Silnější brzdy na těžký váhy.

141 nepřečtených
  • Robinsson

    Čau,

    mám na e-celopéru brzdy Shimano třemeny MT420 a páky MT4100 a nejsem uplně spokojený s ovládací sílou.

    Kotouč vzadu shimano RT64, vpředu Galfer Wave 223 (t.2.0mm)

    Desky jsem dal také galfer (černé) ještě přemýšlím že bych zkusil ty ebike fialové nebo zelené.

    Přemýšlím o nějakým upgradu protože to není uplně na brzdění jedním prstem. Ta přední po upgradu na větší kotouč je lepší, ale pokud jedu nějaké ostřejší sjezdy tak bych musel mít prst jak Rambo. Dvěmi prsty už se to ubrzdit dá.

    Nechci v tom úplně zahučet, koukal jsem zatím na nějaký set Deore XT (přední + zadní) kolem 5,5k Kč což by asi šlo, ale pomůžu si? Jako ty stávající páky mě moc nevyhovují. To ty XT páky vypadají lépe, ale měnit jen páky to už ten cenový rozdíl od celé sady není takový, to už bych šel do sady a mohl bych případně používat chlazené desky.

    Ještě v podobné cenové relaci se pohybuje Magura MT7 ty vypadají na pohled pěkně (třmeny) na páčky jsem tu četl nějakou kritiku, ale nevím zda mi magury budou sedět na redukce na kotoučích z těch MT 420 (ale tak to už by se asi dalo kdyžtak přežít)

    Máte nějakou zkušenost? Jestli by to mělo smysl nebo radši dát měkčí desky připadně brzdit 2 prsty no… i když to mi moc nevyhovuje.

    0 0
    • kubad  

      za mě XT M8120 4-píst, a k nim i kotouče 203/180 nebo 203/203mm

      Magury jsou ještě silnější, ale komplikovanější na servis a doporučil bych spíš někomu kdo má s brzdami víc zkušeností.

      1 1
    • Robinsson  

      vzadu 200mm kotouč jsem zapomněl dodat

      0 0
    • blackboy007  

      Ber Deore nebo SLX 4 pístky, snadno a dobře se dají servisovat a jde na ně koupit kvalitní orginální destičky shimano metalické nebo ještě Cury 4

      1 0
    • vita-xc  

      Mám ty M8120 s XT kotouči 203/203 a metalickými destičkami. Jinak než jedním prstem nebrzdím. Váha 110 kg a použití traily. Pokud ne XT, tak SLX i Deore verze bude fungovat taky.

      1 0
      • samorost-sazavsky  

        tak nejak. 110kg, traily, 203/180mm SLX 4 pist. Naprosto blbuvzdorna brzda ucinek vic nez dost.

        2 0
        • mirorek2  

          105 kg, traily 220/220, dominion a4 a docela to ujde

          1 0
          • tigermoth  

            105 kg, možná tak 108 ve zbroji, kolo 17 kilo, předek 203 a zadek 180, brzdy XT a napohodu bikepark :)

            Pravda DH lajny nejezdím, to mě nebaví.

            0 0
            • mirorek2  

              Tak když jezdíš lajny co se z kopce jen šlape, se nediv :-))))

              1 0
              • tigermoth  

                Tož já abych se vznesl, tak potřebuju hodně toho špídu, a brzdy by mě brzdily ;)

                1 0
    • Kouba_2005  

      Formula Cura 4 + Sram HS2 kotouče

      0 0
      • Markony  

        Ja bych začal výměnou pak za SLX 7100 a třmeny bych nechal . Kotouče 200 předek 180 zadek pokud vleze jiné desky a uvidí se .

        1 1
        • kubad  

          s ohledem na cenu nových brzd, u tvé varianty potřebu jiných hadic, je tohle ekonomicky nesmysl

          0 1
        • Baba-Ji  

          Davat dozadu maly kotouc je u MTB nesmysl, ktery se nesmyslne prebira z motorek.

          U motorek se brzdi uplne jinak, nez na horskem kole, takze tahle motorkarska kombinace tady nefunguje dobre.

          Na MTB se mnohem vic brzdi zadkem a tak tam potrebujes i silu a odolnost vuci prehrivani (hlavne). Pred nejakym casem k tomuhle i vysel clanek, ted nevim jestli na Pinkbiku, Vitalu nebo nekde jinde.

          1 2
          • J1RKA  

            jo :) tobych si opravdu rad precetl

            0 0
          • Kouba_2005  

            Konečně do této problematiky někdo vnesl světlo. Jsem rád, že se nebojíš říct pravdu! Jen tak dál!

            0 0
          • TK75  

            Jo taky jsem to cetl..uz je to dyl.S tim ze i zadek ma tendenci se prehrivat, takze lepsi je venovat se stejne oboum brzdam, neuprednostno­vat predek

            Ja mam teda 203 predek a 180 vzadu..ponevadz vzadu mam rad rychlou gumu u ktery tech 180 tak nejak odpovida gripu co ona dovede.Predek naopak grip vetsi a rad kdyz je brzda vic jedovata a stopne na fleku…na predni ))

            1 0
          • RttB  

            Pravda není jen černobílá. Malý kotouč se dozadu dává proto, aby nebyl hned smyk, protože zadní kolo jde do smyku snadno (všichni víme). U 90% lidí a kol se nikdy nestane, že by kotouč přehřáli, ale dej jim tam 203mm místo 160mm a budou padat jak švestky. Samosebou pokud někdo řeší kolo na sjezd a traily, nebo prostě jen ví co dělá, tak je situace jiná a je potřeba s tím kalkulovat a dát si tam klidně 220mm.

            1 0
            • TK75  

              Predni kolo kdyz uleti do smyku tak lidi muzou mit problem…zadni je ve smyku zabava uz i pro male deti (vsichni zname :))

              0 0
              • J1RKA  

                takze pokud si koupis kombo 2–4pist a kotouce 160–180 tak dozadu 4pist a velkej kotouc?

                1 0
                • TK75  

                  Ne, to ani nikdo nikde nepise.Ciste jen ze je dobry to mit stejne…ale urcite nebudes padat jak svestka, kdyz ho tam das (dozadu 200:))

                  Urcite zvladnes lip smyk vzadu, nez vepredu.Vlastne nevim proc se bavime o smyku.Vetsi kotouc lip brzdi, cit ale v prstu neznici.Staci par jizd a ruka se prizpusobi

                  0 0
                  • J1RKA  

                    ok, jinak me i 160kotouc s naprosto marnejma sram TLM blokuje zadek i na asfaltu < desticky Galfer >

                    0 1
                    • TK75  

                      Lidi jezdej tak rozdilne, ze veskery nastaveni si musi kazdy podle sebe…debatujem tu jen protoze radi kecame o nasich kolech)

                      3 0
              • RttB  

                Jasně. Ty se asi nikde po městě na kole nepohybuješ, viď? Stačí se podívat někde na cyklostezku (především) ve městě, kde je spousty důchodců, maminek co jsou rádi že jedou za dítětem, apod… Tihle všichni hravě zvládnou smyk no :D On cyklista a majitel kola je dost velký rozdíl.

                0 0
            • novas752  

              I na enduro jsem nikdy neměl vzadu potřebu většího kotouče než 180.

              1 2
              • Baba-Ji  

                a byls na nejakem hodne dlouhem kopci, treba v Alpach?

                Jako ono 180 nebo 203 uz tak zasadni rozdil nebude, ale kdyz to prijde, clovek je rad za kazdou minutu navic, ktera oddali propadani paky a mrtve ruky.

                0 0
                • novas752  

                  Áno, nejvyšší sjezd co jsem jel v bikeparku Pila nad Aostou z 2300 do 500mnm na asi na 8km. Dole bylo 35°C a ani tam nebyl problém.

                  Ono totiž nejde brzdit furt, tak se dá utavit jakákoliv brzda, je potřeba se naučit brzdit přerušovaně a nechat tomu momenty na chlazení. Základem jsou samozřejmě kvalitní kotouč a hlavně destičky s dobrou tepelnou odolností = sintrovnaé, fialové nebo zelené Galfery apod.

                  3 0
                  • Baba-Ji  

                    myslel jsem spis opravdu kopec(s trailem), než bikepark, ale jinak samozrejme ano, to jak brzdis ma velky vliv na prehrivani brzd

                    0 0
                  • vaclaw  

                    Já nevim, ale třeba sjezd z vyhlídky nad Sv. Janem pod Skalou jsem ještě nikdy s žádnou kombinací kotoučů a destiček nedal tak, abych si na kotouči dole nemohl udělat volský oko… je to vcelku prudký, relativně dlouhý a kdybych to pustil na dýl než pár vteřin, tak mě sbírají dole pod kopcem jak by se to rozjelo. Teda asi mám taky pár kilo navíc… :)

                    0 0
                  • J1RKA  

                    tvl, za zeleny galfery jsem tu dostal kartac :DDD

                    0 0
          • orm  

            Na clanek si take pamatuji. Dokonce tam davali do zadu vetsi kotouc.

            1 0
            • duvenblejt  

              Každý to má rád jinak,tak jak v životě.Někdo rád štíhlé blondýny,někdo macaté brunety.....Já osobně po mnoha pokusech v zadu menší kotouč,v mém případě 180,proti 203 ve předu

              0 0
              • orm  

                Myslim, ze tak to ma vetsina. Ve predu vetsi nebo stejne velkej.

                0 1
                • vaclaw  

                  Nedávno dělal Vojta Bláha bike check s jedním maníkem co nevím jak se jmenuje z Krab cycles (občas dělá novinkový rádio peloton s T. Kováčem) a tam na to narazili. Vojta zmiňoval, že zjistil, že mít větši kotouč vzadu je pro něj lepší kvůli chlazení, že to odkoukal od někoho ze svěťáku. Jasně není to pro každýho, ale vzhledem ke svým 110 kg a že z větších kopců mi ta zadní brzda občas jede nadoraz jsem si říkal, že bych to mohl zkusit.

                  0 0
                  • RttB  

                    Vždy je lepší kotouč kvůli chlazení! Ale nechápu, proč dávat větší jen dozadu, když můžu mít velké oba :D

                    Takže vzhledem ke tvým 110kg nahoď oba kotouče 203 mm / 2 mm a vyřešeno.

                    Mě osobně esteticky vadí mít rozdílné kotouče, takže na trailovém pevňáku oba 180/2mm, na sjezďáku oba 203/2mm, mladej má a bude mít na 24" také oba 160mm/2mm

                    0 0
                    • mirorek2  

                      kvůli modulaci v závodě v mokru třeba?

                      0 1
                      • RttB  

                        Nikdy jsem na závodech v gravity disciplínách neviděl, že by někdo dával kvůli modulaci (např. za mokra) menší kotouč. Od modulace je ukazováček, popř. jiné destičky. To bych ještě pochopil u silničářů, kde tu galusku urvou i se 160mm, ale rozhodně ne u sjezďáků (tím myslím i traily apod).

                        1 0
                        • puka  

                          Já slyšel že někdo sundával z 220 na 203mm na určité zavody. Více se musel soustředit aby se zadní kolo tolik neblokovalo.

                          0 0
                        • mirorek2  

                          to že jsem něco neviděl, neznamená, že to neexistuje

                          https://www.pinkbike.com/…gambler.html

                          1 0
                          • RttB  

                            „203mm TRP kotouč vpředu, 220mm vzadu.“

                            A někde se píše, že přehazuje velikost kotoučů v závislosti na podmínkách, nebo to tak má stále? A jen to potvrzuje to, co jsem psal – větší kotouč rovná se lepší chlazení. Na zadku rozhodně nemá 220mm kvůli nedostatku br. účinku.

                            Ale když to po sobě čtu, tak jsi reagoval správně – Ano, někdo to tak trvale má osazené, ale určitě to nemění v závislosti na aktuálních podmínkách. Tak to bylo myšleno ;) Ale díky článek.

                            0 0
                            • kubad  

                              chápu ten důvod chlazení, ale s ohledem na % využití přední/zadní mě to moc smysl nedává, ale každého volba když to tak chceš proč ne

                              1 1
                              • RttB  

                                Nevím na co reaguješ. Já nemám 220mm vzadu (já to nemám ani vepředu), ale já taky nejezdím svěťák v DH :D

                                0 0
                                • kubad  

                                  reaguju na větší kotouč vzadu, moc si nedokážu představit dávkovat vzadu 220mm

                                  1 1
                                  • roud  

                                    On / Off

                                    0 0
                                  • RttB  

                                    Tak důležité je si přiznat fakt, že borci na svěťáku v downhillu moc nebrzdí :D :D

                                    3 0
                                    • mirabike  

                                      Jj, to je jinej svět… Ale ten náš, třeba v bikeparku, kde to máš najetý, taky moc nebrzdíš, nebo na trailech ve Finale, který jsou geniální… Ale na přírodních třeba v Davosu, nekonečnejch na Gardě, Elbě, Korsice.. tam si ty brzdy fakt ohřeješ. Ale zadní asi dýl přibržďováním a přední intenzivní brzdou, když to jde.. za mě kotouče stejný 203 mám na sjezďáku a na enduru vzadu 183. Já jsem ale hodně zvyklej používat na zpomalení Přední a na regulaci a řízení zadní…

                                      ,

                                      1 0
                            • mathes013  

                              Jenom takovej detail.. Větší kotouč opravdu neznamená lepší chlazení. Větší kotouč (míň prořezaný a nebo silnější), znamená větší tepelná kapacita → trvá déle než se zahřeje. Samotné chladnutí je pak taky pomalejší, to teplo se ve větším množství materiálu lépe drží. Primární je ale to že to zkrátka neohřeju tak rychle.

                              0 0
                              • Kouba_2005  

                                Větší plocha k vydávání tepla, takže to chlazení bude hodně podobný, i když to víc tepla naakumuluje.

                                0 0
                                • mathes013  

                                  Pravda s výdejem tepla to bude spíš podobný, ale efekt který každý pozná je právě ta delší doba ohřátí. Jenom většina lidí to popíše tak že se líp chladí, ne že se hůř/déle ohřívá

                                  1 0
                                  • Kouba_2005  

                                    Ano, dýl mu trvá , než se ohřeje na stejnou teplotu, ale to i díky větší ploše pro samotné chlazení. Prostě větší je lepčí :-)

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      Je těžší, snadněji se ohne, má větší tendenci k cinkání, pomaleji se zahřeje (se sintrovanýma deskama)… Každá mince má 2 strany, neni třeba dávat víc než je nutný/příjemný.

                                      1 1
                                    • mathes013  

                                      Větší kotouč může působit chladněji právě jen díky tomu že ho tolik nestihneš zahřát, při stejných podmínkách jako kotouč menší a to je to co na tom kole poznáš.

                                      0 0
                                  • mathes013  

                                    ..

                                    0 0
                              • Baba-Ji  
                                • vetsi kotouc = vetsi plocha …takze asi i kapanenecek rychleji chladne, v praxi bych rek ale zanedbatelne
                                0 0
                                • mathes013  

                                  větší kotouč = větší plocha je dost zavádějící. Brzdná plocha u galfer wave je menší než u jiných kotoučů, ať už shimano nebo sram. Proto se jim ty wave vždy sjedou uprostřed brzné plochy, kde toho materiálu je prostě málo. Příjem nebo výdej teploty je daný fyzikou. Jde o to že vetší kotouč se neohřeje o tolik, tudíž se o to míň musí ochladit

                                  0 0
                        • krabica  

                          Jako, třeba Intend Trinity DH na 220mm kotouči je technice už moc, lehce se dotkneš brzdy, stojíš a padáš… :-D

                          0 0
                    • vaclaw  

                      Tak 203 oba je samozřejmost, míň je pro děcka ;) nicméně vpředu s tím problém nemám, nejezdím asi zase takový bomby, ale když je nějaký prudčí delší kopec, tak tou zadní tu rychlost koriguju tak nějak celou dobu, kdežto přední brzdím jenom když potřebuju reálně zpomalit. Resp. se to mění v rámci situace, ale obecně přední se mi tolik nepřehřívá.

                      1 0
    • RttB  

      Slx čtyřpíst a kotouče magura HC Storm 203 mm (2mm tloušťka) z Německa za pár euro (né jako tady za ty přepálený ceny). K tomu metal desky Shimano a je vyhráno.

      Magury už asi nechci – nějak se mi oproti Shimanu nelíbí ta plastová objimka na řidítka a hadice co jdou od řidítek jakoby dopředu oproti Shimanu, kde je to takové estetické. O výkonu Magur nepolemizuji, jen takové subjektyvní srovnání, když mám na kolech oboje…

      0 0
    • Robinsson  

      Tak update. Nakonec jsem vzal jen páky Deore XT (BL-M8100) byly za 16kil obě. Rovnou jsem dal Galfer kotouč i dozadu průměr jsem zachoval 203mm. Ten rt64 od shimana je děsný shit..vylisek, hned zkrouceny pak to cinka.

      Zkusenosti po první jízdě. Páka je do ruky úplně jiná liga z ty m4100 bolel prst jak blazen. Prvotní bite je asi ostřejší ale přesto se asi asi i dávkují lépe. Předtím mi po zadnim moc nešlo říkal jsem si že jsem kopyto plus že do toho kecá to éčko ale s těmito páky je to po zadnim jiny level možná něco dělá i ten kotouč. Zatím jsem nebyl na úplně extrémním sjezdu, ale co jsem zatím jel tak je cítit že ta maximální síla není dechberouci, ale to co jsem předtím musel mačkat dvěmi prsty teď je v pohodě jedním.

      Uvidím co dál.. na ebay jsou mt5 třmeny oba za 1800 nové, tak mě to trochu láká, ale na druhou stranu mám nové desky a ještě další zánovní a nechci to všechno vyhazovat. Ještě napíšu až si dám větší sjezdy a taky kotouč se truchu rozbrzdí

      1 2
      • RttB  

        Proč sis rovnou nevzal kotouče s CL a cpeš tam redukci s předraženým Galferem? Tento postup moc nechápu, ale což.. Důležitá je tvá spokojenost.

        0 0
        • Robinsson  

          Galfer za 950 jak 203 tak 223 je předražený? …nemyslím si..... Beru 2 mm tl – 1,8 jsou ještě levnější.

          Galfer sice dělá CL, ale je to taky systém redukce a ten rozdíl je třeba 600, takže radši vezmu redukci shimano za necelé 3 kila (vepředu už to mám odzkoušeno) a příště můžu znovu vzít kotouč který je levnější o 6 stovek… tož asi tak

          0 1
          • RttB  

            2 × 950 + 2 × 300 = X

            2× Magura CL (203/2mm) = 32 EUR (780,– Kč)

            Je X větší, nebo menší než 32 EURO ?

            *+ to, že ten Galfer kotouč díky menšímu množství materiálu je méně vhodný pro velké tepelné namáhání (viz. testy).

            Ale jak říkám, to ve věc každého soudruha. Důležitý je jedině ten úsměv na tváři při jízdě (a při brzdění) :)

            0 0
            • Vilém  

              Oni pouzivaji lepsi matros nez vsichni ostatni, ty kotouce proste brzdi lip.

              To si mysli podstatna cas jejich kupujicich.

              0 0
              • RttB  

                „to si myslí“ – ano, o tom to je. Stačí si myslet a placebo efekt zařídí vše ostatní :D

                Galfery kotouče vidím u závodníků gravity disciplín často, ale Sharky. Fyzika se prostě obejít nedá.

                0 0
                • skaj  

                  Vy tady grilujete typka kvuli 500 za kotouc jak kdyby kvuli tomu nenakrmil svoje deti? Ten kotouc je bez debat lepsi nez Shimano co mel, ma desky i kotouce Galfer, takze nejakou +/- jistotu, ze to bude bezproblemove chodit, navic se mu treba i libi, ne? V nakladech na provoz kola je to uplne zanedbatelna castka…

                  3 0
                  • RttB  

                    nebuď přecitlivělej. Nikdo nikoho negriluje. A pokud má sám radost z toho, že spároval XT páčky s lowcoast třmeny MT420, dal tam Galfer kotouče (protože to doporučuje Trail Hunter :D (ftipnej ftip)) s uchycením na šest šroubů a kvůli tomu koupil ještě redukci, tak OK… Samozřejmě souhlas s tím, že to vše bude proti původní sestavě daleko lepší – to je bez debat.

                    0 2
                    • Markony  

                      Jen tak na okraj co je na těch třmenech špatně ? Jestli tam dáš XT nebo SLX třeme tak v tom nevidím rozdíl tedy jeden velký je že ty keramiky praskají když si nedáš bacha .

                      0 0
                      • yetti  

                        Tak ty keramický pístky nejsou v brzdách na parádu. Jsou mnohem odolnější vůči přehřátí a i se na nich mnohem míň chytá bordel, takže se to snáze čistí a rozhýbává, což je obzvlášť u čtyřpístků podstatná výhoda.

                        2 0
                        • RttB  

                          A nekorodují a neoxidují

                          1 0
                        • novas752  

                          To říkej mým houpům.

                          0 0
                          • TK75  

                            A muj trmen deore ctyrpistek nekeramickej jede bez problemu…u nordestu ho mam treti rok.V pisku vetsinou

                            Ale vezmu potom vyssi radu co nema sponu.Ta se mi vzdy po case totalne prohne..

                            sroub je na destickach lepsi

                            0 0
                        • kondor  

                          Ale jsou náchylný k praskání, nevím co s SLX kámoš dělá, ale už jsem mu měnil 2 třmeny za 2 roky. Vždy rozsypaný pístky uvnitř třmenu. Mě SLX 4-pístky drží už snad 5 roků. Jen mam stažený šroub destiček, tak používám závlačku.

                          0 0
                          • va-bo  

                            Asi je při výměně destiček roztahuje šroubovákem.

                            1 0
                            • kondor  

                              tak to netuším, ale jestli ano, tak doufám, že tam nechává starý destičky

                              0 0
                        • orm  

                          Nove shimano brzdy uz keramicke trmeny nemaji. Fotka ze clanku Shimano XT M8220 Brake Review.

                          0 0
                          • va-bo  

                            … a nový olej za trojnásobnou cenu. Ať žije unifikace. :-)

                            1 0
                            • orm  

                              To je skoda, ze zrusili kompatibilitu vseho se vsim, kdy jsi mohl vzit 20 let starej trmen a dat klidne novou paku. Na silnicni paky dat mtb trmeny. Ted si clovek bude muset dat pozor.

                              2 0
                          • yetti  

                            Nnejsou keramické, ale také nejsou hliníkové jako na levných Shimano modelech. Teď je to nějaký kompozit na bázi pryskiřice (resin)

                            0 0
                            • mirorek2  

                              čili jako sram, na rok a pak na prach :-D

                              1 0
                              • yetti  

                                Taky pochybuju, že je to změna k lepšímu, ale snad jsou v Shimanu natolik soudní, aby to nebyl úplnej průšvih.

                                0 0
                          • kondor  

                            A zase plechový páčky

                            0 0
                    • skaj  

                      Na jednom kole mam lowcost trmeny MT420 a na druhem Sainty, oboji s XT pakama – neni mezi tim znat zasadni rozdil (pokud vubec nejakej). Jo Sainty jsou urcite hezci:)

                      Mel jsem Magura kotouce, ted mam Galfery (a Tektra na druhym), protoze se mi za a) vic libej za b) mene rezonuji (coz je ale dost subjektivni pro kazde kolo) c_ kolo s maguama jsem prodal. Brzdi to asi vsechno stejne. Nejvetsi rozdil pri stejne velkem kotouci delaji desky.

                      Proste ho tady lustrujete na cenu i na provedeni uplne bezduvodne – stejne jako jsou adoranti Galferu, tak se holt nasla skupina uplne bezduvodnych hateru jak Galferu tak Trail Huntera. Tam by me fakt zajimalo, co na nem tak moc lidem vadi (ne ze bych ho sledoval).

                      0 0
                      • RttB  

                        Co furt meleš něco o nějakém lustrování ceny? To, že je to dražší špás je fakt (viz. můj kalkul, který chápe i žák páté třídy ZŠ) a je to především reakce na jeho větu, že „do toho nechce moc zahučet“. Tak zahučel celkem hádám více jak 5000,–

                        Toť vše. Nic víc, nic míň. A jak jsem už opakovaně psal: „to ve věc každého z nás. Důležitý je jedině ten úsměv na tváři při jízdě (a při brzdění) :) “

                        0 1
                        • Robinsson  

                          kotouč X = 950

                          Páčky Y = 1600

                          Redukce Z = 280

                          X + Y + Z = N

                          je N < nebo > 5k ??

                          Netuším proč startuješ na první našlápnutí při první zmínce na Galfer. Já ho nijak neadoruji, kdo mě zná osobně, tak ví, že já zrovná spíš na všechno nadávám co se týká věcí kolem kola, ale měl jsem ho vpředu, tak šel i dozadu. Pokud bude k hovnu, že třeba nevydrží, tak ho pomluvím a zkusím něco jiného…nemám s tím problém. Zatím jsem měl zkušenost z předku, že se nezkroutí vyrobený vypadá vcelku kvalitně (broušená pracovní část).

                          Nemám žádné extra zkušenosti s jinými kotouči zatím jsem měl vždy jen Shimano, navíc toto je moje první celopéro, takže jsem brzdy nikdy extra neřešil. Navíc to éčko, které je o cosi těžší. Mě hlavně zaujalo že jsou 2mm tlusté což jsem si říkal, že bude lepší z hlediska vadnuí.. to že je Sram 2mm tlustý jsem se dočetl až teď, kdy sem tomu dal trochu víc research, ale nejdřív jsem na Sram ani nekoukal, protože jsem myslel, že půjde jen na sram brzdiče. protože sram 200/220 shimano 203/223 (což už vím že je blbost) Galfer znám z moto, tak jsem si ho zkusil a vlastně na blind, protože jsem netušil zda ty 2 mm narvu do třmenu (2 mm plech jsem samozřejmě zkusil narvat mezi desky bylo to tak tak, ale zda to bude fungovat jsem nevěděl)

                          Jinak na druhém kole (na horáku) už mám kotouče celkem sjetý a navíc jsou zrovna volný v těch nýtech kde je unašeč na CL, tak bych ty redukce zrovna uplně nehaněl. Přenýtovavat to rozhodně nehodlám, ale kdyby tam byla redukce, tak dotáhnu šroubky šroubky maximalně je vyměním a frčí se dál. Takže ty kotouče co jsem sundal hned dostanou využití, na horáku ještě něco odjezdí. Takže investice do upgradu jsou páčky + redukce (myslím, že to přežiji) a páčky navíc se celkem hodí mít v šuplíku nějaké náhradní.

                          Jinak s tuningem brzd zatím asi končí. Komfort brždění je zdá se snad vyřešen. To, že jsem si přimačkával ostatní prsty při brždění a ukazováček, mě bolel ještě druhý den bylo asi to co mě štvalo nejvíc. Dávkovatelnost se taky zlepšila po zadním to už dávám jak na horáku z čehož mám radost. Snesl bych asi o cosi silnější na maximum, ale na druhou stranu na kole jezdí i žena a když se za tu přední 220 vezme…tak je to pro nezkušeného myslím ostré až až. Nerad bych aby někde hodila tlamu, ale to už vlastně zvládla i na brzdách v základu :D Vlastně jsem od těch páček nečekal nic moc, ale nakonec to dalo poměrně dost. Tedy kdo přemýšlí o upgradu z nějakých základních, tak mohu doporučit. Samozřejmě mi je jasné, že v létě a v náročnějších pasážích to páky nezachrání a bude to vadnout.

                          0 3
                          • RttB  

                            „Netuším proč startuješ na první našlápnutí při první zmínce na Galfer. “

                            Kde jsem nastrartoval? Máš evidentně problém s pochopením psaného textu. Proti tomu nemám zhola nic, sám mám jejich destičky. Jediné co jsem psal bylo, že jsou dražší než jiné, což je fakt a byla ro reakce na to, že jsi sám psal, že to toho nechceš moc zahučet. Tečka.

                            A pokud jsi kopil jeden kotouč Galfer 2mm/203 za 475,–Kč a jednu novou Shimano redukci za 140,– tak super cena!

                            Nebo to mám chápat tak, že jsi ten tuning kotouče udělal jen na jednom kole? To snad ne?!

                            0 1
                  • Baba-Ji  

                    litr za obyc plechovy kotouc mne prijde taky zbytecne moc, za tuhle cenu bych cekal kotouc aspon s plovoucim ulozenim

                    0 0
                • novas752  

                  I klasický Galfery Fixed Wave brzdí opravdu velmi dobře. Ale opotřebovávají se rychle – uprostřed brzdový plochy se dělá žlábek. Brzdí například o dost líp než Sram Centerline a zhruba stejně jako Sram HS2, akorát ty oboje (a zejména HS2) vydrží výrazně dýl.

                  1 1
              • Model  

                No je to rozhodně lepší materiál než ten původní shimano kotouč co tam měl.

                0 1
                • RttB  

                  to každopádně. Tenhle šit kotouč měl i kámoš na novém enduru od Meridy za 100k. Šetřit se prostě musí.

                  0 2
          • Robinsson  

            Resp si myslím, že to je předražené, ale beru tak nějak v porovnaní k ostatním. Předražený je na bajky všechno. Provozuji 3 motorky od ostrýho endura , přes cenduro ke sportu a ty ceny co se tyká serepetiček, tak to co dostanu za svý peníze na bajky a na moto je k pláči a to moto samozřejmě taky není levná záležitost.. Co mě naprosto vytačí jsou ceny kolem drivetrainu to je totalní nesmysl. ..Vyrobní náklad např kazety musí být tak 100 prodejní cena 2000 a přitom je to totalní shit, který už prakticky od novoty je rozbitý. Kombinace 12s, enduro kola a Ebiku je to je jen kasička na peníze a těším se jestli se dostanou do mainstreamu nějaké převodovky, ale vzhledem k tomu jaké na tom musí být zisky si nedělam iluze že se to prosadí, když už vidím že existuje už i 13s… Konec OT…

            1 0
      • va-bo  

        Galfer taky dělá kotouče s CL.

        0 0
        • Vilém  

          Tazatel uz predvedl, ze je zastancem hesla „Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite?“.

          3 0
    • Hennessy  

      Ahoj, měl jsem podobný problém a nakonec mi nejvíc pomohla výměna za Magura MT5 s většími kotouči a měkčími (organickými) destičkami. Síla i citlivost na páce jsou fakt znatelně lepší než u základních Shimano, hlavně když jedeš na váze nebo v prudších sjezdech. Pokud ti nevyhovují Shimano páky, zkus Maguru, ale počítej, že páky “umí” být křehčí. XT by byly fajn hlavně kvůli chlazeným deskám a lepším páčkám. Za mě určitě upgrade smysl má!

      0 0
      • Sulka  

        Magura MT5 + paky XT/SLX a nejakej lepsi kotouc to posunou jeste dal.

        1 0
      • Baba-Ji  

        Mně u Magur (MT5 a MT4) po přechodu z Shimano Saint vadila ztráta feedbacku v páce, člověk jen mačkal páku, ono to brzdilo, ale nešlo cítit, co se děje ve třmenu. Prostě jako když člověk přejde z řidičského auta do jiného s přeposilovaným řízením. Trochu mně to vadilo, ale extra trága to taky nebyla. Magury neměly tak ostrý nástup síly brzdného účinku, za to ale líp modulovaly, poznat to bylo hlavně ve slizkých podmínkách, kdy to tak neustřelovalo při špatném brždění.

        0 0
        • Sulka  

          Abych pravdu rekl, tak kdyz jsem po hodne dlouhy dobe presedlal z “cistejch” M5 na Shigury tak to bylo nejakou dobu az nebezpecne. Kotvy…

          0 0
          • Baba-Ji  

            Zkousel uz nekdo delat Shigury z Gustavu?

            Ptam se pro kamarada :)

            0 0
            • o.martas  

              Dobrá otázka, také bych rád znal odpověď

              0 0
              • tigermoth  

                Mohlo by to být i cenově zajímavé. Gustav stojí s origo pákou raketu.

                0 0
            • mirorek2  

              to by dávalo smysl, celé brzdy stoji za vylizprdel, koupis je v akci za 450 a vyhodis z toho paky a nahradis shimanem… bude to stat 2× vic a bude to brzdit asi trochu lepe a budes mit super cool trmen :-)

              0 0
              • Baba-Ji  

                No ja bych tedy radeji koupil samostatne Gustav trmeny a samostatne Shimano paky, pokud by na to melo prijit.

                0 0
                • mirorek2  

                  7 táců za třmeny, plus hadice a páky, no nvm…

                  0 0
                  • Baba-Ji  

                    ?

                    0 0
                    • mirorek2  

                      https://www.bike-components.de/…Pro-p212526/?…

                      Pokud ti jde o ultimátní výkon, hledej jinde, pokud o bastl za co nejvíc peněz s nejistým výsledkem, jdi do toho. Jestli obyč páky ty obrovské pístky vůbec rozhýbou, to je otázka…

                      1 0
                      • benobiker  

                        Na BikeDiscount se dala koupit MT5 komplet brzda nějaká Ebike verze MT5e HIGO pod 9 stovek… Origo ošklivý motorkový páky jsem sundal, nasadil XTčkový M8100, který se daly sehnat pod 8 kil za jednu. Kotvy jsou to parádní za minimální peníz… Samozřejmě Dominiony mám raději :-) Každopádně tohle je fajn cesta na výkonné brzdy. Kdo chce ušetřit další koruny, stejnej výkon vyždíme ze základních Deore pák, prostě cokoli, co má servowave…

                        0 0
                      • Baba-Ji  

                        Mne nejdo o nic, ja ted brzdy resit nehodlam, spis mne to napadlo, kdyz se tady resily ty Shigury, jestli uz nekdo zkusil i tohle kombo.

                        Jinak pises ze ultimatni vykon je jinde, dej mne tip, at mam nastudovano, pokud budu v budoucnu vybirat.

                        Kazdopadne, co jsem tak pochopil, tak Gustav by nemel byt az tak primarne ultimatne zamereny na vykon, ale hodne taky na konzistentni a trvaly vykon, tedy odolnost vuci prehrivani.

                        0 0
            • RttB  

              Teoreticky blbost. Gustav má velké pístky, takže na to aby se vysunuli dostatečně při brzdění potřebuješ tam poslat více kapaliny a k tomu je prostě potřeba konkrétní hlavní (primární) válec – u brzd na kole je to pochopitelně ten komplet s páčkou. Takže hádám, že když tam dáš nějakou Shimano páku, tak budeš mít dlouhej krok, než brzdy zaberou.

              Ale to je jen teorie.

              0 0
    • va-bo  

      Jaký používáte olej do Shigury, Shimano růžový, žlutý nebo Magura modrý? Nebo něco jiného?

      0 0
      • benobiker  

        Já do svých Shigur Putoline HPX 2,5W, no problemo, je to trochu rychlejší, což je fajn, hlavně teda ma zimu. Do kolegovo Shigur klasika růžovej Shimano, taky noproblemo.

        0 0
        • puka  

          Shimana s modrou „krví“ taky v pořádku

          1 0
        • kondor  

          Hmm, tlumičovou 2.5w tu mám, tak to musím někdy vyzkoušet, zatím tam mám LHM kapalinu do cukrouše.

          0 0
      • kubad  

        řešil bych to podle páky, ale ve finále funguje vše co je pro brzdy určené,

        0 0
      • va-bo  

        Ok. Díky.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Jen do konce října na mtbiker.cz