• RichK

    Ahoj,

    rád bych se zeptal na váš názor na kolo LAPIERRE Xelius DRS 8.0 Black Matt

    Měl jsem možnost si tohle kolo projet během dvou dnů v zahraničí a musím říct, že mě hodně příjemně překvapilo. Najel jsem přes 200 km s převýšením přes 3000 m a přesto jsem se cítil výrazně méně unavený než po podobné porci kilometrů na svém současném kole. Geometrie mi sedla, kolo krásně drží stopu ve sjezdech, dobře reagovalo v kopcích i na rovinách – celkově mi fakt sedlo.

    Po letech zvažuji, že bych udělal upgrade a udělal si radost. Kolo bych mohl sehnat zhruba o třetinu levněji a když do toho započítám prodej svého stávajícího kola vycházelo by mě to cca na 80 – 90 000 Kč.

    Máte někdo zkušenosti s koly Lapierre, případně s tímto konkrétním modelem? Zajímaly by mě vaše názory na komponenty, osazení, rám, jízdní vlastnosti, případně poměr cena/výkon. Vím, že finální rozhodnutí je na mně, ale rád si poslechnu i zkušenosti ostatních – třeba mě upozorníte na něco, co bych přehlédl.

    A pokud si myslíte, že se v podobné cenové relaci dá sehnat ještě lepší kolo tak jsem otevřený doporučením a rád si nechám poradit.

    Díky předem za každý postřeh!

    0 0
    • Azmir  

      Názor na Xelius ti neřeknu, navíc bys měl uvést aspoň výšku nebo jakou požaduješ velikost.

      Ale Xelius a jiné Lapíky mají za dobrou cenu tady(bývaly všechny velikosti, už je bohužel značně přebráno): https://www.sportokay.com/…nraeder.html?…

      Jo te%d navíc s kodem dostaneš dalších 15 % slevu, takže si 15 % z cen co vidíš odečti.

      Můžeš tam samozřejmě kouknout i na jiné značky.

      0 0
    • RichK  

      Děkuji za tip mrknu se. Nicméně velikost L na moji výšku cca 188 cm

      0 0
    • RichK  

      Máš pravdu měl jsem půjčenou velikost 58 což by odpovídalo XL. Nicméně ten Xelius jsem schopný sehnat nový lehce pod 100k a když prodám svoje kolo tak jsem na ceně cca 80k, ale určitě mrknu na to co jsi poslal. Díky!

      0 0
      • Azmir  

        No to by tě se stejnými počty vyšel ten co jsem postnul na 47k a to mi teda přijde sakra rozdíl 80k nebo 47k :)))

        Ano jsou tam o malinko horší kola, ale za ty ušetřené prachy koupíš klidně dvě sady karbonových kol.

        Rám a sada je stejná. Takže pokud ti nevadí výraznější barva, asi bych neváhal, dokud běží ta –15 % akce.

        0 0
        • Kysky  

          Rám je úplně jinej. Srovnávaš starý SL s novým DRS

          0 0
    • Nakladac  

      Od letošního roku ho jezdím a nemůžu si stěžovat.

      Přešel jsem z Scott Adict (špalky, lanka), takže příjemný šok ohledně el. řazení, brzd, tuhosti, geometrie a pocitu z jízdy. Výborně drží stopu ve vyšších rychlostech, dobře mi padne do ruky.

      Ale víš jak, sto lidí, sto chutí :-)

      2 0
    • krokus  

      Dneska jsem po delší době vyndal sedlovku ze svého Xeliusu. Je to originál Lapierre. Její stav mě tedy překvapil, viz foto. Je to vymačkané opravdu dost. Utahuju na 8 nM (povoleno je 8–10). Teď už jsem to na 8 nM radši neutahoval. Ale nejsem si jistý, jestli je vůbec bezpečné s tím jezdit. Taky nevím, jestli je takto ten zajišťovací prvek ve správné poloze – je jakoby povylezlý (nevím, jestli v důsledku deformace té sedlovky, nebo to tak má být).

      0 0
      • Hrabex1  

        na fotce neni moc videt, to bys musel vyfotit na svetle, Ja na vymackany sedlovce jezdil, myslel jsem, ze kdyz budu mit sedlovku upnutou asi 3–4 cm pod tim vymackanym mistem, nic nehrozi.najel jsem par tisic km a svete div se, ona praskla. Nastesti narozdil od tebe byly ty otlaku vzadu a praskla vzadu. Takze jsem si hubu nerozbil. Co z toho vyplyva pro tebe, si preber sam.

        0 0
        • krokus  

          Hlavně nechápu, proč se to stalo. Origo sedlovka a utažení podle předepsaného momentu.

          0 0
          • Hrabex1  

            tezko rict, nejakej ostrej vystupek v tom upinacim mechanismu?. Az koupis novou sedlovku, misto upnuti zdrsni jemnym smirglem, pouzij pastu na to urcenou a upni to mensim momentem nez ted.

            0 0
            • krokus  

              Možná je ten doporučený moment opravdu nesmyslně vysoký. Naznačoval mi to i mechanik, u kterého jsem kolo měl. Ale je to divné.

              0 0
              • Hrabex1  

                No je to blby. A na ty novy sedlovce si udelej fixem rysku v miste upnuti – abys videl, jestli neni upnuta malo a nezaleza. No a pk behhem prvnich jizd musis pravidelne kontrolovat.

                0 0
      • J1RKA  

        kamos ma silnicku lapir ten zamek je srovnanej s ramem, tyho mas vylezlej asi jetam neco jinak

        0 0
        • krokus  

          Děkuju. Zámek vypadá v pohodě. Asi to bude tím vymačkáním sedlovky.

          0 0
          • Kysky  

            Máš strašně zašroubovanej i šroub zámku. Zkus ho povolit a zámek tam zpátky vložit povolený, jako povolený bude zarovnaný s rámem, takhle se kvůli zašroubování nevejde do jamky.

            0 0
            • krokus  

              Dík. Zkusil jsem, ale zámek při utahování šroubu zase povyjel. Asi to způsobuje ta deformace materiálu sedlovky? Je tam jakoby vyhloubená taková ploška.

              0 0
              • J1RKA  

                Tak tu sedlovku zasun jinak, mimi tu plosku, jetam neco blbe jak jsem psal

                0 0
                • krokus  

                  Tak cvičně můžu vyzkoušet, ale vysunutí sedlovky je dané, ne?

                  0 0
                • krokus  

                  Vyzkoušel jsem to, na jiných místech se to myslím chová korektně (zámek vylézá úplně minimálně). Je to tedy určitě způsobeno tou deformací sedlovky v místě upnutí.

                  0 0
    • krokus  

      Zkoušel jsem pohledat, jestli se ta origo sedlovka dá někde sehnat, ale nic jsem nenašel. Nějaký tip, co místo ní? Třeba tahle Sting?

      Ještě bych mohl zkusit zavolat do Mojekolo, odkud kolo pochází, jestli by tu originální sedlovku neuměli sehnat. Ale nejsem si jistý, jestli ji znova chci, když se dá takhle snadno zdeformovat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.