• pajan

    Zdarec, chtěl bych kohokoliv z Vás poprosit aby mi sem napsal plán na servisní „prohlídky“ biku během roku. Na biku už jezdím přes 3 roky a furt nevim co to během roku potřebuje za péči. Jako mazání,měření řetězu to vim ale nějaky to s vidlí,středem,hla­vou a tak. Pls připsání orientačních cen v servisu ocením. Jednalo by se o bike s vidli ROCK SHOX REBA bo Dart 2,kotoučovkama M-485 atd. Prostě bike v cenový relaci kolem 20k. Díky moc

    0 0
    • jIrI___  

      Můj plán:

      1. řetaz – když vrže namažu, mám C9 takže jsem už dlouho neměnil a ani měnit nebudu
      2. vidlice – když si vzpomenu, postříkám vnitřní nohy teflonovým olejem
      3. brzdy – teď mám nově hydry XT, žádná údržba zatím nebude
      4. rám – umyju od velkých nánosů bahna
      1. když cokoliv začne dělat problémy tak mám snahu to opravit, ale většinou měním

      Tohle je můj údržbový plán, řídím se jím už čtyři roky a funguje. Já bych to nijak víc nedramatizoval :-)

      0 0
    • Nimrod  

      když něco vrže, namažu… tak jednou za rok rozeberu vidlu, vyčistim a dám novej olej, jinak se o ní nestarám… no já se jinak asi nestarám o nic, kolo meju jenom když na něm něco potřebuju dělat. a na servis se vykašli, dělej si to sám

      0 0
    • BlickM  

      hodně podobně jak jIrI :-D

      Můj plán:

      1. řetaz – když vrže namažu, až se vytáhne, vyměnim a budu měnit 3 řetězy dokola
      2. vidlice – když si vzpomenu, máznu vnitřní nohy olejem
      3. brzdy – sice nemám hydry, ale taky se jich nějak „nevšímam“
      4. rám – umyju od velkých nánosů bahna, pokavaď samo nespadne
      1. když cokoliv začne dělat problémy tak mám snahu to opravit, případně vyměním

      repase vidle asi má smysl, ale nějak jsem se k ní ještě nedostal

      0 0
      • BlickM  
        1. mažu 5W-40, který výrobce doporučuje pro mazání vnitřku.

        Silikon je asi lepší, a taky by to asi chtělo vidli se víc věnovat. Ale znáte to vidlice má sloužit mě a ne já jí ;o) A taky … další důvod ke koupi nové ;o)

        0 0
    • stihac  

      zalezi kolko jazdis a ako dravo, podla toho sa to cele rozstelovava :) A zalezi kolko si schopny opravit / nastavit sam, ak to nevies alebo je to v zaruke, nie je zle neucit sa (draho) na vlastnych chybach a zobrat kolo do servisu, kde maju skusenosti aj potrebne naradie (alebo by aspon mali mat), nie je to ziadna hanba.

      V terene dost trpi ta retaz, takze pokial mozno ju udrziavat cistu a premazanu, a nie olejickom na kola a sici stroje.

      Vidla sa zda ze nic jej netreba, ale ja to vidim tak ze raz za 2000 km v terene tie low-endove si zasluzia nech sa na to pozrie niekto kto tomu rozumie, alebo potom vymenit za lepsiu :)) Cim drahsia a komplikovanejsia vidla tym narocnejsia a haklivejsia na pravidelnu udrzbu.

      Obcas dobry napad skontrolovat brzdove oblozenia a skrutkove spoje – uvolnene riadidla alebo predstavec ti mozu sposobit skaredy pad. Uvolnene kluky alebo pedale podobne, alebo aspon znici kluku. Ked mas von z vidlice koleso nie je zle skusit ci oska nema volu alebo nedrie. Tie kotucovky co mas tak neviem ci treba kontrolovat stav hladiny brzdovej kvapaliny (min. olej pravdepodobne u shimana) A sem tam pozri ci ti nejaky vtipalek nepovolil rychloupinak kolesa, v navode ku kolu pisu ze pred kazdou jizdou :)

      Duse v plastoch nafukane na spravny tlak, radenie nastavene tak aby hladko radilo. Capy v presmykaci a prehadzovacke striekam teflonovym olejom. Spravne nastavene hlavove zlozenie. Ci nie je povolene stredove zlozenie zistis ak by mala kluka volu. To je tak zhruba vsetko.

      0 0
      • pajan  

        Tak kolem 7k za rok no… Terénem jezdim poměrně často.

        0 0
        • stihac  

          doplnim este, ze treba premazat bovdeny (u teba teda len k radeniu) a raz za nejaku dobu (u teba 1–2× za sezonu predpokladam, nejazdis malo :) vymenit mazivo v nabojoch.

          Ked si chcel servisny plan, asi si cakal ze to bude sposobom servisny celok – interval casovy alebo kilometraz, ale niekedy v tom mozu byt zasadne rozdiely, velmi zalezi okrem toho co som pisal vyssie aj na prostredi v akom jazdis. Idealny priklad na ilustraciu je retaz: po silnici mozes najazdit 500 km bez toho aby si ju musel cistit a mazat, v terene moze stacit 5 minut jazdy na to aby si ju musel komplet vycistit a premazat… Pri tych ostatnych celkoch menej vystavenych znecisteniu nie su rozdiely take velke, ale kedze jazdis dost vela tak uz mas snad pre kolo urcity cit a vidis sam ked nieco potrebuje starostlivost, a nieco zas treba sledovat napriklad napisem si v treningovom denniku ze najblizsia vacsia prehliadka pri x km a ked to najazdim tak ho necham prezriet alebo to prezriem sam.

          0 0
    • zichis  

      divím se, že ti s kolem nedali i takovou tu příručku. Ikdyž… dneska už v nich je akorát napsaný „Na nic nesahat“ Ale nemusíš mít příručku přesně pro svoji značku, ty postupy jsou víceméně stejný, dá se stáhnout handbook třeba pro Authora. Nějaký obecný věci píšou třeba tady – http://cyklisti.wz.cz/OPRAVY.HTM

      0 0
    • mosquito  

      mazu jen retez a obcas utru .. vazne zavady a servisni prohlidku mi vcas ohlasi palubni pocitac – teda v aute, ale s kolem je to stejny ne?! :o)

      0 0
      • Martin  

        ty si z toho děláš prdel, ale nějakej vyšší komp od BBB umí hlásit nějaký servisní intervaly, který si nastavíš…

        0 0
        • Meduza  

          Muhehe, to umi i muj comp z Lidlu za 140 penez :o)

          A je s tim pekne otravnej, protoze maximalne se tam da nastavit interval 800km, takze mi to blika nekdy i 2× mesicne :o)

          0 0
    • daymaker  
      1. koukám na řetěz, když je zaprášený moc, nebo po jízdě v mokru vyperu a namažu
      2. před každou jízdou otřu nohy vidlice a tlumiče, silikon, zapružit a znovu otřít
      3. občas zkontroluju pláště (tlak apod.)
      4. když jedu do hospody, otřu bahno… :-)
      5. hydrauliky dokud brzdí nic, pak stejně servis
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.