• S1234

    Zdar, chtěl jsem se zařadit mezi servismany :) a pustil se do promazání vidlice Rockshox Yari a výměny oleje ve spodních nohách… ale mám pocit, že teď je to horší než předtím. Chtěl jsem, aby to holce 40kg líp chodilo a tohle radili v rockshox support. :)

    Před servisem měla vidlice při 40 psi SAG asi 10 % (nezatížená), při 50 psi už to bylo v pohodě.

    Postupoval jsem následovně:

    • Odpojil jsem spodní nohy.
    • Rozebral jsem vzduchovou patronu.
    • Odmastil vnitřek nohou.
    • Vyndal jsem jeden token ze dvou.
    • Všechno jsem promazal SRAM Butterem a složil zpět.
    • Molitanové kroužky jsem namočil do oleje, stírací kroužky taky namazal SRAM Butterem.
    • Do každé nohy jsem nalil 10 ml RockShox 0W-30 oleje.

    Nepřišlo mi to nijak složité, ale výsledek je tristní – teď to chodí hůř než předtím.

    Aktuálně:

    Při 50 psi má nezatížená vidle SAG cca 25 %.

    Při 64 psi je SAG okolo 10 %.

    A až při cca 120 psi se vysune úplně naplno…

    Máte nějaký tip, kde trouba udělal chybu?

    Dik za rady a postřehy, že jsem blb mi říkat nemusíte… tak nějak to tuším.

    0 0
    • novas752  

      To je nějaký divný, takhle se projevuje vidlice s přetlakovanou negativní komorou vůči pozitivní – což je po rozebraní podivný. Kolik vazelíny si do vzduchový komory dal?

      0 0
      • Sistematicx  

        Chapu to tak ze vydelal i air shaft a pak to foukal aniž by to prubezne propruzil na srovnani tlaku pozitiv x negativ.

        Ja bych to vyfouknul zas uplne. Zamačkl do zdvihu a pak postupne foukal a po 15 psi prubezne propruzil.

        0 0
        • novas752  

          Jenže to se chová úplně opačně. Vidlice má prázdnou negativku = pozitivka je od nuly extra silná tak, že je stisknutej dorazovej blok pod pístem = vidlice jakoby má trošku víc zdvihu než by měla mít a při zmáčknutí je extrémně tupá.

          0 0
          • Sistematicx  

            Ne kdyz si nasunes nejdriv znacnou čast air shaftu a ten spodni cup si nechas venku. Pak uz tam mas blby tlaky hned ze startu. Takto jsem si to narouboval poprve u boxxera jak to ma dlouhy. Po slozeni a prvnim foukani nejakejch psi byl v sagu hned a tvarila se ze je ready. Musel jsem to růčo pretlačit a roztahnout aby se to resetlo.

            Porad plati ze bych to nejdriv vyfouknul, zamačkl do plnyho a zacal foukat znovu a propruzoval. I kdyby to prohnojil vazelinou jak fox tak u lyrika/zeba/box­xera se mi nikdy prepousteci kanalek neucpal.

            0 0
            • novas752  

              To by mohlo bejt, to je pravda. Ale z tohohle je rychlá cesta ven naopak násilnym roztaženim proti negativce = sednout na přední kolo a zespoda zatlačit na řídítka.

              0 0
            • S1234  

              Ja to propruzoval, nekolikrat nafoukl na 120psi a zase vypustil… a pritom chodil do maxima, ale porad stejne, taky moc neverim ze jsem ucpal kanalek, ale uvidime, rozeberu a vycistim, trochu jsem doufal kdyz se ukazalo ze misto 0w-30 jsem tam dal 5wt… ale netusim jak velky je rozdil ve viskozite.

              0 0
      • S1234  

        Řeknu to takhle.. nešetřil jsem, v tom se trochu podezírám, že jsem ji tam dal moc.

        0 0
        • Sistematicx  

          No a na jakou čast? Na guferech je to fuk, stejne se to nadmerne mnozstvi za chvili vymacka ven. A jestli to bylo na pístu air shaftu ve stylu foxu krat sto tak… ;)

          0 0
    • S1234  

      Tak mám podezřelého ...... olej mám od kámoše co mi dal lahvičku 0W-30, ale pry to odlil z jeho litrovky, tak jsem se teď u něj ptal na možnou chybu a nevyloučil, že mi tam nalil 5WT měl za to, že chci dělat tlumič..(to by asi mohlo být vysvětlení ne?). Teď je otázka zda lze 5WT vyprat ipou z kroužků a nezničit je… no a možná bych měl ubrat i té vazelíny :).

      0 0
      • novas752  

        To určitě ne, viskozita oleje ve spodních nohách ovlivní leda citlivost vidlice v zimě. Pro lehkou váhu bych ho tam klidně nechal resp. dal naschvál.

        Problém se zcela určitě nachází ve vzduchové noze.

        3 0
        • S1234  

          Tak díky za tip, půjdu to rozebrat… třeba se něco objeví. Trochu problém že nemám s čím srovnávat. No minimálně získám rutinu v rozebírání.

          1 0
    • S1234  

      Tak jsem to rozebral a moc se s tim nemazal… vytrel hadrem a jen krouzky potrel vazelinou…a beha dobre/lip, trochu byl boj vyndat air shaft. Porad nevim kudy dochazi k vyrovnani tlaku.. ale asi to bylo ono. Diky za pomoc.

      0 0
      • va-bo  

        Je tam uvnitř krátký kanálek.

        0 0
      • novas752  

        Ve stěně vnitřní nohy je obtokový kanálek. Ve výšce, kde je těsnění na pístu pár milimetrů ve zdvihu.

        1 0
      • mirorek2  

        Zrovna jednu jarinu dělám. Tvl fotit tmu v hrnku :-DDD

        2 0
        • va-bo  

          Jo, povedlo se, je tam :-)

          0 0
        • TK75  

          Stejne nechapu proc ma levna Yarina krasnej pevnej cudl odskoku (v cervenym eloxu) a Lyrik Select posledni model takovej kinklajici šunt sroub na cervika.Celkove mi ta yarina prijde ze podvozek je kvalitnejsi

          0 0
        • S1234  

          Dik, priste si dam pozor :)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.