Silniční kazeta 11-32 11speed a střední ramínko

91 nepřečtených
  • jonti

    Na novém kole budu mít tuto kazetu v kombinaci s převodníky 50–34.

    Na ježdění okolo Prahy mi to připadá jako zbytečné, v současnosti vozím 12–25. Mám taky pocit, že odstupňování (11,12,13,14,­16,18,20,22,25,28,32) je docela bída.

    Zvažuji, jestli rovnou z nového kola tuto kazetu rovnou sundat.

    Možnosti jsou

    1. prodat novou kazetu 11–32 i přehazku s GS ramínkem a koupit 11–28,

    vhodnou do Prahy i Alp a novou hazku s krátkým ramínkem.

    1. koupit novou kazetu 12–25 a 11–32 si nechat do Alp. Hazku nechat,

    i když vypadá hnusně.

    1. nechat si 11–32, neřešit a jezdit
    0 0
    • mr.a  

      Přehazovačka bude Shimano? Mám tu Ultegru 6800 s krátkým ramínkem a kazetu Ultegra 6800 11–28, obojí jeté 1000 km a uvažuji o koupi přesně té kombinace co chceš dát pryč. Pokud bys měl zájem, mohli bychom vyměnit s eventuálním doplatkem z mé strany…

      0 0
    • kycis  

      Novou silnici (ghost v profilu) jsem koupil s kompaktama a 12–30 kazetou. Po par stovkach najetych km jsem zjistil, ze nejvetsi 2 kolecka v podstate nejezdim a spodek je odstupnovany hodne nahrubo, navic mi pro jizde ve skupine chybel nejtezsi prevod.

      Tak jsem koupil 105 kazetu 11–25, s tou jsem neprosto spokojenej, nenasel jsem kopec co bych nevyjel ( a to nejsem zadnej zavodnik), a odstupnovani paradni (mam teda 10speed). Ale tu 12–30z jsem schoval a namontoval ji do Alp, tam se mi fakt hodila. Vetsinu kopcu jsem jezdil na 28z, ale kdyz uz byla krize, i ta 30 se hodila :-)

      Takze za me: koupit 11–25, nechat hnusnou hazku a 11–32 si nechat do Alp.

      0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Zrovna Ty tuhle kazetu nepotřebuješ ani do alp. Dyť si dobře pamatuju jaks nám ukazoval záda na Mortirolu :-D

      0 0
    • McBlacky  

      32 to už je fakt mentální na compaktu, pro tebe úplně.

      do ČR si kup 11–25 a kopců pak 11–28. Takhle to mám vymyšlený pro Šári až dorazí emonda.

      sám budu vozit 11–25 a 11–30

      0 0
      • jonti  

        Asi nejdriv vyzkousim tu 11–28. At uz mam to kolo.

        0 0
        • TJK  

          hele na compactu jezdím 11–28 … jediné kde mě to opravdu limitovalo bylo na výjezdu na Stelvio… neměl jsem najžděno a neutočil jsem pro sebe adekvátní kadenci abych nejel silově… co jsem stihl ale pochytit taky ty budeš výkonově o dost levelů jinde a troufám si tvrdit že těch pár opravdových kopců co u nás potkáš na 34/28 vyjedeš napohodu

          0 0
          • jonti  

            Stelvio bylo s 34–25 na pohodu, trpěl jsem jen na Mortirolu. Na Mallorce jsem měl loni půjčené kolo s 11–28 a jezdilo se s tím velmi dobře, přítelkyně bude mít kazetu 12–27, tak to bude více méně odpovídat a budeme mít dostupné podobné převody.

            0 0
            • TJK  

              pak si uprime myslim ze nemuzes mit problem… na moji fyzicku to bylo v nekterych mistech na stelviu moc a nemel jsem na to dat potrebnou kadenci ( sracka co ma houby najeto :-)) jinak uplne vpohode

              0 0
      • Mikikuba  

        Já vozím na ultra po x dnech na kole do 18%tního kopce 34/29 a to jsem fakt mrtvá:) 32 je naprostá zbytečnost fakt

        0 0
    • Honzis  

      myslím, že u 11ky je skoro fuk jestli je konec 28/32, protože těch převodů (uprostřed) je tam haba kuk. Před lety byla 9ka a tam bych pochopil možný nedostatek převodů buď uprostřed nebo začínání 11/12 resp konec 25/27/28. Spíš bych řešil vzhled, že 34/32 a GS vodítko vypadá na silnici „blbě“. Možná lepší vzít 25 a mít navíc 16z uprostřed, kterou pojedeš jistě častěji než 28z vzadu.

      0 0
      • jonti  

        Mně nakonec vadí docela i to 11–28, právě u docela často využívaných převodů je už ten skok o dva zuby. Bonus zase je, že nemusím skoro vůbec shazovat na malou.

        0 0
        • platypus  

          Na letňáku mám kompakt, vzadu vozím 10sp 11–25, příští kazeta bude třiadvacítka. Víceméně švihy si vybírám podle toho jak se zrovna cítím, když na to ten den nemám tak se do žádných hrdinských akcí neženu a třiadvacítka by měla vždycky stačit. Té malé placky se zas až tolik nebojím, dávám všechno možný, hlavně ať člověk nepřijede domů moc zmordovanej :-)

          0 0
    • mfilip  

      Pánové, netušíte jestli Ultegra 6800 s krátkým raménkem zvládne kazetu 11–32?

      nebo je nutná výměna za přehazovačku s delším raménkem … nebo dá se koupit delší raménko samostatně?

      0 0
      • karliner  

        Imho nezvládne ani s kompaktama.

        0 0
      • McBlacky  

        Max 30 a to ještě ne na každým rámu.

        0 0
      • Smazaný účet  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Darius  

        zalezi na ramu, resp. delce patky… moje stara 10s 105ka 5700 SS ma psano max. 28z a dava v klidu 32z a nejsis by dala i 34 kdyby se trochu posteloval B-screw… ale mozna je u novych 11s rad neco jinak a jsem uplne mimo

        0 0
      • jecnak  

        11–30 urcite ano 11–32 podle delky patky.

        0 0
      • mfilip  

        Diky vsem.

        0 0
    • madik  

      Vozim 100 kg a nejvetsi kolecko na 11–32 kazete jezdim relativne casto, kdyz ma kopec tak od cca 7% a vic. Skoro jsem uz i zacinal premyslet o vymene klik, protoze mam ten stredni kompakt 36–52 a mozna by mi sedelo vice spise 34–50. Ty nejmenjsi kolecka na kazete vpodstate nejezdim, takze vymenou klik bych asi nic neztratil.

      0 0
      • Tina  

        A nestačilo by vymeniť iba prevodníky? Rozteč máš predsa 110mm,t.j. ako compact.

        0 0
        • jecnak  

          V tomhle pripade staci vymenit jen maly prevodnik 36 za 34. Smyk to zvladne.

          0 0
          • madik  

            Aha to me ani nenapadlo to resit takto. Koukal jsem do par obchodu a nabidka neni uplne idealni. Jedine co jsem ted nasel je z bike-discount.de za prijatelnou cenu. Jen si jeste budu muset vybrat neco dalsiho aby se postovne lepe rozlozilo.

            Nebo kdyby byl tip kde bych to u nas mohl koupit, mam 105 sadu jinak, ale na 105 jsem zadne prevodniky nenasel prodavat, Ultegra by asi mela sedet taky.

            0 0
            • jecnak  

              Krome Shimana i Gebhardt a asi i Stronglight a TA Specialites. Otazkou je rozumna dostupnost a cena.

              0 0
              • madik  

                Tak jsem jeste namatkove prosel jeden obchod a mam asi vyreseno http://www.kolokram.cz/…39-zubu.html :) Jen doufam ze ta cerna barva bude stejna jako u mojich 105 klik, ale asi to bude cajk.

                0 0
                • mr.ricardo  

                  Rozmysli, jestli nevymenit i pilu. 34/52 je velky skok, i kdyz si s tim smyk nejspis poradi, tak na jizdu to bude nepohodlne.

                  0 0
                  • madik  

                    Vymena velkeho prevodniku uz nevychazi moc ekonomicky. Hlavně 105 prevodniky se samostatně neprodávají, takže jedině z Ultegra sady a stojí kolem 1.5k a ještě by mi to designově nesedělo ke klikám. Takže mám řekl bych dvě možnosti.

                    1. vymenit jen ten maly prevodnik na 34 zubu a zkusit jak ta kombinace 34–52 bude fungovat
                    2. Koupit nové komplet kliky 105 34–50 za cca 2.5k a prodat stavajici, nebo se s někym domluvit třeba na vyměně.
                    0 0
                    • McBlacky  

                      kup nový a tyhle prodej

                      0 0
                      • Honzis  

                        jestli ty kliky nejsou v top stavu, tak je za moc neprodá a fakt je lepší vyměnit to komplet a mít aspoň nejetý nový oba převodníky.

                        0 0
                        • madik  

                          No maji cca 600 km takze docela jsou OK. Ale mozna se na to vykaslu a budu se snazit spis zvysit vykonost a snizit hmotnost. To by taky mohlo byt dobre, ne-li lepsi reseni problemu :D

                          0 0
                    • jakub_kencl  

                      Taky vozím 100kg :-) a když jsem jel letos na Krkonošský maraton, tak jsem vyměnil malý převodník z 52/36 na 52/34, abych vyjel na Pražskou boudu. Myslel jsem, že to pak vrátím zpět, ale zatím jsem to tak nechal a nečiní mi to žádné problémy. Při shazování na malou holt vzadu shodím ještě o kolečko dolů než před tím a zuby v hubě mám zatím všechny :-)

                      0 0
                    • mr.ricardo  

                      Vyzkousej, uvidis :) co vadi me, nemusi vadit tobe. Kdyz jsem letos presel z klasiky na kompakty, tak jediny, co mi fakt vadi je ten velky skok mezi tacy. Jenze, kdyz jsem zjistil, co stoji 36z na 11s chorus, tak holt radsi vic shazuju vzadu.

                      0 0
          • Tina  

            No, ale potom ten skok 52/34z je na vybitie si zubov o riaditka. Takže IMHO „tudy cesta nevede“.

            0 0
            • jecnak  

              Chudaci bezzubi cykokrosari s 46/36.

              0 0
              • McBlacky  

                to je o 10z a supercompact s 34kou je 18z. Nebo mi něco uniklo?

                0 0
                • jecnak  

                  Ze uz ty dva zuby navic v rozdilu to nevytrhnou a pro turistu je to sumak.

                  0 0
                  • Tina  

                    Nie je to iba o počte zubov, ale o percentuálnom rozdiele medzi prevodníkmi.

                    Už Compact 50/34z je IMHO veľký skok 16z. Je to viac ako 47% (preto jazdím 50/36z). Semicompact 52/36z je oproti tomu „iba“ 44,4%.

                    Profíci jazdia 53/39z, t.j. rozdiel iba 35,9%.

                    Tebou odporúčaných 52/32z by bolo 52,9%!!! CX 46/36z, s ktorým porovnávaš je rozdiel iba 27,8%.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Ale to ja vim, jen mi to proste neprijde jako takova katastrofa. Najednou se z toho delaji afery a kdyz se tu tlaci monstrkazety vzadu… Proste bude muset zakvedlat vickrat pravou pakou.

                      0 0
                      • Tina  

                        Ale ty „monstrkazety“ pomohli k tomu aby sa mohli na silnici využívať dvojplacky a nemuseli montovať trojplacky. A tie kazety nemajú prevodové skoky 50% ;)

                        0 0
                        • jecnak  

                          Spis jsem narazel na bika a ted uz i na silnicni Sram s jednoplackou. Jinak viz prispevek vyse.

                          0 0
                        • standoslav  

                          Ale ho-no, na kolech jezdí více lidí, i ti bez síly, tréninku vyjedou třeba na Lysou horu. Pak to tam tak vypadá, že je tam sto cyklistů a 400 pěších. Jsem to kdysi „lámal“ na 42 × 22 a byl jsem tam raritou, dneska je to tam jak na Václaváku.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            no rozhodně ne všichni. Ted o víkendu na BGF dost lidí vzdalo a ještě víc se vytrápilo, protože zjistili, že 25 kazeta ,nedej bože ve spojení s klasikou, je na ně příliš.

                            A to se bavíme i o cyklistech s několika tisíci km nájezdu

                            0 0
                            • Honzis  

                              jasně, jenže takový extrém jedou 2× do roka, takže jejich blbost, že nemaj v záloze kazetu (Tiagra za 450Kč) aspoň 12–28 nebo 11–30z. Já začínám zastávat názor, že je lepší mít kazetu jemnější na běžné vyjížďky a na prasárny hold obětovat 5minut a přehodit jinou. Ono pokud někomu sekne, tak se nesmí divit, že neutočí ani 34/25 … což se na 4000m up lehko stane.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                jak už jsem tady psal, máme na obe kola 25 i 28 ale dospělo to k tomu že vozíme pořád 28. Nářadí mám doma top, práce na chvilku, ale stejně.

                                0 0
                    • jecnak  

                      Jinak mnou doporucanych je 52/34 a ne 52/32. 32z ani neumozni roztec, minimum je 33.

                      0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Ty s tema procentama carujes jak Babis s Kalouskem. Vypada to ohromne, ale rika to uplne kulove.

                      52 je o 52.9%!!! vetsi nez 34. Na druhou stranu, 34 je jen o 34.6% mensi nez 52 – to uz by slo.

                      :-)

                      Jediny smysl dava priblizne vyjadreni, rozdilu kolika prevodum vzadu odpovida prehozeni z velke na malou vepredu. U 53/39 jsou to cca o 3, u 50/34 cca o 4, u 52/34 to bude asi tak 4 a pul. Nemam cas ted na presny cisla.

                      0 0
                      • Honzis  

                        proto jsem do Polabské cesty do práce namontoval 53/42 a 13–25 :-) vzadu řadit skoro netřeba :-)

                        0 0
                      • Tina  

                        Napíšem to pod teba, aby bolo jasné, že sa bavíme o veľkých skokoch pri radení. Neber si to preto osobne pokiaľ myslíš, že sa ťa to netýka :)

                        Mnohí si tu IMHO s prepáčením s…ú do huby. Na jednej strane im strááášne vadia údajne veľké skoky medzi pastorkami na kazetách (napr. 11–13z), resp. použitie kazety 11–32z na silničke. Ale na druhej strane je skok pri radení na dvojplacke s 50/34z alebo nebodaj 52/34z úplne v pohode. Na svoj bajk by si to síce nenamontovali, ale pre nejakého neznámeho „hobíka“, ktorého ani nepoznajú to bude určite vyhovujúce…

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Ja jsem hobik, tak mozna do toho uplne nevidim, ale rozdil tam vidim..

                          Nemam vykonnost na to, abych jezdil kopce s 53/39 vepredu a necim rozumnym vzadu, vic nez 50×11 nepotrebuju.. vozim 50/34, skok pri razeni vepredu (dolu, na malou) mi samozrejme vadi, ale je to dan za ty lehci prevody, vzadu vozim 11–25 (resp 11–28, ale to jen do extra kopcu, tam uz ty skoky zacinaj vadit, ale v kopcich se to da prezit)..

                          A ten rozdil vidim v tom, ze vzadu radis mnohem vic, kdyz jedes po relativni rovine, na velke pile, potrebujes vzadu jemnejsi odstupnovani nez ma 12–32, jinak budes hodne casto na nevyhovujici kadenci, pokud budes mit vzadu 12–32, tak Ti ani sebejemnejsi rozdil vepredu nepomuze, IMHO, pokud mas sice vepredu velky skok, ale tam radis radove mene casteji, z velke na malou jen pod kopcem/v kopci, a tak holt musis soucasne o dve dolu vzadu, to je dan, ale s 11–25 vzadu jsou ty skoky na kazete akorat a na rovine i v kopci tak akorat jeden pastorek zmeni kadenci jak potrebujes, kdezto pri 12–32 uz je to hodne..

                          Asi jsem se do toho trochu zamotal, ale podle me vime, o cem mluvim..

                          0 0
                          • gerrard  

                            Pokazde kdyz si neco takoveho prectu, tak si uvedomim ze su stastny muz. :) Vozim na silnici na dvou kolech 2×10 kazety 12–28 a 11–27 a na jednom 3×,9 tady ani neznam rozsah kazety a jezdi se me na vsech stejne a ani na jednom nemam s razenim problem. Asi nejsu detailista. :)

                            0 0
                            • standoslav  

                              Každý má tu sílu jinak, někdo jezdí kadenčně, ať už ze zvyku, nebo ne a druhý pojme tu jízdu jinak. Když jedu s bratrancem a jeho synem (60,31) oba turisti. řadí jak plašani, jedou jak plašani, ale stejně mi ujedou a to já mám oproti nim Top kolo.

                              0 0
                          • jecnak  

                            Presne tak vepredu zaradim parkrat za vyjizdku, kdezto vzadu radime porad. A pro jezdce na takovych prevodnicich a na takove kazete proste ten skok znamena jen o jedno cvaknuti ravou packou navic. Ale samozrejme ma Tina pravdu jako vzdy, jen se ji nesmis navazet do toho co prodava a na co si tady ruzne nenapadne dela reklamu. Tak aspon kocim v takovem krasne jedovatem stylu.

                            0 0
                          • ememem1  

                            asi tak.

                            0 0
                        • Hroch obojzhivelnyj  

                          Na kompaktech pri razeni z velky na malou stejne prakticky vzdycky radim skoro zaroven i vzadu, a pak uz mi pripada fakt jedno jestli je tam 50 nebo 52 na 34. Teda mam vyssi Campu, tam se shazuje vzadu o nekolik najednou.

                          Zas mozna zavisi na pouziti, pokud to potrebujes v zavode v kopci kde visis na vlasku, tak to muze byt jina. Ale to uz by mel clovek mit vykon na jiny prevody.

                          0 0
                          • McBlacky  

                            v závodě je imho horší když chceš z malý rozjet velkou a akcelerovat. Obráceně to je lepší protože přehozením na malou si naopak ulevuješ-zpomaluješ a ten skok, když je neoptimální, doladíš poměrně záhy vzadu a jdeš si točit svoje. Když jsi ale v maxu na horizontku a potřebuješ rozjet rovinatější úsek a najedou ti kadence láme nohy nebo si podřadíš vzadu o málo jsi v koncích ;)

                            0 0
                            • Honzis  

                              proto skoro každej prasácky jede 50/23,25 aby na horizontu nemusel házet smykem … Na druhou stranu zase těch, co jezdí amatérský ligy, kde to může být problém, tolik není. A v nějaký odpadlý grupě/na maratonu si myslím, že se horizonty zase tak rychle nerozjíždí.

                              0 0
                              • McBlacky  

                                Naštěstí u elektriky to jde i v ***** tahu a mechanika se hodně zlepšila novýma 11s smykama s ´ocasem´.

                                Dřív to byl větší voser

                                0 0
                                • competitor  

                                  Trochu oživím a využiju. Někdo na BF se zkušeností s přehazkou Dura ace 9000 na kazetě 11–32.

                                  0 0
                                  • Člověk a jeho svět  

                                    Ty jezdíš Duru s kazetou 11–32…?

                                    0 0
                                    • competitor  

                                      Jasně, zapomněl sem dodat, že komentáře tohoto typu a podobných (za mlada jsme jezdili všechno na velkou apod.) nepokládám za přínosné. Ale když už, proč ne, na dovolenou do hor na stoupání 20%-25% mě to přijde jako docela příjemná alternativa, nejsem typ na kadenci „co noha nohu mine“, rád točím i tam. Takže nevidím problém.

                                      0 0
                                      • hannawald  

                                        Ja myslim, ze ta reakce smerovala spis k tomu, ze 11–32 se dela Ultegra, Dura uz ne..

                                        0 0
                                        • tromboonen  

                                          Tak vono priznejme si clovek se nepropadne do pekla kdyz da na kolo s Durou Kazetu Ultegra (to je kolikrat i dobra volba cena/vykon, bez ohledu na rozsah), ani kdyz jezdi kompakty a 11–32, ani kdyz to jezdi na kole s Durou… to jen nekteri ortodoxni pumpickari kolem projedou a maj blby kecy o detskejch prevodech… zajimavy jak kazdy obdivuje ty megahnusny ultra pastorky na 1× neco na MTB, co maj pomalu vic nez nejvetsi pily na silnici, ale 11–32 na silnicnim kole (a s Durou!) je svatokradez… :)

                                          0 0
                                          • hannawald  

                                            Ja s tim jako cisty hobik vubec zadny problem nemam, ale dotaz byl na Duru. Snad jenom nejaky ty gramy navic:))

                                            0 0
                                            • tromboonen  

                                              Dotaz byl jestli Dura hazka utahne kazetu s 32 pastorkem, jestli jsem dobre pochopil, napis na kazete specifikovan nebyl – a hned bylo Dura a 32 pastorek? To snad ne.. :)

                                              0 0
                                      • competitor  

                                        Takže sem si to dovolil otestovat sám a výsledkem je dobrá zpráva pro další příznivce brutálních stoupání s příjemnou kadencí. 32 chodí bezchybně i s plně vyšroubovaným stavěcím šroubem. Řekl bych, že je tam i tak ještě stále bezpečná rezerva, natož po zašroubování by tam snad šla i 36 :-) Takže přehazka Dura Ace x 32 pastorek – no problém.

                                        0 0
    • MartinRHC  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli bude nějaký problém když bych chtěl dát větší kazetu (30 nebo 32 zubů), jestli to pobere přehazovačka? Jedná se o tohle kolo.

      https://www.bradsky.cz/…p-12632.html

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.