• Alibaba

    Panstvo, mám problém:

    Mám nábu Alivio 94 sedmikolo a pokud bych chtěl vyměnit, za něco lepšího s osmikolem, co dělat ?

    Do zadní stavby ocelového rámu mi sic vleze 135mm nába, ale přehazka už se s vodítkem a kladkou nevejde pro nejmenší pastorek, takže řadím jen od druhého.

    Uvažuju tedy pořídit silniční 130mm nábu pro shimano 8/9 kazetu a hodit na ní osmičku MTB (devítku nechci). Můj úsudek je takový, že by tam nemusel být problém, protože ořech silničky je uhnutý víc do středu. Půjde to ? Co výplet ? Zkoušel někdo tuto kombinaci ? Je to úplná blbost ?

    Dík za reakce zkušenějších – se silničkama mám nulovou zkušenost

    0 0
    • Pedro RB  

      A není ten problém s neřazením na nejmeší kolečko v něčem jiném? (ohlá patka, vytahaná pružina v přehazce, zatuhlý lanko v bovdenech..) Protože mě na ocelovém silničním zimáku chodí řazení bez problémů i s 130 mm bikovou nábou. Vzdálenost nejmenšího pastorku od kraje osy bude pro 135 130 prakticky stejná..

      0 0
    • juli  

      Nějak nerozumím, proč chceš montovat 130mm nábu do rámu s roztečí 135mm. Rozměr od koncové matice k prvnímu pastorku kazety bude na obou nábách ±stejný a nebude mít výrazný vliv na řazení ve spodní části.

      Spíš bych užil rady Pedra RB a zkontroloval co píše.

      0 0
      • Alibaba  

        Asi jsem to špatně podal. Ten rám má 126mm je to ocel z 94 roku. Dělanej na nábu 130mm. Na ní řadím vpohodě. Když tam lupnu 135mm nábu, tak se rám sice na krev roztáhne, ale spodní trubky zadní stavby jsou tak natěsno, že už to mírný zvětšení úhlu zabraňuje přehazce aby skočila na nejmenší kolo.

        To Art: taky mě to napadlo, ale proč nezkusit upgrade na lepší komponenty namísto vejškrabků ode dna. Ve 130mm rozměru se nic lepšího pro MTB nedělá, a nový rámy z ocele se taky lehce (levně) neshání......tak nemám jinou možnost.

        0 0
        • art1  

          to mění pohled na danou věc . Ale do tak starého rámu už bych nic nedal . kup si novej rám

          0 0
        • juli  

          Tak tomu rozumím.

          Pokud by se měla použít nába 135mm, bylo by potřeba roztáhnout přípravkem zadní stavbu, srovnat patky zvonkama a pravděpodobně i patku přehazovačky.

          Cesta mešího odporu, bude spíše použítí náby se 130mm osou, ale jak se to bude chovat si nedovolím odhadnout.

          V každém případě by nejdříve vyzkoušel to co navrhoval Pedro RB, tam bych viděl hlavní problém.

          0 0
          • Alibaba  

            Jj, vím že se rámy ve své době roztahovaly. To bylo v časech, kdy se objevilo závratné osmikolo a většina rámů byla ještě na sedmičky. Ale chtěl jsem jít cestou menšího odporu. Nevím co na hrubé násilý patnáctiletý rám. V pružnosti a pevnosti kovových konstrukcí nejsem kovanej ;-)

            To Art1, samo by bylo lepší mít novej rám, ale já mám další kolo (hliník) poměrně nové a omezenej rozpočet na poladění „vozového parku“. Ocel bych si chtěl zachovat, nechci další hliníkový rám a na titan nemám peníze, na karbon ani peníze ani chuť…

            0 0
    • art1  

      píšeš to dobře – " je to úplná blbost "

      0 0
    • Singlespeed  

      Nevím, proč se to některým nelíbí, ale klidně si nech vyplést zadní kolo se silničním nábojem a bude to úplně normálně a správně fungovat. V ničem není vůbec žádný problém.

      0 0
      • Alibaba  

        Šmarjá, tohle jsem potřeboval slyšet !! Jestli za to dáš ruku do ohně ? Není problém silnici zaplést do MTB rámu ? (tady jsem měl na mysli třeba "jó můžeš, ale po každé jízdě budeš centrovat atp.), Není na ni problém dát MTB 8kazetu ? Já fakt nemám se silnicema žádnou zkušenost (nikdy mě nezajímaly), dvacet let se hrabu v MTBčkách, před tím Pionýr, Favorit, Eska…

        0 0
        • kubad  

          záleží jaký náboj zvolíš, ale u řady výrobců se silniční a MTB náboj liší jen delšíma koncovkama, nebo delší osou. tohle bych vůbec neřešil a klidně ho tam dal, nepředpokládám že by to tvoje staré kolo dostávalo v terénu nějakou extra nálož :-)

          0 0
    • zichis  

      Vzpomínám si, že když jsem rozebíral/seřizoval nějaký starší náboje s kónusovejma ložiskama, tak na osce mezi matičkama byly vždycky nějaký podložky, asitak od 5 do 10mm vysoký. Z nich by se dalo ubrat a zmenšit tak tu montážní šířku náboje. Dýlku osky bys musel ještě zabrousit s ohledem na šířku svých patek rámu. Je to jen nápad, jestli to půjde provést si nejsem jist. Ruku do ohně za to dám ledatak tvoji :-)

      0 0
      • Stancek  

        Presne tak, prebrat podlozky na ose a upravit rozmer presne na miru ramu.

        Ja tak vozim na silnicnim zimaku, kterej ma roztec patek 130mm zadni nabu XT, preskladanou na 130mm uz par let a vse fakci naprosto v pohode.

        0 0
      • Alibaba  

        Jj, dikec i Stancekovi, o „podložkách“ vím, já jsem si myslel na „průmysly“, třeba Novatec. Ale nějak už to pořeším, ono stejně už moc parády neudělá, i když… ?

        To Kubad: přesně ! Mám ho jen na takové to domácí ježdění ;-) Díky všem.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.