• Marskatin

    Dvojka už je docela dlouhá, tak je tady čas na trojku.

    Na začátek posouvám nahoru poslední odkaz od milan.v Best tubeless road tyres 2023: Faster, more comfortable and less puncture-prone

    A jelikož momentálně vůbec nestíhám sledovat, prosím o shrnutí, jak je to momentálně s nasazením bezdušových plášťů v profipelotonu. Nemusí se jednat jen o worldtourové tý­my.

    Odkazy na minulá vlákna

    Silniční bezduše 6/2015 –5/2020

    Silniční bezduše 2 5/2020 – 3/2023

    1 0
    • Singlespeed  

      V posledním čísle 53×11 brblal Zdenda Štybar, že v Quick-Stepu neměl jinou možnost než jezdit bezdušáky, které dle svých slov moc nemusí, neboť se mu na nich nezávodí dobře (fasovali jen plášťová kola). V novém týmu Alula si může vybrat, jestli bezduše nebo galusky, takže bere galusky.

      1 0
    • milan.v  

      Bezduše jsou dnes ve World Tour základ, na galuskách dnes už jezdí jen pár dinosaurů, pokud můžou, ale většinou nemůžou… ;o)

      Nižší patra profi pelotonu jsou samozřejmě něco jiného, tam je ale také například Ultegra standardní hlavní sada, Dura-Ace už nemají zdaleka všichni…

      Je to hodně o možnostech a sponzorech, ono vyměnit 100–200 párů kol není až taková sranda…

      4 2
    • Mara547  

      Ahoj, prosím o radu. Mám ráfky DT SWISS 1100. Bezdušové pláště CONTINENTAL GP 5000 S TR 28mm. Pláště jsem nasadil na ráfek, obyč pumpou nafoukal. Ozvalo se menší lupnutí. Zatím jsel nedával mlíko. Chci se zeptat jestli je normální, že když plášť ujde, po několika hodinách, tak spadne z patek? Měl sem za to, že když se plášť nahodí, tak už by měl v patkách držet? Jde mi o to jestli tam můžu dát mliko a bude to v pohodě a nebo je plášť prostě špatně zaskočený a kdybych měl třeba za jízdy rychlý defekt, tak zničím ráfek, protože to hned spadne z patek? Děkuji za odpověď a rady.

      0 0
      • Hrabex1  

        U nekterych rafku, zvlast u DTSwiss se to deje. Je to dane vnitrnim tvarem rafku. Plast se snaz nahazuje (staci mensi tlak), ale po vypusteni spadne.

        Dej mliko, nafoukej a uvidis, melo by to drzet.

        2 0
      • Redjuu  

        On se může i kroutit, jestli byl ještě před chvílí složenej v krabičce. Až se vytvaruje dokulata, tak to zase bude lepší.

        0 0
    • capo  

      Rozumíte prosím někdo nabídce silničních TR od Conti? Nic z jejich road lineup nemá u sebe vůbec zmínku TR. Jejich gravel pláště ji mají. Znamená to že TR silniční přestali dělat, nebo to jen nemají dobře popsané? Vím že eshopech jde třeba GP 5000 TR dohledat, ale nevím jestli je to nějaký starší model či co…

      0 0
      • Hagner  

        Na tom odkazu co jsi poslal máš hned první plášť označený TR ;-)

        Grand Prix 5000 S TR

        2 0
        • capo  

          Aha! Já jsem celkem logicky ani nescrolloval dolů abych procházel celou jejich produktovou řadu a klikl rovnou na omezení pro „clincher“ a „Race“ a do toho tahle (fakticky jediná) silniční bezduše evidentně nespadá…

          Takže si odnáším že mají bordel na webu a silniční bezduše dělají, byť aktuálně vidím jediný model.

          0 0
      • Singlespeed  

        Díváš se asi špatně. Hned jako první na mě na stránkách Conti vyskočil GP 5000 S TR https://www.continental-tires.com/…ix-5000-s-tr

        1 0
        • ememem1  

          vcera som ich po neskutocnom dorucovani z bike24 nahodil.

          https://www.bike24.de/p1530143.html

          predchadzajuci model vydrzal 2 sezony jazdenia zima-leto po casto nic moc povrchoch s jednym defektom zelepenym nt dart raz a navzdy, jazdne vlastnosti do poslednej chvile ok. hmotnost aj sirka sedela uplne presne. za mna 5 stars.

          novy vyzera podobne bytelne, vyrazne viac ako schwalbe a nahadzuje sa o poznanie jednoduchsie. jazdne vlastnosti asi budu viac menej rovnake, po jednom prevezeni som nic zasadne nespozoroval. (vsetky testy v tomto maju top hodnotenie)

          k odolnosti a vydrzi sa pri novom modele vyjadrit zatial neviem.

          co som si ale vsimol okamzite, ze su dake uzke. aj su. a ked som si nasledne precital hodnotenia v odkaze tak je to tam viac krat spomenute, nabuduce budem citat pred kupou.

          na 19 mm rafiku maju 25-ky v reale 23.3mm.

          to ma teda dost nas ra li.

          takze ak to budete kupovat tak na zamyslanu sirku o cislo vacsie.

          0 1
          • TJiri  

            Mám šířku 32 mm a hned po nahození přesně 32 mm na ráfku 19C

            0 0
          • Hator  

            Na to si clovek musi dat pozor, drive byly plaste delany na rafky 19mm standardu. A tam to sedelo. Problem mel clovek co si koupil sirsi rafek treba jako ja 21mm a pak mela 28 Tufo realnych 31mm.

            Nyni jiz moderni plaste delaji na standart 21mm takze zase problem pro ty co maji 19mm rafky :)

            0 0
            • ememem1  

              to je prvy krat co mi to nesedi, predtym vsetky TLR co som mal (hutschinson, maxxis, schwalbe, conti) sedeli bud presne alebo boli minimalne sirsie, schwalbe dokonca velmi vyrazne, v podstate takmer o cislo viac.

              dost mozne ze to bude ako pise kolega nizsie tymi dnes uz standartne sirsimi rafikmi.

              0 1
          • Melvin  

            Já mám 25 mm na 19.4 mm vnitřní šířky hookless ráfku. Jinak nahození pláště hned na poprvé obyčejnou pumpou. Pláště sice nedrží tak dobře tlak jak předchozí Giant pláště, ale zato o poznání líp jedou.

            0 0
          • UHU  

            no v testech mají docela rozporuplné hodnocení – extra nebo už nikdy.

            0 0
            • ememem1  

              ne len v testoch aj v uzivatelskych hodnoteniach, ale presne rovnako je to aj u schwalbe one. za mna su jazdnymi vlastnostami takmer identicke ale su odolnejsie a bytelnejsie, mi prijde ze je tam viac gumy. posledny vyjazd som dosiel domov takto a vobec som o tom nevedel.

              0 2
              • Melvin  

                tvl to bych zahodil o pár tisíc km dřív.

                6 0
              • nomecz  

                na te fotce je misto gumy 50 let starej asfalt z Indickyho venkova ? na tomhle fakt jezdis ? pokud jo, tak teda hodne punk …

                4 0
              • gersa  

                To jsi jel 5k km dlouhý švih a neměl jsi čas zastavovat?

                4 0
                • ememem1  

                  ano, ano vsetci traja mate pravdu, ???? hanbim sa ale stalo sa.

                  0 1
              • Redjuu  

                Guma je na trhu sotva 2 roky a ty už máš 20 let starej kus. Kde jsi to sehnal? :-D

                1 0
                • ememem1  

                  to je stav po cca 2 sezonach zima leto a asi 6–7 kkm. skor ma prekvapilo ze to drzalo. budem davat vacsi pozor hlavne v zime.ked je to pod blatnikmi.

                  0 2
              • Cavendish  

                Tohle chce slušnou dávku ignoranství no :D

                0 0
                • Dejv0  

                  A od takových se pak dočteš, že ta guma nic nevydrží a trpí na defekty :D

                  0 0
                  • vrazdit  

                    Spíš bych řekl, že mu musí vydržet daleko víc než ostatním… :)

                    0 0
                  • ememem1  

                    to som nikde nepisal, naopak, odolnostou aj vydrzou su lepsie ako schwalbe(moja skusenost)

                    0 2
          • Redjuu  

            To mě překvapuje, já vždy u Conti měl opačný problém. Reálně o třídu širší. Dobrý vědět.

            0 0
            • Melvin  

              Právě, že předtím (GP4000) byly reálně širší než bylo uváděno. Teď bych řekl, že to odpovídá.

              0 0
              • milmat  

                Platilo i u těch prvních GP5000, S TR už sedí dle specifikace.

                0 0
    • filipino_23  

      Jezdi niekto Canyon Ultimate CF SL 7 a ich kombo DT Swiss Performance LN s Contikmi Grand Prix 5000 na bezdusich?

      0 0
    • Vrci  

      Dnes nemilé zjištění, Vittoria Corsa G2.0

      0 0
      • milan.v  

        Proto mi Vittoria nesmí na kolo…

        1 0
      • Hagner  

        Jo přesně tohle se mi stalo u posledních dvou gum a proto jsem s nima skončil :-D

        0 0
      • gersa  

        Stejná zkušenost

        0 0
      • Doyle  

        Z Vittorie jsem přešel na Pirelli a nelituju.

        1 0
      • milmat  

        To se naučili dělat správně až od N.EXT a Corsa Pro nebo jak se jmenují ty poslední dva pláště, co prodávají. Těch by se na kole nebál.

        0 0
        • Vrci  

          Jak dlouho se prodává PRO?

          0 0
          • jecnak  

            NEXTy mají stejnou konstrukci a zatím cca 2500 km a jsou v pohodě. Pro určitě zkusím.

            0 0
            • jecnak  

              Tak na zadním mi dal cca 4500. Je tam ale dost jízdy ze sedla do kopce. Bez defektu. 26mm.

              0 0
              • Cavendish  

                To je hodně poctivě dojetý

                0 0
                • jecnak  

                  Gumy je tam celkem dost, ale začala se trhat od kordu. Styl jízdy v Dolomitech jim asi taky nepomohl. Koupil jsem je zas, jen ve 30 mm.

                  0 0
                  • Cavendish  

                    A to je tady Vittoria Corsa N.EXT TLR Graphene 2.0 jen v 28mm verzi?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Byla to Vittoria Corsa N.EXT TLR Graphene 2.0 v šířce 26 mm. Teď jsem vzal 30.

                      Nejsem teď v ČR a Corsa Pro tu nemají.

                      0 0
                  • capo  

                    Vypadá to, že budeš používat 30mm na standardní jízdu na Emondě? 28mm jsi nezvažoval?

                    0 0
                    • jecnak  

                      Prijde mi, ze to jede tak nejak stejne. Z kopce mnohem vic gripu a lepe tlumi nerovnosti. Uz mam pripravene Pro ve stejne sirce.

                      Primarne resim plaste na Paris Brest Paris, kde je hodne hrubeho asfaltu, tak myslim, ze 30 budou ideal.

                      1 0
                      • milmat  

                        Pogačar jezdí na TdF Conti 5000 STR 30 mm. Takže bych se větší šířky také moc nebál.

                        3 0
      • Vrci  

        Ještě doplním: není moc ojetý cca 1200 km, kupovaný a nazutý loni 10.9., foukaný na cca 7,5 bar. V zimě neježděný.

        Zkusil jsem teď bontrager – na zipp nenasaditelny. Výměna za Pirelli.

        0 0
        • Hagner  

          Měl jsem na nich najeto něco podobnýho, caa. do 1.500 km :-(

          0 0
        • ladys  

          Tolik nefoukám ani dušáky ;)

          2 0
        • Maka123  

          Vsadil bych na to že ty pláště jsou starý

          0 0
          • kubad  

            prohrál bys :D

            1 0
          • Vrci  

            Pokud se nepletu G 2.0 bylo představeno v prosinci 2019. Do Čech se asi nic nedostalo před únorem 2020. Kupovaný byly na koloshopu, nevěřím, že by tam tak dlouho ležely.

            Měl jsem doma galusky mnohem déle (Vittoria i Continental) a neudělaly to ani jedny.

            0 0
        • jecnak  

          Reklamuj, bude uznáno.

          0 0
        • skaj  

          7,5 baru – to vazis 140 s kolem a nebo potrebujes v ramci treninku Paris-Roubaix aby to nejelo a citil ses jak na kostkach ne?:)

          Fakt zkus hooodne ubrat, budes prijemne prekvapeny. Pojedes rychleji a pohodlneji, ale samozrejme – proti gustu…

          0 0
          • zdenek  

            Samé výhody nízkého tlaku a jako bonus občasný defekt kvůli procvaknutí duše. :-)

            1 0
          • Vrci  

            Já mám metrák a kolo 7.5 + pití. Zkusím pod 7. Zkusil jsem to teď naťukat do sram a silca kalkulátoru a počítá to kolem 6.5 pro mojí šířku pláště a váhu. Tak uvidím.

            0 0
            • skaj  

              Podle mych zkusenosti Sram je super a dava dobry vychozi hodnoty i pro biky. A 6.5 bych se fakt nebal. A rovnou bych zvazil pro priste plast 30mm a vic at muzes vozit 5:)

              0 0
            • hrota  

              95–99kg, kolo 8+pití, mám teda na 21mm řádku 28mm Pirelli, ale výchozí tlaky mi to háže 5,09 a 5,34. Foukal jsem 6, ubral jsem a jede to opravdu lépe.

              1 0
            • macomb  

              Máš zbytečně moc, já mám taky metrák a předek 25mm foukám 6, zadek 28 pak 5. Teď to budu přehazovat (zadek dopředu a dozadu dám 30mm) a má těch 30mm už mám snad jen 4,5

              0 0
            • keymaker  

              Taky mam metrak a duse. Foukam zadek lehce pod sest a predek cca 5,5. Plaste mam 28

              0 0
        • jadamek  

          Slyšel jsem, že to může dělat cyklostar a podobné trošku agresivnější čističe…

          0 0
    • stojánek  

      Každou chvíli mám zalepený ventilky, že to nejde vůbec dofouknout. Stává se vám to taky, nebo mám nějaké šmejdy? Musím je vždycky vyndat a vyčistit.

      0 0
      • Vrci  

        Pokud to ventilkem neutíká, není důvod, aby se tam tmel vůbec dostal. Navíc do dlouhých silničních ventilků má dost komplikovanou cestu. Neujde ti náhodou nějaký vzduch vždy při nasazení pumpy?

        0 0
        • stojánek  

          Je to možný

          0 0
        • ladys  

          To ujde skoro vždy, někdo zde radil mít ventilek otočený na desátou případně druhou hodinu. Zdá se že se tím problém vyřešil. Tmel neprská a ventilek je OK.

          0 0
          • bodlak2  

            Já dávám 8 nebo 4 hodinu

            0 0
          • Vrci  

            Co jsem vyměnil hlavu pumpy za koncovkou od lezyne tak neuchází nic. Předtím jsem měl silca/vella, toppeak, Force. Vše stejné – upouštely.

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud už hlídat polohu ventilku, tak musí být konec ventilku uvnitř ráfku směrem dolu. Tzn. (jak píše bodlak2) 8 nebo 4. Ono to klidně může být ještě blíže k 6. I když se třeba trochu upouští, tak tmel na dně pláště to jen tak nenasaje.

            Cílem je, aby ta troška tmelu, která může být přímo už na konci ventilku před nasazením pumpy/upoštěním vytekla ven. Což jakákoliv horní poloha mezi 3 a 9 neřeší.

            0 0
            • ladys  

              Pokud má být ventilek směrem dolů, tak nemůže být na 8 nebo 4h-to je směrem nahoru ;)

              0 0
              • Hagner  

                „tak musí být konec ventilku uvnitř ráfku“ ;-)

                0 0
              • MlokCZ  

                Jak upřesnil už Hagner, směrem dolu musí být konec ventilku uvnitř ráfku. Tedy celý ventilek bude v tu chvíli samozřejmě trčet z ráfku směrem nahoru, aby tmel z toho konce ventilku uvnitř ráfku mohl vytéct. Pokud budeš mít ventilek kdekoliv, kde bude trčet z ráfku směrem dolu (12 hodin nebo v podstatě až kdekoliv od vodorovné polohy, tedy mezi 9 hodin až 3 hodin nahoře), tak při povolení ventilku ten zbytek tmelu z jeho konce (z konce uvnitř ráfku) nateče přímo do ventilku a zelepí ho.

                0 0
        • MlokCZ  

          Dostane se tam úplně snadno. Na konci ventilku uvnitř ráfku je vždy nějaký prostor v tom gumovém zakončení pro trošku tmelu. A jakmile je ventilek někde v poloze blízko 12 hodin a v tu chvíli se povolený ventilek nepatrně zmáčkne (při nasazení pumpy je to hned, u některých koncovek to ani bez toho nejde), tak ta trošku tmelu je tlakem zatlačena do ventilku.

          Když si hlídám při foukání (a ještě více při upouštění tlaku) polohu ventilku, tak mi vždy nezalepený vydrží i více let. Když jsem to ještě kdysi nehlídal, tak se často zalepil i velice rychle (ovlivní to i konkrétní koncovka na pumpě, pokud při nasazování ani trošku nezmáčkne konce ventilku, tak se zelepit nemusí ani při foukání ve špatné poloze).

          0 0
      • mxv  

        jakým tmelem? Tohle mi dělal NT Race, klasický NoTubes to nedělá.

        0 0
        • ladys  

          Dělá. I kombinace obou. V Race jsou jen delší vlákna.

          0 0
        • MlokCZ  

          Pokud se kašle na polohu ventilku při upouštění/foukaní, tak to dělá úplně každý funkční tmel. Jen některé to mohou dělat o něco více, jak kousky v tmelu to ucpou rychleji. U více tekutých tmelů bez kousků se to nemusí ucpat hned, ani když se dostane do ventilku jak většinu zase při foukání vyfoukneš ven než zaschne.

          Pokud se poloha ventilku striktně hlídá, tak to pak naopak nedělá žádný tmel.

          0 0
      • Redjuu  

        Ty bláho, dneska fakt aby měl člověk na cyklistiku 3 doktoráty a hlídal si, jestli nenafukuje s ventilkem na 8 a ne na půl deváté :-D

        Z mé zkušenosti je běžné, že se postupně zasírají a zhoršuje to nafukování. Jendou za čas vyndám vložku a oškrábu ji a jednou za delší čas koupím vložky nové za 27 Kč, vyměním a jde to zase jako zamlada. Stejně se mi vždy i trochu zohýbají od nafukování.

        0 0
        • bodlak2  

          V dolní polosféře se nechává při zaparkování doma, aby blivajz, co se do něj případně dostane, měl čas vytéct. Při nafukování si ho dej nahoru, přece se nebudu ohýbat až k zemi. Vložky taky občas vyměním, na alíkovi se dají koupit hrst za pár šušňů.

          0 0
        • ememem1  

          a ja na to je bem uplne a tento problem som fakt este neriesil. ale uznavam ze som lajdak, akurat to vzdy ked menim plast ocistim a hotovo.

          inak jak presne sa prejavuje to zorsenie nafukovania? jako ze pre zvysenei tlaku o 15 psi musim pumpnut ne 3 ale 4 krat alebo nejak inak?

          1 1
          • Vrci  

            Ne, pořád musíš pumpnout třikrát, ale musíš víc zatlačit do pumpy, protože i ventilek klade odpor.

            0 0
          • gersa  

            Že jsi lajdak jsme viděli

            Ty tvoje pláště mě ještě teď děsí

            0 0
      • jIrI___  

        Tohle mi začal dělat tmel Orange, s žádným jiným tmelem jsem na tento problém nenarazil. Ani nepomůže vyměnit vložku, zalepený je tubus ventilku. Pomůže projet ventilek vrtačkou, ale za chvíli to může člověk opakovat znovu, strašný opruz.

        0 1
    • tatakona  

      Ahoj, nekupoval jste teď v poslední době někdo Continental Grand Prix 5000 S TR 28mm? Potřeboval bych ověřit, jestli jsou stále širší než udávaný rozměr. Na BRR udávají 29, na webu v recenzích někde i více. Mám objednaný ráfek 24in/30out a řeším, jestli vzít 28 nebo 30mm, Díky moc.

      0 0
      • Kvetacek140  

        Vezmi 30, mam 28 a na rafkach s vnitni sirkou 22 mm maji přesně 28 mm

        0 0
      • kopeczech  

        Mám 30 a na ráfku s vnitřní šířkou 23 mm má 30,2 mm

        0 0
      • milan.v  

        Mám 28 na ráfcích s vnitřní šířkou 21 a mají 29 mm…

        1 0
      • seatik  

        Jen pro zajímavost, na ráfku 19–622 Giant SLR1 mají pláště Grandprix 5000 S TR 28mm šířku 27,6mm. Na ráfku 40mm vysokém s pláštěm 25mm S TR výška 63,5mm , 28mm plášť S TR má 66,3 mm.

        0 0
        • Raf  

          Ten nárůst výšky je u ráfkových brzd často problém. Sám jsem narazil – naměřil jsem šířku, koupil tlustý plášť, napumpoval ho na kole a při pokusu o odjetí jsem zjistil, že se netočí, protože se nevejde pod brzdu :D

          0 0
          • gerrard  

            Nesmíš se do silničních brzd pokoušet narvat plášť z MTB. :)

            0 0
    • Pikaču  

      Teda na bike24 maji conti gp5000 s tr mizerné hodnoceni a přitom hodne lidi hodnotilo.

      Ale koukam ze i moje švalbe pro one tle stejne mizerne.

      0 0
      • borda  

        Zajímalo by mě, jestli se conti gp 5000 dají už normálně nasadit? Zrovna dnes jsem nad tím přemýšlel. S pro one jsem spokojen, ale conti je conti. Každopádně určitě ne za cenu, co to bývalo… To.neslo nasadit, ani sundat. Děsná sračka.

        0 0
        • PucalkovicAmina  

          Nasadit jdou dobře. To co lidi kritizují je proti předchůdci především velmi špatná odolnost proti defektu (ubrali vrstvu na běhounu) a nájezd. Proto vznikla ještě odolnější verze All season a tuším závodní verze TT. Pokud kupovat, tak jedině ve slevě.

          0 0
          • borda  

            Díky. Zůstanu u schwalbe.

            0 0
          • Pikaču  

            Co je sleva? Za 1390 aktuálně. Minulý rok za ne chtěli skoro 2 litry.

            0 0
          • milmat  

            Nasadit OK, defekty cca stejně jako Schwalbe, ale oproti Schwalbe One Pro TLE jedou fakt dobře. Výdrž mám necelých 5kkm na zadním kole, což je takový dobrý standard.

            1 0
          • ememem1  

            to ze ubrali na behuni mas odkial ? ja mam tusimze uz tretie a zidany rozdiel neregistrujem.

            0 1
            • Hagner  

              Ty se divíš? :-D

              0 0
            • PucalkovicAmina  

              Nové 220 tpi vs staré 330

              0 0
              • ladys  

                Vrstva chránící proti defektu dle obrázků zůstala.

                0 0
                • PucalkovicAmina  

                  Ano, ale přeci jen, více „materiálu“ a jeho tloušťka lépe chrání, ale zároveň asi zhoršuje valivý odpor. Tady přidali vrstvu na bočnice, za jejichž nízkou odolnost byli kritizováni u 5000 TR. Je to takový kompromis, no. Věřím, že pro kolibříky co foukají málo, to může být perfektní plášť. Ti co kritizují budou v drtivé míře obstarožní pupkáči s nadváhou, co to foukají na 7 Barů :)

                  0 0
              • ememem1  

                aha, ok

                0 1
                • ladys  

                  To nemá na defekt vliv. Pláště do terénu slupky s-works 120tpi odolnější control 60 :)

                  0 0
                  • ememem1  

                    iste ze priama umera tam neni, ja som sa pytal skade je info ze je tam menej gumy na behuni

                    0 1
              • Cavendish  

                Možná má Vectran menší oporu, když pod ním ubyla jedna vrstva?

                0 0
                • PucalkovicAmina  

                  Ten Vectran je kevlar, ne? Když si vybavím neprůstřelnou vestu z kevlaru, do jisté ráže jí neprostřelíš, ale bajonetem jí propíchneš. Myslím, že to asi zastaví větší osrej šutr, větší kus skla, ale něco malého ostrého projde?

                  0 0
                  • ladys  

                    Je to jiný materiál. S podobnými vlastnostma. Pochybuju ,že vestu třídy IV odolnou proti samopalu propíchne budákem.

                    0 0
          • filipino_23  

            Takzke vesmes nedoporucujes hodit tyhle Contiky na bezduse a radsi koupit neco lepsiho.

            1 0
            • Cavendish  

              Co vzít spolehlivé Hutchinson Fusion 5 Perfomance?

              1 0
              • PucalkovicAmina  

                Kdo preferuje odolnost a výdrž jezdí TUFO Comtura 4TR. Neprůstřelný, jedou hůře, ale né o tolik. Jinak momentálně teda jezdím Conti 5000 S TR 32mm, které jsem tenkrát sundal kvůli defektům a najednou nedefektím :O Takže jo, pokud jsou za těch 1300–1400 tak jsou to hodně dobrý gumy.

                1 0
                • Jáchym 1  

                  Mám ty Tufa 4 TR ve 30mm.

                  Zatím absolutní spokojenost.

                  Na 4atm.slušně fičí,ale dá se i na 2atm pro max.pohodlí.

                  1 0
                • Pijer  

                  Vozím TUFO Comtura 4TR, mlaďas na nich trénuje a závodí na TUFO Comtura Prima. Zatím spokojenost, nechci to zakřiknout, vozíme mlíko a bez defektů.

                  0 0
                  • PucalkovicAmina  

                    Dodnes jsem ale nepochopil směrovost jejich vzorku, když to člověk dá, jak to mají na obrázku, tak dlouhá drážka co by měla odvádět vodu (ta nejdelší co vede od běhounu až do kraje) je v protisměru, to samé u těch PRIM. Vycházím z aut a motorek, kde jsou drážky tzv. do šípu po směru otáčení. Nebo třeba u Gravelových to má samo TUFO do šípu po směru.

                    0 0
                    • F1  

                      Údaj o směrovosti jsem nikde nenašel, ani šipku na plášti.

                      0 0
        • ememem1  

          to tazke nasadzovanie suvisi s tym, ze predchodca bol TL (tubeless) cize nebolo treba mlieko takze bol trocha viac „tough“ kdezto toto je teraz TR (tubelss ready) cize mlieko vyzaduje.

          0 1
          • PucalkovicAmina  

            To si nemyslím. Spíš ta dnešní verze je trošku širší(volnější) na obvodu bočnic nebo je ten materiál poddajnější. TL i TR je jen jiný název pro bezduše, ale je to to samé.

            0 0
            • ememem1  

              no ale je to tak. ne, neni to iny nazov, je to uplne ofiko, prva verzia bola naozaj tubeless a ne tubeless ready. pogoogli v google cache a najdes, je to jak pisem.

              0 1
              • PucalkovicAmina  

                Tohle jsem si taky myslel, ale TR a TL je prostě jen jiný název pro bezduše. Stejně jako u aut. Někdo má bi-turbo, někdo biturbo a někdo twin turbo. Ale furt to jsou dvě turba :D

                0 0
                • ememem1  

                  je a neni,u conti jednoznacne prva 5000ka bola tubeless a preto sa blbo nahadzovala, tato druha je tubeless ready. to ne i to iste. vid ta kolegova uvaha vyssie.

                  0 2
                  • Hagner  

                    Hele nechci ti do tý teorie házet videl ;-) ale měl jsem 5000 který se katastrofálně nahazovaly a rozhodně nešly jezdit bez mlíka. Když byl covid a Peklo severu se jelo na podzim, tak po něm přišly první 5000 S TR nahazovaly se líp a taky nešly jezdit bez mlíka ;-)

                    Tak že asi tak ;-)

                    0 0
                  • Hagner  

                    Ještě malej dodatek od Continetalu k těm 5000 TL ;-)

                    „Technologie TL je speciálně navržena tak, aby se bezdušová přizpůsobila požadavkům silniční cyklistiky. Snadno sestavitelný a spolehlivý při používání. Continental doporučuje používat Continental RevoSealant tmel.“

                    Je to zkrátka jen jinej obchodní název :-)

                    1 0
      • ememem1  

        to maju schwalbe aj conti a oba rovnako, jeni sa stazuju ze defektia, druhi ze ziadny problem. ja som u schwalbe tento problem mal (boli fajn ale odolnost a vydrz nic moc) preto som od nich presiel na conti a som v pohode. si vyber…

        0 2
    • seatik  

      Nemohu to nikde najít, ale provozujete někdo silniční bezduše bez tmelu a mlíka? Jako výhodu zde vidím při řezanci že není člověk olepený od tmelu a případně čistější práce při vpravení duše. Pokud bude trn, byl by připraven tmel v lahvičce a CO2 pumpička. Jezdím na bezduších už rok a bylo to do včera bez závad, kdy sem chytl trn. Při svlečení pláště sem však zjistil, že tmel tam mám dávno vyschnutý , takže minimálně 3–4 měsíce sem jezdil na sucho.. Jako nevýhodu zde mám jen to, že plášť budu muset přifukovat dejme tomu za 3 dny, kdežto s tmelem mi vydržel 7 dní.

      0 0
      • johnny-prague  

        Tak hlavní „servisní“ výhoda bezduší (pominu-li možnost jezdit nižší tlaky) je v tom, že ty menší defekty řeší doslova za jízdy. Zároveň pomáhá zacelit malý úniky kolem patky nebo ventilku.

        Já tedy aspoň (když už vůbec) nejčastěji řeším defekt na běhounu, nikoli bočnici, takže si spíš všimnu jen nižšího tlaku, při pauze dofoukám a jedu dál.

        Nicméně, pokud si plášť i ventilek sednou fakt dobře, možný to je.

        0 0
        • ememem1  

          no, plati na mtb al ne az tak uplne n asilnickach kde je ovela menej vzduchu a ovela mensie tlaky, je to imho celkom legitimna uvaha.

          0 1
          • gersa  

            Hele u nás v Cz to třeba platí obráceně než na Slovensku. Na silnici vozime spíš větší tlaky oproti MTB ;)

            1 0
      • ememem1  

        prva verzia conti 5000 bola jak pisem vyssie tubeless teda urcena na prevadzkovanie bez mlieka. ale okrem blebo nahadzovania to asi aj tak nkto bez mlieka nevozil…tak dalsi urobili tlr. tkaze ta uvaha je sice uplne legitimna, ale bohuzial trocha outdataed, neviem ci exituju tubeless cestne plaste, vsetko je tlr.

        0 2
        • Melvin  

          Třeba Giant Gavia vydržely i bez tmelu, ale zase vůbec nejely. A Conti jak píšeš bez mlíka nevydží snad ani den.

          0 0
    • JK_Cookie  

      Test Tufo Comtura 4 na BRR…snad to tu jeste neni:-)

      A jeste maji v testu gravel gumy Tufo,ale to sem nepatri..

      https://www.bicyclerollingresistance.com/…comtura-4-tr

      1 0
    • Cavendish  

      Tak sem dneska na Zondy C17 nahodil bezduše z toho, co se mi válelo doma. Ráfky teda TLR nejsou, ale dal sem do nich dvě vrstvy Zitto 21mm pásky z alíku. K tomu sem měl doma plonkové Alu ventilky s kuželovou hlavou. Mliko BikeWorx. Pláště sem použil dosavadní Fusion 5 TLR, jen provozované na latex duších. Překvapivě to všechno šlo nahodit nožní pumpou. Přední plášť nerosil vůbec, zadní trochu kolem patky a jen na jedné straně. Jedu to projet :)

      1 2
      • Cavendish  

        Tak mám problém :D přední kolo krásně drží tlak a nikde nerosí. Ale zadní po 35km ztratilo tlak 30psi. Doma sem plášť pomazal mýdlovou vodou, protože nikde nebylo vidět unikající tmel. No výsledek posuďte sami. Na obou stranách to ve stejném místě takhle uniká. V tom místě je na gumě nějaký šev. Po bližším zkoumání sem zjistil proč to tak je. I když sem kupoval obě gumy naráz a přední TLR je, tak zadní je z nějakého důvodu pouze obyčejná plášťová verze. Mám tomu dát čas a mlíko to pobere? Nebo je lepší to zahodit a sehnat správnou verzi. Díky

        0 0
        • jecnak  

          Dej tomu čas, bouchne až za pár dnů.

          4 0
          • Cavendish  

            Díky, milá odpověď.

            0 0
            • jecnak  

              chvíli trvá, než se doposune, namaže a vytahne patka. Nakonec k tomu ale dojde. Neriskuj.

              0 0
              • Stavel  

                Já bych teda na silnici měl strach i z obyč. ne-TLR ráfků. Plášť asi také nikdy těsnit nebude.

                0 0
                • Cavendish  

                  Jaký je rozdíl mezi obyč a TLR ráfkem. Já myslel, že jen v přítomnosti háčku proti spadnutí pláště do žlábku?

                  0 0
                  • gek  

                    Zdravím. To by mne také zajímalo:). Koupil jsem si totiž také Zondy C17 a pak si teprve všiml, že nejsou TLR (starší typ byl TLR). Hodně jsem přemýšlel, zda zkusit konverzi na TLR, ale strach mi to nedovolí…Může mi někdo, prosím, mojí obavu se Zondami C17 potvrdit nebo vyvrátit:). Dík

                    0 0
                    • ememem1  

                      kukni prvy a druhy thread, je to tam prebrate z kazdej strany.

                      0 1
                    • Cavendish  

                      Já se do toho pustil na základě informací ze zahraničních webů. Tam bylo uvedeno, že dvě vrstvy pásky a TLR plášť stačí pro bezpečný a provoz. Je pravda, že mi to do žlábku nepadalo a nahodit to šlo běžnou nožní pumpou

                      0 0
                      • gek  

                        Jj. Taky jsem to nejprve hledal tam a párkrát někdo zmínil, že to tak provozuje. No jdu tedy prozkoumat ty dvě předchozí vlákna, ale kdyby se někdo zželel a rovnou napsal dělat/nedělat, tak budu taky rád:).

                        0 0
                        • Cavendish  

                          Klidně to sem pak ocituj

                          0 0
                          • gek  

                            No…jsou tam lidi, kteří ty Zondy předělali na tubeless s použitím dvou vrstev pásky, ale není tam nikde poznatek po delším provozu. Zda došlo k nějaké katastrofě nebo zda s úspěchem je jezdili hodně tisíc km nic:). Takže tak…

                            0 0
                            • ememem1  

                              ja mam takto fulcrum zera (nie 2 way fit) a funguje to v pohode roky, ale davat to ako vseobecnu pravdu asi takzko.

                              0 1
                              • Cavendish  

                                Asi taky záleží, jaké pláště na tom vozíte. Rozdíl v patkách budou asi značný a některé pláště budou v pohodě fungovat a jiné asi mohou vyskakovat.

                                Já to každopádně dnes zase poslušně vrátím na duše a hotovo.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  ved pisem ze to asi univerzalne nemusi byt. nicmenej m e to funguje roky a to s roznymi plastami (schwalbe, conti, maxxis, hutschinson).

                                  0 1
                                  • jecnak  

                                    Jasně, ale bezdušovými – ty mají patku udělanou tak, že se nevytahne vůbec nebo v nějakých předem daných mezích. U dušových je to ruleta a navíc mají jinak tvarovanou patku.

                                    Jako bylo tady toho o bezduších napsáno asi kvadrilion včetně pokusů vozit na silnici dušový plášť jako bezduš.

                                    0 0
                                    • Cavendish  

                                      Já bych ale vozil oba pláště bezdušové :) zadního dušového bych se samozřejmě zbavil. V ráfku dvě vrstvy široké pásky. Teď sem oba vypustil a ani jeden nespadl do žlábku. Přední TLR držel pevně v patce, zadní obyč šel schodit lehce

                                      0 0
                                      • jecnak  

                                        Tak asi dobrý. Však jsem ti to psal do SZ. Bezdušový plášť na dušovém ráfku ok, dušový na dušovém (i bezdušovém) ráfku nok.

                                        0 0
                                    • ememem1  

                                      ano, som to chapal tak, ze sa bavime o tejto variante. naopak by ma to ani nenapadlo.

                                      0 1
                  • MichalOld  

                    Neblbni. Silnice není MTB. Hodnota tvýho života se při tvým experimentu rovná ceně debilního ráfku.

                    0 0
                    • gek  

                      Ok. Díky, myslím, že to je validní názor. Vlastně jsem ještě před příspěvkem Cavendiche byl rozhodnutý pro variantu latexových duší a jeho příspěvek mne zvyklal zase nad tubeless zapřemýšlet. A i tak mu za příspěvek děkuji, bez dotazů se člověk těžko něco dozví. Dozvěděl jsem se totiž v předchozích vláknech, že pro změnu vydatné brždění na ráfku hrozí výbuchem latexové duše:) No, je ten život komplikovaný:)

                      1 0
              • Hrabex1  

                Proc se ta patka bez duse vytahne a s dusi nevytahne?

                0 0
        • Singlespeed  

          Hlavně to neskladuj doma. Mohlo by to dopadnout jako kolo mé ženy před mnoha lety. Výbuch jako kráva a mlíko po celém bytě :-) .

          0 0
          • Cavendish  

            Bezpečně uloženo v garáži :))))

            0 0
            • rejdy  

              No já nevím, by mě zajímalo, co ta řacha udělá případně s rámem, pokud to střelí zrovna v místě, kde pneu prochází zadní stavbou…

              0 0
              • Cavendish  

                Zajímalo by mě to taky, ale asi to nebudu zkoušet :) takže gumy asi sundám a hodím do popelnice?

                0 0
        • miche  

          Tak to se omlouvám za Decathlon! Pláště máš z mýho kola :-)

          nemíchal jsem to a myslel že jsou oba pláště stejné … žádný podvodný úmysl tam nebyl! :-(

          0 0
          • Cavendish  

            O nic nejde, neřeš to. Jen teď nevím, jestli je teda nemám vyhodit úplně, nebo dojíždět v duší.

            0 0
      • Cavendish  

        Tak abych to uzavřel. Koupil sem správný zadní plášť a vyměnil ho. Nahodit to šlo naprosto v pohodě nožní pumpou a hned od prvního pumpnutí se to chytlo do patek. Kolem 3 barů se ozvalo jemný lupnutí. Nikde žádný únik, spokojenost.

        1 0
        • rejdy  

          Dobré rozhodnutí.

          0 0
        • gek  

          No a jaký to byl plášť? Díky

          0 0
          • Cavendish  

            Hutchinson Fusion 5 Performance TLR :) na zadním kole sem měl omylem obyč verzi, která TLR nebyla. Přední sedělo

            1 0
            • gek  

              A jakou pásku jsi použil? Dvě vrstvy?

              0 0
              • Cavendish  

                Už sem psal v prvním příspěvku. 2 vrstvy 21mm pásky Zitto z alíku, co se válela doma. Mlíko bikeworkx

                0 0
    • jecnak  

      PIRELLI: VOLUNTARY RECALL OF BICYCLE TYRES P ZERO RACE TLR SIZE 28–622

      The tyres recalled were produced between the tenth week of 2023 and the 24th week of 2023

      Milan, 20 July 2023 – To ensure the maximum safety of our clients, Pirelli announces that it is carrying

      out a voluntary recall of some bicycle tyres P Zero Race TLR of the size 28–622 which were produced

      between the tenth week of 2023 and the 24th week of 2023. The recall refers to certain problems of

      compatibility of the tyre with some wheel rims. Pirelli immediately launched the recall campaign,

      interrupting the sale of the products concerned, also those already present in the commercial

      network, and is defining with the relevant bodies the methods of recall for those that have already

      been distributed. These methods will be announced on the web site www.pirellicycling.com shortly.

      The tyres involved in the recall are the following:

      Model Name

      Model Number on the box

      Tire ID on sidewall

      Production Date Code on sidewall

      UPC Code on the box

      28–622 P ZERO TM Race TLR Classic

      3984300

      843L

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227398434

      28–622 P ZERO TM Race TLR

      4149600

      496N

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227414967

      28–622 P ZERO TM Race TLR Yellow

      4204400

      044P

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227420449

      28–622 P ZERO TM Race TLR White

      4204500

      045P

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227420456

      28–622 P ZERO TM Race TLR Red

      4204600

      046P

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227420463

      28–622 P ZERO TM Race TLR Gold

      4416600

      166T

      All date codes between “1023” to “2423”

      8019227441666

      1 0
    • Hrabex1  

      Ahoj, pouziva nekdo Michelin Power Cup TLR 25? Na RR je vychvalujou, jen je kvuli uzsimu behounu nedoporucujou na rafky>17 mm, coz by mne nevadlilo. Zajimalo by me hlavne, jak jsou na tom z hlediska obtiznosti nahazovani a sundavani.

      0 0
    • milmat  

      Testoval někdo tmel PIRELLI P Zero Smart Sealant Liquid 60ml Yellow? Prý je dobrý na vyšší tlaky pro road použití.

      0 0
      • HKou  

        Mám půl roku, 3000km v TLR SL a zatím to nejlíp drží tlak, dost to připomíná původní NT tmel před eko verzí. Zatím buď bez defektu, nebo se to zalepilo. Smrdí a barví všechno kolem :)

        1 0
        • Maka123  

          Včera jsem poprvé jel Continental TLR 30mm a velice, velice pohodlné a i docela rychlé. Jenom to nasazení na ráfek byl porod a málem jsem zlomil montpáky, dal jsem tam jejich tmel i když v koloshopu mi ho vymlouvali. Kola Bontrager karbonové.

          0 0
          • milan.v  

            Myslíš 5000 S TR?

            0 0
            • Maka123  

              Ano ty.

              0 0
              • milan.v  

                Tak pak je to v pořádku, protože jde o jedny z nejrychlejších silničních plášťů ve své kategorii, viz web Bicycle Rolling Resistance…

                2 0
                • milan.v  

                  1 0
                  • Maka123  

                    Já vím, proto jsem je koupil :)) ty Vittorky co jsem jezdil byly ještě rychlejší jenže neee na mojí váhu, ale zas se nasazovali rukou. Uvidíme vo to vydrží, předchozí bezduše Tufa asi tři roky zpět to byla katastrofa, ty ucházely tak, že jsem je foukal denně a jejich mliko nešlo z ráfku ničím jiným než aku vrtačkou s drátěnýmkartáčem. Ukáže čas.

                    0 0
                    • JK_Cookie  

                      Jaky Tufa jsi jezdil.Ja mel Comtura 4TR a tlak s mlikem v pohode.Nebyly nejrychlejsi,ale drzely v zatackach a za cca 8tis km zadny defekt.

                      0 0
                      • Maka123  

                        Comtury a foukalo to po 200km přes celý obvod pláště s jejich mlíkem. Vždy uznali reklamaci a poslali nové pláště, po třetí to letělo do popelnice. Jsem těžkej.

                        0 0
                        • Pijer  

                          Jestli se nepletu,tak Comtura existuje asi v pěti variantách

                          0 0
                          • Maka123  

                            Asi tři roky zpět, označení si nepamatuju. Jenom vím že Tufo v TLR už neee.

                            0 0
    • Pikaču  

      Tak jsem debil nebo ja nevim. Se schwalbe jsem bojoval taky ( tehdy jsem ale nemel booster) ale ne takhle.

      Zkusil jsem dnes poprve conti 5000 str na dt arc1100 kola a nahozeni ok- Ale po prvnim upustenim abych se ujistil zda drží v patce tak spadne cele do stredoveho zlabku. Sral jsem se s tim asi 3 hodiny bezradně a nahodil duše.

      Je jedno zda obmotam 1× nebo 2× pásku.

      Kamaradu jsem je nahazoval v pondeli na EIE kola ( bezpaskove ) a luxus. U mě porno a jsem naßranej.

      0 0
      • Vrci  

        Zkoušel jsem bontrager, který prý vyrábí Conti, a na zippy jsem je vůbec nenandal. Duší jsem je dostal do jedné patky, ta druhá bez šance. Po dvou hodinách to vzdal i shop, kde jsem je koupil a vyměnili je za Pirelli. Takže jsou kombinace, které nefungují.

        0 0
      • UHU  

        proč to děláš? Zaspal jsi dobu, současný trend na silnici jsou TPU duše, lehčí, lepší jízdní vlastnosti – jela to i řada týmů na TdF :)

        0 0
        • Cavendish  

          Trend jsou bezduše :D

          3 0
        • Čipera  

          TPU určitě není trend, ale spíš slepá ulička. A rozhodně nemají lepší jízdní vlastnosti ani o proti klasickým duším a už vůbec ne bezdusim galuskam nebo latex duším. ;-)

          0 1
          • UHU  

            nevím, nezkoušel jsem, jen reprodukuji test z TOUR a zprávy z TdF vzhledem k výše uvedenému trápení :). Nad 28 TL jasná volba, pod s ?

            0 0
          • UHU  

            nevím, nezkoušel jsem, jen reprodukuji test z TOUR a zprávy z TdF vzhledem k výše uvedenému trápení :). Nad 28 TL jasná volba, pod s ?

            0 0
            • Pikaču  

              Tak samozřejmě ze ty dt swiss arc 1100 z predesle generace jsou predpotopni. Vnitrni šířka 17/19 mm a žabky pro plášť žádný.

              Takové čínské EIE je Rimac Nevera pro DT.

              0 0
            • vik  

              Trocha diskuze, k tomu: https://www.bikeradar.com/…us-tubeless/

              A kdyz TL, tak fakt osvedcena comba. Experimenty a hledani slepych ulicek jsou pak procesy o nervy;-)

              0 0
          • LM  

            Zkoušel jsem teda jen TPU z Aliexpressu, ale jakmile dojde ke kontaktu ráfek/TPU/běhoun pláště, tak je TPU hned proseklej, kdežto obyčejná duše to většinou dala. A samolepicí záplata na to dělaná stále pomalu ucházela :-/

            Takže vozím náhradní TPU duši ať se zase nemusím vracet vlakem :-)

            0 0
    • milan.v  

      Pro mě pocitově nejlepší plášť…

      Nyní mám na kolech právě tyto a Continentaly 5000 S TR, pravidelně střídám…


      Pirelli P Zero Race TLR tyre review

      https://www.bikeradar.com/…tyre-review/

      0 0
      • keymaker  

        Jakou pouzivas sirku?

        0 0
      • Melvin  

        Škoda, že tam nepíšou, jestli se dají použít na hokless ráfky.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Tohle ale není otázka na výrobce plášťů, nýbrž otázka na výrobce ráfků, aby je otestoval a případně doplnil do seznamu kompatibilních plášťů.

          Jinak hookless na silničce je děsná p******a.

          0 1
      • hrota  

        Jakou máš zkušenost s výdrží plášťů?

        Letos jsem je obul, nicméně trochu mne zarazilo množství sekanců od kamínků (jezdím pořád zhruba stejné trasy, předchozí Vittorky tak netrpěly). No a taky to, že po 2kkm si nejsem jistý, jestli mi vydrží vzadu aspoň další 1k(tady může hrát roli má vyšší hmotnost).

        Jinak jako co do jízdy jsem maximálně spokojený. Měl sem ve výběru ještě Conti, ale cena rozhodla. :)

        0 0
        • milan.v  

          Oproti například Schwalbe Pro One TLE mi přijdou trvanlivější, budu dál sledovat…

          0 0