• krokus

    Vozíte někdo kromě Rychlého turisty silniční pedály na MTB? Leží mi ten nápad v hlavě už nějakou dobu. Mám ale obavu z několika věcí.

    1. Našlapávání v extrémně prudkých stoupáních. Když se člověku

    s MTB pedály nepodaří napoprvé našlápnout, může chvilku šlapat prostředkem tretry. Na silničním pedálu by to asi nešlo, tretra dost snadno ujede. Pokud bych v prudkém kopci sesedl, dost možná bych už nenasedl.

    1. Chození v tretrách. V terénu jsou místa, která se jet nedají, resp.

    které já nejsem schopen přejet. Nevím, jestli bych si u silničních treter rychle nezničil kufr (Look) nebo rovnou karbonovou podrážku (tretry Shimano).

    1. Silniční tretry mají nižší profil. Nejsem si jistý, jaké z toho

    plynou konsekvence. Minimálně bude třeba dát o něco níž sedlo.

    0 0
    • Lada,s  

      A důvod proč vozit silniční pedály na MTB? Nějaká výhoda?

      0 0
    • Pedro RB  

      Teď jsi vyjmenoval nevýhody. A jaké v tom vidíš výhody? Předpokládám, že máš na mysli čistě silničářské pedály i boty, ale myslím, že RT vozí jednostrané SPD s bikovejma botama, ne?

      0 0
      • krokus  

        Aha, to nevím, všiml jsem si jen, že má silniční pedály.

        Výhody: větší opěrná plocha, teoreticky lepší přenost síly. Možnost mít jen jedny (kvalitní) boty.

        0 0
    • prvniodkonce  

      Koukal jsem, že to tu někdo vozil, tuším někdo ze Supriders. Chápu, že to bude dobré na půlmaratony nebo maratony s lehkou tratí, kde nacvakneš na startu a vycvakneš v cíli, tam to může mít teoreticky výhodu

      ad1,2: představa, že jdu byť pár metrů, po skále v silničních tretrách s kolem na zádech, je dost pekelná, nacvakávání v terénu taky.

      ad3: keo má nižší profil, ostatní bych neřekl. Vliv na výšku sedla to mít bude, jinak myslím, že je to nepocítitelné. Následující sezonu se o tom přesvědčím.

      0 0
    • destr  

      Vozí / vozil to tak Mlynář, párkrát sem jel taky na biku se silničníma (protože spd sem zapoměl) a zdálo se mi, že se mi šlapalo líp. Ale z výše vyjmenovaných důvodů jsem to dlouhodobě zavrhl.

      0 0
    • ememem  

      ja to vozim naopak teda mtb aj na silnicke, nebudem mat predsa topanok jak zenska lodiciek…nicmenej ma toto nejake evidentne nevyhody?

      0 0
      • nox159  

        tuhost, prenos sily…

        vzdycky jsem si myslel ze je to kravina ze mam dost tuhe MTB boty a ze to bude neznatelne ale pak jsem vyzkousel a je v tom rozdil…

        ale porad vozim SPD i na silnici protoze se mi nechce zatim kupovat dalsi boty…

        0 0
      • kafac  

        No ja mam bot kolo skoro vic jak normalnich :)

        Dvoje MTB, jedny silnicni a jedny MTB zimni..

        0 0
    • Rychlej turista  

      Tak trošku osvětlím, jak to se mnou teda je: opravdu vozím silniční pedály, ale jsou to jednostranné SPD. A je to z těchto důvodů:

      1. Kolena – nemůžu mít kufry úplně nafest a proto mi vyhovují SPD se

      stranovou vůlí.

      1. Je pro mě zbytečné vozit oboustranné, když se zacvaknu a pak až

      v cíli nebo po švihu vycvaknu.

      1. SPD mám na všech kolech, což je výhoda jednotného nastavení a taky

      toho, že nevadí, když si vezmu jednu tretru silniční a druhou bajkouvou.

      1. Váha – mám silniční VP, které jsou o dost lehčí, než

      XTR, které mám na silniční plečce.

      1. Moje ego je dostatečně silné na to, aby uneslo nemístné poznámky

      silničářů o blátošlapovi s trojpilou na silničce.

      Nevýhoda je menší styčná plocha, ale kvůli kolenům tuto výhodu klasických silničních pedálů rád obětuji. Když je potřeba, můžu pedály vyměnit za oboustranné, ale z mi neznámých důvodů jsem to, přes původní záměr, neudělal a pak toho hořce litoval, když jsem na kořenech a výmolech ve Vimperku sázel jednu roznožku za druhou. Ale aspoň jsem tak důkladně otestoval kvalitu sedlovky :-)

      0 0
      • Lada,s  

        A které konkrétně máš?

        0 0
      • H4N$  

        „Je pro mě zbytečné vozit oboustranné, když se zacvaknu a pak až

        v cíli nebo po švihu vycvaknu.“

        Při těch hektokilometrech co jezdíš asi moc často nevycvakáváš =)

        0 0
    • Duppy123456789  

      Podle mě nesmysl, lepší jezdit na silnici MTB pedály než v terénu silniční (úplid chceš jen jedny boty)

      0 0
      • Rychlej turista  

        VP-R61

        Ty lehčí jsou starý model.¨

        Špatně zařazeno, správně je pod sem :-)

        0 0
      • kafac  

        Ono to neni tak docela pravda. Ja jsem taky jezdil jedny na silnice v MTB tretrach a SPD pedalech, ale po absolvovani cesty na Tour de France (cca 1200km za tyden) jsem se rozhodl koupit jak silnicni tretry tak pedaly. Kdyz jsem jel dlouho ve stoje (a to se tam jezdilo hodne, treba do Avoriazu nebo na Col de la Colombier) tak jsem citil, jak se tretry deformuji a bolely me z toho chodidla (tretry Sidi Eagle 5).

        Proto ta sirsi zakladna pedalu u silnicky ma asi svoje opodstatneni. Koupil jsem silnicni Specialized Pro Carbon Road (v Americe vysly na dobrej peniz) a uz se tesim na leto :)

        0 0
    • raceman  

      myslim ze neni problem…

      takovy REDACE jel v silnicnich tretrach a pedalech 24hodinovku v Bystřičce 2009 :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.