• cuki

    Nerad zakládám novou diskusi o této zde provařené vidli, ale ve starších příspěvcích není nikde zmíněna letošní verze SR Epicon LOD a RLR…

    Rád bych si pořídil vidlici se 120mm zdvihem. Nejpravděpodob­nějším kandidátem je Epicon 2010 RLD 100mm který bych pak přestavil na 120mm zdvih. Bohužel jsi vůbec nejsem jistý jestli to u letošního ročníku vůbec jde. Jaký je rozdíl mezi verzí 2009 a 2010? Jsou identické? Stačí jen ubrat spacer či nějakou pružinu ke změně zdvihu na 120mm?

    Vím, že verze 2009 má oproti verzi 2008 Al krk a pogalvanizované Al vnitřní nohy tím bude pravděpodobně mnohem lehčí. Verze 2008 má udanou váhu 1800g i s neřezaným krkem, Kolik má verze 2009 a 2010?

    Dá se verze 2010 přestavět na jiný zdvih jako dřívější verze (80,100,120 a 140)?

    díky za jakékoli věcné info

    0 0
    • v POHODÌ klokan  

      2009 a 2010 jsou identické, jdou přestavět na zdvih 120mm (jestli i na 140mm si nejsem jist). 2008 váží skoro 2kg (dost se liší od udávané), 2009 a 2010 okolo 1700g.

      0 0
    • Kynio  

      Trošku to obnovím..

      Na meridu sem si koupil epicona z druhé ruky. Je to LOD verze, podle měření (vypuštěný vzduch) je zdvih okolo 95mm. Zvláštní, ale je to tak..

      Vidlice není po úpravě a má takový tužší chod (vrací se pomaleji než třeba předchozí MZ xc 500 etas). Věřím, že je to vazelínou a je potřeba epicona předělat na olej. To plánuju, ale zajímá mě spíš zvláštní chod, spíš v chodu cítím lehký vibrace, jakoby něco lehce zadrhávalo, ale fakt jen lehce. Nedokážu to nějak líp vysvětlit. Máte s tím někdo zkušenost?

      0 0
      • Georrge  

        zdvih vidle měř při nafoukané, protože když ji vyfoukneš tak negativní pružina přetlačí pozitivku a sníží zdvih. A kolikrát o dost víc než o 5mm.

        S nastavením odskoku jsi asi laboroval že? Jestli to máš na nejrychlejší a pořád se to špatně vrací tak jedině dát do patrony řidší olej. Jinak odtrh má slušný? Jestli má trhavý chod, tak můžeš zkusit vytáhnout tlumící patronu (stačí povolit dva šrouby) a zkusit jak chodí bez ní, jestli je chyba v patroně. Předělání na olej je lehké, stačí vytřít vazelínu, trochu odmastit a nalít olej. Já ale doporučuju všechno olejem důkladně vytřít (hlavně vnitřní nohy), aby se zkrátil čas promazání vidle a abys neměl zezačátku horší chod jak s vazelínou, což trochu kazí dojem z úpravy.

        0 0
        • Kynio  

          právě odtrh se mi zdá skvělej. Oproti mé foxce float rl 2010 tam rozdíl je už pocitově bez použití váhy. Foxka trhne, kdežto epicon hladce zajede do zdvihu jako po másle. Celkově je ale epicon prostě tužší. Odskok nastavenej na minimum, takže by se měl vracet rychle, ale není to zase jak u foxky, tam je to kopanec a to se dá lehce doštelovat. U epicona už není co štelovat, tam jedině prostě vyměnit vazelínu za olej a tam už mám ale zase strach z vaklu. Možná to prostě zatím nechám tak a uvidím časem jak se trošku zajede. Dost se tu řeší taky problém s nějakým guferem při přechodu na olej. Utěsnění spodních matek atd. Nějak se mi do toho nechce, asi to vidím na T-T :)

          0 0
          • Georrge  

            teď je otázka, jestli jsi u foxu neměl zbytečně rychlý odskok, čili jestli jsi měl vidli nastavenou dobře. Na T-T je video jak správně nastavit odskok, a sice tak že kolo postavíš na zadní do svislé polohy, a pustíš ho volným pádem na přední kolo, vidle by to měla pobrat ale nemělo by se kolo odrazit od země (odrazí, ale to způsobí plášť, takže když to nastavíš na nejpomalejší expanzi, zjistíš si jak moc to odráží plášť, a šteluješ expanzi na co nejrychlejší ale tak, aby se kolo nezačalo odrážet víc než kolik to dělá plášť). Mi u axonu taky přijde že by expanze mohla být i ryhlejší, vozím totiž dost nízký tlak (65psi), ale zatím nepozoruju problém, v terénu se chová dobře. Jinak pokud je to fakt pomalé, tak jedině vyměnit olej v patroně za řidší (doufat že patrona není vadná), jde to fakt jednoduše, stačí povolit dva šrouby, vytáhnout patronu a ani nemusíš rozebírat vidli…

            Jinak na vazelínu se dá z oleje předělat vždycky :) ale jestli má minimální odtrh, tak bych se na to vysral, to už pak přínos oleje moc nepoznáš…

            0 0
            • Kynio  

              To s tím volným pádem zkusím. Zítra bude mít ze mě sousedka pode mnou radost :D

              Tlak mám mezi 55 – 60 psů. Takže taky celkem málo.

              Říkáš řidší olej, ale jakej tam je teď.. 10w? a hlavně kolik..

              Ohledně toho trhanýho chodu sem teď zjistil, že to dělá jen při rychlým zatlačení a rychlým uvolnění vidle. Pokud obojí dělám pomalu, tak je to pěkně hladkej chod..stačí trochu zrychlit/přitlačit a už je to cítit.. :-/

              0 0
            • Kynio  

              Dneska sem chtěl zvednou zdvih a nešel mi vytáhnout čep :( je dutej a asi naschvál naříznutej a ještě rozklepnutej na jednom konci asi 1 mm pod okrajem toho plastu, asi aby nešel jen tak ven. Nechápu proč..

              Jsou tam 4 dirky a momentálně je čep ve druhé od spodu (od pružiny). Tzn, že i u téhle verze je možnost 140mm zdvihu. To jen tak pro info ostatním, kdyby to někdo někdy hledal :)

              Kroužky pod stírákama tam mám nejspíš z kůže, vypadalo to tak. Určitě to byl vcelku savej materiál, tak sem je vyčistil a namočil do redrumu. Snad to s tou vazelínou nebude dělat neplechu.

              Chod se asi trošku zjemnil, ale možná to je placebo :)

              Jak je to s tím předěláním na olej ohledně problému s nefunkčním zdvihem..někde sem tu četl, že se olej pak dostane tam kam nemá a vidlice nejde do zdvihu. To platí i u verze 2010? Nebo stačí jen utěsnit dole šroubky a je hotovo?

              Ještě k tý viskozitě..do těch noh zespodu patří ten převodovkovej, nejlíp redrum kvůi mazání? A pod matici s Lockem patří jakej? Tam už se dává ten řidší olej pro vidlice 10w, 7,5w, 5w atd?

              Pod maticí se vzduchovým ventilkem není už žádnej olej?

              díky

              0 0
              • M13  

                Čep něčím vyklepni, třeba malým šroubovákem (přesné velikosti, aby nevlezl do čepu, ale ale ani se nezasekl okolo), nebo křebíkem.

                S olejem jsi četl správně, platí to u všech verzí. V případě problémů je třeba vyměnit gufero, ale to už jsem tu někde rozepisoval, tak si to nejdi ;)

                Ty oleje máš nějaký popletený (jestli to správně chápu):

                Do nohou lze dát téměř jakýkoliv, třeba 10w, tam se to tak neřeší

                Pod matkou s lockem je tlumič, tam patří tlumičový 10w, ale já tam mám 15w a nic jsem nepoznal

                Nad vzduchový pístek (pod matku s ventilkem) patří převodový, nebo obecně nějaký s vyšší viskozitoi

                0 0
                • Kynio  

                  ohledně gufera jsem to našel..ty si nakonec koupil to NBR GP 9.5×16×4?? Pomohlo ti to teda?

                  Ještě budu muset rozebrat tu olejovou patronu v pravý noze ať vidím, jak to gufero vypadá a celkově jak to tam je ať mám představu. Olej bych viděl na 10w popřípadě 7,5w, u foxky bejvalé byl obrovskej rozdíl mezi origo 10 a 7,5 mnou nalitým. Třeba se bude vidla vracet rychleji, než se vrací teď.

                  0 0
                  • M13  

                    Mám objednané to NBR GP 9.5×16×4. Doufám že tento týden ho budu mít, tak vyzkouším a dám vědět (ten olej se mi tam dostává asi po 150 km a zdvih klesne tak o 3 cm).

                    S 10w nic nezkazíš. Teď nevím jestli do tlumiče nebo do nohou.

                    Do nohou je to jedno, tlumič by to mohlo trochu oživit, záleží jak ti vyhovuje nebo nevyhovuje rychlosto odskoku.

                    Pokud máš třeba nejrychlejší a chtěl bys ještě rychlejší, tak 7,5w klidně dej, a trochu utáhni odskok, jinak 10w stačí.

                    Ale pokud ti zatím olej přes gufero neprotýká tak bych tlumič vůbec neřešil, zajímal bych se o to až při problému, protože jak se olej dostává do tlumiče tak se mísí s tlumičovým olejem a mění jeho vlastnosti.

                    0 0
                    • Kynio  

                      O kousek vejš si mi ale psal, že do noh se to moc neřeší, takže tam dám motorex do vidlic 7,5w, do tlumiče taky motorex 7,5w a pod stíráky do molitanu a pod víčko ventilku redrum. Nesedí mi trochu stejnej olej do tlumiče i do noh :) přece je v nohách kvůli mazání ne? Neměl by právě v těch nohách být nějakej hustej, převodovej (redrum)?

                      0 0
                      • M13  

                        V nohách raději řidší – vzlínání oleje a lepší mazání rozstřikem.

                        Spíše bych měl strach z normálního oleje do tlumiče, aby nepěnil ještě víc než originál (pokud nemáš tlumičový).

                        Do nohou se dává (do každé) 15–20 ml, pod ventilek stačí 5 ml a tlumič jsem neměřil, to musíš vyzkoušet, nejlépe podle starého oleje.

                        0 0
                        • Kynio  

                          Aha takže ještě spešl tlumičovej do toho tlumiče? Já myslel, že právě tam patří ten motorex fork oil. Takže tenhle je jen na mazání vnitřku vidle a do tlumiče nepatří? jakej tlumičovej bych tam měl dát?

                          kamoš mi může odlít od motorexu jakoukoliv vizkozitu..takže budu chtít 40ml 5W do noh a do tlumiče podle toho kolik z něj vyliju..teď ještě jakej ale do tlumiče..ten samej, jen 7,5w?

                          0 0
                          • M13  

                            Tak jsem koukal na ten Motorex a ten je podle mě v pohodě, zvláštní kupovat nemusíš.

                            Do tlumiče padle by oko 60–80 ml, ale tam je lepší to vyzkoušet, aby ho bylo dost, ale ne moc, kvůli tomu umělému dorazu.

                            0 0
                            • Kynio  

                              v tom případě když bude v tlumiči 7,5W a v nohách 5W, tak nevadí, když se olej vzájemně promísí. Ty viskozity se můžou míchat. Problém ohledně snížení zdvihu po pár set kilometrech bude spíš něčím jiným. Nevím ale přesně čím, ani jsem to nějak přesněji nedohledával tady na fóru..nevím jestli se to tu přesně řešilo

                              0 0
                              • Kublaj  

                                problém změny zdvihu je právě vnikáním olejem z nohou do patrony, to mám na vlastní vidli ověřený že to tak je… jinak přímo podle manuálu suntouru do tlumiče patří 10W případně na zimu 7,5W do nohou doporučujou 10–15ml 2,5w ale každej to bere podle svýho :))

                                0 0
                                • Kynio  

                                  No do tlumiče dám teda 7,5W a do každé nohy okolo 8ml 5W + 8ml 2,5W..aby bylo v každý noze kolem 15ml. A je to :)

                                  0 0
                                • Kynio  

                                  a uvidím co se s vidlí bude dít..

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  suntour doporucuje v manualu olej do nohou? zajimave.

                                  0 0
                                  • juli  

                                    jj v tomhle oficiálním tisku se to dá najít.

                                    0 0
                                    • juli  

                                      hmm, tak v novém workshop booku to nemůžu najít.

                                      Každopádně v tomhle z roku 2009 to je na stránce 158 oddíl 6.5. Tuning Tip

                                      0 0
                                    • Vilém  

                                      Toto jsem neznal , moc dik za odkaz. To me prekvapuje, ze neco takoveho publikovali, kdyz seriove maji vazelinove mazani.

                                      0 0
                      • Georrge  

                        jakou hustotu má vlastně redrum? 5w, 10w…?

                        0 0
                    • Kynio  

                      dost by mě zajímalo kolik mll do tlumiče, kolik pod ventilek a kolik do noh :)

                      0 0
                • Kynio  

                  konečně se zadařilo najít něco s potřebným průměrem a čep sem vyklepnul :) takže jsem na 120mm..

                  v týdnu seženu olej, podložku z měkkýho plastu a zkusím to předělat na olej

                  0 0
                • Kynio  

                  jinak už necítím ten trhavej chod..tu hliníkovou hřídelku na který je ta pružina jsem přebrousil smirkem, hlavně přes ty vyvrtaný (neodjehlený) dirky pro čep. Možná i to pomohlo, nevím jak moc ty plastový konce na pružinách přes to jezdí..Třeba vůbec a je to jen tím zvednutím zdvihu :)

                  0 0
            • MlokCZ  

              U Foxu je to s HS expanzí vše jinak a i se to nastavuje jiným způsobem. A ten test s dopadnutím na přední samotného kola s HS expanzí taky fungovat nebude.

              A i s jedinou expanzí je jen orientační (i je to na Milanovo stránkách uvedeno) a ne, že by se dle toho měl odskok ladit.

              0 0
          • MlokCZ  

            To je jednoduché. Ta Foxka má high speed expanzi a ten Epicon ne.

            0 0
    • Kynio  

      Poslušně hlásím, že výměna vazelíny za olej byla provedena bez sebemenších problémů :)

      Vidle komplet rozebrána, vytřena vazelína co nejlíp to šlo a vyčištěna.

      Pod ventilkem nebyla ani kapička oleje!!asi to opravdu rychle mizí.

      Do patrony jsem nalil asi 85ml oleje Motorex 7,5W.

      Do každé z noh asi kolem 16ml oleje Motorex 10W.

      Pod víčko s ventilkem od oka asi polívkovou lžíci Redrumu.

      Pod šrouby na spodku vidlice jsem dal těsnění a je hotovo..

      Chod vidlice je už teď někde úplně jinde i když před tím byl taky v pohodě. Měl jsem asi štěstí na kus. Teď není problém rychle s vidlicí pružit, před tím se jí tak rychle nechtělo..

      Vůle nikde, zatím nic neteče, uvidíme po pár stech km.

      0 0
      • Kynio  

        ještě na kožený kroužky pod stírákama jsem dal redrum..

        0 0
      • hctr  

        ja nevim ja to nemam nijak upravene a zda se mi, ze za ty prachy to chodi vyborne, az na to, ze po necele sezone jezdeni na tom mam vakl jak PIC@ :>

        0 0
        • BigKarel2  

          Já taky, a sere mě to!!!

          0 0
        • hctr  

          no, ale zas jak jsem koukal na ten monoblog stoji 600kc:d

          0 0
          • BigKarel2  

            No jó…ale nebudu každej půl rok kupovat novej monoblok :D

            0 0
            • hctr  

              jo je to picovina no :D a pak, ze epicon je supeer joo a jak jak blbecek si ho koupim:D

              0 0
              • BigKarel2  

                Taky si tak připadam…ale nadruhou stranu se tu vychvaluje spíš ten z TT, asi ho vyměnim a koupim ten ztuzenej…tak snad ten bude OK…

                0 0
                • hctr  

                  ja to asi vyhodim, nebo prestanu jezdit kolo mi zere moc penez:D

                  0 0
      • BigKarel2  

        Tak jaktože tam není vakl, když všichni říkaj že se tam musí vymezit vůle…

        0 0
        • Kynio  

          nevím, prostě tam není už od začátku co vidli mám po prvním majiteli. Vidlici jel prej asi 300km a já na ní mám kolem 500. Možná mám štěstí na kus, protože už od začátku má odtrh hoooodně nízkej..což sem překvapenej u vidlice za 3000Kč

          0 0
        • kyl  

          Taky vakl nemám ani na jednom.

          0 0
    • Rammsteinfan  

      Asi budu za vola, chci taky zvednout epicona 2010 na 120 mm, video jsem viděl, ale jak se pls vyndavá to štelování odskoku, abych se dostal na ten imbus?

      0 0
    • maajkee  

      No a prej, že v každým vlákně o Epiconu ho hned pomlouvám, je to blázen! :)

      Epicon je nejlepší vidlice na světě!

      9 z 10 bikerů doporučuje především Epicon T-T!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.