• l.bily

    Zdarvim odvzdusnoval som brzdy sram DB5, vymenil som olej nebol problem,len draha paky bola velmi mala tak som isiel skusit od spodu trosku oleja vypustit, vypustili sa dve kapky a packa isla az po gripy, tak som to isiel urobit znova, lenze uz nejde tlacit olej ani z vrchu ani zo spodu a naviac mi dcera stalcila paku ktora zostala zatlacena, vedelii by ste mi poradit co stym? a preco mi tam nejde natlacit ten olej?

    0 0
    • Radus  

      Je tam DOT 4,1 nebo 5,1 nejdříve se dělá spodní část od třmenu po páku a pak se doplňuje samotná páčka . Samozřejmě se nejdříve páka zmáčkne k řidítku aby protekla kapalina a poté se povolí a doplní se expanzka v páce .

      0 0
    • mates555  

      Je tam brzdová kapalina 4 nebo 5.1. Pokud jsi nalil olej máš v háji těsnění.

      0 0
      • l.bily  

        je tam napisane onli DOT 4 a 5:1

        0 0
        • mates555  

          Však ano brzdová kapalina specifikace DOT 4 nebo 5.1 (jsou zamněnitelné).

          Co jsi tam nalil? Olej a brzdová kapalina není zamněnitelná.

          0 0
          • l.bily  

            Samozrejme sem tam nalil olej mineralny shimano, bol tam 2 dni

            0 0
            • kubad  

              Tak to si kup nové brzdy!

              Proto to nejde protlacit, těsnění se nafoukla

              Oprava se nevyplatí.

              0 0
            • atty  

              Tak to si samozřejmě nalil tu „blbou verzi“. Což může znamenat, že máš poškozené těsnění, protože těsnění, které vydrží DOT brzdovky jsou z jiných materiálů, než těsnění pro hydraulické kapaliny (třeba Shimano). A opačně to platí stejně.

              Pokud jsi schopný nalejt do brzd, kam patří DOT 4 nebo 5.1 brzdovka hydraulickej olej, či obráceně, nechal bych podobné operace na servis, jelikož si takto víc věcí zničíš, než zprovozníš.

              Jinak odvzdušňování/do­plňování kapaliny se provádí v případě, když právě dráha páky je delší, než je pohodlné, či je chod páky a tím i nástup brždění měkký. Většina lidí má právě ráda, pokud je chod páky od nuly po záběr co nejkratší, pokud to nezabírá už rovnou bez stlačení – to obvykle znamená, že je okruhu moc kapaliny.

              Servis je nejlepší řešení, připrav se na možnost nových těsnění, nebo taky celých třmenů či dokonce celých brzd – pokud jsou v háji všechna těsnění.

              0 0
              • kubad  

                Nemá smysl řešit servis , těsnění a práce je odhadem na 2–3 t.kc

                0 0
                • atty  

                  Jo, v tomhle případě je to asi na celé nové brzdy – vyjde to jako „nejlevnější“ varianta.

                  Poučení z toho je – ověřit si, co mám za brzdy a jaká kapalina se tam má dávat – ne jen „sjet“ video z jůtrubky, jak se to dělá… :)

                  Na druhou stranu – i ty nové brzdy bych nechal asi prohodit v servise – těžko koupí brzdy s ideálně dlouhými hadicemi, tím pádem bude muset zkracovat, řešit olivy, případně opět odvzušňovat. Dalších cca. 500,– za servis, kde mu to udělají pořádně a správně by asi nezabilo, když bude kupovat nové brzdy za několik tisíc.

                  To myslím vzhledem k uživateli, který naleje hydrauliku místo brzdovky, protože si to před tím nezjistí…

                  0 0
                  • l.bily  

                    robil sem to tak automaticky ze sem to nepozrel, to bude muset ist do servisu, lebo hadicka je vedena ramem a stym sa mi nechce jedovat, len aby mna neposlali nekam ked ich u nich nekupim a donesem ich,

                    0 0
                    • novas752  

                      Kdyz jim je doneses, budes platit vymenu, coz v pripade vedeni vnitrkem znamena i odvzdusneni jedne brzdy. Kdyz je koupis primo pres servis, mohli by ti to namontovat zadarmo.

                      0 0
                      • atty  

                        Asi tak – když koupíš přes servis, mohou Ti nabídnout montáž zdarma nebo za méně (je jasné, že když tam půjdeš jen na „výměnu“ s vlastním materiálem, budeš platit více za práci – logické – nebudou to dělat zadarmo nebo skoro zadarmo.

                        Jen je potřeba zjistit a popsat, jaké chceš brzdy a s jakým uchycením a že zadní hadice jde přes rám – nutnost rozpojit okruh a znovu přetěsnit a odvzušnit. A pokud nemáš řazení na samostatných objímkách, pak i vyřešit to uchycení.

                        0 0
                    • atty  

                      Pokud je hadice vedená rámem, musíš hadici rozpojit a to znamená tedy rozhodně nové olivy a naplnění/odvzduš­nění.

                      Zjistit si, zda Ti to udělaj a za kolik je celkem jednoduché – zvednu telefon, vytočím ten servis a zeptám se, zda mi sundají staré brzdy a zda mi tam dají moje jiné – donesené, s poznámkou, že hadice je vedená rámem, takže nutnost přetěsnění (aby měli správné olivy/trny). K tomu si zkontroluj ty hadice, zda ty XTčka nemají hadice kratší, než DB5 – to by znamenalo ještě výměnu hadic komplet.

                      Tedy pokud to chápu tak, že sundáš XTčka z jiného kola a doneseš je do servisu, aby Ti je vyměnili za zničené DB5.

                      A opakuji – zkontrolovat objímky – jak jsou oboje brzdy/řazení uchycené – pokud ty XT i ty DB5 jsou na objímkách (respektive řazení má samostatnou objímku), pak to jde, pokud jen jedny z nich nejsou (řazení je chycené na stejné objímce s brzdovou pákou), opět to nepůjde, protože pak neuchytíš řazení, když nemá samostatnou objímku a je chycené k páce, která je v rámci matchmaker/i-spec nekompatibilní (mimo ty redukce)

                      0 0
                      • l.bily  

                        ne chcem ich objednat z kupkola kde maju slusnu cenu, objimky su samostane, DB5 sa uz asi nevyrabaju, nemozu ich najit, co ich nahradilo netusim u SRAMU sa absolutne neorientuju.

                        0 0
              • l.bily  

                mam doma 4 kola vsetko shimano a robim to automaticky, robil som to v rychlosti vecer pri detoch a proste som si nevsimol ze tam nema ist olej, keby som to chcel vymenit za Shimano XT BR-M8000 bude to pasovat? Kto nic nerobi nic nepokazi

                0 0
                • atty  

                  Nevím, co „má pasovat“ ale do BR-8000 patří rozhodně hydraulický olej (tedy optimálně Shimano růžovej – ty zelené mohou mít trochu jinou viskozitu a vzhledem k probíraným problémům s „pumpováním“ BR-8000 série brzd bych nic jiného neřešil.

                  A obecně – na hydraulickejch brzdách na kolech se používají v podstatě jen dva typy kapalin – hydraulický olej a brzdová kapalina DOT 4.1 nebo 5 (pokud pominu speciality brzd, kde je jako médium voda atp.) – samozřejmě si musíš zjistit, co do konkrétní brzdy použít.

                  Takže pokud chceš prohodit brzdy za XT 8000, „pasovat“ a fungovat to bude, použije se hydraulická kapalina co máš, akorát budeš asi řešit délku hadic (při zkrácení hadic musíš použít novou olivu/trn), a taky jde o to, jak máš uchycený páky – pokud na samostatných objímkách, problém to není, pokud na objímkách matchmaker SRAM společně s páčkami a SRAM řazením, tak to buď nejde, nebo se musí používat docela drahé a speciální redukce.

                  Stejně tak, pokud budeš mít Shimano brzdy s pákami na některém i-spec adaptéru přichycené k řazení Shimano.

                  Takže nejdřív zkontroluj objímky pák – pokud máš vše samostatné, přehodit to půjde, jen budeš asi řešit délku hadic.

                  0 0
                  • l.bily  

                    Objimky su samostane, ja len roztec dier ktoryma sa to srubuje, ci treba menit aj adaptere ktore eu uz na bicykli

                    0 0
                    • atty  

                      Píšeš tak, že rozumět řeči Tvého kmene je přetěžké…

                      Pokud mají brzdové páky i řazení samostatné objímky na šrouby přímo k montáži na řídítka (není řazení připevněné na páce brzdy (to jsou právě ty adaptéry matchmaker/i-spec), jde to. V opačném případě – řazení nemá samostatnou objímku, ale je uchycené šrouby k páce/objímce brzdy, nepůjde to (bez specifických adaptérů)

                      Pokud se bavíme o tom, že přestěhuješ XTčka z jiného kola na to, kde máš pravděpodobně zničené DB5, OBĚ kola mají řazení i páky brzd na samostatných objímkách, půjde to, ale stejně musíš řešit:

                      1. délku hadice (pokud hadice XT budou kratší, než potřebná délka u DB5, musí se vyměnit celá hadice (několik stovek navíc, nutnost správného typu hadice – aby jí měli skladem)
                      2. pro průchod rámem se stejně musí hadice rozpojit, takže nové trny, olivy, nové naplnění a odvzdušnění (opět s dotazem na servis, aby měli příslušné díly ke správnému typu brzd – někde v menších servisech to prostě musí objednat)
                      0 0
    • Chlebovnik  

      Odnes to do nejbližšího Concept Storu. To bude ve tvém případě nejjistější řešení.

      0 0
      • l.bily  

        Ja si to urobim sam a rad

        0 0
        • kubad  

          sada těsnění páka 2×500kč

          sada těsnění brzdič 2×200kč

          vše na atomy rozebrat, důkladně vypláchnout isoprophylalko­holem, včetně hadic a doufat že to bude fungovat

          myslel sem že díly budou dražší, není to až tak strašné, ale stejně bych koupil nové SLX nebo XT a neřešil

          0 0
          • l.bily  

            Idem kupit nove, aj tak som to mal v plane lebo neboli bohvie co, ale chel som to pozret co presne sa tam udialo, mne nejde o peniaze to su zanedbatelne polozky, este aj radenie nx vymenim, to je tiez nic moc.

            0 0
        • Chlebovnik  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
        • Chlebovnik  

          Njn, pravda bolí. A někteří slabší jedinci to holt neunesou. =)

          0 0
    • l.bily  

      Na kupkole mi prisiel email na jaku vzdalenost ich chcem zkratit, vzdy mna tam ohromia ze hnet reaguju a to aj na dotaz v nedelu, ale toto som necekal.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.