• lv3029

    Čus, rád bych přesedlal z 26-tek na 29-tky. Zvažuju tyhle

    Specialized Crave Comp 29 nebo Cannondale Trail SL 29 1. Máte s nimi někdo zkušenosti? Dík

    0 0
    • Mig_all  

      specialized no.1

      0 0
      • lv3029  

        Díky za názor, ale jeden názor mi moc nepomohl s výběrem. Prodejce Cannondalu mi tvrdil, že kola Specialized se venku prodávají v supermarketech, stejně jako u nás ty šunty ze suprmarketů. Oba výrobci mají dlouholetou tradici. Specialized dává celoživotní záruku na rám pro 1. majitele, zatím co Cannondale celoživotní záruku bez ohledu na to, kolikátý jsi majitel. Aspoň podle informací, které jsem dostal pér huba. Tak nevím.

        0 0
        • JakeF  

          Prodejce ti mele pěkný sračky, jen aby prodal…

          This limited warranty applies only to the original owner of a Cannondale bicycle and is not transferable to subsequent owners.

          0 0
          • lv3029  

            Myslel jsem si to, ale trochu mne zarazilo, že u toho Specializedu chybí spojka v zadní vidlici, prý kvůli pružnosti. Vážím 100kg a nevím, jestli by to nebyl problém.

            0 0
            • JakeF  

              Chybějící spojky v zadní vidlici bych se nebál, ty byly potřeba hlavně u véčkových brzd, u kotoučů se jejich význam dost zmenšil, takže je dost výrobců přestává používat.

              0 0
            • Mug  

              Nový Cannondale F-Si už zpevňující můstek zadní stavby taky nemá. Tady

              0 0
          • cenadamore  

            Tak ja bych zvazil jeste tohle:je to moc pekny,ma lepsi vidli,osobne jsem pocitil rozdil…a hlavne je hezci)

            http://www.trek-bikes.cz/…rfly-7/p-370

            Jinak ten Spesl neni urcite zadnej supermarket ani v zahranici…

            0 0
          • cenadamore  

            Tak ja bych zvazil jeste tohle:je to moc pekny,ma lepsi vidli,osobne jsem pocitil rozdil…a hlavne je hezci)

            http://www.trek-bikes.cz/…rfly-7/p-370

            Jinak ten Spesl neni urcite zadnej supermarket ani v zahranici…

            0 0
          • mtucek 1  

            Ja jsem presedlal pred 3 roky z 26 na 29 Cannona Scalpel a super. Zatim

            zadny problem. Vem jeste do uvahy , ze 29 full 100mm se chova jako 120mm ve 26. Obe znacky bych rekl ,ze jsou kvalitni, dobre a drahe.

            0 0
        • Mr.Dan  

          Tak určitě. To já tudle viděl v německym Lídlu prodávat Ferrari v akci za padesát papírů. A záruka na něj platila jen do projetí první kaluže. Ti prodejci jsou někdy pěkný zmrdečci a vohnouti…

          0 0
        • sharkeeCZ  

          od toho prodejce rychle pryc !!!!

          jinak kvalitou na tom budo kola podobne, Spesl opravdu neni supermarketove kolo, je to MASOVKA, ale vyhradne z bikeshopu

          0 0
          • fousek  

            Jak se funclub Socialized najezil:-) Ono je vpodstate jedno kde se to prodava, kdyz se to prodava jak housky:-) Tak polovina S co vidam je na danyho cloveka velka:-)

            0 0
        • Tekka78  

          Podle doživotní záruky na rám bych určitě nevybíral. Ty podmínky záruky jsou takový, že když bude prodejce chtít máš stejně smůlu i když jsi první majitel. Např. musíš každý rok na odbornou prohlídku kola a pak je v záručáku klauzule že jde o nadstandartní záruku a neřídí se ani občanským ani obchodním zákoníkem – z toho plyne nestandartní lhůta pro vyřízení takové reklamace apod.

          0 0
          • blaf  

            ale, ze ta „rozsirena“ zaruka funguje i prestoze se neridi zakonem to asi nepopres ne? zrovna Cannon meni ramy i po nekolika letech

            0 0
            • Tekka78  

              Netvrdím, že nefunguje. Ale při sporu s prodejcem se neopřeš o zákoník.

              Jinak co se Spešlu týče tak tady na to je i téma

              http://www.bike-forum.cz/…odminky.html

              Ale opět. Tím netvrdím, že to nefunguje. Výrobce to asi dává proto, že si věří, že se na rámu neprojeví žádné výrobní vady po 2 letech standartní záruky.

              0 0
    • king-bike  

      Specialized No.1

      0 0
      • Kubin-1  

        Zdarec, sem tady relativně novej ale něco už sem najezdil…jestli prodejce tvrdí, že Spešli sou v zahraničí k dostání v marketech tak jak říkal kolega od tohoto prodejce bych nic nekupoval…poměrně hodně sem toho nalítal po světě služebně ale nikdy sem nikde ještě neviděl že by vedle rohlíků prodávali kola téhle cenové a kvalitativní kategorie. Letos sem řídil 29" Spešla, právě model Crave. Rozhodoval sem se mezi Trek X-Caliber, Spešl Crave a Cannondale(už nevím jaký model). Objel sem několik prodejců po ČR a vesměs mi všichni řekli, že co se kvality týče je nejvýš cannondale…nicméně taky se u něj nejvíce platí za značku. Hned za ním je Trek a pak Spešl…nicméně s rostoucí popularitou Jardy Kulhavýho roste i obliba Spešlů v Čechách. Nicméně z těchto tří značek dostanete nejvíc muziky od Spešlu za stejně peněz. Jistě co prodejce to názor…vybral sem ten který sem zhruba od 20 prodejců slyšel nejčastěji…

        0 0
        • raw 4  

          tak to asi ano :-) Jinak je specialized „navoněná bída“ v poměru cena vs. to co za ní dostaneš za kolo.

          0 0
          • Tehu  

            ostatne malo kdo kupuje za ceny z katalogu, kdo nema na rozhazovani ceny si pozjisti a podle toho se zaridi (predpordej, vyprodej, apod.) a jsi na cenach Canyonu apod.

            masovka nemasovka, to by tak clovek mohl brat i Skoda auto :-D a jezdi s nim kde kdo…

            0 0
    • Edwin  

      Jen teda si tak říkám, že stojej docela dost peněz a krom nápisu na nich není nic zajímavýho. Ale ten černej spešl je fakt hezkej, to zase jo :)

      0 0
      • Kubin-1  

        U těchto firem se počítá s tím že ne malá část investovaných peněz je nápis na rámu…;-)

        0 0
        • Edwin  

          Jojo, ty samolepky taky nebudou zadarmo :)

          0 0
        • Pajas04  

          Jako u všech značkových výrobků :).

          0 0
          • AleZ80  

            Gianty, Treky(GF), Ghosty…bych taky považoval za značkové a cena je příznivější…

            0 0
        • bagr  

          Marketingem nafoukla bublina.Predrazena masovka.Nejhorsi kombinace.Ale spousta lidi si necha od nich vymejt mozek.To je pak tezky.

          0 0
          • Kubin-1  

            No masovkou bych nazýval spíše asi jiný značky…author, merida atp…Je jasný že velký značky mají na velký showroomy, hezký reklamy, sponzoring atd…Jsou více vidět a logicky se více nakupují. Člověk, který se v kolech a komponentech nevyzná a řekne si jednoho dne, že chce nový a dobrý kolo co udělá? Zajde do tohoto showroomu, kde vidí spousty hezkých kol za pálky a tak si myslí, že kupuje i kvalitu. No asi nekupuje šunt ala kauflandkolo nicméně by jistě mohl mít za stejný peníze mnohem více radosti. Ale každý soudruh podle svého gusta…

            0 0
    • BlackRaven1  

      Jak je to tedy s tou spojkou na zadni vidlici? Vadi to,ze tam neni?? Mam moznost koupit Crave se slevou

      0 0
    • BlackRaven1  

      Jak je to tedy s tou spojkou na zadni vidlici? Vadi to,ze tam neni?? Mam moznost koupit Crave se slevou

      0 0
    • Vendys76  

      Mam dotaz…

      Podle čeho vlastně posuzujete kvalitu kol jednotlivých značek??

      Komponenty jsou vždy tytéž – buď Shimano, Campa nebo Sram (mluvím o silničních kolech). Většina výrobců kol nevyrábí vlastní ráfky a používá ráfky některého z předních výrobců. Výrobci se dle mého můžou logicky lišit tedy jen v rámu kola. Kolo navíc jde na prodejnu jen částečně smontované a teprve na prodejně se finálně kompletuje pro zákazníka.

      Tedy k jádru dotazu. Jak poznáte kvalitu jednotlivého výrobce/značky?? Pochybuju, že někdo zná mechanické hodnoty materiálu použitého k výrobě, detailní technologii výroby a výsledný mechanický vlastnosti rámu.

      Dle mýho názoru jsou výrobci, kteří mají vlastní výzkum, testují svoje rámy v max možným zatížení a mají na to sponzorovat nejlepší jezdce a zajistit si odezvu z jejich strany a následně to promítnout do výroby. Pak je zbytek rodiny výrobců kol, kteří toto nemají a nemůžou patřit mezi špičku. Těžko bych si tedy dovolil říct co je lepší, jestli Cannondale nebo Specialized nebo např. Trek…

      To je můj názor a budu rád, když mi ho někdo z vás vyvrátí, případně mi obohatí o nějakou zajímavou info.

      0 0
      • maajkee  

        Víceméně je to jak píšeš. Dřív to bylo opravdu tak, že třeba Cannondale dělal opravdu tuhé rámy, velmi pěkně opracované svary a velmi kvalitní a odolné laky.

        Především u obyč alu rámu si troufám tvrdit není v podstatě rozdíl u rámu Cannondale nebo Spyder.

        U karbonových rámů, kde je pořád vývoj už můžou být rozdíly znatelné v matroši, v technoligii výztuh, vrstvení matrošev tom jak se rám kroutí, jak je odolný.

        U fullů pak člověk asi nejvíc platí za vývoj, někdo ty systémy musel vymyslet, levný značky jen berou okopírovaný systémy z číny nebo taiwanu, ale taky budou funkční. Jde o to jak se k tomu člověk postaví.

        0 0
        • Vendys76  

          Jo, chápu, ale myslím to ve vztahu na tuto diskusi, kde se řeší jestli je lepší Canon nebo Spešl (obojí v carbonu). Dřív se člověk podíval na konkrétní materiál použitý k výrobě, pak kouknul do tabulek mechanických hodnot, kde vyčet pevnost v tahu, pružnost, měrnou hmotnost, podíval se na svary, zda jsou trubky profilovaný, zeslabovaný atp.. a měl docela kvalifikovanou představu o kvalitě rámu.

          Dnes je otázka složitější (x druhů carbonových vláken, nedostatek info o mechanických hodnotách, vliv způsobu vrstvení carbonu atp..). Prostě si myslim, že otázka řešení kvality výrobce kol (z té top kategorie, která se jezdí v pro tour) je více méně o tom koho osobně preferujeme, kdo je náš favorit.

          Když to shrnu, podle mého nelze objektivně říct zda je lepčí Spešl nebo Cannon..

          Souhlas?

          0 0
        • nooski  

          Prakticky cokoliv je mnohem lepší než Spyder. To říkám jako majitel jednoho z nich.

          0 0
          • maajkee  

            Tak Spyder není přece jen jeden rám. Berou jich spousty. Co konkrétně máš na svém rámu špatně?

            0 0
            • nooski  

              Spíše co špatně nebylo :-) Všechny závity zaprasené od barvy, kolo nešlo dát do rámu, patka nešla bez upravení přišroubovat atd. U dalšího Spydera, co jsme měli v rodině, byly ty samé problémy. RB to je jiná písnička. Škoda, že jsem zrovna neměl prachy, když jsem stavěl krosku.

              0 0
              • maajkee  

                Tak je to u hodně rámu, normální je novej rám projet závitníkama, ofrézovat čela mufen. Málokterý rám už je 100% opracován.

                U RB si tohle všechno platíš už v ceně, rám od RB je minimálně dvakrát dražší, když budu brát velkoobchodku tak ještě víckrát.

                Službu ale splní ± stejnou. u RB je jedna věc jasná, na tvrdším silničním rámu jsem nikdy nejel. Pro někoho výhoda, pro někoho ne.

                0 0
                • Rubi  

                  taky mam tu zkusenost ze u ramu to tak byva, ale ne kazdy ma na to doma naradi no, kazdopadne lepsi ram jsem nikdy nekupoval, tak tam se to asi ani nevyskytuje za ty ceny

                  zkousel jsi social venge? na tom to bylo az neprijemne po ne dokonale hladke ceste, zatimco do kopce a do spurtu to bylo neco neskutecneho, kazdopadne srovnani s RB nemam

                  0 0
      • Dejv94  

        Ne všechny díly jsou stejné, někteří přední výrobci komponent také dodávají OEM díly výrobcům kol kteří to kompletují a tyto OEM díly nelze normálně koupit v obchodě (někdy je to jen jiný design, někdy je to jiný výrobek). Jako příklad třeba ráfky ZTR Crest a OEM ZTR Rapid (Rapid je ochuzený Crest s kalíšky na niple). Dále také závisí na výstupní kontrole v čínské továrně, jak moc si který výrobce zakládá na kvalitě a zmetkovosti.

        Jestli koupíš levnej rám od Cannondalu nebo od MRX je asi jedno, oboje to bude ± asi stejné. Rozdíl bude v Top třídě (váha, tuhost, nové technologie).

        0 0
        • McBlacky  

          s těma ZTR nemáš pravdu. Podle mě je Rapid blíže Alpine, nebo pro větší rozměr Iron cross. Každopádně to je dost jiný ráfek než Crest

          0 0
          • Dejv94  

            Seš si jistej?

            Crest: 380g (29), Rapid: 450g (29)

            Tvar vpodstatě stejný, Rapid má více materiálu na patkách a kalíšky.

            „In construction, the Rapid is most similar to the Crest aftermarket rim, though wider.“

            0 0
            • McBlacky  

              zajímavý. Jezdil jsem na testáku CD Flash 2013 a jak jezdím bez duší tak jsem to cvaknul a měnil, tak mi to přišlo, o dost užší a vyšší než Crest.

              Podle obrázku a popisu máš pravdu ty. Je možný, že to změnili za dva roky, ale spíš si to blbě pamatuju.

              0 0
    • Petr TREK  

      Koupil jsem za super peníz Specialized Crave Pro 2014.

      Přechod z turistický 26ky Trek 4900 2012.

      Je to úplně super. Jsem vážně nadšenej.

      Vážím v plné zbroji 108kg a vůbec mě nenapadlo zadní spojku řešit. A pro příklad Trek 4900 2013 taky už bez.

      Tak že za mě KUPUJ!

      0 0
      • BlackRaven1  

        Dik za radu! Po modelu Pro jsem pokukoval,ale cenove na to stale nemam,takze pujdu asi do zakladniho modelu Crave 29. A jak jsi spokojeny z geo? Ma ram spise zavodnejsi posed?

        0 0
        • Petr TREK  

          Ten Trek byl vysokej a krátkej,velikost 21. Jezdil jsem si jako pán :).

          A Crave mam zase 21 a je dlouhej a nízkej. Mnohem sportovnější posez. A v téhle velikosti 700mm šířka řídítek.

          Tak že geo řekl bych hodně sportovní. A za mě veliká spokojenost.

          0 0
          • BlackRaven1  

            Aha…tak to budu muset vyzkouset,spis bych chtel posed prave jako pan;-) Tak jsem dle geo uvazoval o Cube. I nejnizsi model od speslu Hardrocker mi sedl,co se tyka posedu

            0 0
            • maajkee  

              Cube kola jsou určitě spíš kratší než spešl, tam bys mohl dosáhnout vzpřímenějšího posedu, každopádně záleží na konkrétním modelu. Stačí kouknout na geometrii a uvidíš.

              0 0
              • BlackRaven1  

                a jakeho rozmeru si tedy všímat,pokud hledam podobne geo jako u toho speslu Hardrocka,kdyz mi sedlo? Délka horní trubky (horizontální) ??

                0 0
                • maajkee  

                  Koukat na efketivní (horizontální) délku, taky je dobré koukat na výšku hlavové trubky, pokud bude moc nízká, bude potřeba po představec velké množství podložek. Další faktor je úhel hlavové trubky – tzn. jak se bude kolo chovat v zatáčkách a při různých rychlostech.

                  Pokud vyhovoval posez, tak zkrátka hledat rám s co nejpodobnější geometrií.

                  0 0
          • BlackRaven1  

            Aha…tak to budu muset vyzkouset,spis bych chtel posed prave jako pan;-) Tak jsem dle geo uvazoval o Cube. I nejnizsi model od speslu Hardrocker mi sedl,co se tyka posedu

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.