• lela

    Ahoj, mám gravela Trek checkpoint ALR 5 a chtěla bych si pořídit silniční kola. Našla jsem CAMPAGNOLO Zonda C17 v akci za 8500 (variantu pro Shimano) jen nevím, jak zjistit, jestli budou sedět na moje kolo. Chci je přehazovat skoro každý týden a nechci pokaždé něco dolaďovat. Standardní kola jsou bontrager paradigm sl s pevnou osou a diskovými brzdami. Uvítám jakékoliv rady, protože se v tomhle vůbec nevyznám. Jestli to je blbý nápad a měla bych vybírat jen z kol Bontrager nebo koupit stejná kola jen s jiným pláštěm? Díky.

    0 0
    • virtualcop  

      Šance na to, že když budeš prohazovat dva páry kol, tak nebudeš muset dolaďovat ani řazení, ani řešit škrtání kotoučů, je dle mého tak 20–30%. (dá se možná naladit mikropodložkama, aby byla kazeta i kotouče přesně stejně, jako u druhých kol = nemusíš pak dolaďovat).

      Přehazovaní kol (byť jednou za týden) většinu lidí rovněž dost omrzí – můžeš být výjimkou.

      Zondy jsou určitě slušná kola na silnici, ale model C17 je pokud se nemýlím jen na ráfkové brzdy a s úchytem na rychloupínáky (obojí pro tebe nepoužitelné).

      Musíš vybrat kola, která jsou na pevné osy rozměru tvého ALR5 (předpokládám 142×12 a 100×12) a na kotouče.

      Ty Paradigm SL nejsou tak úplně špatná základní kola a daj se sehnat celkem za hubičku – přemýšlel bych možná o variantě koupit druhej pár a oblíknout ho do silničních plášťů. Máš tak vcelku největší šanci, že nebudeš muset řešit podložky a ladit přesnou pozici kazety nebo kotoučů, případně obojího.

      5 0
    • Singlespeed  

      Přehazuju kola tak jak to zamýšlíš dělat ty. Vyžaduje to případně vypodložit setinovýma podložkama kotouče tak, aby byly na obou zápletech v naprosto stejných polohách a úplně stejně i kazetu, aby byla na obou kolech v naprosto stejné poloze a nemuselas štelovat řazení.

      0 0
      • Peslezedirou  

        Fajn je mít stejná kola, hlavně náboje, ideálně DT a kotouče…chtěl jsem použít starší kotouče shimano a na druhých kolech nové, musel jsem koupit díky pohybu starších ještě jeden pár…

        0 0
        • Singlespeed  

          Já mám na gravel DT Swiss GRC 1400 + kotouče Shimano a na silnici DXC RD Thirty5 + kotouče KCNC. Kazetu jsem podložkovat nemusel, ale kotouče ano. Podložky jsem si vystřihl z nápojové plechovky.

          1 0
          • Peslezedirou  

            Udělal jsem si hezký večer, měla to být akce na 30minut, po tom co jsem zjistil, že jeté kotouče CL nemají střed ve stejné vzdálenosti jako nové na druhém páru, pak jsem zjistil, že je jeden ořech kratší, ten nový je silniční a delší, do toho byla jedna kazeta XT 10speed, druhá Ulegra :-D když už mělo všechno klapnout, tak jsem zjistil, že jsem dal jednu podložku pod kazetu na jiný ořech :-) to bylo jak z hororu…

            0 0
            • Singlespeed  

              Něco podobného zažil asi každý hobbybastler :-) .

              0 0
              • Peslezedirou  

                Chápeš, jaký to bylo, furt nový a nový problém, jsem prohledal celý odpadkový koš, protože jsem myslel, že jsem ji vyhodil s bordelem…jako poslední mě napadlo, že bych ji mohl dát na druhý ořech, přeci nejsem tak blbý? No jo no :-D

                0 0
      • plzakj  

        Jj. Me nastesti staci pouzit stejne kotouce, i kdyz jsou kola ruzna.

        0 0
        • virtualcop  

          Mám dvoje odlišná kola (Bontrager a DT Swiss), stejný kazety 11–34, ale jedna v silničním (dlouhém provedení) druhá na HG MTB ořech (krátký unašeč), rozdílný kotouče (INT6 a CenterLock) a bez jakékoliv úpravy a podložkování mi to sedí tak, ža na to taky nemusím ani šáhnout.

          Ale to je obecně spíš setsakra štěstí, než pravidlo… :)

          Úplně bych nesázel ani na to, že i stejnej model kol, byť třeba z jiného ročníku, bude úplně stejně sedět, i když je to teoreticky samozřejmě největší jistota.

          0 0
    • jecnak  

      Jestli chceš takto často přehazovat, pořiď stejná kola a kotouče a kazetu s podobným rozsahem. Vlastní zkušenost.

      4 0
      • Alojs01  

        Nechal jsem to tak udelat, stejne naboje bitex, ovsem s rocnim odstupem a uz je tam malinko jina podlozka pod orechem a tak musim pokazde stelovat razeni… :-(

        Ale jinak to jistota je, no…:-)

        0 0
    • skaj  

      Hele nemyslim to nijak zle, ale – zkus si nez pujdes na pristich par vyjizdek svoje soucasna kola vyndat a vratit zpet. At vis, do ceho jdes.

      Jinak se pripojuji k teamu stejne naboje, stejne kotouce a velmi podobna kazeta. A zrovna kazeta muze byt kamen urazu – ja osobne nohy na stejnou kazetu v terenu i na silnici nemam.

      0 0
    • jerrymouse  

      Já přehazoval jak zběsilej a nakonec jsem zůstal u jedněch univerzálů (650bx45c pirreli H/M) a druhý kola dávám už jen na hodně dlouhý štreky po silnici (150+).

      0 0
    • lela  

      Díky za reakce, seženu si stejná kola a uvidím,jestli to bude sedět.

      0 0
    • Kacko  

      Jak je to u AXS? Můžu mít na jedné hazce dva profily pro různé kazety?

      Plánuju nové kolo a přesně takhle přehazovat gravel/silnice.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Prosím o radu zkušenější. Mám Canyon grail cf slx osazeno sram AXS se zipp koly. S kolem jsem nadmíru spokojen, nicméně mám teď období kdy bych více preferoval ježdění na silnici. Na podzim opět přijde zpět gravel. Dvě kola mi přijdou zbytečné, resp. si teď nechci dovolit. Přemýšlím o přestavbě na 2×12. Takže silniční kliky, navíc přidat přesmyk a kazetu s menším rozsahem za účelem menších skoků.

      čeká mě při tomto nějaký zásadní problém s kompatibilitou rámu s 2by setupem? Nebo to pouze výměna klik, namontování smyku a hotovo?

      0 0
      • jIrI___  

        Pokud máš hazku XLPR, tak při přechodu na 2×12 ji budeš taky muset vyměnit. 1×12 a 2×12 hazky jsou konstrukčně odlišné. Při použití silniční kazety a XPLR hazky to moc dobře nechodí, na velkých pastorcích je horní kladka příliš daleko od pastorků, taky jsem tuto slepou cestu zkoušel prošlápnout :)

        0 0
        • Kamikaze 591  

          Mám xplr hazku i kazetu. Tak díky za prošlápnutí slepé cesty. To můžu vyměnit celou sadu a stejně z toho nebude čistokrevná silnice…Tak ještě popřemýšlím.

          0 0
        • Kamikaze 591  

          Tušíš jestli tohle bude jen odšroubovat, současná převodník a našroubovat tento? https://r2-bike.com/…rey-44-Teeth

          0 0
          • jIrI___  

            Přehození převodníků není problém, naopak je to asi nejjednodušší způsob jak zvýšit rychlost na silnici. Jediné riziko je to, že převodník bude kvůli většímu průměru v kolizi se zadní vidlicí. Ale 44z není žádný extrém, to by mělo být v pohodě.

            0 0
      • Daf  

        Já bych začal silniční kazetou a uvidíš. Možná zjistíš, že to stačí. Do těch hodně rychlých převodů, co má standardní silniční kolo, se stejně člověk dostane až při jízdě z kopce, při závodech nebo při jízdě s větší skupinou. Taky můžeš zkusit jen koupit větší převodník a ponechat gravelovou kazetu.

        0 0
        • jecnak  

          S 10–36 kazetou se dá po silnici jezdi docela pohodlně a xplr hazka ji zvládne. Ty skoky nejsou nijak hrozné. Pokud se člověk nehoní v nějaké partě silničářů, tak i rozsah je dostatečný.

          0 0
      • Elektronik743  

        Nehrotil bych to tak, dal bych bych pouze adekvátně větší převodník, ta kazeta xplr má docela v pohodě odstupňování. Třeba 46z pro pláště 32–40mm. Převod 46×10 je stejný jak 50×11 a 46×44 stejný jak 34×32.

        1 0
        • Kamikaze 591  

          JJ asi dám jen o pár zubů větší převodník

          2 0
          • Singlespeed  

            Vozím větší převodník + kazetu 10–36 (xplr přehazka ještě zvládne). Na silniční švihy sólo i s prestižáky to úplně stačí (dokonce to u nás začali vozit i progresivní prestižáci :-) .

            0 0
          • Daf  

            Začal bych kazetou, to jemnější odstupňování bude mít podle mě větší přínos, než vyměněný převodník, který ti umožní hlavně větší maximálku z kopce. Pokud máš současný převodník 40z, tak 40/10 je to samý 52/13. To je převod, na který se při normální kadenci jezdí přes 40km/h.

            0 0
            • Singlespeed  

              Z praxe je 40z málo, 44–46 z o hodně lepší, 48 z už výborné i na bombení na hobby závodech. Kazeta 10–36 vzadu stačí s rezervou, 10–33 pro trénovanější a náročnější jedince vyžadující jemné odstupňování, ale tady je třeba už dát i jinou přehazku (xplr funguje spolehlivě do 10–36).

              0 0
              • Daf  

                Jasně, ideální by bylo to poladit to celé. Silnička to ale nikdy nebude, jde jen o do jaké míry udělat kompromis. Kazeta se snadno mění, bylo by to ideální. Pokud to nebude stačit, tak bych měnil převodník. Když dáš ale jednopřevodník 46 nebo 48 bude problém zase v kopcích.

                0 0
                • Elektronik743  

                  Převod 46×44 je stejný jako na silničce s kompakty 34×32. S tím jde šplhat i po stěnách, pokud to je asfalt.

                  1 1
                  • Daf  

                    Máš pravdu, já jsem akorát nepochopil, že uvažuješ s gravel kazetou.

                    1 0
                    • Singlespeed  

                      46×36 je taky až moc dostačující převod (přibližně 34×27), to ani člověk v kopci nemůže se silničáři zařadit, aby si neudělal ostudu. Když jsem jezdil s oddílem a někdo v kopci třeba na Svatý Hostých zařadil 39×25 (tedy dnešních 46×30), tak už bylo jasné, že je měkkej a ihned jsme mu dali pápá :-) .

                      0 0
                      • jecnak  

                        A teď se vraťme z pravěku do současnosti ;-)

                        2 0
                        • Singlespeed  

                          Ještě jsem nevyměkl a na Hostýn točím spokojeně 46×27 :-) .

                          0 0
                          • jecnak  

                            Ne že bych to neutočil, ale prostým srovnáním na několika kopcích vidím, že to lámání je sice pro ego asi lepší, ale v reálu jsem pomalejší a víc unavený. A nad některými stoupáními dnes už jen kroutím hlavou, na čem jsem to kdysi jel.

                            7 0
                            • Singlespeed  

                              Pokud jedu rychlostí 16 km/h, tak to dělá 75 ot/min na převod 46×27, to není žádné lámání, bych řekl :-) .

                              0 0
                              • jecnak  

                                Asi oba víme, že bez čísel z wattmetru respektive w/kg jsou to jen hausnumera :-) Reaguju na tu druhou část s 39/25. Právě to jsem kdysi jezdil i na Glockner, Mortirolo a podobné a fakt to smysl nedává, prostě jen silničářský ego a zpátečnictví.

                                3 0
                          • jIrI___  

                            Na Hostýně jsem pravidelně rád za 40z předek, 51z zadek. Asi proto jezdím nejraději sám, slabý motor :D

                            1 0
                            • Aduldinho  

                              Hele, každej není Single, ať si každý točí, co chce, není třeba si poměřovat pindíky! ;-)

                              2 0
                              • Singlespeed  

                                Já jsem slabej a starej kousek. Mladí chrtí a místní legendy to tam lítají " na hrubou" o polovinu rychleji :-) .

                                1 0
                          • Baroninakolech  

                            Z Rusavy přes Grapy nebo po silnici z Bystřice?

                            0 1
                  • jecnak  

                    Je a také proto je pak trochu problém v prudkých pasážích na gravelu. Mám přesně tuhle kombinaci 46×10/44 a na silnici naprosto dostatečné, jen ty skoky nejsou úplně ideální. Do terénu ovšem mi občas převody schází i když se to zvládnout dá. Kdybych se dnesk znovu rozhodoval, tak vezmu 44z převodník. Kazety 10–36 a 10–44 se dají provozovat se stejně dlouhým řetězem, jen je třeba dotáhnout/povolit b-screw na přehazovačce pro optimální chod.

                    Edit: Provozoval jsem přesně tu kombinaci, kterou dopoučuji – dvoje kola na gravel 10/44 a na silničních 10/36.

                    1 0
              • Kamikaze 591  

                Mám 42z a převod 42×10 je pro mě v pohodě i na „bombení“ na hobby závody. Rychlost s tím dávám 50km/h, víc nepotřebuji. Spíše mě více trápí to odstupňování dole. Nejčastěji mám zařazeno 13 z a skok na 11z a 15z není vždy ideální…

                Takže když bych dal kazetu 10–36 možná budu happy za nejlepší poměr cena/výkon

                0 0
            • Elektronik743  

              40/10 jako maximální převod stačí, ale třeba mně osobně to na jízdu po rovinách nesedí, chybí tomu „tah“ nebo jak to říct. A to mám kadenci 90+ a jsem na prostředku kazety.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.