazení GX AXS bude to spolu fungovat ? Díky
a jaký je důvod proč by to nefungovalo?
jiné písmenka na ovladači ne?
Hele, zase já ty jeho obavy chápu, nazordíl od mechaniky není takový problém to softwarově zakázat…
Je vůbec nějaký rozdíl mezi XX a GX AXS páčkou?
zase všude uvádí, že je to všechno se vším včetně silničních verzí kompatibilní – ale odpověď dostal
XO1 já rocker páčku, jiný rozdíl asi krom nápisu není
Jo je GX má tu kovovou konzolku pro uchycení objímky černou, XX1 ji má stříbrnou :_)
Je to shodný produkt. Liší se barvou a nápisy.
packa je shodna, GX hazka ma jen kovove raminko namisto karbonu, jinak je taky shodna… cili GX je funkcne XX1 jen o neco tezsi
a GX má evidentně problémy s B gap šroubem, tak jak se tu řešilo
Rozdíl je asi 80g, což jen na ramínko je celkem dost.
zalezo vs karbon, krytka baterky navic oproti XX1
Krytku nepočítám :)
Jen mě to překvapilo, že to dělá jen ramínko a šrouby kladky, u mechaniky je těžší celé tělo…
nekde sem to vazilll a fakt i kdyz mas v ruce jen to raminko (obe poloviny) tak hlinik + carbon proti 2× zelezo je fakt fest rozdil..
on se nezda ale i rozdil mezi tim vyseknutym ocelovym DM prevodnikem a obycenjnym GX hlinikovym je „obrovsky“
Takže fakt když nepočítám jinou páčku, dám 200e za hliníkový ramínko a nápis X01? Ten rozdíl co jsem dohledal je 68g proti X01 a 81g proti XX1. :))
ještě tuším, že x01 má v rolnách valivá ložiska místo kluzných, ale to si nejsem 100% jistý
jo, na tuhle blbost jsem zapomněl :-) ale ta šedivá je rozhodně hezčí :-D
Ještě bych se zeptal, lze GX AXS hazku použít se XT (SLX, XTR) kazetou 10–51 (normální GX hazka je kompatibilní)
Dík
Ano. Shimano, gabaruk, sram.
Jsme byli ted ve Finale… Dva kluci od nas maji na endurech GX Eagle AXS. No neustale neco resili :-D Fakt bida. Ta hazka je tezka jako krava a ve spojeni se slabou pruzinou to dela fakt strasny veci.
ve Finale jsem byl minuly měsíc a právě krom ohlé patky jsem na X01 nic neřešil ;-)
Ahoj použiju tohle téma.. náhodou někdo nabíječku Sram na prodej?
Čistě náhodou nemá někdo na prodej upgrade kit? :-)
Ahoj, budu mít na prodej komet kit X0 Eagle AXS, vyzkoušeno na Scalpelu 150km, kolo budí teď prodávat na sérii XT. Kdyby byl zájem…
Cena?
Už jsem psal SZ :-)
http://www.tsbohemia.cz/…d390651.html
Píšou 2 dny :) dostupnost
Jj reálně jsem na něj čekal tak 10 dní
To jsou ceny, co? Jaké asi musí mít Lojza v cykloshopu zisky, když to TS může prodávat za tak málo? Ten nás bude natahovat na maržich jak může.
Jen aby jste byli v obraze. Je to velkoobchodní cena plus cca 300,– A aby jste byli ještě ve větším obraze, mít cyklokrám takové marže, tak po měsíci chcípne hlady.
PS: Nemám cykloobchod. Nechápu jen proč si dovozce nehlídá MOC, když tohle chrlí krámům s PC technikou. Pro zákazníka samozřejmě super deal.
Souhlas
Jenom dodám že VOC je bez DPH. s DPH = jakoby „MOC“ s nulovou marží to vychází o 700 dráž než tady. Takže na to buď od CZ distributorů ještě mají dost velkou slevu z VOC (protože toho berou hodně), nebo to berou od někoho ze zahraničí.
Tak ono to není jen cyklo,podobně jsou na tom autodíly a jiné.
Hrat si na jednotnem EU trhu na dovozce, ktery ma hlidat cenu? To jsme kde :-)?
Když jako velkoobchod mám obchodníka, který prodává za srandu a dělá zlou krev u dalších obchodníků, udělám tytyty. Když to tak dělá dál, snížím mu marži. Když s tím pokračuje, seberu mu to. Takhle funguje náš PL obchoďák, kde to někteří zkoušeli podobně na našem zboží. Sleva je ok, ale ne když se jede za marže velkoobratkoveho obchodu.
Asi by to tak mělo být (zvlášť u cyklo součástek, kde jsou takovouhle cenovou nekontrolou těžce znevýhodněny menší obchody a servisy s přidanou hodnotou práce či dalších služeb), ale evidentně tomu tak není. TSBohemia je evidentně velkej „přeprodávací“ sklad, kterýmu vychází to, že cokoliv, co nakoupí, je jen další skladová položka, kterou může zase rychle otočit v e-shopu a za minimální marži rychle prodat. Znám to z jiného oboru – u zboží, kde byla dovozcem/výhradním distributorem nastavena minimální MOC cena, jí pak některé e-shopy začaly podsekávat v rámci systému – registrovaný zákazník s bonusy měl na zboží nastavenu daleko lepší cenu, hluboko pod MOC. Což samozřejmě zvyšovalo prodeje celkově, hlavně těm e-shopům, co to takhle ojebaly, tím pádem se díky prodejům dostali ještě k lepším VOC atd.
Bohužel to takhle funguje (obvykle kdo je drzejší, má menší nákupní/prodejní náklady spojené s distribucí, či nemá jiné přidané služby – ten vítězí. A SRAM asi minimálně zajímá nějaká „rovnost trhu“ v ČR, čím víc se toho prodá, tím pro ně lépe – jedno, jakými kanály a s jakou marží prodejců – oni své VOC ceny zaplacené dostanou.
Pro menší cykloobchody a servisy nemožné konkurovat, pro TSBohemia (či další obchody/sklady s obdobnou obchodní praktikou) pohoda, koncáci maj samozřejmě taky radost z nízké ceny). Tohle jde ohlídat a držet jen u specifického zboží a i tak pak vím (opět z jiného oboru), že i spousta firem pak na nějaké hlídání svých cen časem rezignovala s konstatováním – prodává se to, prodává se to dobře, nám může být v podstatě jedno, jakým způsobem to naši odběratelé prodávají, komu a za kolik… Bohužel.
Ano představu o hlídání ceny máte pěknou, ale pokud se prodejci domluví na ceně, tak se tomu říká kartel a kartelové dohody jsou zakázané a UHOS na to docela slyší.
Nákup prodejce z jiného státu EU není možné sankcionovat. Prodejce si může zboží obstarat kdekoliv, pokud to není nelegální.
Když to píšeš pode mne…
Všude po světě jsou podobné „orgány“ jako UHOS, které mají hlídat ty zmíněné „kartelové dohody“ u strategických komodit. Kolik si za svůj život slyšel/viděl, že se podobným orgánům povedlo rozkrýt reálnou kartelovou dohodu? Já tak možná na prstech jedné ruky (samozřejmě to detailně nesleduju). „Ropáci“ si vždy mastili a budou mastit kapsy (dokud ropa bude primární surovinou na výrobu paliv, plastů atd.), potraviny stojí, kolik stojí skoro všude, i když výkupní cena primárních surovin je taková, že se to zemědělcům ani nevyplatí prodávat a přežívají jen obvykle z různých forem dotací a dalších činností. Stejně tak nemůže malej obchod, který si může dovolit vzít skladem cyklosoučástky jen v rámci jednotek kusů, konkurovat „molochům“ jako Alza apod, protože ty si klidně dovolí u zajímavého zboží naskladnit tisíce kusů a to samozřejmě v daleko lepší nákupce či podmínkách celkem…
Tohle žádnej protikartelovej úřad nevyřeší a konkureční obchody se nemusí domlouvat – stačí k tomu kontrola cen na trhu a dobré informace. Že si skoro totožnou cenu kdykoliv a před kýmkoliv obchod obhájí, je taky jasné.
Ale to je vcelku mimo diskuzi – ta byla primárně o tom, že TSBohemka prodává AXS za vcelku nejnižší cenu na trhu a to je vysvětleno tím, že je to velkej přeprodejní sklad, kterej je tím „podhazováním“ ceny o pár desetikorun/stokorun pověstnej a má na tom asi založený obchod, protože Češi na „nejlevnější“ ceny na trhu slyší dobře. Jako zákazník taky samozřejmě hledám, kde potřebnou položku koupím nejlevněji a pokud i další podmínky vyhovují, tak klidně v Bohemce.
Asi poprvé se s tebou shodnu :)
Zas neprehanej. Myslim, ze nejsme v rozporu v hodne vecech. Tech par, kde jsme, si clovek nesmi brat tak osobne.
Asi tak, už by to mohli dovozci pochopit… Fascinuje mě třeba dovozce Shimana, který má dealerské ceny větší, než za které to prodává Kupkolo a tím myslím normální zboží v krabičkách. :-)
Ale když jsem mrknul na účetní uzávěrku Paul Lange, tak je to asi netrápí, vzhledem k zisku 48 míčů za 2020… :-) Takový výsledek ve 25 lidech, to už je slušné…
A netahá to Kupkolo odněkud zvenku?
Určitě tahá, jinak by takové ceny neměli…
Kupkolo nebere přes PL, ale všechno od Shimana snad přes Německo a z jiné distribuce. Proto dokáže lepší ceny.
Ačkoliv je to z širšího pohledu kapka v moři, tak se divím, že to české zastoupení nějak neřeší. Spoustu jejich odběratelů na to přece musí tlačit. Otázka je, jestli ten zdroj lze vůbec zjistit. Jednotlivá výrobní čísla určitě neevidují, možná výrobní čísla v nějakém rozsahu? Těžko říct.
Jestli to berou třeba od německého PL za lepší ceny, tak to asi tuzemský PL řešit nebude…
Nějak mi ten jejich model nedává smysl. Asi nemá cenu se v tom rýpat.
no čas aby se lojza v cykloobchodu zaměřoval na něco, v čem může poskytovat dobrou službu. A to prodej komponent rozhodně není. Průměrnej cyklokrám má má skladě velký kulový a ještě to má drahý.
K poskytované službě – já např. servisuju kolo v kolofixu, protože jsem u pár místních servisů narazil sice na nadšence do kol a všeho okolo, ale odborně to bylo horší, např. jeden mi řekl, že dělá jen shimano a sram ne, druhý že mi bezdušák nepřezuje protože je od toho špinavej. V dalším mechanik „plaval“ v některých někdy i podstatných věcech (např. použití špatného typu maziva, utahování komponent bez použití momentového klíče a s tím související neznalost utahovacích momentů a následné možné poškození poměrně drahých komponent, apod.). Chápu, že já jako laik momenťák nepoužívám, ale tohle má být profík a já ho za profi službu zaplatím, ale možná mám jen štěstí na kvalifikovaného mechanika z kolofixu, který své práci rozumí. Neříkám, že kolofix je super a ostatní odpad, jen jsem prostě toho schopného našel tam. Zrovna kolofix nemá postavenej obchodní model na prodeji komponent, ale na kvalitním a odborném servisu (zatím jsem spokojen)
Bohužel i do cyklo branže přišel efekt eshopu, stejněj jak v minulosti pneuservisy nechtěli přezouvat gumy z netu, protože byly za poloviční cenu a jejich obchodní model byl nastaven na vysoké marži na gumě, holt se museli přizpůsobit a dnes Vám přezujou i co si donesete, sice třeba za vyšší cenu, ale přezujou. Pro většinu lidí při nákupu, zvlášť dražšího cyklo vybavení asi napadne si to hodit do heureky a podívat se jak si ta věc cenově stojí. Pokud uvidí velký rozdíl v ceně, tak ho napadne, že ho ten Lojza spíš chce odrbat. Já jako zákazník řeším za jakou cenu danou věc koupím a neřeším, za kolik to ten Lojza nakoupí a jakou na tom má marži. Ale AXS na tsbohemii za 16t a u lokálního Lojzy za 19t – WTF ? Beru přihození do 10 procent proti eshopu u více mám trochu problém.
nevíš za kolik to nakoupil tak těch 10% nemůžeš posoudit :) nákupní cena se stanovuje na základě odběru zboží
Já nemyslel, kolik na tom má obchodník – to mě je celkem jedno, ale kolik jsem za to ochoten u toho lokálního obchodníka zaplatit. Mě jako zákazníka zajímá moje koncová cena a navýšení oproti levnému eshopu jsem ochoten tolerovat tak do řekněme těch 10 procent. (Reklamace v místě je výhoda, popř. montáž v ceně. apod.). Většinou se snažím dát vydělat místním, ale vše má své hranice.
K momentovému klíči jen tolik,kdysi jsem si stavěl první karbonové kolo,tak jsem se rozhodl dát na doporučení výrobce a vše dotáhl kalibrovaným momenťákem gedore s displejem a pamětí pro záznam hodnot utažení, během měsíce ježdění se mnoho věcí povolilo,což se mi nikdy nestalo,takže od té doby zase podle citu a vše funguje.
Klidně ať to mechanik udělá podle citu, ale pokud něco zničí (strhne) tak do náhrady se mu moc nechtělo.
Dobrá cena, o Vánocích jsem kupoval za 17
Bohužel ne, ale dlouhodobě nejlevnější ho maj tady.