Ahoj mam dotaz jaka musi byt sirka pasky do rafku vnitrni sirky 35mm.Musi byt pres celou sirku az mistu kam doseda patka nebo je tam jen aby prekryla dily na niple a ventilek.Vlakna jsem prohledal ale mozna blbe.Diky
Ahoj mam dotaz jaka musi byt sirka pasky do rafku vnitrni sirky 35mm.Musi byt pres celou sirku az mistu kam doseda patka nebo je tam jen aby prekryla dily na niple a ventilek.Vlakna jsem prohledal ale mozna blbe.Diky
Pro ,,bezduš,,od kraje ke ráje.Pro duši by stačilo překrýt díry,ale lepší je také od kraje do kraje.
Pro bezduše platí obecně pravidlo šířka pásky = šířka ráfku + 2 až 3 mm. Někteří lidi vozí i užší pásku, jen aby zakrývala díry pro niple. Ale to mi přijde jako více riziková varianta.
37–38mm dle profilu ráfku
Takze pokud dam sirku 35mm bude paska sahat az do toho profilu kam doseda patka gumy.Mam maly profil rafku.
35mm není ideál, trochu se vtáhne do žlábku uprostřed a nebude až ke kraji dej 37mm
Pásku na celou šířku až k bočním patkám. Vlep v jednom místě do ráfku papírovou pásku co kopíruje profil, v rádiusech u patek udělej čárky, a pak vyndat a změřit. Běžně je to kolem těch 2.5 mm navíc.
Diky za rady a asi lepit v jedne vrstve predpokladam.
Ano, začít 5cm před ventilkem jednu vrstvu dokola a skončit 5cm za ventilkem
Chci předělat na bezduše ráfky Rodi TRYP 30 (u Qayronu), pláště Michelin Wild AM TL ready. Pláště jsem sundal, abych se podíval na profil a šířku ráfku a našel jsem tam nalepenou pásku (viz foto), předpokládám že to není bezdušová páska, navíc je nějaká úzká.
Jak širokou bezdušovou pásku potřebuju? Vnitřní šířka ráfku je 30 mm. Bude stačit 32mm?
Dík
Udělej si z papírku jakoby mustr kraj -kraj bo tam máš ty výstupky atd. a pak si to změř a odečti cca 1mm a máš to .
32–33mm
Klidne 30mm, zalezi jak mas hluboky zlabek.
Ja ted do 30mm rafku v klidu lepil 30mm pasku. Byl to karbon a lepilo se extra blbe kvuli profilu. Zatimco treba do DT EX471 se lepi krasne
To sice ne, ale nebal bych se toho ;), levy uplne nejsou :).
Takze jak sjedu stavajici Tesu, prechazim na tuhle.
vidím to stejně
Mám ji doma ještě jsem to nepřelepil ale tu minulou také od Hanáka tam mám tři roky a žádný problém. Na to že jsem manuální vemeno to fungovalo dobře a za hubičku. ????
Kamarád si ji koupil na gravel a že se s ní pracuje fajn a přijde mu míň tuhá(je asi tenčí) než ta 4289. Spokojenost říkal.
Tak to je fajn, mensi tuhost je presne to, co tomu chybelo :).
Mně ta tuhost 4289 naopak vyhovuje. Už takhle jsem manuálně úplně levej, a pořád mi to ujíždí do stran. Ještě hlídat, jak moc tu pásku natahuju nebo nenatahuju, to už by mi jeblo úplně.
chci vymenit plaste na MTB a po ~3 letech provozu a jen dolivani tmelu bych asi mel vymenit i pasku (?) Akorat nevim jak sirokou – jasne, muzu ji zmerit, ale to znamena shodit plast a zrejme cekat bez kola nez koupim plaste, tmel a pasku, coz se mi nechce
Nebo tam muzu nechat tu starou (podle faktury servisu to je Enve paska)
Dokaze prosim nekdo rict jak sirokou pasku budu potrebovat na GHOST Lector 3.9 LC 2020
https://www.bike-life.cz/…black/d37303
nebo to proste musim rozebrat?
dik
páska ma být o 2–3 mm širší než vnitřní šířka ráfku
jasne, dik – to vim, ale vnitrni sirku rafku zjisim jen po shozeni plaste :)
trochu doufam, ze tohle kolo nemam sam a nekdo mi rekne kolik mm to je
Většina ráfků má šířku napsanou na sobě.
super, 620×25 (to prvni cislo uz nejde moc precist)
Jelikoz vnejsi sirka rafku je 30mm (zmereno), tak tech 25mm je asi realnych
diky moc
To první číslo bude asi 622, ale to není důležité. Koupil bych pásku 25–26 mm.
jasne, jdu na to, dik
jsem uprimne zvedavy, jak ta puvodni vypada – kdyz bude v pohode, je ok ji tam i po 3 letech nechat?
Já letos měnil oba pláště na MTB po 2 letech, teď už jsou tam půl roku nové, původní pásku Specialized 2bliss jsem nechával, protože byla netknutá. Na silnici mám původní DT Swiss nalepovací pásku s najetými přes 20tis. km (z toho půlka na duších, půlka bezduše), bez problému. Samozřejmostí je nedrbnout ji nějak třeba montpákou, ale vzhledem k tomu, že Fastraky, resp. Pro One nandám bez nich, tak pohoda.
27–28mm míň ne
Páska nemusí být až do kraje, ikdyz je to samozřejmě lepší.
Teoretický máš pravdu, ale :D
při příštím sundání pneu ji strneš nebo poškodíš,
Buď jen ve žlábku, to u extra širokých ráfků, nebo trochu zahnutá do bočních.
To je pravda. Ale mám pocit, že pneu líp zaskočí do patky ráfku když tam páska není až do kraje. Nemusí se mazat ani zvlášť moc prefukovat. Většinou při výměně pneu měním i pásku.
Držím se nepsaneho pravidla vnitřní šířka rafku +2mm =šírka pásky a 2 vrstvy, potom se mliko nedostává do kontaktu s rafkem a plast drží pásku na rafku a nemůže se ti kraj odlepit při nedostatecne odmaštěném rafku a nehrozí únik vzduchu přes niple.
Děláš to dobře:-)
pokud se ti chce pokaždé měnit pásku tak OK
to zaskakování asi nedokážu posoudit, nemám s tím problém, kompresor + používám montážní roztok na patky pneu, pak to skáče lehce
No jo, já těch bezdusaku neřeším tak moc, svoje dva biky a ještě asi třem kamosum. U každého tak jednou ročně.
Už máte někdo vyzkoušenou pásku T2C TT od Hanáka? Zatím jsem tady nenarazil na žádnou praktickou zkušenost a to už ji mají v nabídce dobré 2 roky. Vyplatí se experimentovat? Přecejen TESA 4289 je osvědčená a za stejné peníze… Díky
Je v pohodě, používám ji, je poddajnější a tak lépe sedí
4289 má větší tloušťku
4289 má výhodu, že vystačí i v jedné vrstvě pro silniční tlaky pneu. Nenašel jsem nikde tloušťku té nové T2C