Shimano XT 2011 3x10, SRAM X.0 2011 2x10 nebo X.0 2009 3x9

40 nepřečtených
  • riven

    Stale stojim pred rozhodnutim, jestli koupit nove

    kolo tento rok, nebo az pristi rok.

    Zmeny v komponentech jsou celkem dost podstatne,

    bud 3×10, nebo 2×10 nebo zustat u klasiky 3×9.

    Shimano XT 2011 3×10 uz je venku, SRAM X.0 2011 2×10

    jeste ne a pak je tady klasika X.0 2009 3×9.

    Cim vic se snazim zvolit optimalni variantu, tim vic jsem zmatanej, co zvolit ted, nebo jestli pockat na presrok.

    Kdyz uz budu davat 40–50k Kc, tak to nechci za rok menit.

    Slysel jsem dost nazoru, ze 2×10 je vyborny pro zavody,

    ale pro hobby jezdeni je lepsi 3×10.

    Moji favoriti pro tento rok jsou Superior XP 935 na X.0

    /cena 37000kc/nebo Scott Scale 35LTD ve specialni edici XT/XTR /cena 50000kc/.

    Co byste mi poradili, pokud byste byli pred podobnym rozhodnutim?

    0 0
    • JakeF  

      Scott co nejdřív. 2*10 je super pro člověka, co ví, co chce a ví, který převody potřebuje, volba klik a kazety je tady daleko náročnější. Navíc jsou předpovědi, že příští rok kola výrazně zdraží kvůli horšímu kurzu dolaru a novejm sadám, což by byl důvod proč letos. 9kolo hned tak nevymizí a řek bych, že i za pár let na něj bude dostatek náhradních dílů.

      0 0
    • DaSnail  

      3×9

      0 0
    • kubad  

      a další rok budou zase lepší a lepší kola :-)

      to bys pak nekoupil nikdy nic pokud kolo potřebuješ kup si ho, pokud ne vyčkávej, ale mám obavu že ceny příští rok nebudou tak příjemné jak letos :-(

      0 0
    • Hornet  

      Cakat pokial bude nieco lacnejsie, vyhodnejsie je blbost. Bud nieco chcem a kupim, alebo budem do nekonecna spekulovat…

      0 0
      • riven  

        Tady nejde o tak o cenu, jako co zvolit za kombinaci,

        jestli 3×10, 2×10, nebo 3×9. To uz je vetsi rozdil,

        nez jestli mam prehazku treba XT nebo XTR.

        Pri prechodu z 3×9 na 3×10 bych musel menit rozhodne vic komponentu.

        0 0
        • Hornet  

          nuz tak to je tazka otazka, vela moznosti :-) ale asi by som nechal 3 a zadok ??? zalezalo by od financii.

          0 0
          • ememem  

            neda s to kombinovat, nepasuje nic s nicim dokonca ani presmyk. bud-alebo.

            0 0
            • qasko  

              :) šmyk mám XTR 952 z roku pána 1999 , 10s samomaznú reťaz od BBB , šalter je aktuálne XTR a kazeta je XX a radenie od japonca ,,, všetko spolu funguje k spokojnosti .

              0 0
    • Pumsc  

      bral bych toho scota ltd,to je dobrej kauf

      0 0
    • capo  

      Nedávno jsem kupoval kliky, výhledově budu možná řazení, a tak jsem také řešil, zda má smysl čekat na 3×10 a koupit celý komplet (kliky, přehazka, řazení, kazeta, řětez). U mě by to znamenalo o něco větší investici, protože bych měnil i některé věci, které jsem měnit nechtěl (kazeta, přehazka..).

      Kdyby mělo 3×10 tako velký přínos, šel bych do toho. ale po „analýze“ jsem přišel na to, že pro mě nemá. 2×10 jsem zavrhl rovnou, to bych neušlapal, na to jsem moc velký amatér. S 3×10 bych přišel o převod 44–11, a měl o jedno kolečko vzadu víc (hmotnost). Mě přitom převody na stávající 3×9 nechybí. Prostě jsem to zavrhl, a budu to řešit až s dalším kolem za X let…

      Pokud nejsi extra závodník, tak bych tohleto nepovažoval za natolik zásadní věc, aby kvůli tomu odkládal nákup kola o rok.

      0 0
      • ememem  

        asi tak, testovacieho shimano jazdca pre 3*10 bych cielene za vlastne tiez nerobil a bohvie ci to casom neskonci ako dualy…imho je to totizto dost od veci.

        2*10 je uz skor na zvazenie, tiez nad tym spekulujem ale skor preto ze bych to potreboval tak preto ze mi 3 placky vpredu a vobec cele to 3*9 sprevodovanie moc nesedi.

        0 0
    • MlokCZ  

      To je jednoduché. Desítka má smysl pouze v případě, že sám dobře víš, co konkrétně ti přinese a že ti to na devítce chybělo.

      Pokud to nevíš, tak desítku zřejmě nepotřebuješ.

      A důvodů pro i proti může být více, pro někoho zcela nepodstatné, pro někoho důležité, pohled na desítku:

      • lepší odstuňování převodů
      • větší rozsah převodů pro střední placku (pro 3×10) a tím omezenířazení na malou
      • 24/36 je nepatrně těžší než 22/34, tedy kdo ocení co nejlehčípřevod, tak tady nepatrná ztráta; možná by byla možnost kombinovatstávající 22/32/44 + desítku vzadu a pak by se nejlehčí převod ještězlepšil
      • menší skok mezi převodníky

      Já už jsem komplet přechod na desítku zavrhnul, že to je za ty prachy moc malý přínos a ten nejlehčí převod by se mi moc nelíbil.

      Zůstalo uvažování o částečném přechodu. Tedy pokud půjde desítkový řetěz na stávající devítkové XT převodníky.

      Pak bych nechal stávající kliky a převodníky, přesmyk a přecházel jen vzadu.

      Ale tady bych stejně chtěl Sram kazetu X0, která bude 11–12–14–16–18–21–24–28–32–36. A X0 kazeta bude sice moc pěkná, vychází z XX kazety. Ale taky bude pěkně drahá.

      Takže možná se na nějakou desítku vykašlu úplně.

      Škoda, že ani Sram ani Shimano nenabídne žádnou levnější kazetu v tom složení pastorků jako XX a X0. X9 a nižší nebudou vůbec od 11tky a Shimano bude mít všechny začínající 11–13-…

      A 2×10, tam už si musíš být úplně jistý, že ti pak stačí rozsah převodů, především nejlehčí převody.

      Tohle si ale každý musí ujasnit sám, co mu to přinese.

      Netuší někdo jestli půjde 10tkový řetěz na současné XT 9-tkové převodníky?

      0 0
      • McBlacky  

        k tomu řetězu. Na silnici je rozdíl pastorků minimální. Podlě mě to kompatibilní bude asi stejně jako vozit na převodech 8spd 9spd řetěz /vozím běžně, na zimáku XT kliky+Alivio na silnici 105kliky a Sora kazeta/

        k těm převodům. 3*10 je fakt výmysl chorýho mozku – kromě důvodu být IN, nevidím pozitiva. 2*10 má smysl pro lido co jezdí extra prudké stojky jen vyjímečně, pro závodníky a pro „hobíky“ kteří mají 3,5w/kg a víc na AP :)

        0 0
        • qasko  

          Fakt si sa stým nestretol že ideš na prevode a ten ti je ťažky prehodíš na ľahši ale je zase priľahky ? Tento problém krásne eliminuje 3×10 s jemne odstupňovanou 11–32 kazetou.

          0 0
          • MlokCZ  

            Tohle je hrozně individuální a záleží jak a co jezdíš. Bike není silnička, kde je potřeba opravdu superjemné odstupňování.

            Já třeba na celopevňáku chvíli jezdil devítkovou kazetu 11–28 a brzo šla pryč i když jsem s tím jezdi dost asfalt, protože mi to jemnější odstupňování (konkrétně 12–13–14) naopak velmi vadilo. Jediný efekt byl, že jsem pak často řadil o dva pastorky místo o jeden a ten mezipastorek tam jen vadil.

            V houpavém náročnějším terénu často řadím o několik pastorků i u 11–34 kazety, která je ze současných 9tkových kazet odstupňována s největšími skoky.

            Zase pak když se jede třeba asfaltový úsek, tak se jemnější odstupňování může hodit.

            11–32 desítku bych na kolo kvůli moc jemnému odstupňování já třeba už nechtěl ani náhodou. Ale chápu, že někomu sedne perfektně.

            Já mám svoje ideální ostupňování na 11–32 na devítkové kazetě, to mi sedí nejvíce (je přesně akorát jemné).

            Proto bych chtěl právě desítku 11–36 X0 (která bude to samé co ta devítka 11–32 + 36tka navíc).

            0 0
            • roud  

              k těm kazetám jezdil jsem 12–27 a to odstupňování bylo super teď mám nahozenou 11–32 a zdaj se mi mezi jednotlivejma převodama strašný díry :O( jedinou výhodou desítky bude právě to lepší odstupñování :O)

              0 0
              • MlokCZ  

                To je přesně o tom, co komu sedí a co jezdí. Akorát v tom trošku houpavějším terénu (kde je navíc opravdu i trochu terén a ne jen pěkná cesta) si vůbec kazetu 12–27 nedokážu představit (samozřejmě ale neberu někomu, že mu sedí). To bych neustále řadil z jednoho konce kazety na druhý.

                0 0
                • roud  

                  Tak s dnešním řazením neni problém to klidně brát i po třech pastorcích takže to řazení není problém jinak v kopcích ty lehčí převody samozřejmě dost chyběj…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak to je jasné, že jde řadit o více. Jenže právě o tři pastorky řadím už občasi i s těmi většími skoky. Vše je to ale právě o tom typu terénu. Na některých trasách také o tak velké skoky tak rychle řadit nepotřebuju.

                    0 0
          • Mamut  

            To by si musel tu kazetu zahustit dvojnasobne na 17 kuskov. Pri prechode z 9 na 10 sa kazdy skok v priemere zmensi o 10%. A kedze su tam fakt velke zaokruhlovacie chyby (co s pastorkom s 14.28 zubu?), tak sa plno skokov ani nezmeni.

            0 0
          • McBlacky  

            jediný kde tohle pociťuju je na silnici na 8spd 11–23 kazetě když jezdím v zimě v trenažeru IMagic kopce.

            na bajku se mi to ještě nestalo ale nemám problém krátkodobě jet v rozmezí 65–110 kadence a dlouhodobě průměr mezi 75–90 podle terénu a typu jízdy /závod, vyjíždka, technika,…/ takže nejsem vázanej na jednu frekvenci a nemám problém s převody.

            0 0
        • ememem  

          k tej kompatibilite kombinacie stare 3.*9 kluky/nova 10 kazeta+retaz.

          shimano tvrdi ze nie(volakde som to cital, fakt si nepamat presne ze kde velo, bikemagain, www ??, neviem). a tym ze tam dali ten smerovy retaz tak je to dost dobre mozne. zrejme to volako fungovat bude ale idealne asi nie. navyse v rovnakom zdroji bolo uvedene ze ani 9-tkovy presmyk nepokryva 10-kovy rozsah takze to asi bude trocha problem nastavit.

          asi to maju v shimane dobre vyspekulovane :-)

          ja ososbne bych to na bahnaka aj volako narval ale na normalny bike bych to nesilil a urcite nie ako prvy :-)

          0 0
          • qasko  

            No ja to mám kľuky Rotor Agilis 2×9 zo 2×10 setupom , aj to sa ráta ? :D

            0 0
          • MlokCZ  

            U toho přesmyku je to blbost. Kazety jsou široké pořád stejně, takže 9-tkový přesmyk s tím nemůže mít problém.

            U toho řetězu ale právě i kvůli té změně, že bude směrový a s tím související změny mám právě také pochybnosti, proto jsem se ptal.

            Zase ta směrovost je dobrý nápad, tohle mohly mít řetězy všechny už dávno.

            0 0
            • Ruprt2  

              přesně tak liší se jenom přesmyk pro dvojpřevodník a trojpřevodník.

              0 0
              • ememem  

                sak a co som napisal ale mlok vravi ze by to malo byt jedno.

                leda ze by sme si spatne rozumeli resp. ja som to zle napisal. ja som myslel presne to co ty ze presmykac pre kluky 3*9 je udajne iny ako presmykac 3*10. prehadzovacka pre 9-kovu a 10-kovu kazetu by snad aj mohla sediet len ma udajne nejake ine zakrivenie ramienka kvoli vedeniu lanka ale to tusimze az xtr.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Přesmykače nemusí být tožné (detailně jsem je nezkoumal), desítkový může mít jiné tvarování pro menší rozdíly zubů mezi převodníky pro 24/32/42. Ale nemůže být problém škrtání o přesmykač kvůli kazetě, když jsou stejně široké (ty kazety).

                  0 0
                  • ememem  

                    to mas pravdu, to by malo byt jedno, ak sa dobre pamatam volaco tam spriadali s retavou linkou a kvoli tomu upravenym tvarom (nabehom) ci take cosi, som to blbo napisal nicmenej zaver bol ten isty – nekompatibilne, neodporucane ale zas asi fungovat to bude, ja bych sa na to ale vykaslal.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Pro 3×10 je řetězová linka totožná. Pořád je 50mm na převodníkách.

                      0 0
                      • ememem  

                        fakt? uz radsej nic nepisem abych nemystifikoval, sa mi to volako vsetko pletie 2*10, 2*9, 3*10, 3*9…uz neviem co bolo k comu.

                        0 0
                • Ruprt2  

                  no já to co jsi napsal pochopil, že je devítkový a desítkový přesmyk. To si myslím, že není.

                  Je přesmykač na trojpřevodník a na dvojpřevodník. Rozdíl mezi nima je jenom v délce vodítka (nebo se tomu… )

                  trojpřevodníkový půjde v pohodě i na dvoj, ale vodítko je zbytečně dlouhé.,

                  Dvojpřevodníkový by na troj asi škrtal.

                  0 0
      • adweb  

        Co se týká použitelnosti toho desítkového směrového řetězu, tak mám dlouhodobě ověřenou kombinaci devítkových převodníků ( Spécialités TA 44–32–22 na klikách XTR FC-M960 ) , desítkových kazet ULTEGRA a DURA-ACE (12–27z) se směrovým desítkovým řetězem DURA-ACE CN-7900. Řadí to, dokonce o poznání líp, jak před ním používaný řetěz SRAM PC1090a u směrového řetězu zůstanu. Pro toho, kdo nehodlá zatím přejít kompletně na nové desítkové sady by stačilo pořídit ( třeba v rámci výměny opotřebených komponent ) 10kový řetěz + kazetu a k tomu jen navíc koupit pravou desítkovou páčku ( já, v době kdy jsem to pořizoval, sehnal jen SHIMANO SL R-770 ) . S ohledem na menší ( ale zato jemnější odstupňování použitých kazet ) taky neřeším dvoupřevodník. Moje zpřevodování asi spoustě lidí tady nemusí vyhovovat, ale brzy budou k dispozici kazety XTR, XT, SLX a samozřejmě ještě další od SRAMu.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.