• bikebee

    Četl jsem si o záruce u Specialized.

    Po koupi kola je nutné jít na garanční prohlídku, aby nepropadla záruka. Prohlídka je zdarma jen u prodejce kola. Takže třeba u kola koupeného online u prodejce na druhém konci republiky a nechané na servis u nejbližšího autorizovaného servisu se platí.

    Druhá a další prohlídka se už platí standardně a jsou vyžadované každý rok, jinak „doživotní“ záruka na rám zanikne.

    Zeptám se, opravdu si necháváte kolo každý rok servisovat až do smrti kvůli záruce, aby nepropadla? Tzn. platíte tisíce za servis = měsíčně stovky za kolo a nebo na servis kašlete a děláte si ho sami.

    1 0
    • novas752  

      Fakt si myslíš, že doživotní = do konce života majitele? :-)

      A víš, že i při uznání záruky například 7 let starého kola ti dají rám aktuálního modelu = bude tam potřeba spoustu dalších věcí vyměnit a přestavba na nový rám je samozřejmě placená?

      1 0
    • Smazaný účet  

      Jeden z mnoha důvodů, proč si koupit samostatný rám a kolo si postavit sám.

      0 2
      • bikebee  

        Třeba Specialized to má tak, že jen rám stojí většinou víc než kolo, takže se to vůbec nevyplatí.

        0 0
        • novas752  

          Právě že naopak. Minimálně sworks se da levněji postavit po dílech než kupovat celý za moc.

          0 0
    • Tomcat  

      Doživotní záruka = do konce životnosti té věci . A životnost může byt i 2roky + jeden den,

      měsíc, rok navíc.....

      0 0
    • petyn  

      Já si každý rok zajedu pro razítko do servisu. S klukama se domluvím, že servis nepotřebuji. Podívají se na rám a dají mi razítko. Už 2× mi praskl rám u sedlovky a pokaždé vyměněn do 14 dní za novější model úplně bez problémů. Přeházení na nový rám zcela zdarma. A za razítko samozřejmně nic neplatím. Nechám jim tam slivovicku z vlastní zahrádky :)

      0 0
      • osobne  

        Dávat servisu úplatek, aby nedělal servis? Bych si ale musel připadat, že ze sebe dělám fakt vola.

        2 0
    • JachymP  

      Doživotní u specialized = max. 5 let na prvního majitele.

      Takže tím jsme ti odpověděli a nemusíš se se serviskama dál trápit.

      0 0
      • nooski  

        A s tim mas osobni zkusenost?

        0 0
        • JachymP  

          Řekl mi to autorizovanej prodejce při koupi. Je fakt, že v servisce to explicitně není, v kapitole „nadstandardní záruka na rám“ je jen mlhavá formulace:

          „Výrobce se zaručuje, že po dobu životnosti kola v původní specifikaci opraví, anebo vymění na své náklady rám, pokud se na něm vyskytla závada, jejíž příčinou je výrobní nebo materiálová vada. Životnost kola je závislá na mnoha faktorech (intenzita, způsob a podmínky používání kola, kvalita a pravidelnost servisu, váha jezdce atd.). Doživotní záruka je zde míněna ve smyslu životnosti rámu kola, nikoliv života majitele kola. Tato záruka neznamená, že rám nebo kolo jsou nezničitelné a budou existovat věčně.“

          Tzn. můžou si to rozhodnout jak se jim zlíbí. Evidentně „doživotní“ bude specialized chápat jinak než průměrný uživatel BF ;)

          0 0
      • Mr.Duck  

        Tak to na to asi zapomněli když jsem po 6 letech reklamoval. Specialized doživotní je doživotní pro prvního majitele.

        0 0
    • Smazaný účet  

      No jo, byznys :-)

      Smysl každoročního servisu nemá na životnost rámu asi takový vliv. Nebo snad vytahaný řetěz a špatné řazení ničí rám?

      0 0
      • Mr.Duck  

        Zanedbana loziska ve stredu, v zadni stavbe, integrovanem hlavku muzou klidne znicit ram. Opotrebovany pohon asi ne no, ale o tom to asi nebude.

        0 0
      • novas752  

        To asi sotva, ale třeba takový zadřený ložiska v zadní stavbě mohou. Na smrt zrezlej střed zase může poškodit středovou mufnu.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nepochybně, ale zrezlý střed nebo zadřené ložiska snad poznáš nebo alespoň vytušíš. To nejsou věci, které vymlátíš každý rok. A pokud má někdo takový super styl jízdy a údržbu zanedbává, tak debata o pravidelnosti servisu je zbytečná.

          Já měnil střed letos po pěti letech a 40 000km a rozhodně to nebylo zrezlý ani vysypaný.

          0 0
          • JachymP  

            Asi jinej oddíl. Já střed měním po 3000 km, už 5× za sebou. Naposledy se jedno ložisko úplně vysypalo a vůle v klikách snad centimetr ;) je ale fakt, že žádnou údržbu středu nedělám. Servis 1× za rok na to bohužel nestačí, to akorát tak dám těch 3000 km. Ale přemýšlím o tom ;)

            0 0
          • novas752  

            No zrovna zadřené ložisko nebo minimálně přidřené ložisko v zadní stavbě moc poznat není, ani když vyndáš tlumič, tak to nemusí být „do očí bijící“, nemusí to být citelné, často se musí zadní stavba rozebrat. A to moc běžných uživatelů nedělá.

            Náboje, střed samozřejmě poznat není těžké. Byť ani to někteří nepoznají a pak se ještě po telefonu dohadují ať tam to ložisko nechám a že tak brzo rozhodně nemůže být vyjeté. :-)

            A kolik toho materiál vydrží hrozně záleží na podmínkách a stylu jízdy a údržby. Já přes minulou zimu trail/enduro ježdění odpálil střed asi za 800km úplně do mrtva. Mokro, bahno, sníh, břečka a velmi časté mytí skoro po každé vyjížďce (studenou sprchou, ne wapkou). Od konce zimy další drží už nějaký 2500 a jede furt hlaďoučce. Ložiska v ořechu DT350 daly asi sezónu = ± 4000km, zadní stavbu dělám každé 2 roky atd.

            1 0
    • Tencovozikmin  

      Reklamoval jsem epica 8 let stareho. Byla provedena jen garancka,pri reklamacce doplnena razitka v zarucaku a odeslan jen samotny ram do Holandska. Pak vyjadreni ze je to zpusebene opotrebenim a unavou materialu,ale v ramci dobrych vztahu a vychvaleni se jaci jsou lidumilove,jsem dostal novy ram. Kdyby se na me vysrali uz na prodejne,tak bych ani nepipl,nesplnoval sem zarucni podminky.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.