• Velolotr

    Ahoj, do čeho by jste šli vy? Nehledě na pořizovací cenu…

    Anketa: Shimano XT vs Sram NX

    33x
    67%
    8x
    16%
    0 0
    • TheJD  

      NX razeni bych nechtel jinak nez jako nouzovku. (myslim jen samotne razeni)

      0 0
    • Lachtis  

      Porovnáváš jiné cenové kategorie… To je jako třeba srovnávat Fabii s Octávií. XT je vyšší model než NX od SRAMu.

      Já osobně mám radši SRAM, ale aktuálně mám GX řazení a hazku a to mi funguje perfektně…

      0 0
    • petrun  

      Nezkoušel už někdo NX11 řazení v kombinaci s GX12 šaltrem a Sunrace 11–50z kazetou?

      0 0
      • Rubi  

        nevidim jediny duvod to takhle bastlit, kdyz GX eagle razeni stoji 800,–

        0 0
        • lubosalbi  

          Jemu jde ale o použití GX Eagle hazky na 11 Sunrace kazetu

          0 0
          • xtonda  

            Pořád ale zůstává otázka proboha proč, řazení NX 11sp je proti GX Eagle úspora jen 10 €, kazeta MX8 11sp 11–50 je oproti MZ90 12sp 11–50 úspora jen 27 €.

            0 0
            • petrun  

              Prostě nechci dvanáctku. Užší řetěz a menší rozestupy mezi pastorky budou logicky citlivější na seřízení. Citlivější i na perfektně rovnou patku. Určitě se víc projeví drobné vůle například vakl ořechu. Navíc jsem si z 1×10 zvykl na větší skoky mezi převody.

              Jde mi pouze o to jestli jde kombinovat jedenáctka a dvanáctka od Sramu. Na NX řazení netrvám, jde o zachování 11 převodů s Egle šaltrem.

              0 0
              • RomanH  

                Zkusenosti nemam, ale aby ses s tim porovnanim 11×12 u Sramu nespletl.

                Mam pocit, ze tu par lidi (napr.Mc.Blacky) v nejakem threadu psalo, ze :

                1×11 Shimano je po strance vydrze OK, ale nic moc odstupnovani

                1×12 Sram odstupnovani OK, vydz+spolehlivost je porovnatelna, ne-li vetsi drzak

                1×11 Sram je docela pruser – nic to nevydrzi

                0 0
                • nomecz  

                  Blbost

                  pruser je 1×11, shimano retezy a kazety sou blato

                  sram 1×11 vydrzi vic a 1×12 dokonce trosku nelogicky jeste vic (nevim jak GX) narocnejsi na serizeni ale oproti 1×11 je

                  0 0
                  • Rubi  

                    me na 11 shimano i sram vydrzelo stejne – malo, na 12 uz pry sram vydrzi opravdu dost, tak uvidime

                    0 0
                  • Petulda  

                    Mne pri nastavovani Sramu GX nic narocneho nepotkalo. Proste jsem vse nahazel, seridil na prvni dobrou a funguje to bezproblemove.

                    0 0
                • Polka  

                  ad 1×11 Sram) pripojuji se k nomecz…slaba je mozna vydrz tech levnejsich retezu, ale jinak je to jako celek ok, to co to vydrzi v bahne a bordelu je fakt uctihodne – zkusenosti ze zimaka. A eagle je na tom praveze jeste lip dle toho co tady lidi psali.

                  0 0
                  • RomanH  

                    To stim Eaglem jsem Petrunovi psal, on se u 12 obava nizsi vydrze nez u 11. Jen mam pocit, ze tu prave Blacky (a nejen on) hanil tu 11 Sram. Hledat se mi to nechce, pokud to bude Petruna zajimat, najde si to sam.

                    0 0
            • petrun  

              Navíc mám doma hromadu levných NW převodníků z Číny které nevyhodím.

              0 0
            • petrun  

              Mezi NX a GX jedenáctkovým řazením je rozdíl 400 Kč, to opravdu není moc. Ale kazeta GX Eagle 11–50z za 4300 Kč oproti SUNRACE CS-MX80 11–50z za 1700 Kč (na velohanák.cz), to je obrovský rozdíl. Za ušetřených 2600 Kč mám nové kliky!

              0 0
              • Rubi  

                pise ti o kazete sunrace MZ90 na 12sp za 2300 cca, takze rozdil litr…

                0 0
                • petrun  

                  Už to vidím, máš pravdu.

                  Jenže 12s/11–50z nemá pro mně vůbec žádnou přidanou hodnotu oproti 11s/11–50z. Hrubší odstupňování mi vyhovuje a jedenáctka bude míň zlobit. Ten litr bych v podstatě vyhodil do kanálu..

                  0 0
            • mirage  

              zdar chlapi. rád bych se Vás zeptal, mám ted řazení 1×11 a kazetu 10–42, převodník 32 Ovál, u toho chci i zustat, ale zvažuji že dám jinou kazetu, chci mít víc převodu do lehka, tak co myslíte dát 11–42 nebo už 11–50 Sunrace. Převody chci kvuli spíš takovým těžším závodum, jako je třeba Kopřivnický Drtič a tam je asi 10–42 málo, né hned, ale ke konci už jo. Ano mám ted zadní kolo s XD ořechem, ale mám ještě jedno kolo a tam je normální ořech a tam bych to dal. Jo a stíhala by to současná hazka, je tam dlouhé ramínko, tak by asi měla, pak je už jen krátké ramínko a to je si myslím určené na 2×11. Tož hodte nějaké rady. PS: ano pisnete že i Sram má 10–46, ale tam je dost velký peněžní rozdíl.

              0 0
              • krabica  

                10–42 a 11–46 je stejný rozsah, to už bych radši dal menší převodník, takže jedině asi 11–50 z těch levnějších možností.

                0 0
                • mirage  

                  dík za názor, ale stejné to nemuže být, pořád je tam rozdíl 4 zuby do lehka

                  0 0
                  • krabica  

                    Tak dobře, 10–42 je trošičku větší rozsah: http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                    0 0
                    • mirage  

                      ano to skoro má, ale musíš dát na kazetu 10–42 převodník 30-tku

                      0 0
                      • xtonda  

                        No tak dáš převodník 30z, jeden převodník je snad menší investice než kazeta. 32/46 je sice lehčí než 30/42, ale jen opravdu nepatrně. Možná bys mohl napsat co je cílem, jestli chceš rozsah převodů zachovat a jen posunout do lehka nebo ho rozšířit směrem do lehka a do rychla zachovat, kolik max do toho chceš vrazit a jakou máš přehazovačku, jestli vůbec ten 46z nebo dokonce 50z pastorek zvládne.

                        0 0
                        • mirage  

                          stačí přečíst víš a budeš vědět, nejde mě ani o váhu ani o nějaké odstupnuvání, a jak píšu jsem dost frekvenční jezdec, ale s 30 Ovalem to už bude asi mixer, si myslím.

                          0 0
              • kejda  

                Nerozumím. Máš 10–42 a chceš 11–42. Proč? Navíc bys musel měnit ořech, pokud máš 10–42 a chceš přejít na Sunrace. Vím že máš ještě jedno kolo s ořechem Shimano, ale lehčí převody bych asi řešil 30 z převodníkem. Jako zkouška je to za 1200 korun a uvidíš, třeba ti to přijde lépe než předělávat celý systém.

                0 0
                • mirage  

                  chlapi vy mi to nečtete pořádně. Nechci předělávat celý system, chci jen dát 11–46 nebo 11–50 a ptám se jestli to pobere i stávající hazka, je s dlouhým ramínkem, tod vše.

                  0 0
                  • krabica  

                    10–42 je stejný rozsah jako 11–46, to ti nic nevyřeší a je lepší koupit menší převodník. Aby sis polepšil, tak potřebuješ 11–50, ale počítej s tím, že to bude řadit hůř. Nenapsal si, jakou máš hazku, jestli aktuální Shimano 11s, tak by to pobrat mohla, Sram ne.

                    0 0
                    • mirage  

                      hazka je sram GX, na 11-tku dlouhé ramínko

                      0 0
                      • krabica  

                        Nemám to vyzkoušené, ale co jsem četl, tak Sram to nedá. Nejlevnější máš fakt vyměnit převodník, třeba jen na toho Drtiče a zbytek jezdit se stávajícím.

                        0 0
                    • mirage  

                      jak píšou všichni že 10–42 a 11–46 má stejný rozsah, ale to je tím že u 10–42 je 30-tka převodník a u 11–42 je 32 převodník.

                      0 0
                  • kejda  

                    No ale tys to v tom svém prvním dotazu napsal blbě…

                    0 0
                    • mirage  

                      co je napsáno blbě, až vím a dám to do pořádku?

                      0 0
                      • kejda  

                        …zdar chlapi. rád bych se Vás zeptal, mám ted řazení 1×11 a kazetu 10–42, převodník 32 Ovál, u toho chci i zustat, ale zvažuji že dám jinou kazetu, chci mít víc převodu do lehka, tak co myslíte dát 11–42 nebo už 11–50 Sunrace

                        No tady bude asi malá chybka v tom, že píšeš kazetu 11–42. Asi jsi myslel 11–46. Protože proti 10–42 bys šel dolů s těžkým převodem o 10%. To jsem myslel, že nerozumím

                        0 0
                        • mirage  

                          jo myslel jsem 11–46. A ano, měl bych o jeden zub mín do těžka, při zachování Ovalu 32 z, ale 4 zuby si pomužu do lehka, nebo tam dát nakonec dvou tac 24/38 a je.

                          0 0
                          • kejda  

                            tak to jo. Poradil bych ti si půjčit 30z a zkusit původní variantu kazety, ale vidím, že to prostě „potřebuješ“ předělat, což samozřejmě schvaluju. Taky jsem měl minulý týden už 2× úplně zbytečně rozebrané kolo…:)

                            0 0
                            • mirage  

                              no, ta 30-tka, to je už tak na hraně, jak píšu ýše, jsem dost frekvenční jezdec a dost točím nohama. Jak tak jedeš závod a třeba fakt jen s mírného kopce nebo jinak, valite po rovině, jsi schovaný za někým který to dost valí, tak s tou 30-tkou, to už dost šlehaš. Co ty myslíš?

                              0 0
                              • kejda  

                                no jám 13 ti kilový enduro, takže ti nepomůžu. Sám mám najeto na 10–42 + 32z ovál asi 6tisíc a nevadilo mi to nikdy. A jezdím nahoru moc rád na kašpara, v klidesu, ale nezávodím, takže poznatky pouze hobbíka.

                                Nicméně asi bych ve Tvém případě nechal 32z, pokud se nechceš utočit do aleluja. Tak zkus ten Sunrace 11–46, ale na druhou stranu, jestli ti vadí točení při jízdě z kopce, tak s jakoukoli kazetou 11-něco ztratíš těch 10% právě na jízdě z kopce, proti Sramácké 10–42. Kompromis 34z ovál a kazeta 11–50 by snad mohla pomoct.

                                0 0
                                • mirage  

                                  nemyslím točení s kopce, spíš jak jsem psal, jak se za někoho schováš co dost valí, tak spíš tam. Myslím si že ten jeden zub bych ještě nějak ustál a s tím točením to bude ještě zvládnutelné. zvažuji tu 11–50, ale nevím jak s hazkou, vezme to? víš mám napsáno jakou mám, ale možná že tá 11–46 by byla tak akorát.

                                  0 0
                                  • kejda  

                                    to by chtělo dotaz na kluky, co jezdí tyhle kazety 11–50, s čím to kombinují. Ale pokud se nepletu, tak sram už od NX výše prodává jenom dlouhé ramínko. Já mám XX1 a je tam striktně napsáno „only 42 teeth“. Ale někomu to klidně pojede i se 46 zuby, akorát to nebude tak pěkně řadit.

                                    0 0
                                    • mirage  

                                      a tak jaká by měla být hazka na 11–46 nebo 11–50, jaké má pak ramínko, tam je už asi spíš jinak vyřešena celá ta hazko,co, né jen raminko?

                                      0 0
                                      • kejda  

                                        No asi to gx zvládne, ale bude se jí muset pomoct dorazovým šroubkem, otázkou je, jak to bude chodit. Jinak pak koupit ramínko One-up a k tomu šaltr XT M8000. No, ale to jsi v tom za 1700 šaltr, ramínko bude taky okolo 1600 plus kazeta. Má to smysl?

                                        0 0
                                        • mirage  

                                          a nebo jít na 2×11, co, šel bys tak?

                                          0 0
                                          • kejda  

                                            Nešel. Pokud to nebude nezbytně nutné 1×11 případně 1×12 už neopustím. Podívej se po bazarech, jestli někdo neprodává e13 9–44 případně 9–46 a budeš mít problém rázem vyřešen. Případně Leonardi. Chápu, že nové jsou drahé, ale třeba se zadaří. Já ti tu svoji klidně půjčím.

                                            0 0
                                            • mirage  

                                              díky za rady a za ochotu, nějak to už pořeším, ale fakt dík

                                              0 0
                                        • mirage  

                                          a na to GX se dá dát jiné ramínko? nebo se to u sramu musí řešit jen Eglem 1×12?

                                          0 0
                                          • xtonda  

                                            Na GX dělá ramínko Garbaruk, ale stojí 70 USD, dělají i 11sp kazety 10–46, 10–48 a 10–50 na XD ořech, ale stojí ranec kazeta + ramínko skoro 300 USD. To už ten Eagle nevyjde o moc dráž.

                                            0 0
                                  • kejda  

                                    u GX mají napsáno taky 42 zubů, ale zvládne stopro 44, to mám vyzkoušeno. 50 zubů asi bude nad její síly :)

                                    0 0
                                    • mirage  

                                      mám taky GX a myslím že dá i 46, někdo mě to říkal.

                                      0 0
                              • kejda  

                                no tak ještě mám doma e13 9–44, jetou asi 2 tisíce, kdybys chtěl půjčit, je to na XD. pomohl by sis na cestě dolů i malinko nahoru :) Ale někdo o ní psal, že je na hovno, že je lepší novější 9–46, já s ní teda žádné trable neměl, ale začala střílet na prvních 3 pastorcích na novém řetězu, (mohlo to ale být taky mýma rukama), tak jsem dal novou kazetu, co jsem měl v nové sadě a ležela doma v krabici a tahle e13 se už rok válí v bedně. Je možné, že první 3 pastorky už nejsou zcela fit, ale dají se vyměnit za cca 1200 Kč.

                                0 0
                              • LM  

                                ehm, s 30z převodníkem na 10z pastorku máš těžší převod (30/10=3.0) než s 32z převodníkem na 11z pastorku (32/11=2.9)

                                0 0
                              • xtonda  

                                Máš dodělanou základku? Umíš vydělit dvě dvojice čísel a porovnat výsledky? 30/10 je těžší (rychlejší) převod než 32/11.

                                0 0
                                • xtonda  

                                  Tedy abych to napsal ještě názorněji, na 29" kole při kadenci 80 pojedeš s převodem 30/10 rychlostí 33,12 km/h, s převodem 32/11 jen 32,12 km/h. Prostě nasazení kazety 11–46 místo 10–42 posune všechny převody víc do lehka a pomala než změna převodníku z 32z na 30z. Změně kazety z 10–42 na 11–46 by přesně odpovídala změna převodníku za 32z na 29,1 –29,2 zubu.

                                  0 0
                                • mirage  

                                  díky za rady a nechci je nijak hanit, ale jak to tady tak nějak porovnávám, a budu vycházet s 32–10 tak 30–10 je o 2 zuby do lehka a 32–11 je jen 1 zubu do lehka, tak by to mělo být něco mezi 32–10 a 30–10, si myslím já. Ale mě hlavně jde o přínos těch horních převodu, jak píši výše, víš, přečti si první mé vlákno mirage 26.11.2017 17:42 , ale jinak díky.

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Myslet znamená hovno vědět. Vem si mobil, dej tam aplikaci „kalkulačka“ a vyděl ty tři dvojice čísel. Největší číslo znamená nejtěžší převod, nejmenší nejlehčí převod.

                                    0 0
                                    • mirage  

                                      tak víš co je asi nejlepší, to prostě vyzkoušet a má člověk přímo zkušenost a to si nemyslím, ale vím.

                                      0 0
                                      • Rubi  

                                        tys byl asi na prevodove pomery ve fyzice nemocnej co ? :D

                                        0 0
                                    • krabica  

                                      Tady už dostal odkaz na kalkulačku převodů a stejně mu to nepomohlo.

                                      0 0
                                    • mirage  

                                      ale nechci tady nijak řešit ty převody do těžka, ale hlavně přínos těch 4 zubu do lehka, o to mě jde.

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Když dáš 30z převodník a necháš 42z vzadu, tak to bude jakobys měl vepředu 32z a vzadu 45 zubů. Takže pokud dáš dopředu menší převodník, budeš mít vzadu tři zuby navíc zadarmo ;-).

                                        0 0
                                      • xtonda  

                                        Jak píše Siglespeed, když dáš převodník 30z místo 32z, tak je dopad na převody bude úplně stejný jako bys nechal 32z převodník a dal kazetu 10,7 – 44,8 (samozřejmě technicky je kazeta s desetinou zubu nesmysl, tohle je pouze pro porovnání převodových poměrů).

                                        0 0
                                  • xtonda  

                                    Nemůžeš brát jen o 1 zub vs o 2 zuby, musíš brát, že to je 1 zub z 10 vs 2 zuby z 32 a 2 z 32 je prostě menší změna než 1 z 10, prostě se pleteš, 32–11 je lehčí a pomalejší převod než 30–10, proboha to je dělení 30 : 10 > 32 : 11, matika 1. stupně ZŠ.

                                    Pokud chceš lehčí převod a zároveň se bojíš o ztrátu rychlého, tak by byla nejlepší kazeta s větším rozsahem, a to máš za úplně jiné peníze.

                                    0 0
                                    • kejda  

                                      xtondo, máš naprosto pravdu, bohužel mirage se v tom trochu zamotal.

                                      Mirage, postav si to do řádků a podumej.

                                      stávající – mám 32z 10–42 a občas ((kolikrát za sezonu?) se mi zdá, že moc točím nohama při jízdě dolů a chtěl bych lehčí převod do kopce, mám šaltr GX

                                      1. 30z 10–42 – náklad 1200 Kč, ztratíš trochu do pomala a získáš do rychla
                                      2. 32z 11–46 – kazeta a možná nový šaltr náklad 4000 Kč – ztratíš do pomala 10% (ale to jsi přece původně nechtěl) a získáš do rychla – nevýhodné proti bodu 1
                                      3. 2z 11–50 – kazeta a rozhodně nový šaltr náklad 4000 Kč – ztartíš do pomala 10% a získáš o dost víc do rychla, ale bude to bastl…

                                      u 2 a 3 prostě ztratíš při rychlé jízdě a budeš točit a točit…

                                      0 0
                                      • xtonda  

                                        K variantě 3 ještě 34z převodník, získá malinko do rychla než má teď a nejlehčí převod 34/50 bude i tak lehčí než 30/42 i 32/46. Ale sou to další prachy.

                                        0 0
                            • petrun  

                              A potom to je ;-)

                              0 0
          • petrun  

            Přesně

            0 0
      • Haryk  

        Ahoj. Našel jsem tohle. Bude Ti to k něčemu?

        https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • petrun  

          To Shimano s padesátkou je brutalita :-D

          Z praxe vím, že na stojanu funguje všechno. Otázka je jak to bude fungovat pod zátěží v terénu. Asi mrknu na zahraniční fóra.

          0 0
      • David Bek  

        Ahoj, já mám přehazku Eagle X01, řazení 12 speed Eagle GX a kazetu 11 speed 11–50 a maká to výborně. Řetěz jsem nechal širší 11 speed.

        0 0
        • petrun  

          To tedy znamená, že jsou rozestupy mezi pastorky stejně široké u 11sp jako u 12sp? Pak by to bylo naprosto logické. Dvanáctka kazeta by byla širší o jeden pastorek než jedenáctka. Pak stačí pouze zamezit dorazem v přeřazení do prázdna na neexistující pastorek. Je to ale opravdu tak?

          0 0
        • petrun  

          Co je to za kazetu?

          0 0
    • bugman  

      Ahoj,

      hodím dotaz sem.

      Mám nově 1×11 shimano XT. Řadí to pěkně celým rozsahem kazety (11–46), ale přijde mi, že řazení na menší pastorky po jednom je pomalé, pokud chci rychle za sebou řadit na více pastorků. Na větší pastorky je to pohoda, navíc jde odřadit o více naráz. Na menší je převod zařazený hned, ale mám pocit, jako by trvalo delší dobu, než se páčka vrátí a můžu řadit hned znovu.

      Jde to nějak seštelovat, abych mohl řadit na menší rychleji za sebou?

      0 0
      • Vilém  

        XT packy radi hned, ne az se vrati packa, stejne tak muzes radit o vice stupnu i na tezsi prevody.

        Jinak ale muze nekde drhnout lanko atd.

        0 0
        • bugman  

          Taky to nepokládám za normální stav. Bovden i lanko jsou nové. Mám vedení vnitřkem rámu, bovden mám po celé délce a pokud zatáhnu za jeden nebo druhý konec, tak se hýby, takže by nikde neměl být zbytečně namotaný uvnitř. Lanko napnuté… Když dojedu do krajní polohy, tak je páčka vyloženě mrtvá, na volno se po dotyku hýbe, dokud nezačnu zase řadit zpět

          0 0
      • Mildee  

        Když budeš řadit dolů palcem, jde to i rovnou o dva, když zmáčneš víc, ukazovákem jen o jeden. Každopádně zreviduj vedení, jestli někde nemáš bordel nebo rovnou vyměň bowden, není to zas taková položka.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.