Shimano brzdy - lámající se páky.

156 nepřečtených
  • theedge

    Dám sem takovu story od mého kamaráda s brzdama Shimano XT 4-píst, ale myslím že to platí pro všechny brzdy Shimano, protože ty páky mají stejný. Za letošní sezónu se mu 3× ( slovy třikrát ) po pádu kola ulomila páka nových Shimano XT.

    Jedná se o enduro ježdění techničtějších věcí, takže pády jsou celkem častá věc ( ale nešlo o žádné krkolomné salta mortale). V mém okolí jezdí víc lidíá na SRAM brzdách – většinou Code, což jsou celkem bytelný kovárny.

    Koukali jsme na to a za mne musím říct že tady udělali soudruzi ze Shimana chybu, protože ty páky jsou v určitým místě toho zůžení fakt papír a na boční tlak to nic nevydrží. Nevím jestli to stálo za těch pár ušetřených gramů. Navíc tem matroš je takovej že se to neohne, ale hned ulomí.

    Podotýkám že ty brzdy nebyly na řidítkách dotažený na fest, ale i tak ten papír nemá šanci ty brzdy protočit.

    Nechci tím vyvolat žádný flame, nicméně 3× to není náhoda. Je jasný že u XC šlapání se to si neláme, ale na těžší ježdění je to velmi slabé místo. Sjíždět skoro 1000 výškových metrů s jednou brzdou je docela nah*vno + několik zkažených výjezdů.

    V Petznu se mu to provizorně podařilo zbastlit pomocí malého imbusu, kombinaček a zip-pásky.

    Docela by ne zajímalo jak často se s tím setkáváte.

    0 0
    • Georrge  

      Asi docela smula kdyz mu to furt pada na paky… nepadat, vic povolit objimku, nebo koupit jine brzdy.

      1 0
    • wilda81  

      Nové páky neznám, starou generaci jsem občas ohnul ale nevybavuji si zlomení (pokud nepočítám následné pokusy o rovnání). Páky vozím poměrně volné.

      0 0
      • theedge  

        Stará generace měla taky bytelnou páku – ne takovýto plíšek.

        0 0
    • esmo  

      Sram rules !

      0 0
    • Pepe72  

      Smůla. Nic víc.

      0 0
    • mr.antik  

      předchozí model (M8000), přijde mi že v tomhle místě je to vypadá podobně, odrbaný je mám dost ale zlomenou jsem nikdy neměl (ale vybavuju si spíš rány kolmo k řidítkům)

      Určitě pomůže povolit objímku co to jde…

      0 0
      • theedge  

        Předchzím modelem myslím XT 785. Současný XT 4-pístky mají stejnou páku jako M8000.

        0 0
    • JBC  

      Tak já teda zatím ani jednu nezlomil, pouze jednou lehké srovnání. Papír bych to zrovna nenazval.

      Ovšem po přechodu z Code R na Sh XT bych zpět nešel ani omylem, XT v mnoha ohledech daleko lepší brzdy.

      0 0
    • KoudakT  

      Nechtělo by to povolit objímku tak, aby se to v případě pádu otočilo a ne zlomilo…?

      Radu nepadat přeskočím, tu asi slyšet nechceš.

      0 0
      • theedge  

        přečti si první 3 posty …

        0 0
        • Georrge  

          Jen bych mozna jeste doplnil, ze u malo utazenych sroubu objimek bych je pro jistotu zalepil loctitem (staci troska). Malo utazene srouby jsou nachylnejsi na samopovolovani a zrovna u brzd nechces srouby vytrepat.

          0 0
      • Esi  

        kdo nepadá jezdí pod své možnosti :-)

        0 0
        • theedge  

          Neznám ve svém okolí nikoho kdo by u toho typu ježdění nepadal …

          0 0
          • Esi  

            no právě, jezdím jen na XC kole a i tak jsem se letos v technice párkrát na zemi válel, většina jsou pády v podstatě z nulové rychlosti.

            0 0
            • theedge  

              Jo všechno to jsou pády z malé rychlosti – o to víc na*erou ty ulomený páky, protože to je zbytečný. kdyby tam Shimano nešetřilo pár gramů tak to mohlo něco vydržet. Starý XT 785 to byly pořádný páky. Na Sram Code RSC co mám jsou páky taky kus hliníku a brzdy mi na rodlech protočili několikrát.

              0 0
    • rybička  

      Asi bych zkusil koupit starší páky, ty byly z masivu. Nebo XTRko.

      0 0
      • mr.antik  

        tyhle mám na mysli a řek bych že to místo je udělaný stejně jako na obrázku. Jen ty ďůlky na páčce jsou jinak.

        0 0
        • rybička  

          Dneska jsem na ně koukal a nejsou z masivu, ale materiálu je tam, zdá se, dost. Kámoš jí teď solidně ohnul, pak jí zase narovnal kleštěma a páka drží. Z masivu byly asi ty ještě o generaci starší…

          0 0
      • Pepe72  

        Blbost.

        0 0
      • theedge  

        Jo tyhle starý páky byly ještě poctivě udělaný …

        0 0
    • kamaro  

      No tak všichni chceme lehčí komponenty, protože nepadáme :-) A ti co padají, tak ať si těch pák koupí více. Hotovo.

      0 0
      • Markony  

        To je zase blábol .

        0 0
      • theedge  

        Tak věřím že na těch tvých holanských kolech co máš v profilu nepadáš, ale tady píšu o trošku jiným typu ježdění :-) XT 4-píst ( ty dementní čísla si nejsem stavu zapamatovat ) jsou brzdy osazovaný na enduro kola a proto mne překvapuje tento konstrukční fail.

        0 0
        • jonti  

          Tak hlavne ty 4 pisty maji stejnou paku jako 2 pisty. Ze se zlomi a neohne je chyba. Nevim jak moc se lisi od SLX 7000, ta se u mne par krat proletela vzduchem a pootocila na riditkach a stale drzi. Taky ale nevozim spolecnou objimku, tak to nemusim mit moc utazene.

          Kdysi davno jsem zlomil karbonovou XTR, ta se neohla, no sla zalepit.

          0 0
          • hrota  

            Není u XT páka kovaná a u nižších řad lisovaná? Možná proto se neohne, ale rovnou ulomí.

            0 0
        • mr.antik  

          V návodu na XT 4-píst že se jedná o e-bike brzdu :-) Žádný freeride nebo DH…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Kua, tak to jsem nekde vytrousil motor :-(

            0 0
          • MatS  

            A je páka u XT jiná od páky Saint nebo Zee?

            0 0
            • lubosalbi  

              záleží jaký model XT máš na mysli, model 785 bude se Zee zaměnitelný, ostatní nejspíš ne

              0 0
            • Mr.Duck  

              Myslím že ještě m8000 páka by mohla sedět ale 8100 určitě ne – novější má nižší profil v místě čepu.

              0 0
    • Mr.Duck  

      Já jednu zlomil. V shopu jsem to viděl tak 3× vč. mojí, asi to nebude zas tak časté. Ten díl se dá sehnat za pár a vyměnit to je jednoduchý. Slabší než třeba Code ta páka asi bude, ale zas je to ve všech ostatních ohledech mnohem lepší brzda :)

      0 0
      • theedge  

        No na kazdym vyjezdu co se mnou byl tak zlomil paku a bylo po jezdeni … tak nevim jak moc jsou lepsi :-)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Asi by kamoš mohl zapracovat na technice spíš to tak zní :)

          Bude to prostě smůla no, nemůžu říct že bych nepadal ale když jsem lámal páku tak to byla rána že se tělo páky posunulo kousek směrem k představci, pin co drží clamp se ohnul a já od té doby Sourkraut nejel :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Jestli za to nemuzes ty, kdyz je lame vzdy na vyjezdu s tebou :)

          0 0
      • Pedro404  

        Tim dílem, co se dá sehnat, myslíš předpokládám celou sestavu páky? Nebo jenom ten zlomenej hliníkovej kus?

        0 0
      • duri80  

        Práva páka s poštou talíř. Jestli zlomil třetí…a navic nějak docházejí. Na svou jsem skoro měsíc čekal než se objevila na koloshopu.

        Měl bych ale OT dotaz. K čemu je dobré odsadit ty páky tak daleko od gripu? Asi se to někde už řešilo, ale když jsem viděl tu fotku…rajdy se dávají čím dal širší a já měl za to, že je to kvůli délce páky a tim pádem citlivosti řízení. A potom když vidim ty fotky, tak ta efektivní šířka řídítek při sjezdu je o dobrých 100–150mm menší…

        0 0
        • duri80  

          Délce páky řídítek ne brzd

          0 0
        • Kouba_2005  

          To jsou jednoprstový páky, brzdíš jen ukázovákem, kterej máš skoro na konci gripu, takže to výchází takhle.

          0 0
          • duri80  

            To je jasné. Ale stejně. Dáš páku brzdy ke gripu a posunes celý úchop směrem ven. Zvětšit úhel rukou a snížíš tělo. Tak jsem chápal princip širokých rodel…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Když nebrzdíš, tak se držíš jak?

              0 0
              • duri80  

                Na konci rodel. Malíček a prsteníček mám skoro z gripu pryč. Kolikrát při stoupání obejmu grip dlaní z boku.;) Ale je pravda, ze mně nikdy nenapadlo to, že můžeš tu páku stlačit az ke gripu a tím pádem by ti ostatni prsty úchopu překážely. Mám ten ukazovák asi dlouhý a nepotřebuji tu páku brzdy moc přitahovat ke gripu…

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Pokud jde páka ke gripu, je zavzdušněná, většina tu páku má nastavenou na ukazovák, ale jsou i nepochopitelní jedinci, co brzdí „fakáčem“ :)

                  0 0
                  • duri80  

                    Dívám se znovu na tu fotku s imbusem. Domnívám se, že kdyby v takto nastavené vzdálenosti objímky brzdy od gripu byla „nezlomená“ páka a dotyčný majitel nazm nasimuloval úchop s ukazovákem na brzdě bylo by na konci gripu minimálně 40mm prázdných. Stejně jako je to odsazení páky brzdy…

                    0 0
                    • PENE  

                      Odsazeni te paky je tak 10 mm. Objimka je na pace posunuta.

                      0 0
                    • Kouba_2005  

                      Změř si šířku dlaně, ono se to nezdá. Gripy bývají široké 135mm a víc, chlapovi s normální rukou určitě 4 cm na konci nečučí.

                      0 0
                    • Tydlii  

                      tady to mas pro ilustraci. odsazeni hrubym odhadem 3,5cm, rodla 780mm, drzim je uplne na konci. musel jsem kvuli tomu resit samostatnou objimku razeni prtoze na sram matchmakeru jsem to měl tak daleko, ze jsem si pro razeni musel přechytávat o ranec.

                      0 0
                • adam320  

                  „Malíček a prsteníček mám skoro z gripu pryč. Kolikrát při stoupání obejmu grip dlaní z boku“

                  Tak to mas neco hodne spatne:)

                  0 0
            • jonti  

              Jak mas velke ruce v rukavicich. Kdybych mel brzdove paky az u gripu, tak pri brzdeni ukazovakem bych mel vnejsi cast dlane uz asi 2cm mimo riditek, a to mam docela male ruce.

              0 0
            • Kouba_2005  

              Ale to s šířkou řídítek nemá nic společného. Takhle máš páky nastavené třeba na 500mm i na 800mm dlouhých rodlech.

              0 0
        • PENE  

          Je to proto, abys mackal paku na konci, kdyz brzdis ukazovackem, a nemackal si ostatni prsty. Efektivni sirku riditek to urcite nezkracuje. Tyto paky maji navic objimku posunutou ke stredu riditek, oproti starsim modelum, pak to vypada, ze je paka daleko od gripu.

          0 0
        • Mr.Duck  

          To je ale celá páka i s tělem ne? Shimano prodává samotnou páku a myslím že tu stojí asi $20 jestli se nepletu?

          0 0
    • Mildee  

      Nepadat, jezdit.

      0 0
    • kordinaz  

      A kdo nepadá, může si dovolit odlehčovat píč0viny. Bajka mám na pivo do hospody a na cesty do práce, najeto cca8500km a vše drží. To jen tak mimochodem pro hnidopichy,co se tu do mě hned jistě pustí.......

      0 0
      • Pepe72  

        ?

        0 0
      • Kouba_2005  

        gram ke gramu … :-)

        0 0
      • PENE  

        Kolik gramu jsi tim usetril?

        0 0
      • Tydlii  

        to je historicky daná úprava :) takhle má táta odvrtaný páky na F1 :)

        Tady to je nesmysl, tam zhusta odvrtaný páky něco udělaly ale hlavně to byla frajeřina :)

        0 0
      • Vilém  

        To je tvoje prace? Pokud jo, tak mas plus za odvahu toto zverejnit.

        0 0
        • Esi  

          Tak ušetřiš pár gramů, tomu dojít se vymočit než jdeš na kolo se to teda nevyrovná :-)

          0 0
    • mais  

      Co přejmout z motorek „nalomení“ a udělat tam vrub, tak aby to funkčně nevadilo, pokud dojde k pádu, praskne, kde bude v pohodě.pro nouzový dojezd.

      0 0
      • theedge  

        To nejde – ta páka má velmi slabé místo hned za čepem. tam to vždycky praskne ( viz fotky ) a žádný vrub jinde už tomu nepomůže.

        0 0
    • arming107  

      Taky se mi to stalo. A našel jsem řešení :D. Kdo má doma 3D tiskárnu, tak na internetu se dá najít už vytvořený model páčky 7100/8100. Tak stačí vybrat nějaký tuhý plast a můžete tisknou ;). Bohužel po větším pádu budete muset tisknout novou… :D. (Já si vytiskl žluté, aby mi to ladilo ke kolu a vypadá to dobře a je to normálně použitelné řešení pokud nechcete shánět novou brzdu.)

      0 0
      • Mr.Duck  

        Si z toho delas Magury? Konec koncu ty jsou taky z plastu a vydrzi podobne tak proc ne :)

        0 0
        • Esi  

          Pořídíš větší podsedlovku a budeš s sebou vozit náhradní, po větším pádu to v lese přehodíš. :-)

          0 0
          • Mr.Duck  

            To uprimne neni uplne blbej napad na nejaky vetsi lap!

            0 0
          • arming107  

            No, ta plastová z 3D tiskárny, tak při menším pádu vydří, ale při větším hned praskne no (dělám si je z tvrdého a proto křehkého plastu, takže je krásně tvrdá a neprohýbá se pod prstem, ale není odolná proti nárazům no). Proto jich mám víc a když ji prasknu tak lehce můžu vyměnit. Ale i kdybych ji měnil 10× tak mě to pořád vyjde levněji :D

            0 0
    • lubosalbi  

      Koncem příštího týdne budu mít k dispozici L i P SLX 7100 samostané páčky, kdyby někdo chtěl, cena 600,–/ks

      0 0
    • VladaC  

      Hlásím se do klubu. Sehnat náhradní páčku 8100 je pořád problém. Nakonec jsem rád, že jsem ji nesehnal – upravená 8000 je výrazně pevnější.

      Foto viz https://www.bike-forum.cz/…000-vs-m8100

      Jak je z fotek vidět, tvar pák je trochu jiný, ale průměr čepu je stejný a stejná je i celková délka. Trochu se liší sklon plochy „háku“, který dosedá na rolnu, a který spolu se zbytkem mechanismu zajišťuje funkci „servo wave“. Nicméně s funkcí jsem spokojený. Pokud vůbec cítím nějaký rozdíl, tak mi připadá, že líp poznám bod kontaktu desek s kotoučem. Rozdíl v brzdném účinku nepozoruju. Brzdím jedním prstem, kdo používá dva, může ocenit, že na staré páčce je na ně při stejné délce víc místa.

      Úprava není složitá. Oka na páčce, kterými prochází čep (osa), jsem nejdřív trochu slisoval ve svěráku, aby byla blíž k sobě. Nevadí, když vnitřní odlitek mezi nimi po stlačení lehce drhne, pohybuje se jen při seřizování. Pak jsem ještě pilníkem z obou stran ubral z vnějšku páky kolem otvorů pro čep. I po zbroušení zbylo stále víc materiálu, než je u 8100 od výroby, navíc u čepu to stejně nepraská.

      Ještě poznámka pro ty, kdo páku zatím nerozebírali: čep je z boku zajištěný červíkem, který je schovaný pod miniaturní gumovou zátkou, po povolení šroubku jde snadno vytlačit, netřeba ho silou vyrážet.

      Mimochodem, není mi jasné, proč Shimano rozlišuje pravou a levou náhradní páčku. Pravda, měl jsem vyndanou jen pravou, ale v nezlomeném/ne­ohnutém stavu nevidím žádnou asymetrii, která by k tomu dávala důvod.

      1 0
      • Mr.Duck  

        Shimano packu prodava s pruzinkou a ta je jina l/p, jinak je to identicky.

        Sam jsem to resil podobne, ale s pakama z M9120. Taky bylo potreba ubrousit 1mm materialu, ale paka je mnohem solidnejsi. Ty 7100/8100 se fakt nepovedly.

        1 0
    • Lada-nuke  

      Problém vyřešen ještě tutéž sezónu koupí pák od FLO Motorsport (dělají páky především pro motorky). S těmito pákami nebyl za celou dobu používání jediný problém. Pokud se nechcete vzdát pak M8100 a nechcete řešit jejich lámání, je tohle cesta.

      Ještě odkaz na video a na páku samotnou

      https://flomotorsports.com/…rake-lever-1?…

      3 0
      • Mr.Duck  

        Tyhle páky mají ještě méně materiálu v kritickém místě.

        Kámoš si je pořídil s tím, že jsou „nezničitelné“. Jednu zlomil při prvním pádu, chvíli se s nima dohadoval, tuším že mu řekli smůla že jejich hláška o nezničitelnosti se netýká pádu..

        Za mě rozhodně radši ty xtr páčky co to mají z litého nebo kovaného kusů.

        0 0
        • theedge  

          Sorry ale to je blbost. Díval jsm se na ně, jel jsem na nich a mají rozhodně víc materiálu než papírový XT páky.

          Že je někdo zlomil při prvním pádu – když to kolo blbě padne tak zlomíš skoro cokoliv, ale to že to vydrží míň než XT teda nesouhlasím.

          0 1
          • Mr.Duck  

            Sorry ale není. Podívej se kolik materiálu je kolem toho nastavení vzdálenosti. Upřímně věřím že bych to jen tak zlomil v ruce kdybych za to vzal.

            Jasně že náhoda je blbec, ale už když je objednal než je nasadil ve mě to místo nevzbudilo žádnou důvěru, a když mu to během pár jízd umřelo, žádný velký pád to nebyl. Nevidím žádný přínos v odolnosti oproti xt.

            0 0
            • theedge  

              Jo je to tam vyříznutý ale XT páka je fakt nesmysl, V tom místě kde se to láme to mají vylisovaný do úplnýho papíru.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Já vím, taky jsem jednu xt zlomil. Jenže ten papír po celé délce je cca stejně materiálu jako ta 1.5mm stěna u FLO co je vyříznutá přes skoro celou šířku pro to kolečko nastavení, tam fakt moc materiálu není.

                Pro srovnání přidávám fotku slx(stejný profil jako xt) a Xtr. Xtr má tak 5× víc materiálu než FLO v kritickém místě.

                0 0
                • rybička  

                  XTR je evidentně obrobek nebo odlitek a v tomhle případě se vyplatí si připlatit…nicméně když se podívám, jak má páky zpracované Sram (ložiska, nulové vůle)…

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No sram páky je škoda komentovat. Ložiska sou fajn a líbilo by se mi je na kole mít, nicméně spolehlivost sram pák je tristní už mnoho generací.

                    4 0
                    • theedge  

                      Vozim sram RSC paky 5 let bez jedinyho problemu.

                      Zato Shimano je zlaty – vozil jsem 8000 paky ne jednom z mych predchozich kol. Neustaly problemy s chodem paky ( kontrukcni vada paky ). Evidentne dodnes kdyz se na jakoukoliv paku z rady 8000 krive podivas tak praskne. Uplne dokonaly brzdy ;-) Tvoje hejty na Sram jsou tu furt dokola.

                      0 1
                      • Mr.Duck  

                        Tohle neni zadnej sram hejt, supr ze mas kliku ale ziju obklopenej kolama, sam mam doma nejaky sram brzdy, kamaradi maji sram brzdy, servisoval jsem stovky brzd. Sram paky zkratka spolehlivy nejsou a stovky lidi ti to dokaze potvrdit.

                        Objektivne se casto serou, nevim proc ti to trha zily jen proto ze tobe ne, bud rad :)

                        Neni tu potreba rozjizdet jestli jedno nebo druhy, ja s tim nezacal. Proc nereknes to samy o shimano „hejtu“ vys, kde je rec o Shimano brzde a rybicka vytahl jak jsou sram paky fajn, ja jen komentoval ze si clovek moc nepomuze za coz bych ciste podle vcelku bohatych zkusenosti dal ruku do ohne.

                        Ubohy.

                        0 0
                    • rybička  

                      Mám Guidy RSC od roku 19 a pořád fungují. O problému s bobtnajícími pístky vím, ale zatím se neprojevil a jak už tu padlo, je v pohodě a levně řešitelný. Na Shimano páky bych se už vracel velice nerad…

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Jak to souvisí s ohýbáním shimano pák? Fajn že máš dobrou zkušenost.

                        Když nebudeme řešit jestli je lepší jedno nebo druhý, řekněme že cca 50% brzd od nejakého abstraktního výrobce funguje ok, tak se najde vcelku solidní počet lidí co mají štěstí a mají dva kusy co fungují no. Gratuluji. Někdo má štěstí i na 4 kusy. Druhý abstraktní výrobce má funkčních třeba 90% a zbytek sou zmetky. Statisticky se určitě občas stane že někdo bude mít větší smůlu se statisticky spolehlivějším výrobkem. Může to být náhoda, může to být styl použití a údržby, může tam hrát roli hrozně moc věcí.

                        Proto je nejpodstatnější osobní zkušenost, a zkušenosti lidí z okolí co používají materiál podobně. Lokální mechanik bude mít pravděpodobně víc zkušeností s brzdama a jaké jsou s nimi v okolí problémy než 20 uživatelů, ale stejně je tolik lidí co „ví nejlíp“ protože někdo kdo žije v úplně jiném terénu a jezdí něco jiného na internetu něco řekl :)

                        1 0
                        • rybička  

                          Jo, vím od Kuby R. ze SickBike, že ty pístky mění každou chvíli, nicméně jsem chtěl přidat svojí zkušenost. Za mě ty Sram brzdy fungují dobře, páku mají výrazně lepší a nevšiml jsem si, že by se ohýbaly. Jinak souhlas.

                          0 0
                          • goofy  

                            Já se tu nějak nechtěl vměšovat, ale stále tu píšeš, že páku mají výrazně lepší, ale vlastně mi není jasné v čem… ;-)

                            0 0
                            • rybička  

                              Tužší, lépe zpracovaná (ložiska atd.), žádné vůle a nelámou se. A IMHO vzhled. Prostě lépe vypadají.

                              0 0
                              • goofy  

                                Takže vlastně nic… :-) Guide navíc nebrzdí, takže jediné použitelné jsou vlastně Code RSC. Nižší řady páky nechceš ani omylem… :-)))

                                Jinak teda 10 let s XT, Nějakých 6 se Saint? Páky zatím cajk. Kolem mě jezdí většina Shimano a zatím si ani jednu zlomenou nevybavím. Jo děje se to, ale tady na b-f vypadá, že kdo je má, tak zlomí 3 ročně… :-)))

                                No a dost off topicu.

                                5 1
                                • Atilla  

                                  Tyhle nový fakt praskaj. U starších jsem spíš prasknul objímku:) Nejlepší jsou stejně TRP:)

                                  0 0
                                  • goofy  

                                    Jo jo… Ale olem mě fakt zatím nic… Asi štěstí. Taky jsem šel zase raději do Saintů, než do XT :-)

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      U mě jeden týpek už tři kusy. Jednou z toho se šel podívat na kámen, opřel kolo o strom, to se rozjelo a spadlo asi o půl metru dál do kapradí. Páka v hajzlu::)

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Tyhle paky jsou fakt fail. Kdybych nenasel jednoduchy reseni tak bych ty brzdy asi vymenil za Sainty.

                                        0 0
                                • Mr.Duck  

                                  Mam doma 2 DH kola se Saint, 2 endura s SLX(m7120) a XT(m8120), jeden dirtak s asi 13 let starym Deore a jeden podivny univerzal HT s kombinaci ruznych pak a trmenu SLX/XT (ve stylu kazda pulka trmenu jina) z ruznych generaci brzd, co mi prinesli klienti do shopu naplnene dotkou a byly po smrti atd.

                                  Takze v soucasnosti mam v aktivnim v provozu 11 Shimano brzd, s tim ze jedny Sainty jsem kupoval 2013/14, prumerny vek mych brzd muze byt ~6 let. Jednou za par let rebuildnu paku kdyz se mi zda, ze zacina chodit trosku hur, jinak jen menim desky. Kapalinu menim prakticky jen kdyz menim ram.

                                  Odvzdusneni resim mozna jednou za rok na dvou nejpouzivanejsich kolech. I kdyz od posledni generace brzd jsem zacal nasazovat kalich pri vymene desek – jednou kdyz jsem spechal a montoval po pive nebo cem jsem protrhl blanu a zacal kalich radsi pouzivat. Zlomil jsem dve packy, tak jsem je vymenil za mnohem odolnejsi.

                                  Neumim si nejak predstavit ze bych resil mene problemu s jakymikoliv jinymi brzdami. Proslo mi rukama brzd fakt hodne, nektery mne zaujaly a par jich i ma dostatecnou silu, ze bych je zvazil. Ale ze zkusenosti ze servisu i vlastnich a kamaradu zkratka mam jasneho favorita. Mozna se zmeni az Sram vyda nove brzdy co jsem zkousel nejaky ranny prototypy (mineral, sila nesrovnatelna s Code ale hodne se muze zmenit), ale to ukaze cas.

                                  0 0
                                  • adam320  

                                    Ty musis mit mega volnyho casu na takovy slohy o blbejch brzdach. A furt dokola:)

                                    0 6
                                    • Mr.Duck  

                                      To víš když máš kolo co jezdí a nemusíš se furt v něčem šťourat, tak máš takovýho času že nevíš co s ním a takhle to dopadá :) Přeci nemůžu pořád jen jezdit!

                                      2 0
                            • theedge  

                              Se Sramem z zoho lesa odjedes. Se Shimanem to neni tak jisty :-)

                              0 1
                              • ladys  

                                Možná by to chtělo v tom lese jezdit a ne se tam válet :D

                                0 1
                              • Mr.Duck  

                                Neodejdeš se sramem pěšky, protože kola budou zablokovaný zaseklym pístem? :)

                                Nemohli bysme se tu věnovat problematice tématu?

                                0 1
                            • rybička  

                              Ještě bych přihodil to, že páka je symetrická, takže můžeš v případě potřeby vyměnil levou a pravou…k tomu vzhledu, v téhle verzi je to fakt sexy:

                              0 0
                              • novas752  

                                Což je sice fajn, ale funkčně horsí než Shimano, který má expanzku nad pístem = jakakoliv bublinka vyplave sama do expanzky. U sramu nikoliv.

                                1 1
                                • Tomcat  

                                  no Sram není úplně pod pístem ale na expanzu u Gustava to nemá.

                                  0 0
                                • rybička  

                                  Když tu páku normálně nastavím, tak je expanzka taky nad pístem, ne?

                                  0 0
                                  • Tomcat  

                                    áno

                                    0 0
                                  • novas752  

                                    Jedině že bys vozil páku kolmo dolů. Dírka do expanzky je přímo v osový rovině páky, takže při normální poloze pák je často víc na straně než nahoře.

                                    2 1
                                    • rybička  

                                      Jo, to souvisí s tím, že je páka symetrická…

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        Tak, že pokud je jedna dírka na průtok kapaliny, vždy je v jedné poloze závislé na poloze páky. Když je páka oboustranná, nemůže ta dírka být v nejvyšším bodě. Nevnímám to jako velký problém ale teoreticky je to horší.

                                        O tuhosti a zpracování bysme se tu bavili dlouho, o tom téma není.

                                        0 0
                  • novas752  

                    Na sram pákách je časem dokonce negativní vůle. ;-)

                    0 0
                    • theedge  

                      Ano zadrhavaji se pistky diky dotce. Problem kterej kdyz nastane tak vyresi servisni sada za par euro a hlavne jde ta sada koupit. Na rozdil od Shimana kde nekoupis nic – ani ty jejich papirovy paky.

                      0 1
                      • Mr.Duck  

                        Hele tohle sem fakt nepatri. Muzu ti tyhle argumenty rozbujet cely den kdybych chtel, ale jsem takhle brzo vzhuru jen kvuli registraci na Psychosis, kterou mam hotovou tak jdu dal spat a ty si jezdi na cem chces; Tohle je tema kde se resi shimano paky tak s tim dejte pokoj. A kdyz uz tahate Sram reci do Shimano vlakna, tak nerikej ze tu nekdo sazi sram hejty kdyz uvede veci na pravou miru ;)

                        0 0
                      • novas752  

                        Papirová páčka stojí polovinu toho co sada na Sram a koupit se dá. Sám mám doma dvoje náhradní.

                        1 0
                • Lada-nuke  

                  ta paka xtr vypadá úplně stejně jak na starších xt m785. Mám je na starším kole už 10 let a nikdy s nima nebyl problém. S dvopístama brzdí parádně a vydrží hodně.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Jen proto jsem to nahodil jako alternativu :)

                    Málo kdo ví jak velký je rozdíl v tomhle dílu mezi xt a Xtr, přitom to řeší největší slabinu současných shimano slx/xt. Ta xtr páka je o 1mm nebo 2 tlustší, tak jsem ji musel brousit ale pořád je tam víc materiálu než na čemkoliv jiném co znám.

                    0 0
                • XNeo  

                  Mám 9120 páky a i po kotrmelci (naštěstí jen kola, já letěl jiným směrem skoro bez zranění) páky sice špinavý jak ryly zem, ale vcelku. Co jsem někde četl, tak XTR páky jsou karbonový nebo nějaký kompozit.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    9100 Je karbon, 9120 hliník.

                    Drive bývalo I tělo xtr z lehčího materiálu, nevím jestli to ještě platí. Nicméně jedna stará xtr páka(tuším m9020) byla jediná co jsem nedokázal opravit, zajímalo by mne jestli to tělo uvnitř bylo moc opotřebované – vypadalo to tak.

                    0 0
        • Lada-nuke  

          Jasně , řešení se nabízí vícero. Já koupil tyhle páky, který samozřejmě nejsou nezničitelný. Taková věc na světě neexistuje. Ale určitě vydrží vic než origo páky, jsou výrazně pevnější a odolnější. Mají za sebou 3 sezony a nic dalšího jsem k nim kupovat nemusel. Že bych od te doby nespadl je taky blbost.

          Takže ano nejsou nezničitelné, ale rozhodně vydrží víc než originální páky a je to jedna z možností jak si pomoct.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Jasný já narážel jen na jejich hlášku o tom.

            2021 bylo lehčí sehnat tyhle než nový xt. Málem jsem je koupil taky, ale kamarádovi přišly než jsem stihl objednat a po tom co jsem si je osahal jsem koupil xtr právě kvůli odolnosti.

            0 0
          • Tomcat  

            Až na to že 2× CNC elex páčka stojí co nová komplet Shimano páka a skoro dohání set paka + třmen. ;-) A když koukám na to řešení bulletproof to není.

            1 0
      • lubosalbi  

        Za podobnou cenu co stojí tyto páčky, se dají koupit celý Saint páky, nebo o dost levnější Deore 6100 páky, které mají starší silnější typ páček

        1 0
        • Lada-nuke  

          jasný, řešení se nabízí vícero. Proto tam pisu pokud chce někdo zachovat M8100 ????. Já v té době šel touhle cestou a zatím nelituji.

          0 0
        • Jenda  

          Popravdě pro sebe nějak moc nevím, proč kupovat vyšší řadu pák než deore? Free stroke je pro mě kurvítko, tedy XT zbytečný. Nastavení vzdálenosti pák pomocí točítka místo imbusu je fajn, ale vzhledem k rozdílu ceny to buď oželím, nebo si vytisknu bazmek kterej do toho imbusu nastrčím. Pokud jsou navíc deorka odolnější beru to jako další fajn bonus.

          1 1
          • Mr.Duck  

            Více méně jen kvůli lepším třmenům a důlky v páce. Sice jsem nové deore v ruce neměl ale předpokládám že to bude skoro to samý.

            0 0
            • Jenda  

              Jasně, celý brzdy beru. Spíš jsem myslel náhradní páky. Tam je aspoň v ČR rozdíl dost vyraznej.

              0 0
              • Mr.Duck  

                Nedivil bych se kdyby to byla jen jiná barva. Mám doma pár sad 7120 a 8120 a jiný rozdíl nevidím.

                0 0
            • lubosalbi  

              Rozdíl v pákách 6100 a 7100 je, měl jsem je rozebraný vedle sebe, ty plastové vložky servo wave mají trochu jinou dráhu pro vodící čep, tak že bude trochu jiný průběh „posilovače“

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.